Kysyisin millä viikoilla olette kuulleet ensimmäisen kerran vauvan sydänäänet? Sovin juuri lääkäriajan rv 10 2, ja mietin kuinka mahdollista äänet on kuulla silloin. Haluaisin tietää etukäteen kuinka varmasti äänet kuuluvat, etten sitten pettyisi liikaa jos niitä ei kuulukkaan... Kiitos vastauksista!
milloin olette kuulleet sydänäänet?
9
461
Vastaukset
- rv23+5
ekan kerran niskaturvotus-ultrakäynnillä rv 11. Neuvolassa kävin senkin jälkeen, mutta eivät suostuneet kuuntelemaan vedoten huonoihin laitteisiinsa. ekan kerran siis siellä kuunneltiin vasta rv 17. =D
- Ekan kerran
kuultiin sydänäänet nt-ultrassa rv 12.
- ssssssssssss
Dopplerilla voi kyllä kuulua tai sitten ei..Jos olet hoikka niin saattaa kuulua suht helpostikin ja se kohdun asento,istukan paikka ynnä muut vaikuttaa myös.Dopplerilla mulla kuului esikosta jotain rv 10, kuopuksesta rv 9 4..ja tästä joka vielä mahassa rv 10 eli hyvin mahdollistakin että kuuluu.Terkka kyllä oli ihmeissään kun saatiin kuuluviin tuolloin rv 9 4 vaikka silloin vielä istukka edessä .
- ap
ssssssssssss kirjoitti:
Dopplerilla voi kyllä kuulua tai sitten ei..Jos olet hoikka niin saattaa kuulua suht helpostikin ja se kohdun asento,istukan paikka ynnä muut vaikuttaa myös.Dopplerilla mulla kuului esikosta jotain rv 10, kuopuksesta rv 9 4..ja tästä joka vielä mahassa rv 10 eli hyvin mahdollistakin että kuuluu.Terkka kyllä oli ihmeissään kun saatiin kuuluviin tuolloin rv 9 4 vaikka silloin vielä istukka edessä .
Kiitos vastauksista! Olen kyllä melko hoikka, eli periaatteessa varmaan mahdollista on. :) Olisi niiin kiva kuulla elonmerkkejä ennen joulua, kun eka ultra on vasta joulun jälkeen. On nää viikot kyllä melko pitkiä, kärsivällisyyttä tosiaan vaaditaan. Kiva olisi kuulla vielä muiltakin kokemuksia!
- sssssssss
ap kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Olen kyllä melko hoikka, eli periaatteessa varmaan mahdollista on. :) Olisi niiin kiva kuulla elonmerkkejä ennen joulua, kun eka ultra on vasta joulun jälkeen. On nää viikot kyllä melko pitkiä, kärsivällisyyttä tosiaan vaaditaan. Kiva olisi kuulla vielä muiltakin kokemuksia!
Jos ei sitten laitteet jotain aataminaikaisia..tuskin sentään.Kyllä ne yleensäkin dopplerilla melko varhain kuuluu toki löytyy sitten niitä joilla ei kuulu niin helposti ja silti kaikki hyvin mutta siis yleisesti.
- Henni78
Itse esikoista odottaessani sydänäänet kuunneltiin jo ekalla neuvolakäynnillä rv 8 4 ja siellä ne hyvin kuuluivat. Olin todella hoikka silloin ja terkka sanoikin, että siksi vissiin kuului jo niin aikaiseen. Varoitti kyllä ennen, että ei vielä välttämättä kuulu eikä tarvitse säikähtää. Useimmilla ei kuulu vasta kun rv 10-12 jälkeen.
Nyt toista odottaessani en muistanut ekalla käynnillä edes kysyä asiasta ja oli eri terkkakin, eikä tarjoutunut kokeilemaan.. - rv 7
varhaisultrassa. Nyt olen rv 10 ja menen huomenna kuunteluttamaan neuvolaan dopplerilla koska huolestuttaa raskausoireiden katoaminen. Neuvolahoitaja sanoi ettei välttämättä huomenna vielä kuulu koska on vasta rv 10, ja ei pidä huolestua jos ei kuulu, ja että sitten katsotaan ens viikolla uudelleen jos ei huomenna kuulu.
Silloin rv7 ultrassa sain kyllä merkinnän sykkeestä, kun kuului erittäin hyvin jo silloin.- vauva2010
Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat:) Viikkoja tosiaan noin vähän vasta. Neuvolatätikin oli ihan ihmeissään että äänet kuuluivat:) Olen niin iloinen. Ensimmäiseen ultraan on kuitenki vielä muutama viikko aikaa. Pyysin itse että kuuneltaisiin, vaikka näillä viikoilla se on aika epätodennäköistä että niitä kuuluu mutta kyllä kuuluikin ja kuului hienosti:) Ihanaa! Toinen lapsi tulossa.
- ap
Ei kuuluneet vielä sydänäänet. :( Kaikki kai muuten kuitenkin hyvin. Parin viikon sisällä yritän käydä vielä kokeilemassa josko neuvolan täti sais äänet kuulumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot203365Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe122785- 282414
- 421817
- 491555
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101418- 411381
- 81335
- 521253
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2621115