putken ja levyn päälle en saa lisäaineella kultaista väriä mutta pienoihin saan, jotenkin tuntuisi kaasu ongelmalta? joku meinasi ettei mison argonilla saa edes pienoihin kirkasta jälkeä. olen vain kokeillut pieniä putkia suojakaasulla max 60mm 3mm seinällä. kummasti näyttää että putki kuumenee enempi kuin pienat vaikka paksumpaa ainetta, katoaako kaasu liian nopeasti putkenpäältä voiko kahvassa olla vikaa kokemusta ei ole vielä niin paljon
volframi 1.6
kuppi 6
kaasu n.8l
Tig:llä rst putkeen kultainen hitsin väri
5
6369
Vastaukset
- tigillä
Kokeile seiskan kuppia ja kaasuvirtaus 12l/min. Argon misonilla ei saa kaunista jälkeä, pitäisi olla pelkkä argon.
- saumassa
Tuli tuossa hitsailtua vaihteeksi kirkasta. Olen tuo edellisen tig tigillä kertoja. Huomasin että jälkikaasulla saat tuon aikaiseksi. Riippuen kohteen paksuudesta ja lämmöntuonnista.... Säädä jälkikaasu vähintään 10s.
- ews
Tuo mison argon on puhasta argonia, missä on 0,03% typpimonoksidia Otsonin poistamiseks hitsarin hengitysalueelta. Mison on aga:n rekisteröimä tavaramerkki, jos ketä kiinnostaa. Tuo kullalle hohtava väri ei välttämäti onnistu, jos perusaine lämpiää riittävästi. Käsittääkseni hitsin pinta hapettuu sen verran jäähtyessään. Kun hitsit hapotetaan, on ne toki aika kirkkaita, mut ei kullan värisiä.
- joopa999
ews kirjoitti:
Tuo mison argon on puhasta argonia, missä on 0,03% typpimonoksidia Otsonin poistamiseks hitsarin hengitysalueelta. Mison on aga:n rekisteröimä tavaramerkki, jos ketä kiinnostaa. Tuo kullalle hohtava väri ei välttämäti onnistu, jos perusaine lämpiää riittävästi. Käsittääkseni hitsin pinta hapettuu sen verran jäähtyessään. Kun hitsit hapotetaan, on ne toki aika kirkkaita, mut ei kullan värisiä.
Liiallisesta lämmöstä se taitaa johtua ettei onnistu, mutta pienemmillä virroilla ei saa sulamaan. koneessakin voi olla vikaa. pitäisikö olla pulssitus toiminto? minkä laisia arvoja olette käyttäny 2mm seinällä olevaan rst putkeen minulla 60-70a
- tiggari
joopa999 kirjoitti:
Liiallisesta lämmöstä se taitaa johtua ettei onnistu, mutta pienemmillä virroilla ei saa sulamaan. koneessakin voi olla vikaa. pitäisikö olla pulssitus toiminto? minkä laisia arvoja olette käyttäny 2mm seinällä olevaan rst putkeen minulla 60-70a
Yleensä 2 mm seinämällä hst/rst putkelle 48-52 A. (Musta rauta vaatii enemmän virtaa) Putken ei kuulu olla hitsin jälkeen kullanvärinen, se voi tietysti olla jossakin pienassa, missä suojakaasu suojaa paremmin ja lämpö vetätyy nopeammin.
Sauman kuuluu olla kirkas putken sisältä, kun käytetään juurikaasua, päältä saumat hapotetaan, tai kiiloitetaan kirkkaaksi porakoneeseen kiinnitetyllä karhunkielella tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822