Lueskelin tässä Yölintu- yhtyeestä tehtyä kirjaa : "Lennetyt vuodet ".
Lainaa tähän pieniä katkelmia kohdasta jossa Yölinnun pojat, kun he soittivat "LAULAVA SYDÄN" nimisessä
TV-sarjassa tässä muutama vuosi sitten. Yölintu säesti vahvistetulla kokoonpanolla (Esa Nieminen, Jari Kokkinen ja Jukka Hänninen) ohjelmassa esiintyviä artistivieraita.
Toisessa jaksossa esiintyi Tapsa. Tapsan tulkinnat kappaleista " Hopeinen kuu", "Sydänsuruja" ja" Poika varjoiselta kujalta" olivat upeita suorituksia. Siinä nousi monilla kylmät väreet.
Mutta minkälainen meininki oli nauhoituksissa? Tässä siitä kirjasta poimiamiani lyhyitä lainauksia :
SAKU MANSIKKAMÄKI: Etukäteen täristiin, kun Kansan Tapsa tuli studiolle. Kunnioitus oli melkoinen ja myöhässähän taiteilija studiolle tuli. Treenattiin siinä yhtä Tapsan laulamaa kappaletta ja Simo soitteli haitaria. Tapsa tuli sisään, eikä ehtinyt edes morjestamaan, kun se jo tuli opettamaan Simolle, kuinka se kappale soitetaan. Tapsa tietää, kuinka bändin pitää biisit vetää.
MARKUS KUUSIJOENSUU:Oman lisänsä antoi Tapani Kansa, joka tuli paikalle neljä tuntia myöhässä. Kaikki naputteli sormiaan. Sehän opetti meitä kaikia, miten pitää soittaa, jopa Niemisen esaa. Se otti Esan sormista kiinni ja vei niitä haluamilleen koskettimille ja näytti kuinka pianoa täytyy soittaa.
SIMO SILMU: Mua varoiteltiin Tapsasta, että se tulee opettamaan sua aivan varmasti haitarinsoitossa. Perkele, se saa pataansa jos tulee mitään sönkkäämään. Tulihan se, sellainen hirmuinen kaappi ja leveät hartiat. En minä sille mitään uskaltanut sanoa. Katajan Antti ( soittanut Tapsan bändissä)naureskeli, että sehän oli hyvällä päällä. En halua tietää, millainen on Tapsan huono päivä.
JARI KOKKINEN: Kansan Tapsa jäi mullekkin mieleen. Soitettiin kappaletta, ja sen lopuksi se mulkaisi minua ja kysyi, mikset soittanut sitä kohtaa niin kuin käskin. Olin ihan kusi sukassa ja kuiskasin Niemisen esalle, että tee nyt jumalauta mulle jotkut laput siitä, mitä se yrittää sanoa. En mä ymmärrä sen vislailusta ja sormien napsuttelusta yhtään mitään.
MARKUS KUUSIJOENTIE: Ohjelmassa laulaneille artisteille erityisesti Topi Sorsakoskelle, Tapani Kansalle ja Markus Allanille täytyy nostaa hattua. Ne olivat helvetin kovia. Ei me kuitenkaan olla mikään säestysbändi.
Persoona isolla P:llä
17
678
Vastaukset
- jaajaa.....
Tapanilla on tietämystä ja näkemystä siitä miten haluaa itseään säestettävän. Mitä sitten jos hän osaa ja uskaltaa sen myös kertoa.
- Tamdes
Niin, kaveri joka ei osaa edes nuotteja. Vaikea siitä on sanoa, että osaa....
Tamdes kirjoitti:
Niin, kaveri joka ei osaa edes nuotteja. Vaikea siitä on sanoa, että osaa....
Ja mistäs sä niin oot tietävinäs Tapsan nuottien osaamisen tai osaamattomuuden. Kyl Tapsa ainaskin ite säveltääkin biisejään, joten kaimaar siinä hommassa jotain nuottien tuntemustakin vaaditaan.
Tuli vaan tosta Yölinnusta mieleen se kun ne oli muutama vuosi sitten samalla keikalla Tapsan kanssa Riutanharjulla. Nuratti kun Tapsa speekkasi vuoronvaihdon ,että : " Vanha varis lähtee ja tilalle tulee YÖLINTU! " Yölinnun poikiakin nauratti se ja Simo Silmu sanoi mikrofoniin ,että : " Kyllä tuo Tapsan ääni on ihan eri luokkaa, kun meikäläisellä ".
- ...
Olipa "hauska" juttu taas. Todella typerää tuo sinun Tapsukkavitsailusi.
... kirjoitti:
Olipa "hauska" juttu taas. Todella typerää tuo sinun Tapsukkavitsailusi.
Meni taas näköjään yli sun hilseen sekin juttu.
- ...
Justiinax kirjoitti:
Meni taas näköjään yli sun hilseen sekin juttu.
Mun päässäni ei kyllä ole hilsettä mutta kun sulla tuntuu siitä olevan kokemuksia niin kerro ennalta mikä shampoo olisi hyvä siihen?
Noi sun juttusi menee kyllä monelta muultakin yli ymmärryksen.
- minna.
Sanonko mikä se on isolla peellä?
- minna.
Justiinax kirjoitti:
Joo mä voin sanoa sun puolestas : PARAS!!!!
Olet huono arvausleikeissä. Voisin luetella monella muullakin kirjaimella alkavia Tapsukkaa kuvaavia sanoja mutta kun olet noin surkea arvaamaan niin en viitsi.
- R.A.K.A.S
Kaikkien kommentit - totta joka sana. Sellaista joka ei osaa, on syytä opettaa. Joka tapauksessa tällaisesta arvostellaan solistia, hänen äänensä ja osaamisensa on orkesterin nostettava kunniaan ja annettava tilaa.
- kirjatoukka~
Timo Suomi, joka nuo Laulava sydän- jaksot ohjasi totesi , että Tapani Kansa on laulaja joka ponnistaa vahvasti Olavi Virran perinteestä, siksi hän niin hyvin sopi tuohonkin ohjelmaan laulamaan Olavi Virran lauluja.
- Näin se oikeasti men
Höpö, höpö. Näin se OIKEASTI meni:
SAKARI MUSTIKKAMÄKI: Etukäteen täristiin, kun Kansantaiteilija tuli studiolle. Naurunmelska oli melkoinen ja myöhässähän taiteilija studiolle tuli. Treenattiin siinä yhtä Tupsun laulamaa kappaletta ja Timo soitteli haitaria. Tupsu tuli sisään, eikä ehtinyt edes morjestamaan, kun se jo tuli vittuilemaan Timolle, kuinka se kappale mukamas soitetaan. Tupsu tuntuu tietvänä, kuinka bändin pitää karkoittaa yleisö.
MARKKU TAMMIVARKAUS: Oman lisänsä antoi Tupsukka, joka tuli paikalle neljäkymmentä tuntia myöhässä. Kaikki naputteli sormiaan. Sehän opetti meitä kaikkia, miten pitää karkoittaa yleisö, jopa Mäkiperen Vesaa. Se otti Vesan sormista kiinni ja vei niitä haluamilleen kroppa-alueilleen ja näytti keskisormea.
TIMO KILJU: Mua varoiteltiin syystäkin Tupsusta, että se tulee opettamaan sua aivan varmasti vittuilussa. Perkele, se saa pataansa jos tulee mitään sönkkäämään. Tulihan se, sellainen hirmuinen ego ja kapeat hartiat. En minä sille mitään viitsinyt sanoa. Majavan Anssi ( soittanut Tupsun bändissä) naureskeli, että sehän oli hyvällä päällä. En halua tietää, millainen on Törkyturvan huono päivä.
KARI PATANEN: Kansankiduttaja jäi mullekkin mieleen. Soitettiin kappaletta, ja sen lopuksi se mulkaisi minua ja kysyi, mikset soittanut sitä kohtaa niin kuin Jumala (=hän) käski. Olin ihan kusi sukassa ja kuiskasin Mäkiperen Vesalle, että tee nyt jumalauta mulle jotkut laput siitä, mitä se yrittää sanoa. En mä ymmärrä sen vislailusta ja sormien napsuttelusta yhtään mitään.
MARKKU TAMMIVARKAUS: Ohjelmassa laulaneille artisteille erityisesti Topias Ankkakoskelle ja Markku Hagertille täytyy nostaa hattua. Ne yrittivät olla helvetin kovia. Ei me kuitenkaan olla heidänkään säestysbändi ja kolmas pyörä, Tupsukka, pilasi käytöksellään senkin vähän mitä me oikeat artistit yritettiin pelastaa. Ikimuistoinen painajaishetki - never again! NEVER!HEHHEH taas vaan niin. Oot sä aika huvittava tyyppi. Kuinkahan kaun totakin väännöstä väsäsit.... puolipäivää varmaan ainakin.
- tapu.tapu
Justiinax kirjoitti:
HEHHEH taas vaan niin. Oot sä aika huvittava tyyppi. Kuinkahan kaun totakin väännöstä väsäsit.... puolipäivää varmaan ainakin.
kun Tapsukalla on niin suuri kannattajajoukko, niin voisivat kerätä rahaa Tapsukalle. Tai käydä oikeesti konserteissa, että pääsis Tapsukka eroon miljoonaveloistaan.
- häh?
tapu.tapu kirjoitti:
kun Tapsukalla on niin suuri kannattajajoukko, niin voisivat kerätä rahaa Tapsukalle. Tai käydä oikeesti konserteissa, että pääsis Tapsukka eroon miljoonaveloistaan.
On velkaa tai ei ole velkaa, mitä helevettiä laulajan raha-asioiden puiminen kuuluu tälle palstalle ?
Kannattaisi kunkin vaan huolehtia omista rahoistaan ja veloistaan. Laulajaksi ei tämän kokoisessa maassa ryhdytä ensisijassa rahan takia , vaan rakkaudesta musiikkiin ja laulamiseen. Miksikään kroisokseksi kun laulamalla ei pääse rikastumaan, jos ei satu olemaan piinkova bisnesmies. - Inka*
Hauskimpia tuossa sinun väännöksessäsi on nuo nimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2126048- 1691691
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661507- 691058
- 105980
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6907Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124867Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy195838- 100796
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66779