Raamatun sanoman väärin? Raamatussa on jonkin verran sellaisia kohtia, joita en minäkään ymmärrä enkä käsitä. Mutta minä käsitän ja ymmärrän ne pääkohdat, jotka Raamatussa selvästi kerrotaan. Esim. Jeesuksen jumaluus on aivan selvästi sanottu, läpi koko Raamatun se tulee ilmi, että Jeesus on Jumala. Sitä ihmettelenkin, miksi se joillekkin on niin epäselvää, kun en iteäni minään nerona enkä kovin viisaanakaan pidä, mutta silti minä ymmärrän että Jeesus on Jumala, kuten noista jakeistakin minä se niin ymmärrän, vai ymmärränkö minä sitten väärin? Eli ymmärrän, että noissa jakeissa puhutaan Jumalasta Jeesuksesta Kristuksesta. Ainakin minun mielestäni on niin!
Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Luuk. 1:47 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Miksi niin monet ymmärtävät
70
318
Vastaukset
- leahim
Niin olen miekii vajaalla uskolla
uskonut.
Jeesus on Jumala.
Ja Jumala on:
Isä poika ja pyhähenki.Eikö niin?- benedi=siunattu
Jos sytytät keväällä kolmesta paikasta kuloruohon tuleen...ja ystäväsi tulee paikalle, niin eikö hän huuda!??
Leahim,katso! Tuolla palaa tuli, ja tuolla ja myös tuolla! Aamen! - leahim
benedi=siunattu kirjoitti:
Jos sytytät keväällä kolmesta paikasta kuloruohon tuleen...ja ystäväsi tulee paikalle, niin eikö hän huuda!??
Leahim,katso! Tuolla palaa tuli, ja tuolla ja myös tuolla! Aamen!No meni kyllä yli ymmärryksen...?=)))
benedi=siunattu kirjoitti:
Leahim,katso! Tuolla palaa tuli, ja tuolla ja myös tuolla! Aamen!Kolminaisuutta ei voi järjellä käsittää. On vain uskottava, mitä Raamatussa sanotaan.
Raamattupiirimme vetäjä kerran yritti kuvata kolminaisuutta siten, että laittoi kolme tulitikkuaskia peräkkäin.
Kun katsoi jonoa tietystä kohdasta, näki vain yhden askin. Tämä vertaus ontuu ehkä joltain kohden, mutta antanee hyvän kuvan siitä, että meillä kristityillä on YKSI JUMALA; ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI.
Tähän NIMEEN meidät on kastettu (Matt.28:19).
--
ATHANASIOKSEN TUNNUSTUS
areiolaisuutta vastaan
-
Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
Yhteinen kristillinen usko on tämä:
Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.
Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma,
mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.
Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.
Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias,
eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.
Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.
Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.
Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.
Oikea oppi on tämä:
Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen:
Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.
Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.
Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.
Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista,
astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.Tapio522 kirjoitti:
Kolminaisuutta ei voi järjellä käsittää. On vain uskottava, mitä Raamatussa sanotaan.
Raamattupiirimme vetäjä kerran yritti kuvata kolminaisuutta siten, että laittoi kolme tulitikkuaskia peräkkäin.
Kun katsoi jonoa tietystä kohdasta, näki vain yhden askin. Tämä vertaus ontuu ehkä joltain kohden, mutta antanee hyvän kuvan siitä, että meillä kristityillä on YKSI JUMALA; ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI.
--
ATHANASIOKSEN TUNNUSTUS
areiolaisuutta vastaan
-
Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.
mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.
Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.
Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.
Oikea oppi on tämä:
Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen:
Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.
Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.
Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista,
astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.Areiolaisuudesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus
--
Jehovalaisuus:
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/#onko_jeesus_luotu_olentoTapio522 kirjoitti:
Kolminaisuutta ei voi järjellä käsittää. On vain uskottava, mitä Raamatussa sanotaan.
--
ATHANASIOKSEN TUNNUSTUS
areiolaisuutta vastaan
-
Oikea oppi on tämä:
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.Jeesuksen Jumalan - t e o k s i - Isän voitelemaksi Kristukseksi;
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
-- veli.vapaa
Tapio522 kirjoitti:
Areiolaisuudesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus
--
Jehovalaisuus:
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/#onko_jeesus_luotu_olentovielä helluntailaisuus ja kirkotkin, jotta ainakin suurimmat järjestöt tulee mainittua, sillä kaikille em on oma oppinsa.
- veli.vapaa
ilman selityksiä että Jeesus on Jumalan Poika.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Kutsun siis Häntä Jumalan Pojaksi, kuten SANA kehoittaa.
Mitä tulee taas siihen jumaluus kysymykseen, niin se tarkoittaa ominaisuutta, ja se ominaisuus on lähtöisin Isästä, koska vain on yksi ainoa Jumala. Sellainenkin asia on tavattoman helppo ymmärtää niille, jotka uskovat Jeesusta.
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Siis helppoja asioita niille, jotka uskovat Jeesukseen.selittämään ketä noissa jakeissa tarkoitetaan, mielestäsi. Ei se, että jakelet Raamatunjakeita mistä sattuu, avaa sitä yhtään mitä kysyin! Etkö osaa asiallisesti keskustella? Jos minä olen väärässä, niin sinun pitää kertoa mitä nuo jakeet tarkoittavat. Siitä tässä on kysymys!
Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.- ml213.
Il-Mari kirjoitti:
selittämään ketä noissa jakeissa tarkoitetaan, mielestäsi. Ei se, että jakelet Raamatunjakeita mistä sattuu, avaa sitä yhtään mitä kysyin! Etkö osaa asiallisesti keskustella? Jos minä olen väärässä, niin sinun pitää kertoa mitä nuo jakeet tarkoittavat. Siitä tässä on kysymys!
Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.Jos saan kiireeni keskellä pintapuolisesti pohtia tuota Raamatun ilmoitusta mitä toit esille.
Ensinnäkin jo lähtökohdaksi tulee huomioida se tosiasia, miten koko Ilmestyskirjan ilmoitukset on kaikkein tiiviimpää ilmoitusta.Siis yhteen jakeeseen on pakattu valtavasti asiaa. Esim. jos lukee Laudekian srk ilmoitusta, niin ompahan paljonm asiaa saatu mahtumaan muutamaan jakeeseen.Periaatteessa koko ihmisen uskon elämä ja sen vaiheet jne....
Kun aloittaa lukemisen alusta, niin on huomioitava jo Jumalan luominen/alku ja ihmisen lankeemus ja miten Jumala aivoitti ihmisen synnnin sovituksen Pojan kautta ja erikoisesti huomioitava, miten Jumala antoi Pojalleen vallan taivaassa ja maan päällä.
*
Ilm 4.
Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä (Jumalalta), joka on ja joka oli ja joka tuleva on ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä ja
(ilmoitus Poikaan) ja Jeesukselta Krisukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä joka on kuolleitten esikloinen ja maan kuningasten hallitsija ! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellensä ja on tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikisesti !Aamen.
Katso,hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti Aamen.
*
Siis nuo edellä kertoo/ilmentää Pojan tehtävää ja valtaa jne... ja tuoen seuraavan jakeen sisällön ymmärrän 1 Kor 15:22..........28 ilmoituksen kautta.
Siis tämän.
8."Minä olenA ja O Sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on. KAIKKIVALTIAS".
Siis luvun 4 jae alkaa Jumalan luomisen alkutilan kuvauksesta ja 5 jae kuvaa Pojan tehtävää, jossa on viittauskin 1 Kor. 15:21 ja 22 jakeisiin
Ja tuo Ilm 1:8 ilmentää sitä tilannetta kun Poika antaa valtakuntansa Isälleen Jumalalle ja juuri tuo 1Kor. 15:28 ilmentää samaa asiaa eli miten Jumalan aivoitukset tulevat lopussa siihen tilanteseen, että Jumala on kaikki kaikessa eli juuri A ja O.
Siis tavallaan ympyrä on sulkeentunut ja Jumalan aivoitukset ihmisen pelastamisessa on toteutunut ja Jumala palaa entiseen asemaansa ja juuri tuo 8 jakeessa oleva ;Herra Jumala ilmentää, miten Jumala on Herra,- ei Kristus enää.
UT puolellahan Poika Jeesus Krisus on Herra,- koska Jumala on antanut vallan Pojalleen Krisukselle, mutta tuo jakeen 8 , Herra Jumala ilmentääjo miten valta on siirtynyt Pojalta Isällle Jumalalle eli juuri niin kuin 1 Kor 15: 28 kohta ilmentää, että Jumala olisi kaikki kaikessa.
(Kirjoittelim kiirreessä ja kirj. virheitä löytynee kuten tavallista). että Jeesus on Jumalan Poika, mutta sitten väität, että Hän onkin Joosefin poika, eli kiellät samaan hengenvetoon ! Vai oletko muuttanut mielesi ?
ml213. kirjoitti:
Jos saan kiireeni keskellä pintapuolisesti pohtia tuota Raamatun ilmoitusta mitä toit esille.
Ensinnäkin jo lähtökohdaksi tulee huomioida se tosiasia, miten koko Ilmestyskirjan ilmoitukset on kaikkein tiiviimpää ilmoitusta.Siis yhteen jakeeseen on pakattu valtavasti asiaa. Esim. jos lukee Laudekian srk ilmoitusta, niin ompahan paljonm asiaa saatu mahtumaan muutamaan jakeeseen.Periaatteessa koko ihmisen uskon elämä ja sen vaiheet jne....
Kun aloittaa lukemisen alusta, niin on huomioitava jo Jumalan luominen/alku ja ihmisen lankeemus ja miten Jumala aivoitti ihmisen synnnin sovituksen Pojan kautta ja erikoisesti huomioitava, miten Jumala antoi Pojalleen vallan taivaassa ja maan päällä.
*
Ilm 4.
Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä (Jumalalta), joka on ja joka oli ja joka tuleva on ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä ja
(ilmoitus Poikaan) ja Jeesukselta Krisukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä joka on kuolleitten esikloinen ja maan kuningasten hallitsija ! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellensä ja on tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikisesti !Aamen.
Katso,hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti Aamen.
*
Siis nuo edellä kertoo/ilmentää Pojan tehtävää ja valtaa jne... ja tuoen seuraavan jakeen sisällön ymmärrän 1 Kor 15:22..........28 ilmoituksen kautta.
Siis tämän.
8."Minä olenA ja O Sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on. KAIKKIVALTIAS".
Siis luvun 4 jae alkaa Jumalan luomisen alkutilan kuvauksesta ja 5 jae kuvaa Pojan tehtävää, jossa on viittauskin 1 Kor. 15:21 ja 22 jakeisiin
Ja tuo Ilm 1:8 ilmentää sitä tilannetta kun Poika antaa valtakuntansa Isälleen Jumalalle ja juuri tuo 1Kor. 15:28 ilmentää samaa asiaa eli miten Jumalan aivoitukset tulevat lopussa siihen tilanteseen, että Jumala on kaikki kaikessa eli juuri A ja O.
Siis tavallaan ympyrä on sulkeentunut ja Jumalan aivoitukset ihmisen pelastamisessa on toteutunut ja Jumala palaa entiseen asemaansa ja juuri tuo 8 jakeessa oleva ;Herra Jumala ilmentää, miten Jumala on Herra,- ei Kristus enää.
UT puolellahan Poika Jeesus Krisus on Herra,- koska Jumala on antanut vallan Pojalleen Krisukselle, mutta tuo jakeen 8 , Herra Jumala ilmentääjo miten valta on siirtynyt Pojalta Isällle Jumalalle eli juuri niin kuin 1 Kor 15: 28 kohta ilmentää, että Jumala olisi kaikki kaikessa.
(Kirjoittelim kiirreessä ja kirj. virheitä löytynee kuten tavallista).* On parempi, että pyst vaan siellä kiireittesi kanssa, oltpahan pois sotkemasta palstalla asioita, ja käännyttämässä h-uskovia areiolaisuuteen ja jt.iksi
- veli.vapaa
Il-Mari kirjoitti:
selittämään ketä noissa jakeissa tarkoitetaan, mielestäsi. Ei se, että jakelet Raamatunjakeita mistä sattuu, avaa sitä yhtään mitä kysyin! Etkö osaa asiallisesti keskustella? Jos minä olen väärässä, niin sinun pitää kertoa mitä nuo jakeet tarkoittavat. Siitä tässä on kysymys!
Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.mukaan, niin sinäkin ymmärrät, että Jeesus toimii yhä edelleenkin Isä Jumalan käskystä Hänen alaisenaan.
Ilm.1.
1 JEESUKSEN KRISTUKSEN ilmestys, jonka JUMALA antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat HÄNEN (ISÄN) VALTAISTUIMENSA edessä,
5 JA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA, uskolliselta todistajalta, HÄNELTÄ, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! HÄNELLE (Jeesukselle), joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme VERELLÄNSÄ
6 ja TEHNYT MEIDÄT kuningaskunnaksi, papeiksi JUMALALLEEN ja ISÄLLEEN, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
Kuten huomaat, Jeesus on yhä edelleen Isä Jumalan alamainen. Ilmestys puhuu edelleenkin kahdesta henkipersoonasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja Isästä Jumalastaan. Jeesus tulee edelleenkin Isänsä käskystä päivälleen ja hetkelleen takaisin, ja on Isänsä palvelija. Kuten SANA=evankeliumi tuotiin Jeesuksen kautta ihmiskunnalle, Poika edusti Isäänsä saamallaan vallalla maan päällä. Kun Poika tulee, Hän edelleenkin edustaa Isää, koska Isä ei tule maan päälle vaan Poika. Sen todistaa SANA, eikä siinä ole mitään selittämistä. - veli.vapaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
että Jeesus on Jumalan Poika, mutta sitten väität, että Hän onkin Joosefin poika, eli kiellät samaan hengenvetoon ! Vai oletko muuttanut mielesi ?
nyt tarkoittaa tuolla - minuako vai ?
Jos Mohikaani tarkoitit minua, niin vääristelet aivan tahallasi minun antaa todistusta uskostani. Milloin muistat ja opit muistamaan tällaisen minulle tärkeän asian, johon uskon.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Minä uskon täsmälleen juuri noin. Olen sen sata kertaa sinulle todistanut, mutta aina sinä palaat sellaiseen väittämään, jota en ole sanonut. Minä kutsun enkelin kehoituksen mukaan Jeesusta Jumalan Pojaksi enkä Jumalaksi, koska SANA ei kehoita missään minua niin tekemään.
Muistatko nyt mitä sinulle SANALLA todistin, vai kirjoitatko taas huomenna minun väittäneen, että Jeesus onkin Joosefin poika. Poika Hän kyllä oli, mutta Jumalan Poika ja Joosefin perheen jäsen. ml213. kirjoitti:
Jos saan kiireeni keskellä pintapuolisesti pohtia tuota Raamatun ilmoitusta mitä toit esille.
*
Ilm 4.
*
Siis tämän.
(Kirjoittelim kiirreessä ja kirj. virheitä löytynee kuten tavallista).sitten pitkän ja kaartelevan selostuksesi jälkeen lopputulos se, että Kristus on Jumala?
" miten Jumala on Herra,- ei Kristus enää."
Eli sinä alat oppia tuntemaan, kuka Jeesus on. Siitä on hyvä jatkaa uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen meidän Jumalaamme!Il-Mari kirjoitti:
sitten pitkän ja kaartelevan selostuksesi jälkeen lopputulos se, että Kristus on Jumala?
Eli sinä alat oppia tuntemaan, kuka Jeesus on. Siitä on hyvä jatkaa uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen meidän Jumalaamme!Jos yleensä huomioisit Raamatusta sen tosiasian, miten VT tapahtumia kuvattaessa Jumala on aina Herra. Siis vaikka näitä tapahtumia kuvataan UT puolella.Taas UT puolella Jeesus Kristus Jumalan Poika on Herra ja tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että Jumala on antanut Pojalleen kaiken vallan.
Ymmärtänet, miten Herra sanaan liittyy valta ja sen käyttö. Esim. Muistanet paimeneen liittyvän muistutuksen,- ettei saa herroina hallita jne....
Siis jos et ymmrrä ja huomioi miksi Kristus on Herra UT puolella niin tuota Ilm. 1:8 ilmoitusta et näe oikeasa valossa.Tärkeintä siinä on huomioida juuri se, miten tässä ilmoitetaan Jumalan olevan Herra,- siis ei enää ole Herra Poika Jeesus Kristus.Tavallaan koko ihmisen pelasatus suunnitelma on päättynyt eli pojan tehtävä ja valta on siirtynyt takaisin Jumalalle itselleen. On siis jälleen Herra,- Jumala itse.
Siis tuo jakeessa oleva sana Herra ilmentää taphtumien kulkemista siihen tilaan,- joka on taas ilmoitettu !Kor 15:28 jakeessa eli Pojalla ei enää ole valtaa maanpäällä ja taivaassa,- koska tämä väliaikainen valta on siirtynyt Pojalta Isäklle Jumallle,- jos uskot tuon jakeen 28 ilmoitukseen ja juuri tuohon,- jos uskot, niin liittyy miten lopussa valta/Herra on Jumalalla itsellään.
Siis . Jumalan Poika Jeesus Kristus, niin hän ei koskaan ole edes ollut Jumala,- vaan Poika, mutta Jumala on tehnyt Pojastaan Krisuksen ja Herran kuten Ap tuodaan se esille. Niin, vaikka Krisus on Herra, niin tämä ei todella tarkoita että hän olisi Jumala fyysisesti,- vaamn tarkoittaa, miten Pojalla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä eli on juuri se Herra.
Jos ihmiselle Jeesus Krisus on Herra, niin ymmärtänet mitä se arjen pyörityksessä merkitsee ja erikoisesti mielikuvian rakentumisessa ja siten KOKO käyttä'ytymisessä. Siis Kristus ,- jos on Herra hänelle, niin käytännössä tämä ihminen on Krisuksen orja eli Krisus on hallitsija tämän ihmisen elämässä. Siis ei tekijä ei liity edes Jumalaan, vaanm hallitsemiseen.Il-Mari kirjoitti:
Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.asiasta mielipiteeni, jonka mukaan Maria kiitteli Isää Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, samalla tavalla kuin apostolit antoivat meille mallia;
2. Korinttolaiskirje 1:
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1:
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1:
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
Täytyy surulla ilmoittaa, että paljon näyttää evankeliumin totuus sekä uskovien ylistyksen kohteet Jeesuksen ja apostolien päivien jälkeen muuttuneen!
-- että jätät
ekivaari kirjoitti:
asiasta mielipiteeni, jonka mukaan Maria kiitteli Isää Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, samalla tavalla kuin apostolit antoivat meille mallia;
2. Korinttolaiskirje 1:
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1:
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1:
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
Täytyy surulla ilmoittaa, että paljon näyttää evankeliumin totuus sekä uskovien ylistyksen kohteet Jeesuksen ja apostolien päivien jälkeen muuttuneen!
-osan Sanasta pois.
""Täytyy surulla ilmoittaa, että paljon näyttää evankeliumin totuus sekä uskovien ylistyksen kohteet Jeesuksen ja apostolien päivien jälkeen muuttuneen!""
Ap. t. 19:17 ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
Luuk. 1:46.Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
Ps. 30:13 Halleluja! Ylistä, minun sieluni, Herraa.
2. Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän. että jätät kirjoitti:
osan Sanasta pois.
""Täytyy surulla ilmoittaa, että paljon näyttää evankeliumin totuus sekä uskovien ylistyksen kohteet Jeesuksen ja apostolien päivien jälkeen muuttuneen!""
Ap. t. 19:17 ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
Luuk. 1:46.Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
Ps. 30:13 Halleluja! Ylistä, minun sieluni, Herraa.
2. Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän.huomioimatta sen, että Jeesus ei tehnyt tunnetuksi omaa nimeänsä, vaan sitä Isän Jumalan nimeä, jonka Isä oli Jeesukselle antanut Kristusta, sillä;
Heprealaiskirje 2
12 "kun hän sanoo: »Minä julistan - s i n u n - n i m e ä s i - (I s ä,) - veljilleni, ylistän - s i n u a - seurakunnan keskellä«";
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että - J u m a l a - o n- h ä n e t - H e r r a k s i - ja
K r i s t u k s e k s i - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Kristus = "Voideltu Elämä", on siis pojalleen Isän antama nimi, jonka Isä Jumala on pojalle antanut!
1. Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"
2. Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
-- Pete..
ekivaari kirjoitti:
huomioimatta sen, että Jeesus ei tehnyt tunnetuksi omaa nimeänsä, vaan sitä Isän Jumalan nimeä, jonka Isä oli Jeesukselle antanut Kristusta, sillä;
Heprealaiskirje 2
12 "kun hän sanoo: »Minä julistan - s i n u n - n i m e ä s i - (I s ä,) - veljilleni, ylistän - s i n u a - seurakunnan keskellä«";
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että - J u m a l a - o n- h ä n e t - H e r r a k s i - ja
K r i s t u k s e k s i - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Kristus = "Voideltu Elämä", on siis pojalleen Isän antama nimi, jonka Isä Jumala on pojalle antanut!
1. Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"
2. Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
-tunnetuksi omaa nimeäni, vaan Herrani Jeesuksen Kristuksen nimeä! Näkee, että sinun Raamatuntuntemisessasi on suuria aukkoja!
>>>että Jeesus ei tehnyt tunnetuksi omaa nimeänsä, - efox
Il-Mari kirjoitti:
sitten pitkän ja kaartelevan selostuksesi jälkeen lopputulos se, että Kristus on Jumala?
Eli sinä alat oppia tuntemaan, kuka Jeesus on. Siitä on hyvä jatkaa uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen meidän Jumalaamme!""Siitä on hyvä jatkaa uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen meidän Jumalaamme!""
Minä jatkan uskonsankarien esimerkkiä noudattaen ja suosittelen sitä kaikille. He kutsuvat Jeesusta Jumalakseen. Hän on luojana valmistanut heille kaupungin jonka Isä itse todistaa (Hepr. 1:10).
16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.
Otetaan toinenkin puoli Jeesuksesta. Hän on ihmiseksi tulleena lunastajana myös veli. Minua ei häiritse vaikka Hän on alkuisin yhdestä.
Hepr. 2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
Herra Jeesus on Jumala!
Ap. t. 19:17Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
Ps. 145:3 Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton.
Jes. 40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
- efox
Ne tarkoittaa selvästi Jeesuksen Jumaluutta. Jos joku hakee Raamatusta vastajakeita ja niillä väittää ettei Jeesus ole Jumala niin syyllistyy siihen josta Jumalan Henki varoittaa.
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Ps. 56:6 Joka päivä he vääntelevät minun sanojani, kaikki heidän ajatuksensa tarkoittavat minulle pahaa.
Jer. 23:36 Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja."Ne tarkoittaa selvästi Jeesuksen Jumaluutta. Jos joku hakee Raamatusta vastajakeita ja niillä väittää ettei Jeesus ole Jumala niin syyllistyy siihen josta Jumalan Henki varoittaa."
Jeesuksen Jumaluutta juuri tarkoittavat! Siksi se onkin vaikea kysymys muutamille tällä palstalla kirjoittaville. He eivät ole kertaakaan vastanneet minulle kysymyksiini, mitä olen kysynyt. Vaan ovat kierrelleet ne kaukaa ja vastanneet aivan muuta, mikä ei kysymykseeni sovi mitenkään. On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?- .........
Jer. 23:36 "Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja. "
israelilaiset kutsuivat Jahvea "eläväksi jumalaksi" koska hän oli ilmoittanut että pysyy aina samana eikä muiden jumalien tapaan välillä kuollut ja taas noussut ylös. Miten Jeesuksen kävi? - ?????
Il-Mari kirjoitti:
"Ne tarkoittaa selvästi Jeesuksen Jumaluutta. Jos joku hakee Raamatusta vastajakeita ja niillä väittää ettei Jeesus ole Jumala niin syyllistyy siihen josta Jumalan Henki varoittaa."
Jeesuksen Jumaluutta juuri tarkoittavat! Siksi se onkin vaikea kysymys muutamille tällä palstalla kirjoittaville. He eivät ole kertaakaan vastanneet minulle kysymyksiini, mitä olen kysynyt. Vaan ovat kierrelleet ne kaukaa ja vastanneet aivan muuta, mikä ei kysymykseeni sovi mitenkään. On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?yritti tappaa Mooseksen ja miksi toisaalta Jeesus väitti että Mooses on ennustanut hänestä, eihän Mooses ennustanut Jumalasta vaan jostain profeetasta.
????? kirjoitti:
yritti tappaa Mooseksen ja miksi toisaalta Jeesus väitti että Mooses on ennustanut hänestä, eihän Mooses ennustanut Jumalasta vaan jostain profeetasta.
5. Mooseksen kirja 18
15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle - p ro f e e t a n, - minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. ... ... ...
18 - P ro f e e t a n - minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, - s i n u n - k a l t a i s e s i,
ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Mooses näki myös Jumalan pojan Kristuksen syntyvän ja tulevan - k y m m e n t u h a n t i s e s t a - p y h i e n
j o u k o s t a", ( 5. Moos. 33:2) aivan niin kuin Jeesuskin opetti äidikseen jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon;
-Il-Mari kirjoitti:
"Ne tarkoittaa selvästi Jeesuksen Jumaluutta. Jos joku hakee Raamatusta vastajakeita ja niillä väittää ettei Jeesus ole Jumala niin syyllistyy siihen josta Jumalan Henki varoittaa."
Jeesuksen Jumaluutta juuri tarkoittavat! Siksi se onkin vaikea kysymys muutamille tällä palstalla kirjoittaville. He eivät ole kertaakaan vastanneet minulle kysymyksiini, mitä olen kysynyt. Vaan ovat kierrelleet ne kaukaa ja vastanneet aivan muuta, mikä ei kysymykseeni sovi mitenkään. On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?mutta lue se hengellisesti. Älä lue aineellisesti eli lihallisesti. Se on vertauskuvaa tulevasta.
Ei mitään uutta auringon alla, sanoi saarnaaja (kokoonkutsuja ) Daaavidin Poika, Jerusalemin kuningas.
Jes.44:13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
Isa 44:14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
Isa 44:15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
Isa 44:16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
Isa 44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
Isa 44:18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
Isa 44:19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
Isa 44:20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"
Nämä Jesajan jakeet ovat esikuvallista kertomusta kolminaisuusopista. Lue tarkkaan ja mieti. Ja käytä eri raamatunkäännöksiä.
Mitä tehtiin 300-luvulla (Nikean kirkolliskokous) ja vähän sen jälkeen? Väännettiinkö ja käännettiinkö niinkuin puuseppä edellä.
Ja sitten oltiin tyytyväisiä, kun meillä "on valkeus"(=valkea).
Turhuuden turhuutta sanoi (saarnaaja) Daavidin Poika, Jerusalemin Kuningas.
Jolla korvat on se kuulkoon.- efox
Il-Mari kirjoitti:
Jeesuksen Jumaluutta juuri tarkoittavat! Siksi se onkin vaikea kysymys muutamille tällä palstalla kirjoittaville. He eivät ole kertaakaan vastanneet minulle kysymyksiini, mitä olen kysynyt. Vaan ovat kierrelleet ne kaukaa ja vastanneet aivan muuta, mikä ei kysymykseeni sovi mitenkään. On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?""On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?""
En ymmärrä miten voisin olla uskossa jos en tunnustaisi Jeesusta Jumalaksi.
Isä sanoo Poikaansa luojaksi jonka Abram tunsi.
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
1. Moos. 14:22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon: - veli.vapaa
Il-Mari kirjoitti:
Jeesuksen Jumaluutta juuri tarkoittavat! Siksi se onkin vaikea kysymys muutamille tällä palstalla kirjoittaville. He eivät ole kertaakaan vastanneet minulle kysymyksiini, mitä olen kysynyt. Vaan ovat kierrelleet ne kaukaa ja vastanneet aivan muuta, mikä ei kysymykseeni sovi mitenkään. On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?toisillenne aamenia, mutta Jeesus ilmoitti Isänsä tahtona, että jokainen joka uskoo MINUUN, pelastuu. Ei Jeesus sanonut, että uskokaa ihmisten tekemiä tulkintoja Jumalasta, niin pelastutte.
Missään kohden Raamattua Jeesus ei ilmoittanut, että minä olen Isä tai Jumala. Lisäksi Hän todisti suoraan, että on vain YKSI AINOA JUMALA, mutta sillä Hän ei tarkoittanut itseään vaan Isäänsä. Ne, jotka eivät usko Jeesuksen todistusta ovat kaikki epäuskoisia, eivätkä tee siten Jumalan tahtoa.
Ja yhä edelleenkin korostan, että jumaluus on OMINAISUUS, eikä tarkoita henkipersoonaa nimeltään JHWH. Älkää siis sotkeko keskenään jumaluutta ja Jumalaa JHWH. Ne ovat täysin eri asioita. - veli.vapaa
efox kirjoitti:
""On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?""
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
1. Moos. 14:22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon:maa ja kaikki mitä siinä on, ja sen takana oli Isä, jonka antamalla SANALLA luotiin Jeesuksen kautta kaikki.
- En ymmärrä
efox kirjoitti:
""On se varmaan vaikeata elää sellaisessa uskossa, jossa suurimman ja tärkeimmän Raamatun sanoman täytyy jättää pois?""
1. Moos. 14:22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon:minäkään,miten voisin olla uskossa,jos en tunnustaisi Jeesusta Jumalaksi-niinkuin efox kirjoitti-
en mitenkään!
Kuitenkin,koska palstalla on tälläisiä uskovia,jotka eivät sitä ymmärrä,eivätkä näytä tulevan
ymmärtämäänkään,niin voisiko ajatella niin,että palstan vakikirjoittajat tekisivät aloitteen
joistakin muista Raamatun aiheista vai onko tilanne niin jumiutunut,ettei täällä osata enää
keskustella mistään muustakaan:keskusteluksihan näitä kirjoittamisia ei voi enää luokitella?
Mitä tulee Velivapaan,ekivaarin ja muiden suhteen,niin eikö heidän kirjoituksiaan yksinkertaisesti
voisi jättää kommentoimatta,jos heidän tarkoituksena täällä on vain se,että kulkevat joka kirjoituksen perässä tuoden omaa käsitystään,eivätkä muusta näytä välittävän-mutta mielestäni pääasia on,että
edes pyrittäisiin rakentaviin keskusteluihin-mikäli sitä sopii ehdottaa,kun näyttää siltä,että kaikki
rekisteröityeet kirjoittavat keskenään ja muut ovat jääneet jollaintavalla sivuun.. efox kirjoitti:
1. Moos. 14:22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon:ja Jumalan poika on Jumalan työkalu, jolla hän kaiken loi. Joku peltotyömies luo ojaa lapiolla. Jumala loi kaiken sanallaan!
Jeesus korosti opetuslapsilleen tämän tiedon tärkeyttä, jotta saadun jumaluuden ja luonnostaan olevan Jumalan erottaisivat. Saatu jumaluus on hallintavaltaa, ( Ps. 8:6 ) mutta luontainen jumaluus, jota Isälle ei kukaan ole antanut, se on omistusvaltaa, josta esimerkki seuraavassa;
Job 41
11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun".
Mutta Jeesus;
Johannes 17
7 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta."
-- veli.vapaa
En ymmärrä kirjoitti:
minäkään,miten voisin olla uskossa,jos en tunnustaisi Jeesusta Jumalaksi-niinkuin efox kirjoitti-
en mitenkään!
Kuitenkin,koska palstalla on tälläisiä uskovia,jotka eivät sitä ymmärrä,eivätkä näytä tulevan
ymmärtämäänkään,niin voisiko ajatella niin,että palstan vakikirjoittajat tekisivät aloitteen
joistakin muista Raamatun aiheista vai onko tilanne niin jumiutunut,ettei täällä osata enää
keskustella mistään muustakaan:keskusteluksihan näitä kirjoittamisia ei voi enää luokitella?
Mitä tulee Velivapaan,ekivaarin ja muiden suhteen,niin eikö heidän kirjoituksiaan yksinkertaisesti
voisi jättää kommentoimatta,jos heidän tarkoituksena täällä on vain se,että kulkevat joka kirjoituksen perässä tuoden omaa käsitystään,eivätkä muusta näytä välittävän-mutta mielestäni pääasia on,että
edes pyrittäisiin rakentaviin keskusteluihin-mikäli sitä sopii ehdottaa,kun näyttää siltä,että kaikki
rekisteröityeet kirjoittavat keskenään ja muut ovat jääneet jollaintavalla sivuun..uskossa vaan luulossa, että Jeesus on Isä Jumala. Siinä se ero on, minä uskon Jeesuksen SANAAN, sinä uskonnollisen järjestön oppia. Me olemme eri mieltä, koska minä uskon Jeesukseen ja sinä ihmisoppien tulkintoihin. Siitä nämä erimieliset asiat johtuvat.
- huolimatta
......... kirjoitti:
Jer. 23:36 "Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja. "
israelilaiset kutsuivat Jahvea "eläväksi jumalaksi" koska hän oli ilmoittanut että pysyy aina samana eikä muiden jumalien tapaan välillä kuollut ja taas noussut ylös. Miten Jeesuksen kävi?Isä sanoo Pojastaan seuraavasti.
Hepr. 1:12 mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
niin kuin hän sen itse Johannes 10:34,35 jakeissa opetti; Isältä saatuna jumaluutena, sillä "meillä on ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON", niin myös Jeesus itse ja me olemme!
Kun Raamattu sanoo että "Jeesus on Herra, niin se ei tarkoita että Jeesus on "totinen Jumala", koska Jumala on Jeesuksen Herraksi ja Kristukseksi asettanut:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että - J u m a l a - o n - h ä n e t - H e r r a k s i - ja
Jeesus Kristus on siis- J u m a l a n - t e k o, - samalla tavalla niin kuin mekin;
Efesolaiskirje 2
10 "Sillä - m e - o l e m m e - h ä n e n - t e k o n s a, - luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."
Apostolien teot 5
31 "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta."
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
1. Korinttolaiskirje 4
7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta - j o s -
o l e t - s e n - s a a n u t, - n i i n - m i k s i - k e r s k a a t, - i k ä ä n - k u i n - s e - ei - o l i s i
s a a t u a?
Olen huomannut Jeesuksen Jumalaksi korottajilla luetun ymmärtämisen olevan erittäin heikkoa!
-* Ja syy on siinä, että et ole koskaan uudestisyntynyt !, Omien kirjoitustesi perusteella se on tullut selväksi !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ja syy on siinä, että et ole koskaan uudestisyntynyt !, Omien kirjoitustesi perusteella se on tullut selväksi !
Kun et löydä puolustajaa Jumalan sanasta, niin alat herjaamaan henkilökohtaisuuksilla.
-- veli.vapaa
ekivaari kirjoitti:
Kun et löydä puolustajaa Jumalan sanasta, niin alat herjaamaan henkilökohtaisuuksilla.
-kerta eikä taatusti viimeinenkään. Mutta Mohikaanilta loppuivat SANAN todistukset, joten silloin pitää ottaa käyttöön lähimmäisensä tuomitseminen. Ei ne kaverit muuta osaakkaan.
- Pete..
ekivaari kirjoitti:
-että muista se, sulla on eri jeesus kuin meillä uskovaisilla. Joten älä tuo omaa jeesustasi täällä esille kun me uskovaiset keskustelemme Raamatun ilmoittamasta Jeesukseseta. Me keskustelemme KRISTINUSKOSTA Helluntalaisuus palstalla! Me Helluntalaiset olemme KRISTITYJÄ, joten sinun ekivaari olisi hyvä huomioira tämä tosiasia, että emme ole opistasi kiinnostuneita!
- Sirpa Rajala
ekivaari kirjoitti:
-enää muistaa, että tunnustit ettes ole uskossa Raamatun Jeesukseen joka Pyhästä Hengestä syntyi neitsyt Mariaan? Haluan keroa että kukaan muu Jeesus ei anna sytejä enteeksi! Eli sinun jeesus ei syntejä anna anteeksi ja siksi et ole palastuksen tiellä!
"minä, ekivaari, en usko Mariasta syntyneeseen lihalliseen Jeesukseen vapahtajani, vaan minä uskon "pyhyyden hengen puolesta Hengestä syntyneeseen Jumalan poikaan, joka syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän ihmisen Jumalan puhdistamassa mielessä, (sydämen seimessä) ja jokainen puhdassydäminen on Jeesuksen äiti ja veli: " Pete.. kirjoitti:
että muista se, sulla on eri jeesus kuin meillä uskovaisilla. Joten älä tuo omaa jeesustasi täällä esille kun me uskovaiset keskustelemme Raamatun ilmoittamasta Jeesukseseta. Me keskustelemme KRISTINUSKOSTA Helluntalaisuus palstalla! Me Helluntalaiset olemme KRISTITYJÄ, joten sinun ekivaari olisi hyvä huomioira tämä tosiasia, että emme ole opistasi kiinnostuneita!
Ja minäkin haluan huomauttaa, että minut tunteva Jeesus on Jumalan poika.
sinun Jeesuksesi on se itsensä Jumalaksi ja jumaloitavaksi itsensä korottanut Jeesus, [ 2.Tess. 2:4 ]!
-- efox
Pete.. kirjoitti:
että muista se, sulla on eri jeesus kuin meillä uskovaisilla. Joten älä tuo omaa jeesustasi täällä esille kun me uskovaiset keskustelemme Raamatun ilmoittamasta Jeesukseseta. Me keskustelemme KRISTINUSKOSTA Helluntalaisuus palstalla! Me Helluntalaiset olemme KRISTITYJÄ, joten sinun ekivaari olisi hyvä huomioira tämä tosiasia, että emme ole opistasi kiinnostuneita!
Kyllä Ekivaari on röyhkeyden huippu. Väittää että sinulla antikristus jeesuksena.
- Pete..
efox kirjoitti:
Kyllä Ekivaari on röyhkeyden huippu. Väittää että sinulla antikristus jeesuksena.
mutta ekin kirjoituksia ei kannata noteerata miksikään. Sillä ne ovat kuin usva joka haihtuu pois. Sellaisia ovat ekivaarin kirjoitukset.
- löyhäpää
Pete.. kirjoitti:
mutta ekin kirjoituksia ei kannata noteerata miksikään. Sillä ne ovat kuin usva joka haihtuu pois. Sellaisia ovat ekivaarin kirjoitukset.
Mutta Pete ei pysty kävelemään edes Ekin jalanjäljissä.
Pete toistaa papukaijana toisten pulinaa. Pete ei ymmärrä Ekin onnen kaukokaipuuta ja siksi menee takarivistä huutelijoiden kelkkaan. Pete ei ole pystynyt kumoamaan yhtään Ekin raamattuun vetoavaa lauselmaa.
Pete poistuu takaoikealle, ellei ryhdy käyttämään aivojaan olemisen ongelmien ratkomiseen. - efox
Pete.. kirjoitti:
että vaari tosissaan on kun lähtökohtana on tämä.
Ps. 12:7 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
""mutta ekin kirjoituksia ei kannata noteerata miksikään. Sillä ne ovat kuin usva joka haihtuu pois. Sellaisia ovat ekivaarin kirjoitukset."" - Pete..
löyhäpää kirjoitti:
Mutta Pete ei pysty kävelemään edes Ekin jalanjäljissä.
Pete toistaa papukaijana toisten pulinaa. Pete ei ymmärrä Ekin onnen kaukokaipuuta ja siksi menee takarivistä huutelijoiden kelkkaan. Pete ei ole pystynyt kumoamaan yhtään Ekin raamattuun vetoavaa lauselmaa.
Pete poistuu takaoikealle, ellei ryhdy käyttämään aivojaan olemisen ongelmien ratkomiseen.rakastaa sinuakin!
Sirpa Rajala kirjoitti:
enää muistaa, että tunnustit ettes ole uskossa Raamatun Jeesukseen joka Pyhästä Hengestä syntyi neitsyt Mariaan? Haluan keroa että kukaan muu Jeesus ei anna sytejä enteeksi! Eli sinun jeesus ei syntejä anna anteeksi ja siksi et ole palastuksen tiellä!
"minä, ekivaari, en usko Mariasta syntyneeseen lihalliseen Jeesukseen vapahtajani, vaan minä uskon "pyhyyden hengen puolesta Hengestä syntyneeseen Jumalan poikaan, joka syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän ihmisen Jumalan puhdistamassa mielessä, (sydämen seimessä) ja jokainen puhdassydäminen on Jeesuksen äiti ja veli: "ei ole niin rajoittunut että olisi vain yhdestä naisihmisestä syntynyt. Hänestä syntyi vain inhimillisen Marian lihallisesta kohdusta syntynyt "näön mukaan" tunnettava Jeesus, (Joh. 7:24; 2.Kor.5:16) enkä riipu kiinni lihan mukaan tunnettavassa Jeesuksessa, niin kuin sinä ja useat muut tällä kirjoittajista tuntuvat riippuvan.
Minä tunnen sen Jeesuksen, jonka Jumala on minussakin synnyttänyt, puhdistamalla sydämeni uskolla, (Ap.t.15:9) ja asettunut lupauksensa mukaan sanassaan ja hengessään minuun asumaan (Joh. 14:23). Tähän Jeesukseen Kristukseen minä olen mieleni kiinnittänyt ja riipun myös hänessä mielelläni, teidän vastaan sanomisistanne huolimatta!
Minä tunnen pyhyyden hengen mukaan sen Jeesuksen Kristuksen joka sanoi syntyvänsä jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä mielessä ja uskossa, ja jokainen Kristuksen synnyttäjä on hänen äitinsä ja veljensä!
Sirpa Rajala, oletko sinä jo antanut Jeesuksen tahdon mukaisen vastauksen hänen tekemäänsä tähän kysymykseen:
"Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
Et tarvitse vastata mitään muuta, kuin annat vastauksen tuohon Jeesuksen tekemään kysymyksen. Kaikki toisetkin saavat sanoa tästä asiasta mielipiteensä!
-ekivaari kirjoitti:
ei ole niin rajoittunut että olisi vain yhdestä naisihmisestä syntynyt. Hänestä syntyi vain inhimillisen Marian lihallisesta kohdusta syntynyt "näön mukaan" tunnettava Jeesus, (Joh. 7:24; 2.Kor.5:16) enkä riipu kiinni lihan mukaan tunnettavassa Jeesuksessa, niin kuin sinä ja useat muut tällä kirjoittajista tuntuvat riippuvan.
Minä tunnen sen Jeesuksen, jonka Jumala on minussakin synnyttänyt, puhdistamalla sydämeni uskolla, (Ap.t.15:9) ja asettunut lupauksensa mukaan sanassaan ja hengessään minuun asumaan (Joh. 14:23). Tähän Jeesukseen Kristukseen minä olen mieleni kiinnittänyt ja riipun myös hänessä mielelläni, teidän vastaan sanomisistanne huolimatta!
Minä tunnen pyhyyden hengen mukaan sen Jeesuksen Kristuksen joka sanoi syntyvänsä jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä mielessä ja uskossa, ja jokainen Kristuksen synnyttäjä on hänen äitinsä ja veljensä!
Sirpa Rajala, oletko sinä jo antanut Jeesuksen tahdon mukaisen vastauksen hänen tekemäänsä tähän kysymykseen:
Et tarvitse vastata mitään muuta, kuin annat vastauksen tuohon Jeesuksen tekemään kysymyksen. Kaikki toisetkin saavat sanoa tästä asiasta mielipiteensä!
-Markus kertoo evankeliumissaan siitä, miten eri tavoin ihmisen suhtautuivat Jeesukseen ja Hänen alkuperään.
Jeesuksesta oltiin hyvin monta mieltä, kuten tälläkin palstalla.
Kristityt yhtyvät Pietarin tunnustukseen.
PIETARI TUNNUSTAA JEESUKSEN MESSIAAKSI
Mark.8:27-30
(Rinnakkaisteksti: Matt.16:13-27)
--
8:27 Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?"
8:28 He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista".
8:29 Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: " Sinä olet Kristus”.
8:30 Ja hän varoitti vakavasti heitä puhumasta kenellekään hänestä.
--
Jeesuksen ja pääasiassa fariseusten ja kirjanoppineiden välinen jännite alkaa tulla yhä selvemmäksi.
Lähestytään loppuratkaisua ja ristin tapahtumia, johon Jeesus nyt alkaa opetuslapsiaan valmistamaan. Opetuslapsi-kasvatus saa uuden ulottuvuuden.
Jeesus kysyy opetuslapsiltaan ensin yleisesti:
”Kenen ihmiset sanovat minun olevan” (27).
He vastaavat:
"Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista" (28).
Ihmiset pitivät Jeesusta suuressa arvossa ja vertasivat Häntä menneiden aikojen suuriin Jumalan miehiin ja profeettoihin.
Tälläkin palstalla jotkut pitävät Jeesusta "miehen tahdosta" (Joh.1:13) syntyneenä "pikkujumalana"
Sitten Jeesus kysyy opetuslasten omaa mielipidettä:
” Kenenkä te sanotte minun olevan?" (29).
Johon Pietari vastaa nopeasti, kuten usein muulloinkin:
"Sinä olet Kristus”
(”Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika”, Matt.16:16) . Hänen mielipiteensä poikkesi oleellisesti kansan käsityksistä. Pietarin mukaan Jeesus on luvattu ja odotettu Messias (=Kristus).
Hänen sydämen usko tuli ilmi suun tunnustuksessa (Room. 10:9-10).
Opetuslapset, vaikkakin paljossa vielä ymmärtämättömät, olivat päässeet tuntemaan, mikä tärkeintä on; Kristuksen itsensä.
Tästä Johannes sanoo:
"Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (1.Joh.5:20).
Ja Paavali:
Hän on ”yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)
Jeesus varoittaa opetuslapsiaan puhumasta Hänestä kenellekkään (30). Ei ollut vielä sen aika Oli näet suuri vaara, että Jeesus käsitettäisiin poliittiseksi messiaaksi..
--
Virsi 126
--
Me kiitämme sinua, me sinua rukoilemme, me ylistämme ja kunnioitamme sinua.
Me sinua kiitämme sinun suuren kunniasi tähden.
Oi Herra Jumala, taivaallinen kuningas,
Isä kaikkivaltias Jumala!
Oi Herra, kaikkein korkeimman ainoa Poika, Jeesus Kristus.
Oi Herra Jumala, Jumalan karitsa, Isän Poika,
joka pois otat maailman synnit, armahda meitä!
Sinä yksin olet pyhä,
sinä yksin olet korkein,
Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kanssa.- sillä mielipiteellä
ekivaari kirjoitti:
ei ole niin rajoittunut että olisi vain yhdestä naisihmisestä syntynyt. Hänestä syntyi vain inhimillisen Marian lihallisesta kohdusta syntynyt "näön mukaan" tunnettava Jeesus, (Joh. 7:24; 2.Kor.5:16) enkä riipu kiinni lihan mukaan tunnettavassa Jeesuksessa, niin kuin sinä ja useat muut tällä kirjoittajista tuntuvat riippuvan.
-teet kun et tarvitse toisten neuvoja vaan muut tarvitsee sinun valittuja paloja sanasta. Näin asian ymmärrän kun jatkuvasti terrorisoit tätätä palstaa.
>>Et tarvitse vastata mitään muuta, kuin annat vastauksen tuohon Jeesuksen tekemään kysymyksen. Kaikki toisetkin saavat sanoa tästä asiasta mielipiteensä! Tapio522 kirjoitti:
Markus kertoo evankeliumissaan siitä, miten eri tavoin ihmisen suhtautuivat Jeesukseen ja Hänen alkuperään.
Jeesuksesta oltiin hyvin monta mieltä, kuten tälläkin palstalla.
Kristityt yhtyvät Pietarin tunnustukseen.
PIETARI TUNNUSTAA JEESUKSEN MESSIAAKSI
Mark.8:27-30
(Rinnakkaisteksti: Matt.16:13-27)
--
8:27 Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?"
8:28 He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista".
8:29 Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: " Sinä olet Kristus”.
8:30 Ja hän varoitti vakavasti heitä puhumasta kenellekään hänestä.
--
Jeesuksen ja pääasiassa fariseusten ja kirjanoppineiden välinen jännite alkaa tulla yhä selvemmäksi.
Lähestytään loppuratkaisua ja ristin tapahtumia, johon Jeesus nyt alkaa opetuslapsiaan valmistamaan. Opetuslapsi-kasvatus saa uuden ulottuvuuden.
Jeesus kysyy opetuslapsiltaan ensin yleisesti:
”Kenen ihmiset sanovat minun olevan” (27).
He vastaavat:
"Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista" (28).
Ihmiset pitivät Jeesusta suuressa arvossa ja vertasivat Häntä menneiden aikojen suuriin Jumalan miehiin ja profeettoihin.
Tälläkin palstalla jotkut pitävät Jeesusta "miehen tahdosta" (Joh.1:13) syntyneenä "pikkujumalana"
Sitten Jeesus kysyy opetuslasten omaa mielipidettä:
” Kenenkä te sanotte minun olevan?" (29).
Johon Pietari vastaa nopeasti, kuten usein muulloinkin:
"Sinä olet Kristus”
(”Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika”, Matt.16:16) . Hänen mielipiteensä poikkesi oleellisesti kansan käsityksistä. Pietarin mukaan Jeesus on luvattu ja odotettu Messias (=Kristus).
Hänen sydämen usko tuli ilmi suun tunnustuksessa (Room. 10:9-10).
Opetuslapset, vaikkakin paljossa vielä ymmärtämättömät, olivat päässeet tuntemaan, mikä tärkeintä on; Kristuksen itsensä.
Tästä Johannes sanoo:
"Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (1.Joh.5:20).
Ja Paavali:
Hän on ”yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)
Jeesus varoittaa opetuslapsiaan puhumasta Hänestä kenellekkään (30). Ei ollut vielä sen aika Oli näet suuri vaara, että Jeesus käsitettäisiin poliittiseksi messiaaksi..
--
Virsi 126
--
Me kiitämme sinua, me sinua rukoilemme, me ylistämme ja kunnioitamme sinua.
Me sinua kiitämme sinun suuren kunniasi tähden.
Oi Herra Jumala, taivaallinen kuningas,
Isä kaikkivaltias Jumala!
Oi Herra, kaikkein korkeimman ainoa Poika, Jeesus Kristus.
Oi Herra Jumala, Jumalan karitsa, Isän Poika,
joka pois otat maailman synnit, armahda meitä!
Sinä yksin olet pyhä,
sinä yksin olet korkein,
Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kanssa.tarkoittaa tarkkaan ottaen samaa kuin "Jumalan voideltu". Kun tästä jatketaan raamatullista logiikkaa noudattaen edelleen, sanoi Jeesus olevansa "tie, totuus, yösnousemus ja elämä", joten tästä päästään pelkistettyyn toteamukseen, että jos meidänkin elämämme on "Jumalan voitelemaa", [2.Kor. 1:21] niin saamme olla Kristuksessa, eli Jumalan voitelemassa elämässä, ja silloin Jeesus on meille "juuri se, mitä minä puhunkin teille, Jumalan saana, [Joh. 8:25] eikä se, mikään luonnollisille silmille näkyy.
-sillä mielipiteellä kirjoitti:
teet kun et tarvitse toisten neuvoja vaan muut tarvitsee sinun valittuja paloja sanasta. Näin asian ymmärrän kun jatkuvasti terrorisoit tätätä palstaa.
>>Et tarvitse vastata mitään muuta, kuin annat vastauksen tuohon Jeesuksen tekemään kysymyksen. Kaikki toisetkin saavat sanoa tästä asiasta mielipiteensä!jos ylläpito sallisi sinun tahtosi mukaan rajoittaa näille palstoille kirjoittamista! Nyt täällä on Suomen lainmukainen ja sananmukainen ilmaisuvapaus!
-- Pete..
ekivaari kirjoitti:
tarkoittaa tarkkaan ottaen samaa kuin "Jumalan voideltu". Kun tästä jatketaan raamatullista logiikkaa noudattaen edelleen, sanoi Jeesus olevansa "tie, totuus, yösnousemus ja elämä", joten tästä päästään pelkistettyyn toteamukseen, että jos meidänkin elämämme on "Jumalan voitelemaa", [2.Kor. 1:21] niin saamme olla Kristuksessa, eli Jumalan voitelemassa elämässä, ja silloin Jeesus on meille "juuri se, mitä minä puhunkin teille, Jumalan saana, [Joh. 8:25] eikä se, mikään luonnollisille silmille näkyy.
-et sitten usko Raamatun Jeesukseen. Etkö nyt tosiaankaan ymmärrä sitä, että ei ole palstusta kenessäkään muussa, kuin Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa!
Ei sinu jeesus pelasta ketään! Joten miksi sinä siitä täällä kettot.? Me tiedämme jos sinun epäuskosi, joten älä sitä täällä enää jauha! Olet sen monta kertaa meille sanonut, että sinä et usko Marijasta syntyneeseen Jeesukseen. Samalla olet sanonut ettei liha mitään hyödytä. Joten kumoot Jeesuksen ristintyön täysin.
Oleto sinä lapsellinen, ja täysin ymmärtämätön höperö joka ei ymmärrä mitä sinulle sanotaa?
Sinä myöskin valehtelet! Sanoit että lukijat saavat päättää, saatko olla palstalla. Ainakin 19% lukijoista on sitä mieltä, että sinä pois palstalta. Mutta sinä et kunnioita lukijoiden mielipidettä lainkaan. Vaan jatkat todisteluasi palstalla että et usko Pyhästä Hengestä syntyneeseen Jeesukseen. Kyllä me sen olemme huomanneet, vaikka et olisi sitä sanonutkaan. Sinun uskosi on saman tekevää oletko uskossasi siihen jeesukseen johon nyt uskot tai ateisti, lopputulos on aivan sama! Pelstusta ei ole uskollasi!
Pois palstalta vaan eki! - jatka vain
ekivaari kirjoitti:
jos ylläpito sallisi sinun tahtosi mukaan rajoittaa näille palstoille kirjoittamista! Nyt täällä on Suomen lainmukainen ja sananmukainen ilmaisuvapaus!
-jatka vain niillä omilla valituilla paloillasi mitä sanasta löydät. Älä kysele toisten mielpiteitä kun et tarvitse heidän neuvojaan. Parempi että pysyt siinä lestissä jonka olet paholaiselta saanut.
jatka vain kirjoitti:
jatka vain niillä omilla valituilla paloillasi mitä sanasta löydät. Älä kysele toisten mielpiteitä kun et tarvitse heidän neuvojaan. Parempi että pysyt siinä lestissä jonka olet paholaiselta saanut.
sanasta saatua paholaiseksi?
Roomalaiskirje 15
3 "Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun".
Olet täynnä kateutta ja katkeruutta, "jatka vain"!
-Pete.. kirjoitti:
et sitten usko Raamatun Jeesukseen. Etkö nyt tosiaankaan ymmärrä sitä, että ei ole palstusta kenessäkään muussa, kuin Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa!
Ei sinu jeesus pelasta ketään! Joten miksi sinä siitä täällä kettot.? Me tiedämme jos sinun epäuskosi, joten älä sitä täällä enää jauha! Olet sen monta kertaa meille sanonut, että sinä et usko Marijasta syntyneeseen Jeesukseen. Samalla olet sanonut ettei liha mitään hyödytä. Joten kumoot Jeesuksen ristintyön täysin.
Oleto sinä lapsellinen, ja täysin ymmärtämätön höperö joka ei ymmärrä mitä sinulle sanotaa?
Sinä myöskin valehtelet! Sanoit että lukijat saavat päättää, saatko olla palstalla. Ainakin 19% lukijoista on sitä mieltä, että sinä pois palstalta. Mutta sinä et kunnioita lukijoiden mielipidettä lainkaan. Vaan jatkat todisteluasi palstalla että et usko Pyhästä Hengestä syntyneeseen Jeesukseen. Kyllä me sen olemme huomanneet, vaikka et olisi sitä sanonutkaan. Sinun uskosi on saman tekevää oletko uskossasi siihen jeesukseen johon nyt uskot tai ateisti, lopputulos on aivan sama! Pelstusta ei ole uskollasi!
Pois palstalta vaan eki!lukijoista tahtoo ekivaarin jatkavan kirjoittamistaan palstalle. Kiitos! Tuohan on mahtavaa.
-- toiseksi
ekivaari kirjoitti:
sanasta saatua paholaiseksi?
Roomalaiskirje 15
3 "Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun".
Olet täynnä kateutta ja katkeruutta, "jatka vain"!
-sinun tulkinta on samanlaista mitä paholainen käytti Jeesukselle. Jos jatkat tällä tiellä niin olet paholaisen juonissa mukana.
toiseksi kirjoitti:
sinun tulkinta on samanlaista mitä paholainen käytti Jeesukselle. Jos jatkat tällä tiellä niin olet paholaisen juonissa mukana.
Kaikkivaltiaan Jumalan hyvistä töistä ja hänen kättensä teoista, eikä aina vain ekivaarista ja heikkouksistani!
-- heikkoutesi
ekivaari kirjoitti:
Kaikkivaltiaan Jumalan hyvistä töistä ja hänen kättensä teoista, eikä aina vain ekivaarista ja heikkouksistani!
-on sitä luokkaa että olisi viisainta jo omaistesi takia pysyä pois palstalta. Saa nähdä kuika pitkälle pääset jos jatkat. Tai voiko tästä enää edistyä kun väität että vilpittömällä Jumalan lapsella on antikristus jeesuksena.
heikkoutesi kirjoitti:
on sitä luokkaa että olisi viisainta jo omaistesi takia pysyä pois palstalta. Saa nähdä kuika pitkälle pääset jos jatkat. Tai voiko tästä enää edistyä kun väität että vilpittömällä Jumalan lapsella on antikristus jeesuksena.
omaan voimaansa kätkenyt, eikä sinun tarvitse niistä etukäteen tietää eikä kysellä, sillä ne ovat meille kuulumattomia asioita.
En minä heidän vilpittömyydestään ole mitään kirjoittanut, jotka tieten tahtoen valitsevat itselleen sellaisen Jeesuksen, joka on korottanut itsensä Jumalaksi. Semmoinen on oikean Jumalan pojan ja Isän vastustaja:
2. Tessalonikalaiskirje 2
4 "tuo vastustaja, - j o k a k o r o t t a a - i t s e n s ä y-l i - k a i k e n, - mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Minä uskon siihen Jeesukseen joka on Jumalan poika, ylipappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä!
-- Asko T
ekivaari kirjoitti:
omaan voimaansa kätkenyt, eikä sinun tarvitse niistä etukäteen tietää eikä kysellä, sillä ne ovat meille kuulumattomia asioita.
En minä heidän vilpittömyydestään ole mitään kirjoittanut, jotka tieten tahtoen valitsevat itselleen sellaisen Jeesuksen, joka on korottanut itsensä Jumalaksi. Semmoinen on oikean Jumalan pojan ja Isän vastustaja:
2. Tessalonikalaiskirje 2
4 "tuo vastustaja, - j o k a k o r o t t a a - i t s e n s ä y-l i - k a i k e n, - mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Minä uskon siihen Jeesukseen joka on Jumalan poika, ylipappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä!
-pelastus varmuus? Eli uskotko sinä että sinä pelastut ja pääset taivaaseen sillä uskollasi mikä sinulla nyt on?
Asko T kirjoitti:
pelastus varmuus? Eli uskotko sinä että sinä pelastut ja pääset taivaaseen sillä uskollasi mikä sinulla nyt on?
vaikean kysymyksen ekivaarille!
>- Asko T
Il-Mari kirjoitti:
>että sinä olet erittäin hyvä tekemmään hankalia kysymyksiä, veli.vapaalle ja ekivaarille. IsoLapiksen päihität mennen tullen kysymyksilläsi. Kyllä joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, sellaisen henkilön saa "puun jakuoren" vällin niin halutessaan, kuten nähty ollaan.
**: Asko T kirjoitti:
pelastus varmuus? Eli uskotko sinä että sinä pelastut ja pääset taivaaseen sillä uskollasi mikä sinulla nyt on?
hajotetaan maahan eikä se pelastu, (2. Kor. 5:1; 1.Kor. 15:50) sisäisellä minälläni on pelastusvarmuus, koska olen kiinnittänyt mieleni meidän tunnustuksemme apostoliin, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan, Jonka kautta Jumala on minut synnistä vapahtanut!
-Il-Mari kirjoitti:
>ja vaimon kanssa päiväunilla. Nyt olen taas virkeä poika teille vastailemaan!
-
- Kristus elää !
On ihmisiä, jotka tahtovat olla johtavassa asemassa - naristeja, mutta pää ei ole riittänyt että lukisi teologiksi.
Sitten perustetaan lahko jossa saa oman mielenmukaan määräillä ja heikkoluontoiset ihmiset hakeutuvat näiden narsistien helmoihin.
helluntailaisuus on lahko joka omilla perinnäissäännöillään kieltää >Kristuksen teot.- 1one1
Jeesus oli lihassa ihminen mutta henki oli jumala, isä oli pojassa.
Mutta viimeisenä päivänä me ymmärrämme kaiken kun jeesus tulee takaisin.
Tärkeintä on että tunnustetaan yhdessä jeesuksen jumaluus ja sovitus, pyhässä hengessä.
- Käpy.
miksi on niin monia seurakuntia ja aina vain lisää tulee? Sana ja Ylistys, Nokiamissio, Katukirkko ym. Mistä se johtuu että samasta Raamatusta tehdään niin monia oppeja?
Kertokaa nyt, jos tiedätte?- Sivusta kuunnellut
ja lisäksi sitä, että mistä johtuu kun toiset lukevat raamatustaan että Jeesus on Jumala ja toiset eivät sitä Raamatustaan ymmärrä? Miten voi olla, että samasta kirjasta ollaan niin montaa mieltä?
- löyhäpää
Perusongelma lienee sama, mikä oli UT:ta luodessa. Oppi lähti syntymään sanamukaisesti tyhjästä. Ja silti siinä oli painolastina mooseksenusko. Jeesus, oppilaat ja alkuseurakunta muodostui juutalaisista. Juutalaisuus oli (ja on) kansallisuususkonto, eikä kyennyt vastaamaan Välimeren alueella edenneelle globalisaatiolle.
Siis kyse oli nähdäkseni juutalaisuudesta irtaantumisen prosessi, uuden teologian luominen ja sitten uudelleen suhde juutalaisuuteen. Mikä sieltä kelpaisi uuteen oppiin.
Tällöin syntyi kymmeniä virtauksia ja niiden välisen vuorovaikutuksen seurauksena syntyi hiljalleen UT:n kirjat. Katolisen kirkon muodostumisen aikana ja jälkeenkin vaikutti monia suuria virtauksia; mm. montanolaisuus, areiolaisuus, koptilaisuus, Armenian kristillisyys. Katolinen kirkko syntyi loppumetreilläkin äänestämällä opista. UT:iin jäi monien suuntausten yhteensovituksen jälkeen ristiriitoja omasta takaa. Ne ristiriidat ovat synnyttäneet jakautumista kautta vuosisatojen
Vielä yksi. UT:hen ja uuteen oppiin vaikutti ympärillä olevat pakanauskonnot. Jäljet kirjoissa ovat ilmiselvät. Ja toinenkin. Yksijumalaisuuden periaate lähti ensin Persiasta; Mithra ja zarahustralaisuus. Kristinusko lähti etenemään näiden takaa takaa-ajoasemassa. Em. uskontojen oppien jäljet näkyvät myös UT:ssa. Tämä sekoitti UT:ta entisestään. Koraani on opillisessa suhteessa paljon selkeämpi, vaikka en olekaan islamin kannattaja.
Nykyaika. 50 vuotta sitten vallitsi jo useita pitkäikäisiä päävirtauksia ja virtatusten virtauksia. Uutena elementtinä alkaa vaikuttaa viiveellä tieteen löytämät asiat. Monesti ne ovat ristiriidassa raamatun kanssa. Kaikkialla tuotannon ehtojen vaatimusten mukainen koululaitos opettaa luonnonilmiötä. Ihmiset voivat vain puhtaasti uskoa vastoin tietoa tai lopettavat uskonnollisen uskomisen. Kukaan ei hyökkää uskontoja vastaan yleensä eikä missään. Suhde tietoon on puhtaasti uskontojen ongelma. Tämän näkisin nykyaikaisen uskonnon suurimmaksi ongelmakysymykseksi ja jakavaksi tekijäksi.
Toinen on kysymys moraalista. UT syntyi orjanomistusyhteiskunnan aikana. Nykyisin eletään pääoman omistamiseen perustuvaa koneellisen suurtuotannon aikaa. Moraalikysymykset ovat nousseet esille koko ajan. Selkeimpänä esimerkkinä on esillä naisappeus, kyse homojen ihmisyydestä, naisen paikka yleensä yhteisössä ja perheessä, vanhempien kunnioitus sokeana oppina vai pitääkö vanhempien hankkia lastensa kunnioitus vai onko kysymyksenasettelu ylipäänsä väärin. - käpy.
löyhäpää kirjoitti:
Perusongelma lienee sama, mikä oli UT:ta luodessa. Oppi lähti syntymään sanamukaisesti tyhjästä. Ja silti siinä oli painolastina mooseksenusko. Jeesus, oppilaat ja alkuseurakunta muodostui juutalaisista. Juutalaisuus oli (ja on) kansallisuususkonto, eikä kyennyt vastaamaan Välimeren alueella edenneelle globalisaatiolle.
Siis kyse oli nähdäkseni juutalaisuudesta irtaantumisen prosessi, uuden teologian luominen ja sitten uudelleen suhde juutalaisuuteen. Mikä sieltä kelpaisi uuteen oppiin.
Tällöin syntyi kymmeniä virtauksia ja niiden välisen vuorovaikutuksen seurauksena syntyi hiljalleen UT:n kirjat. Katolisen kirkon muodostumisen aikana ja jälkeenkin vaikutti monia suuria virtauksia; mm. montanolaisuus, areiolaisuus, koptilaisuus, Armenian kristillisyys. Katolinen kirkko syntyi loppumetreilläkin äänestämällä opista. UT:iin jäi monien suuntausten yhteensovituksen jälkeen ristiriitoja omasta takaa. Ne ristiriidat ovat synnyttäneet jakautumista kautta vuosisatojen
Vielä yksi. UT:hen ja uuteen oppiin vaikutti ympärillä olevat pakanauskonnot. Jäljet kirjoissa ovat ilmiselvät. Ja toinenkin. Yksijumalaisuuden periaate lähti ensin Persiasta; Mithra ja zarahustralaisuus. Kristinusko lähti etenemään näiden takaa takaa-ajoasemassa. Em. uskontojen oppien jäljet näkyvät myös UT:ssa. Tämä sekoitti UT:ta entisestään. Koraani on opillisessa suhteessa paljon selkeämpi, vaikka en olekaan islamin kannattaja.
Nykyaika. 50 vuotta sitten vallitsi jo useita pitkäikäisiä päävirtauksia ja virtatusten virtauksia. Uutena elementtinä alkaa vaikuttaa viiveellä tieteen löytämät asiat. Monesti ne ovat ristiriidassa raamatun kanssa. Kaikkialla tuotannon ehtojen vaatimusten mukainen koululaitos opettaa luonnonilmiötä. Ihmiset voivat vain puhtaasti uskoa vastoin tietoa tai lopettavat uskonnollisen uskomisen. Kukaan ei hyökkää uskontoja vastaan yleensä eikä missään. Suhde tietoon on puhtaasti uskontojen ongelma. Tämän näkisin nykyaikaisen uskonnon suurimmaksi ongelmakysymykseksi ja jakavaksi tekijäksi.
Toinen on kysymys moraalista. UT syntyi orjanomistusyhteiskunnan aikana. Nykyisin eletään pääoman omistamiseen perustuvaa koneellisen suurtuotannon aikaa. Moraalikysymykset ovat nousseet esille koko ajan. Selkeimpänä esimerkkinä on esillä naisappeus, kyse homojen ihmisyydestä, naisen paikka yleensä yhteisössä ja perheessä, vanhempien kunnioitus sokeana oppina vai pitääkö vanhempien hankkia lastensa kunnioitus vai onko kysymyksenasettelu ylipäänsä väärin.Raamatun tulkinnassa metkaa onkin, kun niin monet tulkitsevan saman kohdan esimerkiksi monella eri tavalla. Sitten tulee sellainen sekauskonto jossa varsinainen Raamatun totuus menee poskelleen. Ei sellainen ole mistään kotoisin. Minusta Helluntailaiset tulkitsevat kirjoitukset oikein, kuten esimerkiksi kaste kysymys. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Näin tekee juuri helluntailaiset ja se on Raamatun mukaan oikein. Mutta luterit esim. kastaa lapsena, niin mistä ja miten he Raamatustaan sellaisen tulkinnan ovat tehneet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949