Kyselen suuntaviivoja että miten älykännykkää varten voisi pystyttää esim. testikäyttöön TCP-palvelimen johon kännykässä pyörivä client-ohjelma voisi olla yhteydessä. Julkinen osoite tarvitaan palvelimessa.
Millainen teknologia olisi järkevä? Onko palvelimen pakko olla käännetty (ja siis platformi-kohtainen) ohjelma? Vai onnistuuko TCP-palvelimen teko esim. PHP:llä?
Http-palvelin olisi tietysti helppo platformista riippumaton ratkaisu, mutta eihän selaimella käytettävässä palvelussa ole sitä samaa hohtoa :-)
Clientti-ohjelma lienee helppo tehdä Symbian-puhelimelle Qt:lla, mutta eipä pelkässä clientissa ole paljon ideaa...
Miten palvelin älykännykälle?
aloittelija mää oon
2
424
Vastaukset
- aloittelija mää oon
Ainakin PHP:llä voi tehdä socket-ohjelmointia kuten seuraavasta linkistä ilmennee:
http://www.devshed.com/c/a/PHP/Developing-an-Extensible-TCP-Server-with-Sockets-in-PHP/ - keksa1
ulos jotain muuta tauhkaa kuin html-koodia. Clienttisi ymmärtäisi sen, mutta selain ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897209- 353811
- 453400
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402552- 2082336
- 412332
- 1232226
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292139Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401789