Olen saanut kännissä muutamia kertoja selviä harhoja. Tämä on sinänsä aika omituista, sillä ne eivät ole tulleet ryyppyputken tai minkään sekäkäytön yhteydessä, vaan rehellisen ja voimakkaan päihtymystilan yhteydessä. Näitä on sattunut kymmenen vuoden aikana ehkä 4-6 kertaa, enkä ole koskaan tajunnut, miksi ne tulevat aina toisinaan, sillä juon vastaavanlaisia kännejä useinkin.
Viimeksi harha oli sellainen, että keskustelin jonkun tyypin kanssa ja kohta "havahduin" ja tajusin olevani yksin kotona. Toisen kerran kävelin jossain ihan muualla, mutta kun taas havahduin, olin kotipihallani. Eli selviä näkö- ja kuuloharhoja. Aika saatanan ahdistavaa, sanoisin.
Homma siis ihmetyttää siksi, että nämä eivät ole säännönmukaisia ja ne tulevat jostain syystä yllättäen jopa vuosien tauon jälkeen, mutta eivät jatku kuitenkaan. Muuten voin olla tillin tallin lukemattomia kertoja ja tällaista ei tapahdu. Mutta joskus tulee.
En muuten harrastele ryyppyputkia, enkä tosiaan mitään lääkkeitä tai muuta, joten niillä ei voi selittää tätä. Kertokaa, onko samanlaisia juttuja ollut.
Kännissä harhoja?
27
9094
Vastaukset
- +++
jättimäisiä torakoita katossa, ovikello tai radiokanavat soivat päässä, joku on tulossa ja tappaa siihen paikkaan.
Siinä niitä muutamia koettuja.
Sinunkin lootasi antaa merkkejä lahoamisesta viinalla.
Kylmä totuus on se, että entiseen malliin jatkamalla hallusinaatiot pahenevat, sitten jossain vaiheessa iskee ehta delirium tremens ja poliisisedät vievät sairaalaan lepositeisiin. Diapamia saa sitten ihan juomana. - Ratsumies
Huojentavaa kuulla että en ole yksin. Kaikenmaailman läheisten itsemurhatapausten yhteydessä otin tavaksi liuottaa aivoni sellaisella määräällä alkoholia, että minuun ei varmaan satu mihinkään ja on pehmeetä. Kymmenen vuoden aikan olen vetänyt black-out kännit varmasti useita satoja kertoja. Kerran tullessani ulos paikallisravintolan vessasta paikallisravintola oli muuttunut ruotsinlaivan keulanravintolaksi. Näin portaat, verhot ja ihmettelin miten olin yhtäkkiä laivalla - ei väliä, tuntui hienolta päästä yhtääkkiä laivalle. Samalla koin euforiamaisen transsin, joka oli varmasti paras koskaan kokemani tunne. Kun pääsin omaan pöytääni - laiva ympäriltä hävisi ja ikäänkuin sekunneissa imeydyin takaisin todellisuuteen. En tiedä mikä halvatun valveuni se oli - eikä se ole toistunut. Ja tietääkseni olin vetänyt vain aivan käsittämättömän määrän olutta ja viinaa. Jokin superherkkyys näille asioille tulee nimenomaan kovassa humalassa - kun lapsina mielikuviteltiin mitä pilvissä näkyy -eläimiä, ukkeleita jne. kokeilkaapa samaa 2-3 promillen hujakoilla. Kyllä rupeaa löytymään. Onnistuu millä tahansa käppyräoksalla tai nuotion kivellä. Harvinaisia varsinaiset hallusinaatiot ovat, mutta niitä tapahtuu. Ensimmäinen humalahallusinaatiokokemukseni oli parikymppisenä rankan baari-illan päätteksi. Näin rappukäytävän kulman takaa punaista liinaa heilauttavan käden. Katsoin kulman taakse ja siellä käytävä loppui seinään.
- Tämä on jo outoa,
mutta näin tapahtui. Näin unessa, että joku voima tuli pääni päälle ylhäältä, valosäteiden muodossa. Sitten näin nopeasti miten alaraajani olivat tatuoituina, kaksi eri kertaa välähtivät edessäni hyvin nopeasti ("oikeassa" elämässä tatuointeja ei ole ja inhoan niitä). Sitten aloin kohota, leijua ylöspäin, se oli todella kevyt tunne. Muistan ajatelleeni unessa, että ai tällaistako tämä onkin, ei tuntunut yhtään pelottavalta.
- liskot tulossa
Mulla on kännitilassa ollut vastaavia "puheharhoja" ja sitten putken jälkeen oikein kunnollisia, torakat ropisee maassa, puhelin tai ovikello soi ja pienestäkin äänestä hätkähtää tai ihoa alkaa kihelmöidä. Kerran vieroitusoireissa heräsin yöllä siihen, että joku huusi "pöö" korvaan helevetin kovalla äänellä.
Taas on muutama mielenkiintoinen yö tulossa. Jos niistä selviytymisen jälkeen tajuaisi lopettaa tämän hullutuksen.- Kyllä se loppuu,
aikanaan. Mene Sanan kuuloon johonkin lähimpään mestaan, niin tajuat missä mennään. Kyse on viime kädessä Kristuksen ja saatanan välisestä taistelusta sieluista.
- jöpöttää
Mene sinä kulomäen saunaa niin tajuat että kyse on oikeasti vain siitä, että kuka jaksaa istua lauteilla pisimpää.
- -dellu-ukko-
Olin Deliroimtilasa ja mulle ilmestyi ensin Nikita Fougantine muita ex-rikollisia jotka jahtasivat mua. Sitten tuli pelastuslaitos poliisit ja sitten tuli maailmanloppu. Sitten tulikin oikeat polisit ja vei mut sairaalaan.
- Juoppo Ratti
Itse kuulen kapakassa tai diskossa ihmisten puheen eripöydistä pitkienmatkojen päästä. En tiedä onko se totta vai ei, ilmeisesti ei. Alkoholi energiajuoma aiheuttaa yleensä tämän tilan, jo juomisen aikana, eli ei ole deliridium. Lisäksi muutamanpäivän ryyppäilyn aikana rupesin näkemään naapuri huoneiston sisälle seinien ja katon läpi. Varsinaisessa krapulassa pystyn silmätkiinni katselemaan erilaisia välähdyksiä ihmisistä ja paikoista, joskus pystyn näkemään myös itseni näissä ns clipeissä. Todella pahassa kanuunassa saatan nähdä ja kuulla ihan mitä vain, pelottavasta asiasta mukavaan. Olen myös oppinut ymmärtämään näitä asioita, enkä siis säikähdä niitä enää, itseasiassa ne voivat olla melko mukavia ja mielenkiintoisia kokemuksia ja tiloja.
Nämä jutut johtuvat minulla pelkästä alkoholista. Ei siis mitään huumeita eikä lääkkeitä eikä mielisairauksia.............Vinkkinä voin sanoa, että kuunelkaa ja katselkaa ja pysykää rauhallisina tulipa eteen mitätahansa. - älipöp
Juoppo Ratti kirjoitti:
Itse kuulen kapakassa tai diskossa ihmisten puheen eripöydistä pitkienmatkojen päästä. En tiedä onko se totta vai ei, ilmeisesti ei. Alkoholi energiajuoma aiheuttaa yleensä tämän tilan, jo juomisen aikana, eli ei ole deliridium. Lisäksi muutamanpäivän ryyppäilyn aikana rupesin näkemään naapuri huoneiston sisälle seinien ja katon läpi. Varsinaisessa krapulassa pystyn silmätkiinni katselemaan erilaisia välähdyksiä ihmisistä ja paikoista, joskus pystyn näkemään myös itseni näissä ns clipeissä. Todella pahassa kanuunassa saatan nähdä ja kuulla ihan mitä vain, pelottavasta asiasta mukavaan. Olen myös oppinut ymmärtämään näitä asioita, enkä siis säikähdä niitä enää, itseasiassa ne voivat olla melko mukavia ja mielenkiintoisia kokemuksia ja tiloja.
Nämä jutut johtuvat minulla pelkästä alkoholista. Ei siis mitään huumeita eikä lääkkeitä eikä mielisairauksia.............Vinkkinä voin sanoa, että kuunelkaa ja katselkaa ja pysykää rauhallisina tulipa eteen mitätahansa.Sitten jos harhat jäävät pitkäksi aikaa päälle, hae töistä sairaslomaa ja hakeudu katkaisuun. Pöpilään ei kannata pyrkiä, ne heittää sut vaan kadulle.
- Ei harhoja täällä
Amatöörit.
- Ammattilainen
Kiitos kun paransitte iltaani ! Mökissä nauru raikaa ja nyt maistuu kupponen jos toinenkin
- tajuutsä häh
Kylhän ne voi jäädä alitajuntaan ja tulee sit joskus myöhemmin
- Amatööri-hullu
Minullakin soi radiokanavat päässä vaikka ei ole radiota meillä ollut vuosiin. 2-viikon ryyppyputken jälkeen ollessani makuulla aloin kuulla musiikkia eri kipaleita ja haastatteluohjelma josta erotin sanat "kiitos että pääsitte vieraaksi tähän ohjelmaan". Myös telkusta jäänneet mainos musiikit soi päässä. "Kesä jonka kerran elää sain".. Ja kun imuroin kotona lattiaa imuri laulaa Buaaa Buaaa.... elämää ei sen enempää buaa buaaa. Kännissä ei harhoja mutta kun putki on poikki eli selvin päin.
Pari ystävätärtäni varoitti mua siis kuulin jo heiltä että ne harhat tulee sitten selvinpäin ryyppäyksen jälkeen. - viinankestäjä
olet paska housu
- Asdfh4523
Mistä saisin halpoja tai ilmaisia housuja? Tarve on kova!!
- KyIlims
Huoh...oipsa klajaa...
- Asdfh4368
Näin outoa unta. Ensin Ostimme ässäarpoja (normaalisti en harrasta mitään rahapelejä). Sitten saksalainen homoseksuaali istui naamani päälle farkut jalassa ja nahkaliivit päällä. Tämän jälkeen joimme kiljua ja raaputettiin ässäarvat.
- asdfh4589
Tämänkertainen outo uni. kännissä pyrin baariin sisään. Portsari esti tiukasti tulomme. Aloin vikistä sille että nyt on PAKKO päästä baariin. Portsari vikisi takaisin että "voi kun homppeli sinä et tule tänne". Katsoimme toisiamme silmiin, repesimme nauramaan katketaksemme ja paskoimme kummatkin housuihin höyryävän lastin yökerhojonon ihmetellessä vieressä että mitä ihmettä nyt tapahtuu.
Sitten häivyin nauraen yöhön levittäen pitkin Hämeenkatua etovan makevaa krapulaisen äijän lastien tuoksua.
Portsari jäi siinä sitten vielä loppuillaksi töihin. - viinamies100
ootte kyllä säälittäviä juoppoja kaikki paskathousuissa
- 1hoitssu
Lyhyet lauseet, itsensä toisto ja täysin sairas huumorintaju. Samaa Peen jauhamista on lakukeni mukaan jatkunut jo lähes 3 vuotta. Koska vintti pimenee asd...:llä lopullisesti ja Kupittaa saa taas yhden variksenpelättimen?
- Asdfh4523
Minunkin lakut puhuu taskussa kun tarpeeksi ottaa neuvoa antavaa.
- 1........hoitsu
Ahdistaako neukkukuutio ja hoitamattomat hampaat? Ahdistaako, kun elämä on pelkkää bulkkikaljaa, kun normaalit ihmiset viimeistelevät asuntolainansa maksua ja käyvät ulkomailla?
Ahdistaako kun baarikaappii on mahdoton konsepti, kun koko pullo täytyy kumota heti? - Asdfh4523
Joskus koen harhoja että olen oikeasti ylioppilas. Toisinaan luulen että pääsisin töihin minne vain IT-alalle. Ja joskus kuvittelen että kirjahyllyssä on kirjoja surisevan tapin sijasta.
- Asdfh4523
Syksyinen ilma, sataa koleasti. Puistonpenkillä istuen märät farkut jalassa. Kossusnapsi lämmittää sisuksissa. Mietin koska elämä lähti näin alamäkeen, vaimo lähti, omistusasunto meni. Pankkitilillä ryyppäysrahoja, mutta ne eivät lohduta. Syksyn viimeinen tango lämmin kakku housussain kaiholla katson menneisyyttä, milloin kaljan juominen oli hauskaa.
- 1........hoitsu
Pahenee vain, kun korsakoffin oireyhtymä eroaa. Jäljelle jää käryävät käämit neuroleptikuurin jälkeen. Progressiivinen verotus saa tämän aikaan. Taidanpa muuttaa Floridan huvilaani pysyvästi ja kietaista paksut siivut viskiä.
- Asdfh4523
Korahdukseni kaikuvat puohitien yössä posliinista kajahtaen kaikuna.
Hullut tirskahtelut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415