Hei! Sattuisiko joku tietämään, että jos on valmistunut lääkäriksi ja erikoistuu sitten johonkin alaan, niin miten se käytännössä tapahtuu? Eli onko se vaan yliopistolla monta vuotta, vai työllistyvätkö erikoistuvat lääkärit sairaaloihin ja oppivat ns. käytännössä? Ovatko yhdessä sairaalassa aina kuinka kauan? Kiitos jos joku osaa vastata, kaipaisin tietoa kovasti.
Jatko-opiskelija, erikoistuva lääkäri
3
434
Vastaukset
- kyllä juu
Eli juu, kun valmistuu lääkäriksi kuuden vuoden jälkeen valmistuu siis lääketieteen lisensiaatiksi. Tämän jälkeen lääkäri saa työskennellä toisen valvonnassa. Jotta voi työskennellä "ilman valvontaa" täytyy työskennellä tietyillä sektoreilla ja saada "eurolääkärin" nimike.
Erikoistuminen kestää 5-6-x vuotta ja tapahtuu lähinnä työskentelemällä sairaalassa "sairaalalääkärinä". Eli käytännössä kierrellään oppimassa eri lääkäreiltä eri osastoilla. Tähän vaiheeseen kuuluu myös teoriaopiskelua. Tämä on se erikoistuminen, mistä yleensä puhutaan. Eli jatkokoulutus erikoislääkäriksi.
Se vaihtoehto, missä istutaan yliopistolla lisää, on se vaihe, kun halua lääketieteen tohtoriksi. Eli tieteellinen jatkotutkinto.
Ja kannattaa kysellä lisää muualla kuin amk-palstan puolella.- aloittaja
Kiitos vastauksista=) Anteeks voi olla tyhmä kysymys, mut mikä palsta olis hyvä tähän kysymykseen? Etin opiskelusta mut ei ollu Yliopisto-opiskelupalstaa tai sitten olen vain erittäin huono etsimään.
- ...
aloittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksista=) Anteeks voi olla tyhmä kysymys, mut mikä palsta olis hyvä tähän kysymykseen? Etin opiskelusta mut ei ollu Yliopisto-opiskelupalstaa tai sitten olen vain erittäin huono etsimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897