Skoda parempi

Semmosta vaan

Oli taas yksi testi Tuulilasissa, jossa Octavia vei voiton. Todettiin paremmaksi kuin V50.

33

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffghjkl

      Jaa, ja mitä kummaa siinä on?

    • ***

      Kaikissa kisoissahan vertailut ja menestys ovat aina suhteessa kilpailijaan.

    • yhtä totta

      Sehän on vain jonkun autotoimittajan mielipide - ei muuta. Yhtä totta on se jos väitän, että Lada 117 voittaa Skoda Octavian selvästi.

      • PAREMPI?

        Jos autolehti julkaisee jotain, tai jos joku Ladanomistaja sanoo jotain, kummallako on parempi kompetenssi?


      • 333333333333333
        PAREMPI? kirjoitti:

        Jos autolehti julkaisee jotain, tai jos joku Ladanomistaja sanoo jotain, kummallako on parempi kompetenssi?

        omistajan mielipide ratkaisee - mulle on ainakin yks ja sama mitä joku 50 seniili lehtitoimittaja on mieltä autosta


    • volvoilijana

      Näin Volvon omistajanakin on todettava, että skeida on erittäin hyvä auto! Ei siitä tosin minun autoksi ole, mutta sen valinnut saa hyvän kärryn. Japsi rimpuloihin nähden olivat ihan omassa kastissaan monessa suhteessa.

      • 2.4

        Riipuu mihin vertaa, minä en ainakaan vaihtaisi omaa japsirimpulaa kumpaankaan, pitää olla auto joka ei viiihdy korjaamolla.


      • Hirohito
        2.4 kirjoitti:

        Riipuu mihin vertaa, minä en ainakaan vaihtaisi omaa japsirimpulaa kumpaankaan, pitää olla auto joka ei viiihdy korjaamolla.

        Tuo japanialaisten "viattomuus" on pikkuhiljaa haihtumassa taivaan tuuliin.
        Kyllä niissä vikojen määrät on kasvanut huikeasti ja rimpula ominaisuudet on
        taatusti tallessa.


      • 2.4
        Hirohito kirjoitti:

        Tuo japanialaisten "viattomuus" on pikkuhiljaa haihtumassa taivaan tuuliin.
        Kyllä niissä vikojen määrät on kasvanut huikeasti ja rimpula ominaisuudet on
        taatusti tallessa.

        Hirohito ottaa nyt ne Volvolasit pois päästä ja tutkailee erilaisia tutkimuksia, kyslelyjä sekä tilastoja ja vetää sitten johtopäätökset.
        Ps. Volvo löytyy sieltä loppupäästä, ja V 40:nen on vaan ylihintainen Focus.


      • powershifting
        2.4 kirjoitti:

        Hirohito ottaa nyt ne Volvolasit pois päästä ja tutkailee erilaisia tutkimuksia, kyslelyjä sekä tilastoja ja vetää sitten johtopäätökset.
        Ps. Volvo löytyy sieltä loppupäästä, ja V 40:nen on vaan ylihintainen Focus.

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.


      • vvggfds
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        Eipä tietenkään jos ei ota huomioon että samat moottorit ja alustat on ko. autoissa.


      • Köyhimys
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.


      • veeveee...
        Köyhimys kirjoitti:

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.

        kuitenkin ennakkoluulottomasti koeajamassa V-50 Drive. Saatat yllättyä. Huomaat, kuinka vaivatonta onkaan ajaminen kun auto reagoi normaalisti kaasun painallukseen. Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.
        Terveisin nim. 55 000 km jetta 1.4 140 hv tsi 6 vaiht. dsg:llä


      • Laadukkaanoloinen
        powershifting kirjoitti:

        V40:llä ja Focuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. S40:n ja V50:n hyödyntää joitain erinomaisiksi todettuja komponentteja uudesta Focuksesta, mutta onneksi iso osa "voorttimaisuuksista"on jätetty pois: muotoilu (erityisesti sisätilat) ja materiaalit. Esim.Foordien kojelaudat on sellasta halpis elektroniikan näköistä tavaraa, että huhhuh. Tämä on siis mun mielipide, jos joku on eri mieltä, niin siitä vaan.

        Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.

        >Jos en väärin muista, niin Volle on aika hyvin pärjänny luotettavuustesteissä...90-luvun malleihin en ota kantaa.<
        Joo, muistat väärin. Volvo on aina ollut siellä luotettavuustilastojen peränpitäjä. Varsinkin nuo mopomallit. Volvo on sellainen Fordin käenpoika, jota Ford jostain syystä on jo vuosia avustanut. Kohtahan Volvo on kiinalaisomistuksessa.


      • Köyhimys
        veeveee... kirjoitti:

        kuitenkin ennakkoluulottomasti koeajamassa V-50 Drive. Saatat yllättyä. Huomaat, kuinka vaivatonta onkaan ajaminen kun auto reagoi normaalisti kaasun painallukseen. Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.
        Terveisin nim. 55 000 km jetta 1.4 140 hv tsi 6 vaiht. dsg:llä

        >Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.

        Ei minulla mitään tuollaista esiinny VW:ssakaan. En tunne tarvetta etsiä parannusta olemattomiin vaivoihin.


      • veevee..
        Köyhimys kirjoitti:

        >Ei viivettä, ryntäilyä, yllättävää tehon katoamista, vaihteiston arpomista ja nykimistä.

        Ei minulla mitään tuollaista esiinny VW:ssakaan. En tunne tarvetta etsiä parannusta olemattomiin vaivoihin.

        Jaa että tsi moottori dsg-vaihteistolla reagoi tasaisesti heti kaasupolkimen painallukseen ilman viivettä???

        Nythän sinä vitsin murjaisit.


      • oikea golffari
        Köyhimys kirjoitti:

        S40, V40 ja V50 eivät ole olleet minulle koskaan aitoja pohjoismaisia Volvoja, vaan BeNeLux-peräisiä puolivillaisia tekeleitä, DAFin sukkanauhavetoisten viritelmien jatkumoa... Hyvä jos edes Fordista käyvät!

        Hintalapussa Volvo-lisää kuitenkin on. Eivät ole mokomat herättäneet kiinnostusta edes koeajon vertaa, kun samaan rahaan saa enemmänkin.

        S60/80 ja V70 saattaisivat kiinnostakin, minulle kuitenkin liian kalliita.

        Rikastumista odotellessa ajan ikääntyvällä Peugeot 406:lla ja uudella Golf Variantilla (1.4 TSI 118 kW 7-vaihteinen DSG). Tyytyväinen molempiin.

        Variant ei ole mikään aito saksalainen VW vaan puolivillainen meksikolainen sekundatekele. Hyvä kun kestävät hajoamatta pitkää rahtimatkaa Eurooppaan.


      • Köyhimys
        oikea golffari kirjoitti:

        Variant ei ole mikään aito saksalainen VW vaan puolivillainen meksikolainen sekundatekele. Hyvä kun kestävät hajoamatta pitkää rahtimatkaa Eurooppaan.

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.


      • dflkjdfl
        Köyhimys kirjoitti:

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.


      • veeveee..
        Köyhimys kirjoitti:

        Meksikolaisuus ei ole minulle mikään haitta taikka vamma! En kadehdi aitosaksalaista kulkupeliäsi pätkääkään. Halusin farkun tilat eikä minulle ole mitään väliä sillä, onko auto kasattu Saksassa vai Meksikossa.

        Olen kelannut 13 kuukauden aikana Variantillani liki 18.000 huoletonta kilometriä, nautinnokseni!

        Ennakkoluuloisia typeryksiä minulla käy monesti sääliksi. Ettei vain kävisi nytkin?

        Tšekkien tekemä Octavia Combi olisi voinut kelvata minulle yhtä hyvin, jos haluamani moottori/vaihteisto-yhdistelmä olisi ollut tarjolla siihen ostohetkellä.

        Tässäpä rehellisiä kokemuksia 55 000 km tsi/dsg kaksoisahdetusta:

        - liikkellelähdössä kaasua painettaessa ei aluksi tapahdu mitään, kunnes sitten lähdetään viiveen jälkeen ryntäämällä liikkeelle. Kaasun kanssa saa olla tarkkana. Mutta toisaalta volkkarin käkikellomainos oli ainakin rehellinen.
        - Ylämäessä pakittaminen on vaikeaa. Auto ei tahdo millään lähteä liikkeelle vaikka kuinka painat kaasua. Mökilläni joudun aina peruuttamaan pihaan , koska poislähtö tapahtuu ylämäkeen ja en enää viitsi enää edes yrittää poislähtöä peruuttamalla ylämäkeen.
        - Muutaman kerran moottoritien rampilla kiihdytettäessä ei ole tapahtunut mitään, vain kuski on kiihtynyt.
        - Talvella etumatkustajalla on kylmät oltavat, jostain , ilmeisesti oven kautta käy veto. Kun lisäät lämpöä matkustajalle sopivaksi, kuskille tulee hiki (puoliautomaattine ilmastointi)
        Sisäpuolella näkyy heikko viimeistely, esim. ovipanelien muovien ja ikkunan välistä tursottaa jotain ihme mustaa tiivistemattoa.
        - Ovet ja takaluukku on sovitettu huonosti paikoilleen. Sen seurauksena autostani rupesi lähtemään maalit autolla ollessa ikää vasta vuosi. Maahantuoja ei suostunut uudestimaalaukseen vasta kuin puolen vuoden riidan jälkeen.

        Kahden vuoden ajamisen jälkeen sain käyttööni dieselillä ja manuaalilla varustetun samanlaisen volkkarin (omani ollessa taas korjattavana) ja nautin suuresti ajamisesta, vaikka melutaso mantiellä olikin yhtä suuri (comfortline)
        Nyt sitten odottelen uutta diesel autoa ja ajelen kieli keskellä suuta ja toivon meksikaanin kestävän vielä hieman aikaa....

        Samanlaisia ongelmia voit käydä lukemassa ultimaten sivuilta.....

        Autojen kanssa kannattaa olla ennakkoluuloton ja käydä koeajamassa eri merkkejä, samalla voi ylättyä suuresti. Itse olen vaihtanut aina merkkiä, parempaan. alla on ollut fordi, opel, toyota, volkkari(saksalainen, meksikolainen), ja nyt tulee volvo. Saas nähdä mikä volvon jälkeen.

        Mutta kaikista näistä nykyinen meksikaani on ollut vähiten aikaa omistuksessani. Reilu kaksi vuotta riitti. Toivottavasti itselläsi ei tule yhtä kalliita kilometrejä kuin minulla tsi/dsg:n kanssa.


      • Köyhimys
        dflkjdfl kirjoitti:

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.

        VW on VW, tehtiinpä se Saksassa tai Meksikossa. Ei autona valioluokkaa, mutta valtavirtaa edustavien massatuotantoautojen parhaimmistoa.

        Pikku-Volvoilla taas on hyvin vähän tekemistä ruotsalaisuuden kanssa. Isot Volvot on suunniteltu Ruotsissa pohjoismaisiin oloihin, mitä pienemmät mallit selvästikään eivät ole. Ne on suunniteltu ja tehty keski-eurooppalaisittain (BeNeLux) eikä monikaan asia niissä kieli pohjoismaisuudesta saati valioluokasta (”premium”). Halvanoloisia, velvoittavaa nimeään vastaamattomia tekeleitä, korkeintaan puoli-Volvoja. Ja tiloiltaan ahtaita ulkomittoihinsa nähden!

        Jos tämä on mielestäsi ennakkoluuloista typeryyttä, en mahda mitään. Saat kaikin mokomin olla lausumastani mitä mieltä tahansa.


      • Köyhimys
        dflkjdfl kirjoitti:

        ennakkoluuloinen typerys. Osoitit sen "Volvot" ja oikeat Volvot kirjoituksessasi.

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.


      • ddlgkjhghl
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        tässä lisää:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-audi-a3-bmw-120i-mb-200-ja-volvo-v50

        http://www.koeajo.tv/index.php?204

        Käyhän nyt jo viimein koeajamassa volvoa, kun asia tuntuu niin kovasti sinua painavan, vai mikä ihme mahtaa olla syynä provoiluusi täällä?


      • dsjgfdsfjg
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        kulutuslukemissa hybriditkin:

        http://plaza.fi/moottori/vertailut/vertailussa-hybridi-ja-pihit-haastajat


      • volovo..
        Köyhimys kirjoitti:

        Edes ruotsalainen Teknikens Värld ei arvosta V50:tä korkealle. Se saa vertailutestissä 68 pojoa Golf Variantin 73 pistettä vastaan.

        Volvon serkku Ford Focus saa tässä testissä jopa pisteen enemmän kuin VW. Minulla oli ja on kuitenkin omat syyni olla valitsematta autokseni Fordia.

        http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf

        V70 on sitten tässäkin omaa luokkaansa pikku-Volvoon nähden.

        Kaikki Volvot eivät ole Volvoja, MOT.

        Nythän sinä kumosit tuon aloittajan linkityksen, Skoda onkin tässä vertailussa Jumbona.

        Menipäs nyt vaikeaksi, eikö enää autolehtien vertailuun voikaan luottaa?????

        Milläs perusteella nyt pitäisi valita auto, ei kai omien mieltymysten mukaan :))))


      • momentumimme
        Köyhimys kirjoitti:

        VW on VW, tehtiinpä se Saksassa tai Meksikossa. Ei autona valioluokkaa, mutta valtavirtaa edustavien massatuotantoautojen parhaimmistoa.

        Pikku-Volvoilla taas on hyvin vähän tekemistä ruotsalaisuuden kanssa. Isot Volvot on suunniteltu Ruotsissa pohjoismaisiin oloihin, mitä pienemmät mallit selvästikään eivät ole. Ne on suunniteltu ja tehty keski-eurooppalaisittain (BeNeLux) eikä monikaan asia niissä kieli pohjoismaisuudesta saati valioluokasta (”premium”). Halvanoloisia, velvoittavaa nimeään vastaamattomia tekeleitä, korkeintaan puoli-Volvoja. Ja tiloiltaan ahtaita ulkomittoihinsa nähden!

        Jos tämä on mielestäsi ennakkoluuloista typeryyttä, en mahda mitään. Saat kaikin mokomin olla lausumastani mitä mieltä tahansa.

        ...TODELLA rakentavaa keskustelua...esim. onko V50:sen ja s40:sen talviominaisuuksia arvotelijat edes testanneet??

        Mielipiteeni: mitä paskempi keli, sen paremmalta ominaisuudet tuntuvat. Aivan mahtava talviauto, lämpöä riittää eikä nitise/natise pakkasellakaan. Varmaan muutkin ovat hyviä ja olkoon niin.

        Eiköhän suomi juntin pitäisi pikkuhiljaa päästä tästä auto kateudesta eroon...2000-luku on kuitenkin jo pitkällä ja luulisi ihmisillä olevan oikeatakin tekemistä/miettimistä.


    • Jaanussi

      Perheessä on molemmat merkit ja voin puolueettomasti todeta, että kyllä tuo hintaero näkyy muuallakin kuin vain merkin statuksessa. Skoda on perus käyttöauto jossa on nitinöitä, ääntä, halpaa ja halvan näköistä sisustusta ja on muutenkin rimpulampi. Mutta varmasti ajaa asiansa kunhan nuo puutteet tiedostaa ja myöntää itselleen. Meille voisi tulla jatkossakin Skoda, mutta varmemmin joku "laadukkaamman" oloinen ja hi´ntavampi merkki.

      • Skodaa

        "Nitinöitä, ääntä ja halvan näköistä sisustusta ja on muutenkin rimpulampi". Olikohan lausunto nyt varmasti puolueeton ja perustuuko se mihinkään tietoon?

        Sitäpaitsi sanonta "laadukkaamman oloinen" on aika paljon itsensä hämäämistä, katsos kun laadukkaalta tuntuu se minkä laadukkaaksi haluaa tuntea. Hintalappu kyljessä auttaa kummasti tunteman tuotteen laadukkaaksi, vai? Nimimerkillä "näkyyks mun Rolexi hei?".


    • slx tdi

      se volvo on nykyää moottoria myöten tai joku psa:n tekele,itellä 99 octavia riisseli 300tkm 110 heppasella voiman pesällä eikä oo viihty se auto korjaamolla muutaku huolloissa,ei oo tarvinnu painia sähköjen yms vikojen kans.ihme kyllä vaikka on kyse vag tuotteesta.taitavat tehä siellä tsekeissä hiukka laadikaampaa työtä ku sakemannit.jotta ny ei iha oma kehu alakas haisee nii kulutus osia tieten menee jarru palat,levyt,nivelet..yms kannattaa muute laittaa merkki osaa kestää pitempään kuin joku tarvike italiaano palikka,ja ei se välttämättä saksalainen tarvikeosakaan nii hyvä oo kokemusta löytyy.kyllä se on seuraavaki skotilakki.

    • juupajuu...

      että vaikka Sokota voittaisi kaksi tuulilasin testiä, en varmasti tule koskaan vaihtamaan siihen....

      • jikow

        Kiinalainen Volvo, vai tsekkiläinen Skoda?


      • kymysys....
        jikow kirjoitti:

        Kiinalainen Volvo, vai tsekkiläinen Skoda?

        muuten volvo s40 tehdä belgiassa....onko väärää tietoa??


    • _T5_

      Kaipa sitä Scodallakin ajelisi, mutta kun törmäysturvallisuus ei ole nykypäivän vaatimusten mukainen. EURONCAP:ssä Oktavia sai vain neljä tähteä ja tuon jälkeen testauskriteerejä on entisestään kiristetty.

      Vieläkö Scodassa on muuten moottori takana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      99
      9530
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4947
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      52
      4657
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2411
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1632
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1448
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      56
      1377
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      49
      1321
    9. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1281
    Aihe