Heippa!
Minulla on menossa 14 raskausviikko ja koko alkuraskauden ajan olen tiputtanut..välillä vähemmän ja välillä on tullut ihan niin, että reisiä pitkin on valunut. Asiaa on tutkittu jo moneenkin kertaan ja neljä eri lääkäriä on todennut, että ei mikään viittaisia mihinkään poikkeavaan ja vauva voi hyvin. Itselläni tietty kauhea huoli asiasta, mutta jotenkin olen jo niin tottunut tähän, että en kovin paljon asiaa enää mieti..niin kuin alkuun.
Nyt vain rupesin itse summaamaan kaikkia asioita ja tuli mieleen, että voisiko seksi aiheuttaa kuinka paljon tuota vuotoa? Aina sitä ole tullut sen jälkeen, mutta muutamia kertoja kyllä. Lääkäri kehoitti pidättäytymään seksistä, jos huomaa sen jälkeen vuotoa, mutta selibaattiinko tässä pitäisi ryhtyä vai mitä???? :D Ja kun halutkin ovat tavallista runsaammat. Onko jollain samanlaisia kokemuksia?? Ja onko tuo vuoto ollut vaaratonta?? Keskenmenoa en niinkään enää pelkää, vaikka ainahan sekin mahdollisuus tietty on.
Raskaus + seksi = verinen vuoto
5
5162
Vastaukset
- kääk.
Kuinka nopeasti seksin jälkeen sulla on tuota vuotoa? Mä aloitin tuolla äsken uutta ketjua, kun mulla on viikkoja 13 1 ja viime yönä tosi runsaasti kirkasta veristä vuotoa. Seksiä kuitenkin harrastettiin toissa iltana. Sen jälkeisenä yönä ihan pientä tiputtelua, ja nyt siis vuorokausi myöhemmin tämä ryöppy. Olen täällä tuskaillut keskenmenoajatusten kanssa, mutta mihinkään tutkimuksiin en pääse (sen verran lääkäri katsoi, että tällä hetkellä paikat oli kiinni), joten yritän itsekseni kehittää teorioita, mistä tämä voisi johtua. Kysyin lääkäriltä, joka sanoi, että ihan mistä vaan, soita neuvolaan tiistaina. Kiitos.
En siis valitettavasti osaa auttaa sua, muuta ehkä olemalla kohtalotoveri (joka on tosin tällä hetkellä enemmän peloissaan, ei kovin lohduttavaa ...) - engelmama
Hei!
Ei kannata panikoida, kyllähän tuollaista on. Itsellä alkaa kirkas punainen vuoto myös muutamia tunteja kaikkien mahdollisten aktiviteettien jälkeen. Siis ei pelkästään seksin jälkeen, vaan myös pyörällä ajon (lääkäri kielsi), imuroinnin (senkin lääkäri kielsi) ja reippaan liikunnan (myös kiellettyä) jälkeen. Mahdolliseksi syyksi löysi ultrassa vuotavan verisuonen kohdunkaulalta. Tuota verisuonta ei valitettavasti voida polttaa kiinni, koska se on niin syvällä, että kohdunsuu voisi aueta toimenpiteessä.- no niiiin...
eli todellakin se johtuu mulla sit siitä, kun teen jtn rasittavaa..nimittäin se pahin vuoto tuli, kun muutettiin ja vaikka todellakaan en mtn kovin raskasta kantanut niin toki mukana yritin ahertaa ja kun nousin muuttokuorman jälkeen autosta niin veri vaan alkoi valua..ja sitten lähdettiinkin suorinta tietä ensiapuun..ja tietty liioittelin kipuja, joita ei todellisuudessa ollut juuri yhtään. Olin silti ihan varma, et se olisi keskenmeno..ei kuitenkaan..kohdun suu kiinni ja ultrassa samantien todettiin vauvan sydämen sykkivän. Oli aivan mahtava helpotus. Kävin vielä sen jälkeen jälkitarkastuksessa (ultrassa) ja kaikki hyvin..ja siis tuo ei ollut eka reissu, joka tehtiin asian tiimoilta..tosin nyt vuotojen kohdalla en ole enää niin fanaattinen ja otan ihan rauhallisesti..uskon, että keskenmeno olisi jo tullut, jos näin olisi tarkoitettu.
Tosin itseltäni ei ole löydetty mtn veisuontakaan, joka vuotaisi, mutta ei mtn hätääkään pitäisi olla..en tiedä..tämä on ensimmäinen lapsemme, jota odotan ja näiden kokemuksien ja pelkojen ja stressin jälkeen jää myös ainokaiseksi.
Kääk: Yritä nyt ihmeessä päästä ultraan..itsellesi tulee helpottunut olo, vaikka uskon, että sulla on sama juttu, kun mulla ja engelmamalla. Ja itse tein pahimman virheen siinä, kun luin keskenmenosta juttuja netistä jne..aina verinen vuoto katsotaan pahaksi, mutta minunkin tapauksessani se ei merkannut mtn..joten pitää kai muistaa, että jokainen raskaus on yksilöllinen ja siihen liittyvät oireet..mun kaverilla tuli kome kertaa kuukautiset, kun hän oli raskaana..ja ihan terveen tytön sai ajallaan.
Ja itse ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, että jos keskenmeno tulee..se on vain sit tarkoitettu niin..olen kuitenkin luottavaisin mielin, koska verikokeissa ja ultrassa ei ole näkynyt mtn poikkeavaa ja yleensähän keskenmenot johtuu jonkin sortin kromosomivirheestä..no ei tietty aina..
Mut en siis vieläkään tajua, että saako sitä seksiä nyt sitten harrastaa vai ei??!! :D Onko tämä "ei tiedetä mistä johtuu, kaikki hyvin" verinen vuoto sitten täysin harmitonta?? - kääk.
no niiiin... kirjoitti:
eli todellakin se johtuu mulla sit siitä, kun teen jtn rasittavaa..nimittäin se pahin vuoto tuli, kun muutettiin ja vaikka todellakaan en mtn kovin raskasta kantanut niin toki mukana yritin ahertaa ja kun nousin muuttokuorman jälkeen autosta niin veri vaan alkoi valua..ja sitten lähdettiinkin suorinta tietä ensiapuun..ja tietty liioittelin kipuja, joita ei todellisuudessa ollut juuri yhtään. Olin silti ihan varma, et se olisi keskenmeno..ei kuitenkaan..kohdun suu kiinni ja ultrassa samantien todettiin vauvan sydämen sykkivän. Oli aivan mahtava helpotus. Kävin vielä sen jälkeen jälkitarkastuksessa (ultrassa) ja kaikki hyvin..ja siis tuo ei ollut eka reissu, joka tehtiin asian tiimoilta..tosin nyt vuotojen kohdalla en ole enää niin fanaattinen ja otan ihan rauhallisesti..uskon, että keskenmeno olisi jo tullut, jos näin olisi tarkoitettu.
Tosin itseltäni ei ole löydetty mtn veisuontakaan, joka vuotaisi, mutta ei mtn hätääkään pitäisi olla..en tiedä..tämä on ensimmäinen lapsemme, jota odotan ja näiden kokemuksien ja pelkojen ja stressin jälkeen jää myös ainokaiseksi.
Kääk: Yritä nyt ihmeessä päästä ultraan..itsellesi tulee helpottunut olo, vaikka uskon, että sulla on sama juttu, kun mulla ja engelmamalla. Ja itse tein pahimman virheen siinä, kun luin keskenmenosta juttuja netistä jne..aina verinen vuoto katsotaan pahaksi, mutta minunkin tapauksessani se ei merkannut mtn..joten pitää kai muistaa, että jokainen raskaus on yksilöllinen ja siihen liittyvät oireet..mun kaverilla tuli kome kertaa kuukautiset, kun hän oli raskaana..ja ihan terveen tytön sai ajallaan.
Ja itse ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, että jos keskenmeno tulee..se on vain sit tarkoitettu niin..olen kuitenkin luottavaisin mielin, koska verikokeissa ja ultrassa ei ole näkynyt mtn poikkeavaa ja yleensähän keskenmenot johtuu jonkin sortin kromosomivirheestä..no ei tietty aina..
Mut en siis vieläkään tajua, että saako sitä seksiä nyt sitten harrastaa vai ei??!! :D Onko tämä "ei tiedetä mistä johtuu, kaikki hyvin" verinen vuoto sitten täysin harmitonta??Mulle ainakin sanottiin silloin aikanaan, kun ultraan pääsin, että seksi on kielletty vain vuodon aikana infektioriskin takia. Ei siis muuten. Sanoi, ettei omalla toiminnalla voi asiaan vaikuttaa (siis keskenmenoon). Mutta tietysti sitten on noita tapauksia, joissa on selkeä syy, että esim. verisuoni aiheuttaa sen vuodon, ja seksi kielletään sen takia. Mutta jos sitä ei ole kielletty, niin kyllä minä ainakin harrastaisin. Jos se sitten uudestaan aiheuttaa sitä vuotoa, niin seuraavissa tutkimuksissa vaatisi sitten vastausta kysymykseen, että saako vai eikö saa.
Mä olen nyt ollut aika lailla terve vuorokauden verran, ei siis vuotoja ollenkaan. Sellainen epämääräinen inha tunne mahassa, mutta en tiedä, johtuuko se siitä, että eilen olin ensin paniikin takia puoli vuorokautta ilman ruokaa, ja sitten loppupäivän elin pitsalla, suklaalla ja Raffeleilla :) Lohturuokaa... ei nyt lapsi saanut vitamiineja hirveästi, täytyy tänään syödä terveellisemmin.
Olen harkinnut, että tänään kokeen vuoksi harrastaisi seksiä (lääkäri ei kieltänyt, en tosin kysynytkään, ja mullahan vuoto ei siis alkanut seksin jälkeen vaan vuorokausi myöhemmin), ja jos tulee vuotoa, niin sitten painun sinne päivystykseen. Toivon tietty, että ei tulisi, mutta jos tulee, niin ainakin voisi päästä ultraan ja selvittää, että mistä tämä kaikki johtuu.
Aika kurja se olisi olla selibaatissakaan synnytykseen asti... vaikka kaikkeahan sitä lapsensa vuoksi kestää. - kääk.
kääk. kirjoitti:
Mulle ainakin sanottiin silloin aikanaan, kun ultraan pääsin, että seksi on kielletty vain vuodon aikana infektioriskin takia. Ei siis muuten. Sanoi, ettei omalla toiminnalla voi asiaan vaikuttaa (siis keskenmenoon). Mutta tietysti sitten on noita tapauksia, joissa on selkeä syy, että esim. verisuoni aiheuttaa sen vuodon, ja seksi kielletään sen takia. Mutta jos sitä ei ole kielletty, niin kyllä minä ainakin harrastaisin. Jos se sitten uudestaan aiheuttaa sitä vuotoa, niin seuraavissa tutkimuksissa vaatisi sitten vastausta kysymykseen, että saako vai eikö saa.
Mä olen nyt ollut aika lailla terve vuorokauden verran, ei siis vuotoja ollenkaan. Sellainen epämääräinen inha tunne mahassa, mutta en tiedä, johtuuko se siitä, että eilen olin ensin paniikin takia puoli vuorokautta ilman ruokaa, ja sitten loppupäivän elin pitsalla, suklaalla ja Raffeleilla :) Lohturuokaa... ei nyt lapsi saanut vitamiineja hirveästi, täytyy tänään syödä terveellisemmin.
Olen harkinnut, että tänään kokeen vuoksi harrastaisi seksiä (lääkäri ei kieltänyt, en tosin kysynytkään, ja mullahan vuoto ei siis alkanut seksin jälkeen vaan vuorokausi myöhemmin), ja jos tulee vuotoa, niin sitten painun sinne päivystykseen. Toivon tietty, että ei tulisi, mutta jos tulee, niin ainakin voisi päästä ultraan ja selvittää, että mistä tämä kaikki johtuu.
Aika kurja se olisi olla selibaatissakaan synnytykseen asti... vaikka kaikkeahan sitä lapsensa vuoksi kestää.Laitoin pitkän viestin tuonne aiemmin aloittamaani ketjuun, mutta vastaan nyt vielä tännekin, että tosiaan vuoto alkoi uudestaan ja pääsin lopulta ultraan. Tarkkaa syytä ei löydetty, mutta seksiä ei siis kielletty, kuin muutamaksi päiväksi. Ei sinänsä, että ihan justiinsa aikoisinkaan kokeilla, mutta siis ei tarvi toukokuuhun asti olla selibaatissa :)
Mutta siis mullakin tätä "ei tiedetä, kaikki kunnossa" -vuotoa, joten ehkä tuota samaa ohjetta voisi soveltaa ap:n tilanteeseenkin... kokeile jos uskallat. Mutta jos epäilyttää, niin tarkista joltain asiantuntijalta, äläkä usko meikäläistä keskustelupalstalla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274