Siispä 10W40 Mobilin puolisynteettinen tekee paksun vaalean vaahdon öljykorkkiin,aiemmin oli käytössä täyssynteettinen Mobil Synt S eikä vaahdonnut,vaihdatin öljyt "nyrkkipajalla",laittoivat ilmeisesti sitä mitä nurkkkapöntöstä sattui löytymään,onko vaahdosta haittaa,auto on toki 15v.vanha Ford.Asiallisia vaustauksia mielellään odotan.
Mobil Super 2000 vaahtoaa
13
3645
Vastaukset
- joku vain
Onko ollut pätkäajoa nyt kosteana aikana? Voisi auttaa, jos ajaisi pitemmän lenkin, jotta kone ennättää lämmetä kunnolla ja tuulettaa höyryt pois koneesta. Voihan se olla kannentiivistekin joka vuotaa...
- bvggtrnnhdgee
Voi siitä haittaa olla, vaahto tukkii huohottimen ja se saattaapi vaikka jäätyä pakkasella.
Kannattaa kokeilla edellisen ehdottamaa lämpimäksi ajoa. - drhtrsjys
Mulla mobilin new life öljy ymmärtääkseni parasta mobilia ja aavistus sinappia täyttökorkin alapinnassa se on nimenomaan tuo pätkäajo minkä johdosta kosteus jää koneeseen. Edellisessä autossa sitä mönjää oli korkissa 5mm ja peukalon mentävä täyttöputli usein puoliksi tukossa!
- ex-patonki
Enää en muista mitkä öljyt olivat pahimpia huohotinputken tukoksissa.
Sitroenin ja Peugeotin koneissa taannoin kiusallinen vika.
Joillain öljyillä ilmiö kuulemma pahempi. Minulla sitä taisi kyllä tapahtua merkistä riippumatta... - tai vähempi
ex-patonki kirjoitti:
Enää en muista mitkä öljyt olivat pahimpia huohotinputken tukoksissa.
Sitroenin ja Peugeotin koneissa taannoin kiusallinen vika.
Joillain öljyillä ilmiö kuulemma pahempi. Minulla sitä taisi kyllä tapahtua merkistä riippumatta...tuo "vaahtoaminen" on siitä johtuva että kone huohottaa jostain syystä. Ei ole siitä kiinni mikä liemi koneessa sisällä.
- vaahtoaja
tai vähempi kirjoitti:
tuo "vaahtoaminen" on siitä johtuva että kone huohottaa jostain syystä. Ei ole siitä kiinni mikä liemi koneessa sisällä.
Ajan päivittäin puoli tuntia yhteensuuntaan töihin ja moottoritietä melkein yhtä soittoa,kone siis lämpenee normaalisti ja käy erittäin hyvin,ei syö öljyä eikä savuta,mitähän sille mahdolliselle huohotukselle voisi tehdä,oisko kotikonsteja?
- joku vain
vaahtoaja kirjoitti:
Ajan päivittäin puoli tuntia yhteensuuntaan töihin ja moottoritietä melkein yhtä soittoa,kone siis lämpenee normaalisti ja käy erittäin hyvin,ei syö öljyä eikä savuta,mitähän sille mahdolliselle huohotukselle voisi tehdä,oisko kotikonsteja?
Hyvä kotikonsti: KOVAA AJOA!
Jos moottori kerran toimii hyvin, käy siististi, vetää hyvin eikä syö öljyä eikä jäähdytysnestettä, niin mitäpä sile voisi tehdä?. Tarkistelee vain säännöllisin väliajoin öljyjen ja nesteiden määrät ja vaihtelee niitä ohjeiden kukaan. Autohan on käyttöä varten...
Voi muuten olla, että se puolen tunnin ajokin näin kosteana ja viileänä aikana on vielä liian lyhyt aika haihduttamaan kaikkia höyryjä sieltä koneesta. Mutta kyllä sieltä paikat puhdistuu kunhan kesähelteet tulee... - kotikonsteja
vaahtoaja kirjoitti:
Ajan päivittäin puoli tuntia yhteensuuntaan töihin ja moottoritietä melkein yhtä soittoa,kone siis lämpenee normaalisti ja käy erittäin hyvin,ei syö öljyä eikä savuta,mitähän sille mahdolliselle huohotukselle voisi tehdä,oisko kotikonsteja?
Kotikonsteja ei oikein ole, tietysti riippuu millaiset taidot ja välineet omistaa. Mutta kyllä venttiilipuolelta lähtisin vikaa hakemaan. Olikos tuon ikäisessä Fordissa vielä puikkokone, riippuu tietysti myös mallista?
- joku vain
kotikonsteja kirjoitti:
Kotikonsteja ei oikein ole, tietysti riippuu millaiset taidot ja välineet omistaa. Mutta kyllä venttiilipuolelta lähtisin vikaa hakemaan. Olikos tuon ikäisessä Fordissa vielä puikkokone, riippuu tietysti myös mallista?
Venttiilivarren kumitiivisteitäkö meinaat? Jos ne ovat rikki, niin syö se sitten kyllä öljyäkin...
- _666_
joku vain kirjoitti:
Venttiilivarren kumitiivisteitäkö meinaat? Jos ne ovat rikki, niin syö se sitten kyllä öljyäkin...
voi olla että sylinteristä pääsee vuotamaan painetta kampikammioon männän tai venttiilien kautta..
ei siihen oo muuta kuin vaihtaa eri merkin öljyt,joko nesteen tai teboilin.Aikoinaan oli kyllä sama vika teboilin öljyillä,mutta sen ovat saaneet poistettua.
- annapalaavaaaan
jos öljykorkkiin tulee sitä majoneesia. Se on vaan veden ja öljyn muodostamaa emulsiota, ihan normaalia. Huohotinletkut saattaa joissakin autoissa kyllä jäätyä, mutta se ei ole juuri öljystä kiinni. Kone kuumaksi niin häviää, mutta se öljykorkki vaan ei ihan vähällä lämpene.
- seurata tarkkaan
Mulla Volvo V70 2.6 tdi vm. 98 alko vaahtoamaan ja koneessa oli Mobil ykkönen. Kuukauden päivät ja meni öljypumppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307