Joka päivä 5000 Suomalaista käy kusetusasemilla astumassa paskaan. Jossakin paikassa paskaan astuminen maksaa 40 euroa ja jossakin 100 euroa.
Mitenkö niin astumassa paskaan? No siten, että autojen katsastamien ei tutkimusten mukaan vaikuta nimeksikkään liikenneturvallisuuteen. Ei tarvita jokavuotista katsastuspakkoa. Riittä että velvoitetaan ihmiset itse pitämään autot kunnossa. Satunnainen tarkastus riittää.
Montako kertaa kusetettavat haluatte vielä astua paskaan?
Astui paskaan.
33
2246
Vastaukset
- frangrabba
en kertaakaan ole paskaan astunut kun olen autoni käynyt katsastamassa,et silleen on siistit paikat olleet,no itse katsastus kylläkin on munkin mielestäni täysin turhaa touhua ja helvetinmoista rahastusta
- jopetin
Monesti joku jaksaa jauhaa samaa paskaa
- Eikö Onnistu
Mikä on paskaa, kerro niin katsotaan kuka se täällä jauhaa. Onnistuuko?
- justiinsa joo
Kyllä sinulla riittää energiaa jauhaa tuosta samasta asiasta ja vielä joka päivä. Keksi itsellesi jotain tekemistä tai mene kuntoilemaan niin se helpottaa kummasti. Sillä et voi vaikuttaa katsastusasioihin oikein millään tavalla. Ja jos terveellä järjellä mietitään niin kyllähän katsastuspakko poistaa teiltämme vaaralliset pommit.
Hinnoittelu on sitten aivan eri asia, josta voikin olla eri mieltä. Mutta toisaalta, eihän Itä-Suomessa katsastus ole enää kenelläkään rahasta kiinni, vai mitä. Ja näyttäväthän nuo hinnat olevan laskusuunnassa kaikkialla Suomessa. Riitelyllä ja pahan kylvämisellä ei ole koskaan saavutettu mitään hyvää.- katsastusonharhaa
"jos terveellä järjellä mietitään niin kyllähän katsastuspakko poistaa teiltämme vaaralliset pommit"
En käyttäisi maalaisjärkiuskottelusta termiä terve järki. Terve järki löytyy tutkimustuloksista. Tutkimusten mukaan katsastuspakko ei poista kuviteltuja pommeja liikenteestä.
- jos lehmät lentäs
Ja miksipä ei pompittaisi. Riittäisi siis että että olemme velvollisia noudattamaan myös liikennesääntöjä. Jostain syystä meillä autotohtoreilla tuottaa vaikeuksia ymmärtää mitä 100 km/h tarkoittaa. Velvollisuus käyttää kypärää pyöräilessä ja ajella lampun kanssa juu ja silti niitä on vaikea totella. Osasta saa sakon osasta ei.
- ei---
Autojen kunnon suhteen kuljettaja ei riko sääntöjä liikenneturvallisuutta ajatellen. Siksi autokatsastuksella ei ole vaikuttavuutta. Autokatsastus perustuu tutkitusti vajaaälyisyyteen.
- Suikka päähän pane
Taitaa nyt olla käynyt niin, että katsastusinssin tarkastustyökalu onkin osunut paskaan kun noin raskaasti jurppii.
Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia katsastuksessa, ajoneuvo vaan on ollut kunnossa.
Aina on toivotettu hyvää matkaa ja turvallisia kilometrejä.
"Joka päivä 5000 Suomalaista käy kusetusasemilla astumassa paskaan. Jossakin paikassa paskaan astuminen maksaa 40 euroa ja jossakin 100 euroa.
Mitenkö niin astumassa paskaan? No siten, että autojen katsastamien ei tutkimusten mukaan vaikuta nimeksikkään liikenneturvallisuuteen. Ei tarvita jokavuotista katsastuspakkoa. Riittä että velvoitetaan ihmiset itse pitämään autot kunnossa. Satunnainen tarkastus riittää.
Montako kertaa kusetettavat haluatte vielä astua paskaan? "
Niin kauan kuin lainausmerkeissä kuvattuja paskoja on liikkeellä, niin kauan vuotuinen katsastus on perusteltua toimintaa.- totuuseipala
katsastus voidaan lopettaa heti.
- suikkapois
"Niin kauan kuin lainausmerkeissä kuvattuja paskoja on liikkeellä, niin kauan vuotuinen katsastus on perusteltua toimintaa."
Liikkeellä ei ole kuvattuja paskoja, eli vuotuinen turha vaikutukseton katsastus voidaan lopettaa. Ei Suikka päähän panellakaan kannatusta autokatsastukselle.
- +-0
Jos ei ole vaikuttavuutta katsastuksella ei ole myöskään tarvetta. Pois vaadi.
nimi.nimi(et)eduskunta.fi- kysympähän vaan
yöt on nukkumista varten? Et tietenkään sitten myöhemmin herää töihin!??
- elämää.
kysympähän vaan kirjoitti:
yöt on nukkumista varten? Et tietenkään sitten myöhemmin herää töihin!??
Niin mutta tällä yhdellä kaverilla joka kirjoittelee eri nimimerkeillä ei ole muuta elämää kuin kirjoitella Suomi24:n palstoille turhuuksia!
- mastodon+
elämää. kirjoitti:
Niin mutta tällä yhdellä kaverilla joka kirjoittelee eri nimimerkeillä ei ole muuta elämää kuin kirjoitella Suomi24:n palstoille turhuuksia!
Ymmärtäjät kirjoittaa tutkittuja tosiasioita ja faktaa, ei turhuuksia. Katsastuksen kannattajat ovat kovasti heikoilla hangilla.
Kerro mikä tosiasioissa on turhuutta? Eikö löydy vastausta? Eli olet sitä mieltä että mikään ei ole turhuutta. - koppalakki
kysympähän vaan kirjoitti:
yöt on nukkumista varten? Et tietenkään sitten myöhemmin herää töihin!??
Ei kaikilla ole mahdollista olla nukkumassa tuohon aikaa. On paljon henkilöitä jotka ovat oikeasti töissä. Myöskin on paljon henkilöitä jotka ovat ns. varalla. Tänne kyllä saa kirjoitella milloin vain. Itse kirjoitan tätä nyt Thaimaassa ja täällä on jo aamu pitkällä. Koska aikavyöhykkeen korjaus ei ole päällä näkyviin tulee suomen kellonaika. Henkilöille jotka marisevat katsastuksen tarpeellisuudesta. Käykää katsomassa maissa joissa ei ole todellista katsastusta kolariautoja. Totuus kyllä selviää silloin. Selviä teknillisiä vikoja jotka ovat aiheuttaneet onnettomuuksia. Katkenneita tukivarsia, läpi tulleita palloniveliä, pudonneita ovia, irronneitä pyöriä, irronneita ohjauslaitteita, jarrujen pettämisiä ym. Näitä maita löytyy mm afrikasta, kaukoidästä,eteläamerikasta, entisen neuvostoliiton alueelta ja monelta muulta alueelta. Suomessa saat ruumiinvamman todennäköisemmin öisellä näkkikioskilla, kuin teknisetä viasta johtuvasta auto-onnettomuudesta. Tämä johtuu katsastuspakosta joka poistaa suurimman osan näistä riskiautoista liikenteestä. Mikään ennakkotarkastus ei tosin poista kaikkia teknisiä vikoja. Esim. bussipaloja ei saada loppumaan tarkastuksilla. Tähän olisi helppo ratkaisu laittaa kaikkiin busseihin automaattiset palonsammutusjärjestelmät. Myös vanhempiin autoihin. Tietenkään nämä eivät estä paloja, mutta vahingot jäisivät pienemmiksi. Kyllä katsastus on todella tarpeellinen. Onko hinnoittelu oikea? Se on eri asia. Käykää katsastamassa muualla kuin A ja K asemilla jolloin näiden valta-asema horjuu. Näiden ketjujen henkilökuntaan kuuluu niin paljon tuottamatonta henkilökuntaan joiden palkanmaksun tekee mahdolliseksi katsastavan henkilöstön tekemä työ. Tuottavaa henkilökuntaa ei voi vähentää koska tulo entisestään pienenisi. Ainoa tapa saada asiakkaita takaisin on pudottaa hintaa. Työn laatu on kaikilla asemilla keskimäärin sama.
- elämää.
mastodon+ kirjoitti:
Ymmärtäjät kirjoittaa tutkittuja tosiasioita ja faktaa, ei turhuuksia. Katsastuksen kannattajat ovat kovasti heikoilla hangilla.
Kerro mikä tosiasioissa on turhuutta? Eikö löydy vastausta? Eli olet sitä mieltä että mikään ei ole turhuutta.Vastaa sinä onko sinulla elämää, mulkku? Tai, voin vastata puolestasi: EI OLE! Tämä asia on tutkittu.
- seliselis
koppalakki kirjoitti:
Ei kaikilla ole mahdollista olla nukkumassa tuohon aikaa. On paljon henkilöitä jotka ovat oikeasti töissä. Myöskin on paljon henkilöitä jotka ovat ns. varalla. Tänne kyllä saa kirjoitella milloin vain. Itse kirjoitan tätä nyt Thaimaassa ja täällä on jo aamu pitkällä. Koska aikavyöhykkeen korjaus ei ole päällä näkyviin tulee suomen kellonaika. Henkilöille jotka marisevat katsastuksen tarpeellisuudesta. Käykää katsomassa maissa joissa ei ole todellista katsastusta kolariautoja. Totuus kyllä selviää silloin. Selviä teknillisiä vikoja jotka ovat aiheuttaneet onnettomuuksia. Katkenneita tukivarsia, läpi tulleita palloniveliä, pudonneita ovia, irronneitä pyöriä, irronneita ohjauslaitteita, jarrujen pettämisiä ym. Näitä maita löytyy mm afrikasta, kaukoidästä,eteläamerikasta, entisen neuvostoliiton alueelta ja monelta muulta alueelta. Suomessa saat ruumiinvamman todennäköisemmin öisellä näkkikioskilla, kuin teknisetä viasta johtuvasta auto-onnettomuudesta. Tämä johtuu katsastuspakosta joka poistaa suurimman osan näistä riskiautoista liikenteestä. Mikään ennakkotarkastus ei tosin poista kaikkia teknisiä vikoja. Esim. bussipaloja ei saada loppumaan tarkastuksilla. Tähän olisi helppo ratkaisu laittaa kaikkiin busseihin automaattiset palonsammutusjärjestelmät. Myös vanhempiin autoihin. Tietenkään nämä eivät estä paloja, mutta vahingot jäisivät pienemmiksi. Kyllä katsastus on todella tarpeellinen. Onko hinnoittelu oikea? Se on eri asia. Käykää katsastamassa muualla kuin A ja K asemilla jolloin näiden valta-asema horjuu. Näiden ketjujen henkilökuntaan kuuluu niin paljon tuottamatonta henkilökuntaan joiden palkanmaksun tekee mahdolliseksi katsastavan henkilöstön tekemä työ. Tuottavaa henkilökuntaa ei voi vähentää koska tulo entisestään pienenisi. Ainoa tapa saada asiakkaita takaisin on pudottaa hintaa. Työn laatu on kaikilla asemilla keskimäärin sama.
Kirjoittelet paskaa täällä 03:24, hanki elämä. Yöt on nukkumista varten.
- tutkitutki
elämää. kirjoitti:
Vastaa sinä onko sinulla elämää, mulkku? Tai, voin vastata puolestasi: EI OLE! Tämä asia on tutkittu.
Et edes tiedä mikä on tutkimus. Jos tietäisit, olisit turhaa katsastusta vastaan.
- ScienceTen
elämää. kirjoitti:
Vastaa sinä onko sinulla elämää, mulkku? Tai, voin vastata puolestasi: EI OLE! Tämä asia on tutkittu.
"elämää" Jos ruvetaan tuotakin termiä pohtimaan niin käy ilmi että et tiedä mikä on elämä.
- jep,jep
Sama imbesilli se jaksaa jauhaa katsastuksen tarpeettomuudesta ja niiden hinnoista.Samaan aikaan vakuutusyhtiöt kusettavat autoilijoita minkä ehtivät perimällä poskettomia hintoja vakuutuksista.Mitään vastinetta et rahoillesi saa jos ei mälliä satu jos silloinkaan.Sama juttu on esim.NUOHOOJILLA.Jos omistat tulisijan se on nuohottava lakisääteisesti kerran vuodessa vaikka et olisi polttanut kalikkaakaan uunissa.Maksu on noin suurinpiirtein katsastuksen luokkaa.Jos et nuohouta niin et saa myöskään vakuutuksia.
- snaps snaps
Jokainen epäkohta vuoronperään poistetaan snap snaps. Aloitetaan suurimman epäkohdan poistosta, joka on pakollinen katsastus. Vaikutuksetonta pakkokatsastus ei tutkijoiden mukaan tarvita joten se joutaa pois.
- vanha suikkapää
Olen katsastanut autoja yli kaksivuosikymmentä,ja nähnyt joidenkin automerkkienkin häviävän, mutta en vielä koskaan niiden, jotka haluavat vielä enemmän tehoja, viekä enemmän kaikkea mikä ei mahdu lainsäädäntöön.
Kävelkää, ja jättäkää ne keihäät pois, laitttakaa niihin sommat ja odottaka talvea, mieluummin, kuin valtateillä.- herewego
Kauan on suikkapää antanut autoille turhaa autorapsutt€lua. Olisi ollut hyödyllisempää rapsuttella vaikka koiraa.
- Autoilija vai?
herewego kirjoitti:
Kauan on suikkapää antanut autoille turhaa autorapsutt€lua. Olisi ollut hyödyllisempää rapsuttella vaikka koiraa.
Miksi herättelet vanhoja ketjuja? Yritätkö saada sellaisen kuvan kuin sinulla olisi paljon tukijoita?
Hanki elämä ja uusi auto niin ei tarvitse kärsiä "rapsuttelusta". Kokeile vaikka benji hyppyä niin ei enää vanne kiristä päätä.
- sulikkapää
Hohhoijaa, sanon hohhoijaa. Onneksi sinun pää ei ole lasia, näkyis kuinka vähän pääkoppasi sisällä on sitä mitä sanotaan järjeksi. Kirjoitit: "Riittä että velvoitetaan ihmiset itse pitämään autot kunnossa." PS. PÖNTTÖ MEILLÄ ON VOIMASSAOLEVA LAKI, JOKA MÄÄRÄÄ, ETTÄ AJONEUVOJEN TULEE OLA KUNNOSSA, SE ON JO VOIMASSA JA ON MUUTEN OLLUT JO KAUAN. Ajoneuvolaki 1090/2002, annettu 11.12.20024§ ja 5 § määrittelevät, että auton tulee olla aina tillä liikuttaessa kunnossa ja kunnollinen ja turvallinen, 5 § määrittelee, että havaittu vika on korjattava aina mahdollisimman pian, eikä viallista ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä, ennen kuin vika tai viat on korjattu.
Elikkäs, jos sinulla sattuisi olemaan ajokortti (jota ei varmaan löydy) ja jos saisit osamaksulla hankittua sen 27 vuotta vanhan Nissanin tai toyotan. sinä pummaat äidiltä rahat katsastukseen tai rullaat jonkun mummon, että saat kasaan 40 - 100 €, jotta pääset katsastukseen.
Katsastaja huomaa autosi jarrut epäkuntoisiksi, olet rikkonut lakia, poliisit paikalle ja sakot ajoneuvoasetuksen 4 ja 5 §:en rikkomisesta, pönttö.
Miksi noin 30 % autoista menee hylkyyn, jos laki velvoittaa pitämään autot kunnossa.
Tänään koeajolenkillä, Opelin etualatukivarsi repesi irti ja auton kulku loppui siihen, asiakas kävi vittuilemaan, rikoit sitten autoni. Asiakkaalla ei ollut hajuakaan mitä olisi tapahtunut, jos vauhtia olisi ollut 120 km/h ja koko perhe kyytissä, ruumiita olisi tullut.
Viime viikolla työkaverilla hajosi Fiatin alatukivarsi ajaessa autoa jarrudynamometrille. Vähän aikaa sitten toisella työkaverilla hajosi Volkkarin etuakseli ja pyörä "irti". Kaikilla katsastumiehillä on vastaavia kokemuksia vaikka ja kuinka paljon.
Korjaamothan tekevät vain hyväntekeväisyyttä, katsastus saattaa olla ilmainen, mutta öljylitra 20,80 € eli autooni 71 € (Autoasissa sama öljy 29.63 4 litraa), tuulilasinpesuneste 8,40 litra (Motonetissä 6 € 5 litraa) että näin.- juristic
"MEILLÄ ON VOIMASSAOLEVA LAKI, JOKA MÄÄRÄÄ, ETTÄ AJONEUVOJEN TULEE OLA KUNNOSSA"
...ja on tiedossa että tämä määräys riittää, ei tarvitse tarkastaa joka vuosi koko ajoneuvokantaa. - Pentti Paska
juristic kirjoitti:
"MEILLÄ ON VOIMASSAOLEVA LAKI, JOKA MÄÄRÄÄ, ETTÄ AJONEUVOJEN TULEE OLA KUNNOSSA"
...ja on tiedossa että tämä määräys riittää, ei tarvitse tarkastaa joka vuosi koko ajoneuvokantaa.Meillä on myös voimassa oleva laki, joka määrää, ettei toisia saa tappaa.
Oolrait.
Kaikki eivät ehkä tätä lainkohtaa tienneet, mutta nyt tietävät.
Mikä onni.
Tästä lähtien Suomessa ei kukaan tapa enää ketään. Ikinä.
Myös laki, joka kieltää varastamisen, on olemassa.
Poliisin voi lopettaa, koska mikään tutkimus ei todista, että poliisi lisää turvallisuutta. - GTI10
Pentti Paska kirjoitti:
Meillä on myös voimassa oleva laki, joka määrää, ettei toisia saa tappaa.
Oolrait.
Kaikki eivät ehkä tätä lainkohtaa tienneet, mutta nyt tietävät.
Mikä onni.
Tästä lähtien Suomessa ei kukaan tapa enää ketään. Ikinä.
Myös laki, joka kieltää varastamisen, on olemassa.
Poliisin voi lopettaa, koska mikään tutkimus ei todista, että poliisi lisää turvallisuutta.Valitisit itsellesi oikean nimimerkin. Mitä katsastukseen tulee niin tutkimus todistaa että katsastus on hyödytön. Kysymyksessä on kaikkien aikojen huijaus.
- Autoilija vai?
GTI10 kirjoitti:
Valitisit itsellesi oikean nimimerkin. Mitä katsastukseen tulee niin tutkimus todistaa että katsastus on hyödytön. Kysymyksessä on kaikkien aikojen huijaus.
Joka tehtiin 20 vuotta sitten. Sitä ei voi hyvälläkään maulla verrata nykypäivään
- halvattu1
Autoilija vai? kirjoitti:
Joka tehtiin 20 vuotta sitten. Sitä ei voi hyvälläkään maulla verrata nykypäivään
hinta kuitenkin ole niitä pienempiä menoeriä auton kuluista?
- eivaikuta eitarvita
Autoilija vai? kirjoitti:
Joka tehtiin 20 vuotta sitten. Sitä ei voi hyvälläkään maulla verrata nykypäivään
Mikä kohta tutkimuksessa on sellainen mitä ei voi verrata tähän päivään?.?.?
Ei vastausta = tutkimus on sovellettavissa tähän päivään.
- vanha suikkapää
Laki ennen meitä syntynyt , myös jälkehemme jää. Eino Leino
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145