Ei puhallusvillalle

ReinoV

Tervehdys,

Meidän rintamamiestaloon laitettiin juuri puhallusvilla yläpohjaan sekä yläkerran seiniin. Yläpohjaan laitettiin ns. kotelopuhalluksena ( Helsingin kaupunki ei hyväksy kiinteistössään tuollaista työmenetelmää) ja seiniin puhallettiin ns. märkäpuhalluksena. Katosta ei ole mitään varmuutta kuinka tiivis tuli ja seinillä villat on "valuneet" siis vaakakoolauksen ja villan välissä on suora yhteys tuulensuojalevyyn. Lisäksi löytyi onkaloita seinien ja katon liittymistä. Nyt ollaan odotettu kuukausi, että tekijä tulee paikkaamaan reijät.
En voi suositella kenellekkään puhallusvillaa laitettavaksi kotiinsa.....kuinkahan ne kolme muuta taloa, jotka "käsiteltiin" samana päivänä?

8

4435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villoittaja 2002

Yläpohjassa puhallusvilla on paikallaan, mutta seiniin on parasta laittaa levytavaraa.

• syyttää

Ei voi syyttää villaa jos asennus tehdään väärin. Puhallus villa on erinomaisen hyvä tuote yleisesti ottaen. Seinille tosiaan märkäpuhallus. ja yläpohja yläkautta. Kotelopuhalluskin toimii mutta vaatii oikeat vehkeet ja hiukan huoklellisuutta.

• JaakkoR2

Kenen asentajan/valmistajan kanssa on ollut ongelmia? Itsellä ainakin pari mökkiä on käynyt ekovillan asentajat puhaltamassa villat enkä ole huomannu mitään vastaavaa.

• puhallettua

Mahtaapa olla asennusvirhe ja ei missään tapauksessa yleistettävissä. Mulla puhallusvillalla eristetty talo kauttaaltaan, eikä mitään tuollaisia ongelmia. Talo rakennettu 1994. Seinääkin aukaistu (gyprocin vaihto) muista syistä ja villa jökötti paikallaan kuin tinasotilaat. Ei vaakakoolauksen kohdalli mitään irtoamisia, kuten ei myöskään pystyjen kohdalla. Jos itse rakentaisin nyt, en miettisi hetkeäkään ottaa märkäpuhallusta seiniin ja normi puhallusta yläpohjaan.

• kokemuksella suos.

olen tehnyt kaksi taloa puhallusvillalla ja erinomaisa on molemmat toinen 9v.vanha toinen 5vuotta.
        (lähes vierekkäiset talot).
        Työ pitää tehdä ammattilaisen kuten kaikki muutkin jotta tulee hyvä.

• ReinoV
        kokemuksella suos. kirjoitti:

olen tehnyt kaksi taloa puhallusvillalla ja erinomaisa on molemmat toinen 9v.vanha toinen 5vuotta.
        (lähes vierekkäiset talot).
        Työ pitää tehdä ammattilaisen kuten kaikki muutkin jotta tulee hyvä.

Terve,
        Eilen tuli miehet tarkistamaan puhallusvillassa olevia "valumia". Selvä asennusvirhe. Lisäksi todettiin, että seinän ja yläpohjan muodostamat välit olivat kauttaaltaan lähes tyhjiä (20 - 25 cm tyhjää). Kaikki korjattiin, mutta mieleen jäi kytemään, että pitäiskö vielä varmuuden vuoksi lämpökuvata niin seinät kuin kattokin. On aika hankala tietää kuka on ammattimies ja kuka ei. Nämäkin kaverit on varmaan urakoineet kymmeniä taloja jo pelkästään tänä syksynä. Samana päivänä puhallettiin kolme muutakin taloa meidän talon jälkeen....ettei vaan heilläkin tule jossain vaiheessa paljastumaan ikäviä yllätyksiä.
        Jos nyt vaan villotus on ok. niin eihän se aiheuttanut kuin kuukauden myöhästymisen projektiimme joka oli jo ennestään 6 viikkoa myöhässä.
        Ei muuta kuin valtio lisää elvytystä rakennusalalle, niin varmaan hinnat pysyvät edelleen korkealla ja laatu huipussaan.

• slks kiöl
        ReinoV kirjoitti:

Terve,
        Eilen tuli miehet tarkistamaan puhallusvillassa olevia "valumia". Selvä asennusvirhe. Lisäksi todettiin, että seinän ja yläpohjan muodostamat välit olivat kauttaaltaan lähes tyhjiä (20 - 25 cm tyhjää). Kaikki korjattiin, mutta mieleen jäi kytemään, että pitäiskö vielä varmuuden vuoksi lämpökuvata niin seinät kuin kattokin. On aika hankala tietää kuka on ammattimies ja kuka ei. Nämäkin kaverit on varmaan urakoineet kymmeniä taloja jo pelkästään tänä syksynä. Samana päivänä puhallettiin kolme muutakin taloa meidän talon jälkeen....ettei vaan heilläkin tule jossain vaiheessa paljastumaan ikäviä yllätyksiä.
        Jos nyt vaan villotus on ok. niin eihän se aiheuttanut kuin kuukauden myöhästymisen projektiimme joka oli jo ennestään 6 viikkoa myöhässä.
        Ei muuta kuin valtio lisää elvytystä rakennusalalle, niin varmaan hinnat pysyvät edelleen korkealla ja laatu huipussaan.

vaan saada nukuttua, kyllä se siitä.
        Sinulle on nyt sattunut kelvottomat asentajat, itse puhallusvilla ei ole se ongelma.
        Laita vaan sen asennusfirman nimi näkyviin, niin laatu paranee, jos ei muuten niin luonnollisen poistuman kautta.
        Itse olen rakentanut taloja lukuisille asiakkaille ja myös itselleni.
        On tehty levyvillalla, selluvillalla, rullavillalla.
        Itselleni rakensin pari vuotta sitten ok-talon, kaikki vaihtoehdot olivat käytettävissä, valitsin puhallettavan selluvillan. On lämpö talossa sisällä pysynyt, tyytyväinen olen.

• mitä ilmeisemmin selluvillaa sinulle tuli laitetuksi-selluvillan hätä on nimenomaan suuri painuma, on se sitten kuiva taikka märkäpuhallettuna. Muille tiedoksi että pitää sitten kokeilla valkoista Isover Insulsafe puhallusvillaa-vaakatasoon tavallinen puhallus ja seiniin liimapuhallus. Ja kyllä pysyy isältä pojalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe