Siinä faktaa mihin alkoholismi voi johtaa.
Itse katsoin jo etukäteen areenasta, aika surullista katsottavaa.
Silminnäkijä 22.35
8
1244
Vastaukset
- Lasolarska
Alkoholiin ei välttämättä kuole vaan seuraavat pysyvät haitat ovat mahdollisia:
1. Elimistö ei kestä yhtään alkoholia. Mm. Ahti Karjalainen sai deliriumin ykkösoluesta (tyttärensä Kukka-Marian kirjan mukaan).
2. Dementia pahimmillaan voi johtaa täydelliseen desorientaatioon ajan ja paikan suhteen. (Yle Areenan dokumentissa eräs alkoholisti ei tiennyt mitä vuotta elämme).
3. Pikkuaivoatrofia johtaa pahimmillaan rullatuoliin. (Olen tavannut erään tällaisen henkilön, joka pääsi rullatuolistaan eroon vain pitkän täydellisen raittiuden avulla). Kaikkein karmeimmillaan voi tulla yht'aikaa sekä pikkuaivoatrofia että isoaivoatrofia (kuten Ahti Karjalaisella).
4. Sammuminen ulos pakkaseen voi johtaa raajojen amputointiin.
5. Alkoholi voi aiheuttaa halvauksen.
6. Haiman vaurioituminen voi aiheuttaa sokeritaudin. (Mm. Juice Leskinen ja Jope Ruonansuu).
7. Munuaiset voivat vaurioitua -> erittäin raskas dialyysihoito (kuten Juice Leskisellä).
8. Jo ruokalusikallinen metanolia voi aiheuttaa pysyvän sokeuden.
9. Mielenterveys voi pettää. Pysyvät kuuloharhat sekä alkoholiparanoidia ovat mahdollisia.
10. Korsakoffin psykoosi (kuten Ahti Karjalaisella) on mahdollinen. Ihminen ei pysty oppimaan mitään uutta.
11. Pysyvä persoonallisuushäiriö. Monesti seksuaalinen (miesalkoholistit joko etsivät isähahmoa puliukkopiireistä tai heidän seksuaalinen ambitiotaso suuntautuu vain itseään vanhempiin dominoiviin naisiin).
12. Naisilla alkoholi altistaa rintasyövälle -> pahimmillaan yksitissinen nainen.
13. Riidat alkoholistipiireissä (aiheena viina tai nainen) johtavat usein hampaiden menetykseen. Etuhampaattomien miesten lisäksi olen tavannut etuhampaattomia naisia.
Luetelkaapas lisää!- noista asioista
voivat olla melkeinpä yhtä pahoja, ellei pahempiakin kuin kuolema. Harvemmin mainitaan kuitenkaan henkisen puolen lamaannus, eli keskivaikea tai vaikea masennus, sitä kun on vaikea mitata millään mittarilla.
Aina muistetaan mainita, että harvemmin alkoholiin itseensä kuolee, mutta alkoholi on monen kuoleman taustalla ainakin välillisesti. Ihan esimerkiksi monet tapot jäisivät tekemättä tai muutkaan sekoilut ilman alkoholia. Rattijuopotkin tappavat useita ja sitten sanotaan tietysti, että ei se viina tappanut sitäkään uhria. - elämänpalo
Olen kaatuillut, mustelmia ja musta silmä. Masennusta ja mielialan heittoja, lähinnä juomisen jälkeisenä päivänä, jolloin olen "korjannut" tilanteen juomalla lisää. Vatsantoiminta häiriöt, ripuli. Ihottumaa ja punakkuutta kasvoissa, turvotusta. Pelkotiloja, sosiaaliset suhteet kärsineet, palovammoja, seksihalut kadonneet. Irationaalisia vihan puuskia. Huonolaatuinen uni, vuotava nenä. Painon nousua (kalja mahaa).
Viikko juomatta, oireet puuttuu. Juomisen himo kohtauksia on. Päänsärkyjä välillä. Mutta plussan puolella ollaan vahvasti. - minäkin yritän
elämänpalo kirjoitti:
Olen kaatuillut, mustelmia ja musta silmä. Masennusta ja mielialan heittoja, lähinnä juomisen jälkeisenä päivänä, jolloin olen "korjannut" tilanteen juomalla lisää. Vatsantoiminta häiriöt, ripuli. Ihottumaa ja punakkuutta kasvoissa, turvotusta. Pelkotiloja, sosiaaliset suhteet kärsineet, palovammoja, seksihalut kadonneet. Irationaalisia vihan puuskia. Huonolaatuinen uni, vuotava nenä. Painon nousua (kalja mahaa).
Viikko juomatta, oireet puuttuu. Juomisen himo kohtauksia on. Päänsärkyjä välillä. Mutta plussan puolella ollaan vahvasti.Elämänpalo, nyt kun olet raittiutesi ensimetreillä, olisi mielenkiintoista seurata etenemistäsi valitsemallasi tiellä. Miten oireet, paino ym ongelmat pikkuhiljaa häviävät. Onko tullut takapakkia, jne. Voisitko raportoida tilanteestasi täällä säännöllisin väliajoin. Anakikin minä olen kiinnostunut tilanteesi kehittymisesstä. Ja jos se menee hyvin, kannustaa se muitakin yrittämään.
Siitä vaan eteenpäin- - Hauka.tietää
"3. Pikkuaivoatrofia johtaa pahimmillaan rullatuoliin. (Olen tavannut erään tällaisen henkilön, joka pääsi rullatuolistaan eroon vain pitkän täydellisen raittiuden avulla). Kaikkein karmeimmillaan voi tulla yht'aikaa sekä pikkuaivoatrofia että isoaivoatrofia (kuten Ahti Karjalaisella)."
Se on pyörätuoli eikä mikään rullatuoli.
- lepokotiin
Kavereillahan oli mukavat oltavat täysihoidossa!
- kadehtii
nyt vaikka kurkkumätää ;))
- Kk__
Tuohon delirium -väitteeseen täytyy puuttua.
Sehän syntyy siis siitä, kun pitkään ryypännyt ihminen yht'äkkiä LOPETTAA alkoholin käytön. Elimistö joutuu valtavien vieroitusoireiden takia shokkitilaan, kun alkoholia ei enää virtaa kehossa. Todella epämiellyttävä kuolema, sydän hakkaa kahta sataa, levossakin. Iho kutiaa ja hilseilee, sisuskaluihin sattuu saatanasti, hallusinaatioita ja paniikkikohtauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782