Miten Yaralle töihin?

Työttömänä24

Tietääkö kukaan miten pääsis esim valvomotöihin Yaralle? Olen yrittänyt useammankin kerran mutta aina sanotaan vaan ettei kiitos ole tarvetta.

52

7292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      no jospa sinne ei sitten pääse eli eti toinen työpaikka..

    • oppisop.koulutusta

      Yaran työpaikat ovat enimmäkseen aika vaativia. Sinne otetaan töihin nuoria ihmisiä enimmäkseen oppisopimuksen kautta. Muutama vuosi sitten otettiin isompi ryhmä.
      Kysele sellaista.

    • Lähipiiri.

      Ei sinne nyt oteta ketään. Huonot ajat.

      • suhteilla

        Jos ei ole isäukko tai joku muu tuttu niin unohda koko paska.


    • rikkihappo

      Ei sinne kannata mennä töihin myrkky ympäristöön.Usea siellä töissä ollut saanut syövän ja pötköttää haudassa jo keski-iässä.

      • mene ihmeesä

        Kannattaa mennä jos vaan saa duunin. Hyvä palkka 3400 euroo kuukaudessa


    • pyrkiä...

      Yara on erittäin hyvä työpaikka. Irtisanomisia ei ole ollut koskaan. Nuoria työntekijöitä koulutetaan työhön työnteon ja koulutuksen ohessa.
      Kannattaa ehdottomasti pyrkiä Yaralle töihin.

      • LilaMies

        Eipä sinne pääse ainakaan vakkariks. Itsekin on pyrkiny, mutta ei otettu.


    • TyötönSiilinjärveltä

      On yritetty useamman kerran, aina tulee "emme valitettavasti voi tarjota paikkaa juuri sinulle"

      Ei taideta meitä työttömiä sinne haluta? Vaikka itse voisin tehdä ihan kunnolla hommia.

      • työtön38922

        Työpaikat on varattu "sisäpiirille" (Kemianliitto jne)


    • Yaralta

      Voisitte alkaa vaikka yrittäjiks, tai haette johonkin duuniin. Ei kukaan työtöntä laiskuria halua...

      • ei onnaa

        Miten työttömät alkais yrittäjiks kun yrityksen perustamiseen tarvitaan pääomaa, ja vanhojakin yrityksi menee nyt nurin?`


      • Janne Qw
        ei onnaa kirjoitti:

        Miten työttömät alkais yrittäjiks kun yrityksen perustamiseen tarvitaan pääomaa, ja vanhojakin yrityksi menee nyt nurin?`

        Miksi ylipäätään pitää mennä töihin Yaralla tai minnekään muuallekaan kun saa asumistukea ja sosiaalitukea ja päivärahaa.Mulle nuo riittävät ja ei ole aikomustakaan mennä töihin vaikka ikää ei ole vielä edes 30-v.


      • Montun reunalle
        Janne Qw kirjoitti:

        Miksi ylipäätään pitää mennä töihin Yaralla tai minnekään muuallekaan kun saa asumistukea ja sosiaalitukea ja päivärahaa.Mulle nuo riittävät ja ei ole aikomustakaan mennä töihin vaikka ikää ei ole vielä edes 30-v.

        Jos kaikki heittäytyy Janne Qw:n tapaan vasemmistoliittolaisiksi muiden elätettäviksi, niin kuka teidät loiset elättää?


      • Janne Qw
        Montun reunalle kirjoitti:

        Jos kaikki heittäytyy Janne Qw:n tapaan vasemmistoliittolaisiksi muiden elätettäviksi, niin kuka teidät loiset elättää?

        Ei voikaan.Mutta aina onneksi löytyy sinunkaltaisia pässejä,jotka elättävät minut ja muut jotka haluavat nauttia vapaudestaan ja nukku pitkään aamuisin.


      • ''
        Janne Qw kirjoitti:

        Ei voikaan.Mutta aina onneksi löytyy sinunkaltaisia pässejä,jotka elättävät minut ja muut jotka haluavat nauttia vapaudestaan ja nukku pitkään aamuisin.

        Itse sen sijaan nautin työstä, vapaa-ajasta sekä rahasta. Huomattavasti enemmän nautittavaa :)


      • Janne Qw
        '' kirjoitti:

        Itse sen sijaan nautin työstä, vapaa-ajasta sekä rahasta. Huomattavasti enemmän nautittavaa :)

        Väärin.Sinä määrittelit äsken oman nautittavuutesi, et minun.Kuten aiemmin totesin, minulle riittää työttömyyskorvaus ja muut tuet ja saan suurimman nautinnon kun ei tarvitse lähteä töihin vaan saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja valvoa niin pitkään kuin haluaa.Jos sä saat nautinnon heräämällä töihin joka aamu niin so what, ei sovellu mulle mut jos soveltuu sulle niin ihan sama mulle.


      • Hm.
        Janne Qw kirjoitti:

        Väärin.Sinä määrittelit äsken oman nautittavuutesi, et minun.Kuten aiemmin totesin, minulle riittää työttömyyskorvaus ja muut tuet ja saan suurimman nautinnon kun ei tarvitse lähteä töihin vaan saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja valvoa niin pitkään kuin haluaa.Jos sä saat nautinnon heräämällä töihin joka aamu niin so what, ei sovellu mulle mut jos soveltuu sulle niin ihan sama mulle.

        Niin, kaikista ei vain ole itsensä elättäjäksi. Hyvä kuitenkin, että yhteiskunta ainakin toistaiseksi huolehtii myös heikommista.


      • Verottaja.
        Hm. kirjoitti:

        Niin, kaikista ei vain ole itsensä elättäjäksi. Hyvä kuitenkin, että yhteiskunta ainakin toistaiseksi huolehtii myös heikommista.

        Jokaisessa yhteiskunnassa on omat elättinsä ja luuserinsa. Jotkin vähemmistöt ovat tuntuneet jopa vapaaehtoisesti erikoistuvan em. asemaan, vaikka se johtaakin yleiseen halveksintaan. Ilmiö ei siis sinällään ole täysin uusi, mutta saa nähdä miten kauan tilanne pysyy ”vapaaehtoisten” osalta nykyisenlaisena. Tukijärjestelmiä ollaan tiukentamassa ja tulevaisuudessa nähdään taatusti rajuja muutoksia asian suhteen. Siinä vaiheessa voi olla, että aiemmin riittäväksi koetut tuet eivät enää riitäkään tai tukien ehdoksi asetetaan osallistuminen yhteiskunnan ylläpitoon…


    • vinkki5

      Jos sulla ei ole sukulaisia siellä töissä niin unohda koko juttu... ei perus-työtöntä päästetä sinne, pitää olla kontakteja yms

    • Ludemies-

      Kemiralaiset ovat ns "parempaa väkeä", näkeehän sen autoistakin. Esim yhdellä tutulla on BMW kun on vakiduuni Yaralla.

      • eivät ole enää

        mitään, kun kansalisopistossakin opetetaan saksalais"romujen" tuontia. Itse ajelen vanhalla autolla, vaikka uuden mersunkin voisi hankkia.


      • deaj vu
        eivät ole enää kirjoitti:

        mitään, kun kansalisopistossakin opetetaan saksalais"romujen" tuontia. Itse ajelen vanhalla autolla, vaikka uuden mersunkin voisi hankkia.

        Tuo on lähinnä tätä köyhien harjoittamaa paska puhetta, että kyllä mullakin on rahaa hankkia tuota ja tätä mutta tyydynkin tähän vanhaan.Wittu sano suoraan että sulla ei ole rahaa hankkia uutta Meseä äläkä leiki rikkaampaa kuin olet!


      • ihan oikeasti
        deaj vu kirjoitti:

        Tuo on lähinnä tätä köyhien harjoittamaa paska puhetta, että kyllä mullakin on rahaa hankkia tuota ja tätä mutta tyydynkin tähän vanhaan.Wittu sano suoraan että sulla ei ole rahaa hankkia uutta Meseä äläkä leiki rikkaampaa kuin olet!

        hankkia Ferrarinkin ja sen hankkimista on mulle ehdoteltukin.


      • deaj vu
        ihan oikeasti kirjoitti:

        hankkia Ferrarinkin ja sen hankkimista on mulle ehdoteltukin.

        Ja mä voisin hankkia kuuraketin ja mullekin on sitä ehdotettu!


      • tai joku muu
        deaj vu kirjoitti:

        Ja mä voisin hankkia kuuraketin ja mullekin on sitä ehdotettu!

        mopopoika siellä kirjoittelee.

        Ferrari on todellinen vaihtoehto. Helsingissä sijoitusihmiset siitä heitti , kun arvasi että en laita miljooniani moiseen.


      • deaj vu
        tai joku muu kirjoitti:

        mopopoika siellä kirjoittelee.

        Ferrari on todellinen vaihtoehto. Helsingissä sijoitusihmiset siitä heitti , kun arvasi että en laita miljooniani moiseen.

        Kukaan sijoitusihminen ei suosittele sijoittamaan autoon, olipa auto sitten Ferrari tai Lada.Lopetappa finninaama se miljonääriäitien katseleminen kun se noin aiheuttaa sulle hallusinaaioita ja traumoja.


      • deaj vu
        tai joku muu kirjoitti:

        mopopoika siellä kirjoittelee.

        Ferrari on todellinen vaihtoehto. Helsingissä sijoitusihmiset siitä heitti , kun arvasi että en laita miljooniani moiseen.

        Sama paskanjauhaja sä olet kuten ennenkin.Leikit ja unelmoit rikkauksista ja kohdistat ne aina Helsinkiin vaikka todellisuudessa olet köyhä paska jonka tulevaisuus on täällä kuituvassa savossa.
        Tuossa on tuo linkki aiempiin paskapuheisiisi, eli ei tarvitse enää jatkaa kun voi lukea nuo edelliset jokelluksesi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8576555

        Näkemiin!


      • ja kateellisia
        deaj vu kirjoitti:

        Kukaan sijoitusihminen ei suosittele sijoittamaan autoon, olipa auto sitten Ferrari tai Lada.Lopetappa finninaama se miljonääriäitien katseleminen kun se noin aiheuttaa sulle hallusinaaioita ja traumoja.

        savolaisia. Se olikin vitsi sijoitusneuvojalta, kun se arvasi jo ammatillisen taustani tuntien, että en laita rahoja moiseen typeryyteen. Juteltiin siinä samalla silloin ajankohtaisesta Rytsölän poikien Lamboghinista.


      • deaj vu
        ja kateellisia kirjoitti:

        savolaisia. Se olikin vitsi sijoitusneuvojalta, kun se arvasi jo ammatillisen taustani tuntien, että en laita rahoja moiseen typeryyteen. Juteltiin siinä samalla silloin ajankohtaisesta Rytsölän poikien Lamboghinista.

        Ainoa asia mikä on vitsi niin se olet vain ja ainoastaan sinä!Ammatillinen tausta ei kerro hevonpaskaa mitä ihminen todella osaa.Joku Kauppatieteiden maisteri saattaa toimia pesulassa töissä ja peruskoulun käynyt käärii miljoonat hyvillä osakekaupoilla.Tosin sulla ressukalla ei ole muuta kuin leikki Lamborgini eli ei kun vaan brum..brum..leikkimään ja ajoissa nukkumaan.


    • nöhty

      Yaralla on kahdenkerroksen väkeä. Johtotehtäviin vaaditaan koulutusta. Jonnekkin säkittämöön pääsee vaikka apukouluntutkinnolla kunhan on riittävän ahkera tekemään kovasti töitä.

      • jsfldflkjsjfksdjk

        Ovatko hanakoita ottamaan työpaikanvaihtajia jos on vielä toisella teollisuudenalalla (mekaaninen metsäteollisuus) ollut jo toistakymmentä vuotta? Siis töissä vakituisena tällä hetkellä mutta mietin että jos vaihtaisi parempaa palkkaa maksavaan firmaan...


      • Nnd8ne

        Uudet rekrytoinnit tietysti tarpeen mukaan, ei siis tarjonnan. Kaikki paikat menevät yleisen haun kautta.


      • namml

        Tosin vaikka hakisit alakertaan hanttihommiin, niin kummasti auttaas sisäänpääsemisessä jos omalla isukilla on se 20-vuoden työura Yaralla ja hyvät suhteet yläkertaan.


      • 7jsib

        Tuon suhteen on asiat muuttuneet huimasti kymmenessä vuodessa.


      • NiinpäKai

        Niin on, mutta ei riittävästi. Edelleen näkee, että tiettyjen valkokauluspaitojen isä ja isoisäkin on ollut Yaralla samankaltaissa tehtävissä. Sattumaa, eikö totta?


      • Okthv

        Määräaikaisissa (kesä) hommissa kyllä.


      • sdkldjkfskfjjsddskl
        NiinpäKai kirjoitti:

        Niin on, mutta ei riittävästi. Edelleen näkee, että tiettyjen valkokauluspaitojen isä ja isoisäkin on ollut Yaralla samankaltaissa tehtävissä. Sattumaa, eikö totta?

        Pitäisi säätää ihan laki että sukulaisia ei saisi olla missään samassa työpaikassa, ainakaan vanhempi-jälkikasvu tasolla. No ehkä perheyritykset poikkeuksena jos jälkikasvu aikoo jatkaa yritystä.
        Sukulaisten suosiminen työpaikoilla aiheuttaa mm. periytyvää työttömyyttä ja huono-osaisuutta. Tätä ei voi pitää hyväksyttävänä.


    • Huono_virma

      Olin Yaralla töissä. Ihan paska paikka. Vitumaisia työkavereita. Homoja ja juoppoja. Palkka ei tullu ajallaan. Pomo vittuili.

    • keltainen.avolouhos

      Jos kaivoshommiin haluat, niin kaiva vaikka nenääs.

    • Kupinkääntäjä

      Prosessiammattikoulu tai ylempi tutkinto ja siitä kesätöihin ja kun ahkeroit ja olet älykäs niin ehkä pääset.

      • erjlaenen

        Minkätaatta kaekki aena palakkoo vuan kooluutettuja ja älykkäetä sekä ahkerija intoelijoeta? Kuka oes erjlaenen työnantaja ja palakkoes kooluttamattoman, mittään ossoomattoman ja oppimattoman, tyhmän, laeskan ja immeesten kansa heleposti riitaantuvan kutjakkeen?


    • Anonyymi

      Mullepa luvattiin vakkaripaikka jaralle.

      • Anonyymi

        Ettei vaan jarille;)


      • Anonyymi

        Yara on työpaikkana aikakone. Tervemenoa takaisin 1970-luvulle. Suomen ulkopolitiikkakin on vuosikymmenen lähempänä nykyaikaa kuin Yara työpaikkana.


    • Anonyymi

      Sanot vaan että kuulut sikuun niin heti natsaa. Tosin saunaillassa joudut todistamaan sen mutta mitäpä sitä ei tekisi työpaikan takia.

    • Anonyymi

      Valvomon et pääse töihin kun sulla on uniapnea

      • Anonyymi

        Vaikka pöljältä olet niin opettele kuitenkin kirjoittamaan.


    • Anonyymi

      Savon Sanomien uutisjutun mukaan susi kävi Yaran laella ihastelemassa maisemia. Mikäli juttu ei ole aprillia, pilaa ja keksittyä sellaista. Yara voisi laittaa logonsa uusiksi lisäämällä siihen suden siluetin. Kehitysidea siinäkin.

    • Anonyymi

      Sus on entinen jos meni liian lähelle kaivosta haistelemaan kipsiä.

      • Anonyymi

        Siellähän tuo kävi ihan paikan päällä ja jatkoi matkaa pohjoiseen.


    • Anonyymi

      Taitaa olla samanlainen paikka kun toi SOTE jossa 10 johtajaa 1 työntekijää kohden

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe