Kännissä epilepsiakohtaus

SUOMEMA65

Hei siskot ja veljet! Olen tutkiskellut koe-eläimen tavoin itseäni sairaslomalla. Vetäisin kännit valvotuissa olosuhteissa ja sain pitkittyneen kohtauksen n.25 min. Kokonaisuudessa olin kolmen päivän ajan saanut 9 pitkittynyttä kohtausta. Heräsin neljäntenä päivänä sairaalassa. Idiootimaista ja hengenvaarallista mutta olen kuullut että epilepsiakohtaukset tulee vain krapulassa!?
Kysymys: Oletko saanut kännissä kohtausta vai krapulassa.
PS.Kokeiluni on loppunut, hengenvaarallisuuden vuoksi, samoin alkoholin käyttö kokonaan.

6

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisille kännissä

Epilepsiakohtaus tulee monista syistä, ei vain alkoholista. Muita laukaisevia tekijöitä ovat fysiologiset tarpeet vajaina, unen puute, hormonitoiminta, stressi, fyysiset tarpeet jne. yksilöllisin eroin.

Olen aina ollut absolutisti, kun lääkevalmistajat selvästi kieltävät alkoholinkäytön epilepsialääkkeissäni.

• Epi09

Minulla kaikki kolme epilepsiakohtausta on tullut juuri nautittuani alkoholia, ei mitään kunnon känniä vaan tissutellen. Minulla kohtaukset ovat nopeita taujunnanmenetyskohtauksia, joista herään pian, joka kerta kuhmu päässä. Vielä olen selvinnyt vähällä.

Alkon käytön lopetin kokonaan viimeisen kohtauksen jälkeen. Olen ajatellut että alkoton kausi kestää toistaiseksi. Enkä kyllä oikein uskallakaan juoda enää. Lääkkeeni on Lamotrigin, annosta nostetaan juuri 100 mg --> 200mg.

• Plikka hämeestä

Itse olen sairastanut 19 vuotta vaikeaa epilepsiaa jota nyt 2 vuotta sitten yritettiin korjata neurokirugisesti tässä kuitenkaan täysin onnistumatta. Kuitenkaan en koskaan ole saanut humalassa kohtausta.
      Enkä kuin yhden ainoan kerran kakkusessa Gm-kohtauksen.
      Alkoholin käyttöni on suomailaisittain verrattain normaalia.
      Tuo kohtaus herkkyys alkoholin vaikutuksen alaisena, liittyy varmasti siihen missä kohtaa aivossa on sinulla se keskus, mistä sinulla epileptinen kohtaus lähtee liikkeelle.
      Ja luonnollisesti käyttämästäsi lääkityksestä.
      Kuviota vielä sotkee tietenkin ihmisten monimuotoinen yksilöllisyys.
      Onneksi olkoon hyvästä päätöksestäsi lopettaa alkoholin käyttö kokonaan.
      Tsemppiä!

• Epi09

Mulla todettiin epilepsia lokakuussa, ja syynä on varmaankin ohimossa sijaitseva kysta. Kysta on 4cm kokoinen, eikä sille tehdä mitään. Eikun lääkettä naamariin.

Mulla ei muuten tule MITÄÄN ennakkoaavistusta -merkkiä tai välähdystä vaan taju pois suorilta jaloilta (eikun mutkasilta jaloilta kun olen aina onneksi istunut). Asun yksin joten kohtausten saaminen pelottaa ja siksi olen yrittänyt jättää väliin "kaikki" riskitekijät.

• ei tee

hyvää. Joka kerta krapulassa tärisen tavallista enemmän ja olo on todella heikko ja neuroottinen. Eilen kännissä istuessani tuolilla kaverin kähertäessä tukkaa, tunsin että tajunta lähtee ihan just... Ei silti onneksi mennyt, mutta oli pakko päästä äkkiä ulos viileeseen ja juoda vettä. Luulen, että joku kerta vielä saan kännissä kohtauksen :/ Ainakin, jos en ole nukkunut hyvin ennen sitä.

• Survivor

Kaikki neljä tajuttomuuskouristustani ovat tulleet krapulassa. Ensimäiset kolme hiukan rajumman, mutta vain yhden illan nappaamisen jälkeen. Viimeisin, pari vuotta sitten tullut aiheutui "vain" 14 ravintola-annoksesta ja sen jälkeen onkin pysytty kohtuudesssa eli korkeintaan 5-8 annosta per ilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe