12-vuotias riskiryhmässä, rokotettu 10.11. Tänä aamuna hengitystieoireet kuume 39.9. Kävimme lääkärissä tulehdusarvot koholla keuhkoissa tulehdusta, ymmärtääkseni keuhkoputkentulehdus, ei otettu keuhkokuvaa, määrättiin tamiflu lääkitys ja antibiotit. Onko muilla tapahtunut vastaavaa, emme rokotuksen jälkeen ole olleet kodin ulkopuolella koska ensin oli rokotteesta lievää lämpöilyä joten tartunta ulkopuolelta aika mahdoton.
Miten tää rokote toimii
101
2418
Vastaukset
- sdsadfsf
Nyt heti, aivan heti, n-asetyyli-kysteiini annostus päälle. 2 X 600mg aamuin illoin. Kaveriksi 2000mg c-vitamiinia. Et missään tapauksessa anna aspiriinia tai ibuprofeenia. Jos sen teet, niin voi käydä todella pahasti (googlaa "reye syndrome wiki"). Anna Panadolia, jos pakko alentaa kuumetta. Sitäkin mahdollisimman vähän. Pakota syömään normaalisti ja juomaan paljon. Älä unohda Tamifluta. Jos tilanne heikkenee ja alkaa arveluttamaan isosti, niin suoraan paikallisen sairaalan päivystykseen. Ilman lähetettä. Ja vaadit niin kauan hoitoa, että lapsesi sitä saa. Jos tähän menee, vietä itse mahdollisimman paljon aikaa hänen luonaan tai muutoin siten, että hoitohenkilökunta tietää sinun olevan koko ajan mukana tilanteessa.
- ...,,,
veisin lapseni jo tuossa tilanteessa päivystykseen ja vaatisen että lapseni on päästävä tarkkailuun. Jäisin myös itse paikanpäälle.
- rokote otettu
Mitä tää n-asetyyli-kysteiini on? Katsoin googlesta niin siinä puhuttiin jostain panadolin yliannostuksesta ja maksan suojaamisesta. En nyt ymmärrä, en ole viime yönä juurikaan nukkunut joten ei älli ihan pelaa. Eikö toi tamiflu ja antibioti riitä lääkkeeksi. Ja mistä mä tollasta n-asetyyli-kysteiini edes saisin.
- paras neuvo
rokote otettu kirjoitti:
Mitä tää n-asetyyli-kysteiini on? Katsoin googlesta niin siinä puhuttiin jostain panadolin yliannostuksesta ja maksan suojaamisesta. En nyt ymmärrä, en ole viime yönä juurikaan nukkunut joten ei älli ihan pelaa. Eikö toi tamiflu ja antibioti riitä lääkkeeksi. Ja mistä mä tollasta n-asetyyli-kysteiini edes saisin.
Olisko nyt järkevää soittaa vaikkapa sairaalaan.
- I know things
rokote otettu kirjoitti:
Tässä sulle linkki. Lue rauhassa ja kysy lisää, jos mietityttää. Itse vetänyt sitä yli 15 vuotta aina kun ollut paha flunssa. Syötin aikanaan 3 kuukautiselle vauvallenikin RS-virukseen. Pitäis auttaa sekä rokotteen että itse flunssan oireisiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8615692
Voimia teille, Menette sitten ajoissa sairaalaan, jos tuntuu tarpeelliselta. Muista: ei yhtään aspiirinia tai ibuprofeenia. Eikä Finrexiniä, joissa niitä myös on.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8615692 - rokote otettu
...,,, kirjoitti:
veisin lapseni jo tuossa tilanteessa päivystykseen ja vaatisen että lapseni on päästävä tarkkailuun. Jäisin myös itse paikanpäälle.
Ei ne sinne päivystykseen ota tarkkailuun, sieltähän me juuri tultiin ja nyt on lääkitys aloitettu ja kuume laskenut siihen otettu burana 400mg, lääkäri määräsi myös pronaxen 250mg kahdesti päivässä onkohan se sitten turvallinen kuumelääke kun ei panadoli tehoo.
- tuunari_mikko
Julkisuudesta ja viesteistä on käynyt ilmi, että kunto voi vielä tuosta romahtaa hyvin nopeasti. Lapsi tarvitsee siis jatkuvaa seurantaa. Olette todellisessa huippuriskiryhmässä.
Monet lapset viedään ambulanssilla sairaalaan. - I know things
I know things kirjoitti:
Tässä sulle linkki. Lue rauhassa ja kysy lisää, jos mietityttää. Itse vetänyt sitä yli 15 vuotta aina kun ollut paha flunssa. Syötin aikanaan 3 kuukautiselle vauvallenikin RS-virukseen. Pitäis auttaa sekä rokotteen että itse flunssan oireisiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8615692
Voimia teille, Menette sitten ajoissa sairaalaan, jos tuntuu tarpeelliselta. Muista: ei yhtään aspiirinia tai ibuprofeenia. Eikä Finrexiniä, joissa niitä myös on.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8615692Ja muista...ajoissa sairaalaan. Unohda lähete. Ja muista vaatia hoitoa. Ihan riippumatta siitä, mitä joku hoitajatäti vastaan sanoo.
- lapsen puolesta
rokote otettu kirjoitti:
Ei ne sinne päivystykseen ota tarkkailuun, sieltähän me juuri tultiin ja nyt on lääkitys aloitettu ja kuume laskenut siihen otettu burana 400mg, lääkäri määräsi myös pronaxen 250mg kahdesti päivässä onkohan se sitten turvallinen kuumelääke kun ei panadoli tehoo.
lääkkeistä käydä arvailemaan mikä on turvallista ja mikä ei, mutta sen uskallan sanoa että jos lapseni olisi siinä kunnossa että omasta mielestäni tarvitsee sairaal hoitoa tai tarkkailua, niin istuisin päivystyksen penkillä tiivisti lapseni kanssa, enkä pois lähtisi kuin polisiin hakemana.
- ltketert
menolle mitään lähetettä tarvii. Senkun menee vastaanotolle.
- trotta
mutta ei aspiriinia.
- plmub
rokote otettu kirjoitti:
aspiriini ja burana ole aluksi sopivia, infektoimisen alkuvaiheessa, koska ne estävät kehon antivirusgeenien aktivoitumsita.
Mutta ilmeisesti lapsellasi ei ole A virusinfluenssa, vaan jokin kuumeinen bronkiitti, joka on lehahtanut kun rokotteen ärsyttämä immuuniaktivaatio tapahtui ja alkoi etsiä antigeenikohdetta. ( Mitätön virusmäärä 4 ug voi olla huomaamatta jäänyt antigeeni) . Rokote ei aiheuta A H1N1 influenssaa, koska siinä on tapettua virusta( = antigeenia), mutta voi aktivoitua jokin muu kehossa oleva tauti. Siinä tapauksessa kyllä sopii ibuprofen myös, se vaimentaa rokotuksenkin voimakasta tulehdusreaktiota. Näin arvelen. Yleensä suositellaankin hyväkuntoisille 2 rokotuskertaa, että saataisiin edes jonkinlaista immuniteettia aikaan. influenssavirus on kehno immunogeenisyydeltään. Siksi adjuvantti on vahva. Ja siksi haittavaikutukset tulevat lähinnä adjuvantista, jos tulevat. - plmub
rokote otettu kirjoitti:
eikä sitä tarvitse lääkkeenä muut kuin kroonista tupakkayskää sairastavat. Riittää kun lapsi juo täysmaitoa, ravinnossa voi tehdä sipulikastiketta, josta saa orgaanista rikkiä. Myös kanamunaa voi paistaa yhden päivässä. Siitäkin saa rikkiä. Maitotuotteista saa keuhkonsuoja aineita. Kaakao, suklaa , jäätelö ym käy hyvin jos ruoka-halu on huono.
- mgvcmnvbmnvb
toisaalta ei yllätä kovinkaan paljon
- --äiti
Meillä ihan sama tilanne lapseni sairastui ja ottivat verikokeet. ei crp koholla ja lapsi oli kuumeessa 40,3 sekä oksenteli ja saimme tamiflunia.
Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää, voi kuin lukisit tämän ajoissa.
Nyt lapsi on jo parempi ja seuraan tilannetta itse sairastuin myös tästä yskään ja kuumeeseen tämä ei ole H1N1 virus, vaan kyse on rokotuksesta.
Kaduttaa koko homma olimme aikaisemmin kuitenikin terveitä, ja nyt en tiedä koska sen päivän näemme olo on kurja.
Annan kuumelääkkeeksi pamol.F ja 8 tunnin vlein 500 välein nyt tänään ei olla tarvittu illalla se kohosi hiukan annoin yöksi.
Onko meitä muita jotka sairastui.
Lääkäri oli jopa vihainen koska annoin rokottaa aineella jota ei ole tutkittu.- -----
Lääkäri oli jopa vihainen koska annoin rokottaa aineella jota ei ole tutkittu.
Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää, voi kuin lukisit tämän ajoissa
Me muualle höpöttämään hölmöjä, törkeetä antaa tollasia neuvoja oikeesti sairaille.
Ajattele jos ne vaikka uskoo ja jättää Tamifun antamatta.
Muuta lääkekammoinesi mustinpaan afrikaan, siellä ei niitä tulla sinulle tarjoamaan. - sivusilmä
Joka selittää, että ollaan kaikki yhdessä vihaisia kun rokotetta ei olla tutkittu ja verorahoja menee lääkefirmalle joka laski tahallaan tämän viruksen meksikoon.
- ..................
----- kirjoitti:
Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää, voi kuin lukisit tämän ajoissa
Me muualle höpöttämään hölmöjä, törkeetä antaa tollasia neuvoja oikeesti sairaille.
Muuta lääkekammoinesi mustinpaan afrikaan, siellä ei niitä tulla sinulle tarjoamaan.On totta voin kertoa totuuden vaikka omalla kuvalla (omalla nikillä)ja tuoda asian julki, Tamiflun aiheuttaa kouristuksia ja oksentelua eli lapsen kunto on tärkein, ei ole mitään järkeä tuhota nyt sitä mitä on rokotettu.
Haloo rokotuksesta tullaan sairaiksi lue uutisia ja seuraa. - ---äiti
sivusilmä kirjoitti:
Joka selittää, että ollaan kaikki yhdessä vihaisia kun rokotetta ei olla tutkittu ja verorahoja menee lääkefirmalle joka laski tahallaan tämän viruksen meksikoon.
Ole miksi olisin rokottanut itseni ja lapseni.
Tärkein on saada nyt kuume alas ja nestettä ja ruokaa. - Aafsdfds
.................. kirjoitti:
On totta voin kertoa totuuden vaikka omalla kuvalla (omalla nikillä)ja tuoda asian julki, Tamiflun aiheuttaa kouristuksia ja oksentelua eli lapsen kunto on tärkein, ei ole mitään järkeä tuhota nyt sitä mitä on rokotettu.
Haloo rokotuksesta tullaan sairaiksi lue uutisia ja seuraa.Jos olet 100% varma, että rokotuskomplikaatio, niin sitten Tamiflusta olisi vain haittaa. NAC taas auttaa siihenkin. Ja sitä on testattu myös tamiflun kanssa. Parantaa tamiflu hoidon lopputuloksia influenssassa. Vähentää rokotteen tiomersaalimuotoisen elohopean toksisuutta, koska NAC boostaa solujen glutatiooniperoksidaasitasoja. Joita tiomersaali laskee. Sama juttu rokotteen sisältämän formaldehydin kanssa. NAC vähentää sen toksisuutta.
Kaiken tän voit itse todeta Medline-tietokannasta. Tai siitä linkistä, jonka toi toinen tuolla yllä sulle pisti. - ???
"Lääkäri oli jopa vihainen koska annoin rokottaa aineella jota ei ole tutkittu."
Mikäs se sellainen lääkäri on joka tässä vaiheessa rokotusohjelmaa aukaisee suunsa ja moittii tutkimattoman rokotteen antamista lapselle kun tätä rokotusbuumia on jatkunut jo hyvän aikaa. Hieman kuulostaa kummalle! - todelta
---äiti kirjoitti:
Ole miksi olisin rokottanut itseni ja lapseni.
Tärkein on saada nyt kuume alas ja nestettä ja ruokaa.Toi sun kirjoituksesi ei vaikuta lainkaan todelta esim. että toinen lääkäri olisi kieltänyt antamasta tamiflua. Tolasesta kirjoittelusta voi joutua edesvastuuseen!
- ---äiti
??? kirjoitti:
"Lääkäri oli jopa vihainen koska annoin rokottaa aineella jota ei ole tutkittu."
Mikäs se sellainen lääkäri on joka tässä vaiheessa rokotusohjelmaa aukaisee suunsa ja moittii tutkimattoman rokotteen antamista lapselle kun tätä rokotusbuumia on jatkunut jo hyvän aikaa. Hieman kuulostaa kummalle!tämä on totta se oli hyvin oudon näköinen ja sanoi Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta. Ja testin mukaan vain ja ainoastaan tamiflunia se voi aiheuttaa taas vaikka mitä koska rokotetta ei ole tosiaan tutkittu, sivuvaikutuksista ei ole kokemuksia vai onko haluan tietää olemme sairaita.
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8030/news_db=web_lehti2009/type=1/ref=rss - ei vielä
----- kirjoitti:
Muuta lääkekammoinesi mustinpaan afrikaan, siellä ei niitä tulla sinulle tarjoamaan.ja pelonsekaisin tuntein odottelet oireita.
Äideillä on hirveä huoli lapsistaan. Itse taisit vaatimalla vaatia vaikka ohi muiden itsellesi rokotuksen. - ___äiti
todelta kirjoitti:
Toi sun kirjoituksesi ei vaikuta lainkaan todelta esim. että toinen lääkäri olisi kieltänyt antamasta tamiflua. Tolasesta kirjoittelusta voi joutua edesvastuuseen!
Äiti tekee oman päätöksen oman lapsensa kanssa, tamiflunista tulee rankkoja sivuvaikutuksia ja lapsi on jo sairas.
Ja ei se lyhennä kuin 1 päivällä ja rokotuksesta tuo tuli, koska eihän oltu tehty H1N1 testiä...miksi?
Koska silloin se näkyy haittavaikutuksena eikö? - tosiaan...
---äiti kirjoitti:
tämä on totta se oli hyvin oudon näköinen ja sanoi Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta. Ja testin mukaan vain ja ainoastaan tamiflunia se voi aiheuttaa taas vaikka mitä koska rokotetta ei ole tosiaan tutkittu, sivuvaikutuksista ei ole kokemuksia vai onko haluan tietää olemme sairaita.
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8030/news_db=web_lehti2009/type=1/ref=rssIhmeen terveeltä vaikutat kun jaksat täällä roikkua!
- ___äiti
ei vielä kirjoitti:
ja pelonsekaisin tuntein odottelet oireita.
Äideillä on hirveä huoli lapsistaan. Itse taisit vaatimalla vaatia vaikka ohi muiden itsellesi rokotuksen.En kommentoi enempää, sanon tälle rokotetulle äidille pyydä pahointilääkitystä ehdottomasti, että lapsi juo kuurin aikana ja ei oksenna ja anna reilusti kuumelääkitystä ja osmosalia nesteytykseen.
Ei kukaan ota piikkiä turhaan eikä sitä anneta. - Rokotteen saanut
Itse olen rokotteen saanut ja lapsen lapseni 8 kk.
Oireet minulla kuumetta 38 ja kipua pisto alueella ja käsi kipeytyi.
Lapsella kuumetta 39 ja oli levoton, valitti nukkuessaankin.
Tätä kesti 2 vrk. Nyt olemme kunnossa ja voimme hyvin!
Olette saaneet tartunnan jo ennen rokotetta! - ___äiti
Rokotteen saanut kirjoitti:
Itse olen rokotteen saanut ja lapsen lapseni 8 kk.
Oireet minulla kuumetta 38 ja kipua pisto alueella ja käsi kipeytyi.
Lapsella kuumetta 39 ja oli levoton, valitti nukkuessaankin.
Tätä kesti 2 vrk. Nyt olemme kunnossa ja voimme hyvin!
Olette saaneet tartunnan jo ennen rokotetta!Minun testi oli negatiivinen ja sain tamiflunia, odotin tuloksia. olisin myrkyttänyt itseäni lisää eli jokainen äiti niinkuin haluaa, mutta ihmettelen miksi näin paljon saiarstuneita ja tamiflunia virtaa rokotetuille, siitä on kyse se sekoittaa lapsen elimistön jos ei ole virusta!
Lapselta ei testiä koska sai 2 rokotusta. - ärsyyntynytt
pelon lietsontaa!!
"Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää, voi kuin lukisit tämän ajoissa."
Lääkärit suosittelevat tuota rokotetta, joten turha kertoa täällä päinvastaista!! - ............
ärsyyntynytt kirjoitti:
pelon lietsontaa!!
"Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää, voi kuin lukisit tämän ajoissa."
Lääkärit suosittelevat tuota rokotetta, joten turha kertoa täällä päinvastaista!!Minulle antasisitko rokottaa itsesi , jos olisit raskaana?
- rtyrtyrt
... tuolla kuitenkin mainittiin, ettei juuri paracetamolia > heti rokotuksen jälkeen> http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8033/type=1
- ärsyyntynytt
............ kirjoitti:
Minulle antasisitko rokottaa itsesi , jos olisit raskaana?
antaisin rokottaa itseni. Olen ottanut rokotteen, kuulun riskiryhmään.
- piikkityyny
tytär sai sikapiikin,ilman huotajan lupaa,on 16v kuuluu riskiryhmään,mun kanta on ehdottomasti ei piikkiä.kun sai piikin noin 10 päivää sitten,jo samana iltana kuume 40 astetta,sitä oli kaksipäivää,sitten alko hengenahdistukset,siitä kotikostein selvittiin,kun päivystyksessä oli mänttejä,käskivät oottaa siihenasti kun ei enää saa happea.nyt vaikka aikaa kulunut,ei ole kunnossa,lepopulssi 110,ruka ei maistu,on väsynyt ja iho laikukkainen.
suomi hullu maa.................... - melskaa
??? kirjoitti:
Mikäs se sellainen lääkäri on joka tässä vaiheessa rokotusohjelmaa aukaisee suunsa ja moittii tutkimattoman rokotteen antamista lapselle kun tätä rokotusbuumia on jatkunut jo hyvän aikaa. Hieman kuulostaa kummalle!Eivät kaikki lääkärit ole julkisuudessa melskaamassa. Moni hoitaa praktiikkaansa hiljaisesti ja kertoo kantansa asiakkaille.
- taasen
----- kirjoitti:
Muuta lääkekammoinesi mustinpaan afrikaan, siellä ei niitä tulla sinulle tarjoamaan.lääkefirmojen perseen nuolija neuvomassa ,älkää uskoko
- kolmeyksi
todelta kirjoitti:
Toi sun kirjoituksesi ei vaikuta lainkaan todelta esim. että toinen lääkäri olisi kieltänyt antamasta tamiflua. Tolasesta kirjoittelusta voi joutua edesvastuuseen!
Joku idiootti yrittää teilata kaikki väitteet, taitaa olla niitä puskakätyreitä:D
Tollaselle ei kannata alkaa edes väittelemään, todeta vain että toiset ihmiset ovat valistuneempia kuin toiset ja toiset lääkärit fiksumpia kuin toiset. Ei kannata yleensäkä niellä kaikkea mitä virallisena "tietona" tuputetaan, vaan ottaa selvää oikeasti asioista.
Kirjotelkaa vaan rokotuksen vaikutksista ja olisi vaihteeksi kiva kuulla jostkin, joka ei 2 vkon siällä ole saanut mitään haittavaikutuksia. Jostain syystä niitä on vähän. - kasikasiviis
piikkityyny kirjoitti:
tytär sai sikapiikin,ilman huotajan lupaa,on 16v kuuluu riskiryhmään,mun kanta on ehdottomasti ei piikkiä.kun sai piikin noin 10 päivää sitten,jo samana iltana kuume 40 astetta,sitä oli kaksipäivää,sitten alko hengenahdistukset,siitä kotikostein selvittiin,kun päivystyksessä oli mänttejä,käskivät oottaa siihenasti kun ei enää saa happea.nyt vaikka aikaa kulunut,ei ole kunnossa,lepopulssi 110,ruka ei maistu,on väsynyt ja iho laikukkainen.
suomi hullu maa....................Koko maailma tuntuu seonneen tän flunssan takia ja sitten sairastutetaan vapaasti ihmisiä rokotuksilla. Mutta erityisesti uskon että Suomi on takapajula näissäkin asioisssa.
nneksi toistaiseksi voidaan vielä melko vapasti kirjoittaa ja kertoa asioista. Pelottaa ihan mihin ollaan menosssa, kun tulossa on lakimuutos, joka sallii alle 15 vuotiatakin käytettäväksi lääketutkimuksiin ILMAN VANHEMPIEN SUOSTUMUSTA. Ei hyvältä näytä. - jorvissa
todelta kirjoitti:
siellä oli nainen, jolla todettu sikainfluenssa testillä muutamia päiviä aiemmin. lääkäri oli sanonut ettei anna tamifluta, koska siitä tulee vaan kipeemmäksi. flunssa oli välillä melkein jo parantunut, mutta tullut sitten takaisin. en tiedä saiko lääkettä nyt sitten jorvissa.
itse olin siellä myös flunssan takia. lääkäri sanoi, että luultavammin sikainfluenssaa, joskaan ei ottanut testiä. sanoi että tamiflu on nyt enään myöhäistä antaa. kuunteli keuhkot, ja sanoi ettei ole keuhkokuumetta.
viereeni odotushuoneessa tuli eräs nainen. hän kerkesi istumaan siinä muutaman minuutin. katsoin ettei nainen voi ihan hyvin. kysyin kaksi kertaa onko ihan ok, johon hän ei vastannut. menin lähemmäs katsomaan onko kaikki hyvin. huomasin ettei ole, ja jos en olisi ollut siinä aivan edessä, niin nainen olisi kaatuntut lattialle tuolilta. pitelin naista, johon tuli apuun toinen nainen, ja sitten tulivatkin hoitajat, ja veivät naisen paareilla pois.
itse alkoi sikainfluenssa pelttamaan tosiaan, koska nyt näin omin silmin, miten nopeasti sitä sitten menee aivan tajuttomaksi. kenkenkään ei kannataisi olla sikapotilaana yksin kotona. joskin se saattaa olla monella vähän pakko olla yksin.
yksi toinen asia vielä tähän perään... enpä ihmettele jos espoossa alkaa olemaan ruumita paljonkin. kun menin sinne, vastaanottovirkailija on erittäin hyvä käännyttämään asiakkaita pois. itsekin meinasin kääntyä. hän yrittää ystävällisesti suositella että asiakkaaat eivät jäisi sinne jonoon, vaan menisivät vielä kotiin odottamaan. ehdotti ainakin minulle ja tälle naiselle, jolla oli aiemmin todettu sika, joka parempi välillä, ja nyt oireet palanneet. eikö siitä ole jo puhuttu paljon, että jos oireet helpottavat, ja palaavat, niin heti lääkäriin.
myöskin vastaanottovirkailija valehteli että jonossa on kolmisenkymmentä potilasta että jono kestää USEITA tunteja. jonoa oli todellisuudessa noin 10, ja siinä kesti 2 tuntia. - kiitos rokotteesta
kolmeyksi kirjoitti:
Joku idiootti yrittää teilata kaikki väitteet, taitaa olla niitä puskakätyreitä:D
Tollaselle ei kannata alkaa edes väittelemään, todeta vain että toiset ihmiset ovat valistuneempia kuin toiset ja toiset lääkärit fiksumpia kuin toiset. Ei kannata yleensäkä niellä kaikkea mitä virallisena "tietona" tuputetaan, vaan ottaa selvää oikeasti asioista.
Kirjotelkaa vaan rokotuksen vaikutksista ja olisi vaihteeksi kiva kuulla jostkin, joka ei 2 vkon siällä ole saanut mitään haittavaikutuksia. Jostain syystä niitä on vähän.minä en saanut minkäänlaisia oireita rokotuksesta,viikko sitten otin piikin.
- 4´9
kiitos rokotteesta kirjoitti:
minä en saanut minkäänlaisia oireita rokotuksesta,viikko sitten otin piikin.
Kukaan muu ei ole vieläkään ilmoittanuta samaa???
- atshii...
Pitkistä rokotusjonoista kun oli puhe, joku sanoi, että pahinta mitä nyt voisi tehdä olisi se että iso joukko riskiryhmäläisiä koottaisiin yhteen paikkaan.
- rokote otettu
Olin poissa, hoidin lasta otettiin höyrytystä ja panadolia kuume nyt alle 39. Limaa irtoo kovasti. Toivoisin että ette alkaisi syytteleen toisianne ja haukkuun ketään, tää on vakava asia ja luulen että jokainen haluaa lastensan parasta. En ole tässä vastaamassa kenellekää varsinaisesti laitan tän viestin tähän ihan yleisesti vaan johonkin kohtaa. En kyllä uskalla Tamiflu lääkitystä lopettaa ilman lääkärin käskyä sen verta kovasti on lapsi sairas, ambulanssilla mentiin aamulla sairaalaan kun ei kaveri kunnolla pysynyt tolkuissaan ja kuume oli silloin 40 nyt on parempi.katsoin siitä mukomyst lääkeestä huomasin että se on limaa irroittava lääke joten varmaan ihan hyvä kysyn huomenna apteekista kun aukee sopiiko se näiden muiden lääkkeiden kanssa. Lapsellani ei ole pahoinvointia on korkea kuume joka menee ylös ja alas, hengitystie oireet, limaista yskää, silmät punaiset kuten kuumeessa on hän on vaisumpi kuin normaalisti mutta pystyy seuraamaan tv:tä joten se on hyvä. on juonut ihan mukavasti ja syönyt jonkin verran. Oli tämä sitten rokotteesta tai muuten tullut H1N1 tartunta olen ymmärtänyt että hoito on kuitenkin sama. Kiitokset kaikille neuvoista ja tuo foorumi olisi hyvä johon ihmiset voisi tiedottaa tilanteesta.
- rokote otettu
rokote otettu kirjoitti:
Olin poissa, hoidin lasta otettiin höyrytystä ja panadolia kuume nyt alle 39. Limaa irtoo kovasti. Toivoisin että ette alkaisi syytteleen toisianne ja haukkuun ketään, tää on vakava asia ja luulen että jokainen haluaa lastensan parasta. En ole tässä vastaamassa kenellekää varsinaisesti laitan tän viestin tähän ihan yleisesti vaan johonkin kohtaa. En kyllä uskalla Tamiflu lääkitystä lopettaa ilman lääkärin käskyä sen verta kovasti on lapsi sairas, ambulanssilla mentiin aamulla sairaalaan kun ei kaveri kunnolla pysynyt tolkuissaan ja kuume oli silloin 40 nyt on parempi.katsoin siitä mukomyst lääkeestä huomasin että se on limaa irroittava lääke joten varmaan ihan hyvä kysyn huomenna apteekista kun aukee sopiiko se näiden muiden lääkkeiden kanssa. Lapsellani ei ole pahoinvointia on korkea kuume joka menee ylös ja alas, hengitystie oireet, limaista yskää, silmät punaiset kuten kuumeessa on hän on vaisumpi kuin normaalisti mutta pystyy seuraamaan tv:tä joten se on hyvä. on juonut ihan mukavasti ja syönyt jonkin verran. Oli tämä sitten rokotteesta tai muuten tullut H1N1 tartunta olen ymmärtänyt että hoito on kuitenkin sama. Kiitokset kaikille neuvoista ja tuo foorumi olisi hyvä johon ihmiset voisi tiedottaa tilanteesta.
Rokotuksesta on jo 4 vrk.ta, joten lääkäri sanoi että ei voi johtua enään rokotteesta. Tää on hirveetä kun ei tiedä mikä on oikein ja mikä väärin ja tietääkö lääkäritkään mikä on oikein ja parasta. Olen nyt aika sekasin näistä tiedoista Tamiflun vaaroista tämän sairauden hoidossa, onhan sitä käytetty aikaisemminkin muissakin viiruksissa, apteekissa sanoivat että ei ole siitä lääkeestä raportoitu haittavaikutuksia lapsilla ja nuorilla kuin Japanissa.
- ---äiti
rokote otettu kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä pahoinvointiin se on hyvin yleinen sivuoire sellaista kuin Primperan nimistä, se toimi meillä ja lapsi syö ja juo se on nyt tärkeintä koska tuo kuume tulee olemaan kenties jonkin aikaa korkea meillä se kesti 4 päivää. nyt sellasta korkea lämpöä mutta tarkkana saan olla.
- Al Kemisti
rokote otettu kirjoitti:
Joo, on se myös mukolyytti eli liman irroittaja. Mutta on paljon muutakin. Ainoa varaus sen suhteen, jonka esitän, että ei sovi kaikkien antibioottien kanssa yhteen. Tehostaa osaa, heikentää toisia.
Mutta mitä tulee influenssaan, niin sillä on hyvin vahva Tamiflun vaikutusta tukeva vaikutus. Tutkimuksia aiheesta. Googlaa nämä:
Int J Immunopathol Pharmacol. 2007 Apr-Jun;20(2):349-54. N-acetylcysteine synergizes with oseltamivir in protecting mice from lethal influenza infection.
Int J Immunopathol Pharmacol. 2004 Jan-Apr;17(1):99-102. Synergistic combination of N-acetylcysteine and ribavirin to protect from lethal influenza viral infection in a mouse model.
Jos taas kyse rokotuskomplikaatioista, niin sama aine NAC estää sekä rokotteen sisältämän tiomersaali elohopean että rokotteen sisältämän formaldehydin myrkyllisyyttä:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15934011?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=3
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15527868?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=2
Eli antibioottivaraumalla...sulla on paljon hyvin syitä syöttää sitä.
NAC on muuten sattumalta myös se aine, jota käytetään parasetamoli myrkytysten hoitoon. Eli vähentää kipulääkkeiden haittavaikutuksia myös. Jopa pelastaa varmalta kuolemalta parasetamoliyliannostuksessa.
Mutta muista, että annostuksen tulee olla ainakin 600mg aamuin illoin jos noin iso lapsi ja mukaan 2000mg c-vitamiinia. muista se. - ----äiti
rokote otettu kirjoitti:
Rokotuksesta on jo 4 vrk.ta, joten lääkäri sanoi että ei voi johtua enään rokotteesta. Tää on hirveetä kun ei tiedä mikä on oikein ja mikä väärin ja tietääkö lääkäritkään mikä on oikein ja parasta. Olen nyt aika sekasin näistä tiedoista Tamiflun vaaroista tämän sairauden hoidossa, onhan sitä käytetty aikaisemminkin muissakin viiruksissa, apteekissa sanoivat että ei ole siitä lääkeestä raportoitu haittavaikutuksia lapsilla ja nuorilla kuin Japanissa.
Meillä oli tuo sama juttu ja lapsi alkaa toipua. osta kaupasta karpalomehua se auttaa siinä on jotakin en tiedä mitä, se poistaa myös kuumetta.
Nimenomaan karpalomehua. - ---äiti
rokote otettu kirjoitti:
Myös lääkäriltä tilapäisesti astmalääkitystä sitä avavaa, sekin on meillä käytössä.
Mutta nyt toipukaa ja menkää heti takas jos tulee oireita tamiflunin käytön aikanakin.
- barrikaadi78
voisiko joku joka osaa (koska itse en) perustaa sikaflunssan omaisille oman sivuston, jossa ihmiset omalla nimellänsä voisivat kertoa kokemuksiaan?
Se olisi nyt todella tarpeen, kun media ei suostu antamaan tietoja julki.
Sinne kertoisivat kaikki, niin sairastuneet kuin me terveenä pysyneetkin, eikä anonyymisti kuten täällä.
Suomessa on sananvapaus, joten palstalla olisi oltava oikeus toimia tai noustaan kaikki barrikaadeille!
Joku joka osaa, TEE SE, seisomme takanasi! - ..äiti
Olen se äiti joka sai äsken ryöpyn , pyydä sitä pahoinvointilääkettä ja kysy nyt apteekista voiko mucoporettaa käyttää tuon antibioootin kanssa, mikäli päädyt tuohon.
Se voi viedä antibiootin tehon tiedän sen joiden antibioottien kanssa. ja minä en usko että me olemme sairastuneet rokotuksesta minä itsekkin sairastuin.
Parantukaa se antibiootti on tärkein mutta halusin tuoda tämän näkemykseni sinulle ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky.
Osmosal ja ja kuume alas heti.
Uskon että selviämme.- Al Kemisti
NAC tehostaa tiettyjen antibioottien toimintaa, mutta saatta haitata toisten toimintaa. Jos et ole varma, kumpaan kategoriaan antibioottinne kuuluu, unohda NAC. Muuten se on hyvä aine esim. juuri myrkytystilojen hoitoon.
J Clin Microbiol. 1977 Jan;5(1):58-61.
Effect of N-acetylcysteine on antibiotic activity and bacterial growth in vitro.
Parry MF, Neu HC.
The antibiotic bacerial inactivity of N-acetylcysteine (NAC) and its interaction with penicillin and aminocyclitol antibiotics was evaluated. NAC inhibited growth of both gram-negative and gram-positive bacteria. Strains of Pseudomonas aeruginosa were more susceptible than other microorgainsms tested. P. aeruginosa strains were inhibited synergistically by NAC and carbenicillin or ticarcillin. However, NAC antagonized the activity of gentamicin and tobramycin. These findings have implications for the combined clinical use of NAC and aerosolized antibiotics and are also important for the processing of sputum specimens in the microbiology laboratory.
PMID: 401831 [PubMed - indexed for MEDLINE] - ___äiti
Al Kemisti kirjoitti:
NAC tehostaa tiettyjen antibioottien toimintaa, mutta saatta haitata toisten toimintaa. Jos et ole varma, kumpaan kategoriaan antibioottinne kuuluu, unohda NAC. Muuten se on hyvä aine esim. juuri myrkytystilojen hoitoon.
J Clin Microbiol. 1977 Jan;5(1):58-61.
Effect of N-acetylcysteine on antibiotic activity and bacterial growth in vitro.
Parry MF, Neu HC.
The antibiotic bacerial inactivity of N-acetylcysteine (NAC) and its interaction with penicillin and aminocyclitol antibiotics was evaluated. NAC inhibited growth of both gram-negative and gram-positive bacteria. Strains of Pseudomonas aeruginosa were more susceptible than other microorgainsms tested. P. aeruginosa strains were inhibited synergistically by NAC and carbenicillin or ticarcillin. However, NAC antagonized the activity of gentamicin and tobramycin. These findings have implications for the combined clinical use of NAC and aerosolized antibiotics and are also important for the processing of sputum specimens in the microbiology laboratory.
PMID: 401831 [PubMed - indexed for MEDLINE]Rokotuksen sisällöstä ja on virallinen.
Toista rokotusta en uskalla ottaa, toivon että tästä selviämme.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/D-H1N1 single PDFs/SPC/emea-spc-h832pu17fi.pdf
- kriittisyysmies
Sinun on hyvä tietää, että tältä palstalta saat myös vääriä neuvoja. Täällä on paljon salaliittohörhöjä ja muita vähemmän järkeviä kirjoittelemassa. KUN haluat oikeita neuvoja, kysy terveydenhuollon ammattihenkilöstöltä. Täällä kuka vain voi kirjoittaa vaikka kännipäissään mitä tahansa soopaa.
Mutta sen aspiriinikiellon influenssassa olen minäkin nähnyt jossain nettiuutisissa. Siinä lienee perää, mutta varmistu vielä.
Suhtaudu kriittisesti tämän palstan kirjoituksiin.- rokote otettu
Olet oikeassa, kaikki eivät kanna vastuuta sanoistaan mikä on harmillista ja suhtaudun kyllä kriittisesti neuvoihin ja varmistan asiat. Noi terveysneuvonta puhelimen ja terveyspalvelut muutkin ovat aivan tukossa ei niihin saa yhteyttä, ja puhelimiin eivät päivystyksessä vastaa kun on niin kiirettä. Olisi paras jos olis joku tuttu lääkärinä tai sairaanhoitajana niin pystyis siltä kysyyn. Kain se ois parasta laittaa netti kii kun näistä jutuista vaan hermostuu, mutta tää on hyvä konsti pitää ittensä hereillä kun ei uskalla nukkuu kun pelkään koko ajan jos tulee käänne huononpaan.
- ----äiti
Mucoporettaa limaiselle lapselle se lima voi tulla ns. tulvana ja lapsi voi tukehtua.
Se on tarkoitettu vain aikuiselle, anna sen antibiootin hoitaa tuo infektio ja sitten tosiaan kysy sitä avaavaa astamalääkitystä puhelimessa, hinta on 5 euroo ei kallis edes. - Al Kemisti
----äiti kirjoitti:
Mucoporettaa limaiselle lapselle se lima voi tulla ns. tulvana ja lapsi voi tukehtua.
Se on tarkoitettu vain aikuiselle, anna sen antibiootin hoitaa tuo infektio ja sitten tosiaan kysy sitä avaavaa astamalääkitystä puhelimessa, hinta on 5 euroo ei kallis edes.Antibiootti toki tärkein. Mitään neuvoja ei kannata uskoa, ellei antajalla ole antaa sen tueksi lääketieteellisestä tutkimusta, mieluiten useampia, jotka julkaistu kunnon julkaisussa. Koskee myös "riskiä limatulvasta".
Paradoksi: Pandemrix-rokotteesta ei nämä kriteerit täyttäviä julkaisuja ole. - ----äiti
rokote otettu kirjoitti:
Olet oikeassa, kaikki eivät kanna vastuuta sanoistaan mikä on harmillista ja suhtaudun kyllä kriittisesti neuvoihin ja varmistan asiat. Noi terveysneuvonta puhelimen ja terveyspalvelut muutkin ovat aivan tukossa ei niihin saa yhteyttä, ja puhelimiin eivät päivystyksessä vastaa kun on niin kiirettä. Olisi paras jos olis joku tuttu lääkärinä tai sairaanhoitajana niin pystyis siltä kysyyn. Kain se ois parasta laittaa netti kii kun näistä jutuista vaan hermostuu, mutta tää on hyvä konsti pitää ittensä hereillä kun ei uskalla nukkuu kun pelkään koko ajan jos tulee käänne huononpaan.
Kuuntele vaistojasi olin järkyttynyt kun minulle sanottiin tamiflunista ja sen seurauksista ja tehtäväkseni ja vaikea päätös, eli ekan lääkärin diagnoosia ei kumottu, mutta oireet eivät olleet H1N1 ja verikokeet olivat ok, tämä on ahdistavaa aikaa mä tiedän.
Eli lääkäri tokas miksi ihmeess.....hän kuului vastustajiin eli lääkärit jakaantuvat nyt.
ps, yksi vinkki jos terveysneuvonta on tukossa ja sinua huolettaa soita kirkon diakonia työnkeiälle heillä on sairaanhoitajakoulutus.
Ja muutenkin haluat keskustella täsät tilanteesta. - ---äiti
Al Kemisti kirjoitti:
Antibiootti toki tärkein. Mitään neuvoja ei kannata uskoa, ellei antajalla ole antaa sen tueksi lääketieteellisestä tutkimusta, mieluiten useampia, jotka julkaistu kunnon julkaisussa. Koskee myös "riskiä limatulvasta".
Paradoksi: Pandemrix-rokotteesta ei nämä kriteerit täyttäviä julkaisuja ole.Vain ei huonokuntoiselle lapselle jolla lentää lima muutenkin ja on vaikea, ei lisää noita antibiootti hoitaa infektion , nyt terve maalaisjärki.
Nyt on tärkeä nestehoito ja kuumeen alennus.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/5/372485.pdf
Linkki mucoporetasta kannattaa lukea.
Ei tässä vaiheessa lääkettä vaan oireiden hoitoa. - Äiti niin ikään
---äiti kirjoitti:
Vain ei huonokuntoiselle lapselle jolla lentää lima muutenkin ja on vaikea, ei lisää noita antibiootti hoitaa infektion , nyt terve maalaisjärki.
Nyt on tärkeä nestehoito ja kuumeen alennus.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/5/372485.pdf
Linkki mucoporetasta kannattaa lukea.
Ei tässä vaiheessa lääkettä vaan oireiden hoitoa.NACílla on muuten lyhyin ikinä näkemäni sivuvaikutuslista ja ton antibioottiongelman voi estää ottamalla antibiootit eri aikaan. Ostan tällä puheella tota ´lääkekaappiin.
- ;;;;;;;;;;;;;;
Äiti niin ikään kirjoitti:
NACílla on muuten lyhyin ikinä näkemäni sivuvaikutuslista ja ton antibioottiongelman voi estää ottamalla antibiootit eri aikaan. Ostan tällä puheella tota ´lääkekaappiin.
Haloo lapsella tamiflun ja antibiootti ja rokotus, miksi lähtee myrkyttää lisää kemiallisella aineella.
Se on lääke ja aiheuttaa taas sivuvaikutuksia, nyt järki haloo! - ll ll
----äiti kirjoitti:
Kuuntele vaistojasi olin järkyttynyt kun minulle sanottiin tamiflunista ja sen seurauksista ja tehtäväkseni ja vaikea päätös, eli ekan lääkärin diagnoosia ei kumottu, mutta oireet eivät olleet H1N1 ja verikokeet olivat ok, tämä on ahdistavaa aikaa mä tiedän.
Eli lääkäri tokas miksi ihmeess.....hän kuului vastustajiin eli lääkärit jakaantuvat nyt.
ps, yksi vinkki jos terveysneuvonta on tukossa ja sinua huolettaa soita kirkon diakonia työnkeiälle heillä on sairaanhoitajakoulutus.
Ja muutenkin haluat keskustella täsät tilanteesta.diakonilla EI ole sairaanhoitajan koulutusta! Ja voisit edes kerran kirjoittaa parjaamasi lääkkeen nimen oikein, se on Tamiflu joten Tamiflusta, ei Tamiflunista=)
"Parantukaa se antibiootti on tärkein mutta halusin tuoda tämän näkemykseni sinulle ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky."
MISTÄ tiedät että Tamiflu on syypää?
Höpö,höpö sinun juttujasi! Ei kenenkään sairaustilanteita kellekään ulkopuoliselle selitellä!
Ja kukaan lääkäri ei lauo noin älyttömiä juttuja: "tämä on totta se oli hyvin oudon näköinen ja sanoi Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta."
"ja sitten tosiaan kysy sitä avaavaa astamalääkitystä puhelimessa, hinta on 5 euroo ei kallis edes. " Olen itse astmaatikko ja minun avaavani maksaa n.13 euroa, ERITYISKORVATTAVUUDEN JÄLKEENKIN. Ajattelit sitten että kaikille määrätään joku yksi ja sama avaava lääke?!
On sulla jutut! - rokote otettu
----äiti kirjoitti:
Se on tarkoitettu vain aikuiselle, anna sen antibiootin hoitaa tuo infektio ja sitten tosiaan kysy sitä avaavaa astamalääkitystä puhelimessa, hinta on 5 euroo ei kallis edes.Lapsi on astmaa sairastava, meillä on ventoline ja flixotide lääkitys ollaan niitä käytetty ja tuplattu annostus kuten yleensänkin hengitystietulehdudsessa. Mistäköhän noi tiedot tosta Tamiflun haitoista on rokotetulle joka on sairastunu. Kun tuo yksi nimimerkki kirjoitti "Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää" ja tää "Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta. Ja testin mukaan vain ja ainoastaan tamiflunia se voi aiheuttaa taas vaikka mitä koska rokotetta ei ole tosiaan tutkittu, sivuvaikutuksista ei ole kokemuksia vai onko haluan tietää olemme sairaita."ja tää "...ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky." Onkohan nää kaikki lainaukset totta ja jotain uutta tietoo josta en ole viellä kuullut enkä lukenut, vai onko ne jonkun omia päätelmiä. Mua oikeesti hermostuttaa noi lainaukset jotka tähän laitoin. Onko muita jotka on rokotteen saatua sairastuneet ja hoidettu Tamiflulla niin onko siitä tullu huonoja seurauksia? Tietääkö joku toinen tällaisista asioista joita joku on tähän viestiketjuun kirjoittanut ja joita tähän lainasin?
- -----äiti
ll ll kirjoitti:
diakonilla EI ole sairaanhoitajan koulutusta! Ja voisit edes kerran kirjoittaa parjaamasi lääkkeen nimen oikein, se on Tamiflu joten Tamiflusta, ei Tamiflunista=)
"Parantukaa se antibiootti on tärkein mutta halusin tuoda tämän näkemykseni sinulle ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky."
Höpö,höpö sinun juttujasi! Ei kenenkään sairaustilanteita kellekään ulkopuoliselle selitellä!
Ja kukaan lääkäri ei lauo noin älyttömiä juttuja: "tämä on totta se oli hyvin oudon näköinen ja sanoi Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta."
"ja sitten tosiaan kysy sitä avaavaa astamalääkitystä puhelimessa, hinta on 5 euroo ei kallis edes. " Olen itse astmaatikko ja minun avaavani maksaa n.13 euroa, ERITYISKORVATTAVUUDEN JÄLKEENKIN. Ajattelit sitten että kaikille määrätään joku yksi ja sama avaava lääke?!
On sulla jutut!Buventol on halpa riippuu muodosta ja anjnostuksesta ja se syy miksi tiedän että he olivat tamiflunista sairaita, oli se että gollegani kertoi olen hoitaja ja ei enempää tästä-
Olen nähnyt sairastuneita päivittäin mutta niistä ei puhuta!
Ehdottomasti lapselta olisi pitänyt ottaa pikatesti, ei muuta hyvää yötä. - sh....
ll ll kirjoitti:
diakonilla EI ole sairaanhoitajan koulutusta! Ja voisit edes kerran kirjoittaa parjaamasi lääkkeen nimen oikein, se on Tamiflu joten Tamiflusta, ei Tamiflunista=)
On sulla jutut!siis toki diakonissana voi toimia minkälaisen pohjakoulutuksen tahansa saanut, mutta ei diakonia koulutuksesta mitään sairaanhoitajia tule!
"ps, yksi vinkki jos terveysneuvonta on tukossa ja sinua huolettaa soita kirkon diakonia työnkeiälle heillä on sairaanhoitajakoulutus.
Ja muutenkin haluat keskustella täsät tilanteesta. " Ihan aikuisten oikeestiko olet luullut diakonilla olevan terv.hoitoalan koulutuksen??!! Luulo ei ole tiedon väärti. - sh....
rokote otettu kirjoitti:
Lapsi on astmaa sairastava, meillä on ventoline ja flixotide lääkitys ollaan niitä käytetty ja tuplattu annostus kuten yleensänkin hengitystietulehdudsessa. Mistäköhän noi tiedot tosta Tamiflun haitoista on rokotetulle joka on sairastunu. Kun tuo yksi nimimerkki kirjoitti "Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää" ja tää "Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta. Ja testin mukaan vain ja ainoastaan tamiflunia se voi aiheuttaa taas vaikka mitä koska rokotetta ei ole tosiaan tutkittu, sivuvaikutuksista ei ole kokemuksia vai onko haluan tietää olemme sairaita."ja tää "...ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky." Onkohan nää kaikki lainaukset totta ja jotain uutta tietoo josta en ole viellä kuullut enkä lukenut, vai onko ne jonkun omia päätelmiä. Mua oikeesti hermostuttaa noi lainaukset jotka tähän laitoin. Onko muita jotka on rokotteen saatua sairastuneet ja hoidettu Tamiflulla niin onko siitä tullu huonoja seurauksia? Tietääkö joku toinen tällaisista asioista joita joku on tähän viestiketjuun kirjoittanut ja joita tähän lainasin?
nuo lainaukset, ei kellekään ulkopuoliselle kerrota miksi jollekulle laitetaan tippa jne. Muutoinkin vallan pehmoisia juttuja.
- ---äiti
rokote otettu kirjoitti:
Lapsi on astmaa sairastava, meillä on ventoline ja flixotide lääkitys ollaan niitä käytetty ja tuplattu annostus kuten yleensänkin hengitystietulehdudsessa. Mistäköhän noi tiedot tosta Tamiflun haitoista on rokotetulle joka on sairastunu. Kun tuo yksi nimimerkki kirjoitti "Toinen lääkäri kumosi tamiflunin jostakin syystä ja antoi pahoinvointilääkitystä. Tamiflu pudottaa kuulemme edelleen immuunijärjestelmää" ja tää "Olen tänään nähnyt 40 potilasta jotka ovat sairastuneet rokotuksesta. Ja testin mukaan vain ja ainoastaan tamiflunia se voi aiheuttaa taas vaikka mitä koska rokotetta ei ole tosiaan tutkittu, sivuvaikutuksista ei ole kokemuksia vai onko haluan tietää olemme sairaita."ja tää "...ja sen mitä näin siellä oli 20 lasta jotka menivät tippaan tamiflunista, se oli kauhea näky." Onkohan nää kaikki lainaukset totta ja jotain uutta tietoo josta en ole viellä kuullut enkä lukenut, vai onko ne jonkun omia päätelmiä. Mua oikeesti hermostuttaa noi lainaukset jotka tähän laitoin. Onko muita jotka on rokotteen saatua sairastuneet ja hoidettu Tamiflulla niin onko siitä tullu huonoja seurauksia? Tietääkö joku toinen tällaisista asioista joita joku on tähän viestiketjuun kirjoittanut ja joita tähän lainasin?
Olen nähnyt työssäni ja ihmettelen toimintaamne missä asutte sinulle on oikeus pyytää, H1N1 pikatesti ja sinulla on oikeus mennä päivystykseen ja pyytää hoitopaikka jos sinusta tuntuu ettet pärjää lapsesi kanssa ja sinua peloittaa.
Eli jos pelkäät lapsesi puolesta sano se ja pyydä seuranta paikka. - NSAID
Nehän suosittelevat buranaa jatkuvasti. Lue tämä tutkimus:
http://www.bmj.com/cgi/content/extract/338/jun15_1/b2345
Pähkinänkuoressa: NSAID tyyppiset särkylääkkeet VOIVAT olla vaarallisia influensassa.
Burana ja aspiriini ovat NSAID tyyppisiä särkylääkkeitä. Eli anna mieluummmin paracetamolia (panadol).
Huomioi kuitenkin että en ole lääkäri tai terveydenhuollon ammattilainen, vaan huolestunut kansalainen. Lue tutkimus ja tee omat johtopäätöksesi.
Täällä varoitellaan myös aspiriinista (suomeksi) mutta buranasta ei mainita mitään:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194629227766/artikkeli/sikainfluenssa on nyt taalla lue kuinka pitaa toimi - heh....
-----äiti kirjoitti:
Buventol on halpa riippuu muodosta ja anjnostuksesta ja se syy miksi tiedän että he olivat tamiflunista sairaita, oli se että gollegani kertoi olen hoitaja ja ei enempää tästä-
Olen nähnyt sairastuneita päivittäin mutta niistä ei puhuta!
Ehdottomasti lapselta olisi pitänyt ottaa pikatesti, ei muuta hyvää yötä.ja hoitaja olet. Mikä hoitaja? Millä alalla?
Et ainakaan sairaanhoitaja ole kun et alkeellisempiakaan asioita tiedä mitä tulee terveyden- ja sairaudenhoitoon.
Mistä ihmeen Tamiflunista?! Tamiflustako?
Mikä muuten on mainitsemasi gollega? Gollegen tiedän kyllä..
Et kai luule että joku ottaa ja uskoo satujasi. - ---äiti
heh.... kirjoitti:
ja hoitaja olet. Mikä hoitaja? Millä alalla?
Et ainakaan sairaanhoitaja ole kun et alkeellisempiakaan asioita tiedä mitä tulee terveyden- ja sairaudenhoitoon.
Mistä ihmeen Tamiflunista?! Tamiflustako?
Mikä muuten on mainitsemasi gollega? Gollegen tiedän kyllä..
Et kai luule että joku ottaa ja uskoo satujasi.Kertonut nimiä en mitään enkä kerro.
Kyllä sinä tiedät rokotuksen riskit kun olet alalla, ei meitä kaikkia ole edes rokotettu ja miksi? - ?????
---äiti kirjoitti:
Kertonut nimiä en mitään enkä kerro.
Kyllä sinä tiedät rokotuksen riskit kun olet alalla, ei meitä kaikkia ole edes rokotettu ja miksi?Millä alalla toimi hoitajana? Aloja kun on monia, mm. pieneläinklinikalla on hoitajia.
- Tamiflu ei turha
ll ll kirjoitti:
On sulla jutut!Nieluviljelyllä varmistettiin että tulehdus ei ole bakteeritulehdusta, crp oli selvästi koholla. Ei otettu virustestejä. Sain Tamiflu-kuurin. Seuraavana päivänä tautini vielä paheni, mutta noin vajaa 2 vrk Tamiflun aloituksesta vointi lähti paranemaan. Kun Tamiflu-kuuri päättyi, tuli vuorokauden kuluttua selvä käänne huonompaan (hengitysvaikeuksia), sitten vointi lähti astmalääkkeiden turvin parempaan päin.
- rokote otettu
NSAID kirjoitti:
Pähkinänkuoressa: NSAID tyyppiset särkylääkkeet VOIVAT olla vaarallisia influensassa.
Burana ja aspiriini ovat NSAID tyyppisiä särkylääkkeitä. Eli anna mieluummmin paracetamolia (panadol).
Huomioi kuitenkin että en ole lääkäri tai terveydenhuollon ammattilainen, vaan huolestunut kansalainen. Lue tutkimus ja tee omat johtopäätöksesi.
Täällä varoitellaan myös aspiriinista (suomeksi) mutta buranasta ei mainita mitään:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194629227766/artikkeli/sikainfluenssa on nyt taalla lue kuinka pitaa toimiKiitos huomiosta, annan nyt vaan panadolia. Miksi terveydenhoitoalan ihmiset ei ole varoittaneet tosta buranasta se on varmaan se pronaxekin samaa lajia, en tiedä.Toivotaan että pysyy kohtuudessa toi kuuma sillä panadolilla. Mullekin sanottiin että buranaa voi antaa kun viime yönä soitin 09100023, sitä ennen en ollut antanut mitään kuume lääkettä ja sanoin että en uskalla antaa kun en tiedä mitä saa antaa niin hoitaja naurahti puhelimessa ja sano että kyllä buranaa saa antaa, omituista ja vastuutonta.
- ll lll lll
rokote otettu kirjoitti:
Kiitos huomiosta, annan nyt vaan panadolia. Miksi terveydenhoitoalan ihmiset ei ole varoittaneet tosta buranasta se on varmaan se pronaxekin samaa lajia, en tiedä.Toivotaan että pysyy kohtuudessa toi kuuma sillä panadolilla. Mullekin sanottiin että buranaa voi antaa kun viime yönä soitin 09100023, sitä ennen en ollut antanut mitään kuume lääkettä ja sanoin että en uskalla antaa kun en tiedä mitä saa antaa niin hoitaja naurahti puhelimessa ja sano että kyllä buranaa saa antaa, omituista ja vastuutonta.
tulehduskipulääke.
- SuIo.S
rokote otettu kirjoitti:
Kiitos huomiosta, annan nyt vaan panadolia. Miksi terveydenhoitoalan ihmiset ei ole varoittaneet tosta buranasta se on varmaan se pronaxekin samaa lajia, en tiedä.Toivotaan että pysyy kohtuudessa toi kuuma sillä panadolilla. Mullekin sanottiin että buranaa voi antaa kun viime yönä soitin 09100023, sitä ennen en ollut antanut mitään kuume lääkettä ja sanoin että en uskalla antaa kun en tiedä mitä saa antaa niin hoitaja naurahti puhelimessa ja sano että kyllä buranaa saa antaa, omituista ja vastuutonta.
Nyt teet niinkuin lääkäri on määrännyt, äläkä usko täällä olevien kirjoituksia.
- 18+18
NSAID kirjoitti:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194629227766/artikkeli/sikainfluenssa on nyt taalla lue kuinka pitaa toimiIbuprofeeni ja ketoprofeeni kuuluvat käsittääkseni samaan lääkeaineryhmään. Onko myös ketoprofeeni NSAID-lääke ja siis haitallinen influenssassa?
Kun olin saanut H1N1-rokotuksen (rokottaja taisi olla lääkäri, mutta en ole ihan varma), kysyin kuumetta alentavasta lääkkeestä jos tulee sivuvaikutuksena kuumeilua, ja hän vastasi myöntävästi kysymykseeni, voinko käyttää ketoprofeenia, koska sitä on kotona valmiiksi. Hän neuvoi 50mg:n kerta-annoksen.
Näkisin mielelläni linkin tiedon lähteelle, koska "kyllä" ja "ei" -tyyppinen vastaus saattaa olla vääräkin.
Siis: onko ketoprofeeni NSAID-lääke? Kiitos. - NSAID
18+18 kirjoitti:
Ibuprofeeni ja ketoprofeeni kuuluvat käsittääkseni samaan lääkeaineryhmään. Onko myös ketoprofeeni NSAID-lääke ja siis haitallinen influenssassa?
Kun olin saanut H1N1-rokotuksen (rokottaja taisi olla lääkäri, mutta en ole ihan varma), kysyin kuumetta alentavasta lääkkeestä jos tulee sivuvaikutuksena kuumeilua, ja hän vastasi myöntävästi kysymykseeni, voinko käyttää ketoprofeenia, koska sitä on kotona valmiiksi. Hän neuvoi 50mg:n kerta-annoksen.
Näkisin mielelläni linkin tiedon lähteelle, koska "kyllä" ja "ei" -tyyppinen vastaus saattaa olla vääräkin.
Siis: onko ketoprofeeni NSAID-lääke? Kiitos.no sehän siinä hassua onkin; parasetamoli (panadol) VÄHENTÄÄ rokotteen tehovaikutusta eli ilmeisesti kannattaisi ottaa buranaa rokotuksen jälkioireisiin.
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009110610553440_si.shtml
Mutta jos oikeasti sairastaa jo influenssaa/sikaflu:ta, niin mieluiten parasetamolia. Tai siis näin ainakin tuo yllä oleva tutkimus väittää.
Ketoprofeeni kuuluu käsittäkseni NSAID lääkkeisiin:
http://arthritis.about.com/od/ketoprofen/Ketoprofen_Orudis_Dosage_Side_Effects_Interactions_Warnings.htm
Olisi hyvä jos tästä tulisi laajempaakin keskustelua. Burana on se mitä itse olen syönyt ja mitä meidän nassikoille olen syöttänyt flunssan oireisiin ja kuumeeseen.
Panadol käy ilmeisesti maksan päälle, joten ei sitäkään kannata liikoja ottaa. - 18+18
NSAID kirjoitti:
no sehän siinä hassua onkin; parasetamoli (panadol) VÄHENTÄÄ rokotteen tehovaikutusta eli ilmeisesti kannattaisi ottaa buranaa rokotuksen jälkioireisiin.
Mutta jos oikeasti sairastaa jo influenssaa/sikaflu:ta, niin mieluiten parasetamolia. Tai siis näin ainakin tuo yllä oleva tutkimus väittää.
http://arthritis.about.com/od/ketoprofen/Ketoprofen_Orudis_Dosage_Side_Effects_Interactions_Warnings.htm
Olisi hyvä jos tästä tulisi laajempaakin keskustelua. Burana on se mitä itse olen syönyt ja mitä meidän nassikoille olen syöttänyt flunssan oireisiin ja kuumeeseen.
Panadol käy ilmeisesti maksan päälle, joten ei sitäkään kannata liikoja ottaa.Jep, näkyy listausta niistä saman ryhmän lääkkeistä. Kyllä näistä pitää suurelle yleisölle tiedottaa! Miksi näin tärkeistä asioista ei juuri uutisoida?
Mitä muuten tulee kuumeen alentamiseen, niin itsellelläni on vähän sellainen filosofia tähän, että kuume, jos se ei ole hälyyttävän ja vaarallisen korkea, on mun kaveri ja apuri. Kroppa taistelee vihulaisia vastaan nostamalla lämpöä. Jos itselläni kuume jää alle 38,5 asteen, en todennäköisesti lähde sitä lääkkeillä laskemaan, mutta toki kokonaistilanne ja särkyoireetkin vaikuttavt siihen, otanko jotain vai en. - taatusti rokotetta
rokote otettu kirjoitti:
Jikainen muodostaa oman kuvan lukemastaan ja kuulemastaan. Ettekö ole kuulleet, että viime viikon lopulla kuoli Suomessa vauva äidin kohtuun vain vähän aikaa sen jälkeen, kun äiti oli juuri rokotettu. Vähän aikaisemmin Kuopiossa raskaana ollut nainen halvaantui vain hetki rokotuksen jälkeen. Vanhus (riskiryhmään kuuluva) kuoli viikko sitten hetkeä myöhemmin rokotuksen jälkeen. Rokotus ei ollut kuulemma ehtinyt vielä vaikuttaa!!! Lukekaa (tai kuunnelkaa uutisia) ja päätelkää itse! Jokaisella on aivot. THL lakkasi jo tiedottamasta kuolemista ja jättää sen tiedottamisen terveydenhuoltopiireille (ettei tule päällekkäisyyttä!). Tuleeko kuolemantapauksia "liikaa" rokotusten yhteydessä? Tämä olisi ollut huonoa "mainosta" tehokkaasta täsmärokotteesta, joksi H1N1-rokotetta on kutsuttu.
Ei kaikkea tarvitse KÄSITTÄÄ niin kuin se sanotaan. Rivien välissä on usein paljon enemmän tietoa. - vähän listaa
18+18 kirjoitti:
Jep, näkyy listausta niistä saman ryhmän lääkkeistä. Kyllä näistä pitää suurelle yleisölle tiedottaa! Miksi näin tärkeistä asioista ei juuri uutisoida?
Mitä muuten tulee kuumeen alentamiseen, niin itsellelläni on vähän sellainen filosofia tähän, että kuume, jos se ei ole hälyyttävän ja vaarallisen korkea, on mun kaveri ja apuri. Kroppa taistelee vihulaisia vastaan nostamalla lämpöä. Jos itselläni kuume jää alle 38,5 asteen, en todennäköisesti lähde sitä lääkkeillä laskemaan, mutta toki kokonaistilanne ja särkyoireetkin vaikuttavt siihen, otanko jotain vai en.non-steroidal anti-inflamamatory drugs, NSAIDs, COX-1/COX-2 inhibitors - inter alia / mm.:
• SALISYLAATIT:
- Acidum acetylsalicylicum, asetyylisalisyyslihappo (ASA) - Alka-Seltzer, ASA, Asasantin Retard, Aspirin, Disperin, Coldrex, Cytotec, Dipyrin, Finrexin, Primaspan, Treo,..
- Diaethylamini salicylas, dietyyliamiinisalisylaatti - Algesal,..
- Diflunisalum, diflunisaali - Donobid,..
• PROPIONIHAPPOJOHDOKSET
- Ibuprofenum, ibuprofeeni - Ardinex, Brufen, Burana, Cytotec, Dexit , Ibumax, Ibumetin, Ibusal, Ibuxin,..
- Ketoprofenum, ketoprofeeni - Cytotec, Keto, Ketofen, Ketomex, Kerorin, Orudis, Zon,..
- Naproxenum, naprokseeni - Alpoxen, Miranax, Naprometin, Napromex, Naprosyn, Naxopren, Nycopren, Pronaxen,..
- Acidum tiaprofenicum, tiaprofeenihappo - Surgamyl,..
• ETIKKAHAPPOJOHDOKSET:
- Indometanicum, indometasiini - Confortid, Indalgin, Indocid, Indometin,..
- Acedofenacum, aseklofenaakki - Barcan,..
- Diclofenacum, diklofenaakki - Arthrotec, Arthrotec Forte, Diclometin, Diclomex, Motifene Dual, Trabona, Voltaren,..
- Ketorolacum trometamolum, ketorolaakkitrometamoli - Acular, Toradol,..
• OKSIKAAMIT
- Lornoxicamum, lornoksikaami - Xefo,..
- Meloxicamum, meloksikaami - Mobic,..
- Piroxicamum, piroksikaami - Brexidol, Felden, Piroxal, Piroxin,..
- Tenoxicamum, tenoksikaami - Tilcotil,..
• FENAMAATIT
- Acidum mefenamicum, mefenaamihappo - Ponstan Forte,..
- Acidum tolfenamicum, tolfenaamihappo - Clotam, Migea,..
• KOKSIBIT
- Rofekoksibi, rofekoksibi - Vioxx, Vioxxakut,..
- Celecoxibum, selekoksibi - Celebra,..
• MUITA
- Nimesulidum, nimesulidi - Nimed,..
- Nabumetonum, nabumetoni - Relifex,.. - hj
NSAID kirjoitti:
no sehän siinä hassua onkin; parasetamoli (panadol) VÄHENTÄÄ rokotteen tehovaikutusta eli ilmeisesti kannattaisi ottaa buranaa rokotuksen jälkioireisiin.
Panadol käy ilmeisesti maksan päälle, joten ei sitäkään kannata liikoja ottaa."Olisi hyvä jos tästä tulisi laajempaakin keskustelua. Burana on se mitä itse olen syönyt ja mitä meidän nassikoille olen syöttänyt flunssan oireisiin ja kuumeeseen.
Panadol käy ilmeisesti maksan päälle, joten ei sitäkään kannata liikoja ottaa."
Hih hih... siis nassikoille Buranaa, ja Panadol käy maksan päälle?
Sekavaahan tämä kaikki uusi tieto on, mitä meille nyt tulee. Mutta eikö se ole jo kauan ollut kaikilla tiedossa, että lapsille ja raskaanaoleville EI Buranaa, vaan Panadolia. Vain ja ainoastaan Panadol ei käy maksan päälle. Korjatkaa jos olen väärässä. - 6´4
;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:
Haloo lapsella tamiflun ja antibiootti ja rokotus, miksi lähtee myrkyttää lisää kemiallisella aineella.
Se on lääke ja aiheuttaa taas sivuvaikutuksia, nyt järki haloo!Glutationi
Glutationi on tripeptidi, jota muodostuu solussa kolmesta aminohaposta, glutamaatista, kysteiinistä sekä glysiinistä. Glutationi on kehon sisäinen antioksidantti, joka suojaa elimistöä
vapaiden radikaalien aiheuttamilta haitoilta. Lisäksi glutationi neutralisoi soluissa syntyviä
aineita vaarattomiksi. Myös tehokkaan immuunipuolustuksen on havaittu olevan sidoksissa
korkeisiin glutationitasoihin.
NAC eli N-Asetyylikysteiini
N-Asetyylikysteniini on aminohappojohdannainen, jonka on tutkimuksissa todettu kohottavan
kehon glutationitasoja jopa 500 prosenttia.
Antioksidantti ja glutationin esiaste
N-asetyylikysteiinin vaikutusmekanismeja ei kaikilta osin tunneta. Aine vaikuttaa kahdella edullisella tavalla elimistön puolustukseen reaktiivisia happiyhdisteitä kuten vetyperoksidia sekä superoksidi- ja hydroksyyliradikaaleja vastaan. Ensinnäkin se voi toimia radikaalien sieppaajana. Erityisen hyvin se eliminoi hydroksyyliradikaaleja (Aruoma ym. 1989), jotka ovat elimistölle kaikkein vaarallisimpia reaktiivisuutensa vuoksi.
Lupaavia tuloksia uusissa käyttöaiheissa
Tulehdussoluista vapautuvien happiradikaalien arvellaan olevan osatekijänä septisen sokin ja aikuisten akuutin hengitysvaikeusoireyhtymän (ARDS) synnyssä. NAC:tä onkin kokeiltu ARDS:n ja septisen sokin tukihoitona aikuisilla vaihtelevin tuloksin (Jepsen ym. 1992, Spies ym. 1994, Peake ym. 1996, Galley ym. 1997). Selvää hyötyä, esimerkiksi kuolleisuuden vähenemistä, ei ole voitu osoittaa, mutta plasman ja alveolaarinesteen GSH-pitoisuuksien on todettu suurenevan ja hemodynamiikan kohentuvan. Joissakin tutkimuksissa myös sairastamisaika on lyhentynyt (Suter ym. 1994, Bernard ym. 1997).
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p...
- ::::::::
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8583319
Me olemme yksilöitä, itselläni tuli limayskä vasta 5 päivän päästä ja kuume.- Gengis Khan
www.theflucase.com
- 19
Mieleen että lapsella voi olla tavallinen influenssa, ja siihen käytetään viruslääkettä jota teille määrättiin.
Ei pidä unohtaa että nyt on liikkeellä ,paljon myös muitakin viruksia.- rokote otettu
Lääkärin diagnoosi oli H1N1 ja keuhkoputkentulehdus sen lisäksi, en minä muuta tiedä.
- SuIo.S
rokote otettu kirjoitti:
Lääkärin diagnoosi oli H1N1 ja keuhkoputkentulehdus sen lisäksi, en minä muuta tiedä.
Sitten sinä teet juuri kuin lääkärisi on ohjeistanut sinua.
Meitä liikkuu täällä monelaista kuten itsekkin olen hömppä, jos on sairaus se täytyy hoitaa.
Käytä nyt kaikkia lääkkeitä mitä olet saanut, voimia sinulle ja kunnon voimahalit:))) - rokote otettu
SuIo.S kirjoitti:
Sitten sinä teet juuri kuin lääkärisi on ohjeistanut sinua.
Meitä liikkuu täällä monelaista kuten itsekkin olen hömppä, jos on sairaus se täytyy hoitaa.
Käytä nyt kaikkia lääkkeitä mitä olet saanut, voimia sinulle ja kunnon voimahalit:)))Kiitos kauniista sanoista :)
- pikaista paranemista
Tuli vain mieleen, en ole asiantuntija, että olisiko lapsesi voinut saada tartunnan esimerkiksi rokotusreissulla terveyskeskuksesta? Siellähän on paljon sairaita ihmisiä. En tiedä sikainfluenssan itämisaikaa.
- rokote otettu
Se taitaa olla ainoa mahdollisuus tai sitten se on rokotteesta, vaikea tietää. Toivottavasti tää tästä menee parempaan suuntaan. Kiitos kaikille.
- huomaa
rokote otettu kirjoitti:
Se taitaa olla ainoa mahdollisuus tai sitten se on rokotteesta, vaikea tietää. Toivottavasti tää tästä menee parempaan suuntaan. Kiitos kaikille.
mitä myrkkyjä nuo rokotukset on, eihän riskiryhmään kuuluva lapsi kestä elohopeaa ja kaiken maailman myrkkyjä mm.etanoli, riski terve ne kyllä kestää, mutta viaton lapsi sairastuu noista myrkyistä.Voimia vanhemmille tämän hirveän myrkyn jälkioireista, ei ole vanhempien vika vaan THL rahastaa näillä piikeillä, ottakaa ihmiset järki käteen. Ja ruutu ja puska helvettiin.
- jonottaa.....
huomaa kirjoitti:
mitä myrkkyjä nuo rokotukset on, eihän riskiryhmään kuuluva lapsi kestä elohopeaa ja kaiken maailman myrkkyjä mm.etanoli, riski terve ne kyllä kestää, mutta viaton lapsi sairastuu noista myrkyistä.Voimia vanhemmille tämän hirveän myrkyn jälkioireista, ei ole vanhempien vika vaan THL rahastaa näillä piikeillä, ottakaa ihmiset järki käteen. Ja ruutu ja puska helvettiin.
kuolemanpiikkiä, hirvittävää.
- gwevvewed
jonottaa..... kirjoitti:
kuolemanpiikkiä, hirvittävää.
"itse olin siellä myös flunssan takia. lääkäri sanoi, että luultavammin sikainfluenssaa, joskaan ei ottanut testiä. sanoi että tamiflu on nyt enään myöhäistä antaa. kuunteli keuhkot, ja sanoi ettei ole keuhkokuumetta"
Älä luota tuohon väitteeseen. Minulla ja lapselläni on KEUHKOKUUME vuosi sitten, ja lapsi joutui siitä sairaalaankin. Kummallakin kuunneltiin keuhkoja miljoonaan kertaan, eikä koskaan kuulunut yhtään mitään. Keuhkokuumeen voi diagnosoida vain ja ainoastaan ottamalla sekä tulehdusarvot verikokeella ja keuhkoröntgenkuvan. Oikeastaan röntgen on se pääasiallinen keino, koska se on ainoa josta paljastuu myös viruskeuhkokuume, joka on yleinen sikainfluessassa, normaalistihan sen aiheuttaa bakteeri.
Eli seuraa vointiasi ja mene suoraan yksityiselle, jos alkaa epäilyttämään, he tekevät testit. Kyllä oma ja perheen terveys on sen arvoista, vaikka joutuisikin maksamaan ylimääräistä omasta pussista.
Ap:lle sanoisin, että en usko, että tuo teidän vaiva on rokotteesta peräisin suoraan. Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista. Sen sijaan se voi olla mikä tahansa tartunta saatu silloin rokotetta ottaessa, terveyskeskus on täynnä sairaita tartuttajia näihin aikoihin.
Lisäksi voi olla niinkin, että lapsella oli valmiiksi/on tullut kotoa tms vaikka virus tai bakteeri tai mykoplasma (kannattaa googlata), joka ei olisi ehkä muuten aikaansaanut terveessä puolustuskykyisessä ihmisessä sairautta. Mutta jos rokote oli rankka elimistölle, niin ehkä se heikensi vastustuskykyä hetkellisesti niin, että pöp pääsi iskemään. Bakteereja yms. on triljoonittain ja miljoonittain joka puolella ympärillämme, joten ei niiltä voi välttyä, yleensä vain ne eivät sairastuta tervettä ihmistä, vaan tulevat funssan heikentämänä jälkitaudiksi yms. - wqwqw
gwevvewed kirjoitti:
"itse olin siellä myös flunssan takia. lääkäri sanoi, että luultavammin sikainfluenssaa, joskaan ei ottanut testiä. sanoi että tamiflu on nyt enään myöhäistä antaa. kuunteli keuhkot, ja sanoi ettei ole keuhkokuumetta"
Älä luota tuohon väitteeseen. Minulla ja lapselläni on KEUHKOKUUME vuosi sitten, ja lapsi joutui siitä sairaalaankin. Kummallakin kuunneltiin keuhkoja miljoonaan kertaan, eikä koskaan kuulunut yhtään mitään. Keuhkokuumeen voi diagnosoida vain ja ainoastaan ottamalla sekä tulehdusarvot verikokeella ja keuhkoröntgenkuvan. Oikeastaan röntgen on se pääasiallinen keino, koska se on ainoa josta paljastuu myös viruskeuhkokuume, joka on yleinen sikainfluessassa, normaalistihan sen aiheuttaa bakteeri.
Eli seuraa vointiasi ja mene suoraan yksityiselle, jos alkaa epäilyttämään, he tekevät testit. Kyllä oma ja perheen terveys on sen arvoista, vaikka joutuisikin maksamaan ylimääräistä omasta pussista.
Ap:lle sanoisin, että en usko, että tuo teidän vaiva on rokotteesta peräisin suoraan. Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista. Sen sijaan se voi olla mikä tahansa tartunta saatu silloin rokotetta ottaessa, terveyskeskus on täynnä sairaita tartuttajia näihin aikoihin.
Lisäksi voi olla niinkin, että lapsella oli valmiiksi/on tullut kotoa tms vaikka virus tai bakteeri tai mykoplasma (kannattaa googlata), joka ei olisi ehkä muuten aikaansaanut terveessä puolustuskykyisessä ihmisessä sairautta. Mutta jos rokote oli rankka elimistölle, niin ehkä se heikensi vastustuskykyä hetkellisesti niin, että pöp pääsi iskemään. Bakteereja yms. on triljoonittain ja miljoonittain joka puolella ympärillämme, joten ei niiltä voi välttyä, yleensä vain ne eivät sairastuta tervettä ihmistä, vaan tulevat funssan heikentämänä jälkitaudiksi yms.Edellinen vielä tarkentaa...
Eli itsestänikin on joskus ollut vaikea uskoa, ettei ihan tavallinenkin influenssarokote sairastuta, kun oma kokemus on ollut se, että sen jälkeen on usein tullut kipeäksi. Mutta se ei ole se rokotteen sisältämä (kuolleen viruksen palanen), joka aikaansaa sairastumisen, vaan joko:
- saa kyseisen sikainfluenssa- tai normaali influenssatartunnan terveyskeskuksessa tai muualla rokotuksen aikaan tai vähän ennen tai sen jälkeen, kun ei ole vielä immuniteettia
- yleisemmin: rokotus on sen verran jymäys elimistön puolustusjärjestelmälle, että se hetkeksi heikentää immunitettia, ja ihminen saa jonkun muun taudin siitä syystä. Viimeksi sain itse tuon mykoplasman, mikä olikin melko ***mainen tuttavuus. Ja mielettömän tarttuvaa ja yleistäkin näköjään, eikä sitä osata monessa lääkärissä tunnistaakaan vielä kun on aika uusi taudinauheuttaja, joten moni levittää sitä tuolla kaupungilla ihan tietämättään. Kannattaa oikeasti googlata mykoplasma!
Tiivistetysti: mykoplasman klassiset oireet tuli minulle 12 h kausi-influenssarokotteen jälkeen: lämpöä, imusolmukkeiden turvotus, kurkkukipu, yskää ja kipu rintakehässä, esim. nielaistessa sattui syvälle rintaan keuhkoputken tienoille. Viikon parin päästä muut oireet lähtivät, jäi yskä pitkäksi aikaa ja aika kauan sitä keuhkoputkenomaista kipua rintakehässä. Tosi moni diagnosoi tämän väärin joksin muuksi, mutta minulla syynä oli mykoplasma. Siihen ei auta kuin jotkut tietyn merkkiset antibiootit ja söinkin siitä syystä kolme turhaa kuuria ennen oikean antibiootin löytymistä. Tuo ryökäle kannattaa ehdottomasti häätää elimistöstä, sillä se pesiytyy ruumiseen muuten loppuiäksi, ja voi aiheuttaa vuosien kuluttua mitä ihmeellisempiä oireita esim. neurologisista tai vaikka väsymysoireyhtymästä lähtien, riippuen siitä, mihin kohtaa elimistöä pesiytyy.
Tai sitten saa vaikka bakteerin aikaansaaman keuhkoputken tulehduksen. Niitä bakteereita on joka puolella kotonakin, mutta tervettä ne eivät haittaa. Esim. vertailun vuoksi: stafylokokki aureus on normaali iholla elävä bakteeri, jota on meillä kaikilla. Se voi kuitenkin joskus verenkiertoon päästessään aikaansaada verenmyrkytyksen. Ko. bakteeri on yleensä silti aivan turvallinen ja jokapäiväinen ystävämme, jota ei tarvitse hakea mistään kodin ulkopuolelta tosiaankaan.
- trotta
Jos tauti on sikainfluenssaa, onhan se tartunta voinut tulla enne rolotusta, virus itää muutaman päivän tai n. viikon. Huono tuuri on voinut olla.
- rokote otettu
Nyt siitä kun perheessämme sairastui ensimmäinen potilas on aikaa kulunut kuusi vuorokautta ja tilanne on nyt tällainen. Kaikki perheenjäsenet saivat taudin niin rokotetut kuin rokottamattomat. Rokote ei ollut ehtinyt muodostaa vasta-aineita. Sairaus on raju, korkeaa kuumetta, kovia kipuja lihaksissa, päässä, rinnassa. Hengitystie oireet rajut, yskökset keltaisia, repivä yskä. Kuume on välillä laskenut ja taas noussut. Kuumelääkkeenä ollaan käytetty panadolia, sitä kannattaa ottaa alkupäivinä säännöllisesti 8-9 tunnin välein. Höyryhengitys auttaa liman irtoamiseen ja kuuma juoma helpottaa. Kukaan meistä ei ole vielä parantunut kokonaan. Ensimmäisenä sairastunut on nyt ollut kuumeeton ilman kuumelääkettä, tänään otettiin viimeinen Tamiflu, antibioti vielä jatkuu, yskä edelleen kovaa ja repivää, yskös edelleen keltaista. Tautia on perheessämme hoidettu Tamiflu, antibioti, panadol, höyrytys, kuuma juoma ja lepo systyymillä. Sekä ilman tamifluta ja antibiotia heillä joilla ei ole perussairautta taustalla.Toistaiseksi näyttää siltä että he joilla ei perussairautta eikä myöskään rokotetta eikä tamifluta eikä antibiotia toipuvat nopeammin eikä hengitystie oireet niin rajuja, mutta tulee muistaa että astmaatikoilla on tav. flunssassakin oireilu rajumpaa kuin perusterveellä, joten uskon tämän vaihtelun johtuvan tästä. Astmaatikoilla on ollut perheessämme tietysti myös astmalääkitys ja annostusta on tuplattu sairauden aikana. Ajattelin nyt laittaa tän hetkisen tilanteen tänne jos jotakin kiinnostaa miten tää tauti on edennyt meillä. Pari kertaa on astmaatikoilla ollut niin huono tilanne ja jouduttu hakeutumaan päivystykseen ensiapuun, mutta ollaan sitten siitä toettu ja nyt vaan odotellaan paranemista.
- Ap Teekkari
rokote otettu kirjoitti:
Nyt siitä kun perheessämme sairastui ensimmäinen potilas on aikaa kulunut kuusi vuorokautta ja tilanne on nyt tällainen. Kaikki perheenjäsenet saivat taudin niin rokotetut kuin rokottamattomat. Rokote ei ollut ehtinyt muodostaa vasta-aineita. Sairaus on raju, korkeaa kuumetta, kovia kipuja lihaksissa, päässä, rinnassa. Hengitystie oireet rajut, yskökset keltaisia, repivä yskä. Kuume on välillä laskenut ja taas noussut. Kuumelääkkeenä ollaan käytetty panadolia, sitä kannattaa ottaa alkupäivinä säännöllisesti 8-9 tunnin välein. Höyryhengitys auttaa liman irtoamiseen ja kuuma juoma helpottaa. Kukaan meistä ei ole vielä parantunut kokonaan. Ensimmäisenä sairastunut on nyt ollut kuumeeton ilman kuumelääkettä, tänään otettiin viimeinen Tamiflu, antibioti vielä jatkuu, yskä edelleen kovaa ja repivää, yskös edelleen keltaista. Tautia on perheessämme hoidettu Tamiflu, antibioti, panadol, höyrytys, kuuma juoma ja lepo systyymillä. Sekä ilman tamifluta ja antibiotia heillä joilla ei ole perussairautta taustalla.Toistaiseksi näyttää siltä että he joilla ei perussairautta eikä myöskään rokotetta eikä tamifluta eikä antibiotia toipuvat nopeammin eikä hengitystie oireet niin rajuja, mutta tulee muistaa että astmaatikoilla on tav. flunssassakin oireilu rajumpaa kuin perusterveellä, joten uskon tämän vaihtelun johtuvan tästä. Astmaatikoilla on ollut perheessämme tietysti myös astmalääkitys ja annostusta on tuplattu sairauden aikana. Ajattelin nyt laittaa tän hetkisen tilanteen tänne jos jotakin kiinnostaa miten tää tauti on edennyt meillä. Pari kertaa on astmaatikoilla ollut niin huono tilanne ja jouduttu hakeutumaan päivystykseen ensiapuun, mutta ollaan sitten siitä toettu ja nyt vaan odotellaan paranemista.
Hienoa, että hommat paranee siellä teilläkin.
Opetukseksi muille:
Rokotetta ei kannata ottaa - tai on jopa haitallista ja vaarallista ottaa - jos sikainfluenssaa on joko itsellä tai jollain muulla perheessä.
- Ladoke
Pari viikkohan siinä menee ennen kuin rokottamisen jälkeen alkaa olemaan vastustuskykyä. Sitä ennen voi influenssa iskeä ihan yhtä lailla kuin rokottamattomallakin. Ja toki sen jälkeenkin, ei tuo ehdotonta suojaa anna. Mikään ei anna.
- Astmaatikko-matkaaja
Itse otin kolme pvää sitte rokotteen, ja olen kyllä katunut sitä. Kuume nousi 39 asteeseen ja pää & lihakset särkevät. Myös huimausta on esiintynyt. En tietenkään varma voi olla että rokotus on nämä oireet aiheuttanut mutta epäilen sitä vahvasti. Otin rokotteen siksi koska olen lähdössä Meksikoon vuodeksi. Tosin nyt olen jo alkanut miettimään että tuskin tämä rokotus edes tehoaa siellä päin, viruskannathan ovat erilaisia eri puolilla maapalloa, vai onkohan näin?
- hillevi432
Samaa se viiruskanta on ympäri maailman, mutta nyt on norjassa havaittu muuntunut viirus ja englannissa on havaittu tamiflulle resistenssi viirus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733