Puolessa tunnissa nousi kuume. Ensin huomasin äänestä että meni nuhaiseksi ja lieviä näköhäiriöitä.
Vatsa on ollut sekaisin jo pari päivää sekä lihassärkyjä.
Miten kuume voi nousta näin nopeasti? Ihan kuin joku olisi kääntänyt termostaatin korkealle.
Saatan kirjoittaa hieman sekavia ja olo on sekava.
Soitin äsken ystävälle ja en muista puhelusta mitään. Siis mitä vittua eihän h1n1:seen sekavuus voi kuulua.
Muistanko kohta tätä viestiäkään. Tajuan mitä kirjoitan mutta näen kaikki kuin jonkun verhon läpi.
Sehän alkoi nopeasti.
35
1308
Vastaukset
- . . .
Jos pystyt.
- ap-
ei tamifluta. rokotetta tai mitään.
täytyy soittaa jonnekin. - voi ei
ap- kirjoitti:
ei tamifluta. rokotetta tai mitään.
täytyy soittaa jonnekin.5 grammaa naamaan heti!
Lepää.
Korkea kuume on aikuiselle aina iso riski. Jopa aivovaurion vaara.
Juo kylmää - ei kuumaa!
Jalat kylmään vesiämpäriin, vaikka palelisitkin! Veri on saatava jäähtymään, se jäädyttää aivoja.
Kysy apua lääkäristä! - ap.
voi ei kirjoitti:
5 grammaa naamaan heti!
Lepää.
Juo kylmää - ei kuumaa!
Jalat kylmään vesiämpäriin, vaikka palelisitkin! Veri on saatava jäähtymään, se jäädyttää aivoja.
Kysy apua lääkäristä!onko teillä jotain numeroa jonnekin.
miten vitussa näin sekaisin. ihan kuin olisi kännissä
Ehkä tämä ei olekaan sikaflunssaa vaan joku myrkytys
c-vitamiinia , ei ole.
otan ibusalin.
olen alushoususillaan kun niin kuuma - Vajaa
voi ei kirjoitti:
5 grammaa naamaan heti!
Lepää.
Juo kylmää - ei kuumaa!
Kysy apua lääkäristä!Ilmankos mun aivot ovatkin näin kutistuneet...meinaan olen alle 20 sairastanut niin paljon ja ollut KORKEASSA kuumeessa ....
- ihmetyttää
ap. kirjoitti:
onko teillä jotain numeroa jonnekin.
miten vitussa näin sekaisin. ihan kuin olisi kännissä
Ehkä tämä ei olekaan sikaflunssaa vaan joku myrkytys
c-vitamiinia , ei ole.
otan ibusalin.
olen alushoususillaan kun niin kuumakovassa kuumeessa kylläkin palelee ja kuumeen alkaessa laskea tulee kuuma.... ja kirjoituksessasi mainitsit vasta ottavasi Ibusalin ??????
- ethän vai...
Oletko ottanut tamifluta?
- huolehdimmme
Kuinka vanha olet ja oletko ns. perusterve?
- Hei, mitäs nyt? Ootko soittanut jonnekin, jne.
Jaksamista toivon.- ap-
perusterve. en tällä hetkellä.
40v - H1N1.stä
ap- kirjoitti:
perusterve. en tällä hetkellä.
40vYleistä terveysneuvontaa saa numerosta 0910023 koko maassa. Burana ja panadoli sopivat kuumelääkkeeksi, niitä kannattaa alkupäivinä ottaa säännöllisesti 8-9 tunnin välein, niin ei tule kuumepiikkejä, eli kuume nousee nopeasti 40. Kuuma juoma ja lepo sekä höyryhengitys jos hengitystie oireita helpottavat. Mieheni perusterve sairasti sikainfluenssan ja meni ohi näillä ohjeilla jos kuume ei lääkkeestä huolimatta laske tai hengittäminen vaikeutuu, iho menee sinertäväksi on syytä soittaa apua paikalle, yleensä tauti menee helposti ohi mutta voi aiheuttaa jälkitauteja joten parasta levätä kunnolla ja hoitaa itseään hyvin. Asperiini ja disperiini eivät ole suositeltavia kuumelääkkeitä, näin on uutisissa sanottu. Muista juoda riittävästi. Paranemisia kaikille sairaille.
- ap.
H1N1.stä kirjoitti:
Yleistä terveysneuvontaa saa numerosta 0910023 koko maassa. Burana ja panadoli sopivat kuumelääkkeeksi, niitä kannattaa alkupäivinä ottaa säännöllisesti 8-9 tunnin välein, niin ei tule kuumepiikkejä, eli kuume nousee nopeasti 40. Kuuma juoma ja lepo sekä höyryhengitys jos hengitystie oireita helpottavat. Mieheni perusterve sairasti sikainfluenssan ja meni ohi näillä ohjeilla jos kuume ei lääkkeestä huolimatta laske tai hengittäminen vaikeutuu, iho menee sinertäväksi on syytä soittaa apua paikalle, yleensä tauti menee helposti ohi mutta voi aiheuttaa jälkitauteja joten parasta levätä kunnolla ja hoitaa itseään hyvin. Asperiini ja disperiini eivät ole suositeltavia kuumelääkkeitä, näin on uutisissa sanottu. Muista juoda riittävästi. Paranemisia kaikille sairaille.
hoitajat varattu
palvellaan mahdollisimman pian.
välillä hälyttää ja taas lopettaa. kuume laski 38,5 mutta ei näe kunnolla paitsi jos peittää toisen silmän-
aivan mieletön päänsärky onneksi kaveri tuo särkylääkettä.
kiitos numerosta.
onko burana sama kuin ibusal. eikös ole samaa ainetta. - h1n1.stä
ap. kirjoitti:
hoitajat varattu
välillä hälyttää ja taas lopettaa. kuume laski 38,5 mutta ei näe kunnolla paitsi jos peittää toisen silmän-
kiitos numerosta.
onko burana sama kuin ibusal. eikös ole samaa ainetta.Burana ja ibusal ovat samaa särkylääkettä. Meidän perheessä kolmella toimi hyvin panadoli ja yhdellä burana. Aikuiset otti 2 kpl. panadol 500mg kerralla 8-9 tunnin välein.
- H1N1:stä
ap. kirjoitti:
hoitajat varattu
kiitos numerosta.
onko burana sama kuin ibusal. eikös ole samaa ainetta.Joo noi numerot on todella varattuja, itse kun soitin sinne alkupäivinä jonottaa piti ainakin tunti.
- ap.
H1N1:stä kirjoitti:
Joo noi numerot on todella varattuja, itse kun soitin sinne alkupäivinä jonottaa piti ainakin tunti.
En tiedä kauanko jonotin mutta palvelu oli erittäin ystävällistä.
Vaikkei henkilötietoja kysynytkään esittelin itseni ja kuulin sen hoitajan naputtavan tietokonetta.
Oliko se tilastotietoja vai mitä? Jos esim. tilannehuonetta päivitetään puhelindiagnoosien perusteella niin mahtaako luvut olla oikein?
Kuume on laskenut mutta sekavuutta edelleen lievänä. Eilen näytin olevan todella sekaisin mutta ei ihmekään koska en ole koskaan sietänyt korkeaa kuumetta.
Toivon ettei tarvitse lähteä päivystykseen vkl:nä.
Kiitän avusta ja varsinkin puh.numerosta. - h1n1.stä
ap. kirjoitti:
En tiedä kauanko jonotin mutta palvelu oli erittäin ystävällistä.
Vaikkei henkilötietoja kysynytkään esittelin itseni ja kuulin sen hoitajan naputtavan tietokonetta.
Oliko se tilastotietoja vai mitä? Jos esim. tilannehuonetta päivitetään puhelindiagnoosien perusteella niin mahtaako luvut olla oikein?
Kuume on laskenut mutta sekavuutta edelleen lievänä. Eilen näytin olevan todella sekaisin mutta ei ihmekään koska en ole koskaan sietänyt korkeaa kuumetta.
Toivon ettei tarvitse lähteä päivystykseen vkl:nä.
Kiitän avusta ja varsinkin puh.numerosta.Kiva, että voit paremmin, mutta kehotan olemaan levossa vielä että paranet kunnolla. Itse luulin eilen että nyt jo parempi mutta tänä aamuna oli taas ihan kaamee ole, päätä särkee ja oksettaa, keuhkot ihan tukossa. Tilannehuoneessa näkyy vain testatut tautitapaukset, eli kun on verikokeella testattu. Alkupäivinä kannattaa ottaa se kuumelääke säännöllisesti niin ei tuu niitä kuumepiikkejä, mun tulee kanssa aivan hirvee olo ja sekavuutta korkeesta kuumeesta. Paranemisia kaikille sairastuneille.
- ap.
h1n1.stä kirjoitti:
Kiva, että voit paremmin, mutta kehotan olemaan levossa vielä että paranet kunnolla. Itse luulin eilen että nyt jo parempi mutta tänä aamuna oli taas ihan kaamee ole, päätä särkee ja oksettaa, keuhkot ihan tukossa. Tilannehuoneessa näkyy vain testatut tautitapaukset, eli kun on verikokeella testattu. Alkupäivinä kannattaa ottaa se kuumelääke säännöllisesti niin ei tuu niitä kuumepiikkejä, mun tulee kanssa aivan hirvee olo ja sekavuutta korkeesta kuumeesta. Paranemisia kaikille sairastuneille.
Samma här.
Keuhkot tukossa ja vaikken tietääkseni ole riskiryhmää hieman huolettaa. Entä sinä?
En ole aikaisemmin luottanut täysin tilannehuoneeseen joten kiitän tiedosta.
Yritetään pärjäillä ja lepäillään.
Toivotan myös paranemisia kaikille.
Yleisesti: Ja otitte sen rokotteen tai ette niin yrittäkää pitää hygienia kohdallaan vaikkei sekään näytä auttavan. Olen pessyt käteni niin kuiviksi että rystyset ratkeilee jos voidetta ei käytä. Typerää riidellä jostain rokotteesta koska eihän sitä ole pakko ottaa tai mitään tamifluta.
Positiivista on se että saan olla rauhassa vkl:n kun ilmoitin läheisille että olen mahdollinen h1n1-tapaus. Tilasin ruokaa/lääkkeitä aamulla ja se jätettiin portaille vaikka olisivat tulleet sisäänkin mutta kielsin. - rok.
ap. kirjoitti:
Samma här.
Keuhkot tukossa ja vaikken tietääkseni ole riskiryhmää hieman huolettaa. Entä sinä?
Yleisesti: Ja otitte sen rokotteen tai ette niin yrittäkää pitää hygienia kohdallaan vaikkei sekään näytä auttavan. Olen pessyt käteni niin kuiviksi että rystyset ratkeilee jos voidetta ei käytä. Typerää riidellä jostain rokotteesta koska eihän sitä ole pakko ottaa tai mitään tamifluta.
Positiivista on se että saan olla rauhassa vkl:n kun ilmoitin läheisille että olen mahdollinen h1n1-tapaus. Tilasin ruokaa/lääkkeitä aamulla ja se jätettiin portaille vaikka olisivat tulleet sisäänkin mutta kielsin.ja sellaisten tullessa pitää kääntyä lääkärin puoleen, tämä kerrotaan ihan ohjeistuksessakin!
- h1n1.stä
ap. kirjoitti:
Samma här.
Positiivista on se että saan olla rauhassa vkl:n kun ilmoitin läheisille että olen mahdollinen h1n1-tapaus. Tilasin ruokaa/lääkkeitä aamulla ja se jätettiin portaille vaikka olisivat tulleet sisäänkin mutta kielsin.Minä kuulun riskiryhmään on astmaa ja keuhkoahtaumatauti, mutta olen saanut hyvät lääkkeet joten eiköhän tää tästä. Mieheni joka ei kuulu riskiryhmään on hyvin parantunut ihan ilman tamifluta, levolla ja kuumelääkkeellä ja nyt on ottanut tollasta limaa irrottavaa mucomyst poretapletteja. Itselläni on se tamiflu ja antibiotikuuri. Alkupäivinä olin aika huolissani mutta nyt oon aika rauhallinen, varmaan ihan yleistä että ihmiset huolestuu kun tähän sairastuu tai läheinen sairastuu on tästä niin paljon kaikkee kirjoteltu. Tää on mulla muuten neljäs vuorokausi tässä taudissa.
- Possulle potkut
h1n1.stä kirjoitti:
Kiva, että voit paremmin, mutta kehotan olemaan levossa vielä että paranet kunnolla. Itse luulin eilen että nyt jo parempi mutta tänä aamuna oli taas ihan kaamee ole, päätä särkee ja oksettaa, keuhkot ihan tukossa. Tilannehuoneessa näkyy vain testatut tautitapaukset, eli kun on verikokeella testattu. Alkupäivinä kannattaa ottaa se kuumelääke säännöllisesti niin ei tuu niitä kuumepiikkejä, mun tulee kanssa aivan hirvee olo ja sekavuutta korkeesta kuumeesta. Paranemisia kaikille sairastuneille.
kuuluukin se, että tunnet jo paranevasi, mutta sitten huomaatkin ettei se olekaan vielä ohi. Mulle kävi niin että edellisen viikon maanantaina olin terve koko aamupäivän, mutta sitten puoli kahden aikaan huomasin, etten vielä olekaan terve ja sairaus jatkui. Se tapahtui siina puolessa välissä sairautta.
- kuumepiikki?
mulla alko aamupäivällä köhiminen ja iltapäivällä hetkessä kuumetta, nyt 4. päivä sairaana ja vielä tänäänkin kuumetta välillä yli 38, yskä vähän helpottaa. Eilen oksentelin ku yskin niin paljo ja kuumet oli 39.7...olen 22 v ja perusterve, eilen kuume ei millään laskenu, enkä päässy enää itse tulemaan päivystykseen joten ambulanssi kävi pyörähtää mut ei oteta hoitoon ku kuume kuitenkin kuulema kohta laskee (mistähän ne sen pysty tietää...no okei..ammattilaisia)...ehkä oli sairaampiakin tapauksia...mut vahva epäily et h1n1, ei testata. Eikä sillä muuten väliäkään, mut ei haluis ottaa rokotetta turhaan. Kannattaako sitä buranaa napsia, vai antaa kuumeen tuhota pöpöjä?
- kuumepiikki?
ap:lle vielä..toivottavasti menee ohi pian, kuumeilu sekavuus ei kivaa...paranemista!
- h1ni.stä
Itse olen ainakin tullut siihen tulokseen että parempi on ottaa se kuumelääke ihan säännöllisesti ainakin alkupäivinä.
- Possulle potkut
niin se pissittää ja pissin mukana tulee paljon pöpöjä. Näin elimistösi puhdistuu vähitellen.
Juo vaikka kahvia ja ananasmehua - mua ainakin ne pissittää enemmän kuin muut juomat. Ne ovat dirueetteja, nestettä poistavia.
Voimia sulle
- Possulle potkut
Älä panikoi - se ei ole hyväksi, kun syke nousee.
Juo paljon. Olisi hyvä jos sinulla olisi vitamiineja ja yrttejä.
Esim. nyt ovat tärkeitä D3-vitamiini, Spiruliina ja C-vitamiini. Sprilunina (Merilevää) on maailman ravintorikkain kasvi ja sillä on suotuisat vaikutukset toipumiseesi. Myös Timjami on hyvä, koska se parantaa vastustuskykyäsi lisäämällä valkosolujen tuotantoa.
Itse sairastin pari viikkoa ja nyt olen ekaa viikkoa ollut töissä.
Carmolista, Auringonhattu-uutetta, Karpalomehua, Vitamiineja purkista.
Tein tulista kanakeittoa, jossa oli Cajun-maustetta, Kurkumaa, Timjamia, Rakuunaa ja laitoin Tabascoa sekaan 1tippa/1dl nestettä. Toimii erinomaisena yskänlääkkeenä - jopa paremmin kuin apteekin yskänlääkkeet.
Join myös Piparminttuteetä ja loppuvaiheessa suklaa (liekö sen sisältämällä Teobromiinilla vaikutusta) voimisti. Sekä mehun sekaanlaittamani Katajanmarjajauhe.
Viime lauantaina tuli autuas olo kun tunsin kuinka voimat palasivat ja sitä tunnetta kun olisi saanut pullotettua, niin oi autuas olis ihana nauttia sitä joka ilta.
Loppujen lopuksi selvisin aika hyvin taudista. Aina kun otin vitamiineja ym. kuume laski, mutta nousi taas ylemmäs, mutta se olisi noussut vielä korkeammalle ilman näitä "taisteluvälineitä" ja omaa päättäväisyyttä nujertaa "possu."
Kamalinta oli sydämmentykytykset, nopeutunut lepopulssi ja rinnassa ylimääräisen mötikän tuntu, sekä se, että toinen puoli keuhkoista tuntui toimivan puolella teholla. Pökerrytti ja en tajunnut radiosta kuulemaani yhtään. Sanat erotin yksitellen, mutta en ymmärtänyt lausetta.
Jotta possu sulla on mitä ilmeisemmin.- kuumepiikki?
ihanaa! kotikonsteja, tätä on etitty! Kiitos! mut miten tulinen ruoka jos kurkkuun ,muutenkin kirveltää kaikki, yskimisen ja oksentelun takia..
- Possulle potkut
Oksensin aika rajusti, mutta sen jälkeen olo helpotti. Sitä ennen vatsani oli turvonnut ihan kun olisin niellyt jalkapallon.
Olisko sulla joku ystävä, joka uskaltais tulla sua auttamaan, esim hakemaan sulle mehua ja vitamiineja ym?
T:Lapista 40v N - Possulle potkut
kuumepiikki? kirjoitti:
ihanaa! kotikonsteja, tätä on etitty! Kiitos! mut miten tulinen ruoka jos kurkkuun ,muutenkin kirveltää kaikki, yskimisen ja oksentelun takia..
Yleensä mua närästää kaikki paprikaan ja Chiliin, sekä Cayenneen-viittaavat ruoat, mutta ihme ja kumma kun keitto ei närästänyt. Mutta jos et pysty nyt, niin syö sitä heti kun pystyt, olosi paranee nopeammin. Minäkään en ihan heti sitä pystynyt syömään, kun oli pahin vaihe menossa. Mustanparran yskänlääkettä käytin sitä ennen. 100ml pullo 9:50 € apteekista. Kolmio-lääke. Sisältää Codeiinia, jolla on yskää hillitsevä vaikutus. Vahvan makuista.
- ap.
Possulle potkut kirjoitti:
Yleensä mua närästää kaikki paprikaan ja Chiliin, sekä Cayenneen-viittaavat ruoat, mutta ihme ja kumma kun keitto ei närästänyt. Mutta jos et pysty nyt, niin syö sitä heti kun pystyt, olosi paranee nopeammin. Minäkään en ihan heti sitä pystynyt syömään, kun oli pahin vaihe menossa. Mustanparran yskänlääkettä käytin sitä ennen. 100ml pullo 9:50 € apteekista. Kolmio-lääke. Sisältää Codeiinia, jolla on yskää hillitsevä vaikutus. Vahvan makuista.
Onneksi on yskänlääkettä mutta se on jotain recipectiä. Codeiinia siinäkin ja kai sekin toimii?
Aika pirullista että kuume nousee heti kun jättää ibusalin ottamatta.
Yritetään olla panikoimatta ja minullakin tuo maha kuin jalkapallo. Tekisi mieli tökkiä siihen muutama tuuletusaukko ruuvarilla.
Vituttaa ja taidan olla pilvessä tuosta yskänlääkkeestä kun vedin puoli pulloa mutta jos olen tulkinnut oikein niin tuo keinosokeri nopeuttaa vatsan toimintaa. - ukvikaistga
Oksensin aika rajusti, mutta sen jälkeen olo helpotti. Sitä ennen vatsani oli turvonnut ihan kun olisin niellyt jalkapallon.
Olisko sulla joku ystävä, joka uskaltais tulla sua auttamaan, esim hakemaan sulle mehua ja vitamiineja ym?
T:Lapista 40v NJoikhaaminen on yksi salainen ase kaikkea sairautta vastaan. Jos on perehtynyt siihen.
- h1n1.stä
ap. kirjoitti:
Onneksi on yskänlääkettä mutta se on jotain recipectiä. Codeiinia siinäkin ja kai sekin toimii?
Yritetään olla panikoimatta ja minullakin tuo maha kuin jalkapallo. Tekisi mieli tökkiä siihen muutama tuuletusaukko ruuvarilla.
Vituttaa ja taidan olla pilvessä tuosta yskänlääkkeestä kun vedin puoli pulloa mutta jos olen tulkinnut oikein niin tuo keinosokeri nopeuttaa vatsan toimintaa.Yskänlääkkeestä sen verran, että sellaista yskänlääkettä ei kannata ottaa joka hillitsee yskää. Syy siihen on se että tämä viirustauti kehittää limaa keuhkoihin joka sitten aiheuttaa luonnollisen yskänreaktion koska se lima pitää saada pois sieltä keuhkoista. Jos lima jää sinne keuhkoputkiin hengittäminen saattaa vaikeutua ja lisäksi jos se lima jää sinne niin siinä limassa viirukset lisääntyy ja silloin voi olla seurauksena se keuhkokuume ja sitä tulisi välttää. Limaa irroittava lääke on ok jos lima ei tunnu irtoavan ja höyryhengitys auttaa myös, huoneilman saa kosteaksi kun laittaa vaikka märän pyyhkeen patterille sekin helpottaa. Kun kurkku on arka ja nielu ärtynyt siihen auttaa esim mehujää tai vaikka jääpalat, kylmä helpottaa kipua ja nielun turvotusta.
- Possulle potkut
ap. kirjoitti:
Vituttaa ja taidan olla pilvessä tuosta yskänlääkkeestä kun vedin puoli pulloa mutta jos olen tulkinnut oikein niin tuo keinosokeri nopeuttaa vatsan toimintaa.sitten siihen, että sitä tulee siis takapuolesta ja suusta yht'aikaa sitä jätettä. Minäkin istuin pöntöllä ja samassa kerkesin vetäistä lavuaarin alta sangon ja molemmista päistä yht'aikaa. Oksensin kahdesti ja yli litra tuli, kun olin juonut niin paljon nestettä (karpalomehua ja Active-B poretabletin).
Muuten, mulle tuo sinappi on tehokkaampaa yskään, kun valkosipuli - liekö syynä se, että sinappia syön harvoin ja valkosipulia vähän useammin. Siis vahvaa tulista sinappia, jossa saa mieluusti olla seassa Chiliä. Ennen muinoin (ja miksei vieläkin) intiaanit käyttivät Chiliä ja muita sen sukuisia mausteita kuumelääkkeinä. Jos virus tekee olosi huonoksi - maksa potut pottuina ja tee sen olot huonoksi. Tee kaikki mahdollinen, mistä se ei tykkää.
Vielä tuohon yskänlääkkeeseen. Älä ihmeessä kittaa sitä noin paljon, voit saada siitä pahoja seurauksia, varsinkin nyt. Liika on aina liikaa. Se hillitsee yskää, ei tapa virusta - itse aine. Sen sijaan hyvä vaan, jos sulla on Timjamia. Laita sitä vaikka mehun sekaan. Jos sulla olis vielä tuoretta Basilikaa, niin sekin kävis päänsärkyä vastaan (tuoreena 3-5 lehteä popsittuna). Mulla se auttaa joskus vatsakramppeihin ja migreeniin, jopa paremmin kuin Burana. Basilikassa laukaisee kouristuksia ja se on lievästi antibioottinen. - Possulle potkut
ukvikaistga kirjoitti:
Joikhaaminen on yksi salainen ase kaikkea sairautta vastaan. Jos on perehtynyt siihen.
No, kerroppa ihmeessä lisää. Katsos kun en ole alkuperäinen Lappalainen, vaan olen syntyjäni pääkaupunkiseudulta, niin en tiedä tuosta joikaamisesta sitten yhtään mitään muuta kuin miltä se kuullostaa.
- Possulle potkut
h1n1.stä kirjoitti:
Yskänlääkkeestä sen verran, että sellaista yskänlääkettä ei kannata ottaa joka hillitsee yskää. Syy siihen on se että tämä viirustauti kehittää limaa keuhkoihin joka sitten aiheuttaa luonnollisen yskänreaktion koska se lima pitää saada pois sieltä keuhkoista. Jos lima jää sinne keuhkoputkiin hengittäminen saattaa vaikeutua ja lisäksi jos se lima jää sinne niin siinä limassa viirukset lisääntyy ja silloin voi olla seurauksena se keuhkokuume ja sitä tulisi välttää. Limaa irroittava lääke on ok jos lima ei tunnu irtoavan ja höyryhengitys auttaa myös, huoneilman saa kosteaksi kun laittaa vaikka märän pyyhkeen patterille sekin helpottaa. Kun kurkku on arka ja nielu ärtynyt siihen auttaa esim mehujää tai vaikka jääpalat, kylmä helpottaa kipua ja nielun turvotusta.
pyyhettä. Voit laittaa limsa, kalja tai mehutölkin kiinni patteriin ja se kosteuttaa, mutta ei kannata laittaa mitään pyyhettä, ym. vaatetta pattereiden päälle. Yleensä pattereiden päälle ei saa laittaa mitään - riippuu tosin pattereista.
Mulla tuli oksennuksen mukana limaa - ei siis jäänyt sinne, vaikka en kauheasti yskinyt, kun hoidin yskää, jottei sydän rasittunut. 1994 mulla rasittui sydän, kun sairastin jonkun influenssan ja yskin 9vk. Sydän oli ihan rasittunut, mutta on jo toipunut. Ei siis kannata aina siis se yskiminenkään. Se flunssa iski muhun kovemmin ja oli pahempi. Nyt kuitenkin olin varautunut jo ennakolta paremmin ja hoidin itseäni jo etukäteen.
Carmolis käy myös höyryhengitykseen, mutta käytin sitä teehen ja sokeripalaan. - h1n1.stä
pyyhettä. Voit laittaa limsa, kalja tai mehutölkin kiinni patteriin ja se kosteuttaa, mutta ei kannata laittaa mitään pyyhettä, ym. vaatetta pattereiden päälle. Yleensä pattereiden päälle ei saa laittaa mitään - riippuu tosin pattereista.
Mulla tuli oksennuksen mukana limaa - ei siis jäänyt sinne, vaikka en kauheasti yskinyt, kun hoidin yskää, jottei sydän rasittunut. 1994 mulla rasittui sydän, kun sairastin jonkun influenssan ja yskin 9vk. Sydän oli ihan rasittunut, mutta on jo toipunut. Ei siis kannata aina siis se yskiminenkään. Se flunssa iski muhun kovemmin ja oli pahempi. Nyt kuitenkin olin varautunut jo ennakolta paremmin ja hoidin itseäni jo etukäteen.
Carmolis käy myös höyryhengitykseen, mutta käytin sitä teehen ja sokeripalaan.En tiedä millaisia lämpöpattereita kaikenkaikkiaan on, mutta minä tarkoitin ihan näitä normaaleita kaukolämmöllä toimivia lämpöpattereita joissa kiertää kuuma vesi, en tarkoittanut sähköllä toimivia pattereita, ne ei tullut mun mieleen kun itse asun talossa jossa tällaset lämpöpatterit joissa kiertää sisällä kuuma vesi. Sähköllä toimivien pattereiden päälle ei tietenkään saa laittaa mitään. Toivottavasti kukaan ei oo laittanu tuli ihan kauhee olo jos joku on laittanu ja siitä on seurannu jotain. Toivon koko sydämestäni että kukaan ei ole laittanut sähköllä toimivan patterin päälle mitään.
- Possulle potkut
Väliaikatietoja kaipaisin. Millainen on olo - varsinkin sen puolikkaan yskänlääkepullon jälkeen. Se vähän huolettaa että joit Codesania niinkin paljon. Voi käydä ahdistamaan henkeä. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan - vaan että olet vahvempaa tekoa.
Ja muista, ettet rasita itseäsi liikaa täällä netissä. Nukkuminen on tärkeää varsinkin nyt, koska siten elimistösi voi puolustautua täydellä teholla.
Juo mahdollisimman paljon ja kuumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171