Onko vaaraa, että auto hylätään katsastuksessa, jos ABS-merkkivalo palaa ja ABS ei siis toimi. Syynä takapyörän pyörimisnopeusanturin vika. Auto on Citroen C2 vm. '05
ABS valo leimalla
44
28926
Vastaukset
- emmmmili
Kyllä, kyseisestä syystä auto hylätään.
- Jalaa
Vaihdata/vaihda se anturi, niin menee ainakin läpi. Eli jos vika kerta on tiedossa, niin mitään ongelmaa sen korjaamiseksi ei varmaankaan ole. ABS-valon palaminen johtaa hylkäykseen.
- Citroën C5
Valonkaan poisto ei auta koska se antaa varmasti jonkinlaisen vikakoodin tietsikalle ja katsastusinssi kyllä huomaa, ettei se valo pala kun autoon käännetään virta päälle.
- Auton alla
En tiedä mitä "tietsikkaa" tarkoitit, katsastusaseman vai jotain muuta, mutta toistuvien epäselvyyksien vuoksi kerron, että OBD-testissä ei näy/arvostella mitään muita vikakoodeja, kuin ne, jotka vaikuttavat/voivat vaikuttaa ajoneuvon päästöihin.
ABS:n toiminta tarkastetaan pitkälti pelkän merkkivalon perusteella, talvisin kyl kokeillaan jarruttamallakin. Ja jos järjestelmä/merkkivalo ei toimi niin kuin pitää, tulee hylky, vaikka ABS olisi lisävarustuksena. - bensa loppu
Auton alla kirjoitti:
En tiedä mitä "tietsikkaa" tarkoitit, katsastusaseman vai jotain muuta, mutta toistuvien epäselvyyksien vuoksi kerron, että OBD-testissä ei näy/arvostella mitään muita vikakoodeja, kuin ne, jotka vaikuttavat/voivat vaikuttaa ajoneuvon päästöihin.
ABS:n toiminta tarkastetaan pitkälti pelkän merkkivalon perusteella, talvisin kyl kokeillaan jarruttamallakin. Ja jos järjestelmä/merkkivalo ei toimi niin kuin pitää, tulee hylky, vaikka ABS olisi lisävarustuksena.Tänään kokemusta ...
OBD vikakoodi autossa ==>> katsastus meni hylkyyn, korjauskehoitus. Ei sitten muuta kuin huoltoon ottamaan selvää mitä se koodi oikein tarkoittaa.
Aloin tuntea lievää voimakkaampaa ärtymystä kuultuani vikakoodin syyn: Engine failure, out of fuel. Siis muutama kuukasi sitten koppui ajon aikana bensa (onneksi oli varakannussa tavaraa).... siitä siis vikakoodi jäi OBD järjestelmään ... ja sen seurauksena sitten tuli hylky katsastuksessa.
Vikakoodin nollaus maksoi pikahuollossa 52€, ajoa tuli 25 km aikaa meni 2tuntia.
" ... epäselvyyksien vuoksi kerron, että OBD-testissä ei näy/arvostella mitään muita vikakoodeja, kuin ne, jotka vaikuttavat/voivat vaikuttaa ajoneuvon päästöihin."
... enkä oikein ymmärrä miten bensan loppuminen liittyy ajoneuvon päästöihin ???? - Kokemusta on
Auton alla kirjoitti:
En tiedä mitä "tietsikkaa" tarkoitit, katsastusaseman vai jotain muuta, mutta toistuvien epäselvyyksien vuoksi kerron, että OBD-testissä ei näy/arvostella mitään muita vikakoodeja, kuin ne, jotka vaikuttavat/voivat vaikuttaa ajoneuvon päästöihin.
ABS:n toiminta tarkastetaan pitkälti pelkän merkkivalon perusteella, talvisin kyl kokeillaan jarruttamallakin. Ja jos järjestelmä/merkkivalo ei toimi niin kuin pitää, tulee hylky, vaikka ABS olisi lisävarustuksena.Jos rekisteriotteessa ei ole mainintaa että autossa on ABS:it,siis lähinnä -90 luvun autoissa,niin ei niitten tarvitse toimia vaikka autossa ne olisivatkin "lisävarusteena"
- onhannäitä
Liitä se öljyvaloon , niin kyllä syttyy ja sammuu...
- K1 ukko
Kokemusta on kirjoitti:
Jos rekisteriotteessa ei ole mainintaa että autossa on ABS:it,siis lähinnä -90 luvun autoissa,niin ei niitten tarvitse toimia vaikka autossa ne olisivatkin "lisävarusteena"
Pitää toimia, jos ovat autossa.
bensa loppu kirjoitti:
Tänään kokemusta ...
OBD vikakoodi autossa ==>> katsastus meni hylkyyn, korjauskehoitus. Ei sitten muuta kuin huoltoon ottamaan selvää mitä se koodi oikein tarkoittaa.
Aloin tuntea lievää voimakkaampaa ärtymystä kuultuani vikakoodin syyn: Engine failure, out of fuel. Siis muutama kuukasi sitten koppui ajon aikana bensa (onneksi oli varakannussa tavaraa).... siitä siis vikakoodi jäi OBD järjestelmään ... ja sen seurauksena sitten tuli hylky katsastuksessa.
Vikakoodin nollaus maksoi pikahuollossa 52€, ajoa tuli 25 km aikaa meni 2tuntia.
" ... epäselvyyksien vuoksi kerron, että OBD-testissä ei näy/arvostella mitään muita vikakoodeja, kuin ne, jotka vaikuttavat/voivat vaikuttaa ajoneuvon päästöihin."
... enkä oikein ymmärrä miten bensan loppuminen liittyy ajoneuvon päästöihin ????mä käyn sellasella konttorilla jossa katsastaja tarkastaa vikakoodin. jos koodi on ns. kiellettyjen listalla niin tulee hylky , mutta jos ei ole niin ei tule hylkyä. se on sitä palvelua se.
- frangrabba
taitaa tulla korjauskehoitus
- piikkii
katsastuksessa aiheuttaa hylkäyksen, ei selviä kehoituksella.
- ABS-jarrut
piikkii kirjoitti:
katsastuksessa aiheuttaa hylkäyksen, ei selviä kehoituksella.
ABS-jarruja ei sitten saa mennä poistamaan autosta.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä:
Merkkivalo ei toimi: Hylätty
Järjestelmä ei toimi (valo jää palamaan): Hylätty - lamppu vexs
ABS-jarrut kirjoitti:
ABS-jarruja ei sitten saa mennä poistamaan autosta.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä:
Merkkivalo ei toimi: Hylätty
Järjestelmä ei toimi (valo jää palamaan): HylättyRekisteriotteessa ei aina (vanhemmissa) ole mainintaa lukkiutumattomasta jarrujärjestelmästä...
- jos,
lamppu vexs kirjoitti:
Rekisteriotteessa ei aina (vanhemmissa) ole mainintaa lukkiutumattomasta jarrujärjestelmästä...
"Rekisteriotteessa ei aina (vanhemmissa) ole mainintaa lukkiutumattomasta jarrujärjestelmästä... "
rekisteriotteessa on maininta pitää myös toimia, jos ei ole merkintää voi ottaa vaikka polttimon pois. - REAL suikkapää
jos, kirjoitti:
"Rekisteriotteessa ei aina (vanhemmissa) ole mainintaa lukkiutumattomasta jarrujärjestelmästä... "
rekisteriotteessa on maininta pitää myös toimia, jos ei ole merkintää voi ottaa vaikka polttimon pois.Jos autossa on ABSit, pitää niiden myös toimia.
Katsastaja kyllä näkee konehuoneessa ja auton alla ABS:ään liittyvät systeemit.
Koettakaa nyt jumalauta jo järkiintyä.
ABS on turvavaruste ja sen pitää toimia.
Toimimattomana se voi tuottaa esim. väärän jarrutasapainon. - neuvo
REAL suikkapää kirjoitti:
Jos autossa on ABSit, pitää niiden myös toimia.
Katsastaja kyllä näkee konehuoneessa ja auton alla ABS:ään liittyvät systeemit.
Koettakaa nyt jumalauta jo järkiintyä.
ABS on turvavaruste ja sen pitää toimia.
Toimimattomana se voi tuottaa esim. väärän jarrutasapainon.REAL suikkapää, noi sun päättömät selitykset on läpinäkyviä, Oon lukenu sun kaikki postit liityen katsastukseen parin päivän ajalta ja huomasin että yrität vaan puolustaa katsastusasemien ns. "kunniaa" vaikka kansa tietää sen olevan kusetusta. Ne jotka ovat rahalla ostettavissa ovat tunnetusti myös ennustettavia. En aio valittaa katsastuksesta, tykkään vaan että nykyhinnat on katossa ja joku vetää välistä ja aivan saa"anasti.
Noi sun "RAUTALANKAA" - viestit pistää mut nauramaan räkäsesti, annat vaan niillä huonon maineen katsastuskonttoreille leikkimällä kaikkitietävää kakaraa. Oot varmaan käyny amiksen autolinjan ja vielä päälle katsastusmiehen koulutuksen, mutta se ei kyllä kerro vielä paljoa. Mee kotiin nukkumaan. Et kyllä sun viesteillä saa kansan mieltä muuttumaan. - K1 ukko
neuvo kirjoitti:
REAL suikkapää, noi sun päättömät selitykset on läpinäkyviä, Oon lukenu sun kaikki postit liityen katsastukseen parin päivän ajalta ja huomasin että yrität vaan puolustaa katsastusasemien ns. "kunniaa" vaikka kansa tietää sen olevan kusetusta. Ne jotka ovat rahalla ostettavissa ovat tunnetusti myös ennustettavia. En aio valittaa katsastuksesta, tykkään vaan että nykyhinnat on katossa ja joku vetää välistä ja aivan saa"anasti.
Noi sun "RAUTALANKAA" - viestit pistää mut nauramaan räkäsesti, annat vaan niillä huonon maineen katsastuskonttoreille leikkimällä kaikkitietävää kakaraa. Oot varmaan käyny amiksen autolinjan ja vielä päälle katsastusmiehen koulutuksen, mutta se ei kyllä kerro vielä paljoa. Mee kotiin nukkumaan. Et kyllä sun viesteillä saa kansan mieltä muuttumaan.Voisitko yksilöidä mikä suikkapään vastauksessa oli mielestäsi väärin?
Vai auotko päätäsi muuten vain nousuhumalassa? ABS-jarrut kirjoitti:
ABS-jarruja ei sitten saa mennä poistamaan autosta.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä:
Merkkivalo ei toimi: Hylätty
Järjestelmä ei toimi (valo jää palamaan): Hylättyvanhemmista saa poistaa ABS:ät maahantuojan luvalla jos kyseistä automerkkiä on tehty samana vuotena ilman ABS järjestelmää. sellainen tapaus seisoo mulla pihassa.
- KiKi.
Senkus otat merkkivalon pois niin asia on kunnossa.
Koska ei ne katsastuksessa mitenkään "testaa" absn toimintaa, mutta jos on tullut jo hyky merkkivalon takia, ja sitten vasta poistat sen, niin taatusti testaa myös jarrujen toiminnan- kokemusta on
Paikkaansa. Kyllä ne testaa abs valon syttyykö ja sammuuko se.Itsellä apukuskin penkin tunnistematto oli rikki ja valo paloi 3minuuttia ja sitten sammui, muutaman katsastuksen tein että jätin auton käyntiin niin valo ei palanut ja syttyi kun virta-avaimeata kokeili. Kun se pimeällä paistoi silmään sen 3 min silmään niin laitoin mustan teipin päälle ja en muistanut katsastukseen mennessä ottaa sitä pois niin jo sanoi ettei abs valo syty, otin teipin pois ja selitin tilanteen mutta ei uskonut että sammuu 3 min päästä ja kokeili. Mutta leima tuli , nyt on uusi tunnistematto ja valo pelaa.
- Vanhemmat autot
kokemusta on kirjoitti:
Paikkaansa. Kyllä ne testaa abs valon syttyykö ja sammuuko se.Itsellä apukuskin penkin tunnistematto oli rikki ja valo paloi 3minuuttia ja sitten sammui, muutaman katsastuksen tein että jätin auton käyntiin niin valo ei palanut ja syttyi kun virta-avaimeata kokeili. Kun se pimeällä paistoi silmään sen 3 min silmään niin laitoin mustan teipin päälle ja en muistanut katsastukseen mennessä ottaa sitä pois niin jo sanoi ettei abs valo syty, otin teipin pois ja selitin tilanteen mutta ei uskonut että sammuu 3 min päästä ja kokeili. Mutta leima tuli , nyt on uusi tunnistematto ja valo pelaa.
Joissain vanhemmissa autiossa mistä on saatavana ABSiton vaihtoehto, saa poistaa ABS:n kun se tehdään maahantuojan ohjeen mukaan.
Katsastuksessa pitää tarkistaa merkkivalo ja auto hylätään jos valo ei pala. - tälläinen kikka...
Vanhemmat autot kirjoitti:
Joissain vanhemmissa autiossa mistä on saatavana ABSiton vaihtoehto, saa poistaa ABS:n kun se tehdään maahantuojan ohjeen mukaan.
Katsastuksessa pitää tarkistaa merkkivalo ja auto hylätään jos valo ei pala.Ainakin ennen pystyi ABS/Airbagien valot kiertämään siten että tuo ko. lamppu valjastettiin ottamaan herätevirtansa jostain ihan muualta...
Tosin nykyään en enään tiedä että onnistuuko. - koppalakki
tälläinen kikka... kirjoitti:
Ainakin ennen pystyi ABS/Airbagien valot kiertämään siten että tuo ko. lamppu valjastettiin ottamaan herätevirtansa jostain ihan muualta...
Tosin nykyään en enään tiedä että onnistuuko.Mitenkä olisi jos korjaisitte sen varsinaisen vian, ettekä mietintämyssy päässä keksisi kikkoja valolle. Valokikkailu ei korjaa varsinaista vikaa.
- Hups.
koppalakki kirjoitti:
Mitenkä olisi jos korjaisitte sen varsinaisen vian, ettekä mietintämyssy päässä keksisi kikkoja valolle. Valokikkailu ei korjaa varsinaista vikaa.
dear Watson. Viidensadan autoon tulee kaikenlaista pientä sähkövikaa jonka korjaaminen ei enää kannata mutta auto on kuitenkin teknisesti hyvässä käyttökunnossa. Teettäistkö itse useamman satasen rempan viidensadan autoon?
- koppalakki
Hups. kirjoitti:
dear Watson. Viidensadan autoon tulee kaikenlaista pientä sähkövikaa jonka korjaaminen ei enää kannata mutta auto on kuitenkin teknisesti hyvässä käyttökunnossa. Teettäistkö itse useamman satasen rempan viidensadan autoon?
Jos auto on teknisesti kunnossa, mikä on se pieni sähkövika jota ei kannata korjata? Sanoisin sen olevan paremminkin osaamattomuutta ja tietämättömyyttä.
- Hups.
koppalakki kirjoitti:
Jos auto on teknisesti kunnossa, mikä on se pieni sähkövika jota ei kannata korjata? Sanoisin sen olevan paremminkin osaamattomuutta ja tietämättömyyttä.
Alkaen hansikaslokeron valosta aina kaikkiin nykyajan "ihmeisiin" (ilmastoinnin&lämmityksen yhteinen ohjaus elektroniikalla, radion & handsfreen nivomininen yhteen, luistonesto yms) ABS kuuluu samaan sarjaan vaikka se lainsäätäjän typeryyden vuoksi joissakin tilanteissa onkin määrätty pakolliseksi.
- hyppylangalla
koppalakki kirjoitti:
Mitenkä olisi jos korjaisitte sen varsinaisen vian, ettekä mietintämyssy päässä keksisi kikkoja valolle. Valokikkailu ei korjaa varsinaista vikaa.
Jos haluat auton vain läpi leimasta, niin ryöstä virta abs -valolle.
C2 ei ole tuttu lousku, mutta siinäkin lienee laturin, öljynpaineiden
ja lämpötilan merkkivalo. Nuo kaikki palaa yleensä virta päälle laitettassa
ja sammuu käynnistettäessä kuten abs -valo. Ryöstät vain virran naapurista
hyppylangalla, ja homma on kunossa. Absit ei tietenkään toimi edelleenkään,
mutta leiman saa.
Ollaan laitettu useampi hylsyn saanu auto myyntikuntoon kyseisellä tavalla ja
aina auto on mennyt katsastuksesta läpi. - hyppylangan tekijöil
hyppylangalla kirjoitti:
Jos haluat auton vain läpi leimasta, niin ryöstä virta abs -valolle.
C2 ei ole tuttu lousku, mutta siinäkin lienee laturin, öljynpaineiden
ja lämpötilan merkkivalo. Nuo kaikki palaa yleensä virta päälle laitettassa
ja sammuu käynnistettäessä kuten abs -valo. Ryöstät vain virran naapurista
hyppylangalla, ja homma on kunossa. Absit ei tietenkään toimi edelleenkään,
mutta leiman saa.
Ollaan laitettu useampi hylsyn saanu auto myyntikuntoon kyseisellä tavalla ja
aina auto on mennyt katsastuksesta läpi.Kun ja jos auto joutuu jarruongelman takia kuolonkolariin, niin kaivetaan korjaaja tuomarin eteen. Laskua tulee vakuutusyhtiöltä, omaisilta jne. Laskun suuruus riippuu siitä, onko öljyauto joutunut onnettomuuteen väistäessään jarruvikaista vai pienempi mopoauto.
Mutta, kaikenlainen jippokorjaaminen on edesvastuuton ja hirvittävä teko.
Toivottavasti koraajat kilahtaisivat kallioon itse, etteivät tuomiolla saisi kovempaa rangaistusta. - nysvääjäthiiteen
hyppylangan tekijöil kirjoitti:
Kun ja jos auto joutuu jarruongelman takia kuolonkolariin, niin kaivetaan korjaaja tuomarin eteen. Laskua tulee vakuutusyhtiöltä, omaisilta jne. Laskun suuruus riippuu siitä, onko öljyauto joutunut onnettomuuteen väistäessään jarruvikaista vai pienempi mopoauto.
Mutta, kaikenlainen jippokorjaaminen on edesvastuuton ja hirvittävä teko.
Toivottavasti koraajat kilahtaisivat kallioon itse, etteivät tuomiolla saisi kovempaa rangaistusta.Eikös siellä katsastuksessa testata että mm. käyttöjarrut toimivat riittävän hyvin?
Vai meinaatko että kolareita ajetaan kun absit ei toimi/ ei ole olemassakaan? Muutenkin liikenteessä pitää ajaa ajoolosuhteiden mukaan, sanotaan laissa. - Anonyymi
nysvääjäthiiteen kirjoitti:
Eikös siellä katsastuksessa testata että mm. käyttöjarrut toimivat riittävän hyvin?
Vai meinaatko että kolareita ajetaan kun absit ei toimi/ ei ole olemassakaan? Muutenkin liikenteessä pitää ajaa ajoolosuhteiden mukaan, sanotaan laissa.Siis absittomilla autoilla saa ajaa. Jos on absit eikä toimi niin se on vaarallista? Eikö apsillisen auton jarrut pelaa samalla tavalla kuin absittoman jos aps ei ole päällä? Omituista?
- Tuon vian
Työautossani (Spintter 110d vuosmallia 98) abs-valon ongelman poraamalla varovasti pitkälläohuella poranterällä ekaksi mittariston muovin läpi, ja sitten suoraan valoon, ja sehän sammui, ja nätisti meni katsastuksesta läpi.
Toki jos jaksaa purkaa mittaristoa voi tehdä sen siistimminkin- virkmies
Nimimerkki "hyppylangalla" ilmoittaa korjanneensa useita autoja myyntikuntoon peukaloimalla ABS -merkkivaloa. Ostaisitko käytetyn auton tältä jätkältä?
Tämä mestari voisi saman tien ilmoittaa tässä jobbarifirmansa nimen. Anttilan laatua Stockmanin hintaan.
Itse tämä rikollinen voi niin tehdä, kunnes jää kiinni, mutta se, että usuttaa muitakin niin tekemään, on laittomuuksiin kehottamista, mikä on kielletty Suomi24 -keskustelupalstalla.
- enzo molinari
Sprintterin porailija laittoi vielä paremmaksi. Täysin idiootti jäpikäs poraa reiän mittaristoon. Ei varmaan erotu. Nyt jauhokuono täällä kehua retostelee, miten tämä "ovela" hämäys meni läpi dynamiittityhmälle katsastajalle.
Lotjauuno ilmeisesti kuvittelee, että kaikki ihmiset ovat yhtä alhaisella tasolla kuin hän.- Hiujauksenuhri
Onneks ei enää uudempiin onnistu tuo merkkivalo koijjaus. ABS ja Airback valot on monesti tehty silleen et ku kääntää virran päälle ne syttyy ja hetkenpäästä sammuu, mitä öljynpaine ja latausvalot ei tee. Onneksi autotehtaat on huomanneet näiden lieroa alhaisempien otusten peukaloinnit ja ratkaisseet asian tuolla tavalla.
Uusissa autoissa olevat pintaliitostekniikalla toteutetut mittaristot vaativat jo vähän osaamista hyppylankojen virittämiseksi ja onneksi sitä osaamista ja älyä ei näiltä huijareilta löydy.
Jos merkkivaloja ym. on autossa peukaloitu ja näin saatu leima vilpillisin keinoin, niin vika on aina huijauksen tekiän, ei katsastajan.
- lusa
Minä muutoskatsastin 10 vuotta sitten vanhan hondani riitti kun otti sulakkeen pois ja merkkiliike kirjoitti todistuksen että autossa on edelleen toimivat jarrut. alb- valo sammui ja korjaus ei maksanut mitään muuta kuin muutoskatsastuksen hinnan.
- Tuotakuntuota
Joo joissain Muugenin 90-luvun malleissa onnistui noin helposti, mut ei päde kun kys. autoon. Muista merkeistä onnistuu, jos onnistuu valmistajan/ valmistajan edustajan ohjeilla. Yleensä ei onnistu.
Tuotakuntuota kirjoitti:
Joo joissain Muugenin 90-luvun malleissa onnistui noin helposti, mut ei päde kun kys. autoon. Muista merkeistä onnistuu, jos onnistuu valmistajan/ valmistajan edustajan ohjeilla. Yleensä ei onnistu.
No eipähän katsastuksessa testata toimiiko ABS tai eikö... Riittää että merkkivalo ei pala
- Katsuriko
pankkiautomaatti kirjoitti:
No eipähän katsastuksessa testata toimiiko ABS tai eikö... Riittää että merkkivalo ei pala
Joka kerta halliin ajaessa testataan. Muutama hiekanmuru koeajoreitillä ja terävä polkimen näpäytys kertoo täristääkö ABS vai ei.
- kyllä testasi
pankkiautomaatti kirjoitti:
No eipähän katsastuksessa testata toimiiko ABS tai eikö... Riittää että merkkivalo ei pala
mulla ei palanut merkkivalo mutta katsastusmies ilmoitii että abs ei toimi.selvisi että joku entinen omistaja oli tehnyt ohituksen merkkivaloon ettei palanut.mutta kyllä siis katsastusmies jotenkin testasi ettei toiminut ja hylättiin.
- KuningasKatsastaja
"No eipähän katsastuksessa testata toimiiko ABS tai eikö... Riittää että merkkivalo ei pala", VITUN JUNTTI, juuri sen merkkivalon perusteella testataan toimiiko vai ei!!
"pankkiautomaatti" et taida olla alalla töissä!!Eli sun logiikan mukaan jos moottorin vikavalo ei pala, niin moottori on pakko toimia
- Aikapaskahomma
Noi ABS;t ovat aivan perseestä. Ne pitäisi kieltää vaaraa aiheuttavana ominaisuutena. Talvella kun se 80V eläkeläinen lyö pikku Fiatin jarrut pohjaan, suoralle tielle (älykkäästi turvallisuuden lisäämiseksi laitetun) hidastetöyssyn vuoksi. Olen jumalauta ehtinyt rukoilla aave Mariaa ja ties mitä. Takana on puskenut peräkärry täynnä kipsilevyjä ja jarrut vaan runkuttavat eikä auto pysähdy. Viime tinkassa aloin vanhaan malliin itse pumppaamaan jarruja ja sillä sain ne tarvittavat sentit.
Muutenkin syvältä tämä ihme turvallisuus hössötys. Asvaltoidaan, tehdään suorat tiet ja sitten rakennetaan hidaste töyssyjä ja kavennuskiekuroita. Paljon kustannus tehokkaampaa jättää kuoppaiseksi hiekkatieksi ja lopettaa turha rahojen hassaus. Nyt menee rahat kahteen kertaan ensin tehdään tiestä hyvä ja sittten rahat menee uudestaan , kun huononnetaan sitä tietä, Vielä voisivat keksiä töyssyjen sijaan jälkiasennus kuopat. - OutoHomma
Aikapaskahomma kirjoitti:
Noi ABS;t ovat aivan perseestä. Ne pitäisi kieltää vaaraa aiheuttavana ominaisuutena. Talvella kun se 80V eläkeläinen lyö pikku Fiatin jarrut pohjaan, suoralle tielle (älykkäästi turvallisuuden lisäämiseksi laitetun) hidastetöyssyn vuoksi. Olen jumalauta ehtinyt rukoilla aave Mariaa ja ties mitä. Takana on puskenut peräkärry täynnä kipsilevyjä ja jarrut vaan runkuttavat eikä auto pysähdy. Viime tinkassa aloin vanhaan malliin itse pumppaamaan jarruja ja sillä sain ne tarvittavat sentit.
Muutenkin syvältä tämä ihme turvallisuus hössötys. Asvaltoidaan, tehdään suorat tiet ja sitten rakennetaan hidaste töyssyjä ja kavennuskiekuroita. Paljon kustannus tehokkaampaa jättää kuoppaiseksi hiekkatieksi ja lopettaa turha rahojen hassaus. Nyt menee rahat kahteen kertaan ensin tehdään tiestä hyvä ja sittten rahat menee uudestaan , kun huononnetaan sitä tietä, Vielä voisivat keksiä töyssyjen sijaan jälkiasennus kuopat.Outo asenne, jos et itse osaa pitää turvaväliä, vikaa on niin eläkeläisissä kuin tien kunnossapidossa.
- ärskä
Kyllä se on niin, jos sinulla ei rahat vaan riitä kunnostamaan niin millä ajelet jos tämä vika ilmenee autossasi!!! Mielestäni tähän tulisi saada jokin muutos. On se pekele kun pakosta laitetaan seisomaan ja sitten lopulta paaliin vaan hyviä autoja. Tollaiset apsit ja pipsit pitäisi lailla kieltää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097