Ystävykset

Valkoinen sade peitti maan
jo ryhtyi pakkanen puhumaan

annan tulla kylmän jään
en kuitenkaan ikuisesti jäämään

vain valkoisen ajan ilmaa raikastamaan
en kylmyydellä kiusaa ainiaan

näin vihreää aikaa odotellen
joka luonnon herättää kiusoitellen.

Aurinko on mun ystäväin
joka aamu nousee lämmittäen

meille kesäntuoksuin hymyillen
yöksi taivaanrannan taakse kadoten

keväällä kättä lyömme, syksylläkin
näin joka vuosi teemme, ystävyksin

rakkaus sydäntä lämmittäen
syksystä, kevääseen voimaa antaen.

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *laudi*

      :o kaikki nätissä paketissa

      Niitä kristallinhohtavia lumikiteitä
      ei hangilla enää näy..
      ja pakkasukkoki harvon enää
      nenänpäätä punaseksi saa
      Mihin katosi kunnon talvi :/

      Vaan sitte ku kevät saa
      mie meenki pellolle
      haju siellä on niin
      keväinen..
      kuovien kanssa ku sarkoja astelen
      Ruskalla mua ei tuvassa sitten näy

      värit luonnon mie sillon talletan
      koko pitkän ja pimeän talven
      niitä sitte ihailen.
      Nuttuihinki suurempaa kokoa jo
      kattelen :))



      *kiitos mahtavasta runostasi*!!

      • Jos ei pakkanen enää juttele meille,
        niin silloin pitää laittaa runo puhumaan,
        runoilla kun on taipumus jutella asioita
        mitä emme välttämättä koe, näe, tunne
        tai muuten vaan jostain syystä ovat poistuneet. :))

        Kaunis kiitos runostasi ja siitä että kävit ilahduttamassa minua. :)


    • Kauris-62

      vivahteikas,mielenkiintoisella tavalla otit
      lukijan valtaasi

      sanoisin että ihan täysosuma!

      • kuinka muutamalla sanalla voi lämmittää kirjoittajan mieltä
        ja sinä teit sen, sen sait aikaan, siitä kaunis kiitos Sinulle Kauris-62. :)


    • Tämä synkeä ilma kuin mustan puhuvia
      luonnonsanoja kasvonsa näyttäen

      mutta runollasi voinet tämän
      värittömän alakulon värittää
      kuulakkaisiin tunnelmiin

      hieno kuin ajankohtainen
      sanomaltaan tuo runosi.

      Terveiseni täältä Sinulle !

      • Runojahan aina voi ja ehkä on tarkoituskin jollaintavalla värittää ja
        runoissa voi hieman liioitella, muuttaa tai tehdä fiktio ja fakta cocktailin,
        kaikki on mahdollista ja luvallista, eikös? ;)

        Kauniisti sua kiittää niksautan vierailusta, kiitos myös terveisistä. :)


    • vuodenajatkaan eivät olisi mitään
      ilman rakkautta, jees !
      Minkä syksyn lehti pudottaa
      sen kevään ruoho ojentaa.

      Aivan kuten rakkaudessakin
      minkä vuodet vie
      sen muistot tuo.

      Kiitos diinaliin. J

      • jokaisessa vuodenajassa on oma viehätyksensä ja rakkautensa.

        Kevät saa aistit heräämään
        aurinko tunteet pintaan
        hellien, sydäntä lämmittää
        valollaan sisimmän avartaa.

        Kesästä puhumattakaan
        veneretket, kuutamouinnit
        auringonlaskun romantiikkaa
        yöttömän yön suudelmat.

        Syksyn saapuessa väriloistossaan
        hämärtyvät tunnelmaillat
        ja talven takkatuli ja tuoksukynttilät
        puhuvat omaa kieltään, luoden tunnelmaa!

        Lämmin kiitos halausm, kun huomioit vaatimattoman runoni. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe