Älkää menkö sairaana kauppaan tms..

itsekin sairastava

Uskomattomia juttuja kuulee, että ihmiset käyvät sikaflunssaisina kaupassa, apteekissa ym. Ettekö ymmärrä että levitätte tautia jos ette käydä kasvosuojainta. Ihmetettää ihmisten välinpitämättömyys.
Pyytäkää apua sukulaisilta, naapureilta ym..

31

905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti.

Kuka tuo ruokaa!!! perkele kukaan ei tule meille ja olen yh-äiti lapset tarvitsevat ruokaa, kodinhoitajaa en saanut, tänään kävin nopeesti K-marketissa ostaa maitoa ja hedelmiä, ei kukaan muu tule pakko mennä.

• lyö perkele

suusuojus naamallesi!Joku voi kuulua riksiryhmään ja kuolla sinulle itselle pikkutautiin just sun takia!Ottaa päähän tollaset.

• äiti.
        lyö perkele kirjoitti:

suusuojus naamallesi!Joku voi kuulua riksiryhmään ja kuolla sinulle itselle pikkutautiin just sun takia!Ottaa päähän tollaset.

Yski jos ryhätyttää laitan hihan eteeni.
        Karanteeni kestää vielä 3 päivää ja huomenna pakko mennä ruokakauppaan valitettavasti se kauppa on iso mutta lähin.

• Peace++

Toi sikavirus leviää jokatapauksessa sinne minne leviää, siinä ei yhden tai kahden ihmisen tekemiset tunnu missään.

Jos kaikki maailman ihmiset nostaisi kädet ylös kun pomo käskee ja menisi kyykkyyn kun pomo niin sanoo niin ehkä sitten, mutta maailman alusta tähän päivään asti niin ei ole ollut !

Jokaisen täytyy elää omaa elämää ja arkea, ja niinhän tää juttu meneekin !

• äiti.

Olen niin väsynyt 3 lasta sairastui ja kukaan ei ole tullut enään ja se oli kauheeta kun 3 ihmistä oksenteli jatkuvasti, oli pakko mennä ostamaan marketista pesupulveria ja olin itsekkin kuumeessa ja ruokaa, ei meille kukaan tule, mutta en yski ihmisiä päin.

Olisi varmaan pitänyt siihen hajuun pyytää paras kaveri tuletko vähän "jeesaa" ei se on meidän tautimme ja en levitä sitä, tahalleen mulla on käsineet kaupasxsa ja en siellä sairaana jaksa shoppailla nopeasti vain tarpeelliset ja ulos ja omalla autolla kotiin takas.

• ..

mene kauppaan jos pelkäät flunssaa noin kovasti.

• mk

Ei voi koko ajan häiritä kavereita. Itsellä tauti nyt talttumassa. Eihän sitä edes tiedä onko sikaa vai mitä lie flunssaa kun testejä ei tehdä. Tämä flunssa kestänyt jo melkein kaksi viikkoa, niin pitäiskö olla koko ajan kavereiden armoilla? Vai naapureiden, jotka ei edes moikkaa, vaikka niille moikkaisi. Ei tässä nyt shoppailemaan olla menty, mutta kauppaan ja apteekkiin kyllä.

• ja sulle

kans samat...kivat sulle jos tartuta taudin jollekin toiselle jolle tauti koituu kuolemaksi juuri sinun ja sun röhäs takia.Pysykää hemmetti kotona!

• '

Käytä itse kasvosuojainta jos tahdot välttämättä välttyä sikainfluenssalta. Onhan se sanomattakin selvää, että kun sairastuneita on näin paljon ja tautia levitetään jo ennen kuin oireilu edes alkaa, virukselle voi altistua missä tahansa missä on ihmisiä. Kenenkään ei tietenkään pidä ryhtyä ehdoin tahdoin muita tartuttamaan, mutta kai sitä nyt normaalit kauppa-asiat saa hoitaa... Kyse on sentään pelkästä sikainfluenssasta, ei mistään mustasta surmasta jonka kanssa pitäisi oikeasti olla varovainen.

• asenne!!

joo, mut pointti on se, et sulle se tauti ei ehkä ole vaarallinen, mut jollekin toiselle voi olla. ja en tiedä oletko sairastanut tautia itse, mutta itse en ole aikuisiällä pahempaa sairastanut, joten en suosittele tätä kenellekään ja yritän välttää itse levittämästä tautia. On nimenomaan ohjeistettu, että sairaiden tulisi käyttää suojusta, ei niinkään terveiden. Esim. minä terve ja minulla suojus, sinä sairas ja ei suojusta. Sinä yskit omenahyllyllä ja minä menen ja otan seuraavan omenan. Ei paljo minun suojain siinä auta, kyllähän omena pestään, mutta sitä ennen pöpöjä on jo vähän muuallakin ku vaan omenassa.

• kauppareissuun

tottakai ymmärtää sen, että joskus on pakko mennä kauppaan ja aina kaverit yms ei voi auttaa. Mutta voi silti olla järkevä sen kaupassa käynnin suhteen, "en yski muita päin", hyvä alku, mutta kun ne levii ne pöpöt aika laajalle ja kosketuspinnoille yms. Itse kävin tänään terveydenhoitajalla, joka kielsi kauppareissut, sanoin et on pakko ja hän antoi minulle kasvosuojuksen. Kasvosuojuksia saa ainakin meillä yksittäin ilmaiseksi esim. apteekista, tosin ei paljo lämmitä sit kun jo oot sairastunut. No menin sitten autolla kun kuljin, niin mahdollisimman pieneen kauppaan (vähän ihmisiä) ja laitoin maskin naamalle. Kyllä ne 4 kaupassa olijaa kahto mua aika pitkään. Kassalla sanoin, että sori, kun näytän tältä, mutta olen kipeä ja jos sinulla on käsidesiä, niin käytäpä ihmeessä minun jälkeeni sitä. Eipä kassa paljon kiitelly, mut ois itteeniki kassalla ollessa ehkä ottanu päähän jos kaikki tautiset tulee siihen kassalla hönkäilee, mut mielestäni tein sen mitä siinä tilanteessa pystyin, kun oli kuitenkin kaupassa pakko käydä.

• potilas123

Olin lääkärissä ja jo ennen lääkärille menoa hoitaja antoi suojan jota käytin. Diagnoosi H1N1 ja Tamiflu kuuri. Lääkäri sitten sanoi heitä roskiin se vanha suoja ja ota tästä uusi jos menet apteekiin, se suoja pitää kuulema pöpöt sisällään noin 10 minuuttia sen jälkeen pöpöjä alkaa päästä läpi. Ja tässä tapauksessa oli kyse niistä suojista joita terveysasemalla jaetaan. Olitteko tietoisia tästä asiasta? Minä en tiennyt ennen kuin tuo lääkäri sen minulle kertoi.

• erikoista!!
        potilas123 kirjoitti:

Olin lääkärissä ja jo ennen lääkärille menoa hoitaja antoi suojan jota käytin. Diagnoosi H1N1 ja Tamiflu kuuri. Lääkäri sitten sanoi heitä roskiin se vanha suoja ja ota tästä uusi jos menet apteekiin, se suoja pitää kuulema pöpöt sisällään noin 10 minuuttia sen jälkeen pöpöjä alkaa päästä läpi. Ja tässä tapauksessa oli kyse niistä suojista joita terveysasemalla jaetaan. Olitteko tietoisia tästä asiasta? Minä en tiennyt ennen kuin tuo lääkäri sen minulle kertoi.

en tienny tuota 10 min suojaa, outoo...mitähän ne sit leikkauksissa jne. käyttä jos vaan 10 min suoja,,,vai oisko niissä eroja, mulle ei annettu suojaa ku menin lääkäriin, eri tilaan ohjattiin, antoi sit suojan kun pyysin, et pääsen kauppaan..

• ehhohohahah
        potilas123 kirjoitti:

Taas yksi hörhö lisää.

• suhteuttaja

Ainoat tiet tälle viirukselle ihmisen sisuksiin on nenä ja suu !

Siinä vaiheessa kun alkaa yskittämään niin on jo kaikessa rauhassa levitellyt viirusta lukemattomiin paikkoihin kuten ovenkahvoihin pöydän pintoihin ja ties mitä on näpelöinyt kaupassa ja kotona ja ties missä, elikkä turhaa syyllistää ketään !

Jos tietää kuuluvansa riskiryhmään niin laittaa ite sormikkaat käsiin ja sikanaamari kasvoille !

Koko kasvosuojus on aika kosmeettinen juttu loppuseltaan, ajatelkaapa vaikka leipää, moniko sikaflunssainen on näpelöinyt sitä ennen teitä tai jotain muuta, elikkä käytännössä viirukselta on mahdotonta suojautua jos ei muuta lapin korpeen kaamoksesta nauttimaan.

Paras puolustus on pitää oma vastustuskyky mahdollisimman hyvänä...simppeliä !

• pikkuvanha

65 vuotta ennen kuin kauppaan menee.

• 20

Karanteeni sikainfluenssaa sairastaessa on vain suositus, ei määräys...

• torin tyttö

Eipä tyhmempää ihmistä ole kuin sinä. IDIOOTTI!

Sikaflunssana ei voi olla sillä sitä ei testata. Lukuisia vuosikymmeniä on ollut flunssaa ja nyt sinä idiootti heräät. Pikemminkin tarvitset mielialalääkkeitä. Nyt jyllää influenssaa ja niistä tosi pieni osa on sikaa.

• suomessa

• haloo!!

esitäpä lähde tälle " Nyt jyllää influenssaa ja niistä tosi pieni osa on sikaa" ! taidat olla provo, koska ei tervejärkinen tuollaista kirjoittele

• asiantuntijat
        haloo!! kirjoitti:

esitäpä lähde tälle " Nyt jyllää influenssaa ja niistä tosi pieni osa on sikaa" ! taidat olla provo, koska ei tervejärkinen tuollaista kirjoittele

Viittaatko ortopedi Antti Heikkilän kommetteihin? Ortopedia on luu- ja tukielinsairauksiin erikoistunut kirurgian ja lääketieteen ala. Itse kyllä luotan enemmän immunologian ja viirustautien erikoisaloihin perehtyneiden lääkäreiden lausuntoihin tässä asiassa. Oletko kuullut sanontaa: "Suuteri pysyköön lestissään." Eli kukin antakoon lausuntonsan omasta erikoisalastaan.

• ......
        asiantuntijat kirjoitti:

Viittaatko ortopedi Antti Heikkilän kommetteihin? Ortopedia on luu- ja tukielinsairauksiin erikoistunut kirurgian ja lääketieteen ala. Itse kyllä luotan enemmän immunologian ja viirustautien erikoisaloihin perehtyneiden lääkäreiden lausuntoihin tässä asiassa. Oletko kuullut sanontaa: "Suuteri pysyköön lestissään." Eli kukin antakoon lausuntonsan omasta erikoisalastaan.

Anttila kuulu edes lääkäriliittoon...

• Hölömökö

Jos joku pellepeloton keksisi sikainfluenssalasit jotka näyttäisivät viruksen kirkkaan vihreänä pinnoilla !, saattaisi kaupassa olla hiljaista :D

• ap****

en voi ymmärtää miksi sairaana pitää lähteä tartuttamaan muita ihmisiä. onko se niin että kun itse on jo sairastunut ei paljon muista välitä. itse ainakin pysyin visusti kotona ja pyysin ystäviä ja sukulaisia tuomaan oven raosta tarvikkeita. valitettavaa on jos jollain ei kertakaikkiaan ole ketään auttamassa. ehkä kannattaa miettiä kun tervehtyy miten voisi jatkossa hoitaa ihmissuhteet kuntoon ettei jää ihan yksin kun oikeasti tarvitsee toista ihmistä..

• Peace++
        ap**** kirjoitti:

en voi ymmärtää miksi sairaana pitää lähteä tartuttamaan muita ihmisiä. onko se niin että kun itse on jo sairastunut ei paljon muista välitä. itse ainakin pysyin visusti kotona ja pyysin ystäviä ja sukulaisia tuomaan oven raosta tarvikkeita. valitettavaa on jos jollain ei kertakaikkiaan ole ketään auttamassa. ehkä kannattaa miettiä kun tervehtyy miten voisi jatkossa hoitaa ihmissuhteet kuntoon ettei jää ihan yksin kun oikeasti tarvitsee toista ihmistä..

Ihan hyvä noin, mutta tosiasia on kuitenkin että jos viirus jonnekkin paikkakunnalle rantautuu niin sen leviämistä on käytännössä mahdotonta estää, aina löytyy joku paikka virukselle levitä esim vaikkapa se ovenkahva mitä päivässä käsittelee aika monta ihmistä.

Monet levittelee pöpöä tietämättään, ja siinä vaiheessa kun itse alkaa oirehtimaan on jo levitellyt sitä jokapaikkaan.

Sehän on selvää että ei toista päin tarvi aivastella eikä yskiä, ja jos joutuu pakosta kaupassa sairaana käväsemään niin ei hipelöi taavaroita muuten vain huvikseen vaan sen mihinkä koskee myös pistää omaan koriin, mutta parasta suojaa saa sillä että pitää omasta terveydestään huolta, silloin on virus alakynnessä.

• äiti.
        ap**** kirjoitti:

Minulla on vielä se virus kuumeeton, pakko oli käydä ostaa wc-paperia/ruokaa ja apteekissa yskänlääkettä,
        Oli ruuhkaa, kaupassa kuljin huppupäässä kaikki ihmiset töni ja pärski ei pitänyt kättä edessä huo,,ajattelin no minulla on ainakin suoja. Pidin enemmän hupusta kiinni ja naskat olivat kädessä.

Apteekiin mennessä otin käsilaukusta maskin naamalleni koska siellä oli ahdasta äidit pikkulapsineen ja vanhukset istuivat, heti kun tulin sisään maski naamassa sain tilaa ja kukaan ei töninyt:)))

Maski on jatkossa hyvä suoja tönijöille jotka tulee kylkeen ihan kiinni jonossa.

• ee
        ap**** kirjoitti:

pari viikkoa sairaslomaa töistä yskä/nuhan takia? Vai pitäisikö sekin ottaa palkattomana?

• ja inhottavia...

olet huolissasi tosiasiasta, hatun nosto. ihmiset ovat nykypäivänä itserakkaita, välinpitämättömiä, ja oma napa paras napa-periaatteella kulkevia. jotkut jopa ajattelevat että on niin kamala tauti että se pitää ehdottomasti laittaa kiertoon jotta toisilla olisi yhtä paha olo kuin itsellä!
      tämä itsekkyys kostautuu, valitettavasti syyttömät myös joutuvat kärsimään, joka kerta kun sikavirus tarttuu uuteen ihmiseen, joka kerta se saa mahdollisuuden muuntua yhä vaarallisemmaksi. tiesittekö te itserakkaat tautipesät että sikainfluenssa on koostumukseltaan sama kuin espanjantauti. itse en leikkisi tulella...
      JOKAINEN TAUTIPESÄ JOKA MENEE TARTUTTAMAAN KAUPPAAN YM. MUITA ON EPÄSUORASTI MURHAAJA!!!
      oletteko huomanneet mikä on itserakkaiden syy mennä kauppaan tartuttamaan muita? läheiset ei muka auta.. onko tullut huonosti hoidettua ihmissuhteet?? itserakkaus mennyt läheisten edelle?? siinäpä teille mietittävää

• Auschwitz

pitää mennä jos ei ole yli 37,5 astetta kuumetta ,eikä sikaflussaa ole jos ei 40 astetta,
        näin meillä ainakin, niin miksikö sitten ei voisi kauppaan mennä..

• kaiken nähnyt
        Auschwitz kirjoitti:

pitää mennä jos ei ole yli 37,5 astetta kuumetta ,eikä sikaflussaa ole jos ei 40 astetta,
        näin meillä ainakin, niin miksikö sitten ei voisi kauppaan mennä..

kaupan sisätiloissa, jossa myydään ruokaa, kuten Paimion K-supermarketissa eilen?

• ap...

Kaikki vetoaa että on YH-äiti,isä, sukulaiset asuu kaukana ym.. oikeesti, ihmiset, pitäkää huolta lähimmäisistänne kun vielä voitte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe