onko 7 parempi ku XP

???

oon justii tekemäs konetta ja haluaisin tähän perustellut vastaukset kumpi on lopulta parempi.

16

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Win-7 Pro

      8 Vuotta vanha OS on jo "eläke iässä" ja seiska on paljon "vakaampi" kun XP. Että myös kaikki samat ohjelma pelaa täysin, joten vastaus kysymykseesi on .......ON PAREMPI.

    • Toni_Tampere
      • Petetty ja pettynyt

        XP on huomattavasti parempi ja selkeämpi käyttää monipuolisia toimintoja . Win 7 on ykisnkertaistettu ja varmaan toimii tietyissä tehtävissä XP:tä nopeammin, mutta osa tehtävistä on jäänyt pois ja uutta tullut tilalle. Oman naaman kuavaus kannettavlla ja mahd. "skyp" puhelut ovat kivoja , mutta minulle tarpeettomia, joihin win seisakalla on suorat valmiudet. Parasta oli että hiiren saatto tökätä suoraan toimivaksi USB-portiin, pahinta että juuri mitkään vanhat ohejelmat eivät toimi uudessa koneessa. En tiedä edes mikä ja kenen mokkula veisi internettiinkin.


      • Mac-mies
        Petetty ja pettynyt kirjoitti:

        XP on huomattavasti parempi ja selkeämpi käyttää monipuolisia toimintoja . Win 7 on ykisnkertaistettu ja varmaan toimii tietyissä tehtävissä XP:tä nopeammin, mutta osa tehtävistä on jäänyt pois ja uutta tullut tilalle. Oman naaman kuavaus kannettavlla ja mahd. "skyp" puhelut ovat kivoja , mutta minulle tarpeettomia, joihin win seisakalla on suorat valmiudet. Parasta oli että hiiren saatto tökätä suoraan toimivaksi USB-portiin, pahinta että juuri mitkään vanhat ohejelmat eivät toimi uudessa koneessa. En tiedä edes mikä ja kenen mokkula veisi internettiinkin.

        Onneksi kaltaisesi onnettomat tunarit saavat pysyä XP:ssä. Kukaan ei pakota siirtymään yhtään mihinkään.


      • Petetty ja pettynyt kirjoitti:

        XP on huomattavasti parempi ja selkeämpi käyttää monipuolisia toimintoja . Win 7 on ykisnkertaistettu ja varmaan toimii tietyissä tehtävissä XP:tä nopeammin, mutta osa tehtävistä on jäänyt pois ja uutta tullut tilalle. Oman naaman kuavaus kannettavlla ja mahd. "skyp" puhelut ovat kivoja , mutta minulle tarpeettomia, joihin win seisakalla on suorat valmiudet. Parasta oli että hiiren saatto tökätä suoraan toimivaksi USB-portiin, pahinta että juuri mitkään vanhat ohejelmat eivät toimi uudessa koneessa. En tiedä edes mikä ja kenen mokkula veisi internettiinkin.

        Ei se nopeus ole se syy miksi uudempia hankitaan.. Mutta kohta olet kyllä pulassa sen antiikkisen järjestelmän kanssa.


      • ExxonMaxxon
        Petetty ja pettynyt kirjoitti:

        XP on huomattavasti parempi ja selkeämpi käyttää monipuolisia toimintoja . Win 7 on ykisnkertaistettu ja varmaan toimii tietyissä tehtävissä XP:tä nopeammin, mutta osa tehtävistä on jäänyt pois ja uutta tullut tilalle. Oman naaman kuavaus kannettavlla ja mahd. "skyp" puhelut ovat kivoja , mutta minulle tarpeettomia, joihin win seisakalla on suorat valmiudet. Parasta oli että hiiren saatto tökätä suoraan toimivaksi USB-portiin, pahinta että juuri mitkään vanhat ohejelmat eivät toimi uudessa koneessa. En tiedä edes mikä ja kenen mokkula veisi internettiinkin.

        Kaikki eivät tosiaan minunkaan ymmärtääkseni pidä Vistan ja Seiskan karkkikuorrutetusta ulkonäöstä tai eivät ainakaan koe syytä ostaa uutta käyttistä sen vuoksi. Itse olen siirynyt Windows 7:aan ja käyttis on toiminut mainiosti heti ensipäivistä lähtien. Windows XP ja jopa 2000 ovat mielestäni edelleen käyttökelpoisia, ei ole kauaa kun asensin 2000:n huvikseni ja surffailin sillä netissä. 2000 on kuitenkin siinä rajoilla jo mutta vielä tällä hetkellä menee peruskäytössä. Uusimpien softien tuki on jo huono joiltain osin.


      • ExxonMaxxon kirjoitti:

        Kaikki eivät tosiaan minunkaan ymmärtääkseni pidä Vistan ja Seiskan karkkikuorrutetusta ulkonäöstä tai eivät ainakaan koe syytä ostaa uutta käyttistä sen vuoksi. Itse olen siirynyt Windows 7:aan ja käyttis on toiminut mainiosti heti ensipäivistä lähtien. Windows XP ja jopa 2000 ovat mielestäni edelleen käyttökelpoisia, ei ole kauaa kun asensin 2000:n huvikseni ja surffailin sillä netissä. 2000 on kuitenkin siinä rajoilla jo mutta vielä tällä hetkellä menee peruskäytössä. Uusimpien softien tuki on jo huono joiltain osin.

        Itse törmäsin Windows 2000:lla ongelmiin jo vuosia sitten kun Adobe Premiere ei toiminut.. Windows 2000 oikeastaan elääkin Windows XP:n ansiosta, koska ovat niin samanlaisia ja Windows XP:tä on pitänyt tukea koska Windows Vistan kanssa rinnalla.

        Nyt kun Windows 7 on julkaistu niin uudet ohjelmat tehdään Windows Vistaa ja Windows 7:aa silmällä pitäen.


      • ExxonMaxxon
        M-Kar kirjoitti:

        Itse törmäsin Windows 2000:lla ongelmiin jo vuosia sitten kun Adobe Premiere ei toiminut.. Windows 2000 oikeastaan elääkin Windows XP:n ansiosta, koska ovat niin samanlaisia ja Windows XP:tä on pitänyt tukea koska Windows Vistan kanssa rinnalla.

        Nyt kun Windows 7 on julkaistu niin uudet ohjelmat tehdään Windows Vistaa ja Windows 7:aa silmällä pitäen.

        Jep, nimenomaan juuri tuollaiset ammattisoftat taitavat kadota ensimmäisenä ja niitä ei Windows 2000:lle enää saa. Softavalmistajat vääntävät varmaan monet XP:lle pakon edessä vaikka se kait aiheutaa vähän lisävaivaa, Vista ja Win 7:hän ovat taas sitten samantyylisiä.


      • ExxonMaxxon kirjoitti:

        Jep, nimenomaan juuri tuollaiset ammattisoftat taitavat kadota ensimmäisenä ja niitä ei Windows 2000:lle enää saa. Softavalmistajat vääntävät varmaan monet XP:lle pakon edessä vaikka se kait aiheutaa vähän lisävaivaa, Vista ja Win 7:hän ovat taas sitten samantyylisiä.

        Itse uskon Windows XP:lle uusien ohjelmajulkaisujen häviävän parin vuoden kuluttua. Samoin uusia laitteita ei saa. Vanhat systeemit toimii ja perustarpeisiin saa sitten vielä softaa mutta pelit, ammattisoftat ja yleensäkin kaikki millä tekee muutakin kuin lukee sähköpostia, käyttää pikaviestimiä tai käyttää jotain webbiä häviävät. Ne uudet softajulkaisut mitä tulee on jo paljon aikaisemmin aloitettuja projekteja mutta nyt aloitetuissa projekteissa ja vähän aikaisemmin aloitetuissakaan ei Windows XP:tä huomioida oikein mitenkään, että Windows XP:tä voidaan tukea vain jos se käy jokseenkin ilmaiseksi.

        En suosittele siksi Windows XP:n hankkimista mihinkään. Jos pitää Windowsia käyttää niin lykätkää konehankintoja ja pysykää nykyisessä Windowsissa (ellei ole joku W2k) ja sitten kun on Windows 7 SP1 ulkona niin sitten se. Ja jos on pakko saada uusi kone nyt niin Windows 7:lla ehdottomasti.

        Windows Vista kyllä oli hassu tapaus, että tällä joutui SP1:stä odottamaan ikuisuuden ennen kuin sitä pystyi suositella kenellekään ja sen jälkeenkään sitä ei voinut ihan jokaiseen käyttöön suositella. Näitä oli esimerkiksi 3D-mallinnus ja musiikinkuuntelu läppärillä. Windows 7:aa voi onneksi suositella jokaiselle Windowsin käyttäjälle, joskin suosittelen SP1:n odottamista siihenkin, että vielä ei kannata toimivasta systeemistä siirtyä mihinkään.


    • Lindows

      TÄmä on sotakysymyksiä :-)

      Käyttiksen paremmuus riippuu ihan siitä mitä koneella tekee. Jos henki ja elämä on käyttiksen ihmettely ja silmäkarkki niin varmaan uudempi on parempi. Samaten jos haluat peleissä DX11 tuen niin 7 on sinulle se oikea. Mutta on paljon softaa mikä ei toimi 7ssa.
      Minä hoidan koneellani pankkiasioita, keskustelen harrastuspalstoilla ja jonkin verran teen softaa omiin rinnakkaisporttin liitettyihin härveleihin ynnä käytän konetta kaiutin suunnittelussa ja mittaamisessa. 7 ei tule itselle kyseeseen koska osa softista ei toimi siinä. Lisäksi suoraan raudan osoittamiseen ei 7aan ole saatavissa sopivia apuohjureita. 7 vaatii ohjaimilta allekirjoituksen jonka saa vain M$lta joten ihan heti ei harrastajat sellaise tule tekemään.

      Kun luet vastauksia kysymkseeni, mieti onko vastaavan älä käyttöjärjestelmän ja koneen itsensä kanssa touhuaminen vai sovellusten käyttäminen käyttiksen päällä. Jos jälkimmäinen niin 7 ei kovin paljoa uutta tuo, riippuen toki sovelluksesta.

    • ½!"#¤%&/

      ...tietoturvan kannalta heikompi kuin Vista. Erityisen surkea valinta on Windows 7 Home Premium sekä miniläppärin Starter.

      Windows 7 on etupäässä markkinahypetystä ja pohjimmiltaan vain Vistan uusi service pack.

      • Satisfied

        Kurjaa näissä mutu jutuissa on se että joku saattaa uskoakkin nää! Suosittelen lukemaan Kotimikro-lehden 16/09 jonka jälkeen tyhmäkin ymmärtää erot. Vistan kanssa W 7: lla ei ole juuri muuta tekemistä kuin ulkonäkö. Itse käytän normaaleissa toimistotehtävissä, edellinen oli Vista, josta ei ollut vajaan parin vuoden aikana kuin harmia, tämä sen sijaan toimii kuin unelma. Se on sanottava että "mokkulan" kanssa ei ole parhaimmillaan, kytkeytyy vain oman verkkojakamiskeskuksensa kautta, mutta kotiverkossa toimii upeasti ja nopeasti. Sisältää paljon uusia ominaisuuksia, kun vielä viitsii hiukan perehtyä niin saa kaiken irti. Aivan superia on nyt Plug`n play, sillä nyt toisin kun Vistassa se oikeasti toimii! Kaiken kaikkiaan tervetullut käyttis. Mitä tulee tuohon tietoturvaan, niin tuo heittohan oli vitsi eikö? Tästä parempaa ei tarjoa enää kuin Mac. mutta provoviestihän tuo olikin, eikö niin. Sulla ei taida oikeasti olla W 7 kun vasta haaveissa, vai?


      • test5521

        Näytä mulle windows mikä ei ole edellisen version service pack, paitsi ehkä NT ja W2000.


    • Onhan se parempi. Windows XP:n elinkaari loppuu vajaan 4.5v kuluttua, parin vuoden päästä ei uusia ohjelmajulkaisuja saa eikä uusia laitteita toimimaan. Käytettävyys on parantunut ja on paremmat ominaisuudet.

      • Nimenomaan ei kannata jos on jo XP. Kannattaa odottaa kunnes SP1 on tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      108
      1049
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe