Kuinka moni on saanut yllätten diganoosin Narsistinen personnallisuushäiriö ?
Miten koit tuon diagnoosin ?
Onko diganosoitua sairautta hoidettu mitenkään ? Minulle kerrottiin, että hoito voi kestää 10 vuottakin
Miten se on vaikuttanut itsetuntoosi ? Itse koin heti, että mitä pirua tämä nyt oikein tarkoittaa ja hieman mieliala alentui. Mutta jotenkin sain siitä imettyä itseeni lisää energiaa toteamalla "olen sittenkin hyvin harvinainen yksilö". Ja tämän toteamuksen myötä aloin hyödyntämään näitä ominaisuuksiani.....Manipuloimisen jalo taito on varsin oiva väline erilaisissa tilanteissa. Kuten nyt esim. työhaastatteluissa, kokouksissa jne. Itselläni on varsin hyvä ihmisenluku taito ja kun osaa lukea toista, osaa myös myötäillä omaa käyttäytymistään ja puhettaan siten, että saa koplattua asian kuin asian vakuuttavasti toiselle.
Minullehan tehtii myöskin erilaisia valheenpaljastustestejä ja ne kaikki pystyin selvittämään vaivattomasti. Kuitenkin laitteiden piti pystyä paljastamaan valehtelija yli 97% varmuudella :)
Tähän on helppo todeta: Ihanaa että ymmärtää oman itsensä ja osaa käyttää omia taitojaan hyödykseen oikealla tavalla (minun näkökantiltani)
Diagnoosi: Narsistinen persoonallisuushäiriö
15
1383
Vastaukset
- "terve mieli"
Mikä harvinainen yksilö? Tavallinen skitso juoppo, joka on päässyt yhteiskunnan hoivattavaksi ja saanut juomiselleen oikeutuksen saamalla muka narsisti diagnoosin. Et sinä mikään narsisti ole, vaan harhainen mielenterveyspotilas, joka kuvittelee itsestään suuria.
Luulet, että olet hieno ykislö, kun poimit narsistille hyvinä pidettyjä erityispiirteitä, kuten hyvä ihmistuntija, manipulointitaito, ja valehtehteluntaidon. Kaikesta päätellen olet moniongelmainen ja omissa harhaisissa kuvitelmissaan elävä syrjäytynyt alkoholisti, etkä omaa yhtäkään noista taidoista.- ihka oikea
Valitettavasti arvauksesi minusta meni totaalisesti metsään Hyvä yritys, mutta hauska vastaus. Taidat olla tiedostamattasi hauska ihminen. Sellaiset yksilöt eivät kerta kaikkiaan käsitä, että ovat yksinkertaisesti hauskoja - muiden mielestä
Miten tulit hauskaan päätelmääsi, että en voi olla narsisti ?
Uskotko väittämiin, jossa narsisti ei voi tajuta olevansa narsisti ja siten ymmärtävänsä ajatuksiaan ja tekojaan ?
Minä en ihannoi muita narsisteja ja tuskin hekään minua.
Narsistin kanssa ei ole pakko elää eikä tehdä jälkeläisiä. Jos olet ollut niin onneton, että olet roikkunut sellaisen ihmisen pauloissa vuosia ja vielä tehnyt hänen kanssaan jälkeläisiä, niin voi sinua tyhmä kana. Itse olet valintasi tehnyt (lue vapaa valinta) ja mennyt lankaan, ei se minun vikani ole. Et ole vain osannut pelata ihmissuhdepeliä oikein. Sitähän tämä elämä on muiden ihmisten kanssa - puhdasta peliä, joissa jokainen tavoittelee parempaa elämää. Jotkut vain käyttää törkeämmin (=paremmin) omia taitojansa siinä.
Ajatelkaapas yhteiskuntaa jossa ei olisi narsismia. Tuskin olisi yritteliäisyyttä siinä mittakaavassa kuin nyt. Tuskin olisi vaurautta ja hyvinvointia siinä mittakaavassa kuin nyt. Onneksi on henkilöitä jotka luonnostaan ovat ylimielisiä, pyrkyreitä, manipuloijia, valehtelijoita jne. Heidän ansiostaan maailmassa pyörii raha ja siitä jää jaettavaa myöskin onnettomille ja täten lisää koknaishyvinvointia. Tuskin kukaan haluaa kehityksessä palata taaksepäin, vaan kaikki pyrkii kohti huolettomampaa ja helpompaa elämää. Ja tämän mahdollistaa se joukko, joka häikäilettömästi riistää muita ihmisiä. Toisen ihmisen hyvinvoinnissa on kyse toisten ihmisten riistämisestä. Se pätee niin länsimaissa kuin muuallakin. Suurinta riistoa harjoitamme me länsimaalaiset riistämällä kolmannen maailman ihmisia, jotta oma ja lasten elämä olisi turvattua. Se on sitä narsismin huippua ja siitä me täällä pohjolassa hyödymme. Vai onko kanoilla muita kantoja ? Ja se taho kuka tätä narsimia länsimaissa harjoittaa on poliitikot ja yritysjohtajat. Saamme olla narsismille kiitollisia, että saamme käyttää nykyajan mukavuuksia
Maailma olisi erilainen, jos meitä narsisteja ei olisi......Hyvintvointi olisi eri tasolla kuin nyt. Kehityksen kulku olisi hitaampaa...
ps. Ihminen on itsessään aina narsisti. Se näkyy selkeästi siinä miten ihminen suhtautuu itseensä ja muihin elollisiin. Ihminen itse väittää olevansa luomakunnan kruunu ja siten alistaa muita elollisia omilla toimillansa. - se jeessus
ihka oikea kirjoitti:
Valitettavasti arvauksesi minusta meni totaalisesti metsään Hyvä yritys, mutta hauska vastaus. Taidat olla tiedostamattasi hauska ihminen. Sellaiset yksilöt eivät kerta kaikkiaan käsitä, että ovat yksinkertaisesti hauskoja - muiden mielestä
Miten tulit hauskaan päätelmääsi, että en voi olla narsisti ?
Uskotko väittämiin, jossa narsisti ei voi tajuta olevansa narsisti ja siten ymmärtävänsä ajatuksiaan ja tekojaan ?
Minä en ihannoi muita narsisteja ja tuskin hekään minua.
Narsistin kanssa ei ole pakko elää eikä tehdä jälkeläisiä. Jos olet ollut niin onneton, että olet roikkunut sellaisen ihmisen pauloissa vuosia ja vielä tehnyt hänen kanssaan jälkeläisiä, niin voi sinua tyhmä kana. Itse olet valintasi tehnyt (lue vapaa valinta) ja mennyt lankaan, ei se minun vikani ole. Et ole vain osannut pelata ihmissuhdepeliä oikein. Sitähän tämä elämä on muiden ihmisten kanssa - puhdasta peliä, joissa jokainen tavoittelee parempaa elämää. Jotkut vain käyttää törkeämmin (=paremmin) omia taitojansa siinä.
Ajatelkaapas yhteiskuntaa jossa ei olisi narsismia. Tuskin olisi yritteliäisyyttä siinä mittakaavassa kuin nyt. Tuskin olisi vaurautta ja hyvinvointia siinä mittakaavassa kuin nyt. Onneksi on henkilöitä jotka luonnostaan ovat ylimielisiä, pyrkyreitä, manipuloijia, valehtelijoita jne. Heidän ansiostaan maailmassa pyörii raha ja siitä jää jaettavaa myöskin onnettomille ja täten lisää koknaishyvinvointia. Tuskin kukaan haluaa kehityksessä palata taaksepäin, vaan kaikki pyrkii kohti huolettomampaa ja helpompaa elämää. Ja tämän mahdollistaa se joukko, joka häikäilettömästi riistää muita ihmisiä. Toisen ihmisen hyvinvoinnissa on kyse toisten ihmisten riistämisestä. Se pätee niin länsimaissa kuin muuallakin. Suurinta riistoa harjoitamme me länsimaalaiset riistämällä kolmannen maailman ihmisia, jotta oma ja lasten elämä olisi turvattua. Se on sitä narsismin huippua ja siitä me täällä pohjolassa hyödymme. Vai onko kanoilla muita kantoja ? Ja se taho kuka tätä narsimia länsimaissa harjoittaa on poliitikot ja yritysjohtajat. Saamme olla narsismille kiitollisia, että saamme käyttää nykyajan mukavuuksia
Maailma olisi erilainen, jos meitä narsisteja ei olisi......Hyvintvointi olisi eri tasolla kuin nyt. Kehityksen kulku olisi hitaampaa...
ps. Ihminen on itsessään aina narsisti. Se näkyy selkeästi siinä miten ihminen suhtautuu itseensä ja muihin elollisiin. Ihminen itse väittää olevansa luomakunnan kruunu ja siten alistaa muita elollisia omilla toimillansa.Tuli vaan mieleen, että noi yritysjohtajat kuin myös hallitukset kuuntelee sinne nimettyjä edustajiaan. Niitä johtajia ei kiinnosta muu kuin statistiikka, muut hoitaa loput. Ja tuo kolmas maailma, eli kehitysmaat niinsanotusti, niin siellä saa tehtyä halvemmalla, kun yleinen elintaso on ihan jotain muuta kuin ns. vauraissa maissa. Se ei ole narsismia, vaan ihan bisnesstrategia-ajattelua, missä statistiikka jälleen hallitsee. Kehityksestä vastaa ihan jotkut muut kuin narsistiset henkilöt, niitä te kutsutte nörteiksi. Niillä on halua ja ideaa, mut vaan joku voi köyhän sellaisen jalostaa tuotantoon ja kuitenkin keksijä yleensä saa patentin itselleen, kuuluisuutta ja kenties tittelin ja helvetisti rahaa, kuten vaikka tavallaan Bill Gates tai paremmin Linus Torvalds tässä.
Muutenkin tuo sun kirjotus on ennemminkin ylimielisyyttä, mitä on normaaleissa olosuhteissa kiva seurata hiljaa sivusta, kun sun kaltaiset uberäijät pitää meikäläisiä täysin luusereina kaikella paskamachoilullaan, mitkä nyt yleisesti ymmärretään narsismiksi jostain syystä.
- Narsunkyykyttäjä
ja kummastuttaa että kuinka monessa monikerrosvalheessa narsu itse elää??????
- elänytnarsistinkanss
Siis NARSISTINEN persoonallisuushäiriö eroaa muista persoonallisuushäiriöisistä eikä tällä palstalla voi persoonallisuushäiriöistä yleisellä tasolla puhua (netistä löytyy varsin paljon tietoa)...Ettei tulisi väärinkäsityksiä!
Narsistin kanssa eläminen on helvettiä, niin kuin moni muukin on todennut. Itselläni on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä kyllä eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä... Ja tämä häiriöni.. kiitos tälle narsistille jonka ansiosta olen kroonisesti itsetuhoinen ja melkeen onnistuinkin itseni tappamaan. En edes halua kertoa koko tarinaa, mutta "TE YLPEÄT NRSISTIT" joilla menee hyvin niin sen voin kyllä uskoa. Sitten sitä ihmetellään miksi vaimo tai oma lapsi päätyi itsemurhaan. Te ette koskaan voi ymmärtää koska teiltä puuttuu se kyky ymmärtää toisten pahaa oloa.
Ois aivan loistavaa jos teidät vois viedä jonnekkin narsistien saarelle saisitte siellä toteuttaa itseänne omanlaistenne kanssa, tuhoamatta yhtäkään herkkää sielua! - Lollero0000
elänytnarsistinkanss kirjoitti:
Siis NARSISTINEN persoonallisuushäiriö eroaa muista persoonallisuushäiriöisistä eikä tällä palstalla voi persoonallisuushäiriöistä yleisellä tasolla puhua (netistä löytyy varsin paljon tietoa)...Ettei tulisi väärinkäsityksiä!
Narsistin kanssa eläminen on helvettiä, niin kuin moni muukin on todennut. Itselläni on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä kyllä eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä... Ja tämä häiriöni.. kiitos tälle narsistille jonka ansiosta olen kroonisesti itsetuhoinen ja melkeen onnistuinkin itseni tappamaan. En edes halua kertoa koko tarinaa, mutta "TE YLPEÄT NRSISTIT" joilla menee hyvin niin sen voin kyllä uskoa. Sitten sitä ihmetellään miksi vaimo tai oma lapsi päätyi itsemurhaan. Te ette koskaan voi ymmärtää koska teiltä puuttuu se kyky ymmärtää toisten pahaa oloa.
Ois aivan loistavaa jos teidät vois viedä jonnekkin narsistien saarelle saisitte siellä toteuttaa itseänne omanlaistenne kanssa, tuhoamatta yhtäkään herkkää sielua!sinä elänytnarsistinkanss, "Itselläni on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä kyllä eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä... Ja tämä häiriöni.. kiitos tälle narsistille jonka ansiosta olen kroonisesti itsetuhoinen ja melkeen onnistuinkin itseni tappamaan."
etkö tajua että epävakaa kuuluu narsistisiin persoonallisuushäiriöihin.
etkö tajua miten tuossa tekstissäsi syytät oikeasti muita SINUN itsetuhoisuudestasi ja tappohommista.
siis sinussahan ongelma - narsistin uhri
Lollero0000 kirjoitti:
sinä elänytnarsistinkanss, "Itselläni on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä kyllä eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä... Ja tämä häiriöni.. kiitos tälle narsistille jonka ansiosta olen kroonisesti itsetuhoinen ja melkeen onnistuinkin itseni tappamaan."
etkö tajua että epävakaa kuuluu narsistisiin persoonallisuushäiriöihin.
etkö tajua miten tuossa tekstissäsi syytät oikeasti muita SINUN itsetuhoisuudestasi ja tappohommista.
siis sinussahan ongelmaEpävakaata persoonallisuushäiriötä pystyy tietääkseni hoitamaan mutta narsistista ei juuri koskaan.
- se jeessus
narsistin uhri kirjoitti:
Epävakaata persoonallisuushäiriötä pystyy tietääkseni hoitamaan mutta narsistista ei juuri koskaan.
Narsismii on monenlaista, ei vain sitä täysin oman itsensä ajattelua, niinku käsityksenä. Sitä on meillä kaikilla ja aina päsmäri-narsisteja voi kyykyttää niitten omalla lääkkeellä käänteisesti (kuten tässäkin voisi tehdä) ja joku muu ovela voisi jopa aloittaakkin ja puhua itsensä ulos (oikeessa tilanteessa) ja lopuksi itse olla juomassa korillisen sen kaljaa kun muut vääntää asiasta kättä asiasta vielä niinku vertauskuvana.
- lottamari_1
narsistin uhri kirjoitti:
Epävakaata persoonallisuushäiriötä pystyy tietääkseni hoitamaan mutta narsistista ei juuri koskaan.
Riippuu siitä kuinka vaikea-asteinen narsitinenpersoonallisuus epävakaalla on. Variaatioita on moneksi.
- hampyysi
lottamari_1 kirjoitti:
Riippuu siitä kuinka vaikea-asteinen narsitinenpersoonallisuus epävakaalla on. Variaatioita on moneksi.
En ymmärrä miksi tämä palstan vinkuvat kanat ovat niin typeriä, että ylensä lähtevät seurustelee narsistin kanssa. Siis täysin oma vika, jos ei osaa lähteä suhteesta
Uskokaa nyt, että maailman mittakaavassa yksittäinen narsistin uhri on se kuuluisa kärpäsen paska jorpakossa. Nykymaailma vaan ei toimi, jos yhteiskunnissa ei ole narsisteja. Nyt puhutaan siis isosta mittakaavasta.
Se on totta että itse patentin kehityksen ja ideoinnin hoitaa yleensä joku muu kuin narsisti. Narsistin tehtävä on varastaa ja riistää nuo keksinnöt ja tuottaa niillä rahaa ja mainetta. Harva ideaanikkari/nörtti osaa hoitaa ideansa ja keksintönsä markkinoille
Kapitalismiin kun kuuluu narsismi, eli kunnian, rahan ja maineen tavoittelu alistaminen - se jeessus
hampyysi kirjoitti:
En ymmärrä miksi tämä palstan vinkuvat kanat ovat niin typeriä, että ylensä lähtevät seurustelee narsistin kanssa. Siis täysin oma vika, jos ei osaa lähteä suhteesta
Uskokaa nyt, että maailman mittakaavassa yksittäinen narsistin uhri on se kuuluisa kärpäsen paska jorpakossa. Nykymaailma vaan ei toimi, jos yhteiskunnissa ei ole narsisteja. Nyt puhutaan siis isosta mittakaavasta.
Se on totta että itse patentin kehityksen ja ideoinnin hoitaa yleensä joku muu kuin narsisti. Narsistin tehtävä on varastaa ja riistää nuo keksinnöt ja tuottaa niillä rahaa ja mainetta. Harva ideaanikkari/nörtti osaa hoitaa ideansa ja keksintönsä markkinoille
Kapitalismiin kun kuuluu narsismi, eli kunnian, rahan ja maineen tavoittelu alistaminenJaa no itse en ainakaan ole huomannut tollasta, ei niitä voi varastaa, kun patentti on toisella tai voi mut on kalliit seurauksetkin sitten kyllä.. Suurinosa nykykeksinnöistä voi tehdä itsekkin, mut sit lisenssillä massatuotantoon tarvitaan kumppania.. ja edelleenkin sitä massia menee sen nörtin taskuun, et se siitä, sinä yhteiskunnan hallitseva yli-älykäs narsistinen riistäjä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057