Niin sitä minä tässä vaan ihmettelen, että kun Saksaan maksaa ja laskussa on mainittu että Verwendungszweck -kohtaan pitää laittaa tilauksen numero ja oma nimi. Onko tämä nyt sitten suomalaisittain viite vai viesti? Nordean verkkopankissa kun laittaa maksua ulkomaille niin viite-kohtaa ei edes ole, ainoastaan viesti. Mutta nykyään kun ulkomaanmaksun voi tehdä ihan normaalisti "Uusi Maksu" -kohdasta pelkän IBAN-tilinumeron avulla niin sinnehän voi laittaa vaikkaa viitteenkin. Googlettamalla löysin jonkun murobbs -foorumin keskustelun, jossa Verwendungszweck oli käännetty viitteeksi, mutta epäilyttää, kun sitä ei tuossa ulkomaanmaksussa tosiaan edes voi laittaa... ???
Voisiko joku nyt vahvistaa, että kumpi se on? Sähköpostiviestissä oli tällä kohdalla vielä, että WICHTIG!
En halua tehdä tätä väärin.
Verwendungszweck, viite vai viesti?
10
16443
Vastaukset
- vastaanottajalle
Tuosta termistä käytetään ainakin suomalaista vastinetta Maksun aihe. Tilauksia tehdessäni on vastapuoli kertonut, mitä kaikkea ko. kohtaan on merkittävä, jotta he pystyvän yksilöimään, mistä syystä tllisiirto on tehty heille. Ainakin tilausnumero ja oma nimi on vaadittu. Mitään suomalaisittain tuttuja viitenumeroita ei ole.
Siis laitat siihen Verwendungszweck-kenttään tilauksen numeron ja nimesi.- mää vaan
Siis sain sähköpostissa ohjeet tuohon maksuun, mutta ohjeet olivat saksaksi. Pyysivät laittamaan numeron ja nimen Verwendungszweck -kohtaan. Suomalaisen verkkopankin käyttäjänä en nyt tiennyt, pitikö numero ja nimi laittaa viitteeksi vai viestiksi (suomalaisessa verkkopankissa kun ei missään kohtaa lue "verwendungszweck"). Laitoin viestiksi, katsotaan kuinka käy.
- Mikkovihainen
Halojaa tosiaan.. Kun suomesta maksetaan pankkisiirtoja niin kentät ovat viesti sekä viite-ruudut.
Et todellakaan vastannut kysymykseen selittämällä että saksassa käytetään omaa nimitystä ruuduille. Kysymys on edelleen auki ja itselleni ajankohtainen,
Eli kun maksan suomalaisesta pankista saksaan käyttäen iban tilinumeroa,
niin minne syötän tuon myyjän antaman "Verwendungszweck"-koodin? - Mikkoeiniinvihainen
Nämä löysin murobbs-voorumilta.
Bankleitzahl: (BLZ) Pankkikoodi (konttorin tunnus)
Kontonummer: Tilinumero
Kontoinhaber: Tilin haltija
SWIFT-Code: sama kuin BIC, kansainvälinen tunniste konttorille
IBAN-Code: kansainvälinen tilinumero
zu überweisender Betrag: lähetettävä (raha)määrä
Verwendungszweck: viite - olet valehtelija
Kysymys on kysytty jo 5 vuotta sitten. Ei todellakaan ole auki tai ajankohtainen. Eräpäivä on jo mennyt ja lasku olisi mennyt perintään. Vai vankilassako olit tämän ajan maksamattomien laskujen takia? Turha kuvitella että täällä neuvotaan jotain aggressiivista linnakundia.
- Mitä ihmettä??
Luuletko että se henkilö joka tämän kysymyksen kirjoitti viisi vuotta sitten, on ainoa ihminen Suomessa joka koskaan on tilannut Saksasta mitään ja joutunut tekemisiin näiden asioiden kanssa????? Ei ole.
Tuo Mikko on tietystikin googlettanut tuon termin Verwendungszweck ja päätynyt tähän kysymykseen.
Vaikka kysymys ei ole aloittajalle auki eikä ajankohtainen, se voi erittäin hyvin olla sitä Mikolle.
- googlaailija
kiitos vastauksesta!
- shoppaamaan
Viesti-kohtaan olen laittanut tilausnumeron. Viite-kohta voi jäädä tyhjäksi.
Pelkkä tilinumero ei riitä. Lisäkommentti tähän vanhaan ketjuun.
Minä saina seuraavan ohjeen
Verwendungszweck: SE-171912
Tuo ei ole viitenumero, joka koostuu vain numeroista, joten Viesti-kenttä on ainoa paikka johon sen voi kirjoittaa.- Anonyymi
Suoraan käännettynä tuossa lukee 'käyttötarkoitus'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514