Kuinka paljon vikaa mahtuu pieneen sahaseen, pieneen sahaseen?
Siis, millaisia vikoja voi olla?
Tuleeko pitkäkin luettelo?
ps. Mistä ne ammattimaiset motorisahan korjaajat hankkii niitä painemittareita pumppuineen, joilla mittaavat, pitääkö esmes kampikammio paineen?
Moottorisahan viat?
7
4319
Vastaukset
- seseon
Mittarin saat pneumatiikkaliikkeestä tai jostakin halpahallista jossa myydään ilmanpaineella toimivia laitteita. Letkua saat mistä vaan. Käsipumpun saat apteekista kun pyydät verenpainemittariin pumppua.
- kokemusta on
Kaikkien verenpainemittareiden pumput ei käy, esim. omtronin pumppun venttiili päästää koko ajan ilmaa läpi. Pitää olla sellainen pumppu, jonka venttiili ei päästä yhtään ilmaa ennenkuin painaa napista tai kiertää venttiilin auki.
- seseon
kokemusta on kirjoitti:
Kaikkien verenpainemittareiden pumput ei käy, esim. omtronin pumppun venttiili päästää koko ajan ilmaa läpi. Pitää olla sellainen pumppu, jonka venttiili ei päästä yhtään ilmaa ennenkuin painaa napista tai kiertää venttiilin auki.
Mulla on nimenomaan omronin pumppu ja toimii. Ja onhan kyllä muitakin vaihtoehtoja. Vaikka polkupyörän/jalkapallon pumppu ja jonkinlainen takaiskuventtiili. Suunnittelemalla ja keksimällä taivas rajana. Pääasia ettei tunge millään laitteella liian kovia paineita sahan sisuksiin. Korkkaa stefat.
- Tuurna
seseon kirjoitti:
Mulla on nimenomaan omronin pumppu ja toimii. Ja onhan kyllä muitakin vaihtoehtoja. Vaikka polkupyörän/jalkapallon pumppu ja jonkinlainen takaiskuventtiili. Suunnittelemalla ja keksimällä taivas rajana. Pääasia ettei tunge millään laitteella liian kovia paineita sahan sisuksiin. Korkkaa stefat.
yleensä halkeamatta vauhtipyörä ja sylinteri. Jotensakin kaikki muu voi hajota.
- Tahtoo tietää
seseon kirjoitti:
Ohjeissa näkyy olevan, että 0,5 bar pitäisi lykätä kampikammioon (imu ja pakoaukot tukittuna) ja puolen minuutin sisällä paine ei saisi aleta kuin max 0,3 bar.
(Mistä se muuten vuotaa sen paineen pois ja vuotaako uudessa sahassa?)
Mutta paljonko painetta pitää olla, että vaikka uuden sahan kampiakselin stefat pettää? - seseon
Tahtoo tietää kirjoitti:
Ohjeissa näkyy olevan, että 0,5 bar pitäisi lykätä kampikammioon (imu ja pakoaukot tukittuna) ja puolen minuutin sisällä paine ei saisi aleta kuin max 0,3 bar.
(Mistä se muuten vuotaa sen paineen pois ja vuotaako uudessa sahassa?)
Mutta paljonko painetta pitää olla, että vaikka uuden sahan kampiakselin stefat pettää?No ei kai sinne kannata tukkia enempää painetta kuin ohjeessa suositellaan. Vuoto löytyy suihkuttamalla sauppuavettä ympäri sahaa sen ollessa paineistettu. Vuotoa voi esiintyä kampikammion/sylinterin ympäristöstä. Uusi saha tuskin vuotaa. Max kilon verran itse laittaisin painetta.
- Stihlilin
Ammattimetsurin käyttämä ja liikkeen kunnostama Raket kesti 35 vuotta mökkikäytössä. Sitten meni kaasuttimen kalvo! Keräilijä sai sahan lahjaksi ja minä ostamalla uuden ja huonomman Stihlin.
Uusi on pyörinyt tuskin kahta tuntia ja toinen takuukorjaus jo odottaa. Todellakin kunnostettu ammattisaha taitaa olla paras ja puree puuta ihan eri malliin verrattuna leikkimökkisahoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658