VAROOKAA PH-rengas Oy:tä, lienee

Epärehellinen

Olkaa tarkkana että puhelimessa luvattu hinta myös toteutuu käytännössä.

Puhelinlupaus oli tarkoituksenmukainen tahaton" virhe. Renkaiden hinta oli n.15% kalliimpi paikanpäällä mitä oli puhelimessa luvattu.
(autoteknikkona tunnen käsitteet)

17

8386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijymmärrä

      Tahaton tai ei. Kerrotko lisää?

      • Ymmärrän

        Yrityksen edustaja siis antoi puhelimessa tuotteista hinnan, mikä ei pitänyt paikkaansa kun tuotteita rankaita ostettaessa.


      • masennus
        Ymmärrän kirjoitti:

        Yrityksen edustaja siis antoi puhelimessa tuotteista hinnan, mikä ei pitänyt paikkaansa kun tuotteita rankaita ostettaessa.

        Kysyitkö siis pelkkien renkaiden hintaa? Vai hintaa asennettuna?

        Ettei vaan käynyt niin, että kysyitkin ainoastaan renkaiden hinnan, mutta paikan päälle mentyäsi halusit ne myös alle?

        Asennus maksaa nimittäin helposti 50 euroa, joka tuntuu varsinkin halpojen renkaiden osalta suhteellisen isolta menoerältä.


      • tee se itse!
        masennus kirjoitti:

        Kysyitkö siis pelkkien renkaiden hintaa? Vai hintaa asennettuna?

        Ettei vaan käynyt niin, että kysyitkin ainoastaan renkaiden hinnan, mutta paikan päälle mentyäsi halusit ne myös alle?

        Asennus maksaa nimittäin helposti 50 euroa, joka tuntuu varsinkin halpojen renkaiden osalta suhteellisen isolta menoerältä.

        mulla kävi Lohjan vianorilla pari vuotta sitten näin:soitin ajettavan ruohonleikkurin takarenkaasta et pitäis vissiiin laittaa sisä rengas kun ei ilma pysyny kun ajon ajan,sovittiin et tuon alku viikosta niin saan mukaan pe. mennessäni mökille vein maant. ja pe. klo.15 menin noutaan niin työnjoht. sanoi et se on nyt työn alla et tuu puolen tunnin päästä hakeen tein työtä käskettyä ja sama ukko oli tiskin takana kysyin rengasta huom. muita asiakkaita ei näkyny koko alueella esitti muistamatonta??no rengas löyty hallin puolelta tyhjänä!?ukko sanoi et ehtihän pojat sen näköjään korjata!mä kysyin onko teillä tapana palauttaa ilman täyttöä? ukko yritti ite täyttää ilma puhisi saman tien ulos!?sit äijä sai muistin takas ja sano et ulkorengas on niin loppu et heillä on kaikki sisä kumit menny rikki et pitäis panna ulkorengas tilaukseen aika oli keski kesää nurmi kasvaa kohisten ja teillä on ollu koko viikko aikaa laittaa tää kondikseen puhisin mä ja sanoin vielä et en jätä tätä rengasta tänne ni äijä rupes pummaa rahaa ainaskin yhden sisärenkaan verran!?mä siihen et ettehän te saaneetsitä edes kuntoon!ja jatkoin et voit otta sen rikkinäisen sisä kumin sieltä pois koska en todellakaan maksa siitä mitään!äijä kiemurteli hetken ja huitas kädellä et mene nu mökillä kävin matkalla ostamassa paikkaussarjan väänsin sisäkumin pois paikkasin sen ja tutkin ulko renkaan sisä pintaa löyty iso naula jonka poistin kumit kiinni ja toimii! mikä oli tapauksen opetus?vitun pässi työn johtaja ja pari pentua hallin puolella!nimim. tee se itse


      • eqweqe
        tee se itse! kirjoitti:

        mulla kävi Lohjan vianorilla pari vuotta sitten näin:soitin ajettavan ruohonleikkurin takarenkaasta et pitäis vissiiin laittaa sisä rengas kun ei ilma pysyny kun ajon ajan,sovittiin et tuon alku viikosta niin saan mukaan pe. mennessäni mökille vein maant. ja pe. klo.15 menin noutaan niin työnjoht. sanoi et se on nyt työn alla et tuu puolen tunnin päästä hakeen tein työtä käskettyä ja sama ukko oli tiskin takana kysyin rengasta huom. muita asiakkaita ei näkyny koko alueella esitti muistamatonta??no rengas löyty hallin puolelta tyhjänä!?ukko sanoi et ehtihän pojat sen näköjään korjata!mä kysyin onko teillä tapana palauttaa ilman täyttöä? ukko yritti ite täyttää ilma puhisi saman tien ulos!?sit äijä sai muistin takas ja sano et ulkorengas on niin loppu et heillä on kaikki sisä kumit menny rikki et pitäis panna ulkorengas tilaukseen aika oli keski kesää nurmi kasvaa kohisten ja teillä on ollu koko viikko aikaa laittaa tää kondikseen puhisin mä ja sanoin vielä et en jätä tätä rengasta tänne ni äijä rupes pummaa rahaa ainaskin yhden sisärenkaan verran!?mä siihen et ettehän te saaneetsitä edes kuntoon!ja jatkoin et voit otta sen rikkinäisen sisä kumin sieltä pois koska en todellakaan maksa siitä mitään!äijä kiemurteli hetken ja huitas kädellä et mene nu mökillä kävin matkalla ostamassa paikkaussarjan väänsin sisäkumin pois paikkasin sen ja tutkin ulko renkaan sisä pintaa löyty iso naula jonka poistin kumit kiinni ja toimii! mikä oli tapauksen opetus?vitun pässi työn johtaja ja pari pentua hallin puolella!nimim. tee se itse

        Pakko siellä rengaspajoissa on välillä käydä, itse käyn vain kun pitää uudet renkaat hankkia ja pistää ne vanteille ja tasapainotettavaksi. Muuten vaihdan itse aina. Viimeksi kun ostin renkaat ja vaihdatin, ne pisti mulle renkaat väärinpäin eli kiertosuunnat päin persettä. Huomasin vasta pihalla ja joutuivat asettamaan uudelleen. Samalla kun venasin sitä toimenpidettä, näin (ja kuulin) kuinka yksi rengas-reiska tiputti ison citymaasturin tunkilta(tai sellainen teline joka nostaa koko autoa). Työnjohtaja tuli huutamaan punaisena siihen viereen ettei se rengasreiska osaa mitään jne.

        Pelottavaa viedä sesonkiaikana autoaan tuollaisiin pajoihin :D


      • Gordonbleu
        eqweqe kirjoitti:

        Pakko siellä rengaspajoissa on välillä käydä, itse käyn vain kun pitää uudet renkaat hankkia ja pistää ne vanteille ja tasapainotettavaksi. Muuten vaihdan itse aina. Viimeksi kun ostin renkaat ja vaihdatin, ne pisti mulle renkaat väärinpäin eli kiertosuunnat päin persettä. Huomasin vasta pihalla ja joutuivat asettamaan uudelleen. Samalla kun venasin sitä toimenpidettä, näin (ja kuulin) kuinka yksi rengas-reiska tiputti ison citymaasturin tunkilta(tai sellainen teline joka nostaa koko autoa). Työnjohtaja tuli huutamaan punaisena siihen viereen ettei se rengasreiska osaa mitään jne.

        Pelottavaa viedä sesonkiaikana autoaan tuollaisiin pajoihin :D

        Pari syksyä sitten kun ostin uudet talvirenkaat kovimpaan sesonkiaikaan niin kaksi ammatimiestä
        suoritti renkaanvaihdon mutta tumma ulkomaalainen rengasreiska pisti pyörät paikalleen kauhe-
        alla kiireellä ilmapyssy rutisten. Ja kun pääsin moottoritielle niin alkoi kuulua outoa kalinaa toi-
        sesta etupyörästä no ajelin viellä pätkän ja pysähdyin ja koittelin sormin pultteja kaikki oli niin
        löysässä että menivät sormin vääntäen pari kierrosta. Kiristin sitten kaikkien pyörien pultit ris-
        tikkoavaimella mutta tuli mieleen mitä olisi voinut sattua jos pyörä olisi irronnut 120 kmh vauh-
        dissa että kannattaa aina itse tarkistaa pulttien kireys heti.


      • stoori
        Gordonbleu kirjoitti:

        Pari syksyä sitten kun ostin uudet talvirenkaat kovimpaan sesonkiaikaan niin kaksi ammatimiestä
        suoritti renkaanvaihdon mutta tumma ulkomaalainen rengasreiska pisti pyörät paikalleen kauhe-
        alla kiireellä ilmapyssy rutisten. Ja kun pääsin moottoritielle niin alkoi kuulua outoa kalinaa toi-
        sesta etupyörästä no ajelin viellä pätkän ja pysähdyin ja koittelin sormin pultteja kaikki oli niin
        löysässä että menivät sormin vääntäen pari kierrosta. Kiristin sitten kaikkien pyörien pultit ris-
        tikkoavaimella mutta tuli mieleen mitä olisi voinut sattua jos pyörä olisi irronnut 120 kmh vauh-
        dissa että kannattaa aina itse tarkistaa pulttien kireys heti.

        Et taida käydä ihan täysillä, jos päätät kolinoiden alkaessa jatkaa vielä matkaa.

        Sorminesi et myöskään pyöritä KAIKKIA pultteja, mikäli et tunkkaa autoa ilmaan.

        Ja kuka pitää autossaan mukanaan ristikkoavainta, kenties paskinta työkalua renkaanvaihtoon? Autoissa on yleensä mukana omakin rengasavain, jos autonvalmistaja on päättänyt ilahduttaa autoiljaa vararenkaalla. Paukkupullojen varaan lasketuissa automalleissa ei avaajaa välttämättä tietenkään löydy.

        Sori vaan, mutta tarinasi ei ole oikein uskottava.


      • BuiltToLast
        stoori kirjoitti:

        Et taida käydä ihan täysillä, jos päätät kolinoiden alkaessa jatkaa vielä matkaa.

        Sorminesi et myöskään pyöritä KAIKKIA pultteja, mikäli et tunkkaa autoa ilmaan.

        Ja kuka pitää autossaan mukanaan ristikkoavainta, kenties paskinta työkalua renkaanvaihtoon? Autoissa on yleensä mukana omakin rengasavain, jos autonvalmistaja on päättänyt ilahduttaa autoiljaa vararenkaalla. Paukkupullojen varaan lasketuissa automalleissa ei avaajaa välttämättä tietenkään löydy.

        Sori vaan, mutta tarinasi ei ole oikein uskottava.

        On se kuule niin että 80% suomalaisist on ristikkoavain takakontissa. Ja 100% mun tuttava piiristä. Ja kyllä ne pultit vaan voi pyöritelläkäsin kireemmälle, jos ovat todellä löysällä, ilman että autoa ilmaan nostaa. Älä huutele kun et ite ole mitään autoon ikuna tehny, tuskimpa osaat edes pissapoikaan nestettä lisätä.


      • infoa
        stoori kirjoitti:

        Et taida käydä ihan täysillä, jos päätät kolinoiden alkaessa jatkaa vielä matkaa.

        Sorminesi et myöskään pyöritä KAIKKIA pultteja, mikäli et tunkkaa autoa ilmaan.

        Ja kuka pitää autossaan mukanaan ristikkoavainta, kenties paskinta työkalua renkaanvaihtoon? Autoissa on yleensä mukana omakin rengasavain, jos autonvalmistaja on päättänyt ilahduttaa autoiljaa vararenkaalla. Paukkupullojen varaan lasketuissa automalleissa ei avaajaa välttämättä tietenkään löydy.

        Sori vaan, mutta tarinasi ei ole oikein uskottava.

        No jos sulla ei ole sormissa puristusvoimaa paskan vertaa, niin ei kai mikään onnistukaan.
        Mahdatko sitä prinssinnakkias edes jaksaa pidellä, kun käyt kusella?
        Ristikkoavain on aivan riittävä renkaanvaihtoon, mutta tietenkin sekin vaatii hivenen käsivoimia
        vääntämiseen.Joten menehän vähän salille ja aloita ihan 10-15 kg:n painoista ja ehkä jo parin
        vuoden päästä voit siirtyä 30 kg:aan ja niin eespäin, ni johan sinäkin saat pultit auki ristikkoavaimella.Tietenkin jos renkaanvaihto on liian teknistä sinulle, niin rengasliikkeet voivat
        suorittaa työn puolestasi pientä rahallista korvausta vastaan.


      • vaan rauhassa
        infoa kirjoitti:

        No jos sulla ei ole sormissa puristusvoimaa paskan vertaa, niin ei kai mikään onnistukaan.
        Mahdatko sitä prinssinnakkias edes jaksaa pidellä, kun käyt kusella?
        Ristikkoavain on aivan riittävä renkaanvaihtoon, mutta tietenkin sekin vaatii hivenen käsivoimia
        vääntämiseen.Joten menehän vähän salille ja aloita ihan 10-15 kg:n painoista ja ehkä jo parin
        vuoden päästä voit siirtyä 30 kg:aan ja niin eespäin, ni johan sinäkin saat pultit auki ristikkoavaimella.Tietenkin jos renkaanvaihto on liian teknistä sinulle, niin rengasliikkeet voivat
        suorittaa työn puolestasi pientä rahallista korvausta vastaan.

        Kuten sanottu, niin et takuulla pyöritä KAIKKIA PULTTEJA pikku sormillasi auton ollessa pyörillään.

        Ymmärretty seuraavat sanat?

        - kaikki
        - pultti

        Käy vielä kirjastossa tarkastamassa mikä on pultin ja mutterin ero. Nyt saattoi kyllä mennä jo sinun älyllesi liian vaikeaksi.


      • Antsa80
        BuiltToLast kirjoitti:

        On se kuule niin että 80% suomalaisist on ristikkoavain takakontissa. Ja 100% mun tuttava piiristä. Ja kyllä ne pultit vaan voi pyöritelläkäsin kireemmälle, jos ovat todellä löysällä, ilman että autoa ilmaan nostaa. Älä huutele kun et ite ole mitään autoon ikuna tehny, tuskimpa osaat edes pissapoikaan nestettä lisätä.

        Taidan kuulua siihen 20% jolla sitä ristikkoavainta ei ole. Miksi ostaa paska ristikkoavain, kun samaan hintaan saat teleskooppikahvalla olevan kunnollisen avaimen, jossa on käännettävä hylsy 17/19 tai 19/21 noilla aukeaa 99% kaikista henkilöauton renkaista.

        Ja mitä tuohon pulttien kireälle kääntämiseen tulee, niin luuleeko täällä joku että se pyörä on pelkkien pulttien varassa? Navan ulkopinta vastaa vanteen keskireiän sisäpintaan. Ainakin jos on oikealla keskireiällä olevat pyörät, eikä ne "kun halvalla sain, onhan täs sama pulttijako sentäs" jotka kuuluu ihan muuhun autoon.


      • eetu*
        infoa kirjoitti:

        No jos sulla ei ole sormissa puristusvoimaa paskan vertaa, niin ei kai mikään onnistukaan.
        Mahdatko sitä prinssinnakkias edes jaksaa pidellä, kun käyt kusella?
        Ristikkoavain on aivan riittävä renkaanvaihtoon, mutta tietenkin sekin vaatii hivenen käsivoimia
        vääntämiseen.Joten menehän vähän salille ja aloita ihan 10-15 kg:n painoista ja ehkä jo parin
        vuoden päästä voit siirtyä 30 kg:aan ja niin eespäin, ni johan sinäkin saat pultit auki ristikkoavaimella.Tietenkin jos renkaanvaihto on liian teknistä sinulle, niin rengasliikkeet voivat
        suorittaa työn puolestasi pientä rahallista korvausta vastaan.

        me rahamiehet vaihdatamme renkaat liikkeessä ne pesee aina vanteet ja säilyttää meidän renkaat lämpimäss etkö tiedä että renkaat eivät siehä kylmäsäolytystä


      • Otamme
        eetu* kirjoitti:

        me rahamiehet vaihdatamme renkaat liikkeessä ne pesee aina vanteet ja säilyttää meidän renkaat lämpimäss etkö tiedä että renkaat eivät siehä kylmäsäolytystä

        Taas äly kukkii SUOLI24 keskustelussa. ;)


      • Anonyymi
        stoori kirjoitti:

        Et taida käydä ihan täysillä, jos päätät kolinoiden alkaessa jatkaa vielä matkaa.

        Sorminesi et myöskään pyöritä KAIKKIA pultteja, mikäli et tunkkaa autoa ilmaan.

        Ja kuka pitää autossaan mukanaan ristikkoavainta, kenties paskinta työkalua renkaanvaihtoon? Autoissa on yleensä mukana omakin rengasavain, jos autonvalmistaja on päättänyt ilahduttaa autoiljaa vararenkaalla. Paukkupullojen varaan lasketuissa automalleissa ei avaajaa välttämättä tietenkään löydy.

        Sori vaan, mutta tarinasi ei ole oikein uskottava.

        Mulla kävi Rauman ammattikoulun oppilastyön tiimoilta myös niin että yhden renkaan mutterit, vaiko pultit, oli jäänyt kiristämättä kokonaan. Alkoi klonksumaan kesken matkan.
        Tämä joskus 1991 tai 1992. :)


    • pekipoi

      Mulle kävi kerran niin että ostin renkaat ja sovin hinnan ,kun Äijä otti vanhat renkaat vanteilta , se sanoi että näistä uusista pitäskin saada viistoista euroa enämmän kappaleelta.
      Olisi se vissiin laittanu mut pelkillä jarrurummuilla ja levyillä pihalle jos en ois suostunu.
      ja firman nimi oli PR rengas

      • vai poika?

        Kerrot äijästä, ja sitten "Olisi se vissiin laittanu". Maksu luonnossa?


      • Huono kello kauss k

        Valehtelee puhelimessa hinnan. Puhelinääni on hyvinn karismaattinen, vaikka valehteleekin.
        Hinta on aivan toinen paikanpäällä kun mitä puhelimessa lupaa.

        Minun puolestani PH Oy saa kusettaa muita mutta ei minua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe