Mulli??????????????

Mää olen törmänny toho sanaa monee kertaa tääl, mä ole ain luullu et se o jku elikko tual maaseurul.
Tosi mää mittää tierä ko mää ole semmone kaupunkilaine ihan synttyjä, ei iha siniverine mut vähäverine kuiteski.
Kyl määki siel piänen joutusi olemaa, nii siäl maaseurul, ainako kesä tuli ni vanhemma pakkas kilu ja kalu nyyttii ja sit ne tiputti mun jonku sukulaise lua.
Siel oli kaikenlaissi elikoi, lehmii ja porsai ja kanoi ja sit ne oli kauhian eläinrakkai ne ihmise. monta kertaa aamul se isäntä huus tuvast et herätä ne pässit ja pist pellol.
Ei meijä koton ollu ko katei ja rottii piha täys.
Nii, toi mulli, eik se joku lehmän tapane ol, emmää siit tiärä olik sil utarei tai muit lypsyttymii mut semmosi mää muista nähneeni.
Siit tuliki miäle ko monen miähet sanoo et entinen akka lypsää ne puhki, se varmaa sattu aika paljo, ja o aikas hankala ku pittää juasta entisen ja uure muija välii.
Varmaa kannattais ostaa lypsykone, olis helpomppa.
Kyl siäl maaseurul o kaikkee muutaki ihmeellist, määki ole lapsil kertonu et meil suames o yk semmonen elukka mitä missää muualt saa.
Se on toi lehmä, sillo ko elää ni se lypsää maitto mut sit ko se kualee ni siit tuleeki k-kaupan ja ravintola tiskil härkä.
On se vaa nii ihmeellist tämä elämä
Laiteta ny tähän loppu Bob Marleyta
http://www.youtube.com/watch?v=Ou5pzKuKP8w

17

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän säikkynyt nuit aloituksia, mis mullista puhutaan, se ko on väh niinku mun nimi ärrävikaisen sanomana... :P

      mut eiks se mulli oo oikiasti sonnivasikka?
      sellane jollei vielä oo sarvia?

      muR

      • pakko mennä lunttaamaa farminet sivulle, ja vastaus oli et sille annetaan maitoo ko se on pieni;
        Tosin niin minäkin muistelin että tuo olis se koiras-osapuoli.
        Pitäis varmaa ottaa vanhat koulukirjat takasi käyttöön et tietäis mistä kirjoittaa, vaikka tää onki puuta heinää))


      • Jeppe,
        bar.sinistra kirjoitti:

        pakko mennä lunttaamaa farminet sivulle, ja vastaus oli et sille annetaan maitoo ko se on pieni;
        Tosin niin minäkin muistelin että tuo olis se koiras-osapuoli.
        Pitäis varmaa ottaa vanhat koulukirjat takasi käyttöön et tietäis mistä kirjoittaa, vaikka tää onki puuta heinää))

        keltanokkaa
        http://urbaanisanakirja.com/word/mulli/


      • bar.sinistra kirjoitti:

        pakko mennä lunttaamaa farminet sivulle, ja vastaus oli et sille annetaan maitoo ko se on pieni;
        Tosin niin minäkin muistelin että tuo olis se koiras-osapuoli.
        Pitäis varmaa ottaa vanhat koulukirjat takasi käyttöön et tietäis mistä kirjoittaa, vaikka tää onki puuta heinää))

        mut ei meillä koskaan lehmiä ollu,
        iha mutu-tuntumalta vastasin minäki... :P

        mur


      • mounlex
        Pikku-Murri kirjoitti:

        mut ei meillä koskaan lehmiä ollu,
        iha mutu-tuntumalta vastasin minäki... :P

        mur

        Tässä tulee hirmuinen mulli, on mulla hurjan pikkuinen kul,kul,kultakello,lyhyen vitjan päässä roikkumasa. Hauska tutustua:) *kumartaa*


      • jeppe,
        Pikku-Murri kirjoitti:

        mut ei meillä koskaan lehmiä ollu,
        iha mutu-tuntumalta vastasin minäki... :P

        mur

        maalta mutta en ole koskaan sua nähnyt siellä


      • Pikku-Murri kirjoitti:

        mut ei meillä koskaan lehmiä ollu,
        iha mutu-tuntumalta vastasin minäki... :P

        mur

        ei kysytty alta 10v haluanko mä maalle kesäks, isän kaikki sisarukset kasvatti jotain, broilerkanista hevosiin, ja osa pirttiviljelyä joista tuli mun serkkuja;)
        Oli osa olosta kannnattavaakin, juurikassaran harvennus 5 penniä, kananmunien putsaaminen karkealla paperilla 20 penniä kenno.
        Vertailu: jäätelöpuikko maksoi 15 penniä ja nallekarkkeja sai 2 pennillä...


      • jeppe, kirjoitti:

        maalta mutta en ole koskaan sua nähnyt siellä

        mut on tää maaseutukin niin laaja,
        ettem mää ainakaa sua tunne (ehkä) :P

        mur


      • bar.sinistra kirjoitti:

        ei kysytty alta 10v haluanko mä maalle kesäks, isän kaikki sisarukset kasvatti jotain, broilerkanista hevosiin, ja osa pirttiviljelyä joista tuli mun serkkuja;)
        Oli osa olosta kannnattavaakin, juurikassaran harvennus 5 penniä, kananmunien putsaaminen karkealla paperilla 20 penniä kenno.
        Vertailu: jäätelöpuikko maksoi 15 penniä ja nallekarkkeja sai 2 pennillä...

        ainaki vuoheja ja hevosia ja kanoja ja kaneja ja lampaita
        ja hanhia, jotka oli ilkeitä :(

        mur


      • Pikku-Murri kirjoitti:

        ainaki vuoheja ja hevosia ja kanoja ja kaneja ja lampaita
        ja hanhia, jotka oli ilkeitä :(

        mur

        ja ankat torppaa mennentullen koirat kotivahtina.
        Mulla oli erimielisyyttä yhen pässin kanssa, laskin väärin sen ketjun pituuden kun ärsytin sitä:(
        Ahteri oli helkkarin kipeä muutaman päivän...


      • Pikku-Murri kirjoitti:

        mut ei meillä koskaan lehmiä ollu,
        iha mutu-tuntumalta vastasin minäki... :P

        mur

        .. ja hieho on poikimaton lehmä!! Ettäs tiedätte!
        Ja vassu on vasikka ;) ne on niin lutusia .. voih .,.,..,


      • bar.sinistra kirjoitti:

        ja ankat torppaa mennentullen koirat kotivahtina.
        Mulla oli erimielisyyttä yhen pässin kanssa, laskin väärin sen ketjun pituuden kun ärsytin sitä:(
        Ahteri oli helkkarin kipeä muutaman päivän...

        Jaah, mua on pässit aina pelänneet .... ja naapurin karannut kilipukkin söi rauhassa ruohoa kun rapsutin sen turpaa.


    • Sipoosta

      lehmän poikanen eli vasikka, onko uros josta kasvaa sonni. En oo ihan varppi.

      • ammuuuuu

        ongelmaan vastaus ei käy kiistäminen. hahaa oot sie melokonen ;)


      • mounlex
        ammuuuuu kirjoitti:

        ongelmaan vastaus ei käy kiistäminen. hahaa oot sie melokonen ;)

        Sen asian uattelsin:)


    • mullinmallin.

      on nimensä mulli, vaikka
      puuttuukin kulli.
      Mulli voi olla hieho tai sonni,
      sitä ahdistaa toisten onni.
      Olkoot keli kylmä ja märkä,
      niin mulli saa olla huuhaan härkä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe