En oo ateisti koska...

www.

Mä en vaan usko että mitään voi syntyä tyhjästä. Sit jos ajattelen että ehkä maailmankaikkeus on ollu aina, niin ei siinäkään tunnu olevan mitään järkeä. Tai jos katon luontoa, ihmisiä, eläimiä, tähtiä jne.. niin en vaan pysty uskomaan että se ois kaikki syntyny itestään. Kaikki tää mieletön kauneus ja elämä. Se miten ihminen rakentuu soluista, lihaksista, hermoista, aivot, kaikki se.. En vaan pysty uskomaan että se ois syntyny itestään.

Mun mielestä on paljon helpompaa ajatella että on Jumala joka on suunnitellu ja luonu kaiken. Enhän mä sitä tietenkään pysty mitenkään selittämään että mistä Jumala on sitten tullut ja miten se on voinut olla aina, mutta jotenkin vaan se että kaikki ois kehittyny itestään tyhjästä tuntuu vielä uskomattomammalta kuin Jumala. Tottakai mäkin ajattelen että kaikenlaisia mutaatioita, lajien risteytyksiä ym. tapahtuu koko ajan. En mä kiellä sitä mitä mä nään mun ympärilläni. Mä vaan uskon sen että on kumminkin Jumala joka on luonut fysiikan lait ja määrittäny että miten kaikki toimii. Miten muuten missään ois mitään järkeä. Voiko olla että kaikki toimii näin vaan sattumalta? Mä en ainakaan pysty uskomaan sitä. En vaan pysty uskomaan sitä esim. että vaikkapa painovoima on syntyny sattumalta. Että sattumalta vaan jotenkin kappaleet vetää toisiaan puoleensa. Ihan vaan sattumalta kun ensin oli tyhjyys niin sitten yhtäkkiä tuli jotain ainetta joka vain itsekseen päätti että minäpä vedän muita kappaleita puoleeni. En vain pysty uskomaan sitä että kun muka jotain syntyi itsestään niin siinä samassa määrittyi itsekseen kaikki fysiikan lait ym. että miten mikäkin toimii. Onko siinä oikeasti muka jotain järkeä?

Tässä nyt tiivistetty versio mun ajatuksista. Tottakai voisin kirjottaa monta sataa sivua mun ajatuksista, mutta en halua. En ainakaan tänne palstalle. Sama kuin näyttäis punasta vaatetta härälle.

6

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina.

Kaikki materia on ollut aina. Miksi? Koska mitään ei voi syntyä tyhjästä. Joten jumala ei ole totta, koska jumalaa ei ole voinut syntyä tyhjästä. Tämä on minun mielipiteeni

• www.

Onko Jumala materiaa? Minun mielestä ei. Eikä minun mielestä Jumala oo syntyny vaan ollut aina. Miks on helpompaa ajatella noin? No en tiedä. Mulle se vaan on helpompaa. Enkä ymmärrä että minkätakia ois järkevämpää ajatella kaiken syntyneen tai olevan itsestään ilman Jumalaa. Ehkä kaikki on yhtä lailla hulluutta, mutta kun ihminen vaan on sellanen että se kaipaa selityksiä. Mutta ateistit tekee mun mielestä siinä virheen että maailmankaikkeuden syntyä lähdetään selvittämään siitä lähtökohdasta että Jumalaa ei ole. Siinä on jo heti ensimmäinen asia jossa mennään pahasti pieleen. Koska maailmankaikkeuden synty on joka tapauksessa ihan mielettömän ihmeellinen ja monimutkainen asia, niin ei mun mielestä mitään suht koht järkeviä mahdollisuuksia voi sulkea pois.

• apina.
        www. kirjoitti:

Onko Jumala materiaa? Minun mielestä ei. Eikä minun mielestä Jumala oo syntyny vaan ollut aina. Miks on helpompaa ajatella noin? No en tiedä. Mulle se vaan on helpompaa. Enkä ymmärrä että minkätakia ois järkevämpää ajatella kaiken syntyneen tai olevan itsestään ilman Jumalaa. Ehkä kaikki on yhtä lailla hulluutta, mutta kun ihminen vaan on sellanen että se kaipaa selityksiä. Mutta ateistit tekee mun mielestä siinä virheen että maailmankaikkeuden syntyä lähdetään selvittämään siitä lähtökohdasta että Jumalaa ei ole. Siinä on jo heti ensimmäinen asia jossa mennään pahasti pieleen. Koska maailmankaikkeuden synty on joka tapauksessa ihan mielettömän ihmeellinen ja monimutkainen asia, niin ei mun mielestä mitään suht koht järkeviä mahdollisuuksia voi sulkea pois.

Sinun mielestäsi jumalan pois jättäminen on virhe, minun mielestä ei. Ja sinun mielestä jumala on ollut aina ja minun mielestä materia on ollut aina. Kaikilla olkoon omat mielipiteensä. MIten kaikki on oikeasti mennyt, sitä ei ihminen koskaan saa tietää.

• "Mun mielestä on paljon helpompaa ajatella että on Jumala joka on suunnitellu ja luonu kaiken"
      Sähän saat ajatella ihan rauhassa noin,se on sun oikeus.
      Niinhän tän järjestelmän pitäis mennä.

• ""Mun mielestä on paljon helpompaa ajatella että on Jumala joka on suunnitellu ja luonu kaiken.""

Ei tarvitse paljonkaan pohtia itse mitään, kyllä raamattu ja seurakunta sanovat miten asiat ovat..

• Näkymätön mies

Jumalasi synnytti aluksi itsensä omasta takaa tyhjästä persaukostaan? Sitten hän rupesi luomaan tyhjästä avaruusromua?

Jos mielestäsi ei voi luoda tyhjästä mitään, ei siihen pysty näkymättömät mielikuvitusveijaritkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2688
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2167
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1737
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1538
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1298
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1220
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1065
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      989
    10. 128
      931
    Aihe