Rahiseva niska ??

öljyä niskanikamiin

Onkohan niskanikama kulunut, vai mikähän mahtaa olla.
Kun päätä kääntää sivulle, niin silloin "kuuluu" rahina niskasta, kuin nivelet olisivat kuivat ja sen kuulee vain itse.
Ei sitä jatkuvasti kuule, mutta usein kuitenkin
Olen vasta 39 vuotta, ei kai niska ole vielä niin kulunut ?
En ole lääkärissä käynyt, kun ei muuten ole ollut siitä haittaa.

11

11061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevättuuli

Mulla sama juttu. Päätä kääntäessä niskoista kuuluu rahinaa ja joskus paukettakin. Multa otettiin vastikään kaularankaröntgen niskajumien vuoksi ja kulumaahan siellä on parissa pienessä niskanikamassa. Mä oon 40 vee eli en vielä niin ikäloppu kuiteskaan! Onko sulla niskat jumissa?

• oiretta

Ihan samaa juttua minulla ja niskat ovat aina jumissa! olen vasta 18-vuotias, mutta niska rohisee kuin mikäkin.

• öljyä niskanikamiin

Niska on joskus jumissa, mutta harvemmin kyllä.
        Joskus niska menee jumiin yön aikana nukkuessa ja aamulla on ollut tosi kipeä, ettei ole
        päätä sivusuuntaan kärsinyt liikuttaa.
        On varmaan unissaan pää ollut huonossa asennossa ja siinä on niska vääntynyt.
        Välillä pää on kipeä ja se voi johtua myös tuosta niskasta.
        Selän kanssa on mulla ollut myös välillä ongelmia. Noidannuoli on muutaman kerran tullut, kun olen
        jotakin raskasta nostanut, enkä ole ollut tarpeeksi huolellinen oikean nostotekniikan suhteen.
        Juu, ei kyllä vielä 40 vuotiaana niskat voi olla loppuun kuluneet.
        En tiiä, kannattaisi varmaan syödä jotain luustoa vahvistavaa esim Piikalkkia tai muuta vastaavaa, jos
        se auttaisi niskanikamiin.

• tomi314

puuttuu voiteluainetta. nivelpusseissa ei ole nestettä, ja luut rahise vastakkain :)

voit:

A) syödä moottoriöljyä, ja toivoa, että se voitelee nikamiasi tehokkaasti, ja pitää "moottorin käynnissä"
      tai

B) alkaa harrastamaan jotakin sellaista liikuntaa, joka saa veren kiertämään alueella, ja imusuoniston
      toimintaan

oman kokemuksen mukaan esim taichi poisti nilkan naksumisen, hajonneen polven ja yhä teen taichin aamujumpaa välttyäkseni (ennen kroonisilta) selkäkivuilta.
      niska tosin naksuu ja rutisee yhä. :)

• epsuk

Tyynyyn kannattaa kiinnittää huomiota, että tukee tarpeeksi. Itselläni smantyyppiseen vaivaan auttoi tempur-tyyny.

• konekirjoittaja
        epsuk kirjoitti:

Tyynyyn kannattaa kiinnittää huomiota, että tukee tarpeeksi. Itselläni smantyyppiseen vaivaan auttoi tempur-tyyny.

Minä olen 48 vuotias ja kuvissa näkyi luupiikkejä ja kulumaa kahden nikan välissä. Lisäksi on kuulemma oikoryhti.

Minä en saanut nuorelta lääkäriltä mitään ohjeita tulevaisuutta varten (terveyskeskus). Täytynee kait venytellä ja jumpata vaan?

• rahinoita

Mulla on tuota ihme rahinaa kuulunu ties kuin kauon. Päätä ku kääntää, niin sillon se rahisee. Ei aina mutta monesti kuitenki. Oon 36v ja mulla on nyt kuvattu niskat. Kulumat on pahat ja nikamaväleissä ei niitä "voiteluaineita" oo. Et ainaki ite aattelin et siitä se sit johtuu tuo rahina. Mulla kyllä niskakipuja on ihan tarpeeksi. Toivottavasti säästyt niiltä.

• Anonyymi

Ei auttanu yhtään mitään. Taas jonku ihme jing jang humpuukitohtorin neuvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei auttanu yhtään mitään. Taas jonku ihme jing jang humpuukitohtorin neuvoja.

Pitää tehdä useita kertoja päivässä /viikossa säännöllisesti ni voi varmaan sit auttaaki .

• Anonyymi

Mulla natisee ja rutisee kasvotkin päätä kääntäessä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6849
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      31
      3986
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      110
      1938
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1876
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      191
      1438
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1436
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1081
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    9. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      974
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe