Ahdistuneisuushäiriö

Skryyluus

Hei, olen 28v ukkeli ja minulla on muutamaan otteeseen iskenyt melko paha paniikkikohtaus ja nyt viimeisimmän jälkeen ollut todella ahdistunut olo n.2viikkoa. Jotkut päivät ovat olleet lähes normaaleita mutta pääasiassa kokoajan ollut todella huolestunut olo. Pelkään sekoavani tai että jotain muuta pahaa käy joko itselleni tai läheisilleni, stressaan aivan mitättömistäkin asioista, en pysty keskittymään oikeastaan mihinkään. Vaikka hetken olisikin hyvä olla alan jotenkin alitajuisesti ajattelemaan että "hei, minullahan on paniikki/ahdistuneisuushäiriö, en voi olla panikoimatta..." ja noin ollaan taas panikoimassa. Eli olen tavallaan noidankehässä.... Olen yrittänyt keksiä jotain muuta ajateltavaa tai tekemistä mutta ei siitä tule mitään, joten ei vissiin muu auta kuin mennä nöyrästi tohtorin juttusille. Haluaisin vain tietää että minkälaisia kokemuksia teillä on ollut kun olette menneet lääkäriin pyytämään apua kyseiseen sairauteen? Olen mielestäni aina ollut melko vahva ihminen henkisesti mutta nykyinen elämäntilanne on ajanut minut tähän ikävään tilaan. Tuntuu jotenkin nöyryyttävältä mennä avautumaan tästä asiasta lääkäriin... Kauanko teillä on kestänyt lääkityksen aloittaminen lääkärissä käynnin jälkeen? Olisi myös kiva kuullu jotain keinoja millä ehkä helpottaisin omaa oloani omatoimisestikin? Kiitoksia jos joku vaivautuu vastaamaan... Koittakaapa muutkin jaksella ja jakaa tuntojanne. (jopa tämäkin anonyymi avautuminen helpotti, ainakin hetkeksi).

26

2952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kofeinisti

Jos käytät kofeiinia jossain olomuodossa, lopeta se tykkänään niin et tarvitse lääkkeitä, etkä joudu leimatuksi latvakakkoseksi.

http://qmies.blogit.fi/

• äiti89

Minulla on ollut viimeisen 3 viikon ajan samoin hyvin ahdistunut olo.. Ja ns. paniikkihäiriön oireita.. Henki on tuntunut raskaalta ja vatsavaivoja on ilmennyt.. Minulla on ollut juuri samoja oireita kuin sinulla.. Yritän olla ajattelematta asiaoita, mutta yhtäkkiä ne vaan putkahtaa jostakin esiin.. Välillä on ihan normaali olo ja välillä sen tuntee ihan iholla, kuin tukahduttava olo on.. otin yhteyttä lääkäriin ja sain ajan.. Sanottiin puhelimessa, että kyllä kannattaa tulla käymään lääkärillä.. Sinuna soittaisin lääkäriin ja varaisin ajan ja keskustelisin lääkärin kanssa.. Älä jää yksin tuon asian kanssa.. Kannattaa hakea apua, kun sitä on niin hyvin täällä Suomessa kuitenkin saatavilla.. :)

• äiti89
        äiti89 kirjoitti:

Minulla on ollut viimeisen 3 viikon ajan samoin hyvin ahdistunut olo.. Ja ns. paniikkihäiriön oireita.. Henki on tuntunut raskaalta ja vatsavaivoja on ilmennyt.. Minulla on ollut juuri samoja oireita kuin sinulla.. Yritän olla ajattelematta asiaoita, mutta yhtäkkiä ne vaan putkahtaa jostakin esiin.. Välillä on ihan normaali olo ja välillä sen tuntee ihan iholla, kuin tukahduttava olo on.. otin yhteyttä lääkäriin ja sain ajan.. Sanottiin puhelimessa, että kyllä kannattaa tulla käymään lääkärillä.. Sinuna soittaisin lääkäriin ja varaisin ajan ja keskustelisin lääkärin kanssa.. Älä jää yksin tuon asian kanssa.. Kannattaa hakea apua, kun sitä on niin hyvin täällä Suomessa kuitenkin saatavilla.. :)

Minä tunsin suurta häpeää soittaa lääkärille, mutta sain kuitenkin soitettua.. Ja nyt toivonkin saavani siihen apua.. Aika on onneksi ens viikon maanantaina.. Millaisia muita oireita sinulla on ollut..?

• skryyluus
        äiti89 kirjoitti:

Minä tunsin suurta häpeää soittaa lääkärille, mutta sain kuitenkin soitettua.. Ja nyt toivonkin saavani siihen apua.. Aika on onneksi ens viikon maanantaina.. Millaisia muita oireita sinulla on ollut..?

Oireita joita minulla ilmenee:

-Sydän hakkaa kuin urheillessa
        -Huimaus
        -Päänsärky
        -Lihasjäykkyyttä, etenkin niska/hartia alueella
        -Vatsa vaivoja, maha sekaisin, ummetus
        -Sekoamisen pelko, pelkään esim. että päässä napsahtaa ja teen jotain vasten tahtoani
        -Oksentamisen tunne
        -Vapina
        -Ahdistuneisuus
        -Tunteiden ailahtelu
        -Masennus
        -Väsymys, unettomuus ja nukahtamisvaikeuksia
        -Raajojen ja kasvojen puutumista

Tuossa nyt osa oireista. Eniten mua vaivaa tuo sekoamisen pelko, pelkään että jokupäivä tämä olo karkaa täydellisesti lapasesta ja löydän itseni pehmustetusta huoneesta.

• ThePing.
        skryyluus kirjoitti:

-Huimaus
        -Päänsärky
        -Sekoamisen pelko, pelkään esim. että päässä napsahtaa ja teen jotain vasten tahtoani
        -Oksentamisen tunne
        -Vapina
        -Ahdistuneisuus
        -Tunteiden ailahtelu
        -Masennus

Tuossa nyt osa oireista. Eniten mua vaivaa tuo sekoamisen pelko, pelkään että jokupäivä tämä olo karkaa täydellisesti lapasesta ja löydän itseni pehmustetusta huoneesta.

Eikös tuolla listalla kannata käydä fyysisen puolen tarkastus ensin läpi.
        En ihmettele jos sekoamisen pelko vaivaa.
        Tsiisus olisin jo aikoja sitten käynyt kilpparikokeissa ja kaikissa mahdollisissa kokeissa. No ehkä oletkin mutta käy uudelleen.

Kun menet lääkäriin älä tyydy 5minuutin diagnoosiin ja respaan.

• 21vmieshh
        skryyluus kirjoitti:

-Huimaus
        -Päänsärky
        -Oksentamisen tunne
        -Vapina
        -Ahdistuneisuus
        -Tunteiden ailahtelu
        -Masennus

-Huimaus
        -Päänsärky
        -Vapina
        -Ahdistuneisuus
        -Tunteiden ailahtelu
        -Masennus
        -hengenahdistus
        -epätodellinen olo (derealizaatio)
        -kuoleman pelko
        -muistin huonous
        -neuroottinen verenpaineen seuranta (omalla mittarilla)

Ite oon 21v mies.

Kakki kokeet otettu mitään fyysistä ei oo löytyny. Näistä nyt on kärsitty jo yli kymmenen vuotta, välillä ollu helpompaa välillä vaikeampaa. Nyt taas paha kausi menossa, huomenna taas mielenterveys toimistoon.

• Jooseppi Kantele

Todella helvetin paljon apua tuosta viisastelusta.

Terveisin aggressioista ja väkivaltataipumuksesta kärsivä - vai pitäiskö munkin lopettaa kofeiini? Ratkaisu siihen ettei tee mieli hakata kaikkia koko ajan?

• Karin_aivopesula
        Jooseppi Kantele kirjoitti:

Todella helvetin paljon apua tuosta viisastelusta.

Terveisin aggressioista ja väkivaltataipumuksesta kärsivä - vai pitäiskö munkin lopettaa kofeiini? Ratkaisu siihen ettei tee mieli hakata kaikkia koko ajan?

Kofeiinihan aiheuttaa aggressivisuutta ja psykoottisuutta, joten suosittelen kyllä pysymään erossa siitä.

• 6+8

Kun menet lääkärille ja kerrot oireistasi, saat todennäköisesti vain reseptin SSRI-lääkkeelle (citalopram, cirpalex tms.) ja ohjeistuksen kuinka kurjaa on seuraava kuukausi, kun syöt kyseistä lääkettä.

• äiti89

.. on mullakin, mut ei sekoamisen tunnetta.. Välillä tuntuu et on kovinkin raskas hengittää ja on ollu monta unetonta yötä.. Sun kannattaa nyt ottaa yhteys lääkäriin ja keskustella asiasta.. Ettei se vaan äidy liian pahaksi.. Jaksamisia! Itsellä se oli iso kynnys soittaa ja varata aika. Mutta nyt kun tiedän, että saan apua tähän ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöihin, niin olo on ehkä hieman helpottuneempi.. Muista! Älä jää yksin tämän asian kanssa..

• SSRI
        äiti89 kirjoitti:

.. on mullakin, mut ei sekoamisen tunnetta.. Välillä tuntuu et on kovinkin raskas hengittää ja on ollu monta unetonta yötä.. Sun kannattaa nyt ottaa yhteys lääkäriin ja keskustella asiasta.. Ettei se vaan äidy liian pahaksi.. Jaksamisia! Itsellä se oli iso kynnys soittaa ja varata aika. Mutta nyt kun tiedän, että saan apua tähän ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöihin, niin olo on ehkä hieman helpottuneempi.. Muista! Älä jää yksin tämän asian kanssa..

Itse kärsin pahasta masennuksesta/paniikkihäiriöistä en kauppaan edes voinut mennä. Ja rajoitti muutenkin elämää,sittenkun sain lääkäriltä cipralex 15mg kuurin ja olen syönyt niitä noin puolivuotta paniikit/ahdistukset ovat melkein täysin kadonneet. Ja olen pystynyt tekemään asioita jotka ennen lääkitystä olivat vaikeita.Nykyisin nautin taas kun voin olla ihmisten ilmoilla kuten ennen=)

• sdSdsf
    • Vanhapaniikkilainen

Liikunta, kuntoilu ja virikkeet hyväksi paniikkihäiriöön, kahvikupponenkin tekee hyvää välillä väsymykseen.
      Ei kannata jäärä paikalleen suremaan. Touhua harrasta, pirteä seurakin on hyväksi!
      Paniikki ei tapa ja sen kanssa oppii elämään ja tokihan se helpottaa lääkkeillä, mutta elä jää kotiin odottamaan lääkkeiden tehoa, hop hop harrastamaan!

• äiti89

Miten oot voinu? Ootko jo ottanut yhteyttä lääkäriin? Itse kävin tänään siellä ja lääkäri sanoi, että oli hyvä, että tulin käymään ja kertomaan ongelmastani. Nyt menen huomenna verikokeisiin ja sydänfilmiin.. Jotenki nyt olo tuntuu hieman paremmalta, kun tietää, että apua on tulossa:)

• Nyt parempi mieli

Hei 28-v. ukkeli. Minäkin kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikki jutuista. Olen kärsinyt siitä jo vuosia.
      Tilanne vain paheni kun elämääni tuli ongelmia ns. minun ulkopuoleltani. Olin työ elämässä ja aloin tuntea
      minulle outoja tuntemuksia. Kun kävelin käytävillä työpaikalla, alkoi huimata ja lattia keinui.
      Menin seuraavana päivänä työterveyslääkärille ja pyysin apua tuntemiini ongelmiin. Lääkäri ymmärsi heti mistä' oli kysymys. Määräsi minulle paniikkihäiriöön tarkoitetun lääkkeen. Ja jo seuraavana aamuna lähdin
      uusin mielin töihin, eikä ongelmia ollut. Lääke on nimeltään Alprox 1 mg, jota kuulemma lääkärit eivät ny-
      kyään juuri kirjoittele mutta Zanoria kylläkin vaikka niissä on sama vaikuttava aine. Käythän lääkärissä, sitä
      toivon sydämmestäni. Kyllä Sinä uskallat avautua se on sairaus, joka koskee erittäin herkkiä ja tunnollisia
      ihmisiä. Niin, elämän tilanteiden muuttuminen saa meidät panikoimaan. Joten eikun menoks. Näin elämän
      laatusi paranee. Onhan se verenpainetautikin stressi sairaus, joten ei me hävetä paniikki juttuja.

• Reippaasi lääkäriin

Nii, kirjoitin sinulle, mutta jäi mainitsematta se, että voit tehdä ns. aptekkisopimuksen lääkärisi kanssa,
      Näin ollen varmistat itsellesi ja lääkärillesi, että et ylitä päivittäistä annostusta. Eikä ote pääse lipsumaan kun on kyse bentsoista. Tietysti kokeile ensiksi sopiiko lääke sinulle ja sen jälkeen teet sopimuksen. Toimii
      sano Turun tyttö. Ukkelit aina ajattelee että tilanne on nöyryyttävää. Ei ole, sairaus muiden joukossa eikö niin. Omatoimiseti en minä ainakaan saanut tilannetta hallintaan. Mutta nyt se on ja niin tulee sinullakin
      olemaan.

• juuupsis

Lainaus tekstistäsi "Vaikka hetken olisikin hyvä olla alan jotenkin alitajuisesti ajattelemaan että "hei, minullahan on paniikki/ahdistuneisuushäiriö, en voi olla panikoimatta..." ja noin ollaan taas panikoimassa"

Juuri noin menee itsellänikin! Kun menee muutama päivä hyvin, onkin yhtäkkiä palautettava mieleen, että hei olen epänormaali panikoija, ei mulla voi olla normaaleja päiviä, ja siinä sitten alkaa tarkkailla itseään ja kehittää oireita. Oli lohduttavaa kuulla, että joku muukin on noidankehässä tuon ajatuksen kanssa! Todella rasittavaa...! Ikään kuin ei olisi "Lupa" olla normaalisti ja että on kivaa, vaan ihanku se paniikkihäiriö olisi joku leima otsassa, jota sitten kantaa lopun ikäänsä ja mikään "kiva" ei ole sallittua, koska eikai tällanen paniikkipelle voi elää normaalisti....:/

Lisäksi itse pelkään, että mulle iskee joku skitsofrenia, vaikkei psykologini näe siihen mitään aihetta, eli ihan ahdistusta ja paniikkihäiriötä sanoo olevan.
      Itse en käytä lääkkeitä enkä aio käyttää, koska tämä ei kuitenkaan ole rajoittanut elämääni mitenkään. Ikävää kylläkin, mutta mielummin ajattelen niin, että tämä johtuu JOSTAIN, ja jossei se JOKU muutu, tämäkään ei parane. Itselläni tämä kaikki paska alkoi kaksi vuotta sitten elämänmuutoksen yhteydessä ja samalla tiellä ollaan edelleen...:(

• jännitys

minulla ollut ahdistus/paniikki tuntemuksia nuoresta asti, mutta lievinä ja lähinnä tilannesidonnaisia (esillä oleminen, huomion keskipisteenä olo tmv). Nyt ensimmäisen lapsen jälkeen sairastuin synnytyksen jälk. masennukseen, joka kylläkin oli pinnassa juuri kauheana ahdistuksena/paniikkiolona (ei juuri masennusolona). Tilanne alkoi korjaantumaan ja olikin pitkään tosi hyväkin olla, mutta nyt uuteen työhön mentyäni taas alkanut jatkuva jännittynyt olo, ahdistusolo, puutumistunteet ja välillä levottomia öitä....
        Pidän työstä, mutta aina jännitän ihan hirveästi ja maha menee sekaisin yms. En vain tiedä mitä kannattaisi tehdä. En vaan haluaisi mennä lääkäriin ja tulla jonkun pilleripurkin kanssa kotiin!! Mutta välillä tätäkin on aika raskasta sietää....

• juuupsis
        jännitys kirjoitti:

minulla ollut ahdistus/paniikki tuntemuksia nuoresta asti, mutta lievinä ja lähinnä tilannesidonnaisia (esillä oleminen, huomion keskipisteenä olo tmv). Nyt ensimmäisen lapsen jälkeen sairastuin synnytyksen jälk. masennukseen, joka kylläkin oli pinnassa juuri kauheana ahdistuksena/paniikkiolona (ei juuri masennusolona). Tilanne alkoi korjaantumaan ja olikin pitkään tosi hyväkin olla, mutta nyt uuteen työhön mentyäni taas alkanut jatkuva jännittynyt olo, ahdistusolo, puutumistunteet ja välillä levottomia öitä....
        Pidän työstä, mutta aina jännitän ihan hirveästi ja maha menee sekaisin yms. En vain tiedä mitä kannattaisi tehdä. En vaan haluaisi mennä lääkäriin ja tulla jonkun pilleripurkin kanssa kotiin!! Mutta välillä tätäkin on aika raskasta sietää....

Niin itse olen kans ollut sellanen sosiaalisten ja uusien tilanteiden jännittäjä aina, eli useimmiten sellaisissa tilanteissa tai esiintyessä on ollut aina tosi jännittynyt ja epämukava olo, mutten silloin koskaan osannut edes pelätä mitään paniikkikohtausta kun en oikeen sellasista ollut lukenut mitään. Tieto siis lisää tuskaa, sillä nyt kun viime vuosina on tullut perehdyttyä asiaan sitä miettiikin paljon enemmän, ja jopa sellasen normaalin jännityksen tms. tulkitsee aina mielessään, että onkohan tämä alkava paniikkikohtaus. En jotenkin siis sallisi itselleni enää mitään jännitystäkään niin, että se olis normaalia, vaan olen vääntämässä kaikesta paniikkia.
        Jännitys on kyllä sosiaalisissa tilanteissa vähentynyt tosi paljon, mutta olen silti jotenkin jumittunut tuohon paniikkikohtausasiaan ja mietin sitä ihan liikaa, että onko tää nyt oire siitä tai tää tai tää ja mitä jos se meneekin överiksi joskus ja ....mitä jos ja mitä jos. Rasittavaa, kun vois vaan ANTAA OLLA ja elää, mut ei, aina pitää pähkäillä.

• Ahdistus kummittelee aina ennen paniikkihäiriö kohtausta.

Nykyään ei kannata pelätä lääkäriin menoa, koska uusilla lääkkeillä päästään avohoidossa hyvin tuloksiin.

Pitää muistaa, että mitä pitempään antaa mielen olla sivuraiteilla, niin sen pitempään saattaa parantuminen kestää.

Mut tähän ahdistuneisuuteen. Jos tunne on muitten seurassa, niin silloin ajattelet, että olen vielä minuutin tässä paikassa ennen kuin lähden litomaan.

Tai yrität saada ajatuksesi välillä toisaalle. Lasket vaikka katto ruutuja tai muita asioita, mitä on monta.

Jos poltat, niin tee selväksi, onko ahdistus pahempi tupakan jälkeen vai polttamatta.

Kahvia vältä puolen päivän jälkeen.

Altista itseäsi.

Kerro asiasta jollekkin, koska tarvitset ihmisen, jonka kanssa pystyt rentoutumaan.

• elämäntaipaleelle

Jokin tapahtuma voi laukaista Paniikkihäiriön tai Masennuksen jälkeenpäin viikkojen tai kuukausien jälkeen. Mulle kävi näin ja nyt oon 10vuotta elänyt paniikkihäiriön kanssa. Ne oireet ovat välillä pelottavia mutta niitten kanssa tulee toimeen vaikka se vie aikaa. Ite en harrastele juuri mitään mutta aina se kannatta kokeilla jotain tekemistä että saa ajatukset pois paniikista. Lääkityksestä se vain että sen oikean löytyminen voi viedä aikaa, nuo paniikioireet ovat mulle tuttuja ja ajan kanssa helpottavat kun tietää mistä on kyse

• 18v tyttö

Itse olen nyt 7 viikkoa kärsinyt jostain ihmeellisestä taudista, sanoinkuvaamattomasta oksetuksesta, johon ei löydy syytä. Kaikki alkoi eräänä aamuna kun vapisin kauttaaltani, sydän hakkasi ja oksetti. Sen jälkeen vapinaa on ollut aina aamuisin (helpotuksena Opamox), paha olo vain ei ole kadonnut mihinkään. (lääkärit ihmeissään) Oksettaa siis koko ajan, vaikken edes olisi paniikissa ja olen välillä jopa ihan hyvällä tuulella, mutta silti... oksettaa.

Aloin käymään psykologilla ja lääkärikäyntejäkin on muutama takana. Aloitin Seronil 10mg:n käytön kolmisen viikkoa sitten. Siinä sanotaan, että oireet saattavat alussa jopa pahentua ennen kuin lääke vaikuttaa. Liekö tämä sitten sitä pahentumista vai ihan ahdistuneisuushäiriötä, mutta olen jo monta päivää kärsinyt hengenahdistuksesta. Joudun välillä haukkomaan happea, koska tuntuu, etten muuten saa ilmaa tarpeeksi. Olo on hermostunut, levoton ja en pysty keskittymään oikein mihinkään, lähinnä hengittämiseen. Välillä on iskenyt pelko, että entä jos vaan sekoan yksinkertaisesti ja joudun osastolle ja elämäni menee pilalle, enkä pysty enää koskaan elämään normaalia elämää... Vapisen jatkuvasti, aamuisin sen näkee ihan paljaalla silmällä. (Opamoxia olen napsinut siis jo yli kuukauden tuon vapinan takia...) Yöllä yrittäessäni nukkua en meinaa saada unta, koska on vaikea olla paikoillaan.

Maanantaina psykologi... saada nähdä mitä käy. Itse epäilen ahdistuneisuushäiriötä, on niin monia oireita ja enpähän olisi ainoa lapsi perheessämme, jolla tällaista on todettu. Hulluksihan tässä tulee, elämä on ollut helvettiä jo 7 viikkoa.

• ex-kofeinisti

• hamtaaaro

niistä lääkkeistä ollut mitään hyötyä?onko sulta otettu kilpirauhas sun muita testejä..? mä kanssa just teininä olin tosi ahdistunu mutta multa se meni pois ilman lääkkeitä..lääkäri ei uskaltanut antaa niitä kun olin yrittänyt itsemurhaa pari kertaa lääkkeillä.Tai onko sulta tutkittu verensokereita,kun voihan se niistäkin johtua..Et välttämättä siis hullu ole,ja on meitä muitakin psykoottisia:) itse kanssa vielä aamuisin ahdistaa,välillä enemmän että joutuu turvautumaan rauhoittaviin..yritän niitä vaan vältellä ettei totu liikaa.

• jnghjebjd
        hamtaaaro kirjoitti:

niistä lääkkeistä ollut mitään hyötyä?onko sulta otettu kilpirauhas sun muita testejä..? mä kanssa just teininä olin tosi ahdistunu mutta multa se meni pois ilman lääkkeitä..lääkäri ei uskaltanut antaa niitä kun olin yrittänyt itsemurhaa pari kertaa lääkkeillä.Tai onko sulta tutkittu verensokereita,kun voihan se niistäkin johtua..Et välttämättä siis hullu ole,ja on meitä muitakin psykoottisia:) itse kanssa vielä aamuisin ahdistaa,välillä enemmän että joutuu turvautumaan rauhoittaviin..yritän niitä vaan vältellä ettei totu liikaa.

Miten työ jaksatte.Itellä ollu 3v paniikkihäiriö ja kyllä alkaa riittää.Ei tätä paskaa vaan jaksa.Lääkäriin en halua mennä.En syö mitään tapuja.

• 19+8
        jnghjebjd kirjoitti:

Miten työ jaksatte.Itellä ollu 3v paniikkihäiriö ja kyllä alkaa riittää.Ei tätä paskaa vaan jaksa.Lääkäriin en halua mennä.En syö mitään tapuja.

Mulla todettiin paha anemia vuosi sitten. Anemian oireina oli sitten päänsärky, väsymys, silmissä sumeni, ei pystynyt keskittymään kokeiden lukemiseen. Noh vihdoin ja viimein on anemia saatu pois mutta mua pelottaa kun meen johonkin luokkaan että tulee ilmavaivoja, siitä iskee jännitys, ja ahdistus. Syön aina silloin jännityspillereitä kun oon menossa johku tilaisuuteen missä on muitakin ihmisiä. Kaupassa taas voin olla ihan normaalisti, samoin huvipuistoissa, uimahallissa ja tämmösissä muissa. Mut tää vaivaa ihan hirveesti mun elämää, mun tekis mieli alottaa opiskelut mut mä en voi koska jännittää et tulee ilmavaivoja. Jännityspillerit tepsii ihan ok:sti mut ois kiva saada normaali elämä takas. Hmm mietin et vois soittaa tänään lääkäriin et jos se osais auttaa jollain lääkkeillä mitkä saa mun olon rentoutuneeks ja ois vaan hyvä olla! :) ... Joo sanon kyllä ihan suoraa että kantsii heti toimia kun havaitsee ettei pysty enää olemaan normaalisti, mä oon nyt odottanut vuoden ja joo häiritsee kyl ihan sairaaasti mun elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1167
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      922
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    Aihe