Huonekaluja Englannista?

Iikeli

Onkos kukaan muu tilannut? Olen tässä katsellut huonekaluja Suomen kaupoissa, netissä ja sitten Englannin nettikaupoissa. Ja hinnat no sama tuoli täällä maksaa toista tonnia kun sieltä sais kolmeen sataan. Kyseessä ei ole mitkään nyrkkipajat vaan isot tunnetut liikkeet. Nyt sitten mietityttää uskaltaisiko tilata, kyseessä kuitenkin saman tehtaan valmistamat tuotteet. Kertokaa kokemuksia jos kellä on.......

11

1912

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mööbeleitä!

Olethan ottanut huomioon valuuttakurssin, eli että olisi edelleen edukkaampi, kun muunnetaan punnat euroiksi?

Ja olethan ottanut huomioon kuljetuskustannukset, jotka huonekalujen kyseessä ollessa voivat olla varsin korkeat.

Jos kummankin "pointin" jälkeen on edelleen edullisempaa, niin ehkä sitten. Jos kauppa on luotettava.

• Joo valuuttakurssi on niin että 1e=0.9 puntaa. Eli se OK. Kuljetuskustannukset firma aikoi maksaa. Kyseessä iso firma, ei mikään nyrkkipaja. Otin vielä selvää myös tullista ei mene tullia eikä arvonlisäveroa jos tuote on valmistettu Englannissa. Olisko vielä jotain mikä pitäisi ottaa huomioon?

• 13

ei mitään järkeä, rahtikulut tulee suureksi,
      samoin voi vaurioitua, eipä paljoa palautusoikeuksia,
      tilaaminen kannatta vain pienillä ja kalliilla

• Kuljetuskustannukset firma aikoi maksaa. Oletko tilannut? Nimenomaan olisi kiva kuulla oikeita kokemuksia asiasta. Toki aina nettiostamiseen tai ostamiseen liittyy riski mutta mihin ei liittyisi? Ei se suomesta ostaminenkaan kaikinajoin takaa sitä että saat ehjän ja oikean tavaran kotiin. Mitä varten kyselen no kuten eka viestissä totesin hinta-laatu suhde on ihan erilainen kun suomessa. Se on yksi syy kiinnostumiseeni.
        Palautusoikeudet tietysti on vähän firmasta riippuvaisia, mutta monessakin firmassa tuovat itse ja jos toteat että nyt ei oikein ole kunnon tavaraa vievät mennessään. MUTTA niin ei OLE kaikissa firmoissa.

• wwwwwww112
        Iikeli kirjoitti:

Kuljetuskustannukset firma aikoi maksaa. Oletko tilannut? Nimenomaan olisi kiva kuulla oikeita kokemuksia asiasta. Toki aina nettiostamiseen tai ostamiseen liittyy riski mutta mihin ei liittyisi? Ei se suomesta ostaminenkaan kaikinajoin takaa sitä että saat ehjän ja oikean tavaran kotiin. Mitä varten kyselen no kuten eka viestissä totesin hinta-laatu suhde on ihan erilainen kun suomessa. Se on yksi syy kiinnostumiseeni.
        Palautusoikeudet tietysti on vähän firmasta riippuvaisia, mutta monessakin firmassa tuovat itse ja jos toteat että nyt ei oikein ole kunnon tavaraa vievät mennessään. MUTTA niin ei OLE kaikissa firmoissa.

Britit eivät kovin helposti toimita edes kenkiäkään suomeen. monessa nettiputiikissa ei ole toimitusta suomen suuntaan.

• wwwwwww112 kirjoitti:

Britit eivät kovin helposti toimita edes kenkiäkään suomeen. monessa nettiputiikissa ei ole toimitusta suomen suuntaan.

Joo tuntien brittien saituuden kysyinkin asiaa paristakin firmasta. Vastaukseksi sain toisesta että he maksaa rahdin ja toinen kertoi että se maksaa 350e. Kyse ei ole pelkistä nettifirmoista!

• asffsddsfs
        Iikeli kirjoitti:

Joo tuntien brittien saituuden kysyinkin asiaa paristakin firmasta. Vastaukseksi sain toisesta että he maksaa rahdin ja toinen kertoi että se maksaa 350e. Kyse ei ole pelkistä nettifirmoista!

http://www.worldfreight.co.uk/inventory.shtml

• kyllä kannattaa

Olen itse tilannut, esim. Ikon M:stä. (Laiva)rahti tulee mukaan hintaan kun siirtyy nettikaupassa kassalle, joten yllätyksiä ei maksuvaiheessa enää ole. Pitää vain varautua siihen että toimitukset voivat kestää yllättävän kauan (esim. 6kk) ja paketit eivät kaikki välttämättä saavu samaan aikaan. Niiden saapuessa olet todennäköisesit jo joutunut maksamaan luottokorttilaskusi reklamointi on tehty Suomesta käsin hieman hankalaksi koska paketteja ei saa enää oikein kursittua kasaan kun ne on avattu ja kuljetuksessa voi tapahtua vaikka mitä, esim. tuote voi olla vioittunut saapuessaan. Olen itse kommunikoinut virheistä lähettäjän ja kuljetusfirman kanssa sekä sähköpostitse että puhelimitse, esim. UK:hon soitettaessa pitää varautua puhelukuluihin. Tuotteiden laatu on kuitenkin ollut erinomainen, ja koska hinnat ovat niin paljon edullisemmat, omasta mielestäni tämä menettely kannattaa, jos on valmis ottamaan pienen riskin :).

• Epävarma

Mukava tietää, että joillain on positiivisiakin kokemuksia. Olemme suunnitelleet myös ostavamme Englannista sohvakaluston ja myyjä on luvannut toimittaa satamaan Suomessa. Paljonko teidän rahtinne maksoi ja kuinka paljon tavaraa toitte? Maksoitteko tullimaksun? Mihin satamaan tavarat tuli?

• voivoi1

Ikon M:n tuotteet ovat halpoja, koska ne eivä ole aitoja.

• öymäigööd

Ai miten ei oo aito, sohva ei olekaan sohva? Vaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2499
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1639
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      133
      1613
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      1334
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      66
      1328
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1160
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      254
      1102
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      966
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      889
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      21
      886
    Aihe