Olettekos te muut Voyager ihmiset törmänneet turhaan suunsoittoon työ, ystävä yms piirreissä... "kuin sulla on varaa ajaa tommosella, ei mulla ainakaan ois", "tossahan pitää aina olla toinen mukana kuka katselee mistäs löytyy seuraava bensa-asema" yms..
Tuntuu ettei kukaan tajua mihin tarkoitukseen tuo auto on tehty... Kuljettaa mahdollisimman paljon ihmisiä ja tavaraa mahdollisimman mukavasti. Mut eihän nää viherpöperö ihmiset sitä tajua vaan kytätään vaan kulutusta... Onhan se jos ajellaan uudella pikkukinnerillä yksin tai kaksin vähän eriasia kun että jos tarttee lauma muksuja kuskata.. Mut ku jos sillä kinnerillä koetat kuljettaa samanverran, saa olla jo 2-3 autoa siihen tarkoitukseen... Ja ajomukavuudesta ei voida puhua... Normifarmaritkin tuppaa viemään mukavasti bensaa ja ahdasta on takapenkillä ja tunteet kuumenee, jos voikku vie matkassa 2l enempi sataselle laskekaapa huviksenne kuin vähän enemmän se kustantaa enemmän per 1000km... Kolmen toistensa kanssa tappelevan muksun kanssa, saati sit enemmän, plus koirat, tavarat ja vie eukkoki kyytiin niin kyllä se niin paljon hermoja säästää toi tila ja väljyys ....
Toki onhan näitä uusia ja mukavia "vihreitä" autoja jotka käy pyhällä hengellä mutta ei kaikilla ole varaa pistää puolen talonverran autoon rahaa, mut onko sielläkään vieläkään yhtään kunnon haastajaa ? Reilulla kymppitonnilla saa vähän ajetun loistopelin josta on jyrkin hinnanpudotus takana.. Sit nää pakettiautot, paljon ajettuja takseja, ja ei kyllä vieläkään ole tullut sellaista joka tarjoaisi parempaa kyytiä kun grandi voikku. Normi voyagerissa ei ole pahemmin tavaratilaa, miksi ostaa sellaista kun melkein samalla rahalla saa isomman.. On nää muutkin tila-autot kokeiltu, ollu fordia ja koreanpelejäki ja muut toki koeajettu, ei niistäkään ole haastajaa vielä löytyny..
Elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt, miksi kituuttaa autojenkaan kanssa kun voi nauttiakin siitä ajamisesta ja muut kyydissä olemisesta..
Grand Voyager höpinää ja avautumista
70
5632
Vastaukset
- riiseli
Meillä pitää autoon mun lisäksi mahtua neljä turva istuinta, lastenvaunut (kaksosmalli) ja lihava vaimo, joten ei markkinoilla oikeasti ollut kauheesti vaihtoehtoja.
Tuohon kun vielä lisää, että asutaan omakotitalossa eli sitä remonttitavaraakin pitää ainavälillä roudata niin Grand Voyager stown go:na oli oikeasti ainoa henkilöauto vaihtoehto, bussit on sitten erikseen.- ihan oikeesti
Auto ei ole ongelmistasi pahin ja suurin.
- Riiseli
ihan oikeesti kirjoitti:
Auto ei ole ongelmistasi pahin ja suurin.
Siksi ostinkin auton josta ei tarvi olla huolissa ;o)
- ...
kateus mikä piinaa siinä että olet ostanut Chryslerin. Itsekkään en ole koskaan ymmärtänyt miksi ostaa huono perusauto kun voi ostaa jonkun kunnollisen käytettynä. Chrysleriä ei tietenkään kannata ostaa uutena koska hinnat huitelee siellä 50-100 tonnin huippeilla, käytettynä muutaman vuoden vanhana saa jo sitten 10-20 tonnilla. Chrysler täysvarusteltuna on kuitenkin helposti premium-luokan auto, eikä häviä mielestäni Cadillacille tai muillekkaan vähän 'kalliimmille' kilpakumppaneilleen. Tässä auton ostossa taas korostuu hyvin ihmisten tyhmyys että seurataan vaan mitä muut tekee ja mennään perässä loukkuun eli ostetaan joka kerta vaan se sama paska perusauto jossa ei ole tilaa tavaroille, huonot ajo-ominaisuudet, huonot varusteet, keppivaihteet, korkeahinta, huono laatu yms yms. ja sitten kiristellään hampaita. Mutta niissähän sitä hintaa on mitä ihmiset ostaa ja mikä on muotia, sehän on selvää. Tällähetkellä parhain lisävaruste on pienet päästöt ja kulutus, ja se että auton elinikä on parisen vuotta.
- mmakine
Ajamisen hinnasta olen todennut aina sen että pääomakulut ovat useimmilla autoilla polttoainekuluja isommat mutta tässä on kerrankin sellainen ajopeli millä näin ei ole. Minultakin kysellään tietysti paljonko se kuluttaa ja kun vastaan että E85:ttä menee semmoiset 12 litraa satasella kääntyykin keskustelu mukavasti etanolin polttoainkäyttöön ja iso ameriikanauto unohtuu.
No, ehkä minun tapauksessani kyselijöiden suhtautumista liennyttää se että ainakin tutut tietävät että se ei ole käyttöautoni. Harrasteautohan saa viedä mitä vie ja harrastuksethan maksaa. Jos kysytään että mikä auto minulla on, vastaan että minulla on Dodge Grand Caravan ja ajan vanhalla Astralla. Se onkin sitten juuri sellainen ajopeli mitä tässä ketjussa kilvan haukutaan. Vaatii paljon itsekuria jättää Dodge parkkipaikalle ja ottaa Astra silloin kun tilaa ei tarvitse. - vojo hojo
Jotenkin tuntuu, että on teillä vojakkeri kuskeilla huono itsetunto kun pitää perustella täällä autovalintaanne. Kaikkia asioitahan voi pyöritellä ja perustella omalta kantilta paremmin päin.
Tosiasia kuitenkin on, että markkinoilta löytyy vastaavan kokoisia isoja tila-autoja joiden kulutus lukema on ihan toista luokkaa. Esimerkkinä: Ford Galaxy 2,0td tai WV Saharan 2,0td. Kummassakin yhdistetty keskikulutus alle 7 litraa satasella. Myynti hinnatkaan ei päätä huimaa.- Riiseli
Galaxy, Saharan, yms autoihin ei muuten mahdu lastenvaunut takakontiin jos viimeisen penkkirivin penkit on käytössä. Etsiessäni Tila-autoa kävin nimittäin asiaa kokeilemassa vaunujen kanssa. Kun ei mahdu niin ei mahdu.
Isoon voikkuun sen sijaan menee kaksosrattaatkin heittämällä sisään ja voi pitää kaikki penkit pystyssä.
Omalukunsa tietysti on että jos tarvii tavaran kuljetustilaa niin meidän 5-vuotias poikakin saa yksistään kaikki takapenkit pois tieltä kun naapuri kiroilee ja hikoilee kantaessaan penkkejä kellariin =)
Kuinka monesta muusta autosta saa kolmesta remmistä nyppäämällä penkin pois tieltä?
PS.
Meillä ison voikun (2.8 CRD) keskikulutus ajotietokoneen mukaan on 8.2 l/100 km ja tuosta vähitään puolet kaupunki ajoa. Maantiellä mennään sitten jo komiasti alle 7 litran. - mites
Riiseli kirjoitti:
Galaxy, Saharan, yms autoihin ei muuten mahdu lastenvaunut takakontiin jos viimeisen penkkirivin penkit on käytössä. Etsiessäni Tila-autoa kävin nimittäin asiaa kokeilemassa vaunujen kanssa. Kun ei mahdu niin ei mahdu.
Isoon voikkuun sen sijaan menee kaksosrattaatkin heittämällä sisään ja voi pitää kaikki penkit pystyssä.
Omalukunsa tietysti on että jos tarvii tavaran kuljetustilaa niin meidän 5-vuotias poikakin saa yksistään kaikki takapenkit pois tieltä kun naapuri kiroilee ja hikoilee kantaessaan penkkejä kellariin =)
Kuinka monesta muusta autosta saa kolmesta remmistä nyppäämällä penkin pois tieltä?
PS.
Meillä ison voikun (2.8 CRD) keskikulutus ajotietokoneen mukaan on 8.2 l/100 km ja tuosta vähitään puolet kaupunki ajoa. Maantiellä mennään sitten jo komiasti alle 7 litran.No onko tullut kalliita remontteja noihin chryslereihin?
Olen itse hankkimassa bensa mallia 2007-2008.
Onko ylipäätään ollut ongelmia?
Miten kalliit huollot? - ddss
Onneksi bensa on halpaa ja rättipäät poraa sitä lisää!
Ennemmin ajan autolla kun vokkelolla. - ...
ddss kirjoitti:
Onneksi bensa on halpaa ja rättipäät poraa sitä lisää!
Ennemmin ajan autolla kun vokkelolla.taas että kun yritetään asiallisesti keskustella niin hyeenat tulee taas ottamaan ilon irti heittämällä paskaa väliin.
- kokemuksella
Riiseli kirjoitti:
Galaxy, Saharan, yms autoihin ei muuten mahdu lastenvaunut takakontiin jos viimeisen penkkirivin penkit on käytössä. Etsiessäni Tila-autoa kävin nimittäin asiaa kokeilemassa vaunujen kanssa. Kun ei mahdu niin ei mahdu.
Isoon voikkuun sen sijaan menee kaksosrattaatkin heittämällä sisään ja voi pitää kaikki penkit pystyssä.
Omalukunsa tietysti on että jos tarvii tavaran kuljetustilaa niin meidän 5-vuotias poikakin saa yksistään kaikki takapenkit pois tieltä kun naapuri kiroilee ja hikoilee kantaessaan penkkejä kellariin =)
Kuinka monesta muusta autosta saa kolmesta remmistä nyppäämällä penkin pois tieltä?
PS.
Meillä ison voikun (2.8 CRD) keskikulutus ajotietokoneen mukaan on 8.2 l/100 km ja tuosta vähitään puolet kaupunki ajoa. Maantiellä mennään sitten jo komiasti alle 7 litran.Mulla on alla uutta korimallia oleva ford galaxy. Jos kaikki seitsemän penkkiä on käytössä, jää galaxyn perään valmistajan antamien tietojen mukaan vielä 350 litran tila. Meillä ainakin mahtuu vielä lastenrattaat tuonne ja päälle muut romppeet. Samoin galaxyssa kaikki takimmaiset 5 penkkiä saa yksittäin laskettua tasaiseksi alustaksi eikä yhtäkään penkkiä tarvitse irroitella. Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 6,6 litraa satasella (mukana kaupunki ja matka-ajoa). En silti ole haukkumassa täällä voyageria, minusta se on erittäin hyvä auto ajaa ja tiloiltaan loistava. Kulutus lukema sai paljon ajavana kääntymään kuitenkin foordin puoleen.
- riiseli
mites kirjoitti:
No onko tullut kalliita remontteja noihin chryslereihin?
Olen itse hankkimassa bensa mallia 2007-2008.
Onko ylipäätään ollut ongelmia?
Miten kalliit huollot?Juuri teetin autokeskuksessa 180 000 huollon.
hinta 900 ekee mukaan lukien jarrujen vuosihuolto ja uudet levyt ja palat etupäähän.
Jakopään hihnahan on törkyhintainen mutta 3.3 bensa koneessa on ketju, joten säästyy siltä.
Suosittelen sivustoa:
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/
ja sieltä osiota voyager/ grand voyager - riiseli
kokemuksella kirjoitti:
Mulla on alla uutta korimallia oleva ford galaxy. Jos kaikki seitsemän penkkiä on käytössä, jää galaxyn perään valmistajan antamien tietojen mukaan vielä 350 litran tila. Meillä ainakin mahtuu vielä lastenrattaat tuonne ja päälle muut romppeet. Samoin galaxyssa kaikki takimmaiset 5 penkkiä saa yksittäin laskettua tasaiseksi alustaksi eikä yhtäkään penkkiä tarvitse irroitella. Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 6,6 litraa satasella (mukana kaupunki ja matka-ajoa). En silti ole haukkumassa täällä voyageria, minusta se on erittäin hyvä auto ajaa ja tiloiltaan loistava. Kulutus lukema sai paljon ajavana kääntymään kuitenkin foordin puoleen.
Kamalan pieni tavaratila... Isossa voikussa kaikkipenkit pystyssä tilaa on (iltalehden mukaan, en jaksanut hakea ohjekirjaa) 638 litraa ja kaikki penkit lattian alla 3296 litraa =)
Galaxyssä ne penkit kääntyy siihen lattian päälle sellaiseksi möykyksi ja jos haluaa vaikka jääkaappia tai styrox pakettia roudata niin ne penkit on pakko ottaa pois ja hiki valuu.
Iso voikku stownGolla ja penkit menee kokonaan lattian alle. Tavaratilaa löytyy pienen pakettiauton verran. - joopati
riiseli kirjoitti:
Kamalan pieni tavaratila... Isossa voikussa kaikkipenkit pystyssä tilaa on (iltalehden mukaan, en jaksanut hakea ohjekirjaa) 638 litraa ja kaikki penkit lattian alla 3296 litraa =)
Galaxyssä ne penkit kääntyy siihen lattian päälle sellaiseksi möykyksi ja jos haluaa vaikka jääkaappia tai styrox pakettia roudata niin ne penkit on pakko ottaa pois ja hiki valuu.
Iso voikku stownGolla ja penkit menee kokonaan lattian alle. Tavaratilaa löytyy pienen pakettiauton verran.huvikseen ao. linkistä avautuvaa kuvaa:)
http://www.ford.fi/Henkiloautot/Galaxy - mmakine
Pieni kulutus ei lohduta kun saa 2500kg kokonaispainoisen henkilöauton dieselverolapun käteen. Jos sitä ajoa tulee paljon niin tietysti siinä jää plussan puolelle mutta vähän ajavalle bensankulutus ei ole kovin merkittävä juttu.
No, kuten todettu, minullahan on kaksi autoa, toisella ajetaan pienellä kulutuksella ja toinen on iso. Syy tähän on se että ajan paljon työajoa, luokkaa 20-25tkm vuodessa. Vanha ja halpa vähän kuluttava auto jättää kilometrikorvauksista paljon puhtaana käteen. Ja sitten kun tuli perheenlisäystä, ajattelin vaihtaa johonkin isoon ja vähän kuluttavaan. Katselin dieselfarkkuja mutta jokaisessa oli niin järkyttävä hintapyyntö etten halunnut sitoa asuntovelan maksuun kelpaavaa pääomaa autoon. Tulin lopulta siihen tulokseen että minulla on jo se vähän kuluttava auto, nyt tarvitsen enää sen ison.
Ostin sitten osittain heräteostoksena Dodge Grand Caravanin eli amerikkalaisen painoksen Grand Voyagerista. Kahden auton pitäminen yhden ajokortin taloudessa ei ehkä ole kovin järkevää ja aluksi ajattelin että katselen kesän verran onko tämmöinen kiva. Kesä meni ja nyt en halua luopua Dodgesta niin kauan kun vaan raha riittää sen harrastamiseen. Kahden auton pitäminen ei varmasti ole halvempaa kuin yhden ison ja vähän kuluttavan mutta on hyviäkin puolia. Tilaa riittää tarvittaessa vaikka mihin, työajoon löytyy tarvittaessa vara-auto omalta parkkikselta, välikaudella voi valita kelin mukaan kesä- tai talvirengastetun auton ja Dodgen ruuvaaminen on yhtä kivaa kuin Opelinkin.
Eräs oikeita amerikanautoja harrastava kaverini ymmärsi heti mistä on kysymys. Kun joku vehje pitää olla niin sellainen hankitaan ja sitten se on. Ja siinä on turha matemaatikkojen ja fyysikkojen selittää onko tässä järkeä vai ei. Itsetuntokysymyksiin en oikein ota kantaa mutta valotan omituista luoteenlaatuani sen verran että kaikista minulla olleista autoistani eniten jatketta on tuottanut Citroën Berlingo. Se oli hieno, mukava, iso ja omituinen. Dodge nyt on vaan semmoinen amerikkalaisen perheenäidin kauppakassi mutta sopii hyvin tämänhetkiseen tilanteeseeni.
Itsetuntoa pohtivat psykologit voivat miettiä sitäkin asiaa että kokeilin kerran miltä tuntuu kun ei leikkaa tukkaansa kymmeneen vuoteen. - riiseli
joopati kirjoitti:
huvikseen ao. linkistä avautuvaa kuvaa:)
http://www.ford.fi/Henkiloautot/GalaxyNe penkit jäävät siihen lattian päälle PISTE. Jos haluat koko takatilan käyttöön on ne penkit kannettava kellariin ja hiki valuu. GV:ssä ne ne penkit menee ihan kokonaan lattian alle.
Uusimmassa mallissa (olisko 2008 vai 2009 lähtien) keskimmäinen penkkirivi myös kääntyy 180 astetta (snivel go), jolloin keski ja takarivin väliin saa pöydän (turhan päiväistä luksusta mutta kun muut henkilöautot ei sitä tarjoa niin...) mutta tuo kääntö ominaisuus lisää turvallisuuttakin kun muksut saa helposti selkä menosuuntaan. - voya
mites kirjoitti:
No onko tullut kalliita remontteja noihin chryslereihin?
Olen itse hankkimassa bensa mallia 2007-2008.
Onko ylipäätään ollut ongelmia?
Miten kalliit huollot?Ja jos avaimet hiemankin pysyy kädessä on aika helppolaite perusjutut tehdä itse ja jos ostat 3,3 koneella niin ei edes jakohihnan vaihtoa ole.
Omallani ajellut 420tkm ja toimii kui kello edelleen, tosin huollto-ohjeista poiketen vaihdan automaattin öljyt ja suotimen n. 20tkm välein ja moottori öljyt ja suotimen 10tkm välein.
Muuten olen joutunut tekeen seuraavat hommat
Jarrupalat
jarru kengät
Ns kellonjousi rattiin (vie sähöö ratin napeille ja itse vaihdettuna osa n40€ ja varttitunnintyö)
2 pyöränlaakeri n 200€kpl ja 1/2h töitä /kpl
muutamat polttimot
toinen ajovalo
2 x tuulilasi (a´400€kpl
Kulutus normi ajossa n 10-11l /100km
Auto on -96 voyager
kun vertaan esim . volvoon jolla ajoin aiemmin niin en volvoa enään huolis....
Ja kun alkaa miettiä kulutusta muihin saman painoisiin ja tiloiltaan samanlaisiin niin ei edes kuluta paljon ja matkustus mukavuus kyydissä on aivan eriluokkaa kuin normi henkilöautossa jos 6 - 7 h pitää kulkea..... vaikka itse asiassa ajan kyllä 50% ajoista sillä yksin....mutta tykkään autosta jossa on hieman kokoa... - voya
joopati kirjoitti:
huvikseen ao. linkistä avautuvaa kuvaa:)
http://www.ford.fi/Henkiloautot/GalaxyKäyppä nyt kattomassa samakuva Voyagerista... onhan ero kuin yöllä ja päivällä voyan hyväksi...
- hyrsler
voya kirjoitti:
Ja jos avaimet hiemankin pysyy kädessä on aika helppolaite perusjutut tehdä itse ja jos ostat 3,3 koneella niin ei edes jakohihnan vaihtoa ole.
Omallani ajellut 420tkm ja toimii kui kello edelleen, tosin huollto-ohjeista poiketen vaihdan automaattin öljyt ja suotimen n. 20tkm välein ja moottori öljyt ja suotimen 10tkm välein.
Muuten olen joutunut tekeen seuraavat hommat
Jarrupalat
jarru kengät
Ns kellonjousi rattiin (vie sähöö ratin napeille ja itse vaihdettuna osa n40€ ja varttitunnintyö)
2 pyöränlaakeri n 200€kpl ja 1/2h töitä /kpl
muutamat polttimot
toinen ajovalo
2 x tuulilasi (a´400€kpl
Kulutus normi ajossa n 10-11l /100km
Auto on -96 voyager
kun vertaan esim . volvoon jolla ajoin aiemmin niin en volvoa enään huolis....
Ja kun alkaa miettiä kulutusta muihin saman painoisiin ja tiloiltaan samanlaisiin niin ei edes kuluta paljon ja matkustus mukavuus kyydissä on aivan eriluokkaa kuin normi henkilöautossa jos 6 - 7 h pitää kulkea..... vaikka itse asiassa ajan kyllä 50% ajoista sillä yksin....mutta tykkään autosta jossa on hieman kokoa...Ainakin omaan 96 voyageriin kellon jousi vaihdettiin takuuna noin 250000 kohdalla Herttoniemen autokeskuksella. Niissä tehdasvikaa ja ainakin 96 kuuluu takuun piiriin
- VoyA
Kyllä meidän perhe saa kuulla myös niin ystäviltä kuin sukulaisilta siitä, että kuinka talous sallii ajelun "bensarosvolla".
Mökkimatkaa liki viikottain ajellessa kaksi aikuista, kolme istuinikäistä ja kaksi koiraa ( tavarat, kaksostenrattaat yms) saa olla tyytyväinen ettei pienempään tarvitse ahtautua.
Ymmärrys ei aina riitä piruilun kuulemiseen, sillä eipä itsellä ole tapana kommentoida näille paasaajille heidän bemarin kulutuksesta, tai vaikkapa yariksen pienuudesta.
Kukin tyylillään ja omien tarpeiden mukaan. Kyllä G-V kuluttaa hieman, enkä haitallisena pitäisi vaikka hieman pienempi olisi tankkauslasku, mutta aina olen rahalla tankilla selvinnyt :)
Auto on mukava ajaa ja yllättävän näppärä käsitellä kokoonsa nähden, ja kuitenkin niin erilainen, eli auton tuntuinen verrattaessa pakettiautoon.
Irvailijoita löytyy aina, sen olen siis huoomannut, mutta toisaalta jos listaan omaa autohistoriaa ekasta kärrystä alkaen, niin eipä ole yhdestäkään ilman jotain ivallista kommenttia jonkun suusta selvinnyt: Fiat 127 vm-77, Ford escort vm-86, Ford sierra vm-91, Bmw 316 vm-88, Toyota hiace vm-92, Toyota Corolla vm-94, Mazda 626 vm-92, Honda accord vm-96, Nissan Primera vm-95, NIssan Vanette vm-99, Opel Vectra vm-97, Opel Vectra vm-04, Chrysler Grand Voyager vm-99.
Ja viimeiseen olen ollut kaikin puolin kaikkein tyytyväisin. - fakta puhuu
Esim. MB Vito tai WV transporter. Tilaa on enemmän kuin voikussa, ajo-ominaisuudet vähintään yhtä hyvät ellei jopa paremmat. Keskikulutus jää jopa alle 7 litran. Lisäksi näiden kahden merkin laatu on aivan eri planeetalta kuin vikapesä vojakkerin.
- mmakine
Olet varmaan aivan oikeassa muuten mutta nuo kulutuslukemat edellyttävät sitten dieseliä. Sopii kenelle sopii.
- GV
Transuportteria en kommentoi. Mutta Espanjanihme Vito mersuntähden kera ei todellakaan ole viaton !
Ylipäätään kaikki oikeat tila-autot loistavat vikalistojen häntäpäässä. - riiseli
Nuo eivät ole henkilöautoja. Bussit ovat ihan oma lukunsa. Jos tilaa haluaa niin ainahan voi ostaa vaikka 52 paikkaisen scanian.
Hinta on tietysti omalukunsa. GV ei ole missään nimessä halpa mutta WV transporteriin saa GV:kin hinnan tuplata autotallista kun katsoo niin transporteilla on ajettu reilusti yli 300 000 kilometriä ja hinnasta on silti jäljellä 30 000 ekee... Ei mahdu mun budjettiin, ei sitten millään. - mieti vähän
riiseli kirjoitti:
Nuo eivät ole henkilöautoja. Bussit ovat ihan oma lukunsa. Jos tilaa haluaa niin ainahan voi ostaa vaikka 52 paikkaisen scanian.
Hinta on tietysti omalukunsa. GV ei ole missään nimessä halpa mutta WV transporteriin saa GV:kin hinnan tuplata autotallista kun katsoo niin transporteilla on ajettu reilusti yli 300 000 kilometriä ja hinnasta on silti jäljellä 30 000 ekee... Ei mahdu mun budjettiin, ei sitten millään.käyttökustannukset=
Voyager 30 000km / vuosi = 4500 litraa bensaa X 1,3€ = 5850 € per vuosi
Transport 30 000km / vuosi = 2100 litraa dieseliä X 1,0€ = 2100 € per vuosi
Elikkä transuportterin kuski säästää pelkissä polttoainekuluissa vajaa 4000 euroa vuodessa. Muutaman vuoden pidon jälkeen suurempi ostohinta on maksanut itsensä takaisin. Tähän kun lasketaan volkkarin parempi arvonsäilyminen ja laadukkuus, niin volkkarikuski tekee kunnon säästön auton pidollaan verrattuna syslerimieheen.
"on tyhmää maksaa liikaa, mutta vielä tyhmempää maksaa liikaa käyttö- ja huoltokustannuksia" - asentaja72
mieti vähän kirjoitti:
käyttökustannukset=
Voyager 30 000km / vuosi = 4500 litraa bensaa X 1,3€ = 5850 € per vuosi
Transport 30 000km / vuosi = 2100 litraa dieseliä X 1,0€ = 2100 € per vuosi
Elikkä transuportterin kuski säästää pelkissä polttoainekuluissa vajaa 4000 euroa vuodessa. Muutaman vuoden pidon jälkeen suurempi ostohinta on maksanut itsensä takaisin. Tähän kun lasketaan volkkarin parempi arvonsäilyminen ja laadukkuus, niin volkkarikuski tekee kunnon säästön auton pidollaan verrattuna syslerimieheen.
"on tyhmää maksaa liikaa, mutta vielä tyhmempää maksaa liikaa käyttö- ja huoltokustannuksia"Paljos on transsun diiselvero?
Ja vwn varaosathan on tunnetusti lähes ilmaisia.... - Riiseli
mieti vähän kirjoitti:
käyttökustannukset=
Voyager 30 000km / vuosi = 4500 litraa bensaa X 1,3€ = 5850 € per vuosi
Transport 30 000km / vuosi = 2100 litraa dieseliä X 1,0€ = 2100 € per vuosi
Elikkä transuportterin kuski säästää pelkissä polttoainekuluissa vajaa 4000 euroa vuodessa. Muutaman vuoden pidon jälkeen suurempi ostohinta on maksanut itsensä takaisin. Tähän kun lasketaan volkkarin parempi arvonsäilyminen ja laadukkuus, niin volkkarikuski tekee kunnon säästön auton pidollaan verrattuna syslerimieheen.
"on tyhmää maksaa liikaa, mutta vielä tyhmempää maksaa liikaa käyttö- ja huoltokustannuksia"Kuten nimimerkkikin kertoo niin miulla on riiseli voikku.
eli siis 8,2 l/100 km
30 000 km = 2460 litraa dieseliä x 1.0 = 2460 ekee per vuosi.
2460-2100 = 360 ekee vuodessa säästöä.
Transussa taitaa olla vielä suurempi diesel vero kuin isossa voikussa, joten säästö / vuosi on lähes olematon. 200 000 km ajettu transu maksaa 30 000 ekee, itse maksoin kuukausi sitten 18 000 ekee 174 000 km ajetusta diesel GV:stä.
Joten
30000 - 18000 = 12000 e /360 e/vuosi = 33 vuotta
Joudut ajamaan 33 VUOTTA transua, jotta saat hinta eron kiinni.
Holto kustannuksista en tiedä mutta eipä noi volkkarin osat tietääkseni varsinaisesti halvempia ole. - ...
mieti vähän kirjoitti:
käyttökustannukset=
Voyager 30 000km / vuosi = 4500 litraa bensaa X 1,3€ = 5850 € per vuosi
Transport 30 000km / vuosi = 2100 litraa dieseliä X 1,0€ = 2100 € per vuosi
Elikkä transuportterin kuski säästää pelkissä polttoainekuluissa vajaa 4000 euroa vuodessa. Muutaman vuoden pidon jälkeen suurempi ostohinta on maksanut itsensä takaisin. Tähän kun lasketaan volkkarin parempi arvonsäilyminen ja laadukkuus, niin volkkarikuski tekee kunnon säästön auton pidollaan verrattuna syslerimieheen.
"on tyhmää maksaa liikaa, mutta vielä tyhmempää maksaa liikaa käyttö- ja huoltokustannuksia"Vai että volkkarin tai mersun 'laadukkuus':P Hah. Kyllä ovat molemmat niin surkeita laadultaan että en puhuis mitään niistä. Joskus aikoinaan mersu oli ihan laatu peli mutta tänäpäivänä menee ihan keskinkertaiseen tasoon niinkuin monissa tutkimuksissakin on ilmennyt. Meillä on ollut volkkareita ja niiden kanssa on ollut paljon ruosteongelmia, ovien ja lukitusten kanssa jatkuvasti jotain ja sitten sähkövikoja ja lisäksi aivan äärettömän tylsiä laitteita, sinäänsä moottoreissa ei ole hirveitä vikoja kuitenkaan ollut. Pari mersua myös joista yksi edelleen ja sitä on saanut käyttää kyllä myötään pajalla, millon on sähkövikaa, sähköikkunoiden rattaat hajoaa, termostaatti meni vähän aikaa sitten, suutin ongelmia, ilmastointia ei saa pysyvästi kuntoon millään kun kompressorin tiivisteet kuivaa hetkessä yms yms. Sen sijaan Chryslereissä ei ole ollut mitään erikoisempaa, kulutus osia lähinnä. Rakenteetkin on paljon jälympää tavaraa kuin normaalisti autoissa, joten on ihan turha tulla levittämään nuita juttuja jostain huonosta laadusta joista kuitenkin 95% on kuulopuheita ja täyttä paskaa.
- ...
... kirjoitti:
Vai että volkkarin tai mersun 'laadukkuus':P Hah. Kyllä ovat molemmat niin surkeita laadultaan että en puhuis mitään niistä. Joskus aikoinaan mersu oli ihan laatu peli mutta tänäpäivänä menee ihan keskinkertaiseen tasoon niinkuin monissa tutkimuksissakin on ilmennyt. Meillä on ollut volkkareita ja niiden kanssa on ollut paljon ruosteongelmia, ovien ja lukitusten kanssa jatkuvasti jotain ja sitten sähkövikoja ja lisäksi aivan äärettömän tylsiä laitteita, sinäänsä moottoreissa ei ole hirveitä vikoja kuitenkaan ollut. Pari mersua myös joista yksi edelleen ja sitä on saanut käyttää kyllä myötään pajalla, millon on sähkövikaa, sähköikkunoiden rattaat hajoaa, termostaatti meni vähän aikaa sitten, suutin ongelmia, ilmastointia ei saa pysyvästi kuntoon millään kun kompressorin tiivisteet kuivaa hetkessä yms yms. Sen sijaan Chryslereissä ei ole ollut mitään erikoisempaa, kulutus osia lähinnä. Rakenteetkin on paljon jälympää tavaraa kuin normaalisti autoissa, joten on ihan turha tulla levittämään nuita juttuja jostain huonosta laadusta joista kuitenkin 95% on kuulopuheita ja täyttä paskaa.
tässä nyt sotketaan yhteen kyllä Dodgea ja Chrysleriä, joten Dodgen laadusta ei ole mitään omaa kokemusta mutta ainakin Chryslerit on pelanneet upeasti ja pärjäävät laadussa aivan täysin näille yleisille 'premium'- merkeille. Amerikassahan Dodge on se halpamalli, Plymouth oli keskitason, jota kylläkään ei enää valmisteta ja Chrysler luksusmalli. Esimerkiksi ei ole olemassa Chrysler Neonia vaan Dodge Neon, samoin Dodge Stratus ja Dodge Caravan/Plymouth Voyager. Malliston huiput kuten Chrysler 300C, Sebring, PT Cruiser, Town And Country/Grand Voyager ovat ainoastaan myyty Chryslerinä, ja nämä kaikki on aina olleet hyvin korkeasti varusteltuja. Jostain syystä suomessa noita malleja on sotkettu keskenään.
- GrandiV
... kirjoitti:
tässä nyt sotketaan yhteen kyllä Dodgea ja Chrysleriä, joten Dodgen laadusta ei ole mitään omaa kokemusta mutta ainakin Chryslerit on pelanneet upeasti ja pärjäävät laadussa aivan täysin näille yleisille 'premium'- merkeille. Amerikassahan Dodge on se halpamalli, Plymouth oli keskitason, jota kylläkään ei enää valmisteta ja Chrysler luksusmalli. Esimerkiksi ei ole olemassa Chrysler Neonia vaan Dodge Neon, samoin Dodge Stratus ja Dodge Caravan/Plymouth Voyager. Malliston huiput kuten Chrysler 300C, Sebring, PT Cruiser, Town And Country/Grand Voyager ovat ainoastaan myyty Chryslerinä, ja nämä kaikki on aina olleet hyvin korkeasti varusteltuja. Jostain syystä suomessa noita malleja on sotkettu keskenään.
Ensinnäkin kuten heti alussa sanoin Fordin tila-autot on kokeiltu, tilan puolesta ollaan paljon ahtaammalla kun grandissa. Ja kyllä se bensaa ime aika runsaasti.. Että erot on edelleen aika pienet verrattuna ajomukavuuteen ja tiloihin.. Nyt joku tietty älähtää että Fordit on hyviä ajaa.. niin on onkin, nää pienemmät fordit, esim Focus, mutta se nyt onkin sitten ihan erikoko luokan auto..
Pakettiautot, jos haluaa sellaisen, niin ostakoon.. Vielä en ole sellaiseen törmännyt jonka haluaisin... Uuden jos jollain olisi varaa ostaa bussina, ehkä, mutta edelleenkään yhtä hyvää ajettuvuutta ja näppäryyttä ei ole tullut vastaan kuin Voyagerilla... Jos ruvetaan reilun 10tuhannen euron luokassa katselemaan vaihtoehtoja, paljon ajettu vanha taksi verrattuna vähän ajettuun voyageriin... Ei ole hankala valinta....
Sitten tää lasksutoimitus... Menny nyt bensat ja dieselit sekaisin.. Ja ei oikein ole kulutukset yms muutenkaan hallussa :P Ja kun kilometrit tuppaan nyt itselläkin olemaan 15tkm luokkaa,eipä siihen kovin paljoa eroa tule kun diesel veron siihen kuittaa... Tietenkin jos ois samalla hinnalla dieselin vähän ajettuna löytänyt ois voinu vaikka harkitakin =) Mutta bensa V6sen hiljainen käyntiääni matalilla kierroksilla on musiikkia korville.. Meinaan ku viimeks oli pikku toyotan kyydissä, kyyti oli suht karua ku joka kuopasta ja tuulen henkäisystä auto hyppi sinne tänne, moottori huuti aika kovilla kierroksilla yli 100km/h vauhdis ja kulutus oli yli 7l kokoon nähden... Kaupungissa näppärä auto varmasti mutta en ihan heti haluis semmosella lähteä mihinkään kauemmaksi... - vojakki
GrandiV kirjoitti:
Ensinnäkin kuten heti alussa sanoin Fordin tila-autot on kokeiltu, tilan puolesta ollaan paljon ahtaammalla kun grandissa. Ja kyllä se bensaa ime aika runsaasti.. Että erot on edelleen aika pienet verrattuna ajomukavuuteen ja tiloihin.. Nyt joku tietty älähtää että Fordit on hyviä ajaa.. niin on onkin, nää pienemmät fordit, esim Focus, mutta se nyt onkin sitten ihan erikoko luokan auto..
Pakettiautot, jos haluaa sellaisen, niin ostakoon.. Vielä en ole sellaiseen törmännyt jonka haluaisin... Uuden jos jollain olisi varaa ostaa bussina, ehkä, mutta edelleenkään yhtä hyvää ajettuvuutta ja näppäryyttä ei ole tullut vastaan kuin Voyagerilla... Jos ruvetaan reilun 10tuhannen euron luokassa katselemaan vaihtoehtoja, paljon ajettu vanha taksi verrattuna vähän ajettuun voyageriin... Ei ole hankala valinta....
Sitten tää lasksutoimitus... Menny nyt bensat ja dieselit sekaisin.. Ja ei oikein ole kulutukset yms muutenkaan hallussa :P Ja kun kilometrit tuppaan nyt itselläkin olemaan 15tkm luokkaa,eipä siihen kovin paljoa eroa tule kun diesel veron siihen kuittaa... Tietenkin jos ois samalla hinnalla dieselin vähän ajettuna löytänyt ois voinu vaikka harkitakin =) Mutta bensa V6sen hiljainen käyntiääni matalilla kierroksilla on musiikkia korville.. Meinaan ku viimeks oli pikku toyotan kyydissä, kyyti oli suht karua ku joka kuopasta ja tuulen henkäisystä auto hyppi sinne tänne, moottori huuti aika kovilla kierroksilla yli 100km/h vauhdis ja kulutus oli yli 7l kokoon nähden... Kaupungissa näppärä auto varmasti mutta en ihan heti haluis semmosella lähteä mihinkään kauemmaksi...Täältähän löytyi itselleni mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe...
Olen pähkäilemässä kanssa Voyagerin/Grand Voyagerin hankintaa (vm. 2001-2006.)
Syy:
perheeseen tulossa kaksoset kaksi isoa koiraa pitää kuljettaa näiden tuplarattaiden kanssa turvallisesti paikasta A paikkaan B. Yhdessäkään euroautossa ei ole tullut vastaan vielä esim. lukuovia jotka nykyisillä ahtailla parkkipaikoilla aika kätevät...
Mites tuo Co2 päästöihin perustuva autovero joka tulee käyttöön ensi vuonna?
Mistä saan selville kuinka paljon veroa joutuu maksamaan tuollaisesta 3,3l bensakoneella olevasta Voyagerista? - Grand Voja ei stow'n
Nuo ovat pakettiautoon pohjautuvia, vaikka Viano onkin jo tehtaalla tila-autoksi tehty. Nämä ovat korkeita laatikoita, joiden kanssa eläminen on aivan eri asia, kuin Voyagerin. Talli on oltava isompi, ja esim. lumia ei saa ison laatikon katolta helpolla pois. Nämä eivät siis ole samassa sarjassa, kuin Voyager tai Chevroletin Trans Port, jota ei tosin enää tehdä.
- riiseli
vojakki kirjoitti:
Täältähän löytyi itselleni mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe...
Olen pähkäilemässä kanssa Voyagerin/Grand Voyagerin hankintaa (vm. 2001-2006.)
Syy:
perheeseen tulossa kaksoset kaksi isoa koiraa pitää kuljettaa näiden tuplarattaiden kanssa turvallisesti paikasta A paikkaan B. Yhdessäkään euroautossa ei ole tullut vastaan vielä esim. lukuovia jotka nykyisillä ahtailla parkkipaikoilla aika kätevät...
Mites tuo Co2 päästöihin perustuva autovero joka tulee käyttöön ensi vuonna?
Mistä saan selville kuinka paljon veroa joutuu maksamaan tuollaisesta 3,3l bensakoneella olevasta Voyagerista?Jos ryyslerin ostat niin osta saman tien iso voikku. Käytettynä niillä ei niin kauhiasti ole hinnan eroa mutta sitä tilaa GV:ssä heti huomattavasti enemmän. Varsinkin niille kaksosten kärryille! Ne mahtuu heittämällä GV:n takaloossiin vaikka kaikki penkit pystyssä.
StownGo on uskomattoman fiksu systeemi, jota muut eivät tarjoa. 2004-2008 malleissa ne ovat tehneet takapenkeistä vähemmät mukavat istua mutta asia on korjattu 2009 malliin. 2009 mallista lähiten GV:ssä onkin sitten jo SnivelGo.
Meillä ei tuo StownGo ns. epämukavuus ainakaan haittaa, koska takapenkkiläiset istuu kuiten turvaistuimissaan, joten on ihan sama miltä se auton oma penkki tuntuu.
finlexin sivuilta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031281
Selaat riittävästi alaspäin niin taulukko tulee vastaan.
Nyt kun vertailee bensan ja diiselin eroa kannattaa muistaa että verotus on bensa autolle ensivuodesta lähtien raskaampaa. GV:n kulutuksella erotukseksi taitaa tulla yli satanen. Toisin sanoen tuon satasen voi suoraan vähentää dieselverosta, joka on 660 ekee.
Laskeskelin, että pelkillä polttoaine kuluilla vero on kuitattu alle 13 000 ajolla ja kun huomioi tuon uuden verotuksen antaman edun diiselille niin kilmetrit taitaa tippua aika lähelle kymppitonnia. - GrandiV
vojakki kirjoitti:
Täältähän löytyi itselleni mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe...
Olen pähkäilemässä kanssa Voyagerin/Grand Voyagerin hankintaa (vm. 2001-2006.)
Syy:
perheeseen tulossa kaksoset kaksi isoa koiraa pitää kuljettaa näiden tuplarattaiden kanssa turvallisesti paikasta A paikkaan B. Yhdessäkään euroautossa ei ole tullut vastaan vielä esim. lukuovia jotka nykyisillä ahtailla parkkipaikoilla aika kätevät...
Mites tuo Co2 päästöihin perustuva autovero joka tulee käyttöön ensi vuonna?
Mistä saan selville kuinka paljon veroa joutuu maksamaan tuollaisesta 3,3l bensakoneella olevasta Voyagerista?Noi liukuovet on ehdottomat, kyllä muitten autojen kanssa sai kokea harmaita hiuksia ku muksut paiskasee ladon ovet ahtaassa parkkihallissa auki, tai tuulisella päivällä kunnon puhuri nappasee oveen ku purjeeseen...
Isoille koirille on myös erittäin hyvä vaihtoehto, takana on tilaa sekä keskelle jalkotilaankin mahtuu hyvin..
Samaa mieltä riiselin kanssa ettei pikkuvoikkua kannata edes harkita.. StownGo systeemiä en itse kaivannut enkä pitänyt penkeistä, ja tietenkin hinta lopulta sen ratkaisi.. Samasta syystä dieselkin jäi ostamatta, hinnat paljon korkeammat ja paljon ajettuja. Ja kyllä se V6 bensan murina vielä miellytti enemmän sekä luotti vanhaan jenkkitekniikkaan enemmän kuin italialaiseen dieseliin.. (nimimerkillä ei vielä hyviä kokemuksia italialaisista autoista =) - Riiseli
GrandiV kirjoitti:
Noi liukuovet on ehdottomat, kyllä muitten autojen kanssa sai kokea harmaita hiuksia ku muksut paiskasee ladon ovet ahtaassa parkkihallissa auki, tai tuulisella päivällä kunnon puhuri nappasee oveen ku purjeeseen...
Isoille koirille on myös erittäin hyvä vaihtoehto, takana on tilaa sekä keskelle jalkotilaankin mahtuu hyvin..
Samaa mieltä riiselin kanssa ettei pikkuvoikkua kannata edes harkita.. StownGo systeemiä en itse kaivannut enkä pitänyt penkeistä, ja tietenkin hinta lopulta sen ratkaisi.. Samasta syystä dieselkin jäi ostamatta, hinnat paljon korkeammat ja paljon ajettuja. Ja kyllä se V6 bensan murina vielä miellytti enemmän sekä luotti vanhaan jenkkitekniikkaan enemmän kuin italialaiseen dieseliin.. (nimimerkillä ei vielä hyviä kokemuksia italialaisista autoista =)Vuosimalli ratkaisee on Gv:ssä StownGo vai ei. Vuodesta 2004 eteenpäin se on tietääkseni ollut vakiovaruste.
- hmhm
Grand Voja ei stow'n kirjoitti:
Nuo ovat pakettiautoon pohjautuvia, vaikka Viano onkin jo tehtaalla tila-autoksi tehty. Nämä ovat korkeita laatikoita, joiden kanssa eläminen on aivan eri asia, kuin Voyagerin. Talli on oltava isompi, ja esim. lumia ei saa ison laatikon katolta helpolla pois. Nämä eivät siis ole samassa sarjassa, kuin Voyager tai Chevroletin Trans Port, jota ei tosin enää tehdä.
ole hyviä ajettavuudeltaan noi pakettiautot, sen verran on kokemuksia työpaikoilta. Voyager tai Grandi on ehdoton jos meinaa että auto on mukava ajaa, käytännöllinen ja yleellisesti varustettu. Onneksi Amerikan autot ei ole suosittuja, muutenhan niillä olisi käytettynä samanverran tai enemmän hintaa kuin vastaavilla eurooppalaisilla. Onhan niissä kuitenkin korkea hinta uutena ostaessa.
- realisti eki
vojakki kirjoitti:
Täältähän löytyi itselleni mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe...
Olen pähkäilemässä kanssa Voyagerin/Grand Voyagerin hankintaa (vm. 2001-2006.)
Syy:
perheeseen tulossa kaksoset kaksi isoa koiraa pitää kuljettaa näiden tuplarattaiden kanssa turvallisesti paikasta A paikkaan B. Yhdessäkään euroautossa ei ole tullut vastaan vielä esim. lukuovia jotka nykyisillä ahtailla parkkipaikoilla aika kätevät...
Mites tuo Co2 päästöihin perustuva autovero joka tulee käyttöön ensi vuonna?
Mistä saan selville kuinka paljon veroa joutuu maksamaan tuollaisesta 3,3l bensakoneella olevasta Voyagerista?1. lue katsastus tilastot sekä luotettavuus tilastot vojakkerin kohdalta. Paljon vikoja ja korjaukset kalliita.
2. kulutus on oikeasti iso. 15 litraa 3.3 litran bensakoneen keskikulutus, vastaavan diisselin keskikulutus n.9 litraa. Diisselivero suurin mitä missään vastaavassa autossa.
3. vakuuttaminen ja vakuutusmaksut kalliita
4. auton arvo tippuu todella nopeasti. Esim. suomessa myydään muutaman vuoden vanhoja vojakkereita 15000 euron hintaan kun lähtöhinta on ollut yli 40000 euroa.
5. tekniikka vanhan korimallin vojakkereissa on vanhaa samoin kuin kaikki muotoilu ja sisustus. auto on suunniteltu 90-luvulla ja siltä se myös näyttää.
hyvää ei saa halvalla - riiseli
realisti eki kirjoitti:
1. lue katsastus tilastot sekä luotettavuus tilastot vojakkerin kohdalta. Paljon vikoja ja korjaukset kalliita.
2. kulutus on oikeasti iso. 15 litraa 3.3 litran bensakoneen keskikulutus, vastaavan diisselin keskikulutus n.9 litraa. Diisselivero suurin mitä missään vastaavassa autossa.
3. vakuuttaminen ja vakuutusmaksut kalliita
4. auton arvo tippuu todella nopeasti. Esim. suomessa myydään muutaman vuoden vanhoja vojakkereita 15000 euron hintaan kun lähtöhinta on ollut yli 40000 euroa.
5. tekniikka vanhan korimallin vojakkereissa on vanhaa samoin kuin kaikki muotoilu ja sisustus. auto on suunniteltu 90-luvulla ja siltä se myös näyttää.
hyvää ei saa halvalla1. A1 katsastuksen vikalistalla Voyager on puolivälin kohdalla. Ei siis hyvä mutta ei huonokaan. Hauskinta on että yleisin tai toiseksi yleisin vika on seisontajarru eli siis ei mikään massiivinen vika. Vikalistoja lukiessa noin yleisestikkin kannattaa aina katsoa myös mikä se vika on. Joissakin autoissa hajoaa halvat osat (pallonivelet yms) joissa tulee isoja ja kalliita remonttteja.
Korjaukset ei muuten oikeasti ole sen kalliimpia kuin muissakaan autoissa vaikka tällä ihan yleisesti pelotellaan.
2. Iso on kulutus joo, varsinkin kaupungissa. Paitsi noihin sun lukuihin, että 3,3 bensan kulutus on 12 litran huitteilla ja diiselin lähempänä 8 kuin yhdeksää.
Varsinkin maantiellä kulutus luvut onkin sitten jo varsin kohtuulliset. Ajoin juuri Lappeenrannasta Tampereelle ajotietokoneen mukaan 6.3 litran (diesel) kulutuksella.
3. En tiedä kun en tiedä esim. vw transporterin vakuutusmaksuja. Tilojen puolestahan GV:stä ja muista henkilöautoista ei kannata samana päivänä edes puhua. Mitäs se jos haluaa pikku autolla ajella mutta jos tilaa tarvitaan niin se on GV tai bussi.
4. Kauheen moni täälläkään ei ole ostamassa uutena voikkua vaan käytettynä. Uutena voikut on tarkoitettu ammattikäyttöön esim. takseiksi tai firmojen EDUSTUSAUTOIKSI.
Voikku on Suomen MYYDYIN tila-auto. Firmat luopuvat autoistaan n. kolme vuotiaina, verotuksellisista ja leasing syistä tässä on yksi syy miksi käytetyt autot menettävät nopeasti hintaansa. Niitä on kohtuullisen paljon tarjolla käytettynä.
5. Tekniikka on toimivaa. Muotoilu puolestaan mielipide kysymys, josta ei kannata väitellä. Tiedän aika monta vanhaa automallia, jotka ovat helvetin hienoja ja monia uusia malleja jotka ovat saatanan rumia.
Mielenkiintoista. Ensiksi sanot, että voikku on kallis ja nyt toteat että "hyvää ei saa halvalla" . Voikku on siis mielestäsi hyvä auto.
1. Ajomukavuus parempi kuin missä tahansa muussa saman kokoluokan autossa
2. liukuovia saa etsimällä etsiä muista autoista
3. Automaatti
4. GV:ssä tilaa huomattavasti enemmän kuin muissa henkilöautoissa
5. Moottorissa (sekä diesel että bensa) tehot ja vääntö riittää myös täydellä kuormalla.
6. Päästäkseen Suomen myydyimmäksi pitää olla hyvä tai halpa voikku ei ainakaan ole kauheen halpa. - GrandiV
realisti eki kirjoitti:
1. lue katsastus tilastot sekä luotettavuus tilastot vojakkerin kohdalta. Paljon vikoja ja korjaukset kalliita.
2. kulutus on oikeasti iso. 15 litraa 3.3 litran bensakoneen keskikulutus, vastaavan diisselin keskikulutus n.9 litraa. Diisselivero suurin mitä missään vastaavassa autossa.
3. vakuuttaminen ja vakuutusmaksut kalliita
4. auton arvo tippuu todella nopeasti. Esim. suomessa myydään muutaman vuoden vanhoja vojakkereita 15000 euron hintaan kun lähtöhinta on ollut yli 40000 euroa.
5. tekniikka vanhan korimallin vojakkereissa on vanhaa samoin kuin kaikki muotoilu ja sisustus. auto on suunniteltu 90-luvulla ja siltä se myös näyttää.
hyvää ei saa halvalla1. Viitataanko tässä niihin saksan tilastoihin vai mihin ?
https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto2.pdf
Missäs tuolla on Voyager ? Ja pakko tähän mainita suomen kansanuskonto "toytan luotettavuus", useampi Yaris jääny tuttavapiirissä jo ekassa katsastuksessa kiinni ja muutenkin vikaa.. Voyagereissa ei ainakaan vielä ole itsellä tai muilla ilmenny vikaa....
2. Oletkos ajanut oikeasti voyagerilla ? Kyllähän senkin saa syömään jos koko ajan ajaa kaasupohjassa joka liikennevalosta toiseen, ja niin saa esim Fordinkin tilaversiot ja muut vastaavat... Ja edelleenkin jos kaks pikkupurkkia yhdistää että saa samat tavarat ja ihmiset kulkee, on kulutus jo isompi yhtene laskettuna...
3. Yhtiöissä on eroa, halvemmalla sai siihen vakuutuksen kun fordiin..Tietty pikkukinneriin saa halvemalla....
4. Uusien autojen arvo onkin tosi korkea ja hinta tippuu nopeasti... Mutta 2002-2004 suurin tiputus jo tapahtunut... Eli voi saada loisto auton vähillä kilometreillä, ei tartte tyytyä "ylikalliisiin" normikinneri vaihtureihin...
5. Ainakin 2000 luvun voyagereissa ei mitään valittamista..
Juuri niin, halvalla ei saa hyvää. Uuden voyagerin hinnassa se juuri näkyy =) - faktaa kehiin
riiseli kirjoitti:
1. A1 katsastuksen vikalistalla Voyager on puolivälin kohdalla. Ei siis hyvä mutta ei huonokaan. Hauskinta on että yleisin tai toiseksi yleisin vika on seisontajarru eli siis ei mikään massiivinen vika. Vikalistoja lukiessa noin yleisestikkin kannattaa aina katsoa myös mikä se vika on. Joissakin autoissa hajoaa halvat osat (pallonivelet yms) joissa tulee isoja ja kalliita remonttteja.
Korjaukset ei muuten oikeasti ole sen kalliimpia kuin muissakaan autoissa vaikka tällä ihan yleisesti pelotellaan.
2. Iso on kulutus joo, varsinkin kaupungissa. Paitsi noihin sun lukuihin, että 3,3 bensan kulutus on 12 litran huitteilla ja diiselin lähempänä 8 kuin yhdeksää.
Varsinkin maantiellä kulutus luvut onkin sitten jo varsin kohtuulliset. Ajoin juuri Lappeenrannasta Tampereelle ajotietokoneen mukaan 6.3 litran (diesel) kulutuksella.
3. En tiedä kun en tiedä esim. vw transporterin vakuutusmaksuja. Tilojen puolestahan GV:stä ja muista henkilöautoista ei kannata samana päivänä edes puhua. Mitäs se jos haluaa pikku autolla ajella mutta jos tilaa tarvitaan niin se on GV tai bussi.
4. Kauheen moni täälläkään ei ole ostamassa uutena voikkua vaan käytettynä. Uutena voikut on tarkoitettu ammattikäyttöön esim. takseiksi tai firmojen EDUSTUSAUTOIKSI.
Voikku on Suomen MYYDYIN tila-auto. Firmat luopuvat autoistaan n. kolme vuotiaina, verotuksellisista ja leasing syistä tässä on yksi syy miksi käytetyt autot menettävät nopeasti hintaansa. Niitä on kohtuullisen paljon tarjolla käytettynä.
5. Tekniikka on toimivaa. Muotoilu puolestaan mielipide kysymys, josta ei kannata väitellä. Tiedän aika monta vanhaa automallia, jotka ovat helvetin hienoja ja monia uusia malleja jotka ovat saatanan rumia.
Mielenkiintoista. Ensiksi sanot, että voikku on kallis ja nyt toteat että "hyvää ei saa halvalla" . Voikku on siis mielestäsi hyvä auto.
1. Ajomukavuus parempi kuin missä tahansa muussa saman kokoluokan autossa
2. liukuovia saa etsimällä etsiä muista autoista
3. Automaatti
4. GV:ssä tilaa huomattavasti enemmän kuin muissa henkilöautoissa
5. Moottorissa (sekä diesel että bensa) tehot ja vääntö riittää myös täydellä kuormalla.
6. Päästäkseen Suomen myydyimmäksi pitää olla hyvä tai halpa voikku ei ainakaan ole kauheen halpa.Saksan GTÜ katsastustilasto 2009
Tila-autot_
1. Seat Altea vikaind. 13,7
9. ford galaxy vikaind. 33,1
11. renault escape vikaind. 36,4
13. VW Multivan/T5 vikaind 39,8
14. Chrysler Voyager vikaind 49,7
Tilastossa näkyy 14 mallia ja voyager pitää ylivoimasesti häntäpäätä. On muuten pikkuisen isompi ja luotettavampi katanta tämä saksan tilasto kuin suomen A1.
Tässä fakta tietoa voyagerin tekniikasta ym.
Moottorin tilavuus 3300 cm3 CO2-päästöt 290 g/km (aijai tuo päästöarvo, vero nousee)
Teho 116 kW Polttoaine Bensiini
Huippunopeus 180 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 12.3 s (hidas, jää jalkoihin)
Vaihteistotyyppi Automaatti
Kaupunki 17.3 l / 100 km (RRyyyyss)
Maantie 9.3 l / 100 km (Hki-Ivalo 3xtankkaus)
Yhdistetty 12.2 l / 100 km - Riiseli
faktaa kehiin kirjoitti:
Saksan GTÜ katsastustilasto 2009
Tila-autot_
1. Seat Altea vikaind. 13,7
9. ford galaxy vikaind. 33,1
11. renault escape vikaind. 36,4
13. VW Multivan/T5 vikaind 39,8
14. Chrysler Voyager vikaind 49,7
Tilastossa näkyy 14 mallia ja voyager pitää ylivoimasesti häntäpäätä. On muuten pikkuisen isompi ja luotettavampi katanta tämä saksan tilasto kuin suomen A1.
Tässä fakta tietoa voyagerin tekniikasta ym.
Moottorin tilavuus 3300 cm3 CO2-päästöt 290 g/km (aijai tuo päästöarvo, vero nousee)
Teho 116 kW Polttoaine Bensiini
Huippunopeus 180 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 12.3 s (hidas, jää jalkoihin)
Vaihteistotyyppi Automaatti
Kaupunki 17.3 l / 100 km (RRyyyyss)
Maantie 9.3 l / 100 km (Hki-Ivalo 3xtankkaus)
Yhdistetty 12.2 l / 100 kmHesarin sivuilla näytti olevan tuo tilasto ja siinä sanotaan:
"Vikaindeksi = vikojen määrä 100 autoa kohti"
Toisinsanoen tuossa ei oteta huomioon ajettuja kilometrejä. Tärkein vikatilasto ei ole vikaa/100 autoa VAAN vikaa/kilometri. Tämä on huomattavan tärkeä ero kun huomioidaan, että GV on ammattikäytössä oleva auto (= paljon ajokilometrejä) ja muut autot pienelle perheelle suunnattuja autoja.
Tuon tilaston autot eivät ole TILA-AUTOJA NÄHNEETKÄÄN.
Tuossa listassa ainoat tila-autot ovat Renault Espace, Ford Galaxy / Volkswagen Sharan.
Ja nuokin kovasti pikkuisia verrattuna Grand voyageriin.
Kaikki loput on pikku autoja osa listan autoista oli jopa vain VIISI paikkaisia (Renault Scénic, Renault Grand Scénicistäkään ei tila-autoa saa mitenkään), loput naurettavia 5 2puolikasta autoja.
Volkswagen Multivan puolestaan on BUSSI.
Tilaston tekijällä ei siis ole ammattitaito riittänyt edes luokittelmaan autoja oikein.
Haluaisin oikeasti nähdä tilaston vikoja/ajetut kilometrit - faktaa kehiin
Riiseli kirjoitti:
Hesarin sivuilla näytti olevan tuo tilasto ja siinä sanotaan:
"Vikaindeksi = vikojen määrä 100 autoa kohti"
Toisinsanoen tuossa ei oteta huomioon ajettuja kilometrejä. Tärkein vikatilasto ei ole vikaa/100 autoa VAAN vikaa/kilometri. Tämä on huomattavan tärkeä ero kun huomioidaan, että GV on ammattikäytössä oleva auto (= paljon ajokilometrejä) ja muut autot pienelle perheelle suunnattuja autoja.
Tuon tilaston autot eivät ole TILA-AUTOJA NÄHNEETKÄÄN.
Tuossa listassa ainoat tila-autot ovat Renault Espace, Ford Galaxy / Volkswagen Sharan.
Ja nuokin kovasti pikkuisia verrattuna Grand voyageriin.
Kaikki loput on pikku autoja osa listan autoista oli jopa vain VIISI paikkaisia (Renault Scénic, Renault Grand Scénicistäkään ei tila-autoa saa mitenkään), loput naurettavia 5 2puolikasta autoja.
Volkswagen Multivan puolestaan on BUSSI.
Tilaston tekijällä ei siis ole ammattitaito riittänyt edes luokittelmaan autoja oikein.
Haluaisin oikeasti nähdä tilaston vikoja/ajetut kilometritTilastojen lopussa on teksti "KESKIMÄÄRIN AJETTU 75 000 km"
Tämä tarkoittaa sitä, että kilometrit ovat otettu huomioon.
Lisäksi listasit Galaxyn ja Sharanin samaksi autoksi. Ne olivat ennen sitä, mutta vuodesta 2006 lähtien ford on kehittänyt omaa ja VW omaa jotka ovat Sharan ja seatin Alhambra. Multivan on pakettiauto koriin tehty tila-auto. Ne ovat keskimäärin 7 paikkaisia ja ovat lyhyempiä kuin transporter, eli oikein on tilastoitu. - Riiseli
faktaa kehiin kirjoitti:
Tilastojen lopussa on teksti "KESKIMÄÄRIN AJETTU 75 000 km"
Tämä tarkoittaa sitä, että kilometrit ovat otettu huomioon.
Lisäksi listasit Galaxyn ja Sharanin samaksi autoksi. Ne olivat ennen sitä, mutta vuodesta 2006 lähtien ford on kehittänyt omaa ja VW omaa jotka ovat Sharan ja seatin Alhambra. Multivan on pakettiauto koriin tehty tila-auto. Ne ovat keskimäärin 7 paikkaisia ja ovat lyhyempiä kuin transporter, eli oikein on tilastoitu.Keskimäärin ajettu 75000 eli jos GV:llä ajettu 100 000 ja muilla 50 000 niin sehän on keskimäärin 75 000.
Ford Galaxy / Volkswagen Sharan on suoraan copy/paste tekniikalla otettu tuolta hesarin sivulta, joten se on myös tilastoissa merkitty samaksi autoksi.
Katso mitä kirjoitata PAKETTIAUTON KORIIN TEHTY eli siis pakettiauto ei henkilöauto, kuten GV. Eikä tuo volkkarin multivan mitenkään muuta sitä tosiasiaa että tuossa listassa 3/4 autoista oli ihan jotakin muuta kuin tila-autoja. Farkku, jonka takapaksiin on laitettu kaksi lasten istuinta ei tee autosta tila-autoa vaikka se virallisesti olisikin rekisteröity seitsemälle.
Listaan on kerätty autoja, jotka eivät ole tila-autoa nähneetkään mutta listasta myös puuttuu iso liuta oikeita tila-autoja. Sitikan C8, pösön 807, hyandai Trajet, Kia Carnival nyt ainakin... Miksi?
Jotenkin tuo lista nyt vaan ei vakuuta. - faktaa kehiin
Riiseli kirjoitti:
Keskimäärin ajettu 75000 eli jos GV:llä ajettu 100 000 ja muilla 50 000 niin sehän on keskimäärin 75 000.
Ford Galaxy / Volkswagen Sharan on suoraan copy/paste tekniikalla otettu tuolta hesarin sivulta, joten se on myös tilastoissa merkitty samaksi autoksi.
Katso mitä kirjoitata PAKETTIAUTON KORIIN TEHTY eli siis pakettiauto ei henkilöauto, kuten GV. Eikä tuo volkkarin multivan mitenkään muuta sitä tosiasiaa että tuossa listassa 3/4 autoista oli ihan jotakin muuta kuin tila-autoja. Farkku, jonka takapaksiin on laitettu kaksi lasten istuinta ei tee autosta tila-autoa vaikka se virallisesti olisikin rekisteröity seitsemälle.
Listaan on kerätty autoja, jotka eivät ole tila-autoa nähneetkään mutta listasta myös puuttuu iso liuta oikeita tila-autoja. Sitikan C8, pösön 807, hyandai Trajet, Kia Carnival nyt ainakin... Miksi?
Jotenkin tuo lista nyt vaan ei vakuuta.Gv:llä ajettu 50000 km ja muilla 100000 eli keskimäärin 75000.
galaxy ja sharan ovat olleet vuodesta 2006 kaksi täysin eri autoa. Soita vaikka kummankin valmistajalle, niin selviää tämä sinullekkin.
Gv on käytännössä ihan samanlainen pakettiauto kuin multivan. Mitoissa ei ole suurtakaan eroa ja kummallakin ajaneena voin sanoa, että volkkari on parempi ajettava.
ps. keskimäärin joka toisessa vojakkerissa on vikaa, aika karu totuus! - tekniikan maailma
hmhm kirjoitti:
ole hyviä ajettavuudeltaan noi pakettiautot, sen verran on kokemuksia työpaikoilta. Voyager tai Grandi on ehdoton jos meinaa että auto on mukava ajaa, käytännöllinen ja yleellisesti varustettu. Onneksi Amerikan autot ei ole suosittuja, muutenhan niillä olisi käytettynä samanverran tai enemmän hintaa kuin vastaavilla eurooppalaisilla. Onhan niissä kuitenkin korkea hinta uutena ostaessa.
se kulutus ja laatu. Kun ostaa vojakkrin, pitää ottaa kolme eri pankki lainaa; yksi autoon (pienin), toinen korjauskuluihin ja kolmas bensaan (suurin laina).
- Riiseli
faktaa kehiin kirjoitti:
Gv:llä ajettu 50000 km ja muilla 100000 eli keskimäärin 75000.
galaxy ja sharan ovat olleet vuodesta 2006 kaksi täysin eri autoa. Soita vaikka kummankin valmistajalle, niin selviää tämä sinullekkin.
Gv on käytännössä ihan samanlainen pakettiauto kuin multivan. Mitoissa ei ole suurtakaan eroa ja kummallakin ajaneena voin sanoa, että volkkari on parempi ajettava.
ps. keskimäärin joka toisessa vojakkerissa on vikaa, aika karu totuus!En minä väitänytkään että ne ovat sama auto vaan tuossa sinun listassa ne oli merkitty samaksia autoksi. Loistva osoitus taas listan tekijän ammattitaidosta.
Rekisteriotteessa lukee että henkilöauto ja suunniteltu henkilöautoksi EI pakettiautoksi.
Edelleenkin toi sun lista on niin pahasti päin persettä tehty ettei siitä kannata juuri johtopäätöksiä tehdä. Missä ovat ne muut (melkein) saman kokoluokan autot?
PS.
Et vieläkään ole kertonut miksi GV on Suomen myydyin auto luokassaan.
Onko ihmiset niin tyhmiä että ostavat kalliin bensa rosvon joka makaa koko ajan pajalla? - Riiseli
Riiseli kirjoitti:
En minä väitänytkään että ne ovat sama auto vaan tuossa sinun listassa ne oli merkitty samaksia autoksi. Loistva osoitus taas listan tekijän ammattitaidosta.
Rekisteriotteessa lukee että henkilöauto ja suunniteltu henkilöautoksi EI pakettiautoksi.
Edelleenkin toi sun lista on niin pahasti päin persettä tehty ettei siitä kannata juuri johtopäätöksiä tehdä. Missä ovat ne muut (melkein) saman kokoluokan autot?
PS.
Et vieläkään ole kertonut miksi GV on Suomen myydyin auto luokassaan.
Onko ihmiset niin tyhmiä että ostavat kalliin bensa rosvon joka makaa koko ajan pajalla?Olitkos sinä edes koskaan koeajanut Grand Voyageria
- ...
tekniikan maailma kirjoitti:
se kulutus ja laatu. Kun ostaa vojakkrin, pitää ottaa kolme eri pankki lainaa; yksi autoon (pienin), toinen korjauskuluihin ja kolmas bensaan (suurin laina).
''kulutus ja laatu'', ''vanhahtavat sisustukset jne'' :D. Mitä ihmeen väliä on jollain muodinmukaisilla sisustuksilla? Kuulostaa pahasti siltä että monet ei ole täällä kuin ärsyttämässä. Voin olla varma että jotka kyseistä autoa haukkuu ei ole varmasti koskaan sitä ajanut, saati omistanut. Kulutus ensinnäkään ei ole korkea varsinkaan maantiellä koska ylivaihde puottaa kierrokset niin alas, suurinpiirtein 2000rmp kohdalle 100km/h vauhdissa, kun taas manuaalivaihteisessa autossa ne huitelisivat jo 3000rmp kohdalla. Näimpä kulutus nousee pikkukoneisessa autossakin yhtäkorkeaksi. Laadussa ei ole mitään ongelmaa niinkun on jo useaan otteeseen todettu, se on vaan joku ihme päähänpinttymä jolla ei ole mitään totuus perää. Kaikissa vanhoissa autoissa tulee ongelmia jossain vaiheessa sille ei mitään voi. Sitten tuo arvon tippuminen, kun se on tippunut sieltä 50-100 tonnista 15-20 tonniin niin ei se enää niin nopeasti alas tule. Kaikissa kalliissa autoissa arvo tippuu nopeasti, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää ja miksi ihmeessä olla tyhmä ja ostaa auto uutena kotikäyttöön?
- jo eroon päässyt
riiseli kirjoitti:
1. A1 katsastuksen vikalistalla Voyager on puolivälin kohdalla. Ei siis hyvä mutta ei huonokaan. Hauskinta on että yleisin tai toiseksi yleisin vika on seisontajarru eli siis ei mikään massiivinen vika. Vikalistoja lukiessa noin yleisestikkin kannattaa aina katsoa myös mikä se vika on. Joissakin autoissa hajoaa halvat osat (pallonivelet yms) joissa tulee isoja ja kalliita remonttteja.
Korjaukset ei muuten oikeasti ole sen kalliimpia kuin muissakaan autoissa vaikka tällä ihan yleisesti pelotellaan.
2. Iso on kulutus joo, varsinkin kaupungissa. Paitsi noihin sun lukuihin, että 3,3 bensan kulutus on 12 litran huitteilla ja diiselin lähempänä 8 kuin yhdeksää.
Varsinkin maantiellä kulutus luvut onkin sitten jo varsin kohtuulliset. Ajoin juuri Lappeenrannasta Tampereelle ajotietokoneen mukaan 6.3 litran (diesel) kulutuksella.
3. En tiedä kun en tiedä esim. vw transporterin vakuutusmaksuja. Tilojen puolestahan GV:stä ja muista henkilöautoista ei kannata samana päivänä edes puhua. Mitäs se jos haluaa pikku autolla ajella mutta jos tilaa tarvitaan niin se on GV tai bussi.
4. Kauheen moni täälläkään ei ole ostamassa uutena voikkua vaan käytettynä. Uutena voikut on tarkoitettu ammattikäyttöön esim. takseiksi tai firmojen EDUSTUSAUTOIKSI.
Voikku on Suomen MYYDYIN tila-auto. Firmat luopuvat autoistaan n. kolme vuotiaina, verotuksellisista ja leasing syistä tässä on yksi syy miksi käytetyt autot menettävät nopeasti hintaansa. Niitä on kohtuullisen paljon tarjolla käytettynä.
5. Tekniikka on toimivaa. Muotoilu puolestaan mielipide kysymys, josta ei kannata väitellä. Tiedän aika monta vanhaa automallia, jotka ovat helvetin hienoja ja monia uusia malleja jotka ovat saatanan rumia.
Mielenkiintoista. Ensiksi sanot, että voikku on kallis ja nyt toteat että "hyvää ei saa halvalla" . Voikku on siis mielestäsi hyvä auto.
1. Ajomukavuus parempi kuin missä tahansa muussa saman kokoluokan autossa
2. liukuovia saa etsimällä etsiä muista autoista
3. Automaatti
4. GV:ssä tilaa huomattavasti enemmän kuin muissa henkilöautoissa
5. Moottorissa (sekä diesel että bensa) tehot ja vääntö riittää myös täydellä kuormalla.
6. Päästäkseen Suomen myydyimmäksi pitää olla hyvä tai halpa voikku ei ainakaan ole kauheen halpa.Voyagerin korjaukset OVAT kalliimpia mitä muissa merkeissä ja varsinkin DIESEL voyagerin kun niitä on vähän. Merkkiliikkeidenkään ammattitaito ei riitä vian paikallistamiseen saati korjaamiseen. Vaihdetaan järjettömän hintaisia osia ja toivotaan josko nyt korjautuisi ja jos ei niin nostetaan kädet pystyyn ja sanotaan että kun niitä on niin vähän...
Jakohihna vaihto yli 1000e, Vesipumppu n.500 e, ilmamassamittari n 400 e, ruiskusuuttimet 720 e/kpl, kytkin kestää ehkä 200tkm jonka jälkeen monen tonnin remontti.
Liukuovet ok mutta penkit raskaita ja muunneltavuus huono. esim takasohva keskelle niin jalkatilat olemattomat ja reunassa tyhjää, keskipenkkejä ei voi siirtää taakse. Sharan/Galaxy/alhambra:ssa huomattavasti parempi muunneltavuus.
Ajettavuus ja suorituskyky ok, kulutus kohtuullinen n 8 l.
Automaatista en tiedä muuta kuin että moni on rikkonut peräkärryn vedossa ja erittäin merkkiuskollisia Moparin öljylle. - Riiseli
jo eroon päässyt kirjoitti:
Voyagerin korjaukset OVAT kalliimpia mitä muissa merkeissä ja varsinkin DIESEL voyagerin kun niitä on vähän. Merkkiliikkeidenkään ammattitaito ei riitä vian paikallistamiseen saati korjaamiseen. Vaihdetaan järjettömän hintaisia osia ja toivotaan josko nyt korjautuisi ja jos ei niin nostetaan kädet pystyyn ja sanotaan että kun niitä on niin vähän...
Jakohihna vaihto yli 1000e, Vesipumppu n.500 e, ilmamassamittari n 400 e, ruiskusuuttimet 720 e/kpl, kytkin kestää ehkä 200tkm jonka jälkeen monen tonnin remontti.
Liukuovet ok mutta penkit raskaita ja muunneltavuus huono. esim takasohva keskelle niin jalkatilat olemattomat ja reunassa tyhjää, keskipenkkejä ei voi siirtää taakse. Sharan/Galaxy/alhambra:ssa huomattavasti parempi muunneltavuus.
Ajettavuus ja suorituskyky ok, kulutus kohtuullinen n 8 l.
Automaatista en tiedä muuta kuin että moni on rikkonut peräkärryn vedossa ja erittäin merkkiuskollisia Moparin öljylle.Jakohina on kohtuuttoman kallis se myönnettäköön. Onneksi vaihtoväli on 100 000 monessa muussa autossa paljon vähemmän.
Muista osien hinnoista paha sanoa, kun en tunne muiden vastaavan kokoisten autojen varaosa hintoja. Joku joka tuntee muidenkin merkkien vastaavia hintoja voi kommentoida...
Kytkimen hajoaminen taas on aikalailla kuskista kiinni. Sen saa nopeasti rikki tai sen saa kestämään. Kuka hitossa ajaa manuaali voikulla, mistä niitä edes löytää ;-)
Tuolla aikaisemmin kirjoittamallani tarkoitin lähinnä että kausi ja määräaikaishuollot aikalailla saman hintaisi kuin muillakin.
No niitä penkkejä ei tarvi roudata mihinkään kun ne kääntyy yhdellä kädellä lattian alle =)
Tuo jalkatilan olemattomuus ilmeisesti koskee pikku voikkua ei isoa...
Automaattiloota kestää peräkärrynkin JOS TEKEE NIIN KUIN OHJEKIRJA KÄSKEE eli vetää raskasta kuormaa vaihteelle 3 eikä D:llä ja MUISTAA VAIHTAA ÖLJYT säännöllisesi.
Moparin öljy on kyllä ehdoton. - GrandiV
... kirjoitti:
''kulutus ja laatu'', ''vanhahtavat sisustukset jne'' :D. Mitä ihmeen väliä on jollain muodinmukaisilla sisustuksilla? Kuulostaa pahasti siltä että monet ei ole täällä kuin ärsyttämässä. Voin olla varma että jotka kyseistä autoa haukkuu ei ole varmasti koskaan sitä ajanut, saati omistanut. Kulutus ensinnäkään ei ole korkea varsinkaan maantiellä koska ylivaihde puottaa kierrokset niin alas, suurinpiirtein 2000rmp kohdalle 100km/h vauhdissa, kun taas manuaalivaihteisessa autossa ne huitelisivat jo 3000rmp kohdalla. Näimpä kulutus nousee pikkukoneisessa autossakin yhtäkorkeaksi. Laadussa ei ole mitään ongelmaa niinkun on jo useaan otteeseen todettu, se on vaan joku ihme päähänpinttymä jolla ei ole mitään totuus perää. Kaikissa vanhoissa autoissa tulee ongelmia jossain vaiheessa sille ei mitään voi. Sitten tuo arvon tippuminen, kun se on tippunut sieltä 50-100 tonnista 15-20 tonniin niin ei se enää niin nopeasti alas tule. Kaikissa kalliissa autoissa arvo tippuu nopeasti, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää ja miksi ihmeessä olla tyhmä ja ostaa auto uutena kotikäyttöön?
.. näiden ihmisten kirjoituksia joilla ei selvästi ole mitään käsitystä koko autoista, kuten jo tämän ketjun aloittavassa kirjoituksessa sanoin... Suurin pointti tuntuu olevan koko ajan se kulutus, laskiko kukaan edelleenkään kuinkapaljon enemmän maksaa esim 1000km lenkki 9.8l kulutuksella vs. 7-8l normifarmarin kulutukseen... Ja kun edelleenkin puhutaan ihan eriplaneetalla olevista autoista.. Jos ei ole tarvetta isolle autolle, ajakaa toki pikku kinnereillä, mutta jos haluat mahdollisimman mukavasti siirtyä isonlauman ja lasten kanssa, ei kauheasti ole vaihtoehtoja.. Joka puolella tulee vastaan Voyagereita, muita tila-autoja harvemmin..
Ehkä joskus tulee joku vastaava yhtä hyvä vaihtoehto, tällä hetkellä niitä ei ole. Ja sitten kun tulee, joutuukin odottelee aika kauan että 10-15tuhannella sellaisen itselleen saisi.. - riiseli
GrandiV kirjoitti:
.. näiden ihmisten kirjoituksia joilla ei selvästi ole mitään käsitystä koko autoista, kuten jo tämän ketjun aloittavassa kirjoituksessa sanoin... Suurin pointti tuntuu olevan koko ajan se kulutus, laskiko kukaan edelleenkään kuinkapaljon enemmän maksaa esim 1000km lenkki 9.8l kulutuksella vs. 7-8l normifarmarin kulutukseen... Ja kun edelleenkin puhutaan ihan eriplaneetalla olevista autoista.. Jos ei ole tarvetta isolle autolle, ajakaa toki pikku kinnereillä, mutta jos haluat mahdollisimman mukavasti siirtyä isonlauman ja lasten kanssa, ei kauheasti ole vaihtoehtoja.. Joka puolella tulee vastaan Voyagereita, muita tila-autoja harvemmin..
Ehkä joskus tulee joku vastaava yhtä hyvä vaihtoehto, tällä hetkellä niitä ei ole. Ja sitten kun tulee, joutuukin odottelee aika kauan että 10-15tuhannella sellaisen itselleen saisi..Koreassa käydessäni korealaisella työkaverilla oli joku ISO kia en muista mallia mutta ei tuoda Suomeen. Ei hullumpi ollut kyydissä istua ja melkein yhtä iso kuin GV... Liukuovet, automaatti, jne... Ajo mukavuudesta en tiedä kun en puikkoihin hypännyt...
- seli seli henkseli
GrandiV kirjoitti:
.. näiden ihmisten kirjoituksia joilla ei selvästi ole mitään käsitystä koko autoista, kuten jo tämän ketjun aloittavassa kirjoituksessa sanoin... Suurin pointti tuntuu olevan koko ajan se kulutus, laskiko kukaan edelleenkään kuinkapaljon enemmän maksaa esim 1000km lenkki 9.8l kulutuksella vs. 7-8l normifarmarin kulutukseen... Ja kun edelleenkin puhutaan ihan eriplaneetalla olevista autoista.. Jos ei ole tarvetta isolle autolle, ajakaa toki pikku kinnereillä, mutta jos haluat mahdollisimman mukavasti siirtyä isonlauman ja lasten kanssa, ei kauheasti ole vaihtoehtoja.. Joka puolella tulee vastaan Voyagereita, muita tila-autoja harvemmin..
Ehkä joskus tulee joku vastaava yhtä hyvä vaihtoehto, tällä hetkellä niitä ei ole. Ja sitten kun tulee, joutuukin odottelee aika kauan että 10-15tuhannella sellaisen itselleen saisi..lauseesi "Jos ei ole tarvetta isolle autolle, ajakaa toki pikku kinnereillä" kertoo kaiken syslerimiesten suhtautumisesta kanssa autoilijoihin. Voikkuhan on useimmille omistajille egon ym. jatke.
Ja sitten tämä normaali selittely " kun edelleenkin puhutaan ihan eriplaneetalla olevista autoista", "jos haluat mahdollisimman mukavasti siirtyä isonlauman ja lasten kanssa, ei kauheasti ole vaihtoehtoja", "Ehkä joskus tulee joku vastaava yhtä hyvä vaihtoehto, tällä hetkellä niitä ei ole". - seli seli henkseli
Riiseli kirjoitti:
Jakohina on kohtuuttoman kallis se myönnettäköön. Onneksi vaihtoväli on 100 000 monessa muussa autossa paljon vähemmän.
Muista osien hinnoista paha sanoa, kun en tunne muiden vastaavan kokoisten autojen varaosa hintoja. Joku joka tuntee muidenkin merkkien vastaavia hintoja voi kommentoida...
Kytkimen hajoaminen taas on aikalailla kuskista kiinni. Sen saa nopeasti rikki tai sen saa kestämään. Kuka hitossa ajaa manuaali voikulla, mistä niitä edes löytää ;-)
Tuolla aikaisemmin kirjoittamallani tarkoitin lähinnä että kausi ja määräaikaishuollot aikalailla saman hintaisi kuin muillakin.
No niitä penkkejä ei tarvi roudata mihinkään kun ne kääntyy yhdellä kädellä lattian alle =)
Tuo jalkatilan olemattomuus ilmeisesti koskee pikku voikkua ei isoa...
Automaattiloota kestää peräkärrynkin JOS TEKEE NIIN KUIN OHJEKIRJA KÄSKEE eli vetää raskasta kuormaa vaihteelle 3 eikä D:llä ja MUISTAA VAIHTAA ÖLJYT säännöllisesi.
Moparin öljy on kyllä ehdoton.jossa jakohihna pitää vaihtaa ennen 100000km. Nykyisinhän melkein kaikissa autoissa on kejtut.
Eli kytkin ei kestä normaaliajoa, vaan sillä joutuu temppuilemaan.
En tunne yhtäkään mallia jossa penkkejä pitäisi roudata jonnekkin, esim. galaxyssa ne kääntyy tasaiseksi levyksi jolloin perä on iso kuin pakettiautossa. - Riiseli
seli seli henkseli kirjoitti:
lauseesi "Jos ei ole tarvetta isolle autolle, ajakaa toki pikku kinnereillä" kertoo kaiken syslerimiesten suhtautumisesta kanssa autoilijoihin. Voikkuhan on useimmille omistajille egon ym. jatke.
Ja sitten tämä normaali selittely " kun edelleenkin puhutaan ihan eriplaneetalla olevista autoista", "jos haluat mahdollisimman mukavasti siirtyä isonlauman ja lasten kanssa, ei kauheasti ole vaihtoehtoja", "Ehkä joskus tulee joku vastaava yhtä hyvä vaihtoehto, tällä hetkellä niitä ei ole".Mihin autoon itse laittaisit neljä turvaistuinta, kaksosten vaunut ja lihavan vaimon?
Niitä autoja joihin nuo mahtuvat ei ihan oikeasti ole kauheesti.
Neljännen syntymään asti ajettiin Opel Astralla. Takapenkille ei mahtunut kolmea turvaistuinta rinnakkain. Minun oli pakko olla aina kuskina, koska en takapenkillä mahtunut kahden turvaistuimen väliin (vaimo juuri ja juuri) siten että olisi saanut selän selkänojaan kiinni.
Iso auto on siis välttämättömyys ei egon jatke. En usko että kauheen moni ostaa tila-autoa ihan vaan huvin vuoksi. Iso auto ostetaan kun se tarvitaan. Jos tarvitaan pippelin jatkeet ovat kaksipaikkaisia ja puolet matalempia...
Samalla rahalla saa hitosti parempiakin pillumagneetteja, jos sellaista tarvitsee.
Sillon kun laittaa rahaa kiinni 15000 - 20000 euroa niin varmasti kaikki haluavat juuri niin hyvän auton kuin sillä rahalla saa. Tuossa hintaluokassa paras vaihtoehto on GV. Ei ne muut tila-autot (siis oikeasti 7 paikkaiset) ole tuon halvempia.
PS.
Etkö mitään muuta enää keksinyt kuin että "GV nyt vaan on pippelin jatke".
Kuullostaa aika pahasti... Hmmm... Kateudelta! - Tila-autollinen
seli seli henkseli kirjoitti:
jossa jakohihna pitää vaihtaa ennen 100000km. Nykyisinhän melkein kaikissa autoissa on kejtut.
Eli kytkin ei kestä normaaliajoa, vaan sillä joutuu temppuilemaan.
En tunne yhtäkään mallia jossa penkkejä pitäisi roudata jonnekkin, esim. galaxyssa ne kääntyy tasaiseksi levyksi jolloin perä on iso kuin pakettiautossa.Nyt sulla pettää tietämys ja pahasti.
Ketjullisia koneita ei ole kovinkaan montaa. Toyotalla on joitakin ketju malleja (ainakin Avensis) mutta kyllä jakopäänhihna on ihan yleinen ratkaisu.
Kytkimellä ei joudu temppuilemaan. Jotkut eivät vaan osaa ajaa autoa. Jos kytkintä luistattaa turhan päiten jokaisessa liikkeelle lähdössä niin kyllähän se rikki menee.
Jos nyt vaikka käy katsomassa fordin kotisivuilta niin kyllähän tuo keskipenkki taipuu VAIN selkänojastaan eli penkki ei mene kokonaan lattian alle ja syö näin ollen tilaa ihan turhaan. (Trajet, C8, 807 nyt ainakin missä penkit jäävät ikävästi pystyyn).
Kovin on vaatimattomat no Galaxyn tilat muutenkin (tiedot autotalli.com - uudet autot):
Tavaratila Galaxy
selkänoja ylhäällä ikkunatasoon 435 l
selkänoja taitettuna kattoon 2325 l (mitä tarkoittaa selkänoja taitettuna kattoon???)
Tavaratila Grand Voyager
selkänoja ylhäällä ikkunatasoon 638 l
selkänoja taitettuna kattoon 3296 l (mitä tarkoittaa selkänoja taitettuna kattoon???) - Juupelis__
Riiseli kirjoitti:
Mihin autoon itse laittaisit neljä turvaistuinta, kaksosten vaunut ja lihavan vaimon?
Niitä autoja joihin nuo mahtuvat ei ihan oikeasti ole kauheesti.
Neljännen syntymään asti ajettiin Opel Astralla. Takapenkille ei mahtunut kolmea turvaistuinta rinnakkain. Minun oli pakko olla aina kuskina, koska en takapenkillä mahtunut kahden turvaistuimen väliin (vaimo juuri ja juuri) siten että olisi saanut selän selkänojaan kiinni.
Iso auto on siis välttämättömyys ei egon jatke. En usko että kauheen moni ostaa tila-autoa ihan vaan huvin vuoksi. Iso auto ostetaan kun se tarvitaan. Jos tarvitaan pippelin jatkeet ovat kaksipaikkaisia ja puolet matalempia...
Samalla rahalla saa hitosti parempiakin pillumagneetteja, jos sellaista tarvitsee.
Sillon kun laittaa rahaa kiinni 15000 - 20000 euroa niin varmasti kaikki haluavat juuri niin hyvän auton kuin sillä rahalla saa. Tuossa hintaluokassa paras vaihtoehto on GV. Ei ne muut tila-autot (siis oikeasti 7 paikkaiset) ole tuon halvempia.
PS.
Etkö mitään muuta enää keksinyt kuin että "GV nyt vaan on pippelin jatke".
Kuullostaa aika pahasti... Hmmm... Kateudelta!Täälä porukka ensin yrittää lytätä GV:n kuinka huono, epäluotettava, kamalan näköinen GV on.
Sitten on tämä porukka joka on sitä mieltä että GV on pippelin jatke.
Koettakaapas nyt päättää onko GV huono vai niin ylellinen että sitä voi käyttää pippelin jatkeena. Molempia GV ei voi olla!! - tää on totta
Juupelis__ kirjoitti:
Täälä porukka ensin yrittää lytätä GV:n kuinka huono, epäluotettava, kamalan näköinen GV on.
Sitten on tämä porukka joka on sitä mieltä että GV on pippelin jatke.
Koettakaapas nyt päättää onko GV huono vai niin ylellinen että sitä voi käyttää pippelin jatkeena. Molempia GV ei voi olla!!Gv onkin jatke sen omistajilleen auton koon puolesta.
- hetikial
tää on totta kirjoitti:
Gv onkin jatke sen omistajilleen auton koon puolesta.
Herrannen aika.....minä naisena ajan 4 lapsen kanssa joka päivä grandilla enkä ole todellakaan koskaan ajatellut että se olis joku munan jatke!......mikä teitä miehiä vaivaa? Ehdottomasti meidän perheeseen ainakin voja on ainut mikä palvelee kaikkia. Lapset on kaikki alle kouluikäisiä joten istuimia on 4 ja kaksostenrattaatkin kulkee usein mukana. Tyytyväinen olen vaikka vikojakin on ollut....ei ollut varaa ostaa uutena vaan saksantuonti on. Mutta sellasista se elämä on :-)
- hyrsler
Katselkaapa joskus kriittisesti niitä autojen vikalistoja mitä julkaistaan ( jokin aika sitten yhtä saksalaista lueskelin), niin siinä niillä automerkeillä joilla vähän vikoja on keskimäärin ajettu 60 000-100 000 km olihan se voyager siellä loppupäässä mutta niissä oli kilometrejä keskimäärin 250 000. vuosimalliltaan autot olivat samaa. Kärkipäässä oli muun muassa porchea ajo kilometrit keskimäärin 30 000 ja sit verrataan vikalistoja ja luotettavuutta vuosimallin mut ei kilometrien mukaan. Just joo, tosi realistista eihän se auto vikaannu jos se seisoo tallissa tai sillä ajetaan muutama tuhat vuodessa. Voikut yleensä kovassa lapsiperhe käytössä ja ostettu käyttö ei näyttö tarpeeseen. Kilometrejä yleensä tehtaillaan ihan reippaaseen tahtiin.
- MiniVanMan
Jep!
Ajan päivittäin työmatkaa noin 200 km. Vuodessa tästä tulee palttia rallaa 52000 omat ajot.
Keskinopeus motarilla noin 110-120. Kulutus noin 7,5 L talvella alle 6,5 L kesällä. Pelkkä kaupunki pörräys
vie noin 10 - 9 l riippuu ihan miten polkee.
Mutta suurin ihanuus on kun näkee kauas. Tilaa kuudelle ja harrastuksille, mahtuu koirat ja vempaimet.
Jaksaa vetää kärryä (jossa mönkkäri tai kelkka). Vepastolla varustettuna ei ole ollu huolta pakkasistakaan!
Jostain vaan täytyy maksaa niin kun muutamasta ylimääräisestä diesel litrasta!
Päästölaskelmat on mielestäni virheellisiä kun niissä homioidaan vaan määriä. Pitäisi laatia kaava joka ottaa huomioon auto massan, kuljetuskyvyn, moottorin koon jne.
Olen toki käynyt töissä myös emännän Skodalla. Siinä minun ajotyylillä kulutus 5,5 l (1.9tdi) emännän ajolla 3,8 L. Siis merkitystä on kuka ajaa, miten ajaa, jne.
Autoilu on mukavaa, en kyllä julkista käyttää halua! Innolla odotan uutta hypridivoikkua jossa kulutus (bensa) on jossain 4.5 L /100 km (http://www.chryslergoeselectric.fi/chryslerev/towncountry/)- Riiseli
Kuullostaa hyvältä.
Hinta tosin hippuisen pelottaa.... - new be
Koska tuo mahtaa tulla markkinoille?
Mahtaako tulla Suomeen asti?
- Linnankoski
Kyllä nämä härmä24:sen "kriitikot" on ihan oma lukunsa.
Itselläni 2 Grand Voaygeria, RG-koria. Molemmat 3.3 koneella. Edelleen se ainoa Suomeen tuotu auto, johon mahtuu kuski, vaimo, anoppi, 2 lasta, rattaat, vaunut, matkasängyt, patjat, petivehkeet, ym. mitä lapsiperhe reissussa tarvitsee... ; )
(Älkääkä "kriitikot" heti kommentoiko " kuka ******* ottaa anoppia kyytiin?" Jokainen taaplaa tyylillään.)
Ja ne muut merkit 00-luvulla, Fordx2, VW, Opelx3, Renaultx4, Nissan, Peugeotx2, Citroen.
Omista kokemuksista voin vain sanoa, että kaikki, huom. kaikki autot, ovat samaa kakkaa vain laitettuna eri pakettiin. Kaikkia saat korjata ja huoltaa ihan riittämiin, etenkin kun ajaa 40tkm vuodessa.
Ja kulutuksesta: En miettinyt hetkeäkään kumman auton kanssa lähdin Eurooppaa kiertämään viime kesänä (5000km). Vaihtoehtoina GR bensa voikku vai HDI farkku pösö. Pösöllä pääsee 5 litraan satasella, kun Voyager menee 10 litraa satasella.
Voyagerilla väännettiin reissu ja ilman mitään ongelmia. 5000 km, tankkausten ja gps tietojen pohjalta, keskikulutus koko reissulle 9,72 litraa / 100km ja bensaa... tottakai.
En kehu tai puolusta kuitenkaan mitään autoa. Jokainen ajaa tarpeen ja halunsa mukaan. Meidän tapauksessa tarvitsemme käytännöllistä tilaa.
Ps. vaikka lakia rikotaankin, niin ei missään "eurokollegassa" pääse lennosta korjaamaan 1-v pojan eritteitä eturivistä takimmaiselle riville, ei missään, etenkään 190 senttinen wannabehetero, kuten allekirjoittanut.- mehiläismäki
Hyvä kirjoitus. Juurikin näin
- huonokauppamies =)
mehiläismäki kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Juurikin näin
.. perhana ku mitä kauemmin sillä ajaa, sen vaikeampi siitä on luopua.. Periaatteessa ei enää tartteisi niin paljoa tilaa, ainakaan koko aikaa kuukaudesta, ja sen takia pistin auton myyntiinkin mutta.. Vaikka kyselijöitä on riittänyt ja autoliikkeetkin on suoraa kauppaa ehdottaneet, olen pitänyt pyyntihinnasta kiinni.
Oikeastaan yksi iso tekijä mikä on hillinnyt autonmyynti intoa, oli kun ajelin tavallisella saman ikäisellä farmarilla. Nitinää, natinaa, tahmeutta, ahtautta ja kankeutta. Eikä ajamisen nautinnosta tietoakaan. Ei todellakaan haluaisi hiihtoloma reissua sellaisella tehdä.
Talvella kulutuksesta sen verran että nyt 400km matkalla oli kulutus 10,5l /100km Ja kyseessähän on Grand Voyager 3.3. Tuossa syksyllä pääsi 9,7 / 9,8 kulutuksella parhaimmillaan moottoritiellä suurimmaksi osaksi ajellessa. - ...
huonokauppamies =) kirjoitti:
.. perhana ku mitä kauemmin sillä ajaa, sen vaikeampi siitä on luopua.. Periaatteessa ei enää tartteisi niin paljoa tilaa, ainakaan koko aikaa kuukaudesta, ja sen takia pistin auton myyntiinkin mutta.. Vaikka kyselijöitä on riittänyt ja autoliikkeetkin on suoraa kauppaa ehdottaneet, olen pitänyt pyyntihinnasta kiinni.
Oikeastaan yksi iso tekijä mikä on hillinnyt autonmyynti intoa, oli kun ajelin tavallisella saman ikäisellä farmarilla. Nitinää, natinaa, tahmeutta, ahtautta ja kankeutta. Eikä ajamisen nautinnosta tietoakaan. Ei todellakaan haluaisi hiihtoloma reissua sellaisella tehdä.
Talvella kulutuksesta sen verran että nyt 400km matkalla oli kulutus 10,5l /100km Ja kyseessähän on Grand Voyager 3.3. Tuossa syksyllä pääsi 9,7 / 9,8 kulutuksella parhaimmillaan moottoritiellä suurimmaksi osaksi ajellessa.Miksihän sitä sitten vaihtamaan hyvää peliä? Tilasta ei haittaakaan ole ja sille varmasti on tarvetta joskus. Mitä sitä nyt muutenkaan huonompaan autoon vaihtamaan.
- mmakine
... kirjoitti:
Miksihän sitä sitten vaihtamaan hyvää peliä? Tilasta ei haittaakaan ole ja sille varmasti on tarvetta joskus. Mitä sitä nyt muutenkaan huonompaan autoon vaihtamaan.
Eiköhän tuolla kaverilla luopumisen syynä ole se totuus että GV tai mikä tahansa iso auto on kallis ajaa ja pitää. Tilasta on haittaa sitten kun maksun aika tulee. Voi olla vaikea perustella itselleen autoa joka on turhan iso omaan käyttöön ja aiheuttaa sopivamman kokoiseen verrattuna vaan tarpeettomia kustannuksia. Sitä pitää vaan yrittää löytää kompromissi itselle sopivien kustannusten ja haluamansa auton väliltä.
- Riiseli
mmakine kirjoitti:
Eiköhän tuolla kaverilla luopumisen syynä ole se totuus että GV tai mikä tahansa iso auto on kallis ajaa ja pitää. Tilasta on haittaa sitten kun maksun aika tulee. Voi olla vaikea perustella itselleen autoa joka on turhan iso omaan käyttöön ja aiheuttaa sopivamman kokoiseen verrattuna vaan tarpeettomia kustannuksia. Sitä pitää vaan yrittää löytää kompromissi itselle sopivien kustannusten ja haluamansa auton väliltä.
Kun se kerran on bensakone niin pidät pihassa. Eihän siitä oikein muita "turhia" kuluja ole kuin käyttömaksu. Jos et esim. talvisin tarvitse niin laitat seisontaan.
Diesel vehje olisi ikävempi dieselveron takia...
Onhan siinä tietysti pääomaa kiinni mutta silti.... - ...
mmakine kirjoitti:
Eiköhän tuolla kaverilla luopumisen syynä ole se totuus että GV tai mikä tahansa iso auto on kallis ajaa ja pitää. Tilasta on haittaa sitten kun maksun aika tulee. Voi olla vaikea perustella itselleen autoa joka on turhan iso omaan käyttöön ja aiheuttaa sopivamman kokoiseen verrattuna vaan tarpeettomia kustannuksia. Sitä pitää vaan yrittää löytää kompromissi itselle sopivien kustannusten ja haluamansa auton väliltä.
No onhan se niinkin. Tohon nyt ois voinu tiestysti lisätä että mitään järkeä sitä ei ole alkaa myymään kun tulee takkiin niin törkeästi, vaikka kallis uutena onkin ei käytettynä siitä saa läheskään arvoistaan hintaa takaisin(kiitos suomalaisen asenteen ja päättäjien). Melkein järkevintä se seisontavakuutus jos rahat loppuu, ne kulut auton vaihtamisessa on kuitenkin aina niin suhteellisia.
Itselläni Chrysleri on myös harrastus-vehje samalla joten siitä ei helpolla luovu ja joka kerta sillä ajaminen on elämystä. Eihän nyt ole mitään järkeen käypää selitystä pitää isoa sedania jos ajelee lähinnä yksinään. Kukin tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110