Miten voin vastustaa?

alfa-romeo- 56,

Jt:t tulevat ovelleni, niitä on aina kaksi. He puhuvat viisaasti, liian viisaasti. Minun raamattu tietoisuuteni on heihin nähden heikkoa. Ja kun mainitsen jonkun paikan raamatussa, en tietysti sitä siinä "hötäkässä" löydä. Nyt asettelisinkin kysymykseni entisille todistajille:Mitä minun on sanottava tai kysyttävä heiltä, että he menevät ymmälle tai eivät voi/osaa vastata? Mikä on asia, joka todistaa, että he ovat harhalahko? Minä kiitän vastauksista, sillä niitä tarvitsen seuraavaa kertaa varten. Tätä asuinaluetta kun pommitetaan nyt jt opilla tiuhaan.

25

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-jt

Eedenissä viisaasti.
      Sano niille:"painukaa helvettiin".

• e 19+2

Ole kohtelijas ja sano: en ole kiinnostunut.Kyllä jättävät sut rauhaan

• ex-jt

Oliko Jeesus kohtelias kun sanoi saatanalle?Mene pois.
        Sanoiko hän kohteliaasti:"en ole kiinnostunut?"

• minä vaan

Mutta jos et halua heitä ovelle niin sano suoraan ettei tarvitse tulla .

Miksi haluat saada todistajat ymmälle ? Outo ajattelu !

Mutta Jehovan todistajana voin sanoa, että emme käyh ihmisten luona väittelemässä, emmekä saattamassa heitä hämilleen vaan kertomassa heille Raamatussa olevasta hyvästä uutisesta.

Jos tarkoituksesi on vain väitellä, käynnit loppuvat vähän kerrallaa ja vain silloin tällöin kurkkaamme vieläkö olet vain väittelynhaluinen, tai jos joku muu perheessäsi tulisi opvelle ja haluais keskustella.

Kysymyksiä tietty voit esittää ja kuunnella kuinka raamattu niihin vastaa. Väittely on eri asia ,se paistaa läpi helposti mitä ihminen todella haluaa.

• Saab 9-3diesseli

siellä kun saattaa olla kuitenkin jossain ihminen joka kaipaa Jumalaa elämäänsä, siksi kannattaa kiertää ovilla.Moni on löytänyt aivan uuden elämän, kun on uskaltanut avautua ja keskustella raamatusta.

• futflj.hl-k
        Saab 9-3diesseli kirjoitti:

siellä kun saattaa olla kuitenkin jossain ihminen joka kaipaa Jumalaa elämäänsä, siksi kannattaa kiertää ovilla.Moni on löytänyt aivan uuden elämän, kun on uskaltanut avautua ja keskustella raamatusta.

ja moni on menettänyt elämänsä jouduttuaan Vartiotorni-seuran tallaamiksi. Paras ja varmin tapa onkin jättää avaamatta heille koko ovea. He eivät kuitenkaan kuuntele, koska se on heiltä kiellettyä.

Jokaisen on kuitenkin itse keksittävä selvitymiskeinonsa, sillä en aio paljastaa omaa, hyvää keinoani, koska sen teho saattaisi heiketä. Oppisivat vielä vastaamaan siihenkin, jos julkaisisin sen.

• Johannes Greberistä ja spiritismistä?
      -Kysy heiltä Vt-seuran Yk-kaveerauksesta?
      -Kysy heiltä JT_seuran presidentti Rutherfordin alkoholismista ja viinan salakuljetuksesta kieltolain aikaan?
      -Kysy heiltä Uuden maailman käännöksen tekijöiden henkilöllisyydestä?
      -Kysy heiltä miksi he käyttävät Jumalasta väärin vokalisoitua nimeä?
      -Kysy heiltä miksi he opettavat Jeesuksen puhuneen hepreaa, vaikka arameankieli oli tuolloin kansan puhekielenä?
      -Kysy heiltä miksi Vt-järjestö käyttää tunnuksena Efesos-Artemis epäjumalan tornikruunua(torni on vanha occulttinen tunnus)
      Eivät enää palaa ovellesi tämän jälkeen, voin taata.

• minä vaan

Sieltähän ne "päivän parhaat " tulivatkin !

Kyllä varmasti palataan noidenkin kysymysten jälkeen, minä aineskin ja siksi uskon että moni muukin.

Tarkoituksemme on kuitenkin kertoa siitä hyvästä tulevaisuudesta minkä Raamattu lupaa !

• ex-jt
        minä vaan kirjoitti:

Kyllä varmasti palataan noidenkin kysymysten jälkeen, minä aineskin ja siksi uskon että moni muukin.

Tarkoituksemme on kuitenkin kertoa siitä hyvästä tulevaisuudesta minkä Raamattu lupaa !

ainakaan meille.
        Tietävät että minut on erotettu 15 vuotta sitten.Silloin aiheesta ja vaikka elämäni on kunnossa raamatun valossa,en tarvitse jehovantodistajia.Osaan lukea raamattua itsekin ja siksi keskustelemme raamatusta perheenä ilman jehovantodistajia.
        Olemme alkuseurakunnan mallin mukainen kotikirkko."Siellä missä kaksi tahi kolme on minun nimessäni kokoontunut,siellä minä olen läsnä" sanoi Jeesus."
        Salillakin on käyty,mutta töykeää oli käytös joka loukkasi puolisoani ei ex-jt:tä.
        Tosi sivistymätöntä.Siksi saavat samaa,omaa lääkettään kun tulevat tontillemme.

• minä vaan
        ex-jt kirjoitti:

ainakaan meille.
        Tietävät että minut on erotettu 15 vuotta sitten.Silloin aiheesta ja vaikka elämäni on kunnossa raamatun valossa,en tarvitse jehovantodistajia.Osaan lukea raamattua itsekin ja siksi keskustelemme raamatusta perheenä ilman jehovantodistajia.
        Olemme alkuseurakunnan mallin mukainen kotikirkko."Siellä missä kaksi tahi kolme on minun nimessäni kokoontunut,siellä minä olen läsnä" sanoi Jeesus."
        Salillakin on käyty,mutta töykeää oli käytös joka loukkasi puolisoani ei ex-jt:tä.
        Tosi sivistymätöntä.Siksi saavat samaa,omaa lääkettään kun tulevat tontillemme.

Kyllähän sinä sitten tiedät kuin suhtaudumme erotettuihin !

Ja siksi he eivät tule ovellesi jos vain tietävät että oven takana on erotettu.

• ex-jt
        minä vaan kirjoitti:

Kyllähän sinä sitten tiedät kuin suhtaudumme erotettuihin !

Ja siksi he eivät tule ovellesi jos vain tietävät että oven takana on erotettu.

ollut koskaan teikäläisiä ja häntä loukkaa syvästi jehovantodistajien kanta minuun.Hänen mielestään ei ole uskollisempaa ja parempaa puolisoa kun minä.Hän vielä muistaa tähdentää sitä että uskoni Jeesukseen on vahvempaa kuin jehovantodistajien ja siksi asenteenne on raamatunkin mukaan väärä.
        Hän odottaa sitä päivää että tulette pyytämään minulta anteeksi käytöstänne joka ei ole raamatun mukaista.
        Sitä ennen jos tulette ovellemme ja en ole kotona saatte häneltä äkkilähdön.
        Miettikää vähän.

• minä vaan kirjoitti:

>>Päivän parhaat>>
        Olet ilmeisesti jonkinlainen seurakunta pamppu asuinmaassasi. Et ole kuitenkaan kommentoinut koskaan esim tätä Johannes Greber väitettä.
        Jos tunnet vähänkään järjestösi historiaa; tiedät että Vt-seura käytti kauan aikaa Greberin spiritistiraamatunkäännöstä.
        Ja vieläkin UM käännös kääntää Johannes evank.1.1 "ja sana oli jumala"(jumalallinen) täsmälleen kuten henget sen meedio Greberille ilmoittivat.
        Eli poimitaan rusinat pullasta ja valitaan mikä raamatunkäännös vain saadaan omaan oppiin väännettyä, ja alkuperästä ei niin väliä.
        Minusta tämä asettaa "ainoan oikean totuuden" vähintäänkin outoon valoon.
        Antiikin Efesos on oli okkultismin keskus antiikin aikana. Jä tätä ARTEMIS-jumalatarta palvottiin koko välimeren alueella. Jumalattaren kruunua koristi sattumoisin VARTIOTORNI. Tornilla oli palvonnallinen tarkoitus, ei sitä muuten olisi liitetty jumalkuvaan.
        Eli millä oikeudella Jt:t tuomitsevat ristin demoonisena ja pakanallisena??

• minä vaan
        MarkkuP kirjoitti:

>>Päivän parhaat>>
        Olet ilmeisesti jonkinlainen seurakunta pamppu asuinmaassasi. Et ole kuitenkaan kommentoinut koskaan esim tätä Johannes Greber väitettä.
        Jos tunnet vähänkään järjestösi historiaa; tiedät että Vt-seura käytti kauan aikaa Greberin spiritistiraamatunkäännöstä.
        Ja vieläkin UM käännös kääntää Johannes evank.1.1 "ja sana oli jumala"(jumalallinen) täsmälleen kuten henget sen meedio Greberille ilmoittivat.
        Eli poimitaan rusinat pullasta ja valitaan mikä raamatunkäännös vain saadaan omaan oppiin väännettyä, ja alkuperästä ei niin väliä.
        Minusta tämä asettaa "ainoan oikean totuuden" vähintäänkin outoon valoon.
        Antiikin Efesos on oli okkultismin keskus antiikin aikana. Jä tätä ARTEMIS-jumalatarta palvottiin koko välimeren alueella. Jumalattaren kruunua koristi sattumoisin VARTIOTORNI. Tornilla oli palvonnallinen tarkoitus, ei sitä muuten olisi liitetty jumalkuvaan.
        Eli millä oikeudella Jt:t tuomitsevat ristin demoonisena ja pakanallisena??

En tosiaan ole mikään pamppu seurakunnassa, vaan tavallinen julistaja sisar !

Tunnen kyllä todistajien historiaa, mutta en ole katsonut aiheelliseksi siitä kirjoittaa. Varsinkin kun näyttää että sinä olet siitä kuitenkin tietoinen.

UM käänttä kyll ko Raamatun kohdan Greberin tavoin, nyt en sit vain muista oliko se "täsmälleen", mutta luotan kun sanot niin, tarkistan sen myöhemmin.

Greberin käännöstä käytettiin kyllä toisinaan sen tueksi miten käännettiin Mat.27:52 ja 53, sekä Joh.1:1

Mutta tuli muutos: Greberin, The New Testament v.1980, esipuheessa tuli ilmi että kääntäjä turvautui "henkimaailmaan" ja se selvittää hänelle miten kääntää vaikeat kohdat.

Mainittiin myös että "hänen vaimonsa, joka oli meedio, välitti oikeat vastaukset Greberille Jumalan sanansaattajilta"

Näiden syiden vuoksi todistajat katsoivat sopimattomaksi käyttää ko. käännöstä joka oli läheisessä yhteydessä spiritismiin.

Um ei edellä mainittuja Raamatun kohtia kääntäessään ole turvautunut Greberin käännökseen, vaan muihin varmoihin tietolähteisiin, joten mitään menetystä ei ole tapahtunut.

Sinähän olet varmasti tietoinen että UM:stä on tehty uusia tarkistettuja painoksia ?

Esim. Moffatin A New Translation of Bible ja The New English Bible.

Myös Koptinkielinen käännös on ollut apuna, josta The Anchor Bible Dictionary sanoo:
        "koska kreikkalaiset kirjoitukse käännettiin koptiksi 200 luvulla, se on huomattavasti vanhempi kuin suurin osa nykyään olevista todisteista".

Sahidin murre todistaa myös ko. kohdista kuinka ne ymmärrettiin 300 luvulla.

Tässä vain muutamia osoitukseksi että Greberiä ei tarvita.

Todistajat kyllä nöyrästi korjaavat virheensä kun on aihetta, eikä tämäkään ole mikään salaisuus seuran historiassa ollut.

En ole katsonut Tornin merkitystä, mutta minä ajattelen näin, ja huomaa että se on nyt minun ajatukseni:

Vartiotornista:

Ennen vanhaan kaupungit oli muurien sisällä ja muureihin oli rakennettu vartoitorneja josta tarkkailtiin kaupungin elämää. Samalla tavalla nykyinen Vartoitorni seura tarkkailee maailman tapahtumien mekityksen Ramatun profetioiden valossa.

Siitä symbooli .

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

Tunnen kyllä todistajien historiaa, mutta en ole katsonut aiheelliseksi siitä kirjoittaa. Varsinkin kun näyttää että sinä olet siitä kuitenkin tietoinen.

UM käänttä kyll ko Raamatun kohdan Greberin tavoin, nyt en sit vain muista oliko se "täsmälleen", mutta luotan kun sanot niin, tarkistan sen myöhemmin.

Greberin käännöstä käytettiin kyllä toisinaan sen tueksi miten käännettiin Mat.27:52 ja 53, sekä Joh.1:1

Mutta tuli muutos: Greberin, The New Testament v.1980, esipuheessa tuli ilmi että kääntäjä turvautui "henkimaailmaan" ja se selvittää hänelle miten kääntää vaikeat kohdat.

Mainittiin myös että "hänen vaimonsa, joka oli meedio, välitti oikeat vastaukset Greberille Jumalan sanansaattajilta"

Näiden syiden vuoksi todistajat katsoivat sopimattomaksi käyttää ko. käännöstä joka oli läheisessä yhteydessä spiritismiin.

Um ei edellä mainittuja Raamatun kohtia kääntäessään ole turvautunut Greberin käännökseen, vaan muihin varmoihin tietolähteisiin, joten mitään menetystä ei ole tapahtunut.

Sinähän olet varmasti tietoinen että UM:stä on tehty uusia tarkistettuja painoksia ?

Myös Koptinkielinen käännös on ollut apuna, josta The Anchor Bible Dictionary sanoo:
        "koska kreikkalaiset kirjoitukse käännettiin koptiksi 200 luvulla, se on huomattavasti vanhempi kuin suurin osa nykyään olevista todisteista".

Todistajat kyllä nöyrästi korjaavat virheensä kun on aihetta, eikä tämäkään ole mikään salaisuus seuran historiassa ollut.

En ole katsonut Tornin merkitystä, mutta minä ajattelen näin, ja huomaa että se on nyt minun ajatukseni:

Vartiotornista:

Ennen vanhaan kaupungit oli muurien sisällä ja muureihin oli rakennettu vartoitorneja josta tarkkailtiin kaupungin elämää. Samalla tavalla nykyinen Vartoitorni seura tarkkailee maailman tapahtumien mekityksen Ramatun profetioiden valossa.

Siitä symbooli .

Onhan tuo sama ajatus, vartiotornista, jokaisessa Vartoitorni lehdessä . Joten se ei ole minun ajátukseni. Tarkistin sen.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

Vartiotornista:

Siitä symbooli .

>>Mutta tuli muutos: Greberin, The New Testament v.1980, esipuheessa tuli ilmi että kääntäjä turvautui "henkimaailmaan" ja se selvittää hänelle miten kääntää vaikeat kohdat.

>>Mainittiin myös että "hänen vaimonsa, joka oli meedio, välitti oikeat vastaukset Greberille Jumalan sanansaattajilta"

>>Näiden syiden vuoksi todistajat katsoivat sopimattomaksi käyttää ko. käännöstä joka oli läheisessä yhteydessä spiritismiin.

Tuo on Vt-seuran virallinen selitys, asia ei kuitenkaan mennyt esittämälläsi tavalla. Vartiotorniseuran selitys vuoden 1980-painoksen esipuheesta on valheellinen jo tämän vuoden 1955 Vartiotorniseuran oman tekstin valossa:

“It comes as no surprise that one Johannes Greber, a former Catholic clergyman, has become a spiritualist and has published the book entitled “Communication with the Spirit World, Its laws and Its Purpose.” (1932, Macoy Publishing Company, New York) In its Foreword he makes the typical misstatement: “The most significant spiritualistic book is the Bible; for its principal contents hinge upon the messages of the beyond to those existing in the present.” (w55 Oct. 1 p. 603)

Ja sama vuotta myöhemmin:

Says Johannes Greber in the introduction of his translation of The New Testament, copyrighted in 1937: “I myself was a Catholic priest, and until I was forty-eight years old had never as much as believed in the possibility of communicating with the world of God’s spirits. The day came, however, when I involuntarily took my first step toward such communication, and experienced things that shook me to the depths of my soul. . . . My experiences are related in a book that has appeared in both German and English and bears the title, Communication with the Spirit-World: Its Laws and Its Purpose.” (w56 Feb. 15 p. 110-111)

Vartiotorniseuran viittaus 1980-painoksen esipuheseen on pelkkä harhautus, koska jo 1950-luvulla on viitattu 1937-painoksen johdantoon, joten spiritismi on ollut Vt-seuran tiedossa. Mutta eipä Vartiotorniseura ole niinkään tunnettu rehellisyydestään, joten vahinkoa tuossa ei syntynyt.

Vartiotorniseuran puuhastelu Greberin ympärillä on surkuhupaisaa. Minulla on kaksi faksimillekopiota WTBTS:n kirjeistä, joissa 20. joulukuuta 1980 kirjeessä kiitellään Johannes Greber Memorial Foundationia vastaanottamistaan kahdesta 1980-painoksesta, kysellen samalla saisiko niitä lisää.

Sitten 10. joulukuuta 1981 WTBTS vastaa Keith Morselle, että sillä on kirjastossaan ainoastaan 1937-painos, eikä WTBTS kuulema tiedä mistä Greberin kirjoja voisi saada, kehottaa kääntymään antikvariaattien puoleen.

Toki saat uskoa ja kunnioittaa valehtelevaa Vartiotorniseuraa kuinka syvästi tahansa, mutta uskottavuuttasi ei millään muotoa lisää tuollainen valikoiva vastailu. Toisaalta siitä on se etu, että joku paremmin Vt-seuran epärehellisyyden tunteva pääsee osoittamaan sen miten asiat todella ovat.

• Pii on 3.0
        minä vaan kirjoitti:

".. minkä raamattu lupaa, ;
        Nyt kun lupauduit kertomaan , niin otetaan Grammata; kirjoitukset esille, ; kysyisin , selitätkö meille Sakaria 3; 1-8 merkityksen . Siinähän ihminen, kuolemasta herätetty Jeshua, seisoo ihmisen"saastaisissa vaatteissa", ( "..kuin saastaiset vaatteet ovat tekomme sinun edessäsi",) Liiton enkelin edessä, ja kuulee hänen välittämänään Korkeimman, Jerusalemin Herran päätöksen, jolla Jeshua riisutaan ihmisen "Vaatteista, " ja siirretään kuolemattomuuteen.
        ..Kun nyt Jeshua ei siinä, ylösnostettuna, ole "Mahtava henkiolento," "Liiton Enkeli, eikä, Ihmisenä ollessaan , eikä liioin kolmiyhteinen Jumala, niin pitäisitkö silti puheen Uskonnon puolesta? .
        Niin no, jokainenhan vastaa täällä kukin oman oppinsa ja halunsa mukaan.
        Tämähän se on kuitenkin se Hyvä tulevaisuus, jonka Raamattu lupaa. Siis että jokaisella on ylösnousemus:
        Kirjoitusten mukaan,

• Markku_Meilo
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Mutta tuli muutos: Greberin, The New Testament v.1980, esipuheessa tuli ilmi että kääntäjä turvautui "henkimaailmaan" ja se selvittää hänelle miten kääntää vaikeat kohdat.

>>Mainittiin myös että "hänen vaimonsa, joka oli meedio, välitti oikeat vastaukset Greberille Jumalan sanansaattajilta"

>>Näiden syiden vuoksi todistajat katsoivat sopimattomaksi käyttää ko. käännöstä joka oli läheisessä yhteydessä spiritismiin.

Tuo on Vt-seuran virallinen selitys, asia ei kuitenkaan mennyt esittämälläsi tavalla. Vartiotorniseuran selitys vuoden 1980-painoksen esipuheesta on valheellinen jo tämän vuoden 1955 Vartiotorniseuran oman tekstin valossa:

“It comes as no surprise that one Johannes Greber, a former Catholic clergyman, has become a spiritualist and has published the book entitled “Communication with the Spirit World, Its laws and Its Purpose.” (1932, Macoy Publishing Company, New York) In its Foreword he makes the typical misstatement: “The most significant spiritualistic book is the Bible; for its principal contents hinge upon the messages of the beyond to those existing in the present.” (w55 Oct. 1 p. 603)

Ja sama vuotta myöhemmin:

Says Johannes Greber in the introduction of his translation of The New Testament, copyrighted in 1937: “I myself was a Catholic priest, and until I was forty-eight years old had never as much as believed in the possibility of communicating with the world of God’s spirits. The day came, however, when I involuntarily took my first step toward such communication, and experienced things that shook me to the depths of my soul. . . . My experiences are related in a book that has appeared in both German and English and bears the title, Communication with the Spirit-World: Its Laws and Its Purpose.” (w56 Feb. 15 p. 110-111)

Vartiotorniseuran viittaus 1980-painoksen esipuheseen on pelkkä harhautus, koska jo 1950-luvulla on viitattu 1937-painoksen johdantoon, joten spiritismi on ollut Vt-seuran tiedossa. Mutta eipä Vartiotorniseura ole niinkään tunnettu rehellisyydestään, joten vahinkoa tuossa ei syntynyt.

Vartiotorniseuran puuhastelu Greberin ympärillä on surkuhupaisaa. Minulla on kaksi faksimillekopiota WTBTS:n kirjeistä, joissa 20. joulukuuta 1980 kirjeessä kiitellään Johannes Greber Memorial Foundationia vastaanottamistaan kahdesta 1980-painoksesta, kysellen samalla saisiko niitä lisää.

Sitten 10. joulukuuta 1981 WTBTS vastaa Keith Morselle, että sillä on kirjastossaan ainoastaan 1937-painos, eikä WTBTS kuulema tiedä mistä Greberin kirjoja voisi saada, kehottaa kääntymään antikvariaattien puoleen.

Toki saat uskoa ja kunnioittaa valehtelevaa Vartiotorniseuraa kuinka syvästi tahansa, mutta uskottavuuttasi ei millään muotoa lisää tuollainen valikoiva vastailu. Toisaalta siitä on se etu, että joku paremmin Vt-seuran epärehellisyyden tunteva pääsee osoittamaan sen miten asiat todella ovat.

http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/who_is_greber.htm

Eli jälleen esimerkki Vt-seuran arkimesta ja sen luotettavuudesta.

• Baltasar ei kirj.

Ystävällisesti hymyillen ja ohjaten heitä peremmälle, kynnyksen yli, jos he sitä ennen tunnustavat ääneen kassasi että Jeesus Kristus on Jehova eli JHWH. On näet nimittäin niin että UT:ssa sana Herra on kreikaksi "Kyrios", ja siksi myös juutalaisten 70 kirjanoppinutta käänsivät: heprean tehdessään hepreankielisestä Tanahkista eli meidän VT:sta keikankielistä käännöstä: tetragrmmin JHWH, joka lausuttiin aina vian: "Adonai", - sanalla Kyrios, eli samalla sanalla kuin uudentestamentin kirjoittajatkin. Siten on kielitieteellisetikin osoitettavissa että: UT:n kirjoittajat tunnustaessaan Jeesuken Kristuksen Herraksi, tarkoittiva juuri ja nimenomaan Adonaita eli JHWH josta Jehovan todistajat käyttävät virheellisesti nimeä Jehova, tarkoittaen juuri JHWH:ta. Jos he siis olisivat osallisia Pyhästä Hengestä he kykenisivät ymmärtäen asian sisällön tunnustamaan kanssasi että: Jeesus Kristus on heidän Jehovansa eli JHWH. Kun he siis ennen astumistaan sisään tekevät kanssasi yhteisen uskontunnuksen sanoen: "Jeesus Kristus on Jehova" - ohjaat heidät entistä leveämmin hymyilllen peremmälle kotiisi, - elleivät he ole sitäennen jo livistäneen vikkelästi puhellen ja päätään pyöritellen oveltasi. Tämä siksi että:

>> Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ETTEI KUKAAN VOI SANOA (ymmärtäen edellisen): "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. >> 1 Kor.12:3.

• Arskavain

Minusta olisi hienoa, että todistajat kävisivät minun luonani. Niin on helppo keskustella aiheesta, mihin on valmistautunut etukäteen - onko keskustelu silloin tasapuolista vai haluaako toinen päästä todellisuudessa niskan päälle ja vakuuttaa siten omasta oikeasta maailmankatsomuksesta ja saada siten tietynlainen moraalinen valta toisen suhteen? Onko sellainen yksipuolinen motiivi mielessä ajatustenvaihtoa vai oman näkemyksen korostamista ts. itsekästä ja rakkaudetonta?

Voit katsoa viimeisen keskusteluni täältä kierrosvalvojan ja erään vanhimman kanssa, jotka ovat omassa uskonnollisessa yhdistyksessä arvostettuja miehiä. Ainoa neuvoni on; Ole oma itsesi. Rakasta aidosti jos motiivisi on jotain muuta olet yhtä kadoksissa sen kanssa, jonka toivot päihittäväsi.

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=1329

• Jos olen ovella sanon:"keskustelen mielelläni,mutta ensin pidetään rukous ja minä pidän sen".Sitten lisään:"Koska teillä on raamatun mainitsema toisenlainen oppi,en voi kutsua teitä sisään.Jatketaan tässä talomme rappusilla".Siinä vaiheessa he ovat jo menneet ja joudun tuon jälkimmäisen sanomaan kuuroille korviile.
        Jos vaimoni on ovella hän sanoo "meillä keskustellaan näistä asioista(raamatusta) kolmisin (Kotonamme kokoontuva kolme)jehovantodistajien oppi ja käytös on niin huonoa (huonoja kokemuksia muista jehovantodistajista joita hän on tavannut) ettei huvita."
        Et näin meillä.

• näätingin naapuri,.,
        m.naat kirjoitti:

Jos olen ovella sanon:"keskustelen mielelläni,mutta ensin pidetään rukous ja minä pidän sen".Sitten lisään:"Koska teillä on raamatun mainitsema toisenlainen oppi,en voi kutsua teitä sisään.Jatketaan tässä talomme rappusilla".Siinä vaiheessa he ovat jo menneet ja joudun tuon jälkimmäisen sanomaan kuuroille korviile.
        Jos vaimoni on ovella hän sanoo "meillä keskustellaan näistä asioista(raamatusta) kolmisin (Kotonamme kokoontuva kolme)jehovantodistajien oppi ja käytös on niin huonoa (huonoja kokemuksia muista jehovantodistajista joita hän on tavannut) ettei huvita."
        Et näin meillä.

Mää tierän et olet Näätinki. Ja kuule. kun mua sit siunaa kun nään sun kirjoituksia. Toivotan sulle, vaimolle ym. suurta Jumalan siunausta elämäänne. Joulu tulee ja vietetään se jeesuksen syntymäjuhlana, ihan sama milloin Jeesus syntyi, mutta silloin juhlitaan!!

• emilia66

Katsoin keskustelusi antamastasi linkistä ja voin vain todeta,että HIENOA!!!
        Pyyteettömyyttä löytyy näinä päivinä hyvin harvoin.

• Markku_Meilo

>>Nyt asettelisinkin kysymykseni entisille todistajille:Mitä minun on sanottava tai kysyttävä heiltä, että he menevät ymmälle tai eivät voi/osaa vastata?

Käytännössä sinun on ilmeisen mahdotonta saada jehovantodistajia hämilleen, asetelma on epätasapainossa. Raamattu on sen verran ristiriitainen ja moniselitteinen, että puhtaasti siltä pohjalta ei edes kannata yrittää, ellei ole todella hyvin perehtynyt Raamatun sisältöön. Ja sitten on muistettava, että jehovantodistajat eivät koskaan myönnä olevansa väärässä.

"Tällä alueella keskustelemme Raamatusta" -väitteestään huolimatta jehovantodistajat eivät keskustele, he sanelevat. Ja vähäkin mahdollinen kuuntelu loppuu siinä tilanteessa kun haistavat joutuneensa alakynteen, samalla alkaa poistuminen. Käytännössä se, että jt myöntäisi olevansa tai Vt-seuran olevan väärässä, on häviävän pieni.

Jehovantodistajan menestyksellisempi torppaaminen edellyttää Vt-seuran vanhankin materiaalin hallintaa, joka tarkoittaa käytännössä samaa kuin entinen jehovantodistajuus ja sen jälkeen hankittua täsmällisempää tietoa.

>>Mikä on asia, joka todistaa, että he ovat harhalahko?

Niinpä, se edellyttää yhteisesti hyväksyttyä Ainoaa Oikeaa (raamatullista) Tottuutta, jollaisen olemassaolosta ainakaan minä en ole tietoinen.

• havainnoija

Hymyile, puhu rauhallisesti ja valehtele olevasi Markku, Arska tai JP ja kirjoittaneesi monta artikkelia todistajista, jotka voi lukea tältä palstalta. Ällistys pällistys tulee olemaan suuri.

• Markku_Meilo

Koska jehovantodistaja tunnistaa ovenavaajan tietotason jo pelkästään terminologiasta, niin ehdotan, että kuka kokee jehovantodistajien käännytyksen tarpeettomaksi tai vastenmieliseksi, varaa eteiseensä lappuja joissa on yhteystiedot sellaiseen henkilöön, joka ottaa riemumielin vastaan jehovantodistajan.

Yksi lappu olisi tällainen:

Markku Meilo
        Puroniityntie 205-13
        00890 HELSINKI

040 040 4121

Kannattaa varmistaa tilanne puhelimella ja mikäli tarpeen, niin haen Siilitien metroasemalta ja palautan samaan paikkaan. Samalla sitoudun siihen, että lähtökohtaisesti tukeudutaan pelkästään Vt-seuran materiaalin ja mitä nyt marginaalisesti Raamattuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2221
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      49
      2108
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1934
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1289
    5. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      274
      1270
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1216
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      56
      1007
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1002
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      934
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      73
      865
    Aihe