Ystävykset

Valkoinen sade peitti maan
jo ryhtyi pakkanen puhumaan

annan tulla kylmän jään
en kuitenkaan ikuisesti jäämään

vain valkoisen ajan ilmaa raikastamaan
en kylmyydellä kiusaa ainiaan

näin vihreää aikaa odotellen
joka luonnon herättää kiusoitellen.

Aurinko on mun ystäväin
joka aamu nousee lämmittäen

meille kesäntuoksuin hymyillen
yöksi taivaanrannan taakse kadoten

keväällä kättä lyömme, syksylläkin
näin joka vuosi teemme, ystävyksin

rakkaus sydäntä lämmittäen
syksystä, kevääseen voimaa antaen.

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *laudi*

      :o kaikki nätissä paketissa

      Niitä kristallinhohtavia lumikiteitä
      ei hangilla enää näy..
      ja pakkasukkoki harvon enää
      nenänpäätä punaseksi saa
      Mihin katosi kunnon talvi :/

      Vaan sitte ku kevät saa
      mie meenki pellolle
      haju siellä on niin
      keväinen..
      kuovien kanssa ku sarkoja astelen
      Ruskalla mua ei tuvassa sitten näy

      värit luonnon mie sillon talletan
      koko pitkän ja pimeän talven
      niitä sitte ihailen.
      Nuttuihinki suurempaa kokoa jo
      kattelen :))



      *kiitos mahtavasta runostasi*!!

      • Jos ei pakkanen enää juttele meille,
        niin silloin pitää laittaa runo puhumaan,
        runoilla kun on taipumus jutella asioita
        mitä emme välttämättä koe, näe, tunne
        tai muuten vaan jostain syystä ovat poistuneet. :))

        Kaunis kiitos runostasi ja siitä että kävit ilahduttamassa minua. :)


    • Kauris-62

      vivahteikas,mielenkiintoisella tavalla otit
      lukijan valtaasi

      sanoisin että ihan täysosuma!

      • kuinka muutamalla sanalla voi lämmittää kirjoittajan mieltä
        ja sinä teit sen, sen sait aikaan, siitä kaunis kiitos Sinulle Kauris-62. :)


    • Tämä synkeä ilma kuin mustan puhuvia
      luonnonsanoja kasvonsa näyttäen

      mutta runollasi voinet tämän
      värittömän alakulon värittää
      kuulakkaisiin tunnelmiin

      hieno kuin ajankohtainen
      sanomaltaan tuo runosi.

      Terveiseni täältä Sinulle !

      • Runojahan aina voi ja ehkä on tarkoituskin jollaintavalla värittää ja
        runoissa voi hieman liioitella, muuttaa tai tehdä fiktio ja fakta cocktailin,
        kaikki on mahdollista ja luvallista, eikös? ;)

        Kauniisti sua kiittää niksautan vierailusta, kiitos myös terveisistä. :)


    • vuodenajatkaan eivät olisi mitään
      ilman rakkautta, jees !
      Minkä syksyn lehti pudottaa
      sen kevään ruoho ojentaa.

      Aivan kuten rakkaudessakin
      minkä vuodet vie
      sen muistot tuo.

      Kiitos diinaliin. J

      • jokaisessa vuodenajassa on oma viehätyksensä ja rakkautensa.

        Kevät saa aistit heräämään
        aurinko tunteet pintaan
        hellien, sydäntä lämmittää
        valollaan sisimmän avartaa.

        Kesästä puhumattakaan
        veneretket, kuutamouinnit
        auringonlaskun romantiikkaa
        yöttömän yön suudelmat.

        Syksyn saapuessa väriloistossaan
        hämärtyvät tunnelmaillat
        ja talven takkatuli ja tuoksukynttilät
        puhuvat omaa kieltään, luoden tunnelmaa!

        Lämmin kiitos halausm, kun huomioit vaatimattoman runoni. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe