Goodride snow master 601

talvi gummit

Tommoset kitkat tuli tilattua kun oli yli puolet halvemmat kun paikallisen rengasliikkeen kauppaamat edukkaimmat talvikumit koossa 185/60-14,pinnattuja en huolinut.
Kesä goodrideillä ajelin viime kesän eikä voi missään suhteessa moittia.olivat jopa hiljaisemmat kun edelliset merkki kummit.
Kai nämä talvihalpikset aikas kehnoja pakkasessa on.
Onko kellään kokemusta moisista?

7

4352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

Toista talvea on tuollaiset alla, ostin kun ei ollut oikein varaa kalliimpiinkaan. Vähän arvelutti, mutta ihan hyvin niillä on pärjännyt, ei ole lähtenyt kertaakaan luistelemaan, tosin aika rauhallisesti on ajeltukin. Ainakin nämä Kainuun korkeuden pakkaset on mennyt ihan ok. Joskus tuntuu että sutii liikkeellelähdössä jäisellä pinnalla ehkä vähän enemmän kuin aiemmin olleet Michelinin nastat.

• nasta myös

Kyllä vaan, kitka sutii jäisellä pinnalla hieman enemmän kuin nastarengas ja sutii myös märällä sateen kastelemalla asfaltilla reilusti enemmän kuin kesärengas. Se on ainoa ominaisuus, jota omissa kitkoissa voisi sanoa jonkinlaiseksi haitaksi. Muuta "vikaa" en ole omista kitkoista löytänyt. Ei minulla tosin Goodridea ole, vaan Hakkikset. Tänään aamulla oli niin liukas jääkeli, että kitkat ja nastat olivat pidoltaan tasan yhtä huonot. Niin lähdöt, kaarreajot ja jarrutukset olivat molemmilla gummeilla todella maltillista puuhaa. Ainoa keliin sopiva rengas olisi ollut jääratarengas.

Goodride oli mukana jossain tämän talven testissä ja sen saama arvosana oli aika karua luettavaa. Renkailla pärjäsi jotenkuten, jos ajoi maltillisesti, mutta hieman reilumpi vauhti kostautui heti pidon äkillisenä menetyksenä. Ei liene suurtakaan hätää, jos malttaa olla kepittämättä. En muista, oliko kyseessä kotimainen vai ulkomainen testi.

• aasintuntia

Jotkut renkaat sutii enemmän, jotkut vähemmän. Jos rajoituksia aikoo noudattaa ja ennakoi tilanteita riittävästi, kaikella pärjää. -eiköhän nuo paremmin pidä kuin kuluneet kesärenkaat, ja on uudet ja lailliset.

• Hulkko Lpr:sta

Erehdyin itsekin tilaamaan samaiset renkaat nettikaupasta, kun luulin halvalla saavani. Kotiin toivat samaan hintaan. Soittelin sitten kierroksen rengasliikkeisiin vanteille asennus mielessäni. Voi perk. Halvin asennus 45 euroa kierros. Hintaahan noille tuli melkein samanverran, kuin rengasliikkeen "tarjouksessa" oleville merkkirenkaille. Vitutu.sta lisäsi vielä se, että naapurini osti kevättalvella "poistomyynnistä" Continentalin nastarenkaat halvemmalla, mitä minä maksoin noista Kiinalaisista luistorenkaista. Kovemmalla pakkasella ne ei pidä sitäkään vähää, mitä lauhemmalla säällä. Kyllä vit.utti, kun tuli ostettua. Rengasliikkeistäkin saa kuulemma ostettua kumit niin, että maksaa vaikka renkaan kuukaudessa,joten Per Saukinenkin voi ostaa hyvät renkaat. Ensimmäiset ja viimeiset renkaat,jotka tilaan netistä. Ja varmasti viimeiset Kiinalaiset.

• Talvi gummit
        Hulkko Lpr:sta kirjoitti:

Erehdyin itsekin tilaamaan samaiset renkaat nettikaupasta, kun luulin halvalla saavani. Kotiin toivat samaan hintaan. Soittelin sitten kierroksen rengasliikkeisiin vanteille asennus mielessäni. Voi perk. Halvin asennus 45 euroa kierros. Hintaahan noille tuli melkein samanverran, kuin rengasliikkeen "tarjouksessa" oleville merkkirenkaille. Vitutu.sta lisäsi vielä se, että naapurini osti kevättalvella "poistomyynnistä" Continentalin nastarenkaat halvemmalla, mitä minä maksoin noista Kiinalaisista luistorenkaista. Kovemmalla pakkasella ne ei pidä sitäkään vähää, mitä lauhemmalla säällä. Kyllä vit.utti, kun tuli ostettua. Rengasliikkeistäkin saa kuulemma ostettua kumit niin, että maksaa vaikka renkaan kuukaudessa,joten Per Saukinenkin voi ostaa hyvät renkaat. Ensimmäiset ja viimeiset renkaat,jotka tilaan netistä. Ja varmasti viimeiset Kiinalaiset.

Toi posti 2 rengasta loppuja kahta olen odotellu 4 päivää.2 ekaa tuli ihan ajallaan lopuista ei tiedä.
        Aikas outoja nuo rengas on-linen lähetykset,koskaan en ole saanu kaikkia samana päivänä.
        No Goodride snow masterit ei kyllä juurikaan kelpaa suomen talveen,ovat todella kovat ja kulutuspintaa on vain7.5 mm,joka on aikas vähän kitkarenkaalle.
        Harraste autoonhan nuo tulee,joten kai niillä jotenkin pärjää talven vähät ajot.Ajelen sitte kesällä loppuun jos ne nyt kesäkumeiksi kelpaavat.

• Paavot.

Kiinan kumit on täysin passeleita autoon alle laittaa. Kysymys on enemmänkin siitä vastakkainasettelusta kitkat / nastat. Jokainen tavallaan. Itse nyt kitkaillut pari talvea, kun auton mukana sellaiset uusina sain. Pärjäähän niillä. Mutta sen sanon että kun itse ostan talvirenkaita valitsen nastat.

• erkki561

Itse tilasin kanssa Goodride talvirenkaat, kitkana SW608 175/65-14
      Suomalaisesta verkkokaupasta sai huomattavasti halvemmalla kuin Saksasta.

http://www.renkaat-netista.fi sai sarjan toimituskuluineen 185,30 eurolla, kun esimerkiksi Rengas Onlinessa olisi maksanut toimitettuna 194,80 euroa. Tavara tuli perille kahdessa päivässä, tuolta Rengas Onlinestä kesti kaverin tilauksessa kolme viikkoa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27