Kädessäni oli ollut ihottumaa kuten taipeissa jo toista vuotta. Perheeseen hankittu kääpiösnautseri on jossain määrin nuolemisvimmainen, mutta kohdistanut taipumuksensa mm. pentuihinsa jne. Kädessäni oli ollut rasittavaa ihottumaa jo kait kolmatta vuotta (kuten taipeissakin vähemmöän aikaa), ja kun pikkunarttu halusi sitä koko ajan nuolla, niin ihmettelin, että mitä se meinaa ja otin käden pois ja rapsutin koiraa.
Viime viikolla olin jotenkin masentunut ja väsynyt ja ajattelin että nuolkoon koiraa ihottumaa jos haluaa. Välillä rapsutin hurttaa kiitokseksi unissani. Eilen katsoin peukaloani ja huomasin hämmästyksekseni, että useiden neliösenttien ihottuma-alue oli kutistunut minimaaliseksi. 95% ent. ihottuma-alueesta oli tervettä ja enää joku 5x6 mm ihottuma-alue peukalonkynnen lähellä todisti, että ongelmaa oli edes ollut olemassa.
En väitä mitään, enkä esitä mitään, mutta ajatus että evoluutio olisi kehittänyt suden (l. koiran) suuhun joitain parantavia aineita tuntuu loogiselta. Miksi ihmeessä koirat tai kissat nuolisivat haavojaan, jos se olisi haitallisempaa kuin olla nuolematta niitä? Ja kääntäen, jos evoluution kannnalta haavanhoito on tärkeää, niin miksi ihmeessä evoluutio ei olisi suosinut niitä eläimiä, joilla on syljessä parantavia aineita?
En nyt väitä että tällä olisi jotain hirveän suurta merkitystä, mutta jos koira voi nuolla ihottuman pois ja mä pääsen vaivasta eroon, niin se riittää mulle. En aio sitä todeksi lääketieteeellisetsi osoittaa, mutta toisaalta; Haluan kuulla teorian ja tutkimusnäytön jonka mukaan koiran (kissan) syljessä ei ole parantavia ainesosia ja evoluutiobiologisen selityksen miksi haavojen nuoleminen olisi haitallista eikä hyödyllistä.
Ihottuma ja koirako sen paransi?!?
Yllättynyt
0
189
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup325611Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su783638Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene223224Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252675- 452561
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1102534Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322021Maija Kajan
Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!941690Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731576- 221460