Eco Sensitive Lotion - haitaksi?

Varoittaja

Ostin sellaista otsikon mukaista voidetta omaan (aikuisen) käyttööni. Arvelin että on turvallista käyttää kun on vauvoille tarkoitettua ja tässä on jotain kamomillauutetta ja seesamiöljyä joiden pitäisi kaiketi olla hoitavia aineita.

Kämmenissä ja säärissä tuotteesta ei ole tullut mitään vaivaa. Mutta annas olla kun levitin sitä käsivarsiini ja kainaloihini jotka tuntuivat ärtyneiltä deodorantin ja suihkussakäynnin jäljiltä... Menin yöpuulle ja kainaloissa alkaa senpäiväinen pistely että on pakko käydä putsaamassa voide pois. Myös ranteissa ärsytti ja siellä täällä käsivarsien sisäpinnoilla. Mitään jälkiä en yöllä nähnyt, enkä aamullakaan, joten ei sentään rakkuloita noussut tms.

Mutta oli kyllä häijy tunne.

Kysyn vaan että miten tällaista tuotetta pitäisi muka voida käyttää VAUVOJEN iholle?

Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia? Jos käytätte ihovoiteissa kamomillaa tai seesamia ja vauva tuntuu kovin kärttyiseltä, ottakaa huomioon että nuo voivat ärsyttää. Tai joku muu osatekijä tässä voiteessa, tässähän on kaikenlaisia osasia. Kamomillaa olen joskus nuorempana käyttänyt Yves Rocherin voiteen muodossa muistaakseni ilman ongelmia, seesamista en osaa sanoa. Olen joillekin pähkinöille allerginen, joten lieneekö se siinä se ongelma.

2

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osma74

      Itse käytän käsiini vain Ceridal lipolotionia (perusvoiteeksi reseptillä pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon) ja ihottumavoiteena Protopicia (hoito jäänyt päälle hankalan toksisen käsiekseeman jäljiltä, ilman en pärjää). Muista tuotteista saan ärsytystä. Uskon sen liittyvän siihen, että vesipitoiset voiteet vaativat kaikenlaisia apuaineita pysyäkseen koostumuksessaan.

      Kasvoille tai jalkoihin saattaisin pystyä käyttämään voiteita, joita käteni eivät kestä, mutta nykyään vältän käsiä ärsyttäviä voiteita myös muulle keholle. Kasvojakin rasvaan laiskasti, ja saatan käyttää kasvojen hoitoon ihan tavallista öljyä. Hyvin on toiminut. Eteerisille öljyille en ole allerginen, joten olen uskaltanut käyttää iholle siltään soveltuvia (kuten teepuuöljy ja laventeli) ihoöljyn seassa.

      Allergia ja ihoärsytys ovat eri asia. Vaikka jollekin aineelle ei olisi allerginen, siitä voi saada ihoreaktion. Esim. käsieni kohdalla: en ole allerginen omenalle, mutta koko käteni voivat turvota ja kutista, jos omenasosetta menee käsien iholle. Toisaalta ärtyneellä iholla allergiakin voi kehittyä helpommin.

      Myös apteekin myymät tai jopa reseptillä olevat valmisteet voivat sisältää allergisoivia ainesosia, kuten säilöntäaineita. Ja useimmat sisältävät. Mielestäni ei ole tarkoituksenmukaista välttää kaikkea mahdollisesti allergisoivaa, koska lähes mille vain voi allergisoitua. Jos kaikkea allergisoivaa välttää kaikessa, niin elämä menee turhan vaikeaksi.

      • Varoittaja

        Kauhea litanihan tuossa putelissa on että mitä kaikkea se pitää sisällään. Ota siitäkin sitten selko mikä niistä aineista olisi se mikä minulle ei sovi.

        Olen intiimialueelle käyttänyt tuota Ceridalia, ja sain siitä polttavia tuntemuksia niin että sekin oli pakko pestä pois. Kuulin jostakin että siinä saattaa olla jäämiä jonkin kasvin siitepölystä, joten ajattelin jos olisin sille(kin) allerginen, koska olen koivun siitepölylle. Mutta tiedä sitten, pitäisi selvittää onko näissä kummassakin tuotteessa eli Ceridal ja Eco Sensitive jokin yhteinen ainesosa joka voisi selittää polttavan/pistävän tuntemuksen.

        Onneksi on aina kaikkea sellaistakin joka ei ärsytä. Esim. kylmäpuristettu kookosöljy ei ole kertaakaan aiheuttanut mitään ongelmia - paitsi sitten taas eräälle ihmiselle jonka tunnen, eli ei sekään kaikille käy. Kovin ollaan yksilöllisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe