Moni täällä toitottaa kitapurje pitkällä olevansa valistunut ja viisas ateisti, kun ei tiedä vastoinkäymisistä mitään.
Fakta kuitenkin on että kun Ihminen joutuu tiukoille elämässään tai kuolema kolkuttelee oven takana,
moni hylkää ateisminsa ja huutaa Jumalaa avuksi, onneksi näin, monet tunnetut ateistit ovat kuolinvuoteellaan huutaneet Jumalaa avuksi yksi näistä oli Stalin.
Miksi ateismi ei kestä koetuksissa? Siksi kun se ei voi antaa sielun rauhaa eikä minkäänlaista kokemusta sen olevan totuus pelko hiipii kintereillä ja yletön tarve selittää että eihän sitä Jumalaa ole eihän :(.
Miksi ateismi ei kestä koetuksissa?
22
225
Vastaukset
- ParallaXi
...huutavat avukseen kuoleman hetkellä? Kristinuskon jumalaa? Tuskin. Taitaa olla niin, että kristinusko ei kestä heidän koetuksissaan. Kiitos krisselien tehokkaan aivopesun, jotkut tosiaan saattavat kuolemanpelossaan huutaa avuksi sellaista jumalhahmoa, joka siihen kyseiseen kulttuuriin on iskostettu.
- ParallaXi
"Kiitos krisselien tehokkaan aivopesun, jotkut tosiaan saattavat kuolemanpelossaan huutaa avuksi sellaista jumalhahmoa, joka siihen kyseiseen kulttuuriin on iskostettu."
p.o. Kiitos krisselien tehokkaan aivopesun, jotkut tosiaan saattavat huutaa avuksi kristinuskon jumalhahmoa, joka tähän meidän kulttuuriimme on iskostettu.
Olen loistava esimerkki ateistista, joka on kokenut kovia. En ole kuolemansairaanakaan tarvinnut jumala/jesse/allah/hammaskeijua. Tästä elämästä selviää ihan kuule ITSE. Ei siinä jumalat auta, jos tulee rankkaa....
Uskovaiset ovat yleensä pelokkaita ja he sitä ruikuttavaa rukoilua tarvitsevat....A.Mikkonen kirjoitti:
Mä olen ollu avosydänleikkauksessa,en huutanu jumalaa.
Muuten kiitos taas oikeen asialliseen ja sovittelevaan sävyyn kirjoitetusta aloituksesta.
- DarkNinjaHiiri
Edes 50 Stalinia kuolinvuoteella huutamassa jumalaa ei todista että jumala on olemassa.
Valehteleminen on rumaa jopa uskovaiselta, vaikka ovatkin kuuluja valehtelijoita.
"monet tunnetut ateistit ovat kuolinvuoteellaan huutaneet Jumalaa avuksi yksi näistä oli Stalin."
1. maaliskuuta 1953 Stalin sai virkahuoneessaan äkillisen sairauskohtauksen, jonka seurauksena hän halvaantui eikä kyennyt pyytämään huonetta vartioivia henkivartijoita paikalle. Koska muille henkilöille oli annettu ehdoton määräys, jonka mukaan virkahuoneeseen oli pääsy kielletty ilman Stalinin myöntämää lupaa, hän ehti olla huoneessa yksin useiden tuntien ajan ennen kuin vartijat edes uskalsivat astua huoneeseen. Vartijat löysivät huoneen lattialla makaavan tajuttoman Stalinin ja hälyttivät paikalle joukon lääkäreitä, mutta lääkärien yrityksistä huolimatta häntä ei onnistuttu elvyttämään. Stalin pysyi elossa mutta tajuttomana vielä neljän vuorokauden ajan, kunnes lopulta 5. maaliskuuta hän kuoli.
Vai onko sinulla jotain pyhän hengen antamaa salatietoa tästä..Jos toi,mitä sä weccu kirjotit on faktaa,niin voi helvata,
eikö noilla uskovaisilla ole yhtään häpyä,vittuillaan vaan ja keksitään juttuja.
Mikä turkanen pistää ihmisen käyttäytyyn kyseisellä tavalla.A.Mikkonen kirjoitti:
Jos toi,mitä sä weccu kirjotit on faktaa,niin voi helvata,
eikö noilla uskovaisilla ole yhtään häpyä,vittuillaan vaan ja keksitään juttuja.
Mikä turkanen pistää ihmisen käyttäytyyn kyseisellä tavalla.on. Saman voi todeta lukemalla Edvard Radzinskin kirjan Stalin tai Simon Sebag Montefioren Punaisen tsaarin hovissa. Väittelin muuten samasta aiheesta erään hihun kanssa tässä taannoin. Valheiden levittäminen on ilmeisesti moraalista touhua (kun hehän ovat meikäläisiä moraalisempia) ja valheiden kierrättäminen on sitten kai vielä moraalisempaa.
- Atelta
Aina olemaassa niitä, jotka ovat heikkoja ateismissaan, ja niitä, jotka ovat heikkoja uskossaan.
Mitähän kaikkea kuolinvuoteella huudellaan? Joku voisi tehdä tästäkin jonkin tutkimuksen, niin saataisiin jotain faktaa.
Jos joku on diktaattori, presidentti, kuningas, paavi jne., niin hekin ovat loppujen lopuksi tavallisia ihmisiä, jotka käyvät päivittäin kakalla ja pissalla, kuten kaikki me muutkin. Jonkunhan täytyy aina johtaa. Joskus johtajaksi pääsee joku kusipää, esim. Stalin.
Kuoleman pelko on niin merkityksellinen, että sillä on selitetty jopa uskontojen synty. - Atelta
"yletön tarve selittää että eihän sitä Jumalaa ole eihän :(."
Ateismi ei perustu tarpeeseen selittää, että jumalaa/jumalia ei ole. Ateisti on ateisti, koska teistit väittävät, että jumala/jumalia on olemassa, eikä ateisti usko teistin väittämää.
Ihminen elää jopa sata vuotta, mutta esimerkiksi kristinusko on ollut olemassa n. 2000 vuotta. Kauanko luulet ihmisen odottavan, että uskovaiset todistavat väitteensä? 100 000 vuotta, 1000 000 vuotta, miljardi vuotta? No, ei se mitään, teisteillä on määräämätön aika todistaa väitteensä, arvaa uskonko sitä ennen? - Attemaan
Atesismi(se että ei usko jumalaan) oli olemassa kauan ennen kristinuskoa, ja tulee olemaan kauan kristinuskon jälkeenkin on varmaa monelle krisselille vaike pala!!!!
- jep jep
Minä en luultavasti tätä viestiä kirjoittaisi jos olisin vaikeimpina hetkinä ruvennu jumalaa rukoilemaan, sen sijaan että tekisin itse jotain. Silloin kun en asioita vielä niin hyvin ymmärtänyt, olin uskovainen, joka ainoa kerta kun jotain rukoilin seurasi jotain ikävää...Tämä asia opetti minulle ettei rukoilu kannata, onneksi tulin järkiini. Minun mielipiteni jumalasta on: jos hän on olemassa, hän on täysi ****pää.
Ja weccu:n kommentista voi päätellä toisen syyn miksi olen iloinen etten ole enää uskis - uskollinen?
Luuletko, että voit jotenkin ajaa uskovan asiaa valehtelemalla? Ilmeisesti moraalisi on tasoa "hyvän asian puolesta kaikki on sallittua". Jää vain hiukan auki, että mikä on se hyvä asiasi, jonka puolesta valehtelet?
Hiukan auki jää myös paranormaalit kykysi nähdä, mitä palstan kirjoittajat ovat käyneet läpi elämässään. Ylimielistä tai ajattelematonta. Miksi sinulle on vaikea kestää sitä, että kaikki eivät ajattele niin kuin sinä?
No ok, veikkaan että kykysi käydä keskustelua jää tuohon valheelliseen avaukseesi. Kiinnostaisi kyllä kuulla, että onko sinusta ok valehdella vain ei-kristityille vai mikä on moraalisi tässä? - beenthere
Mistähän sinä tuollaisen tiedon löysit? Taitaa olla enemmänkin sinun toiveajatteluasi koko juttu. Itselläni ainakin vaikeuksien ja vastoinkäymisten myötä on vahvistunut tieto siitä, että olen tehnyt oikean johtopäätöksen asioista. Ei ole tullut jumalat mieleen kertaakaan.
- Kuk regus susej
Olet ollut kauan poissa, mutta ilmeisesti hoito-jakso ei tuottanut tälläkään kerralla toivottua tulosta.
Miksi muuten valehtelet? - beenthere
Sen verran olen työskennellyt vanhusten osastoilla, että tiedän monen hartaan uskovan tulevan hyvin rivoksi ja riettaaksi dementian myötä. 99,9% dementikoilta unohtui Jumala. En ole tavannut yhtään dementikkoa, joka olisi kysynyt Jumalan perään. Myös oma isäni, joka on pappi, muistaa työnsä ja vaikutusvaltansa, mutta Jumalasta hän ei ole puhunut enää pitkään aikaan mitään. Jumala ei siis loppujen lopuksi ole kovinkaan mieleenpainuva asia. Dementikothan muistavat vanhat tärkeät asiat.
- Thronos
On ollut vastoinkäymisiä ihan kotitarpeiksi, en kuitenkaan tässä ryhdy niitä luettelemaan. Jumalaa en ole avukseni huutanut, ihan itsekseni olen koettelemuksista selvinnyt. Aika ylimielistä sinulta esittää tuollaisia väitteitä ilman mitään perusteluja.
Kerro lisää Stalinin viimeisitä hetkistä, kun näköjään tiedät niin tarkkaan mitä hän kuolinvuoteellaan huusi.
Sielunrauhan minulle antaa se, että tiedän olevani vain pieni olento suuressa maailmankaikkeudessa. Mikään mitä minulle tapahtuu ei ole tässä maailmankaikkeuden mittakaavassa kovinkaan merkittävää. - !!!
No siinä tuli väitettä toisensa perään. Perustelua väitteiden perään ei tullutkaan. Miksiköhän?
Ketkä täällä väittävät olevansa valistuneita ja viisaita? Ketkä eivät tiedä vastoinkäymisistä mitään? Nekö, jotka väittävät olevansa valistuneita ja viisaita vai ketkä ja mistä sinä tiedät, onko heillä ollut vastoinkäymisiä?
Kuinka moni hylkää ateismin kuoleman kolkutellessa tai elämässä tiukoille joutuessaan? Hylkääkö joku uskon vastaavassa tilanteessa? Mihin uskontoihin tällöin käännytään ja minkä jumalien puoleen?
Olet selvästi lukenut tutkimuksia asiasta, koska niin pontevasti väitteesi esität. Kun todistat väitteesi, niin voimme sitten yhdessä pohtia, miksi näin on. Sitä ennen en näe syytä pohtia, koska väitteesi vaikuttavat pitkälti vain omilta, perustelemattomilta mielipiteiltäsi. Jännityksellä odottelen.- NineStar
Miljoonia perustelemattomia väitteitä, sitten kun pikkuisen perusteluiin viittaa niin saa litaniaa raamatun lauseita tai hihhuli pakenee paikalta.
tai sitten aloittaa niitä kommunismi/sat,palvoja/antikristus juttuja.
- TuiranÄnkyrä
et ole ollut yhdenkään vierellä kuolinhetkellä joten sinulla ei ole perusteltua syytä väittää näin. minä olen. viimeinen keskustelumme, ennenkuin ateisminsa kanssa sinut ollut rakas ystäväni enää herännyt, päättyi sanoihin; "vähän ikävää että tää meni näin vakavaksi jo nyt mutta muista, että kaikki oli ihan jees". mieleeni jäi hänen viimeinen hymynsä, en ole koskaan nähnyt niin onnellista naista.
hän eli hyvän elämän, ja vaikka olen järkyttynyt ettei hän enää ole täällä, olen onnellinen ettei hänen tarvinnut kärsiä, se tapahtui hänen nukkuessaan. ateismi kestää siinä missä uskokin.
minä tosin hartaasti toivon, että sinulle rakas ihminen joutuu viimeistä kertaa vuoteen omaksi ja kuolee läsnäollessasi, toivottavasti hereillä ja mahdollisimman tuskallisesti. Näet itse mitä se on ja mitä jumalaa hän huutaa avukseen.
sinä olet iljettävä ihminen. - moraalikko
Miksi uskovat aina valehtelevat? Stalinen viimeisistä sanoista sinä et
tiedä mitään, eivätkä mitkään historian lähteet vahvista valheitasi.
Minä olen ollut kaksi kertaa teho-osastolla vakavien onnettomuuksien
vuoksi, mutta eipä ole kertaakaan tullut mieleeni huudella jotain
näkymättömiä mielikuvitusystäviä apuun. Siis ei muka kestä?
Aika hyvin on kestänyt jo 50 vuotta ja monet sairaalareissut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192532
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau391772Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221602- 1291488
- 681273
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3481184Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?701128- 891035
- 88905
- 123871