Menin juomaan liikaa alkoholia tiisati-keskiviikkoyönä. Seuraavana aamuna, kun heräsin, menetin näköni hetkeksi, mutta tämän saattoi ilmeisesti johtua liian nopeasta sängystä nousemisesta. Nyt perjantaina huomasin, ettei vasen silmäni enää tarkenna yhtä nopeasti kuin oikea. Voiko tämä johtua alkoholista vai onko vain sattumaa?
Alkoholin vaikutus näköön?
10
4830
Vastaukset
- juåppå
Voi johtua, tai sitten ei. Tällä palstalla vastauksen sinulle kirjoittaa suurella todennäköisyydellä juoppo. Vastauksen laadusta voit yrittää päätellä, onko kyseessä juova juoppo vai entinen juoppo.
Juovan juopon vastauksen tunnistat siitä, että kaikenlaisia vaivoja vähätellään ja niiden ei katsota johtuvan viinasta. Entinen juoppo taas ei halua enää valehdella, vaan kehoittaa hakemaan apua alkoholiongelmaan.
Itse tyydyn toteamaan vain, että jos haluat oikeasti apua, käänny lääkärin puoleen. - nyt vähän parempi
jos on joku altistava tekijä lisäksi. Itse huomasin pelkän viikonloppukännäilyn heikentävän muistia viikollakin suuresti, oikeammin huomasin eron vasta kun pääsin tavasta eroon.
- 1Simmu
Jos menet vaikka silmänpainemittaukseen, niin vielä pari viikkoa ryyppäämisestä lukemat voivat olla pielessä tasaantuakseen vasta myöhemmin.
Itsellä kännäämisten jälkeen näkökenttä väliaikaisesti oudosti hämärtyy ja joskus ylhäällä näkökentässä tanssii kuin jokin tähtisade.
Kun viina vaikuttaa jokaikiseen soluunkin, niin miksei näköön? - metanol.
Ei se viina näköön kyllä vaikuta. Ellet sitten ole maistellut itänaapurin metanoli juomia.
- lisää ja lisää
kun rupee näkemään olemattomia tai jo olevat näkee kahtena.
- siis hei daa moi :)
joo no iha sama kai se riippuu siit xd
oon viel teini iäs, tunnistaa tekstis LOL :) - PASKAJAAKKO
kyllä vaikuttaa..
itse kun innostun urakalla ryyppäämään niin saattaa olla pari päivääkin näkö pois silmistä...sinä aikana ei voi sit muuta kun maata sängyssä tai sokkona suunnistaa kämpässä.
sit näkö palautuu noin viikossa...ekaks näkee vaan sumeita hahmoja jne.
mutta vältä kirkasta jos haluat säilyttää näkösi. - 11+18
Pikkuaivorappeuma aiheuttaa näköhäiriöitä eikä siitä enää voi toipua jos niin pitkälle ollaan menty, seuraava vaihe on alkoholidementia jonka jälkeen menet laitokseen loppuiäksesi.
- painon vartija
Kyllä alkoholi näköön vaikuttaa. Kaljaa ja siideriä kittaavat naiset näyttävät kamalan turvonneilta.
- jeremias57
olen todella ymmälläni näitten politiikkojen höpinöistä,koska poliittisena hyppykeppinä ja jatkuvasti julkisuudessa olevaa promillerajaa pidetään poliittisena kapulana.mielestäni esim.mökillä juonut useita päiviä oleva henkilö lähtee kotimatkalle ja löytyy 0,3-0,4 vai jos hän puhaltaa nollat.krapuloissaan kum ihminen puhaltaa 0,on hän"selvä",kumpi on vaarallisempi,täysin 0 promillea puhaltava vai 0,2-0,4-välillä oleva henkilö.en suosi päissään ajoa,mutta sivusta seuranneena tiedän että pitkään juoneet ovat alttiita esim.viinakrampeille/delirium-kohtauksille.en suosi huomalassa ajoa missään tapauksessa,mutta 0-raja saattaa puhkaista tämän oireyhtymän.ammattilaiset ja asiaa tutkineet ottakaa kantaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803