Miten totuttaa fretit toisiinsa

Kääpäläinen

Minulla on noin neljä kuukautta vanha fretti tyttö ja ajattelin ostaa sille keväällä kaveriksi toisen fretin.Mietin vain mikä on paras tapa tutustuttaa fretit toisiinsa turvallisesti? Onko yleensäkkin frettejä kovin vaikea tutustuttaa toisiinsa?

Kiitos vastauksistanne!:)

4

342

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkkl

      No ensin kannattaa hajuja vaihdella vilttejen avulla ja sen jälkeen esim. häkkien läpi. Meillä tultiin saman tien juttuu ei mitään ongelmaa, mutta kaikki ei sulata lajitoveriaan välttämättä koskaan.

    • mk

      Yleensä fretit tulee hyvin juttuun. Meillä päästettiin kaverukset heti leikkimään keskenään, eikä ollut mitään ongelmia. Ensimmäiset viikot oli sellaista paikan hakua, uros joka oli tullut taloon ensin, antoi neidille hiukan "kyytiä" siis retuutteli sitä niskasta niin että pitkään oli rupimöntit niskassa, mutta tämä on ihan normaalia. Uros näytti neidille kuka mukamas määrää talossa, vaikkakaan se järjestys ei ole pätenyt pitemmän ajan jälkeen, molemmat ovat suht samalla viivalla ja niskaotteet on loppuneet kokonaan. Nyt ovat kuin aviopari, aina kimpassa ilman riitaa. Ruvet lähti ajan myötä pois kun liottelin niitä vedellä ja desinfiointiaineella (kirvelemätöntä sellaista).

    • frettikotiin

      Eli tajusinko oikein. Olen aikeissa hankkia yhden fretin ja oon miettinyt olisiko se kahden ihmisen kanssa onnellinen eli tarvitseeko kuinka välttämättä lajitoveria seurakseen elämään. Myös mietin onko kuin kissa mitä tarpeilla käyntiin tulee. Vai onko niinku koirilla et käydään pihalla. vai Sekä että meno..Myös askarrutta miten fretti tykkää ihmis kontaktista eli voiko esim.katella telsua ja silittää ja rapsuttaa samalla. Nämä noin yleisesti. Toki joka eläin omanlaisensa persoona! Oltaisi kiitollisia informaatiosta!! t:make&krisse

    • vieläfretitön

      vähän aiheesta poiketen..olen hankkimassa ekaa frettiäni ja mietin voiko se olla lajinsa ainoana edustajana onnellinen? Vai onko lajitoveri pakollinen? tmake&krisse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe