Moi!
Olen lähettämässsä kuvaa sähköpostitse liitetiedostona..Miten pystyn suojaamaan kuvani? Onko mahdollista,että kuvaani voi joku toinen muokata tai yleensä tehdä jotakin sille?
Toivoisin,että joku joka ymmärtää näistä niin voisi vastata minulle!
Kiitos!
Kuvan suojaaminen
3
280
Vastaukset
- q
Kun olet päästänyt kuvan koneeltasi niin et voi sitä enää mitenkään hallita. Jokainen voi tehdä saamalleen kuvalle aivan mitä haluaa.
Tottahan tuo
Esimerkki:Olet lähettämässä kuvaa jonka olet taiteillut ja skannannut koneelle. Ostaja haluisi nähdä tuotteen valokuvan. Vaarana on kuitenkin että hän tulostaisi siitä julisteen.
Ainoa keino on tehdä kuvista riittävän pieniä ja huono resoluutioisia, jolloin niiden tulostaminen paprerille tekisi pikselimössöä. eli resoluutio näytöltä katsottaessa tuo 72dpi eikä yhtään enempää ja kuvan koko mahdollisimman pieni.
Voisit myös tehdä jonkinlaisen vesileiman kuvaan, joka auttaa myös hieman.
Tekijänoikeus on kuitenkin työn tekijällä ja jos joskus näet tekemäsi työn myynnissä voit nostaa syytteen, joka taas on pitkä prosessi.- No dpi
sfinski80 kirjoitti:
Tottahan tuo
Esimerkki:Olet lähettämässä kuvaa jonka olet taiteillut ja skannannut koneelle. Ostaja haluisi nähdä tuotteen valokuvan. Vaarana on kuitenkin että hän tulostaisi siitä julisteen.
Ainoa keino on tehdä kuvista riittävän pieniä ja huono resoluutioisia, jolloin niiden tulostaminen paprerille tekisi pikselimössöä. eli resoluutio näytöltä katsottaessa tuo 72dpi eikä yhtään enempää ja kuvan koko mahdollisimman pieni.
Voisit myös tehdä jonkinlaisen vesileiman kuvaan, joka auttaa myös hieman.
Tekijänoikeus on kuitenkin työn tekijällä ja jos joskus näet tekemäsi työn myynnissä voit nostaa syytteen, joka taas on pitkä prosessi.Kuvan pikselimäärä ratkaisee. Ei auta yhtään, vaikka dpi olisi 1. Silti siitä saa julisteen, jos pikseleitä on tarpeeksi. Dpi:llä ei ole mitään tekoa kuvan käyttökelpoisuuden kanssa. Sitähän ei todellisuudessa ole edes olemassa ennen tulostusta.
Näytekuvissa auttaa vesileima hieman, mutta sitä ei voi laittaa julkaistavaan originaaliin.
Kuvan pieni kokokaan ei estä internetkäyttöä, sillä useimmat nettikuvat on niin pieniä, ettei niistä saa edes postikorttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499