Pappi etsii elämään tarkoitusta

pappi k l

Voisitko sinä valaista, mikä on elämän tarkoitus?

41

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petattu sänky,alhaalla oleva vessan istuin ja koti ilman villakoiria,sanoo vaimo.

• kaDSDWO

salaisuus ja tarkoitus on elämä.
      Koska sinulla ei muuta ole, elä se täydellisesti.
      Niin että voi kuolinvuoteellaan huokaista tyytyväisyydestä.

• Niin, siinä kait se on. Jos on kerran synnytty, elämän tarkoitus on elää, koska ei ole mitään ilman elämää
        Onko täydellistä elämää, eikö se ole jo silloin pilalla, jos se on täydellistä.
        Kuka on kuolinvuoteella tyytyväinen. Pitäs ratkaista mitä tyytyväisyys on. Voihan sitä sanoa, että on tyytyväinen, mutta enpä tuota ihan niin varma ole, tuskin tulen olemaan.

• Adria

Elämän tarkoitus on tietää mikä ja missä on se jokin. Ole hyvä.

• oot kertonut :)) Mä ainakin muistan...

• paapuuri

että "elämän tarkoitus on ikävän karkoitus".

• verditti

kuin muidenkin ihmisten elämän tarkoitus on sama kuin porkkanan.

• jassumarketta

jokaisen kysyä itseltään. Eihän se mitenkään voi olla niin, että jokaisella ihmisellä on sama elämäntarkoitus ja miksi turhaa kysellä, jos on keskimäärinkään onnellinen, silloin on joku tarkoitus miksi elää. Mutta jos oletkin ihan maassa, sitä täytyy ehkä hiukan etsiä.

• otto-k

Lisääntykää ja koetakaa pysyä hengissä..

• jassumarketta

on pakko kertoa vitsi jonka entinen työnantajani päästi suustaan kahvitauolla. Hänellä oli kuulemma 18 sisarusta ja vanhemmat ymmärtäneet väärin lauseen: Lisääntykää ja täyttäkää maa.

• otto-k
        jassumarketta kirjoitti:

on pakko kertoa vitsi jonka entinen työnantajani päästi suustaan kahvitauolla. Hänellä oli kuulemma 18 sisarusta ja vanhemmat ymmärtäneet väärin lauseen: Lisääntykää ja täyttäkää maa.

Aivan,he ymmärsivät asian väärin..se ei ollut yksin heidän tehtävänsä:)

• viivatiina

kai se on yrittämistä selvitä hengissä elämästä kunnes iskee se totuus eteen ettei elämästä selviä hengissä.

• viivatiina

ei se ainakaan varmaan kuitenkaan tätä oo että korjaa kirjoitusvirheitään.

• Oliskohan se perhe-elämää, jatkumoa.. itte yhtenä lenkkinä kaikessa:) Moninainen juttu, henkilökohtainenkin:))

• ja ..

kuolla. Tulla osassaan onnelliseksi.

• Syntyä, elää, lisääntyä ja kuolla.

• sitten ,,
        miljoona kirjoitti:

Syntyä, elää, lisääntyä ja kuolla.

syntyy meitä lisääntymättömiä? Olemmeko ihan turhia turnipseja?

• Heikunkeikku

Aika-ajoin tulee mietittyä, välillä kovastikin. Pyörittelee ajatusta pääknupis ja odottelee edes pikkuruisen ahaa-lampun syttymistä. Mielialasta riippuen yrittää takertuilla joihinkin aatoksiin, mutta kerta toisensa jälkeen ajatus katoaa. Tyssää siihen ja jää Öö:nä kattelemaan ymmärtämättömänä ympärilleen.

Albert Camus on kirjoittanut omana ajatuksenaan, aika lähellä omia ajatuksiani olevan ajatuksen ja tahdon sen tähän napsutella.

Osani ei ole muuttaa maailmaa eikä ihmisiä. Siihen en ole kyllin hyvä enkä kyllin viisas. Mutta tehtäväni on ehkä palvella paikallani niitä muutamia arvoja, joita vailla maailmassa -muuttuneessakaan - ei kannata elää, joita vailla ihminen - uudistunutkaan - ei ansaitse kunnioitusta.

• jassumarketta

kun lui9n Viktor Franklinin kirjan Ihmisyyden rajalla. Siellä on sanottu kaikki selkeästi, ei millään ammatti-ihmisten kapulakielellä. Viisas mies joka selvisi mm keskitysleiriltä kun keksi olemisellen ja elämiselleen tarkoituksen.

• Heikunkeikku
        jassumarketta kirjoitti:

kun lui9n Viktor Franklinin kirjan Ihmisyyden rajalla. Siellä on sanottu kaikki selkeästi, ei millään ammatti-ihmisten kapulakielellä. Viisas mies joka selvisi mm keskitysleiriltä kun keksi olemisellen ja elämiselleen tarkoituksen.

Hyvä jos et pyörittele :)
        En oikein ymmärrä, miten meikäläinen on päässyt yli 50 vuoden ikään ja aina vain pohdiskelee.
        Jotenkin, hmmmm...., aina kun olen pääsemäisilläni itselle sopivaan juttuun, niin elämä pöllähyttää joitakin muutoksia elämään ja joudun aloittamaan, enemmän tai vähemmän, kaiken alusta. :)
        Kaiketi oon hitaanpuoleinen ymmärtäjä.
        Tai annan liikaa ulkopuolisien asioiden vaikuttaa sisäiseen ajatteluuni. Tiedä tuota.
        Liian pitkälle en tahdo ottaa "oppia" muiden selviytymisistä ja niiden kautta tulleisiin ahaa-elämyksiin, koska ne eivät ole Minun ahaa-lamppuja. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Jotenkin ja kuitenkin me kaikki ajattelemme niiden Omien kokemuksien ja elelemisien kautta ja muodostamme niistä mahdollisen kokonaisuuden ja tarkoituksen.
        Huh, huh vai pitäisikö kirjoittaa Heh heh, nimittäin taisin kirjoittaa elämäni epäselvimmän selostuksen.

• jassumarketta
        Heikunkeikku kirjoitti:

Hyvä jos et pyörittele :)
        En oikein ymmärrä, miten meikäläinen on päässyt yli 50 vuoden ikään ja aina vain pohdiskelee.
        Jotenkin, hmmmm...., aina kun olen pääsemäisilläni itselle sopivaan juttuun, niin elämä pöllähyttää joitakin muutoksia elämään ja joudun aloittamaan, enemmän tai vähemmän, kaiken alusta. :)
        Kaiketi oon hitaanpuoleinen ymmärtäjä.
        Tai annan liikaa ulkopuolisien asioiden vaikuttaa sisäiseen ajatteluuni. Tiedä tuota.
        Liian pitkälle en tahdo ottaa "oppia" muiden selviytymisistä ja niiden kautta tulleisiin ahaa-elämyksiin, koska ne eivät ole Minun ahaa-lamppuja. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Jotenkin ja kuitenkin me kaikki ajattelemme niiden Omien kokemuksien ja elelemisien kautta ja muodostamme niistä mahdollisen kokonaisuuden ja tarkoituksen.
        Huh, huh vai pitäisikö kirjoittaa Heh heh, nimittäin taisin kirjoittaa elämäni epäselvimmän selostuksen.

sun juttusi. Täytyy vain ymmärtää, että ne pöllähyksetkin ovat elämässä tärkeitä omalla tavallaan. Tätä minä en ensin meinannut tajuta, mutta parempi myöhään...
        Se kirja on logoterapian keksijän kirjoittama, siksi puhuin. Ei oikeastaan mikään selviytymistarina, pikemminkin oppikirja.

• viivi-amaldiina

meille pitäisi selventää, miksi jaksaa elää päivästä toiseen ja kolmanteekin.
      Hän kertoo sen meille.

• Marian sisko

kuin syödä, juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, niin sekin on Jumalan lahja.
      Elämän tarkoitus on pahan karkoitus......

• Sinimarjanen

näinhän sitä sanotaankin. Kukaan meistä ei ole syntynyt sattumalta. Kaikilla meillä on tehtävämme. Mielestäni eräässä Jukka Virtasen kirjoittamassa runossa on aika hyvin sitä kuvattu. Sen verran nyt pätkii, että nimi ei tule mieleeni, mutta laitan sen nimen tähän, kun lakkaa pätkimästä.:)

• Sinimarjanen

palaa pätkittäin. Jukka Virtanen esitti sen runon eräässä tilaisuudessa, mutta en saa sitä runoa vieläkään mieleeni.Hänen esityksensä oli niin vakuuttava ja kansanomainen, mutta ja kun sen muistan laitan vielä.

Piispa Eero Huovinen on tästä asiasta kirjoittanut eräässä lahjaksi saamassani kirjassa:
        "Onko elämän tarkoitus minussa itsessäni, vai minun ulkopuolellani? itsetuntemuksen lisääminen ja ihmisenä kasavaminen ovat toki olennaine osa elämän tarkoitusta."

Tämä juttu on aika pitkä, joten lainasin vain tuon alun.

• on elämän tarkoitus Eppu normaalin sanoin.:-D))))))))))

• paapuuri

juuri tuota hain ja kyselin tuolla ylempänä ;)))

• paapuuri kirjoitti:

juuri tuota hain ja kyselin tuolla ylempänä ;)))

ketjua.....Sorgen, jos loukkasin tunteitasi:-) Mutta eikö olekin kiva biisi???

• paapuuri
        Teotwawki kirjoitti:

ketjua.....Sorgen, jos loukkasin tunteitasi:-) Mutta eikö olekin kiva biisi???

loukanneesi, et tunne minua ;)))
        Biisi on hyvä.

• paapuuri kirjoitti:

loukanneesi, et tunne minua ;)))
        Biisi on hyvä.

sillä lailla ajatellut, mutta kun näitä ketjuja on niin paljon, niin kaikkia ei ehdi lukea:-)

• darvinsarvin

...ihmisen elämän tarkoitusta? Arvaan että juu. Oman katsomukseni mukaan ihmisen tarkoitus on maapallolla sama kuin muilla elollisilla olioilla eli jatkaa lajiaan.

Mutta jos kysyt, miksi lajien pitäisi jatkaa lajiaan, siihen ei minulla ole vastausta.

• jassumarketta

taaskin ihan tosijutulla jota katselin vierestä. Siihen aikaan oli sellaisia näppäinpuhelimia (voihan niitä olla nytkin). Kauppias puhui juuri puhelua kun sisään ryntäsi kiireissään myyjä joka rupesi näppäilemään puhelinta luuli sitä laskukoneeksi. Kauppias sanoi vain rauhallisesti, että anna minä puhun tämän puhelun ensin, laske sitten! Oli se aika koomista.

• darvinsarvin
        jassumarketta kirjoitti:

taaskin ihan tosijutulla jota katselin vierestä. Siihen aikaan oli sellaisia näppäinpuhelimia (voihan niitä olla nytkin). Kauppias puhui juuri puhelua kun sisään ryntäsi kiireissään myyjä joka rupesi näppäilemään puhelinta luuli sitä laskukoneeksi. Kauppias sanoi vain rauhallisesti, että anna minä puhun tämän puhelun ensin, laske sitten! Oli se aika koomista.

mitä tekemistä tällä kauppiaan kännykällä on lajien jatkumiseen?

• jassumarketta
        darvinsarvin kirjoitti:

mitä tekemistä tällä kauppiaan kännykällä on lajien jatkumiseen?

vaan semmonen vanhanaikainen pöytäpuhelin jossa oli näppäinkirjaimet.

• darvinsarvin
        jassumarketta kirjoitti:

vaan semmonen vanhanaikainen pöytäpuhelin jossa oli näppäinkirjaimet.

vaikka kuulosta yksitotiselta nyt ynnä huumorintajuttomaltakin, en siltkään ihan tarkkaan hokannut, miten lajien jatkumisen tärkeyden dilemma käy yksiin ikävän karkoituksen ja puhelimien kanssa.

Minusta tuntuu, että nyt me taidamme puhua aika eri asioista.

• jassumarketta
        darvinsarvin kirjoitti:

vaikka kuulosta yksitotiselta nyt ynnä huumorintajuttomaltakin, en siltkään ihan tarkkaan hokannut, miten lajien jatkumisen tärkeyden dilemma käy yksiin ikävän karkoituksen ja puhelimien kanssa.

Minusta tuntuu, että nyt me taidamme puhua aika eri asioista.

myönnän, etten ole mikään vitsin kertoja, tuo oli vain tilannehuumoria, mutta totta sellaista eräältä työpaikalta. Yritin keventää mutta näköjään onnistuin surkeasti. Jos tästä nyt joku yhteys pitää vetää elämän tarkoitukseen niin olkoon se vaikka työ joka on hauskaa ja vaikkei ole niin hauskaakaan, saahan siitä rahaa jolla hauskuutta voi järjestää. Tuolle puhelimelle en nyt keksi mitään järjellistä selitystä:)

• pakeniko

vois tulla kertomaan onko tarkoitusta löytynyt.

• sillä mitään tarkoitusta on, kunhan lisäännyt ja kuole pois.

• wirniksi ejk

näinhän se on.

• s_a

ei tarvi muuta tehdäkään? ;))

.

• frankli

menee koko elämä. Olisi aika hirveää jos sen edeltäpäin tietäisi tai varsinkin jos sen joku muu minulle sanoisi minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe