Taistelua -
harmautta,loskaa ,värittömyyttä,
itseäni vastaan kirjoitanko vai en
mistä peistä taittaisin
miten itseni tähän viettelen
kuin runosuoni kentillä kirraa
tunnelmiaan kilvan narraa
houkuttaa
tapaa aiheensa tunteineen
hetken kiinnittäytyy
sitten peräytyy
selailee
peilailee
etsien kadottaa
sotisopaa mielentoreilla
kohden maailmanmarkkinaa
hyväksyy hetkisen
torjuu tarjouksen
liikehtii
pysähtyy
kättelee tulijaa
hyvästelee lähtijää
hetken aikaa itsensä kadottaa
kujeilee maailmantuulet
taistelukentillä kaatuneita tunteita
kuin omaiset omaisiaan etsien
niin näkymätöntä
ja niin näkyvää
taistelua -
....
taistelua
10
277
Vastaukset
- *MURUKULTA*
.."houkuttaa
tapaa aiheensa tunteineen
hetken kiinnittäytyy
sitten peräytyy
selailee
peilailee
etsien kadottaa"..
piispiis, dolan... Elämä on - -
Elä sie ennään taistele, vaan ole sinut itsesi kassa ja maailma pelastuu! ;))
Ja ajatteleppa,, sitä hyvää - vähän niin kuin inspasit minua runollasi :D kyllä!
Ootahan kun minä saan sen kohilleen.
http://www.spacetelescope.org/images/large/heic0615a.jpg
(galaxies make love, not war ) - - -
'huoh' ....tätä maailmankaikkeutta...kaikkea mahtuu... ;]
*hymy* Näin minä kättelen tulijaa, tässä aamussa - dolan - Hyvää huomenta! :)Juu - tämän runon ajatus oli kuin pähkinänkuori,
että mitä nyt laittaisin ja millä tunteilla varustettuna
... kummalle palstalle ... no tänne näillä sitten sukelsin.
En minä taistele...jos... niin itseni kanssa tämän
kaamean säänkin kanssa - heitätkö tänne lunta tupaan,
niin johan valottaa ja lyyti kirjoittaa...entisaikoijen
malliin.
Tuo kuva Sinulta oli minulle napakymppi että
runooni hyvin sopiva.
Kyllä niin Elämä kuin Maailmankaikkeus on niin
ihmeellistä ja kätellään ... ilman sikojen viruksia.
Kiitos kommenttiraidastasi,joka värittää huoneenkin
nurkkia... että iloista iltaa toivotan tässä iltapäivässä.
Mäkin taistelin aikani, sitten meni ukkokullalta,
tältä kuuluisalta Capt. Koukulta käsi poikki
ja siihen loppuivat kunnon tappelut:)) hänen kanssaan!
Pannaan rähinä poikki, tarjoon rommit, sopiiko?
Tai vihreää teetä, miten vain:)Mitä -
tapellut ukkokullan kanssa että käsi poikki,
toivon että koukullasi pärjäät ja onhan se
aseenakin tehokkaampi.
Juu...ei rähinöidä mutta nuo rommit
juodaan,ja vain sen verran että tolkku
kiertää hyvällä kiertoradalla,eikä sorron
siemeniä kylvä - mehän ei sorreta ketään
... ainakaan ensimmäisenä mutta puolemme
pidetään ettei häijyt päälle hypi.
Kiitos Sinulle ja halotaan nuo pimeyden
ruhtinaat taivaalta,jos alkais taivas sinertää.
Harmaaseen aamuun
mitäs tykkäät
jos ojennan kesässä
kasvaneita kypsyneitä omenoita
"taistelua - "
sisin käpertyy
ens - säde esiin
taas saa
dolan
hymyn värein kaikesta huolimatta
"taistelut - onhan neki tutuiks tulleetHedelmät kuin vihannekset kelpaavat lisävitamiineillä,
jotta kehon elinvoima saisi puhtia kaamoksen voittamiseen,
siitä huolimatta vaikkei Lapissa ollakkaan...minä ainakaan.
Taistelua - pientä että suurta katsantokannasta riippuen
kuin myös osaltaan kertoo kun pitäis mutta aivo pätkii
kuin kaksitahtimoottori savuten,niin jälki on sitten tämän
näköistä.
Juu - tottakai hymyillään,eihän tässä surkuttelu auta,menee
vain entistä enemmän tossun alle vaikeroimaan kun oikein
mättää,vaikei suolla ollakaan...eikä mennä...ellei runo saattele.
Kiitos toivonliisa - nyt olenkin taas toivoa täynnä että osan
lähetän Sinulle ja odotellaan sitä tähtisadetta,josko pian
näyttäytyisi meille maan asukkaille,vaikkapa lumen muodossa.
Hyvää toivotan ja paremmaksi muuttuu !
Moi Dolan
Harmaudessa on sävyjä, mutta taistelu jatkuu.
Loppusoinnillista vuodatusta, mielen purkautumiskanava.
Mutta pidin kovasti sanojen soinnista kuinlaulusta..
kiitosta
T koboHarmautta ja pimeää ja tuota loistetta saa etsiä
mikroskoopilla tuolta ulkoa mutta pitänee ottaa
sisäinen valo ulos - että näkee kulkea kuin
raahautua tuonne pimeyden markkinatorille.
Juu...tämä oli purkausta,eräänlaista pakon
sanelemaa vuodatusta mutta ihmeesti niitä
sanoja ilmaantui...kuin valitusvirsi...hymyillä
vahvistettuina.
Kiva kun pidit...Kiitos kobo ja eiku taistelemaan !
- lindalinda1
ihan pakko sanoa jotain tästä runostasi.
Sitä lukiessa löydän ainakin itseni siltä osin,
että joskus on kuin taistellen saatava kirjoittaa
kaikki sekin ulos, ettei yksinkertaisesti löydy
mitään kunnon aihetta kirjoittamiseen/runoon.
Sitä kaiketi itsekin haet noilla alkusäkeilläsi ?
Tähän miellyin eniten
' liikehtii
pysähtyy
kättelee tulijaa
hyvästelee lähtijää '
Voi kuvata tapaamista, mutta sopii varsin
hyvin myös ajatukseen
' runoaihe
se tulee
on lähellä
tarttuu ja kirjoituttaa itsensä
päättää '
Lukija kiittää.Tervehdys linda - kuin pikkupakolla kirjoitin ja taistelin
itseni kanssa - että mistä ja miten - mutta tunnelmaltaan
oli kirjoittajan kaltainen kuin osa itseäni tuossa hetkessä.
Ai - että myös osan itseäsi löysit tästä,ehkä mietteemme
ovat tuolloin olleet yhteneväiset ja todella minulla oli
vaikeuksia kirjoittaa...että pitää mutta ei, joku hankaa
vastaan etten sittenkään...sitten vielä että millaisen
tekee ja millä tunteilla sitä rakentaa.
Tämä muodostui sitä mukaa sanoja sanojen jälkeen ja
taisin kuin osaksi laittaa ns.lekkeriksi koko tekeleen,
ajatuksella että "hälläväliä" että antaa mennä vaan...
myös huumoria tavoittelin pikkuisen.
Joten oikeassa olet ja jo kokemuksestasi varmaat osaat
luoda että mitä kirjoittajan aivonrippeissä liikkuu,vaiko
liikkuuko tyhjyyttä sen kummempaa...mutta pitääkö
aina sitten olla mitään sen erityisempää,kun ei katso
aina itseään niin kriittisesti,antaen joskus vapauden
vain sanomattomien ajatuksien tehdä omia kuvioitaan.
Osaat kyllä todella Taidokkaasti tulkata runoani ja siinä
on apuna kun tuntee kirjoittamisen salat,jota edustat.
Kiitän Sinua kuin toivotan valoa tämän harmauden
taistelu kentille... että mietinnässä mitäs seuraavaksi,
tälläistä täällä nyt tällä erää mietitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483
