Millaisia kokemuksia BMW:n omistajilla on merkkihuolloista? Oletteko olleet tyytyväisiä saamaanne palveluun ja onko viat korjaantuneet ensi kerralla, vai onko pitänyt reklamoida? Entä millaiset ovat keskimääräiset huoltokustannukset?
BMW:n huoltopalvelu
7
1203
Vastaukset
- Bu
Ei valittamista huoltojen suhteen, kaikki tehty mitä oletettu. Hinnat eivät ole vieneet konkurssiin, valitse auto kukkaron mukaan.
- 316 2003
Olen käyttänyt merkkihuoltoa, ja mitään negatiivista ei ole tullut ilmi, eihän tuo halpaa ole, mutta kuitenkin verratuna monen muun merkin merkkihuoltoon niin ihan ok hinnoittelu.
-perus öljyhuolto oli viimeksi noin 170e (noin 1,5v sitten)
-(93t)kakkoshuolto, eli se isoin sellainen, kysyin kokonaishintaa ja sanoivat 370e (on vasta aika varattu), tähän tietysti voi tulla lisähintaa esim. jattunesteenvaihdosta ym.
laskeskelin että pelkät tarvikkeet öljyineen maksais tähän kakkoshuoltoon Motonetis noin 150e, tähän työt päälle jossain Ranen firmas, niin kyllähän se vielä halvemmaksi tulee kuin 370e, mutta kannattaako, tuntuu että tuo merkkihuolto on ihan okei.- yks diisseli
Samaa mieltä siitä, että merkkihuolto ok. Esim. ilman lisämaksua minulle olivat päivittäneet valomuistin, (saksan tuonti, siellä ei valomuistia useissa autoissa ole/käytetä) ilmeisesti tuli siinä sivussa kun ehkä päivittivät uudempaa softaa autoon. Näitä ei ei varmaan "ranen huollossa" tarkisteta/tehdä. Myös hieman epävarmaa on se, että näkeekö pienet huoltopaikat auton tietokoneelta sen, milloin on viimeksi vaihdettu mm. öljynerotin ja polttoainesuodatin. Nämä ei näy siitä auton käyttäjän käyttämästä ajotietokoneesta josta öljynvaihdon, jarrupalat ja nesteiden vaihtotarpeet näkee, ja tietävätkö kaikkien tälläisten "extra" juttujen vaihtoväliä ylipäätään.
Itse olen kahdessa merkkihuollossa käyttänyt, ja ensimmäiseen en ollut tyytyväinen, nimenomaan sekoilivat noiden vaihtovälien kanssa yms. pientä, mutta kun paikkakunnalla vaihtui edustaja, niin homma on sittemmin toiminut uudessa paikassa todella mallikkaasti. (itseasiassa se palvelu on niin hyvää, että melkein tuli sieltä valittua aiemmin ei niin mieluisen merkkinen auto, kun tiesi että palvelu ainakin toimii muulloinkin kuin ostotilanteessa) Varmasti pyydän tarjouksen ensikerrallakin merkkihuoltoon, ja jos ei ole huomattava hintaero pienellä pajalla, niin eiköhän taas merkkihuollossa käy. - OlliL
Tuo kakkoshuolto on kyllä paljon kallimpi kuin 370e, olet ehkä saanut tarjouksen jostain muusta huollosta.Täällä se kakkonen maksaa merkkihuollossa 900e ja muulla pajalla noin 600e. Mulla ei ole yleensäkään kyllä hyviä kokemuksia Bmw- merkkihuolloista, varaosien hinnat ovat ihan ryöstöä, esim. tukivarsi 180e kun motonetistä saa 80eorolla, vaikkei tietenkään ole alkuperäisosa. Se kuka ei rahoistansa välitä voi käydä ja maksaa jos uskoo huollon laatuun tms. Minä en enään rahojani lahjoita mrkkihuoltoon.
Hyvä esimerkki kusetuksesta on e-39 Steptronicin huolto.Laatikkoon laitettava Esson valmistama öljy maksaa Bmw-pullossa 100% enemmän kuin sama öljy Esso pullossa ja huoltotyökin on siten 400e kun Esson pullosta öljyt laittaen pääsee 270 eurolla, siis merkkiliikkeessä kun tilaa itse sinne sitä öljyä Essolta.Automaattilootaa ei tietääkseni pysty huoltamaankaan kuin merkkipajalla koska pitävät mustasukkaisesti itsellänsä autojen atk-tietokannan kaikista nestetilavuuksista yms.
Bemari on laadukas auto mutta eihän se anna autolle tai omistajalleen minkäänlaista lisäarvoa vaikka maksaisi huolloista hunajaa, se on yksinomaan typerää.
- Pekka-
Minulla on oikeastaan vain positiivisia kokemuksia bmw:n merkkihuolloista. Viimeiset kymmenen vuotta olen asioinut Laakkosella, sitä ennen BMW Espoo (vai mikä se nyt oli).
Hinnat kohdallaan, aina tullut kerralla valmista ja tehty mitä luvattu. siellä käyn jatkossakin.- viimeksi
käytin 1-sarjan bemun jkl-laakkosella parivuotta sitten.Huollossa(ajettu37000km,tuli kahdenvuoden aikaraja ensin täyteen) vaihdetttiin öljyt/suodatin,raitisilmasuod,jarrunesteet.Vein itse Castrolin öljyt,hintaa tuli kaikkineen 200€(sisältää nuo öljyt).Ei valittamista.
- _________________
Huoltopaikkana Metro-Auto, Airport.
Ensimmäinen vika tuli 17 t ajettuna, jolloin turbon hukkaportti jumetti ja auto lähti lavetilla huoltoon.
Assistance service toimi hyvin. Autoliitosta lähetti lavetin ja sain auton tilalle, kunnes oma tuli korjattua.
1. huolto (26 t) oli jotain 300 e. Kaikki meni ok.
2. huolto (60 t) pari viikkoa sitten oli 530 e, jolloin vaihdettiin myös jarrunesteet.
Huvittavaa oli, että vein auton huoltoon, mutta vain takuukorjaukset oli tehty. Ei huoltoa ollenkaan. Oli sitten käynyt jonkinlainen informaatiokatko, sattuuhan noita.
Vein auton parin päivän päästä huoltoon uudelleen ja sain auton huollon ajaksi.
Edelliset huollot on arvioitu näytössä aina noin 30 000 km:n päähän, mutta nyt seuraava on jo 20 000 km:n päässä.
Kuitenkin kaiken kaikkiaan olen ok huoltoliikkeen toimintaan. Ei todellakaan loistavaa, mutta ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329