Ihottuma ja koirako sen paransi?!?

Yllättynyt

Kädessäni oli ollut ihottumaa kuten taipeissa jo toista vuotta. Perheeseen hankittu kääpiösnautseri on jossain määrin nuolemisvimmainen, mutta kohdistanut taipumuksensa mm. pentuihinsa jne. Kädessäni oli ollut rasittavaa ihottumaa jo kait kolmatta vuotta (kuten taipeissakin vähemmöän aikaa), ja kun pikkunarttu halusi sitä koko ajan nuolla, niin ihmettelin, että mitä se meinaa ja otin käden pois ja rapsutin koiraa.

Viime viikolla olin jotenkin masentunut ja väsynyt ja ajattelin että nuolkoon koiraa ihottumaa jos haluaa. Välillä rapsutin hurttaa kiitokseksi unissani. Eilen katsoin peukaloani ja huomasin hämmästyksekseni, että useiden neliösenttien ihottuma-alue oli kutistunut minimaaliseksi. 95% ent. ihottuma-alueesta oli tervettä ja enää joku 5x6 mm ihottuma-alue peukalonkynnen lähellä todisti, että ongelmaa oli edes ollut olemassa.

En väitä mitään, enkä esitä mitään, mutta ajatus että evoluutio olisi kehittänyt suden (l. koiran) suuhun joitain parantavia aineita tuntuu loogiselta. Miksi ihmeessä koirat tai kissat nuolisivat haavojaan, jos se olisi haitallisempaa kuin olla nuolematta niitä? Ja kääntäen, jos evoluution kannnalta haavanhoito on tärkeää, niin miksi ihmeessä evoluutio ei olisi suosinut niitä eläimiä, joilla on syljessä parantavia aineita?

En nyt väitä että tällä olisi jotain hirveän suurta merkitystä, mutta jos koira voi nuolla ihottuman pois ja mä pääsen vaivasta eroon, niin se riittää mulle. En aio sitä todeksi lääketieteeellisetsi osoittaa, mutta toisaalta; Haluan kuulla teorian ja tutkimusnäytön jonka mukaan koiran (kissan) syljessä ei ole parantavia ainesosia ja evoluutiobiologisen selityksen miksi haavojen nuoleminen olisi haitallista eikä hyödyllistä.

0

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
        Ikävä
        60
        6484
      2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
        Ikävä
        100
        3352
      3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
        Oulainen
        25
        2676
      4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
        Ikävä
        21
        2308
      5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
        Ikävä
        27
        1861
      6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
        Suomi24 Blogi ★
        357
        1822
      7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
        Ikävä
        25
        1600
      8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
        Ikävä
        49
        1452
      9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
        Tunteet
        32
        1448
      10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
        Perussuomalaiset
        226
        1423
      Aihe