Joko asia on tullut selväksi:

Teotwawki

jumalia ei ole ja uskovaiset ovat harhaoppisia?

93

488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auskis

uskikset ovat narkkareita jotka vetävät pahinta laatua olevaa huumetta nimeltä jeesus

• alike

Minä olen viimeaikoina kirjoittanut nimimerkillä auskis, mutta tuo kirjoitus ei ollut minulta vaikka kirjoituksen osittain allekirjoitankin. Tilanteen jatkuessa siirtyisin käyttämään nimimerkkiä asiallinen koska minulla ei ole sikoja. Mutta valitettavasti se on jo varattu. Siispä valitsen nimimerkin alike, koska English is so fancy and I don't like that many things around :-)

• Thommaus

Ennenku ne nousut alkaa kunnolla niin siinä voi tosin mennä vuosia, jopa vuosikymmeniä... Mut ku ne nousut tulee, ni voi pojat! Ja mikä parasta, laskuja ei sit enää tule. Siis ei enää kinä!

• Thommaus kirjoitti:

Ennenku ne nousut alkaa kunnolla niin siinä voi tosin mennä vuosia, jopa vuosikymmeniä... Mut ku ne nousut tulee, ni voi pojat! Ja mikä parasta, laskuja ei sit enää tule. Siis ei enää kinä!

kollektiivinen mielenhäiriö.

• Thommaus
        Teotwawki kirjoitti:

kollektiivinen mielenhäiriö.

Olet väärässä. Sori. Usko Jeesukseen on totuuden löytymistä.

• ...
        Thommaus kirjoitti:

Muiden Abrahamilaisten uskontojen mukaan jeesus oli pelkkä profeetta, joten jopa uskontosi pohjasta sinun on pakko olla väärässä.

ei juutalaiset sekä muslimit voi olla tässä asiassa väärässä.

• Thommaus
        ... kirjoitti:

Muiden Abrahamilaisten uskontojen mukaan jeesus oli pelkkä profeetta, joten jopa uskontosi pohjasta sinun on pakko olla väärässä.

ei juutalaiset sekä muslimit voi olla tässä asiassa väärässä.

Minulla on vain usko Jeesukseen ja usko pois se on totuus.

• ...
        Thommaus kirjoitti:

Minulla on vain usko Jeesukseen ja usko pois se on totuus.

olet harhaoppinut sillä 2/3 uskontojen mukaan sinä olet harhaoppinen!

joten mitä vingut teotwawkille harhaoppinen?

• Thommaus
        ... kirjoitti:

olet harhaoppinut sillä 2/3 uskontojen mukaan sinä olet harhaoppinen!

joten mitä vingut teotwawkille harhaoppinen?

Mun mielestä me ollaan pystytty Teotwawkin kanssa juttelemaan aina ihan asiallisesti.
        Ja mun mielestä kyse ei ole opista tai harhaopista. Tärkeää on vain se, että Jeesus uhrautui meidän puolesta, että meillä voisi olla rauha Jumalan kanssa.

• Thommaus kirjoitti:

se tieteellisesti. Katsos kun uskomukset ovat niin kovin subjektiivisia, niin vähän näyttöä pitäisi olla:-)

• Thomaus
        Teotwawki kirjoitti:

se tieteellisesti. Katsos kun uskomukset ovat niin kovin subjektiivisia, niin vähän näyttöä pitäisi olla:-)

Enhän mä nyt sitä pysty tieteellisesti todistamaan. Sitäpaitsi tiedekin erehtyy monesti. Mutta Luoja on antanu Jeesuksen todistukseksi. Jeesuksen kautta Jumalan voi löytää. Itseasiassa se on ainoa keino varmistua Jumalan olemassaolosta. Ja kun tietää millainen persoona Jeesus on niin saa samalla tietää minkälainen koko Jumaluuden persoona on. Näin on Luoja hyväksi nähnyt itsensä ihmisille ilmoittaa. Alukshan se tuntu hullutukselta, mutta tarkemmin ja syvemmin mietittyäni, se oli mitä nerokkain keino antaa ihmiselle toivo syntien anteeksisaamisen varmuudesta.
        Minä löysin Jumalan kysymällä suoraan häneltä itseltään. Suosittelen kokeilemaan, Kyllä Vastaus tulee ennemmin tai myöhemmin, tavalla ja toisella.
        Tää on yksinkertaisesti niin tärkeä asia, että ota selvää. Tää on asia joka on pakko tietää ennen kun lähtö tulee.
        Mä vetoon suhun Teotwawki: Ota selvää. Suostu Jumalan ehtoihin ja ota selvää.

• Thomaus kirjoitti:

Enhän mä nyt sitä pysty tieteellisesti todistamaan. Sitäpaitsi tiedekin erehtyy monesti. Mutta Luoja on antanu Jeesuksen todistukseksi. Jeesuksen kautta Jumalan voi löytää. Itseasiassa se on ainoa keino varmistua Jumalan olemassaolosta. Ja kun tietää millainen persoona Jeesus on niin saa samalla tietää minkälainen koko Jumaluuden persoona on. Näin on Luoja hyväksi nähnyt itsensä ihmisille ilmoittaa. Alukshan se tuntu hullutukselta, mutta tarkemmin ja syvemmin mietittyäni, se oli mitä nerokkain keino antaa ihmiselle toivo syntien anteeksisaamisen varmuudesta.
        Minä löysin Jumalan kysymällä suoraan häneltä itseltään. Suosittelen kokeilemaan, Kyllä Vastaus tulee ennemmin tai myöhemmin, tavalla ja toisella.
        Tää on yksinkertaisesti niin tärkeä asia, että ota selvää. Tää on asia joka on pakko tietää ennen kun lähtö tulee.
        Mä vetoon suhun Teotwawki: Ota selvää. Suostu Jumalan ehtoihin ja ota selvää.

mutta kiitos ei. "Sitäpaitsi tiedekin erehtyy monesti." Tämä on totta, mutta tiedemiehet eivät koskaan sano, että tämä on lopullinen totuus, vaan pyrimme selvittämään sitä koko ajan. Jos ilmenee, että tämä teoria on väärä, korjaamme sen ja tilalle astuu todistusvoimaisempi versio. Uskonto sen sijaan väittää, että totuus on kiveen hakattu, eikä sitä voi muuttaa millään.

• Thomaus
        Teotwawki kirjoitti:

mutta kiitos ei. "Sitäpaitsi tiedekin erehtyy monesti." Tämä on totta, mutta tiedemiehet eivät koskaan sano, että tämä on lopullinen totuus, vaan pyrimme selvittämään sitä koko ajan. Jos ilmenee, että tämä teoria on väärä, korjaamme sen ja tilalle astuu todistusvoimaisempi versio. Uskonto sen sijaan väittää, että totuus on kiveen hakattu, eikä sitä voi muuttaa millään.

tieteellinen todistus Jumalasta olisi turha.
        Mutta totuus on kuitenkin olemassa ja se on löydettävissä.

• arjuuna
        Thomaus kirjoitti:

Totuus on olemassa, mutta usko ja eiusko ovat este sen löytymiselle, sillä totuus ei ole uskon asia.
        Se totuus joka uskon avulla löytyy on vain uskomus totuudesta, eikä se silloin ole totuus.
        Uskon avulla saavutettu,totuus kiinteä ajallinen, mutta totuus on kuitenkin aina ajaton, aina liikkeessä oleva, vaikka se on aina sama, niin se on joka hetki oivallettava uudelleen, muuten se muuttuu ajalliseksi ja kiinteäksi,eikä se silloin ole enään totuus.
        Uskonnoille ja aatteille on käynyt niin

• Thomaus kirjoitti:

löydettävissä, niin kerro millä muulla tavalla se on mahdollista, kuin tieteen avulla?

• Hanni

Mikäli kirjoitat Jeesuksen pinenellä alkukirjaimella, tarkoitat sitten aivan eri asiaa kuin me. Et ole päässyt jyvälle, mistä on jujumme juuri.

• :) Mulla on sellanen kutina, ettei asia koskaan tule selväksi osalle porukasta. Aivoissamme on jäänne joka lietsoo uskonnollista käyttäytymistä paremman tiedon puutteessa.. Laitetaan 30 000 vuotta tai 100 000 vuotta niin ehkä silloin on selvää, tai sitten ei. Jos kyseinen piirre edesauttaa ihmisen selviytymistä niin sehän ei poistu koskaan.

• aoejegapg

mitään jeesus-geeniä mikä altistaa höpsismille ei ole löydetty

• vaikka me tiedämme asian oikean laidan:-)

• Purzz

Joo olet oikeassa että jumalaa ei ole. Ihminen kehittää uskonnot sen takia että olisi joku johon turvautua hädän hetkellä ja sen takia että kun ihminen on ainoa eläin maapallolla joka tietää kuolevansa niin haluaa ajatella että kuoleman jälkeenkin olisi elämää kun. Ja ihmiset uskovat yleensä siksi että heille on opetettu pienestä pitäen että jumala on ja myöskin noiden edellämainittujen syiden takia.

• oudolta, että ihmiset ovat vielä aikuisinakin niin sinisilmäisiä ja naiiveja.

• on todistunut

Minulle on henkilökohtaisesti todistunut, että kyllä se Jumala todellakin on!

• Jumalaton apina
        on todistunut kirjoitti:

Minulle on henkilökohtaisesti todistunut, että ei se jumala todellakaan ole olemassa.

• on todistunut kirjoitti:

sinun henkilökohtaisiin todistuksiisi? Sama, kun myisit jotain ihmelaihdutuslääkettä. Sielläkin "tohtorit" todistavat. Kun Googlettaa tohtoria, niin mitään ei löydy.:-D)))))))))))))))))))))

• ikhfuhfckj

Vaikka miljoona ateistia huutaa kitalaki punaisena, että "jumalia ei ole ja uskovaiset ovat harhaoppisia", ei Jumala siitä olemattomaksi tule.
      Uskovaisten empiiriset kokemukset todistavat, että Jumala on.

• Esitä yksikin kiistaton todiste esim. yliluonnollisesta ihmeestä? Tätä on tutkittu valtavasti ja kysytty monesti, yhtä laihoin tuloksin. Oletko ensimmäinen joka sen esittää?

• uskovainen poika

Jos jumalaa ei ole niin mitä te täällä sitten siitä meuhkaatte?
        Minun elämäni muuttui 10x paremmeksi uskoontuloni myötä.
        Onko se ateistit teiltä pois jos jotkut ihmiset viettävät elämänsä uskomalla ja luottamalla jumalaan?
        Mikä saa teidät huutamaan uskoville "järkeänne"?
        Me uskovat huudamme ateisteille uskoamme sen takia koska meillä on hätä teistä ja tuomiostanne.
        Jos jumalaa ei ole, ja yritän silti elää elämäni niinkuin jeesus opetti, niin ainakin elin hyvän elämän.
        Entä jos olen oikeassa ja jumala on? oletteko te valmiit miettimään iäsyyden "minkä takia en uskonut silloin kun siihen oli mahdollisuus. Nyt tiedän että jumala on, mutta on liian myöhäistä"
        Eikö kannattaisi edes kerran elämässä nöyrtää itsensä ja huutaa jumalan puoleen koko sydämestään: Jeesus jos kuolit minun syntieni puolesta, niin tule eläväksi minun elämääni! Ja anna syntini anteeksi!

• uskovainen poika kirjoitti:

Onko se ateistit teiltä pois jos jotkut ihmiset viettävät elämänsä uskomalla ja luottamalla jumalaan?
        Me uskovat huudamme ateisteille uskoamme sen takia koska meillä on hätä teistä ja tuomiostanne.
        Jos jumalaa ei ole, ja yritän silti elää elämäni niinkuin jeesus opetti, niin ainakin elin hyvän elämän.
        Entä jos olen oikeassa ja jumala on? oletteko te valmiit miettimään iäsyyden "minkä takia en uskonut silloin kun siihen oli mahdollisuus. Nyt tiedän että jumala on, mutta on liian myöhäistä"
        Eikö kannattaisi edes kerran elämässä nöyrtää itsensä ja huutaa jumalan puoleen koko sydämestään: Jeesus jos kuolit minun syntieni puolesta, niin tule eläväksi minun elämääni! Ja anna syntini anteeksi!

"Onko se ateistit teiltä pois jos jotkut ihmiset viettävät elämänsä uskomalla ja luottamalla jumalaan?"

Ei. Usko ja luota siihen jumalaasi niinkuin haluat. Jostain syystä hyvin monet uskovaiset alkavat toteuttamaan kuitenkin "lähetyskäskyä" ja pakkoevankeliointilevy alkaa jauhamaan samaa tarinaa joka paikassa. Myös absoluuttinen totuus alkaa vuolaasti virrata aivopestyn suusta, ilman minkäänlaisia todisteita tietenkin.

Mihin niistä tuhansista jumalista meidän pitäisi uskoa? Yhdestäkään ei ole todisteita olemassa. Ei yhdestäkään. Oletko koskaan ottanut selvää muista kuin kristinuskon asioista? Kaikki jumalat ja uskonnot ovat yhtä oikeita. Jeesuksen ihmeteot ovat täysin fiktiivisiä ja ainuttakaan väitettyä yliluonnollista ihmettä ei kukaan ole pystynyt osoittamaan todeksi, sattumaa vai saatanan juoniako?

Niin ja jos haluat olla rauhassa mielikuvitusolentosi kanssa miksi ihmeessä tulet päästämään noita pulunpaskoja tänne ateismi-palstalle?

• k-n
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

"Onko se ateistit teiltä pois jos jotkut ihmiset viettävät elämänsä uskomalla ja luottamalla jumalaan?"

Ei. Usko ja luota siihen jumalaasi niinkuin haluat. Jostain syystä hyvin monet uskovaiset alkavat toteuttamaan kuitenkin "lähetyskäskyä" ja pakkoevankeliointilevy alkaa jauhamaan samaa tarinaa joka paikassa. Myös absoluuttinen totuus alkaa vuolaasti virrata aivopestyn suusta, ilman minkäänlaisia todisteita tietenkin.

Mihin niistä tuhansista jumalista meidän pitäisi uskoa? Yhdestäkään ei ole todisteita olemassa. Ei yhdestäkään. Oletko koskaan ottanut selvää muista kuin kristinuskon asioista? Kaikki jumalat ja uskonnot ovat yhtä oikeita. Jeesuksen ihmeteot ovat täysin fiktiivisiä ja ainuttakaan väitettyä yliluonnollista ihmettä ei kukaan ole pystynyt osoittamaan todeksi, sattumaa vai saatanan juoniako?

Niin ja jos haluat olla rauhassa mielikuvitusolentosi kanssa miksi ihmeessä tulet päästämään noita pulunpaskoja tänne ateismi-palstalle?

ei kai ole mitään todisteita aivopesusta. Uskon puuttuminenhan ei ole varsinainen ideologia eikä siis sisällä ohjelmaa.
        Koska ateismi ei väitä mitään, ateismin ei tarvitse myöskään perustella eikä todistaa mitään mikä liittyy Jumalan olemassaoloon. Sen vuoksi
        kaikki väitteet mielikuvitusolennoistakin vaativat todisteita. Ateismin evankeliumia ei itse asiassa ole olemassa koska uskon puute ei ole väite.

• k-n kirjoitti:

ei kai ole mitään todisteita aivopesusta. Uskon puuttuminenhan ei ole varsinainen ideologia eikä siis sisällä ohjelmaa.
        Koska ateismi ei väitä mitään, ateismin ei tarvitse myöskään perustella eikä todistaa mitään mikä liittyy Jumalan olemassaoloon. Sen vuoksi
        kaikki väitteet mielikuvitusolennoistakin vaativat todisteita. Ateismin evankeliumia ei itse asiassa ole olemassa koska uskon puute ei ole väite.

"Sen vuoksi kaikki väitteet mielikuvitusolennoistakin vaativat todisteita."

Tarkoitatko että ateistin pitäisi todistaa ettei mielikuvitusolentoa/uskon kohteena olevaa jumalaa ole olemassa?

Jos uskovainen puhuu "kuinka Herra puhuu sydämelle","kuinka Herra johdattaa","Herra koskettaa" jne. on kyse jonkinlaisesta olennosta. Siinä vaiheessa voi esittää todisteet oikeasta olennosta jos pystyy. Mikäli tätä olentoa ei pystytä millään tunnetulla keinolla milloinkaan havaitsemaan eikä se vaikuta milloinkaan mihinkään on todenäköistä, että olentoa ei ole olemassa.

"Ateismin evankeliumia ei itse asiassa ole olemassa koska uskon puute ei ole väite"

Totta. Ateismi ei ole uskonto.

• k-n

"Sen vuoksi kaikki väitteet mielikuvitusolennoistakin vaativat todisteita."

Tarkoitatko että ateistin pitäisi todistaa ettei mielikuvitusolentoa/uskon kohteena olevaa jumalaa ole olemassa?

Jos uskovainen puhuu "kuinka Herra puhuu sydämelle","kuinka Herra johdattaa","Herra koskettaa" jne. on kyse jonkinlaisesta olennosta. Siinä vaiheessa voi esittää todisteet oikeasta olennosta jos pystyy. Mikäli tätä olentoa ei pystytä millään tunnetulla keinolla milloinkaan havaitsemaan eikä se vaikuta milloinkaan mihinkään on todenäköistä, että olentoa ei ole olemassa.

"Ateismin evankeliumia ei itse asiassa ole olemassa koska uskon puute ei ole väite"

Totta. Ateismi ei ole uskonto.

Moro. Todistustaakka on tietysti uskovilla ja sitä on hieman hankala jakaa, koska kyse on ns. sydämessä tiedostetuista asioista,

eli se usko ei ole vain uskon läsnäoloa siinä mielessä että uskottaisiin esim. veden päällä kävelyn olevan ihan normijuttu. Eihän usko mitään sirkusta ole
        vaan se on oman syntisyyden oivaltamista ja ymmärrystä meitä kaikkia ohjaavasta voimasta joka on ihmiselle annettu myös tunteena lähimmäisiämme kohtaan
        edelleen annettavaksi ja jaettavaksi.

• uskovainen poika

"Mihin niistä tuhansista jumalista meidän pitäisi uskoa? Yhdestäkään ei ole todisteita olemassa. Ei yhdestäkään. Oletko koskaan ottanut selvää muista kuin kristinuskon asioista? Kaikki jumalat ja uskonnot ovat yhtä oikeita. Jeesuksen ihmeteot ovat täysin fiktiivisiä ja ainuttakaan väitettyä yliluonnollista ihmettä ei kukaan ole pystynyt osoittamaan todeksi, sattumaa vai saatanan juoniako?"

Sanoinko minä että teidän PITÄÄ uskoa?
        mielestäni sanoin että eikö kannattaisi edes kerra elämässä kokeilla tosissaan?
        Jumala todistaa itseänsä joka päivä. se että sinä haluat kuunnella ja nähdä mielummin itseäsi ja maailmaa,
        todistaa vain raamatun kirjoituksia oikeiksi.
        Ja se että kuuntelet mielummin itseäsi ja maailmaa, kuuluu kyllä saatanan juoneen viedä niin paljon ihmisiä mukanansa kuin mahdollista.
        Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta, enkä halua haastaa riitaa aiheesta, vaikkakin tulen harmilliseksi siitä että en saa sinua uskomaan.
        Minä tiedän lunastajani elävän.

"Jos jumalaa ei ole niin mitä te täällä sitten siitä meuhkaatte?"

Jos jumala olisi, niin eihän silloin kannattaisi meuhkata uskontojen epäoikeudenmukaisuuksia vastaan, vaan todeta että näin asiat vain sitten ovat.

Muta silloin kun on miljardeita ihmsiä jotka tekevät perättömiä väitteitä ja ajavat eteenpäin epäoikeudenmukaisuuksia näitten perättömien väitteiden pohjalta, niin silloinhan sitä pitää yrittää sivistää ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan...

"Minun elämäni muuttui 10x paremmeksi uskoontuloni myötä."

Ja kun jonkun elämä muuttuu 10X paremmaksi kun tämä ryhtyy buddhalaiseksi, wiccaniksi tai muslimiksi, niin sehän on siis 100% varma todiste näiden uskonkohteen todellisuudesta, vai mitä?

Siitä vaan, mutta kun uskovaiset ovat aina ensimmäisinä muuttamassa maiden lakeja yrittäessään parantaa omaa asemaansa epäuskoisten tai muun uskontojen kustannuksella, niin silloin mennään liaan pitkälle.

"Me uskovat huudamme ateisteille uskoamme sen takia koska meillä on hätä teistä ja tuomiostanne."

Joten sinä tunnustat sen että sinä uskot niin moraalittomaan, epäoikeudenmukaiseen ja julmaan jumalkuvitelmaan että todella uskot että tämä määräisi muuten hyviä tekoja teheneelle ihmiselle sellaisia julmia rangaistuksia "ajatusrikoksista" joita minä en edes toivoisi pahimmallekaan pahantekijälle?

"Jos jumalaa ei ole... ....Ja anna syntini anteeksi!"

Pascalin vaaka. Pascalin veto.

Kutsu sitä miksi haluat, se on käännyttävien kristittyjen lempiase. He käyttävät sitä joka tilanteessa ja melkein milloin tahansa. Sen käytön jälkeen he julistavat voiton väittelystä.
        Niin mahtava se on.
        Ja Skeptics United kumoaa sen tässä ja nyt sinun puolestasi.

Blaise Pascal oli 1600-luvulla elänyt matemaatikko. Hän oli kristitty ja eli myös sen mukaan. Häntä saamme kiittää tästäkin vitsauksesta.
        Miltä tämä “mahtava ase” kuulostaakaan?

Uskominen (nyt tässä kristittyjen Jumalaan) kannattaa, sillä:

- Jos joku uskoo vaikka ei tiedäkään Jumalan olemassaoloa varmasti, ei hän tule mitään häviämään, sillä jos hän on oikeassa, hänet palkitaan ikuisella elämällä kuoleman jälkeen ja jos hän on väärässä, kaikki menee niin kuin ateistit sen sanovat menevän. Uskova ei voi hävitä.
        Täten epäuskovankin on kannattavampaa vain uskoa, kuin olla uskomatta, sillä epäuskovaisuudessa on mahdollisuus ikuiseen tuskaan ja kadotukseen joutumiseen, mutta uskovaisuudessa tätä ei ole.

~ Pascal’s Wager

Noin. Eikö kuulostakin ihan järkevältä noin aluksi?

Nyt tulee kumoamisen vuoro. Se on varsin yskinkertainen. Olette varmasti valmiita jo, tai sitten olette osanneet itse päätellä paljastuksen.

Pascalin vedon voi kääntää toisinkin päin!

Oletetaan nyt, että jossain maan uumenissa on piilotettu vielä löytämättömät kääröt, jotka kertovat todellisesta Jumalan sanasta. Tässä sanassa todetaan, että ateistit pääsisivät kuoleman jälkeen ikuiseen pelastukseen ja uskovat joutuisivat palamaan lopun aikoihin asti.

Tällöin Pascalin veto suosisi ateismia uskovaisuuden puolesta.

Tämä ei kuitenkaan lopu tähän.

Pascalin vetoa voi soveltaa myös mihin/minkälaiseen uskontoon IKINÄ HALUAT sitä sovellettavan!

Kokeile samanlaisia väittämiä islaminuskoon, juutalaisuuteen, jehovan todistajuuteen, mormoneihin tai vaikka johonkin uskontoon jonka keksit yhtäkkiä päästäsi! Mahdollisuudet ovat rajattomat ja näin Pascalin veto käy kaikkiin niihin ja menettää merkityksensä kokonaan!

Tässä se nyt oli. Yksi kristittyjen mahtavimmista argumenteista. Tässä sen näkee, miten uskonnon pohjalta ei vain voi tehdä pitäviä argumentteja. Niiden kaikkien pohjalla on reikä. Tai ainakin muutama.

http://www.skepticsunited.iblogger.org/2009/06/19/pascals-wager/

• k-n kirjoitti:

Moro. Todistustaakka on tietysti uskovilla ja sitä on hieman hankala jakaa, koska kyse on ns. sydämessä tiedostetuista asioista,

eli se usko ei ole vain uskon läsnäoloa siinä mielessä että uskottaisiin esim. veden päällä kävelyn olevan ihan normijuttu. Eihän usko mitään sirkusta ole
        vaan se on oman syntisyyden oivaltamista ja ymmärrystä meitä kaikkia ohjaavasta voimasta joka on ihmiselle annettu myös tunteena lähimmäisiämme kohtaan
        edelleen annettavaksi ja jaettavaksi.

Eihän sitä mitenkään tarvitse jakaa. Riittää että pystyt osoittamaan uskosi kohteen olemassaolevaksi. Sydämen tiedostettuihin asioihin ei tarvita kuin ihmisen aivot, se riittää. Kaikki muutkin eri uskontojen edustajat uskovat omiin jumaliinsa samoista syistä ja samoilla perusteilla.

"eli se usko ei ole vain uskon läsnäoloa siinä mielessä että uskottaisiin esim. veden päällä kävelyn olevan ihan normijuttu. Eihän usko mitään sirkusta ole, vaan se on oman syntisyyden oivaltamista ja ymmärrystä meitä kaikkia ohjaavasta voimasta joka on ihmiselle annettu myös tunteena lähimmäisiämme kohtaan edelleen annettavaksi ja jaettavaksi."

Olen useaan otteeseen sanonut että minulla on 20 v kokemus kristillisistä yhteisöistä. Tiedän paljon itsensä huijaamisesta ja itsensä pettämisestä ja ihmismielestä. Kaikki selitykset on tullut kuultua tuhanteen kertaan. Esim. kuvailevasi tunne, rakkaus kuuluu yleisesti ihmisyyteen eikä ole kristinuskon omaisuutta. Rakkaus viime kädessä edistää omien geeniemme selviytymistä evoluutiossa.

• on jo laitettu

Esitä yksikin kiistaton todiste esim. yliluonnollisesta ihmeestä? Tätä on tutkittu valtavasti ja kysytty monesti, yhtä laihoin tuloksin. Oletko ensimmäinen joka sen esittää?

Tänne on laitettu uskoon tulleidentodistuksia, mutta teille ne eivät kelpaa. MIkä on kiitaton todiste koska mikään ei teille kelpaa?

• kuka tuli?

Onko sinulle esitelty yksikään muu jumala, joka olisi edes halunnut että palvot häntä? Vain Raamatun Jumala on, ja kaikki syyt ja tähän johtaneet tapahtumatkin lukee siellä Raamatussa.

• ei ne kysy uskotko

Eihän sitä mitenkään tarvitse jakaa. Riittää että pystyt osoittamaan uskosi kohteen olemassaolevaksi. Sydämen tiedostettuihin asioihin ei tarvita kuin ihmisen aivot, se riittää. Kaikki muutkin eri uskontojen edustajat uskovat omiin jumaliinsa samoista syistä ja samoilla perusteilla.

"eli se usko ei ole vain uskon läsnäoloa siinä mielessä että uskottaisiin esim. veden päällä kävelyn olevan ihan normijuttu. Eihän usko mitään sirkusta ole, vaan se on oman syntisyyden oivaltamista ja ymmärrystä meitä kaikkia ohjaavasta voimasta joka on ihmiselle annettu myös tunteena lähimmäisiämme kohtaan edelleen annettavaksi ja jaettavaksi."

Olen useaan otteeseen sanonut että minulla on 20 v kokemus kristillisistä yhteisöistä. Tiedän paljon itsensä huijaamisesta ja itsensä pettämisestä ja ihmismielestä. Kaikki selitykset on tullut kuultua tuhanteen kertaan. Esim. kuvailevasi tunne, rakkaus kuuluu yleisesti ihmisyyteen eikä ole kristinuskon omaisuutta. Rakkaus viime kädessä edistää omien geeniemme selviytymistä evoluutiossa.

Etkö tiedä, ettei muslimiksi tulla niissä maissa yleensä uskosta, vaan pakosta? Kaikki muut uskonasiat kielletään siellä.

• kuka tuli? kirjoitti:

Onko sinulle esitelty yksikään muu jumala, joka olisi edes halunnut että palvot häntä? Vain Raamatun Jumala on, ja kaikki syyt ja tähän johtaneet tapahtumatkin lukee siellä Raamatussa.

"Onko sinulle esitelty yksikään muu jumala, joka olisi edes halunnut että palvot häntä?"

Olen sattunut syntymään suomeen, siksi meidät on pakkosyötetty kristinuskolla myös sinut. Lähi-idässä islam, aasiassa buddha intiassa hindulaisuus jne.

"Mihin niistä tuhansista jumalista meidän pitäisi uskoa? Yhdestäkään ei ole todisteita olemassa. Ei yhdestäkään. Oletko koskaan ottanut selvää muista kuin kristinuskon asioista? Kaikki jumalat ja uskonnot ovat yhtä oikeita. Jeesuksen ihmeteot ovat täysin fiktiivisiä ja ainuttakaan väitettyä yliluonnollista ihmettä ei kukaan ole pystynyt osoittamaan todeksi, sattumaa vai saatanan juoniako?"

Jumala todistaa itseänsä joka päivä. se että sinä haluat kuunnella ja nähdä mielummin itseäsi ja maailmaa,
        Ja se että kuuntelet mielummin itseäsi ja maailmaa, kuuluu kyllä saatanan juoneen viedä niin paljon ihmisiä mukanansa kuin mahdollista.
        Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta, enkä halua haastaa riitaa aiheesta, vaikkakin tulen harmilliseksi siitä että en saa sinua uskomaan.

Minulla on 20v kokemus kristillisistä piireistä. Voin sanoa kokemuksesta että tiedän ettei lunastajasi elä. Valheita ja itsensä pettämistähän se on. Toivottavasti joskus sen huomaat. Pidä silmät ja korvat auki ja ajattele omilla aivoilla kriittisesti. Se on paras lunastajasi.

• siis siksi
        boxerblock kirjoitti:

"Jos jumalaa ei ole niin mitä te täällä sitten siitä meuhkaatte?"

Jos jumala olisi, niin eihän silloin kannattaisi meuhkata uskontojen epäoikeudenmukaisuuksia vastaan, vaan todeta että näin asiat vain sitten ovat.

Muta silloin kun on miljardeita ihmsiä jotka tekevät perättömiä väitteitä ja ajavat eteenpäin epäoikeudenmukaisuuksia näitten perättömien väitteiden pohjalta, niin silloinhan sitä pitää yrittää sivistää ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan...

"Minun elämäni muuttui 10x paremmeksi uskoontuloni myötä."

Ja kun jonkun elämä muuttuu 10X paremmaksi kun tämä ryhtyy buddhalaiseksi, wiccaniksi tai muslimiksi, niin sehän on siis 100% varma todiste näiden uskonkohteen todellisuudesta, vai mitä?

Siitä vaan, mutta kun uskovaiset ovat aina ensimmäisinä muuttamassa maiden lakeja yrittäessään parantaa omaa asemaansa epäuskoisten tai muun uskontojen kustannuksella, niin silloin mennään liaan pitkälle.

"Me uskovat huudamme ateisteille uskoamme sen takia koska meillä on hätä teistä ja tuomiostanne."

Joten sinä tunnustat sen että sinä uskot niin moraalittomaan, epäoikeudenmukaiseen ja julmaan jumalkuvitelmaan että todella uskot että tämä määräisi muuten hyviä tekoja teheneelle ihmiselle sellaisia julmia rangaistuksia "ajatusrikoksista" joita minä en edes toivoisi pahimmallekaan pahantekijälle?

"Jos jumalaa ei ole... ....Ja anna syntini anteeksi!"

Pascalin vaaka. Pascalin veto.

Kutsu sitä miksi haluat, se on käännyttävien kristittyjen lempiase. He käyttävät sitä joka tilanteessa ja melkein milloin tahansa. Sen käytön jälkeen he julistavat voiton väittelystä.
        Niin mahtava se on.
        Ja Skeptics United kumoaa sen tässä ja nyt sinun puolestasi.

Blaise Pascal oli 1600-luvulla elänyt matemaatikko. Hän oli kristitty ja eli myös sen mukaan. Häntä saamme kiittää tästäkin vitsauksesta.
        Miltä tämä “mahtava ase” kuulostaakaan?

Uskominen (nyt tässä kristittyjen Jumalaan) kannattaa, sillä:

- Jos joku uskoo vaikka ei tiedäkään Jumalan olemassaoloa varmasti, ei hän tule mitään häviämään, sillä jos hän on oikeassa, hänet palkitaan ikuisella elämällä kuoleman jälkeen ja jos hän on väärässä, kaikki menee niin kuin ateistit sen sanovat menevän. Uskova ei voi hävitä.
        Täten epäuskovankin on kannattavampaa vain uskoa, kuin olla uskomatta, sillä epäuskovaisuudessa on mahdollisuus ikuiseen tuskaan ja kadotukseen joutumiseen, mutta uskovaisuudessa tätä ei ole.

~ Pascal’s Wager

Noin. Eikö kuulostakin ihan järkevältä noin aluksi?

Nyt tulee kumoamisen vuoro. Se on varsin yskinkertainen. Olette varmasti valmiita jo, tai sitten olette osanneet itse päätellä paljastuksen.

Pascalin vedon voi kääntää toisinkin päin!

Oletetaan nyt, että jossain maan uumenissa on piilotettu vielä löytämättömät kääröt, jotka kertovat todellisesta Jumalan sanasta. Tässä sanassa todetaan, että ateistit pääsisivät kuoleman jälkeen ikuiseen pelastukseen ja uskovat joutuisivat palamaan lopun aikoihin asti.

Tällöin Pascalin veto suosisi ateismia uskovaisuuden puolesta.

Tämä ei kuitenkaan lopu tähän.

Pascalin vetoa voi soveltaa myös mihin/minkälaiseen uskontoon IKINÄ HALUAT sitä sovellettavan!

Kokeile samanlaisia väittämiä islaminuskoon, juutalaisuuteen, jehovan todistajuuteen, mormoneihin tai vaikka johonkin uskontoon jonka keksit yhtäkkiä päästäsi! Mahdollisuudet ovat rajattomat ja näin Pascalin veto käy kaikkiin niihin ja menettää merkityksensä kokonaan!

Tässä se nyt oli. Yksi kristittyjen mahtavimmista argumenteista. Tässä sen näkee, miten uskonnon pohjalta ei vain voi tehdä pitäviä argumentteja. Niiden kaikkien pohjalla on reikä. Tai ainakin muutama.

http://www.skepticsunited.iblogger.org/2009/06/19/pascals-wager/

Raamatussa on asiat jo kerrottu löydettyjen kirjakääröjen mukaan, jonka Jumala on itse huolehtinut ihmisten kautta säilyväksi, vaikka Raamattua on yritetty tuhota vaikka kuinka järeillä keinoilla, silti se yhä on, ja tulee olemaankin olemassa. Miksi? Koska se on Jumalan ihmisille lahjoittama viisas kirja, omien Pyhiensä kautta ja välityksellä.

• Kuk regus susej
        on jo laitettu kirjoitti:

Tänne on laitettu uskoon tulleidentodistuksia, mutta teille ne eivät kelpaa. MIkä on kiitaton todiste koska mikään ei teille kelpaa?

Toistuvasti on myös kerrottu että uskoontulleiden kertomukset eivät todista muusta kuin uskoontulemisesta, eivät mitään uskon kohteesta.

• ei ne kysy uskotko kirjoitti:

Etkö tiedä, ettei muslimiksi tulla niissä maissa yleensä uskosta, vaan pakosta? Kaikki muut uskonasiat kielletään siellä.

Onhan meilläkin vapaaehtoinen pakko, sosiaalinen paine sekä lapsikaste jossa liitetään täysin ymmärtämätön lapsi seurakuntaan kysymättä.

• on jo laitettu kirjoitti:

"Tänne on laitettu uskoon tulleidentodistuksia, mutta teille ne eivät kelpaa. MIkä on kiitaton todiste koska mikään ei teille kelpaa?"

Kaikki uskoontulleiden todistukset liikkuvat ainoastaan pään sisäisissä asioissa. Uskoontulossa ei tapahdu mitään konkreettista, ainoastaan jumalaan ja henkisyyteen liittyvä aivoalue aktivoituu ja saa ylivallan ihmisessä. Todiste pitää olla kriittisen tarkastelun kestävä. Se pitää pystyä osoittamaan vääräksi.

Jos sanon että takapihallani on vaaleanpunainen elefantti. Jokainen pystyy havaitsemaan usealla eri metodilla ettei väitteeni pidä paikkaansa tulemalla tarkastamaan asian.

Jos väität, että jumala on. Miten me pystymme todistamaan asian? Emme mitenkään koska jumalastasi ei voi saada mitään tietoa. Miksiköhän? Miksi jumalasi ei vaikuta mihinkään asiaan milloinkaan?

"Sanoinko minä että teidän PITÄÄ uskoa?
        mielestäni sanoin että eikö kannattaisi edes kerra elämässä kokeilla tosissaan?"
        Ihan mielenkiinnosta kysyn,
        kun useat uskossa vahvat henkilöt kehottaa ateisteja kokeilemaan uskovaisuutta tosissaan,
        niin kuinka se oikeen käy.Vaikee uskoo,että esimerkiksi sinä uskovainen poika,
        pystyisit kokeilemaan ateismia ihan tollain kokeilumielessä vaan.
        Me ollaan aivan varmasti yhtä varmoja meidän kannasta,
        kuin sinä omastas,eli mun mielestä on vähän kiusallista mennä sanoon esim ateistille tollasia.

eivät ole mielipideasioita. Jos asia on tosi, se pitää pystyä todistamaan laboratorio-oloissa.

• k-n

ateismihan on vain uskon puutetta, ei silloin tarvitse todistaa että Jumala puuttuisi
      eikä sitäkään, siis, että uskovat olisi jotenkin vajaaälyisempiä. Lisäksi uskon puuttuminen
      koskee selvästi pienempää väestöryhmää, joten ateistisia väittämiä ei voida edes tilastollisesti
      pitää luotettavina. Ateismi on siis uskon puutetta eikä uskon puute kuulu minkään tieteenalan piiriin.
      Henkilökohtaisessa uskon puuttumisessa ei ole mitään muita hypoteesejä.
      Kaikki muu mikä menee sen yli on väittämää ilman todisteita.

• arjuuna

Uskonne ei ole ateisteilta pois, mutta se tulee taakaksi lapsillenne, joile se jää psykologisena perimänä
        Ateistikin uskoo aatteisiin ja teoriohin, jonka se jättää samalla tavalla lapsilleen
        Psykologinen perimä ei mene isältä pojalle, vaan tulevaisuudessa syntyvälle lapselle
        Tämä on se perussyy miksi maailma on tällainen kun se on

• k-n
        arjuuna kirjoitti:

Uskonne ei ole ateisteilta pois, mutta se tulee taakaksi lapsillenne, joile se jää psykologisena perimänä
        Ateistikin uskoo aatteisiin ja teoriohin, jonka se jättää samalla tavalla lapsilleen
        Psykologinen perimä ei mene isältä pojalle, vaan tulevaisuudessa syntyvälle lapselle
        Tämä on se perussyy miksi maailma on tällainen kun se on

>>se tulee taakaksi lapsillenne,

• muuta tieteenalaa ole kuin kulttuurihistoriallinen uskontotiede. Tunnustuksellinen uskonto ei ole tiedettä, vaan huuhaata.

• Kössönöm

"Lisäksi uskon puuttuminen
        koskee selvästi pienempää väestöryhmää, joten ateistisia väittämiä ei voida edes tilastollisesti
        pitää luotettavina."

- Jumalien olemassaoloa ei päätetä äänestyksellä.

• k-n kirjoitti:

>>se tulee taakaksi lapsillenne,

"Samoin älykkyys
        siirtyy vahvoissa suvuissa, vrt. ateistit. Mutta kun se äly ei loppupeleissä merkitse mitään tässä elämässä"
        Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt kyllä oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit tällä lauseella,äly ei merkitse mitään,eikö se ole ainoo asia millä me erotutaan muista ihmisistä?

• A.Mikkonen kirjoitti:

"Samoin älykkyys
        siirtyy vahvoissa suvuissa, vrt. ateistit. Mutta kun se äly ei loppupeleissä merkitse mitään tässä elämässä"
        Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt kyllä oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit tällä lauseella,äly ei merkitse mitään,eikö se ole ainoo asia millä me erotutaan muista ihmisistä?

Tarkoitin muista ELÄIMISTÄ.(en oo kauheen viksu)

• eläimen silmät
        A.Mikkonen kirjoitti:

Tarkoitin muista ELÄIMISTÄ.(en oo kauheen viksu)

Ihmisessä on jotain niin erilaista kuin eläimessä, ettei niitä voi yhdistää toisiinsa. Eläimen silmät eivät ole inhimilliset, mutta apinoidenkin kasvattamassa ihmislapsessa on sitä inhimillistä joka hänestä löytyy taas ihmisten parissa. Se vain on eri asia.

• eläimen silmät kirjoitti:

Ihmisessä on jotain niin erilaista kuin eläimessä, ettei niitä voi yhdistää toisiinsa. Eläimen silmät eivät ole inhimilliset, mutta apinoidenkin kasvattamassa ihmislapsessa on sitä inhimillistä joka hänestä löytyy taas ihmisten parissa. Se vain on eri asia.

simpanssilaji.

• eläimen silmät kirjoitti:

Ihmisetä jonka apinat on kasvattanu,,,,
        Niinkuin Tarzanin vai?
        ihminen on nisäkäs siinä missä muutkin nisäkkäät,aivot on vaan vähän paremmin kehittyny.

• toista mieltä

Ihmisten Jumala on esitelty, ja samoin on kerrottu, että usko annetaan sitä Jumalalta pyytävälle, toisilla ihmisillä jo on uskoa eikä sitä tarvitse pyytää. Usko on tärkein asia että voit pelastaa sielusi.

• ole väärässä tässä, enkä muissakaan asioissa:-)

• Hihhuli

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, missä sinä asut jos ei ympärilläsi ole ihmisiä?

• joka puolella ja kaikki olemme sukulaisia keskenämme. Tämän on geenitutkimus todistanut:-)

• Hihhuli
        Teotwawki kirjoitti:

joka puolella ja kaikki olemme sukulaisia keskenämme. Tämän on geenitutkimus todistanut:-)

Jos se ihminen on uskova, silloin Jumala on teidän kanssaan.

• Thommaus

Opeista ja harhaopeista en tiedä, mutta yksi asia on minulle täysin kirkas ja selvä. Jumala on. Kysy vaikka häneltä itseltään. =)

• mutta vastausta en ole saanut:-)

• Thommaus
        Teotwawki kirjoitti:

mutta vastausta en ole saanut:-)

Ettet ole saanut vastausta? Luojallahan on varmasti vaihtoehtoja vastata, jos vain kuuntelee/on tosissaan.
        BTW. Eihän se tietenkään mulle varsinaisesti kuulu, mut jos saisin udella kun todella kiinnostais, että miten kysyit?
        Kiinnostaa, koska mulle vastattiin heti. Siis alle silmänräpäyksessä. Ei tarvitse vastata jos et halua.. Mut kertoisit nyt kuitenkin niin voitais vähän miettiä tätä vastauksetta jäämistä. =)
        Älä käsitä nyt väärin, mutta kun noita tapoja on niin erilaisia, eli HUOM! En ole vertaamassa sun tapaas nyt kenenkään muun tapaan, mutta kun väkisinkin hiipi nyt mieleen esim. yks Yleltä tullut ohjelma, jossa joku nainen etsi tosi-tv tyyliin Jumalaa.. No arvaa löytykö. =)
        Siis mua vaan kiinnostaa, koska mä tiedän, että Jumala on.

P.s. Kertoisit nyt pliiis..

• Thommaus kirjoitti:

Ettet ole saanut vastausta? Luojallahan on varmasti vaihtoehtoja vastata, jos vain kuuntelee/on tosissaan.
        BTW. Eihän se tietenkään mulle varsinaisesti kuulu, mut jos saisin udella kun todella kiinnostais, että miten kysyit?
        Kiinnostaa, koska mulle vastattiin heti. Siis alle silmänräpäyksessä. Ei tarvitse vastata jos et halua.. Mut kertoisit nyt kuitenkin niin voitais vähän miettiä tätä vastauksetta jäämistä. =)
        Älä käsitä nyt väärin, mutta kun noita tapoja on niin erilaisia, eli HUOM! En ole vertaamassa sun tapaas nyt kenenkään muun tapaan, mutta kun väkisinkin hiipi nyt mieleen esim. yks Yleltä tullut ohjelma, jossa joku nainen etsi tosi-tv tyyliin Jumalaa.. No arvaa löytykö. =)
        Siis mua vaan kiinnostaa, koska mä tiedän, että Jumala on.

P.s. Kertoisit nyt pliiis..

Mielenkiintoinenhan se oli, mutta kysymys oli ihmisestä, joka oli ollut uskossa. Itse en ole ollut uskossa koskaan ja kyllä minä ihan tosissani sanoin "jumalalle", että jos sinä olet olemassa, niin tule apuun! Mitään vastausta en saanut, vaan selvitin asiani kyllä ihan itse.

• Thommaus
        Teotwawki kirjoitti:

Mielenkiintoinenhan se oli, mutta kysymys oli ihmisestä, joka oli ollut uskossa. Itse en ole ollut uskossa koskaan ja kyllä minä ihan tosissani sanoin "jumalalle", että jos sinä olet olemassa, niin tule apuun! Mitään vastausta en saanut, vaan selvitin asiani kyllä ihan itse.

ettei Luoja auttanut?
        Ja nyt (tsori jo etukäteen) puujalkavitsi:
        -Tuskin Luoja apuun tulisi, jos ei sitä todella tarvitsisi esim. kun vessapaperi olisi päässyt äkillisesti loppumaan..

• ...
        Thommaus kirjoitti:

ettei Luoja auttanut?
        -Tuskin Luoja apuun tulisi, jos ei sitä todella tarvitsisi esim. kun vessapaperi olisi päässyt äkillisesti loppumaan..

Jopa VT sano että jeesuksesi ei ollut jumalan poika!

• Thommaus
        ... kirjoitti:

Jopa VT sano että jeesuksesi ei ollut jumalan poika!

Niin se vaan on.

• Uskonto29
        Thommaus kirjoitti:

Niin se vaan on.

2/3 Abrahamilaisista uskonnoista sanoo että jeesuksesi oli vaan jumalasi profeetta, niin se vaan on koska majoritetti niin sanoo, muu on vaan harhaoppisuutta.

Niin se vaan on!

• Thommaus
        Uskonto29 kirjoitti:

2/3 Abrahamilaisista uskonnoista sanoo että jeesuksesi oli vaan jumalasi profeetta, niin se vaan on koska majoritetti niin sanoo, muu on vaan harhaoppisuutta.

Niin se vaan on!

Jeesus on Jumalan poika.

• ...
        Thommaus kirjoitti:

Jeesus on Jumalan poika.

Varo että sinulle ei sytytetä roviota, ai niin, ne roviothan oli mitä krisselit sytyttivät muille!

• Thommaus

• Thommaus kirjoitti:

ettei Luoja auttanut?

kysymys, vaan siitä, että olut oli päässyt loppumaan:-D)))))))))))

• Thomaus
        Teotwawki kirjoitti:

kysymys, vaan siitä, että olut oli päässyt loppumaan:-D)))))))))))

Mut sun olis täytynyt pyytää viiniä..

• Thomaus kirjoitti:

Mut sun olis täytynyt pyytää viiniä..

sekä oluesta, että viinistä, joten oikeasti käytän vain kirkkaita ja niitäkin harvoin harvoin ja harkitusti.

• Teotwawki kirjoitti:

sekä oluesta, että viinistä, joten oikeasti käytän vain kirkkaita ja niitäkin harvoin harvoin ja harkitusti.

Eräällä kapteenilla oli lentävä slogan jonka kertoi aina kun alokkaat tulivat:

"Muistakaa. viina on viisasten juoma,

mutta en ole vielä yhtäkään nähnyt jonka se olisi viisaaksi tehnyt."

• KeljuKooKojootti kirjoitti:

Eräällä kapteenilla oli lentävä slogan jonka kertoi aina kun alokkaat tulivat:

"Muistakaa. viina on viisasten juoma,

mutta en ole vielä yhtäkään nähnyt jonka se olisi viisaaksi tehnyt."

ei tunne minua. Minusta tulee erittäin viisas juodessani viinaa. Omasta mielestäni:-)

• selväksi: Sillä he, jotka eivät pysy Kristuksessa, heillä ei ole Jumalaa ja ovat siten harhaoppisia.

• jankutus jatkuu, kuten ennekin......:-D)))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

jankutus jatkuu, kuten ennekin......:-D)))))))))))))))

armonajaksi. Niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa löytää totuus.

• purje kirjoitti:

armonajaksi. Niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa löytää totuus.

ilman raamattua.

• Teotwawki kirjoitti:

ilman raamattua.

Totuus on elävä Jumala, Jeesus Kristus. Raamatussa ja ilman. :)))

• purje kirjoitti:

Totuus on elävä Jumala, Jeesus Kristus. Raamatussa ja ilman. :)))

Milloinkahan uskovat ymmärtävät että totuuksia on jokaisella omansa. Jopa kristittyjen totuudet poikkeavat toisistaan ;D

• Hihhuli
        Teotwawki kirjoitti:

ilman raamattua.

Määrittele sinä totuus ilman koulussa opittuja oppeja.

• jhfsjhjs

ne attehihhulit täällä mesoaa,hankkikaa elämä tai jotain sinnepäin..Ei elävä erkkikään jaksa enää kuunnella tuota tyhjänpäiväistä jankutusta.

• ...

elävä tai erkki, koska tulet tänne tuota jankutusta kuulemaan?

• palstan otsikko:-D))))))))))))))))))) Tämä ei siis kristinusko tai mikään sen alalaji, vaan ateismi.

• Tämä selvä. Mutta sitä en ymmärrä että gigantti toimitti uuden puhelimen 48 tunnissa, mutta konettani ei ole vieläkään haettu huoltoon! >_

• takuuaikaa vielä?

• Teotwawki kirjoitti:

takuuaikaa vielä?

Saatiin myyjää muuttamaan ostopäivää niin että kuuluu taas takuun piiriin. Nyt postista pitäs hakea se huoltoon, itseasiassa piti hakea huoltoon jo viime keskiviikkona muttei mitään oo kuulunu.

• Today kirjoitti:

Saatiin myyjää muuttamaan ostopäivää niin että kuuluu taas takuun piiriin. Nyt postista pitäs hakea se huoltoon, itseasiassa piti hakea huoltoon jo viime keskiviikkona muttei mitään oo kuulunu.

uuden ostopäivän mukainen takuuaika kohta umpeen?

• Teotwawki kirjoitti:

uuden ostopäivän mukainen takuuaika kohta umpeen?

Varmaan itkisin ja nauraisin yhtä aikaa. Isäntä aiko mennä jo tänään pesäpallomailan kans liikkeeseen hätyytteleen niitä.

• Today kirjoitti:

Varmaan itkisin ja nauraisin yhtä aikaa. Isäntä aiko mennä jo tänään pesäpallomailan kans liikkeeseen hätyytteleen niitä.

on jo pidätettynä putkassa????? :-D))))))))))))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2149
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2102
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1552
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      122
      1471
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      467
      1293
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      76
      1068
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      53
      919
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      231
      813
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      356
      798
    Aihe