Skoda parempi

Semmosta vaan

Oli taas yksi testi Tuulilasissa, jossa Octavia vei voiton. Todettiin paremmaksi kuin V50.

33

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffghjkl

      Jaa, ja mitä kummaa siinä on?

    • ***

      Kaikissa kisoissahan vertailut ja menestys ovat aina suhteessa kilpailijaan.

    • yhtä totta

      Sehän on vain jonkun autotoimittajan mielipide - ei muuta. Yhtä totta on se jos väitän, että Lada 117 voittaa Skoda Octavian selvästi.

      • PAREMPI?

        Jos autolehti julkaisee jotain, tai jos joku Ladanomistaja sanoo jotain, kummallako on parempi kompetenssi?


      • 333333333333333
        PAREMPI? kirjoitti:

        Jos autolehti julkaisee jotain, tai jos joku Ladanomistaja sanoo jotain, kummallako on parempi kompetenssi?

        omistajan mielipide ratkaisee - mulle on ainakin yks ja sama mitä joku 50 seniili lehtitoimittaja on mieltä autosta


    • volvoilijana

      Näin Volvon omistajanakin on todettava, että skeida on erittäin hyvä auto! Ei siitä tosin minun autoksi ole, mutta sen valinnut saa hyvän kärryn. Japsi rimpuloihin nähden olivat ihan omassa kastissaan monessa suhteessa.

      • 2.4

        Riipuu mihin vertaa, minä en ainakaan vaihtaisi omaa japsirimpulaa kumpaankaan, pitää olla auto joka ei viiihdy korjaamolla.


      • Hirohito
        2.4 kirjoitti:

        Riipuu mihin vertaa, minä en ainakaan vaihtaisi omaa japsirimpulaa kumpaankaan, pitää olla auto joka ei viiihdy korjaamolla.

        Tuo japanialaisten "viattomuus" on pikkuhiljaa haihtumassa taivaan tuuliin.
        Kyllä niissä vikojen määrät on kasvanut huikeasti ja rimpula ominaisuudet on
        taatusti tallessa.


      • 2.4
        Hirohito kirjoitti:

        Tuo japanialaisten "viattomuus" on pikkuhiljaa haihtumassa taivaan tuuliin.
        Kyllä niissä vikojen määrät on kasvanut huikeasti ja rimpula ominaisuudet on
        taatusti tallessa.

        Hirohito ottaa nyt ne Volvolasit pois päästä ja tutkailee erilaisia tutkimuksia, kyslelyjä sekä tilastoja ja vetää sitten johtopäätökset.
        Ps. Volvo löytyy sieltä loppupäästä, ja V 40:nen on vaan ylihintainen Focus.


      • powershifting
        2.4 kirjoitti:

        Hirohito ottaa nyt ne Volvolasit pois päästä ja tutkailee erilaisia tutkimuksia, kyslelyjä sekä tilastoja ja vetää sitten johtopäätökset.
        Ps. Volvo löytyy sieltä loppupäästä, ja V 40:nen on vaan ylihintainen Focus.

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.


      • vvggfds
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        Eipä tietenkään jos ei ota huomioon että samat moottorit ja alustat on ko. autoissa.


      • Köyhimys
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.


      • veeveee...
        Köyhimys kirjoitti:

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.

        kuitenkin ennakkoluulottomasti koeajamassa V-50 Drive. Saatat yllättyä. Huomaat, kuinka vaivatonta onkaan ajaminen kun auto reagoi normaalisti kaasun painallukseen. Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.
        Terveisin nim. 55 000 km jetta 1.4 140 hv tsi 6 vaiht. dsg:llä


      • Laadukkaanoloinen
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        >Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.<
        Joo, muistat väärin. Volvo on aina ollut siellä luotettavuustilastojen peränpitäjä. Varsinkin nuo mopomallit. Volvo on sellainen Fordin käenpoika, jota Ford jostain syystä on jo vuosia avustanut. Kohtahan Volvo on kiinalaisomistuksessa.


      • Köyhimys
        veeveee... kirjoitti:

        kuitenkin ennakkoluulottomasti koeajamassa V-50 Drive. Saatat yllättyä. Huomaat, kuinka vaivatonta onkaan ajaminen kun auto reagoi normaalisti kaasun painallukseen. Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.
        Terveisin nim. 55 000 km jetta 1.4 140 hv tsi 6 vaiht. dsg:llä

        >Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.

        Ei minulla mitään tuollaista esiinny VW:ssakaan. En tunne tarvetta etsiä parannusta olemattomiin vaivoihin.


      • veevee..
        Köyhimys kirjoitti:

        >Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.

        Ei minulla mitään tuollaista esiinny VW:ssakaan. En tunne tarvetta etsiä parannusta olemattomiin vaivoihin.

        Jaa että tsi moottori dsg-vaihteistolla reagoi tasaisesti heti kaasupolkimen painallukseen ilman viivettä???

        Nythän sinä vitsin murjaisit.


      • oikea golffari
        Köyhimys kirjoitti:

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.

        Variant ei ole mikään aito saksalainen VW vaan puolivillainen meksikolainen sekundatekele. Hyvä kun kestävät hajoamatta pitkää rahtimatkaa Eurooppaan.


      • Köyhimys
        oikea golffari kirjoitti:

        Variant ei ole mikään aito saksalainen VW vaan puolivillainen meksikolainen sekundatekele. Hyvä kun kestävät hajoamatta pitkää rahtimatkaa Eurooppaan.

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.


      • dflkjdfl
        Köyhimys kirjoitti:

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.


      • veeveee..
        Köyhimys kirjoitti:

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.

        Tässäpä rehellisiä kokemuksia 55 000 km tsi/dsg kaksoisahdetusta:

        - liikkellelähdössä kaasua painettaessa ei aluksi tapahdu mitään, kunnes sitten lähdetään viiveen jälkeen ryntäämällä liikkeelle. Kaasun kanssa saa olla tarkkana. Mutta toisaalta volkkarin käkikellomainos oli ainakin rehellinen.
        - Ylämäessä pakittaminen on vaikeaa. Auto ei tahdo millään lähteä liikkeelle vaikka kuinka painat kaasua. Mökilläni joudun aina peruuttamaan pihaan , koska poislähtö tapahtuu ylämäkeen ja en enää viitsi enää edes yrittää poislähtöä peruuttamalla ylämäkeen.
        - Muutaman kerran moottoritien rampilla kiihdytettäessä ei ole tapahtunut mitään, vain kuski on kiihtynyt.
        - Talvella etumatkustajalla on kylmät oltavat, jostain , ilmeisesti oven kautta käy veto. Kun lisäät lämpöä matkustajalle sopivaksi, kuskille tulee hiki (puoliautomaattine ilmastointi)
        Sisäpuolella näkyy heikko viimeistely, esim. ovipanelien muovien ja ikkunan välistä tursottaa jotain ihme mustaa tiivistemattoa.
        - Ovet ja takaluukku on sovitettu huonosti paikoilleen. Sen seurauksena autostani rupesi lähtemään maalit autolla ollessa ikää vasta vuosi. Maahantuoja ei suostunut uudestimaalaukseen vasta kuin puolen vuoden riidan jälkeen.

        Kahden vuoden ajamisen jälkeen sain käyttööni dieselillä ja manuaalilla varustetun samanlaisen volkkarin (omani ollessa taas korjattavana) ja nautin suuresti ajamisesta, vaikka melutaso mantiellä olikin yhtä suuri (comfortline)
        Nyt sitten odottelen uutta diesel autoa ja ajelen kieli keskellä suuta ja toivon meksikaanin kestävän vielä hieman aikaa....

        Samanlaisia ongelmia voit käydä lukemassa ultimaten sivuilta.....

        Autojen kanssa kannattaa olla ennakkoluuloton ja käydä koeajamassa eri merkkejä, samalla voi ylättyä suuresti. Itse olen vaihtanut aina merkkiä, parempaan. alla on ollut fordi, opel, toyota, volkkari(saksalainen, meksikolainen), ja nyt tulee volvo. Saas nähdä mikä volvon jälkeen.

        Mutta kaikista näistä nykyinen meksikaani on ollut vähiten aikaa omistuksessani. Reilu kaksi vuotta riitti. Toivottavasti itselläsi ei tule yhtä kalliita kilometrejä kuin minulla tsi/dsg:n kanssa.


      • Köyhimys
        dflkjdfl kirjoitti:

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.

        VW on VW, tehtiinpä se Saksassa tai Meksikossa. Ei autona valioluokkaa, mutta valtavirtaa edustavien massatuotantoautojen parhaimmistoa.

        Pikku-Volvoilla taas on hyvin vähän tekemistä ruotsalaisuuden kanssa. Isot Volvot on suunniteltu Ruotsissa pohjoismaisiin oloihin, mitä pienemmät mallit selvästikään eivät ole. Ne on suunniteltu ja tehty keski-eurooppalaisittain (BeNeLux) eikä monikaan asia niissä kieli pohjoismaisuudesta saati valioluokasta (”premium”). Halvanoloisia, velvoittavaa nimeään vastaamattomia tekeleitä, korkeintaan puoli-Volvoja. Ja tiloiltaan ahtaita ulkomittoihinsa nähden!

        Jos tämä on mielestäsi ennakkoluuloista typeryyttä, en mahda mitään. Saat kaikin mokomin olla lausumastani mitä mieltä tahansa.


      • Köyhimys
        dflkjdfl kirjoitti:

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.


      • ddlgkjhghl
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        tässä lisää:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-audi-a3-bmw-120i-mb-200-ja-volvo-v50

        http://www.koeajo.tv/index.php?204

        Käyhän nyt jo viimein koeajamassa volvoa, kun asia tuntuu niin kovasti sinua painavan, vai mikä ihme mahtaa olla syynä provoiluusi täällä?


      • dsjgfdsfjg
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        kulutuslukemissa hybriditkin:

        http://plaza.fi/moottori/vertailut/vertailussa-hybridi-ja-pihit-haastajat


      • volovo..
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        Nythän sinä kumosit tuon aloittajan linkityksen, Skoda onkin tässä vertailussa Jumbona.

        Menipäs nyt vaikeaksi, eikö enää autolehtien vertailuun voikaan luottaa?????

        Milläs perusteella nyt pitäisi valita auto, ei kai omien mieltymysten mukaan :))))


      • momentumimme
        Köyhimys kirjoitti:

        VW on VW, tehtiinpä se Saksassa tai Meksikossa. Ei autona valioluokkaa, mutta valtavirtaa edustavien massatuotantoautojen parhaimmistoa.

        Pikku-Volvoilla taas on hyvin vähän tekemistä ruotsalaisuuden kanssa. Isot Volvot on suunniteltu Ruotsissa pohjoismaisiin oloihin, mitä pienemmät mallit selvästikään eivät ole. Ne on suunniteltu ja tehty keski-eurooppalaisittain (BeNeLux) eikä monikaan asia niissä kieli pohjoismaisuudesta saati valioluokasta (”premium”). Halvanoloisia, velvoittavaa nimeään vastaamattomia tekeleitä, korkeintaan puoli-Volvoja. Ja tiloiltaan ahtaita ulkomittoihinsa nähden!

        Jos tämä on mielestäsi ennakkoluuloista typeryyttä, en mahda mitään. Saat kaikin mokomin olla lausumastani mitä mieltä tahansa.

        ...TODELLA rakentavaa keskustelua...esim. onko V50:sen ja s40:sen talviominaisuuksia arvotelijat edes testanneet??

        Mielipiteeni: mitä paskempi keli, sen paremmalta ominaisuudet tuntuvat. Aivan mahtava talviauto, lämpöä riittää eikä nitise/natise pakkasellakaan. Varmaan muutkin ovat hyviä ja olkoon niin.

        Eiköhän suomi juntin pitäisi pikkuhiljaa päästä tästä auto kateudesta eroon...2000-luku on kuitenkin jo pitkällä ja luulisi ihmisillä olevan oikeatakin tekemistä/miettimistä.


    • Jaanussi

      Perheessä on molemmat merkit ja voin puolueettomasti todeta, että kyllä tuo hintaero näkyy muuallakin kuin vain merkin statuksessa. Skoda on perus käyttöauto jossa on nitinöitä, ääntä, halpaa ja halvan näköistä sisustusta ja on muutenkin rimpulampi. Mutta varmasti ajaa asiansa kunhan nuo puutteet tiedostaa ja myöntää itselleen. Meille voisi tulla jatkossakin Skoda, mutta varmemmin joku "laadukkaamman" oloinen ja hi´ntavampi merkki.

      • Skodaa

        "Nitinöitä, ääntä ja halvan näköistä sisustusta ja on muutenkin rimpulampi". Olikohan lausunto nyt varmasti puolueeton ja perustuuko se mihinkään tietoon?

        Sitäpaitsi sanonta "laadukkaamman oloinen" on aika paljon itsensä hämäämistä, katsos kun laadukkaalta tuntuu se minkä laadukkaaksi haluaa tuntea. Hintalappu kyljessä auttaa kummasti tunteman tuotteen laadukkaaksi, vai? Nimimerkillä "näkyyks mun Rolexi hei?".


    • slx tdi

      se volvo on nykyää moottoria myöten tai joku psa:n tekele,itellä 99 octavia riisseli 300tkm 110 heppasella voiman pesällä eikä oo viihty se auto korjaamolla muutaku huolloissa,ei oo tarvinnu painia sähköjen yms vikojen kans.ihme kyllä vaikka on kyse vag tuotteesta.taitavat tehä siellä tsekeissä hiukka laadikaampaa työtä ku sakemannit.jotta ny ei iha oma kehu alakas haisee nii kulutus osia tieten menee jarru palat,levyt,nivelet..yms kannattaa muute laittaa merkki osaa kestää pitempään kuin joku tarvike italiaano palikka,ja ei se välttämättä saksalainen tarvikeosakaan nii hyvä oo kokemusta löytyy.kyllä se on seuraavaki skotilakki.

    • juupajuu...

      että vaikka Sokota voittaisi kaksi tuulilasin testiä, en varmasti tule koskaan vaihtamaan siihen....

      • jikow

        Kiinalainen Volvo, vai tsekkiläinen Skoda?


      • kymysys....
        jikow kirjoitti:

        Kiinalainen Volvo, vai tsekkiläinen Skoda?

        muuten volvo s40 tehdä belgiassa....onko väärää tietoa??


    • _T5_

      Kaipa sitä Scodallakin ajelisi, mutta kun törmäysturvallisuus ei ole nykypäivän vaatimusten mukainen. EURONCAP:ssä Oktavia sai vain neljä tähteä ja tuon jälkeen testauskriteerejä on entisestään kiristetty.

      Vieläkö Scodassa on muuten moottori takana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe