Carwash-autopesu ketjusta

Carwash-Bullshit

Tällä osastolla on puhuttu monesta franschising-ketjusta, miten ne ovat luvanneet tuhat hyvää ja kaunista, yleensä ennenkuin nimiä on pantu papereihin. Totuus on yleensä paljastunut hyvin nopeasti, lupaukset jäivät ikuisiksi lupauksiksi ja jäätävä rahastus ilman minkäänlaista vastinetta on vienyt yrittäjän konkurssin partaalle tai jopa ihan lopulliseen konkurssiin asti. Tämä Carwash-ketju on vienyt liiketoimensa vieläkin härskimmälle linjalle. Kun yleensä franschising-ketju tarjoaa yrittäjälle jonkinlaisen liiketoimen erilaisia maksuja vastaan, niin Carwash-ketjulla on ihan omat kuvionsa. Ensin maksat useamman tuhannen liittymismaksuna, siihen päälle lähes kymmenkunta prosenttia myynnistä ketjumaksuina ja kaiken kukkuraksi se myy toimipaikan liiketoiminnan usean kymmenenen tuhannen hintaan. Olen kysynyt kiinnostuksesta kahtakin eri paikkaa, kun ilmoituksessa oli "Myydään liiketoiminta". Jututin ketjun yrittäjiä ja heidän vastauksistaan tuli se kuva, että kyseessä on julmaa ja tunteetonta rahastusta. Tarkoituksena saada uusi yrittäjä heti alusta lähtien ketjulle velkasuhteeseen jotta liiketoiminta voidaan sopimuksen perusteella ottaa haltuun ja myydä jälleen eteenpäin. Näin on käynyt usemman yrittäjän kohdalla kerrotaan ketjun sisältä. Ketjun neljän ensimmäisen yrittäjän suhde on päättynyt ketjun toimesta ennenaikaisesti. Olin aivan äimän käkenä miten avoimesti ketjun omat yrittäjät kertoivat tästä kusetuksesta.

65

12081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä pesee

      Jos liiketoiminnan hinta on 50 000€. Haet sen pankista lainana. Sitten alat innoissasi pesemään autoja, saat 6000€ kuussa myyntiä. Maksat alv:t 1000€ luokkaa. Ketjumaksuhan on alvillisesta myynnistä n.600€ kuussa. Siitä vielä vakuutusmaksut, puhelimet, pesuaineet ja muut kulut, n.1500€ kuussa. Ollaan reilusti alle 3000€ tasossa. Siitä 1000€ vähintään lainan lyhennystä, ollaan jo reilusti alle 2000€. Siitähän jää 1000€ kuussa bruttopalkkaa, kun päälle laittaa vielä palkan sivukulut. Sehän ei ole huono liksa ollenkaan tollasen mitättömän 50 000€ pankkilaina riskin jälkeen! Siihen kun päälle tulee huono viikko, kuukausi tai pari, niin ketju sai rahansa ja sinä kymmenen vuoden luottotieto häiriön. Ei paha.

    • njetnjet

      Minä neljä vuotta taakse olin keskutelussa tämän carvash ketjun kanssa. Sanottiin että suomi kieli on pakollinen. Minä puhun hyvä suomen kieli, olen asunut suomessa 15 vuotta. Nyt kelpaisi carvash ketjuun yrittäjäksi koska kukaan suomalainen ei halua. En halua minäkään olla tekemisissä näiden kanssa, kohtelevat huonosti ja ottavat kaikki rahat.

    • Pesettänyt

      Olen pari kertaa pesettänyt autoni näiden Stockmannin hallissa. Maksan käteisellä koska en omista luottokortteja. En ole koskaan kuittia pyytänyt, mutta ei sitä ole tarjottukaan. Ihan tuli mieleen, kun tuota viestiä luin, että taitaa olla vallitseva tapa näiden miesten tekemisissä. Erikoista on touhu.

      • Hyvä Otaniemi!

        Kävin Otaniemessä pesulla. Hain auton ja kaveri selitti huonolla Suomella, englantia väliin, että teki myös sisältä puhdistuksen ja halusi lisää rahaa. Suuttui kun sanoin, että tilasin vain pesun. Annoin rahaa jonka kaveri kiukussaan nappasi kädestäni, ei sanonut mitään, eikä tullut koskaan takaisin kuitin kanssa. Paska maku jäi tästäkin.


      • Carwashin Asiakas
        Hyvä Otaniemi! kirjoitti:

        Kävin Otaniemessä pesulla. Hain auton ja kaveri selitti huonolla Suomella, englantia väliin, että teki myös sisältä puhdistuksen ja halusi lisää rahaa. Suuttui kun sanoin, että tilasin vain pesun. Annoin rahaa jonka kaveri kiukussaan nappasi kädestäni, ei sanonut mitään, eikä tullut koskaan takaisin kuitin kanssa. Paska maku jäi tästäkin.

        Olen Carwashin asiakas käyn aina Carwash Innopoliin, mua ei koskaan kohdeltu tällä lailla, yrittäjä on ulkomalais taustainen mutta hän kyllä puhu suomea tosi hyvin ja hänen työntekijä puhu vaan englantia.
        Jos työntekijä mokasi kyllä voit valitta hänen pomolle hän on tosi reilu ja antaa mulle aina hyvät alennukset ja varma hän korva sulle jollain tavalla mitä kävi... Hänen suora numero voit saada www.carwash.fi


      • ohari-olli
        Carwashin Asiakas kirjoitti:

        Olen Carwashin asiakas käyn aina Carwash Innopoliin, mua ei koskaan kohdeltu tällä lailla, yrittäjä on ulkomalais taustainen mutta hän kyllä puhu suomea tosi hyvin ja hänen työntekijä puhu vaan englantia.
        Jos työntekijä mokasi kyllä voit valitta hänen pomolle hän on tosi reilu ja antaa mulle aina hyvät alennukset ja varma hän korva sulle jollain tavalla mitä kävi... Hänen suora numero voit saada www.carwash.fi

        Jos sä annat lausuntoja oman pisteesi puolesta, niin ole edes sen verran ovela, että pyydät jonkun Suomalaisen kirjoittaa se. Ja olet näköjään tonne pari viestiä alemmaskin kertonut omasta erikoisuudestasi. Mutta tuskin ymmärrät tätäkään kehoitusta.


      • mahwi
        ohari-olli kirjoitti:

        Jos sä annat lausuntoja oman pisteesi puolesta, niin ole edes sen verran ovela, että pyydät jonkun Suomalaisen kirjoittaa se. Ja olet näköjään tonne pari viestiä alemmaskin kertonut omasta erikoisuudestasi. Mutta tuskin ymmärrät tätäkään kehoitusta.

        Olet varma joku kilpailija jos olet aikuinen mies tai vaikka nainen, ei tarvi valehdella liikaa.
        muuten yrittäjä puhu ja kirjitaa suomea riittavasti hyvin että hänen vakio hyvin kouletettu asiakkaat joka ymärttä ei vaa suomen kieli, mutta hänellä ei ole sunlaisia saalittävät asiakkaat jolla on liika aika vittuilemaan ja valehtelemaan.


      • kiistakapulat
        mahwi kirjoitti:

        Olet varma joku kilpailija jos olet aikuinen mies tai vaikka nainen, ei tarvi valehdella liikaa.
        muuten yrittäjä puhu ja kirjitaa suomea riittavasti hyvin että hänen vakio hyvin kouletettu asiakkaat joka ymärttä ei vaa suomen kieli, mutta hänellä ei ole sunlaisia saalittävät asiakkaat jolla on liika aika vittuilemaan ja valehtelemaan.

        Olette te hauskaa porukkaa! Nahistelkaa vielä lisää, tätä on hauska seurata!


      • zäkä

        Kyl voin omasta puolesta sanoa että stokkan pesulassa on aina tarjottu kuitti maksettaessa.Monessa pesulassa pestään niin paljon autoja viikossa että väkisinkin jossain vaiheessa tulee tilastollinen epäonnistuminen pesutuloksessa(ei saisi tapahtua).Ihmisiähän ne autonpesijätkin vain ovat.


      • sellastasattuu
        Carwashin Asiakas kirjoitti:

        Olen Carwashin asiakas käyn aina Carwash Innopoliin, mua ei koskaan kohdeltu tällä lailla, yrittäjä on ulkomalais taustainen mutta hän kyllä puhu suomea tosi hyvin ja hänen työntekijä puhu vaan englantia.
        Jos työntekijä mokasi kyllä voit valitta hänen pomolle hän on tosi reilu ja antaa mulle aina hyvät alennukset ja varma hän korva sulle jollain tavalla mitä kävi... Hänen suora numero voit saada www.carwash.fi

        Vai kävi sullekkin niinkun niin monelle muullekkin carvas yrittäjälle, että piste myydään alta? Jäikö ketjumaksut maksamatta? Nyt ketju myy sen seuraavalle maahanmuuttajalle eteenpäin ja tekee paljon rahaa ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi. Toivottavasti otit paljon pankkilainaa...


      • minä olen miljunääri
        sellastasattuu kirjoitti:

        Vai kävi sullekkin niinkun niin monelle muullekkin carvas yrittäjälle, että piste myydään alta? Jäikö ketjumaksut maksamatta? Nyt ketju myy sen seuraavalle maahanmuuttajalle eteenpäin ja tekee paljon rahaa ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi. Toivottavasti otit paljon pankkilainaa...

        Minula on misi vaimona ja Porse auto ja minu isi omista Korson ostarin, että älä kuule sinä minule ala päätäsi aukomaan kuule! Minä olen autopesu miljunääri ja kohta minula koko maaliman autopesulat omaisuutena kun minun missi vaimoni on international johtjaja minun firmassa.

        Tulkaa kaikki katsomaan minun tanssi showta Hjunksien keikoille ja pyytäkää nimmareita tisseihin ja pyllyihin niin minä tussikynällä niitä kirjuttelen!


      • kivaollamiljonaali
        minä olen miljunääri kirjoitti:

        Minula on misi vaimona ja Porse auto ja minu isi omista Korson ostarin, että älä kuule sinä minule ala päätäsi aukomaan kuule! Minä olen autopesu miljunääri ja kohta minula koko maaliman autopesulat omaisuutena kun minun missi vaimoni on international johtjaja minun firmassa.

        Tulkaa kaikki katsomaan minun tanssi showta Hjunksien keikoille ja pyytäkää nimmareita tisseihin ja pyllyihin niin minä tussikynällä niitä kirjuttelen!

        Minäkin alan miljonaariksi ja ostin siksi Munkkivuoren Karvas kultamunakeitaan. On hjuva että meille miljonaaleille on ihan oma autopesu virma tänne Suomeen perustettu. Tulkaa kaikki mukaan tänne rikastumaan jos teilla on vaan vieraan maan passi tai vielä parempi jos ei ole passia ollenkaan.


      • kar2

        :-(


    • Huijari on huijari

      Autologit ketjussa. Onkohan samat miehet taustalla? Ihmettelen miten pienten yrittäjien selkänahasta revitään kaikki irti uhkailemalla ja kiristämällä. Eikö nämä hämärä-liikemiehet keksi oikeita bisneksiä? Kupataan jo muutenkin ahtaalla olevat yrittäjät täysin kuiviin. Eikö näitä joku viranomainen voi laittaa rautoihin?

      • jii6969

        Ai täällähän putkahti esille "autologit"!!
        Tiedän em. ketjun!!En ikipäivänä alkais heille "itsenäiseksi yrittäjäksi".


    • paskamikäpaska

      Minä olen ymmärtänyt, että franschising tarkoittaa sitä, että ko.ketju järjestää mahdollisuuden tehdä liiketoimintaa liittymismaksua vastaan. Miten ihmeessä tämä Carwash ketju sitten myy liiketoimintaa kovaan hintaan? Tässä on selkeä huijaus, kusetus, ihan jo lähtöruudussa! Miten kukaan yhtään omilla aivoillaan ajatteleva voi lähteä mukaan tällaiseen, joka haisee niin kilometrien päähän? Tai no vastaushan olikin tossa pari kirjoitusta ylempänä, ulko-suomalaisiahan tämä ketju on täynnä...

    • yrittäjä2002

      Franchisin on hyvä liiketoiminta muoto, mutta sen verran pitää olla järkeä ja opetella liiketoiminnan perusteet että pärjää.
      Franchising yrittäjyydessä tärkein on sopimus. Jos sopimusta et ymmärrä luetuta lakimiehellä se.
      Ei tää niin vaikeeta voi olla!!!!!

    • ...loistava....

      ...tapa yrittää. Tänä päivänä teet lähestulkoon mitä vain, se kannattaa tuotteistaa frankkarimalliksi ja hakea siihen porukka tekemään varsinainen työ. Missä muussa mallissa pystyt tienaamaan 10% kuukausituotoista bisneksestä, johin et itse sijoita mitään ja jota et itse lainoita ?

      Katsokaa vaikka MOLin sivuhja, joka päivä löytyy kymmenittäin hakuilmoja uusista franchising -tekijöistä.

      Kun myyt mallisi joka kirkonkylään Enontekilltä Hankoon, alkaa kassa kilistä !

      • Yksi mukana ollut

        Saduissa saattaa asiat mennä tolla esittämällä tavalla. Francising on business ainoastaan lisenssin haltijalle. He myyvät liikeideansa suurilla lupauksilla miten he tekevät markkinointia ja uusasiakas hankintaa yrittäjälle. He kertovat kaikkea suurta ja ihanaa, jotta saavat yrittäjän nimen paperiin, alkumaksun laskutettua ja tämän jälkeen vasta alkaa totuus paljastua. Yrittäjä yleensä jätetään ihan yksin ja suuret lupaukset osoittautuvat katteettomiksi. Kun kysyt yrittäjä kokouksissa markkinoinnista tai muusta mitä on luvattu, heiltä löytyy hyvät selitykset: ei ole rahaa tehdä markkinointia, koska yrittäjät eivät maksa ketjumaksuja ajallaan. Heillä on kiire muiden uusien yrittäjien kanssa, niin eivät ehdi sinua auttamaan. Kaikkea hyvää syytä löytyy. Jos haluat loistavan ideasi laittaa francising käyttöön, niin sinun pitää ensin omiin nimiin pyörittää liiketoimintaa useampia vuosia, sitten rakentaa frankkari manuaali joka pitää hyväksyttää ja sitten sulla voi olla mahdollisuutta alkaa myydä lisenssejä. Jotta pääset tähän vaiheeseen, se on vaatinut sulta muutaman sadan tuhanne investoinnin. Kertokaa tästä maasta tai ylipäätään yksikin frankkari ketju, jossa on vain tyytyväisiä ja menestyviä yrittäjiä. McDonalds? Ei. Koti-Pizza? Todellakaan ei. Välimiesoikeudet ja Raastuvanoikeudet ovat pullollaan näiden ja muiden ketjujen välienselvittelyjä ja suurin osa ei koskaan oikeuteen asti mene, koska yrittällä ei ole rahaa näihin prosesseihin.


      • Oma syy
        Yksi mukana ollut kirjoitti:

        Saduissa saattaa asiat mennä tolla esittämällä tavalla. Francising on business ainoastaan lisenssin haltijalle. He myyvät liikeideansa suurilla lupauksilla miten he tekevät markkinointia ja uusasiakas hankintaa yrittäjälle. He kertovat kaikkea suurta ja ihanaa, jotta saavat yrittäjän nimen paperiin, alkumaksun laskutettua ja tämän jälkeen vasta alkaa totuus paljastua. Yrittäjä yleensä jätetään ihan yksin ja suuret lupaukset osoittautuvat katteettomiksi. Kun kysyt yrittäjä kokouksissa markkinoinnista tai muusta mitä on luvattu, heiltä löytyy hyvät selitykset: ei ole rahaa tehdä markkinointia, koska yrittäjät eivät maksa ketjumaksuja ajallaan. Heillä on kiire muiden uusien yrittäjien kanssa, niin eivät ehdi sinua auttamaan. Kaikkea hyvää syytä löytyy. Jos haluat loistavan ideasi laittaa francising käyttöön, niin sinun pitää ensin omiin nimiin pyörittää liiketoimintaa useampia vuosia, sitten rakentaa frankkari manuaali joka pitää hyväksyttää ja sitten sulla voi olla mahdollisuutta alkaa myydä lisenssejä. Jotta pääset tähän vaiheeseen, se on vaatinut sulta muutaman sadan tuhanne investoinnin. Kertokaa tästä maasta tai ylipäätään yksikin frankkari ketju, jossa on vain tyytyväisiä ja menestyviä yrittäjiä. McDonalds? Ei. Koti-Pizza? Todellakaan ei. Välimiesoikeudet ja Raastuvanoikeudet ovat pullollaan näiden ja muiden ketjujen välienselvittelyjä ja suurin osa ei koskaan oikeuteen asti mene, koska yrittällä ei ole rahaa näihin prosesseihin.

        Huono yrittäjä ei onnistu missään, ei edes ketjuyrittäjänä.


      • pelleilyä riittää
        Oma syy kirjoitti:

        Huono yrittäjä ei onnistu missään, ei edes ketjuyrittäjänä.

        Jos mulla olis ketju, ei mulla olis huonoja yrittäjiä. Mä kävisin tarjokkaat läpi sen verran tarkkaan, että pellet karsiutus haastattelu vaiheessa. Mutta nämä kusettaja ketjut elää sillä, että ne ottaa jatkuvasti uusia yrittäjiä, joilta vaan löytyy liittymisraha, sisään. Se on heti iso raha ja suoraa tuloa. Se on enempi, jota ne sais ketjumaksuina samalta kaverilta edes parissa vuodessa. Sitten heitetään sama kaveri ulos ekan vuoden sisällä, otetaan uus yrittäjä sisään ketjumaksuineen ja myydään vanha liiketoiminta "liiketoimintakauppana". Aina löytyy ostaja, yleensä asioista tietämätön enemmän tai vähemmän maahanmuuttaja taustainen, koska tämä on niiden ainoa tapa työllistyä. Tämä kuvio oli ihan telkkarin ajankohtaisohjelmassa eli ihan elettyä elämää tässä maassa.


      • hohhoijjakkaa
        pelleilyä riittää kirjoitti:

        Jos mulla olis ketju, ei mulla olis huonoja yrittäjiä. Mä kävisin tarjokkaat läpi sen verran tarkkaan, että pellet karsiutus haastattelu vaiheessa. Mutta nämä kusettaja ketjut elää sillä, että ne ottaa jatkuvasti uusia yrittäjiä, joilta vaan löytyy liittymisraha, sisään. Se on heti iso raha ja suoraa tuloa. Se on enempi, jota ne sais ketjumaksuina samalta kaverilta edes parissa vuodessa. Sitten heitetään sama kaveri ulos ekan vuoden sisällä, otetaan uus yrittäjä sisään ketjumaksuineen ja myydään vanha liiketoiminta "liiketoimintakauppana". Aina löytyy ostaja, yleensä asioista tietämätön enemmän tai vähemmän maahanmuuttaja taustainen, koska tämä on niiden ainoa tapa työllistyä. Tämä kuvio oli ihan telkkarin ajankohtaisohjelmassa eli ihan elettyä elämää tässä maassa.

        Päätin pesettää auton penkit tämän ketjun pisteessä Keilaniemessä, Life Science Centerissä. Hinta oli sen verran korkea, että odotettavissa oli varmasti huippu jälkeä. Tyrmistys oli suuri, kun autoa hain. Kuskin penkki oli ihan yhtä likainen, kun ennen pesua. "Ei pysty parempaan" sanoi kaveri, mutta täyden hinnan kuitenkin otti. Sen verran otti päähän, että en jäänyt asiaa enää vatvomaan. En ihmettele jos pojilta työt loppuu, työnjälki oli sen verran paskaa. Pitäisi ainakin myöntää, että ei osaa, jos jälki on tota. "Ei pysty parempaan..." My ass!


      • Carwash Innopoli
        hohhoijjakkaa kirjoitti:

        Päätin pesettää auton penkit tämän ketjun pisteessä Keilaniemessä, Life Science Centerissä. Hinta oli sen verran korkea, että odotettavissa oli varmasti huippu jälkeä. Tyrmistys oli suuri, kun autoa hain. Kuskin penkki oli ihan yhtä likainen, kun ennen pesua. "Ei pysty parempaan" sanoi kaveri, mutta täyden hinnan kuitenkin otti. Sen verran otti päähän, että en jäänyt asiaa enää vatvomaan. En ihmettele jos pojilta työt loppuu, työnjälki oli sen verran paskaa. Pitäisi ainakin myöntää, että ei osaa, jos jälki on tota. "Ei pysty parempaan..." My ass!

        Olen Pessyt mun auto säänöllisesti carwash innopolissä soittamalla suora yrittäjälle varamaan pesuaika ja olen tosi tyytyväinen niiden työ laadusta.
        käy näyttämään sun auto niilleja kerro mitä on käynyt keilaniemen autopesulassa.
        usko pois ne on ammattilaisia.
        yrittäjän puhelin numero 0440544266.


      • ihanoikein
        Carwash Innopoli kirjoitti:

        Olen Pessyt mun auto säänöllisesti carwash innopolissä soittamalla suora yrittäjälle varamaan pesuaika ja olen tosi tyytyväinen niiden työ laadusta.
        käy näyttämään sun auto niilleja kerro mitä on käynyt keilaniemen autopesulassa.
        usko pois ne on ammattilaisia.
        yrittäjän puhelin numero 0440544266.

        Tais toi viesti tulla suoraan yrittäjältä itseltään... Oma kehu, paras kehu, tai paskan haju... Eikös se Innopoli ole sama piste, jonka aikonaan omisti tän samaisen huijari ketjun toimitusjohtaja? Sillä on sen peruja pitkä lista luottohäiriömerkintöjä. Sitten siinä yritti sen alkoholisoitunut poika, joka myöskin lähti maksuhäiriöt mukanaan toisiin hommiin. Ja nyt sinä sitten siellä kehut omia toimiasi... siihen sun naapuriin tulee teidän sivujen mukaan uusi Carwash ja sitten loppuu työt sinultakin, mutta sehän ei ole mitään uutta teidän ketjussa. Teidän sivujen mukaan Kasarmintorin paikka myydään taas yrittäjän alta. Sekin kuulemma maksoi siitä pitkän pennin ja jäi sen takia jäi ketjumaksut piikkiin. Nyt sitten ketju vie siltä liiketoiminnan. Meni rahat, vietiin bisnes ja jäi vielä velkaa. Tässä linkki uutiseen http://www.carwash.fi/21

        Näin teitä hoono soomi kavereita viedään oikeassa ohjauksessa, kun pässejä viimeiselle tuomiolle!


      • mshfkjfjkf
        ihanoikein kirjoitti:

        Tais toi viesti tulla suoraan yrittäjältä itseltään... Oma kehu, paras kehu, tai paskan haju... Eikös se Innopoli ole sama piste, jonka aikonaan omisti tän samaisen huijari ketjun toimitusjohtaja? Sillä on sen peruja pitkä lista luottohäiriömerkintöjä. Sitten siinä yritti sen alkoholisoitunut poika, joka myöskin lähti maksuhäiriöt mukanaan toisiin hommiin. Ja nyt sinä sitten siellä kehut omia toimiasi... siihen sun naapuriin tulee teidän sivujen mukaan uusi Carwash ja sitten loppuu työt sinultakin, mutta sehän ei ole mitään uutta teidän ketjussa. Teidän sivujen mukaan Kasarmintorin paikka myydään taas yrittäjän alta. Sekin kuulemma maksoi siitä pitkän pennin ja jäi sen takia jäi ketjumaksut piikkiin. Nyt sitten ketju vie siltä liiketoiminnan. Meni rahat, vietiin bisnes ja jäi vielä velkaa. Tässä linkki uutiseen http://www.carwash.fi/21

        Näin teitä hoono soomi kavereita viedään oikeassa ohjauksessa, kun pässejä viimeiselle tuomiolle!

        Sun ongelma sun katellesuus ja luulet että tiedät kaikki, mutta sä et tiedä mittä tästä ketjustä.
        kun tiedät ketjun omistjä ja johtaja ja hänen poikka eli nyt olen varmaa että sä ot yrittäny pääsee tähän ketjyyn, mutta en usko että ketjun johtja antaa tilaisuus semmoselle k pääille.


      • pihlajanmarjoista
        mshfkjfjkf kirjoitti:

        Sun ongelma sun katellesuus ja luulet että tiedät kaikki, mutta sä et tiedä mittä tästä ketjustä.
        kun tiedät ketjun omistjä ja johtaja ja hänen poikka eli nyt olen varmaa että sä ot yrittäny pääsee tähän ketjyyn, mutta en usko että ketjun johtja antaa tilaisuus semmoselle k pääille.

        Teidän ketjuun pääsee kaikki jotka vaan maksavat liittymismaksun. Mutta jos kaikille tehdään oharit, eli viedään liiketoiminta vuoden-kahden kuluttua, niin miksi lähteä mukaan? En ole mukaan pyrkimässä, mutta olen tätä keskustelua seurannut lähinnä sen takia, että olen muutaman kerran käynyt asiakkaana. Tämä yrittäjä ei ole enää kuvioissa mukana. Hän kertoi viimeisen kerran tavatessamme, että hän on onnellinen päästessään carwashista eroon ja ei aio koskaan palata noihin kuvioihin. Ja tämä vanhempi herrasmies oli harvinaisen selväjärkinen ja loistava asiakaspalvelija. Eli jos hänen tyyppiset yrittäjät poistuu teidän kuvioista, niin mitä jää jäljelle? Mieti sitä.


      • pesusieni?
        mshfkjfjkf kirjoitti:

        Sun ongelma sun katellesuus ja luulet että tiedät kaikki, mutta sä et tiedä mittä tästä ketjustä.
        kun tiedät ketjun omistjä ja johtaja ja hänen poikka eli nyt olen varmaa että sä ot yrittäny pääsee tähän ketjyyn, mutta en usko että ketjun johtja antaa tilaisuus semmoselle k pääille.

        Siellä sun kaveri kertoo miten aikonaan ketjuun ei päässyt mukaan ellei ollut suomenkieli hallussa ja että sittemmin tästä periaatteesta on luovuttu, koska kukaan suomalainen ei halua mukaan tuonlaiseen toimintaan. Nyt ovi on sitten auennut myös sulle, onneksi olkoon. Sun kaverilta viedään parasta aikaa isolla rahalla hankkimaansa liiketoimintaa Kasarmintorilla, liekkö sun vuoro seuraavaksi?


      • Eteenpäin sano...
        Oma syy kirjoitti:

        Huono yrittäjä ei onnistu missään, ei edes ketjuyrittäjänä.

        Ketjun tehtävä olisi luoda mahdollisuuksia yrittäjälle toimia. Kouluttaa, valmentaa, hoitaa markkinointia ja yhteyksiä tavarantoimittajiin. Vaikka yrittäjä tekisi miten kovasti hommia, mutta energia ei riitä ihan kaikkeen, niin sillon pitäisi ketjun tulla jeesaamaan, sen takia niitä kovia ketjumaksuja maksetaan. En usko, että on olemassakaan huonoja yrittäjiä, siis pääsääntöisesti, huijarit ja rikolliset on asia erikseen. Ketjut markkinoivat itseään juuri lupaamalla noita hyviä asioita, mutta lupaukset yleensä jäävät vain lupauksiksi, kun huomataan, että parempaa bisnestä on vaihtaa yrittäjää saman pisteen sisällä säännöllisin väliajoin, niinkun nyt esimerkiksi näyttää tässä Carwash-ketjussa olevan. Mun mielestä täysin tuomittavaa ja moraalitonta, mutta kun näitä viestejä lukee, en ihmettele yhtään.


      • ettepäin
        mshfkjfjkf kirjoitti:

        Sun ongelma sun katellesuus ja luulet että tiedät kaikki, mutta sä et tiedä mittä tästä ketjustä.
        kun tiedät ketjun omistjä ja johtaja ja hänen poikka eli nyt olen varmaa että sä ot yrittäny pääsee tähän ketjyyn, mutta en usko että ketjun johtja antaa tilaisuus semmoselle k pääille.

        Näitä teidän juttuja kun lukee, niin voin hyvin ymmärtää, että teidän ketjuun ei kukaan selväjärkinen mukaan lähde. Haisee Norjaan saakka pelkkä rahastus ja sehän onnistuu parhaiten maahanmuuttajia hyväksi käyttäen. Joten nauti nyt yrittämisen riemuista Innopolissa, taidat olla siinä paikassa jo neljäs yrittäjä parin vuoden sisällä. Tais aikaisemmilla kavereilla tulla menestys niin nopeesti, että ovat nyt rahojaan laskemassa Tahitilla... tai sitten ei.


      • Yrittäjyyden puolest

        mutta korjaan vääristymää: 10 % ei ole keskuksen tuotto, vaan kaikki palvelut mitä annetaan yrittäjälle takaisin sekä kehitystyö rahoitetaan tuolla 10 %. Toki siitäkin pitää jäädä jotakin keskukselle. Eri ketjuissa palvelu yrittäjälle on erilaista. En tunne kyseistä ketjua, muuten kuin luin nämä kommentit.
        Mutta yleisesti fr-toiminta on sitä, että yritys leasaa konseptinsa toiselle yritykselle vuokraa vastaan. vuokranantajan tehtävänä on mm. kehittää tuotetta / palvelua eteenpäin, kouluttaa, tukea, neuvoa sekä tehdä ns. kattomarkkinointia. Eli kaiken kaikkiaan tukea yrittäjiä menestymään näiden toimenpiteiden kautta. Yrittäjän tehtävänä on noudattaa konseptia, osallistua kehitystyöhön ideoidensa kautta, osallistua koulutuksiin sekä vastata oman yrityksensä toiminnasta.
        Sain mahdollisuuden keskustella n. vuosi sitten erään ison ketjun yrittäjän kanssa, jolla on kaksi liikepaikkaa pääkaupunkiseudulla. Eli ruokapaikasta on kyse. Kysyin mikä on alkavan fr-yrittäjän yksi tärkeimmistä tehtävistä, kun teillehän tulee "automaattisesti" asiakkaat ovesta sisään. Hän hämmästyi kysymykseni loppuosaa ja kertoi, että nimenomaan he kiertävät alueensa yrityksiä läpi markkinoimassa palveluitaan. Ne isot asiakassopimukset ovat heidän busineksensä kivijalka, ei me yksittäiset kuluttajat. Opinpa taas uutta busineksen teoasta ja fr-toiminnasta.
        Muuten hekin kuulema joutuvat maksamaan liikepaikastaan ja summa oli aika suolainen. Mitään ei elämässä saa ilmatteeksi.
        Itse olen harkitsemassa fr-yrittäjyyttä eräässä toisessa ketjussa ja sisäänpääsymaksu muut maksut ovat vielä suurempia, mutta toisaalta on myös mahdollisuus tienatakin suurempi (tietenkin otan riskit huomioon riskianalyysin kautta ja laskennoissa arvioin aivan alakanttiin tuotot ja yläkanttiin menot!!!)


      • ei ikinä enää!
        Oma syy kirjoitti:

        Huono yrittäjä ei onnistu missään, ei edes ketjuyrittäjänä.

        Olin ketjuyrittäjänä 13 vuottaja ja työllistin 5-6 henkilöä kunnes alkoi emoyhtiöltä tulla muutos vaatimuksia ja investointi pakkoja; piti muuttaa kalustusta ja tiloja muutenkin, hommata uusia koneita, joista ei ollut minulle mitään hyötyä, mutta pakko oli, koska ne kuuluivat konseptiin. Siinä sitten piti ottaa velkaa, sanoa irti työntekijöitä jne. sen seurauksena olin itse joka päivä töissä; mitä siitä sitten seurasi: totaalinen väsyminen ja turhautuminen koko touhuun ja ajatuksena vain päästä tästä helvetistä eroon. Sepä ei ollutkaan niin yksinkertaista; sopimusta oli vielä jäljellä ja uutta jatkajaa hakiessani en saaut mitään tukea emoyhtiöltä päinvastoin, kaikki ehdottamani yrittäjät hylättiin, mutta kuulin jälkeenpäin, että heille oli tarjottu ketjun omia paikkoja, eli minulle tehtiin mahdottomaksi saada myytyä omani. Monelle muulle on tehty samoin tarkoituksena saada myymälä ketjun haltuun ja myydä se sitten eteenpäin omana myymälänä ja ottaa taas rahat joltain hyväuskoiselta.


      • Kiristys on rikos
        ei ikinä enää! kirjoitti:

        Olin ketjuyrittäjänä 13 vuottaja ja työllistin 5-6 henkilöä kunnes alkoi emoyhtiöltä tulla muutos vaatimuksia ja investointi pakkoja; piti muuttaa kalustusta ja tiloja muutenkin, hommata uusia koneita, joista ei ollut minulle mitään hyötyä, mutta pakko oli, koska ne kuuluivat konseptiin. Siinä sitten piti ottaa velkaa, sanoa irti työntekijöitä jne. sen seurauksena olin itse joka päivä töissä; mitä siitä sitten seurasi: totaalinen väsyminen ja turhautuminen koko touhuun ja ajatuksena vain päästä tästä helvetistä eroon. Sepä ei ollutkaan niin yksinkertaista; sopimusta oli vielä jäljellä ja uutta jatkajaa hakiessani en saaut mitään tukea emoyhtiöltä päinvastoin, kaikki ehdottamani yrittäjät hylättiin, mutta kuulin jälkeenpäin, että heille oli tarjottu ketjun omia paikkoja, eli minulle tehtiin mahdottomaksi saada myytyä omani. Monelle muulle on tehty samoin tarkoituksena saada myymälä ketjun haltuun ja myydä se sitten eteenpäin omana myymälänä ja ottaa taas rahat joltain hyväuskoiselta.

        Kerrotko missä ketjussa olit tuo ihmeessä esille ja kerro myös viranomaisille...on niin monta käsittelyä tulossa että rikolliset nyt kiinni


    • Joku roti olla pitää

      Olen itsekkin yrittäjä, tosin ihan toisella alalla, ja sen takia jäin lukemaan tätä ketjua ja en voi muuta, kuin ihmetellä suuresti, että miten ihmiset antavat kohdella itseään tolla tavalla. Mä kyllä tarkastaisin taustat todella tarkasti ennenkuin nimiäni mihinkään papereihin laittaisin. Ja jos sopimuksessa sovitut asiat eivät toteutuisi, niin vaatisin korvauksia vaikka sitten oikeusteitse. Kyllä tällasille taustajoukoille laki löytyy. Kävin minäkin mielenkiinnon vuoksi katsomassa kyseisen ketjun sivuja ja kuinka ollakkaan, siellä on myös tämän Kasarmintorin miehen toinen piste myytävänä. Meinaako ketju senkin vetää ressukalta ohi? Ottakaa hyvät miehet yhteyttä lakimiehiin, eihän noin voi menetellä. Kuullostaa suuremman luokan muilutukselta!

    • paskanen loppu

      ... joulun alla, kävin pesettämässä siis autoni. Oli kaveri varsin suorapuheinen. Kertoi, että ketju pani hänen firmansa myyntiin kysymättä häneltä. En viitsinyt sen enempää udella, mutta täältä löytyi vastaus siihenkin. Pani vähän ajattelemaan, kun kaveri kertoi tulevaisuuden suunnitelmistaan, aikoo opiskella parturi-kampaajaksi. Aikamoinen urasuunnitelma! Onko tässä maassa oikeasti oikeutettua nylkeä pienet yrittäjät noin huonoon jamaan? Kyniä puhtaaksi ja sylkästä luut ja nahka pihalle? Parturi-Kampaajiksi?

    • kemikaali ei toimi

      Käytin autoa pesulla Kasarmintorilla eräänä päivänä. Ei tullut auto puhtaaksi, toki oli likainen sinne mennessäkin. Kaveri selitti huonolla suomella, että kemikaali ei toimi. KEMIKAALI EI TOIMI? En ole tällaistakaan vastausta aikaisemmin kuullut, mutta raha toimi kuitenkin maksettaessa. Älkää tarjotko palveluita, jos ette osaa autoja pestä! Kemikaali ei toimi?

    • yksi kaikkien...

      Tätä ketjua ei pidä sekoittaa Suomen Franchising-yhdistyksen jäseniin, he toimivat eettisiä sopimuksia ja normeja noudattaen. Carwash on ollut ehdokas/kannattaja-jäsen jo vuosia, mutta ei virallinen jäsen. Syitä voi olla monia, ehkä heidän toiminta tapansa ei täytä yhdistyksemme standardeja tai heidän toiminnassaan on muuten vaan moitittavaa. Franchising on hyvä tapa yrittää ja kuulua yrittäjien yhteisöön, kun vaan tietää kenen kanssa on tekemisissä. Luota siis virallisiin Suomen Franchising-yhdistyksen jäseniin.

      • make some money

        on erittäin hyvä bisnes.
        moni on työllistynyt tuollaisen busineksen kautta,eikä siihen todellakaan kuulu,että franchising yrittäjä miljoonia tahkoaa.jos haaveilet kunnon tuotoista,rakenna tyhjästä itsellesi tuottoisa ketju,sehän on helppoa...

        näille ketjuun liittyville vain luodaan työpaikka,liittymiskuluina maksat tietenkin laitteista ja liiketoiminta konseptista. johto saa tietenkin ansaitsemansa tuoton itsellensä,hehän synnyttivätkin sen busineksen.erinomainen ajatus liiketoiminnalla.

        seuratkaa vaikka kotipitsan toimintaa,siellä ei yksikään duunari rikastu,vaan saavat painaa töitä,jotta saavat itsellensä leipää pöytään.ketju pyörii,tosin yrittäjät osassa pisteitä vaihtuu tiuhaan,mutta kuitenkin,mitä tulosta se hakkaa.

        melkoinen hölmö saa olla,jos luulet pääseväsi franchising yrittäjänä kiinni erittäin tuottoisaan hommaan.


      • Kiitos teille!

        Olin reilun viikon töissä tässä ketjussa, kun yrittäjä sanoi, että ketjun omistajan mielestä ulkonäköni ei sovi autopesu hommiin. Minulla on kuulemma liikaa tatuointeja, pari kuvaa käsivarressa. Ja palkat jäi myös saamatta.


      • näin tänään
        Kiitos teille! kirjoitti:

        Olin reilun viikon töissä tässä ketjussa, kun yrittäjä sanoi, että ketjun omistajan mielestä ulkonäköni ei sovi autopesu hommiin. Minulla on kuulemma liikaa tatuointeja, pari kuvaa käsivarressa. Ja palkat jäi myös saamatta.

        Mitä on yhteistä verkostomarkkinoinnilla ja franchising yrittämisellä? Joku muu kuin työn tehnyt käärii rahat. Aina riittää muurahaisia tekemään työt ja hyvillä lupauksilla niitä sikiää aina vaan lisää. Olen käynyt silloin tällöin Carwashin paikoissa enkä ole tavannut vielä ensimmäistäkään tyytyväistä yrittäjää. Vähän kun asioita kyselee, niin juttua riittää. Tuntuu, että joku siellä riistää ja isolla kädellä. Ja mihin katosi kaikki kotimaiset yrittäjät ketjusta? Kertoisikohan tämä jostakin?


      • fatwajihad
        näin tänään kirjoitti:

        Mitä on yhteistä verkostomarkkinoinnilla ja franchising yrittämisellä? Joku muu kuin työn tehnyt käärii rahat. Aina riittää muurahaisia tekemään työt ja hyvillä lupauksilla niitä sikiää aina vaan lisää. Olen käynyt silloin tällöin Carwashin paikoissa enkä ole tavannut vielä ensimmäistäkään tyytyväistä yrittäjää. Vähän kun asioita kyselee, niin juttua riittää. Tuntuu, että joku siellä riistää ja isolla kädellä. Ja mihin katosi kaikki kotimaiset yrittäjät ketjusta? Kertoisikohan tämä jostakin?

        JOS HALUAT MAMUJEN HINKKAAVAN AUTOASI JA KUSEVAN PISSAPOIKAASI NIIN MENE IHMEESSÄ CARWASHIIN PALVELTAVAKSI. JOS ALAT NÄIDEN KANSSA KESKUSTELUUN TYÖNJÄLJESTÄ SAAT FATWAN NISKAASI JA JIHAD ALKAA VÄLITTÖMÄSTI. NIIN KERROTTIIN AINAKIN MULLE. "SEN ON JIHAD NYT PASKAPÄÄ!" HUUSI ABU KUN KYSYIN MIKSI OLI PASKAVALUMIA AUTON PERÄ TÄYNNÄ.


      • olin väärässä
        fatwajihad kirjoitti:

        JOS HALUAT MAMUJEN HINKKAAVAN AUTOASI JA KUSEVAN PISSAPOIKAASI NIIN MENE IHMEESSÄ CARWASHIIN PALVELTAVAKSI. JOS ALAT NÄIDEN KANSSA KESKUSTELUUN TYÖNJÄLJESTÄ SAAT FATWAN NISKAASI JA JIHAD ALKAA VÄLITTÖMÄSTI. NIIN KERROTTIIN AINAKIN MULLE. "SEN ON JIHAD NYT PASKAPÄÄ!" HUUSI ABU KUN KYSYIN MIKSI OLI PASKAVALUMIA AUTON PERÄ TÄYNNÄ.

        Kävin viikolla tämän ketjun paikassa pyytämässä kunnon sisä-siivouksen autoon. Huomasin heti varsin huonon työnjäljen ja sanoin kohteliaasti asiasta miehelle. Sain päälleni sellaisen ryöpytyksen, että näin parhaaksi poistua paikalta. Mielenkiinnosta googlasin ketjun nimen ja löysin tämän sivuston. En ollutkaan ainoa joka on saanut kokea miten asiakas on aina väärässä. Ehkä tarinan surkein opetus on, että en ymmärtänyt sanakaan saamastani ryöpytyksestä, tuli ilmeisesti Aramean kielellä.


      • paska duuni
        olin väärässä kirjoitti:

        Kävin viikolla tämän ketjun paikassa pyytämässä kunnon sisä-siivouksen autoon. Huomasin heti varsin huonon työnjäljen ja sanoin kohteliaasti asiasta miehelle. Sain päälleni sellaisen ryöpytyksen, että näin parhaaksi poistua paikalta. Mielenkiinnosta googlasin ketjun nimen ja löysin tämän sivuston. En ollutkaan ainoa joka on saanut kokea miten asiakas on aina väärässä. Ehkä tarinan surkein opetus on, että en ymmärtänyt sanakaan saamastani ryöpytyksestä, tuli ilmeisesti Aramean kielellä.

        Niinkun tapana tässä maassa on, kovat työmiehet, vievät meiltä suomen pojilta ensin naiset ja sitten työpaikat. Ihmekkös tuo, kun työt ei suomen miehille kelpaa, ainakaan tällaset paskaduunit. Paskaduuni toki ei tarkoita, että työnjäljen tulisi myös olla paskaa ja sitä nämä tummat pojat ei ymmärrä. Eivät ymmärrä, että Biafrassa on erilaiset vaatimukset asiakkailla. Tätä ei myöskään näy tämä kyseinen ketju näytä ymmärtävän. Jos siellä on suomea puhuvia riistoporvareita taustalla, kuten viesteistä ymmärsin, niin ovat varsin tyhmiä, kun eivät tätä myöskään tajua.


      • Kuluttajansuojalaki
        fatwajihad kirjoitti:

        JOS HALUAT MAMUJEN HINKKAAVAN AUTOASI JA KUSEVAN PISSAPOIKAASI NIIN MENE IHMEESSÄ CARWASHIIN PALVELTAVAKSI. JOS ALAT NÄIDEN KANSSA KESKUSTELUUN TYÖNJÄLJESTÄ SAAT FATWAN NISKAASI JA JIHAD ALKAA VÄLITTÖMÄSTI. NIIN KERROTTIIN AINAKIN MULLE. "SEN ON JIHAD NYT PASKAPÄÄ!" HUUSI ABU KUN KYSYIN MIKSI OLI PASKAVALUMIA AUTON PERÄ TÄYNNÄ.

        Ei tullut mieleen tehdä kuluttajanvalitusta?


      • Kuluttajansuoja
        olin väärässä kirjoitti:

        Kävin viikolla tämän ketjun paikassa pyytämässä kunnon sisä-siivouksen autoon. Huomasin heti varsin huonon työnjäljen ja sanoin kohteliaasti asiasta miehelle. Sain päälleni sellaisen ryöpytyksen, että näin parhaaksi poistua paikalta. Mielenkiinnosta googlasin ketjun nimen ja löysin tämän sivuston. En ollutkaan ainoa joka on saanut kokea miten asiakas on aina väärässä. Ehkä tarinan surkein opetus on, että en ymmärtänyt sanakaan saamastani ryöpytyksestä, tuli ilmeisesti Aramean kielellä.

        Samoin sinä (ja muutkin täällä): Ei tullut mieleen tehdä kuluttajanvalitusta?


      • ajan tuhlausta
        Kuluttajansuoja kirjoitti:

        Samoin sinä (ja muutkin täällä): Ei tullut mieleen tehdä kuluttajanvalitusta?

        Oletko valittanut koskaan Kuluttajasuoja-asiamiehelle? Teet valituksen, he välittävät sen eteenpäin ja nuhtelevat, pyytävät parantamaan tapansa. Mihin tämä johtaa? Ei mihinkään. Yritys saattaa joutua ns. mustalle listalle. Oletko listaa koskaan nähnyt? Onko se muuttanut ostokäyttäytymistäsi? Tuskin. Ihan turha instanssi!


      • Hyvä ryövärit!

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin nämä paikathan sijaitsevat varsin hyvillä ja näkyvillä paikoilla, keskeisten yrityskeskittymien välittömässä läheisyydessä. Eikö kiinteistöjen omistajat reagoi millään jatkuvasti vaihtuviin yrittäjiin vai ovatko hekin mukana juonessa ehkä korotettujen vuokrien muodossa? Kuullostaa tämä kuvio aivan uskomattomalta! Minä kyllä boikotoin tästä eteenpäin tätä ketjua, eihän tuollaisessa toiminnassa ole mitään moraalia! Kannatan yrittäjyyttä ja onneksi tästä maasta saa vielä ostaa palveluita rehellisiltä tahoilta.


      • rahaeihaise
        Hyvä ryövärit! kirjoitti:

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin nämä paikathan sijaitsevat varsin hyvillä ja näkyvillä paikoilla, keskeisten yrityskeskittymien välittömässä läheisyydessä. Eikö kiinteistöjen omistajat reagoi millään jatkuvasti vaihtuviin yrittäjiin vai ovatko hekin mukana juonessa ehkä korotettujen vuokrien muodossa? Kuullostaa tämä kuvio aivan uskomattomalta! Minä kyllä boikotoin tästä eteenpäin tätä ketjua, eihän tuollaisessa toiminnassa ole mitään moraalia! Kannatan yrittäjyyttä ja onneksi tästä maasta saa vielä ostaa palveluita rehellisiltä tahoilta.

        Mitä se kiinteistön omistajaa kiinnostaa kuka siellä kellarissa autoja puunaa? Kunhan saavat rahat ja vaikka kiertotietä tällaisen kusettaja-organisaation kautta, niin se kelpaa! Eiköhän tämä Carwash järjestä, että jokaisen pois potkitun jälkeen uusi tulija maksaa vähän korkeampaa vuokraa, niin isäntä pysyy tyytyväisenä. Hyvä meininki!


      • ryhtiliike
        Hyvä ryövärit! kirjoitti:

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin nämä paikathan sijaitsevat varsin hyvillä ja näkyvillä paikoilla, keskeisten yrityskeskittymien välittömässä läheisyydessä. Eikö kiinteistöjen omistajat reagoi millään jatkuvasti vaihtuviin yrittäjiin vai ovatko hekin mukana juonessa ehkä korotettujen vuokrien muodossa? Kuullostaa tämä kuvio aivan uskomattomalta! Minä kyllä boikotoin tästä eteenpäin tätä ketjua, eihän tuollaisessa toiminnassa ole mitään moraalia! Kannatan yrittäjyyttä ja onneksi tästä maasta saa vielä ostaa palveluita rehellisiltä tahoilta.

        Vastaan yrityksemme autojen hoidosta ja väsyin täysin ko.ketjun toimintaan kun yhteyshenkilö muuttui monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Viimeisin vaihto meni jo niin huonoon suuntaan, että palvelua ei saanut enää Suomen kielellä eikä edes heikolla Englannilla. Harmi sinänsä, mutta ymmärrän nyt miksi näin on käynyt. Ryhdistäytykää!


      • asiakas3
        ryhtiliike kirjoitti:

        Vastaan yrityksemme autojen hoidosta ja väsyin täysin ko.ketjun toimintaan kun yhteyshenkilö muuttui monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Viimeisin vaihto meni jo niin huonoon suuntaan, että palvelua ei saanut enää Suomen kielellä eikä edes heikolla Englannilla. Harmi sinänsä, mutta ymmärrän nyt miksi näin on käynyt. Ryhdistäytykää!

        Jalat -> paras mielenosoitus. Tarjontaa useati löytyy :-)


    • Perseestä koko ketju

      Tämä karu totuus on tullut vastaan siivousalallakin.
      Kejulla ei ole mitään vastuuta mistään, kaikki vastuu kaatuu yrittäjälle.
      Et saa mennä edes palkkatöihin yrittämisen lisäksi, sillä lupa täytyy saada ketjulta vaikka kyseinen työ ei liity millään tavalla ketjun toimintaan.
      Eiks nyt joku oikeusasiamies tai vastaava vois pistää syyniin tämän Francins yrittäjyyden Suomessa

    • limi

      ei tarvi saatana menä autopesulle jos ei kelpa:)

    • Yrittäjä*

      Malli on helppo! Kukaan jo valmiiksi rikas liikemies, sijoittaja tai franch-toimintaa vuokraavaa yritys ei anna ilmaiseksi hyviä tuloja tai helppoa tietä rikkaaksi. EI YKSIKÄÄN! Toki he niin antavat ymmärtää, kun ollaan kosiomatkalla, mutta totuus paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

      Ideana on saada toinen tekemään lujasti työtä USKOEN menestymiseen. Sillä välin muut jo saavat tuloa oikeastaan tekemättä yhtään mitään. Sinä yrittäjänä raadat ja muut odottavat käsi ojossa. Jos se bisnes olisi niin hyvä kuin annetaan ymmärtää, niin eivät he niitä antaisi ventovieraille, vaan perustaisivat itse ja ottaisivat työntekijät.

      Tämä malli on todella yleinen nykyään. Muuten sama kuin aikoinaan rengeillä, mutta yrittäjänä kantaa kaiken vastuun. Tulot menevät jo etukäteen niille ovelammille!

      • onneksi olkoon

        Niinhän siinä kävi, että Carwash-ketju myytiin mamulle jota nyt tutkitaan talous pötöksistä. Eli nyt mamujen ketju päätyi kotiin mamulle. En yhtään kyllä ihmettele kun tätäkin ketjua lukee.


      • Huijarit linnaan
        onneksi olkoon kirjoitti:

        Niinhän siinä kävi, että Carwash-ketju myytiin mamulle jota nyt tutkitaan talous pötöksistä. Eli nyt mamujen ketju päätyi kotiin mamulle. En yhtään kyllä ihmettele kun tätäkin ketjua lukee.

        KIm Hansilin Kotipizzan toimitusjohtajako myi ketjun?


    • business4sale

      Mulla ois pohjois-savossa autofiksaamo myynnissä, erittäin huokeasti. koska lähden muihin hommiin ja en viitsi 2 autoliikettä ja kuluttaja-asiakkaita jättää kilpailevien hyeenoiden käsiin. kilpailijat ovat vanhoja partoja, jotka joutaisivat jo eläkkeelle.. liikevaihto n.70k.

      yritys on menossa myyntiin viralliseen myyntipalstaan varmaan tulevana viikonloppuna, mutta oikeasti kiinnostuneille voin laittaa yhteystietoja.

    • sepe20

      Roistot

    • Joku villiketju

      >> Niinhän siinä kävi, että Carwash-ketju myytiin mamulle jota nyt tutkitaan talous pötöksistä.

      Ei ole Carwash ketju virallisten franchising yritysten luettelossa, kuten muut luotettavat ketjut kuten R-Kioski ovat siellä mukana.
      http://www.franchising.fi/jasenesittelyt

    • Rehellinen veronmaks

      Eikös tämänkin ketjun omista Kotipizzan toimitusjohtaja Kim Hanslin

      • Rehellinen Immeinen

        KIM Hanslin yhteydet CarWash Kotipizza Lakiasianintoimisto Lexia Googlettakaapa näitä siihen MOT
        niin yhteydet löytyvät hyvin


    • Ex Yrittäjä

      Eikös tämän ketjun omistaja? ole Kotipzzan Ex toimitusjohtaja Kim Hanslin Lakitoimisto Lexian yritysjuridiikan ammattilainen ja hallituksen jäsen ja näillä toiminnoillahan on ilmeisesti yhtäläistä vai onko?

    • Anton 1

      Carwash-autopesu ketju on lopettanut toiminnan 2012 (Otaniemen autopesula Tekniikantie 12-14)

      Uusi yrittäjä hyvä palvelu ja tosi hyvä jälki. Suosittelen ☺

    • kylläriittää

      Olen muutaman kerran pesettänyt autoni Carwash pesuloissa. Mieleeni on juolahtanut montakin asiaa sivusta seuranneenani. Autonpesijät käsittelevät pestäviä autoja aika kovalla kaasujalalla, urheiluautoja vielä kovemmalla kaasujalalla. Palvelu on ollut muuten ihan ok, mutta yhdellä kerralla sain vierestä seurata kun asiakas tuli valittamaan autoonsa tulleesta naarmusta tms. ja Carwash kohtelu ei ollutkaan enää asiallista. Silloin päätin, että en uskalla viedä autoani enää heidän käsiteltäväksi.

    • Mazzi

      Ruoholahdessa ei ainakaan kannata käyttää pesussa. Huono pesujälki ja naarmuttivat myös uutta autoa. Reklamoitaessa sai vain kettuilua takaisin.

    • Anonyymi

      Täällä Vaasan Kaupungin Baletin kahdessa autohallikerroksessa on auton pesupaikka joka ei nyt voi toimia kun pakkanen jäätää veden! ???

    • Anonyymi

      Paskaa palvelua. Myyjä huusi minulle että heillä on kiire ja miksi en ole varannut aikaa aikaisemmaksi. Mitä hittoa jos varauskalenterissa oli tämä aika vapaan. Heillä kiire ja eivät voi palvella minua vaikka aika varattu. Vantaalla jumbossa tämä myyjä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe