Rahiseva niska ??

öljyä niskanikamiin

Onkohan niskanikama kulunut, vai mikähän mahtaa olla.
Kun päätä kääntää sivulle, niin silloin "kuuluu" rahina niskasta, kuin nivelet olisivat kuivat ja sen kuulee vain itse.
Ei sitä jatkuvasti kuule, mutta usein kuitenkin
Olen vasta 39 vuotta, ei kai niska ole vielä niin kulunut ?
En ole lääkärissä käynyt, kun ei muuten ole ollut siitä haittaa.

11

9542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevättuuli

      Mulla sama juttu. Päätä kääntäessä niskoista kuuluu rahinaa ja joskus paukettakin. Multa otettiin vastikään kaularankaröntgen niskajumien vuoksi ja kulumaahan siellä on parissa pienessä niskanikamassa. Mä oon 40 vee eli en vielä niin ikäloppu kuiteskaan! Onko sulla niskat jumissa?

      • oiretta

        Ihan samaa juttua minulla ja niskat ovat aina jumissa! olen vasta 18-vuotias, mutta niska rohisee kuin mikäkin.


      • öljyä niskanikamiin

        Niska on joskus jumissa, mutta harvemmin kyllä.
        Joskus niska menee jumiin yön aikana nukkuessa ja aamulla on ollut tosi kipeä, ettei ole
        päätä sivusuuntaan kärsinyt liikuttaa.
        On varmaan unissaan pää ollut huonossa asennossa ja siinä on niska vääntynyt.
        Välillä pää on kipeä ja se voi johtua myös tuosta niskasta.
        Selän kanssa on mulla ollut myös välillä ongelmia. Noidannuoli on muutaman kerran tullut, kun olen
        jotakin raskasta nostanut, enkä ole ollut tarpeeksi huolellinen oikean nostotekniikan suhteen.
        Juu, ei kyllä vielä 40 vuotiaana niskat voi olla loppuun kuluneet.
        En tiiä, kannattaisi varmaan syödä jotain luustoa vahvistavaa esim Piikalkkia tai muuta vastaavaa, jos
        se auttaisi niskanikamiin.


    • tomi314

      puuttuu voiteluainetta. nivelpusseissa ei ole nestettä, ja luut rahise vastakkain :)

      voit:

      A) syödä moottoriöljyä, ja toivoa, että se voitelee nikamiasi tehokkaasti, ja pitää "moottorin käynnissä"
      tai

      B) alkaa harrastamaan jotakin sellaista liikuntaa, joka saa veren kiertämään alueella, ja imusuoniston
      toimintaan

      oman kokemuksen mukaan esim taichi poisti nilkan naksumisen, hajonneen polven ja yhä teen taichin aamujumpaa välttyäkseni (ennen kroonisilta) selkäkivuilta.
      niska tosin naksuu ja rutisee yhä. :)

      • epsuk

        Tyynyyn kannattaa kiinnittää huomiota, että tukee tarpeeksi. Itselläni smantyyppiseen vaivaan auttoi tempur-tyyny.


      • konekirjoittaja
        epsuk kirjoitti:

        Tyynyyn kannattaa kiinnittää huomiota, että tukee tarpeeksi. Itselläni smantyyppiseen vaivaan auttoi tempur-tyyny.

        Minä olen 48 vuotias ja kuvissa näkyi luupiikkejä ja kulumaa kahden nikan välissä. Lisäksi on kuulemma oikoryhti.

        Minä en saanut nuorelta lääkäriltä mitään ohjeita tulevaisuutta varten (terveyskeskus). Täytynee kait venytellä ja jumpata vaan?


    • rahinoita

      Mulla on tuota ihme rahinaa kuulunu ties kuin kauon. Päätä ku kääntää, niin sillon se rahisee. Ei aina mutta monesti kuitenki. Oon 36v ja mulla on nyt kuvattu niskat. Kulumat on pahat ja nikamaväleissä ei niitä "voiteluaineita" oo. Et ainaki ite aattelin et siitä se sit johtuu tuo rahina. Mulla kyllä niskakipuja on ihan tarpeeksi. Toivottavasti säästyt niiltä.

      • Anonyymi

        Ei auttanu yhtään mitään. Taas jonku ihme jing jang humpuukitohtorin neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auttanu yhtään mitään. Taas jonku ihme jing jang humpuukitohtorin neuvoja.

        Pitää tehdä useita kertoja päivässä /viikossa säännöllisesti ni voi varmaan sit auttaaki .


    • Anonyymi

      Mulla natisee ja rutisee kasvotkin päätä kääntäessä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe