Onko liian myöhäistä?

jääkiekko fani

Elikkäs.

Onko 16 (täytin noin kuukausi sitten) vuotiaana liian myöhäistä aloittaa jääkiekko. (uudestaan). Olen harrastanut aiemmin lopetin siinä joskus 11 vuotiaana. Harrastin about 3 vuotta, lopetin kun tuntui että aikaa ei ole. Tyhmä olin toisin tekisin jos saisin toisen tilaisuuden =(. Joten onko nyt liian myöhäistä aloittaa uusiksi, ihan kunnolla ylös päin tähdäten ei vain ajan kuluksi? Aina olen jääkiekkoa seurannut mutta nyt vajaa vuosi sitten rupesi kiinnostamaan sen alotus ihan kunnolla, siinä muuta voinut ajatellakkaan =)! Voi sitä fiilistä mikä silloin oli. Olin aivan pää pilvissä kun ajattelin sitä kun pääsee aloittamaan taas! isäni ei kuitenkaan löytänyt joukkoetta (jotenkin tuntuu että se edes yrittänyt kunnolla). Joten olin aika maassa monta kuukautta. Mutta en voi vain luovuttaa, vai voinko? Pakko minun on edes yrittää! Asun Helsingissä. Onko se mahdollista, jos on niin mistä sellasen seuran löytäisi? Motivaation puutetta ei ole. Jääkiekon harrastamisen eteen tekisin mitä vaan! Käyn joka talvi luistelemassa / vetelemässä ulko jäillä vähintään pari kertaa viikossa. Eli kyllä ne perus taidot vieläkin on ja jos pääsisi aloittamaan treenaisin kovaa tahtia. On oma kuntopyörä jolla vedin tunnin per päivä vielä kun luulin että se joukkoe löytyy. Salilla käymisen aloitan tässä lähipäivinä. Asun melko lähellä itäkeskusta.

Auttakaa minua!

18

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harraste
      • jääkiekko fani

        Oho ei ois ikä este. Mutta onks tollasest mitää mahiksii päästä mihkään? Vai pelataanko vaan pelaamisen ilosta vähän sen käsityksen sai. "Easy Hockey:ssä ei ole menestystavoitteita eikä harjoituspakkoa." Kun menestymistavotteitahan ois :).


      • Dukaatti
        jääkiekko fani kirjoitti:

        Oho ei ois ikä este. Mutta onks tollasest mitää mahiksii päästä mihkään? Vai pelataanko vaan pelaamisen ilosta vähän sen käsityksen sai. "Easy Hockey:ssä ei ole menestystavoitteita eikä harjoituspakkoa." Kun menestymistavotteitahan ois :).

        Jos haluat jääkiekosta itsellesi parin vuoden päästä ammatin, kannattaa sinun mennä ehdottomasti pelaamaan Jokereihin tai Hifkiin. Otat vain yhteyttä vaikka B-ikäisten valmennukseen tai joukkueenjohtajaan niin he kertovat seuraavien treenien ajat. Sinne vain avoimin mielin mukaan. Varaudu kuitenkin kovaan kilpailuun peliajasta. Voit joutua aluksi sarjapeleissä 2-3 kuukauttan istumaan pääosin vaihtopenkillä ennen kuin tuntuma palaa ja kiekot alkaa uppoamaan reppuun. Uskon jo huhtikuussa play off huuman aikaan sinun saavan kuitenkin kiitoksena treenistä aika isoakain roolia joukkueessa: asenne ratkaisee!


      • jääkiekko fani
        Dukaatti kirjoitti:

        Jos haluat jääkiekosta itsellesi parin vuoden päästä ammatin, kannattaa sinun mennä ehdottomasti pelaamaan Jokereihin tai Hifkiin. Otat vain yhteyttä vaikka B-ikäisten valmennukseen tai joukkueenjohtajaan niin he kertovat seuraavien treenien ajat. Sinne vain avoimin mielin mukaan. Varaudu kuitenkin kovaan kilpailuun peliajasta. Voit joutua aluksi sarjapeleissä 2-3 kuukauttan istumaan pääosin vaihtopenkillä ennen kuin tuntuma palaa ja kiekot alkaa uppoamaan reppuun. Uskon jo huhtikuussa play off huuman aikaan sinun saavan kuitenkin kiitoksena treenistä aika isoakain roolia joukkueessa: asenne ratkaisee!

        Meinaatko tosiaan että pääsee tän ikäisenä sinne mukaan :)? Olisi unelmieni täyttymys päästä taas pelaamaan ihan kunnolla


      • Dukaatti
        jääkiekko fani kirjoitti:

        Meinaatko tosiaan että pääsee tän ikäisenä sinne mukaan :)? Olisi unelmieni täyttymys päästä taas pelaamaan ihan kunnolla

        No se joukkue on tarkoitettu just sinun ikäisillesi. Ne jaetaan jääkiekossa niin että tietyn ikäiset pelaa omissa porukoissaan. Siksi on sama minkä ikäisenä aloitat lätkän kun ei se aloittamis ikä ratkaise vaan sinun biologinen ikäsi. Ei myöskään jaeta kuten panissa ja nyrkkeilyssä painoluokkien mukaan. Eli menet vaan just siihen sinun ikäislle tarkoitettuun porukaan. Unelmasi toteuu kyllä ja muista, että asenne ratkaisee!


      • Harraste
        Dukaatti kirjoitti:

        No se joukkue on tarkoitettu just sinun ikäisillesi. Ne jaetaan jääkiekossa niin että tietyn ikäiset pelaa omissa porukoissaan. Siksi on sama minkä ikäisenä aloitat lätkän kun ei se aloittamis ikä ratkaise vaan sinun biologinen ikäsi. Ei myöskään jaeta kuten panissa ja nyrkkeilyssä painoluokkien mukaan. Eli menet vaan just siihen sinun ikäislle tarkoitettuun porukaan. Unelmasi toteuu kyllä ja muista, että asenne ratkaisee!

        ei enää pääse mihinkään sm sarjan tai 1 divarin joukkueeseen, kyllä siellä pelikäsitys ja muut asiat on pelaajilla niin paljon paremmat. Valitse vain suosiolla harraste taso, voit jatkaa peliuraasi ikämiehiin vaihtaen joukkuetta.


      • Sippi ja vasara
        Harraste kirjoitti:

        ei enää pääse mihinkään sm sarjan tai 1 divarin joukkueeseen, kyllä siellä pelikäsitys ja muut asiat on pelaajilla niin paljon paremmat. Valitse vain suosiolla harraste taso, voit jatkaa peliuraasi ikämiehiin vaihtaen joukkuetta.

        Se on just niin, että mitä vanhemmiksi tullaan, sitä tärkeämpi on pelikäsitys. Tämän takia voitkin päästä, kun aiemmin aloittaneet tyhmät luistelijat ja kuntoihmeet törmäävät näihin pelikäsityksen ja pelinluvun ongelmiin. Riippuu siis sun pelikäsityksestä. Jokainen osaa sen verran luistella, että B:N SM-sarjassa pystyy pelaamaan.


      • 15+8
        Dukaatti kirjoitti:

        Jos haluat jääkiekosta itsellesi parin vuoden päästä ammatin, kannattaa sinun mennä ehdottomasti pelaamaan Jokereihin tai Hifkiin. Otat vain yhteyttä vaikka B-ikäisten valmennukseen tai joukkueenjohtajaan niin he kertovat seuraavien treenien ajat. Sinne vain avoimin mielin mukaan. Varaudu kuitenkin kovaan kilpailuun peliajasta. Voit joutua aluksi sarjapeleissä 2-3 kuukauttan istumaan pääosin vaihtopenkillä ennen kuin tuntuma palaa ja kiekot alkaa uppoamaan reppuun. Uskon jo huhtikuussa play off huuman aikaan sinun saavan kuitenkin kiitoksena treenistä aika isoakain roolia joukkueessa: asenne ratkaisee!

        Luuletko että 5 vuotta sitten lopettanut pääsee jokereiden tai hifkin b:hen :DDDDDDDDDDD herääs ny! Se valmentaja ei ees jäälle sua päästäs kun kuulis sun taustan. Sinne riittää pelaajia muualtakin kun koti sohvalta sori nyt vaan...


      • Hockey1
        jääkiekko fani kirjoitti:

        Meinaatko tosiaan että pääsee tän ikäisenä sinne mukaan :)? Olisi unelmieni täyttymys päästä taas pelaamaan ihan kunnolla

        Kuinka kävi?


      • DreamOfMirrors
        Hockey1 kirjoitti:

        Kuinka kävi?

        Oikeudenmukaisuus toteutui eli paha oli saava palkkansa.


    • pöö123

      voiko alottaa 12 vuotiaanaa lätkän jos ei ole aikaisemmin vielä harrastanut?

      • u

        kyllä voi ! ja voi vielä päästä huipullekki!


    • 15v

      kyllä voi alottaa !! itte alotin 15 vuotiaan ja ihan hyvin menee intohimo on tärkeintä !! kysele lähi sueroista lisää

      • miksei1

        olen 16v haluan harrastaa jääkiekkoa pääsenko ihan kunnon joukueeseen harrastaa jos ei ole harrastanut aikasemmin :) ?


      • kalpanmutteri

        kunnon joukkueeseen pääset vain patjaksi jos olet tyttö


      • 13.vtyttö
        kalpanmutteri kirjoitti:

        kunnon joukkueeseen pääset vain patjaksi jos olet tyttö

        Kun kerran jääkiekko tuli puheeks niin haluisin vaan tietää, et onks 14-vuotiaana myöhäistä alottaa missään joukkueessa? Oon nyt 13, mut en usko et ehtisin enää tänä vuonna alottaa, ku uus vuos alko jo. En oo koskaan aikasemmin harrastanu kunnolla mitään joukkue lajeja, mut osaan luistella sen verran hyvin, että perustaidot (takaperin luistelu ja sirklaus mukaan lukien) on hallussa. Voisitteko pliis vastata mulle? Haluaisin nimittäin oikeesti alottaa sen. Voisitteko myös mahdollisesti kertoa mistä mun kannattas alkaa ettiä? Kiitos ihan tosi paljon jos vastaatte.


    • nytalkaapeitoheiluu

      jos patjan hommia etsit ,niin rohkeesti yhteyttä lätkä jengin jojoon jonka nimi on mela masa. se osaa kertoa asioista niiden oikeilla nimillä.

    • Kvg99999

      Googlaa, ei paljon voi sanoa seuroja kun en tiedä onko kysyjä Helsingistä vai Rovaniemeltä. Molemmista löytyy kuitenkin tyttöjoukkueita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe