Kansanterveystyöhön kuuluvina tehtävinä kunnan tulee huolehtia kunnan asukkaiden terveysneuvonnasta ja terveystarkastuksista sekä järjestää kunnan asukkaiden sairaanhoito potilaan oikeuksista ja asemasta annetun lain 3 § mukaan jokaisella Suomessa pysyvästi asuvalla henkilöllä on oikeus ilman syrjintää hänen terveydentilansa edellyttämään terveyden ja sairaanhoitoon.
Lääninhallitus toteaa, että diabeteksen hoito on kokonaisvaltaista, yksilölähtöistä ja yksilöllistä hoitoa.Hyvä yhteistyö diabeetikon, lääkärin ja diabeteshoitajan kanssa on tärkeää.Diabeteksen hoidon tarve arvioidaan yksilöllisesti. Diabeteksen käypähoitosuosituksen mukaan hyvässä hoitotasapainossa olevien diabeetikkojen seuranta tulisi tapahtua 3-6kk välein
Seurantakäynneillä diabeetikon tulee saada tietoa terveydentilastaan ja mahdollisista erilaisista hoidon vaihtoehdoista Hoidon onnistumisen vuoksi on tärkeää, että diabeetikko itse ymmärtää, mitä tutkimuksia on otettu ja mitä mitatut tutkimustulokset tarkoittavat. Tutkimustulokset ohjaavat jatkosuunnitelman tekemistä ja diabeetikon omaa toimintaa arjessa. Fyysisten asioiden lisäksi olisi hyvä kiinnittää huomiota myös henkiseen jaksamiseen. Ajoittainen pysähtyminen, oman tilanteen pohdinta ja hoidon mahdollisten ongelmakohtien selvittely kuuluvat vastaanottokäynneille, ja niihin tulisi varata riittävästi aikaa.
Näin siis lääninhallitus opasti jälleen Lieksan kaupunkia koska en ole ollut taannoin tyytyväinen hoitooni ja myöskään en ole saanut vastauksia ja vasta nyt monen vuoden jälkeen kävin asian vuoksi lääkärissä.Kirjallisiiin viesteihin ei ole MT vastaavana vastannut nyt olen saanut hyvin nopeasti vastauksen.
Olin keväällä kirjallisesti 2008 pyytänyt tutkimuksia niin vasta yli puolen vuoden jälkeen asia osittain hoitu mutta kuten totesin ei myöskään lääni toiminut ennemmin ennenkuin annoin ukaasin olin useasti asiaa tiedustellut. joten aina on mahdollisuus asiaa hoitaa jopa euroopassa osoitteen tiedän.
Pidän tätä vastausta hyvin tärkeänä muille henkilöille myös vaikka jälleen saisin ryöpyn joltakin taholta niskaani. Markku Korpinen Lieksa
Lääni vastasi miltei vuosi kului
4
155
Vastaukset
Tulipa hiljaista päättäjille ja asiantuntijoille.
Minun piti saada vastaus tuloksista mutta ei taaskaan niitä saanut joten lähetin kirjeen terveyspalveluun ja viittasin tuohon läänin huomautukseen miten asiat tulisi hoitaa.Ensinnäkin taas riipuin puhelimessa odottamassa 10 min tähän asiaan ei ole myöskään saatu korjausta kirjallisesta vastauksesta KH kautta minulle tuleeseen kirjeeseen joten valhetta kaikki ylihoitaja kirjeesi.MK
- Kuotta
markkukorpinen kirjoitti:
Minun piti saada vastaus tuloksista mutta ei taaskaan niitä saanut joten lähetin kirjeen terveyspalveluun ja viittasin tuohon läänin huomautukseen miten asiat tulisi hoitaa.Ensinnäkin taas riipuin puhelimessa odottamassa 10 min tähän asiaan ei ole myöskään saatu korjausta kirjallisesta vastauksesta KH kautta minulle tuleeseen kirjeeseen joten valhetta kaikki ylihoitaja kirjeesi.MK
Etkai sitten yhä asioi terveyspalvelukeskuksesa?
Minä kuten monet muutkin lopetti siellä asioimisen, syynä se että homma ei vaan toiminut enää !
On useita tapauksia, jopa kymmenittäin missä henkilö ei ole saanut asianmukaista hoitoa. Kuotta kirjoitti:
Etkai sitten yhä asioi terveyspalvelukeskuksesa?
Minä kuten monet muutkin lopetti siellä asioimisen, syynä se että homma ei vaan toiminut enää !
On useita tapauksia, jopa kymmenittäin missä henkilö ei ole saanut asianmukaista hoitoa.On tietysti niin miten kunnat haluavat asiat hoitaa mutta valtiovallan on kuitenkin viimekädessä hoidettava asia hehän ovat tuon lain laatineet ja sen asian perään olen kysellyt laittamalla itseni likoon toistenkin puolesta.
Toivottavasti uuden johtajan aloitettua toiminnan asiat alkavat paremmin luistaa ja saamme tänne lisävoimia myöskin tuonne osastolle josta Hottinen on ansiokkaasti aloitteen tehnyt.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356261JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t193556Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5182763Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai591928Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳321921- 261515
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul311421Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71251En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171249Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http111083