Kysyy eräs joka meinataan kävellä yli
Eikö Seriffilä ole enää asiaa palstalle
71
587
Vastaukset
- on murhe tullut?
Mittees se teuta? Ekkös sää ole saanut täällä vappaasti tehdä avauksia. Olet kertonut Agricolan kääntämästä Raamatusta, papin antamasta uudesta kasteesta, kahdesta ahtaasta portista, kahdesta kulmakivestä ja joulun siirtämisestä vuonna 2009.
Ja hauskaa on sulla ollut melkein 18 tuntia vuorokaudessa. Mikäs nyt on tullut esteeksi?- teu
Sinun mielestä en ole ihminen ollutkaan , mutta muista mitta voi tulla täyteen .
Etkös tässä taannoin ollut sitä mieltä että sheriffi on ollut liian tiukkaotteinen, sellaista olin aistivinani. Eikö tämä sallivampi linja kelpaakaan?
- teu
pitää lukea viestejä , olisiko joku jäänyt väliin.
- bobitza
sinä,seriffi,olet huomannut,täällä panetellaan joskus tosi rumin kirjoituksin?Eihän kaikilla ole ulosanti yhtä hyvä kaikilla.Sitä ei pitäisi sietää että asiakasta moititaan jostain ulkoisesta seikasta.Eikö heidän pitäisi olla onnellisia Taivaan Isille omasta oikeinkirjoituksestaan.Muuten kyllä ihan jees että kaikki saavat tai saisivat tuoda omat näkemyksensä(ymmärryksensä)vapaasti,kunhan ottaa Kristuksen Rakkautta edes hiukkasen mukaan sekä myötäymmärrystä.lämmöllä peppiina . Minä uskon,hän ei ole ilkeämielinen(heitä täällä kyllä löytyy aika liuta,kyllä minäkin osaan)Vastausta odotan,totuuden hengessä,lämmöllä peppiina ps,vihne vastasi aina kysymyksiini,sen verran oli todella avoin ja rehellinen.
- teu
Meillä on kaksi nettiä ja yksi sähkö posti , siinä mielessä olen lapsipuolen asemassa , siksi
haluaisin että systeemi voisi olla toisen lainen , varmaan hankala voi olla etten voi toimia
sinun sääntöjen puitteissa .
- voi voi
Jokainen lukemaan ja kirjoittamaan kykenevä henkilö tietää mistä tässä sinun tapauksessasi on kysymys. Emme halua tuollaista fanaattisesti tuotettua sekamelskaa tänne, se häiritsee rakentavan keskustelun syntymistä. Asiaa ei helpota se ettet itse tiedosta keskustelua häiritsevää toimintaasi ollenkaan toisten kirjoittajien kannalta katsottuna.
- teu
Luuletko , että sinä olet ainoa lukutaitoinen .
- teu
teu kirjoitti:
Kuinka mahtaa olla omat jauhot pussissa , eikö riitä entiset näytteet ,
minä varmaan olen huono itseni puolustaja , ja siksi pyysinkin tänne
jonkun joka ei "siehota " muitten asioissa . Kirjoitukset on kyllä Rovastitasoisen ,
joka varmasti on osannut kaikki alkukielet , siis paljon enemmän kuin sinä .
Sinulla on kummallinen tarve tehdä toisesta lättänä , sitä minä en ymmärrä
voisihan , tähän maailmaan mahtua muitatakin kuin sinä . - teu
Saada tieto Hyvästä ja pahasta HÄNEN Ilmoitussanastaan , kuten Hän sanoo siinä: "Älkää tehkö ... Jokainen sitä , mitä hänen omasta mielestään on oikein ... mitä minä Jumala käsken , noudattakaa tarkoin,"
5 Moos. 12:8 , 32 . " Sen ratkaisemisessa , mikä on hyvä , mikä paha , mikä oikeaa ja mikä väärää , ihmiset
alkoivat saatanan eksyttäminä kuvitella olevansa "niinkuin Jumala". Tämä on kaiken syntielämän ja synnin
tekemisen lähde ja syy : " Synti on laittomuus" 1 Joh. 3:4.
Jumalan lain , Hänen käskyijensä rikkomista ja omansydämmen mielihalujen noudattamista , " hän Ihmnen
luopui minusta ja kulki omansydämensä tietä ", Jos. 57:17. - älä edes yritä
teu kirjoitti:
Tiedän varmuudella vain yhden tällä palstalla jolla on luetun ymmärtämisessä ja kirjoittamisessa vaikeuksia.
Yritätkö kiertää sen näillä vääristelevillä hyökkäyksilläsi?
Rakkauden kanssa tällä asialla ei ole merkitystä kuin sikäli, että suuttuisin tuollaisesta vääristelystä ellen ymmärtäisi mistä on kysymys. - näin se vaan on
teu kirjoitti:
Kuinka mahtaa olla omat jauhot pussissa , eikö riitä entiset näytteet ,
minä varmaan olen huono itseni puolustaja , ja siksi pyysinkin tänne
jonkun joka ei "siehota " muitten asioissa . Kirjoitukset on kyllä Rovastitasoisen ,
joka varmasti on osannut kaikki alkukielet , siis paljon enemmän kuin sinä .
Sinulla on kummallinen tarve tehdä toisesta lättänä , sitä minä en ymmärrä
voisihan , tähän maailmaan mahtua muitatakin kuin sinä .Et voi tehdä millään konstilla tyhjäksi niitä ongelmiasi joista täällä on kirjoitettu. Tunnustamalla ensiksi itsellesi tosiasiat ja vähentämällä viestejäsi neljännekseen nykyisestä tasosta, voit parhaiten vaikuttaa.
Myöntämällä tosiasiat et menetä mitään. Asettummalla niitä vastaan ja hyökkäilemällä toisia kirjoittajia vastaan, menetät paljon. - koitas rauhottuu
teu kirjoitti:
Saada tieto Hyvästä ja pahasta HÄNEN Ilmoitussanastaan , kuten Hän sanoo siinä: "Älkää tehkö ... Jokainen sitä , mitä hänen omasta mielestään on oikein ... mitä minä Jumala käsken , noudattakaa tarkoin,"
5 Moos. 12:8 , 32 . " Sen ratkaisemisessa , mikä on hyvä , mikä paha , mikä oikeaa ja mikä väärää , ihmiset
alkoivat saatanan eksyttäminä kuvitella olevansa "niinkuin Jumala". Tämä on kaiken syntielämän ja synnin
Jumalan lain , Hänen käskyijensä rikkomista ja omansydämmen mielihalujen noudattamista , " hän Ihmnen
luopui minusta ja kulki omansydämensä tietä ", Jos. 57:17.Pyri vaikuttamaan oman elämäsi ongelmiin, äläkä teeskentele muiden opettajaa. Syntisellä ei ole muuta turvaa kuin Jumalan armo ja rakkaus, ei sinullakaan. Piste!
Oman sydämen mielihaluja! Niitähän sinäkin noudatat joka päivä, niin kuin kaikki muutkin, älä sinä ryhdy tekopyhänä täällä hurskastelemaan, petät ainoastaan itseäsi tuollaisilla. - teu
näin se vaan on kirjoitti:
Et voi tehdä millään konstilla tyhjäksi niitä ongelmiasi joista täällä on kirjoitettu. Tunnustamalla ensiksi itsellesi tosiasiat ja vähentämällä viestejäsi neljännekseen nykyisestä tasosta, voit parhaiten vaikuttaa.
Myöntämällä tosiasiat et menetä mitään. Asettummalla niitä vastaan ja hyökkäilemällä toisia kirjoittajia vastaan, menetät paljon.kuka sitä SITTEN tekee ellen minä ,
- näin toimitaan
teu kirjoitti:
kuka sitä SITTEN tekee ellen minä ,
Aina silloin tällöin asiallinen viesti, huolellista jälkeä, se riittää.Vaan sinun asiasi on katsoa että omat kirjoituksesi on asiallisia .
- teu
älä edes yritä kirjoitti:
Tiedän varmuudella vain yhden tällä palstalla jolla on luetun ymmärtämisessä ja kirjoittamisessa vaikeuksia.
Yritätkö kiertää sen näillä vääristelevillä hyökkäyksilläsi?
Rakkauden kanssa tällä asialla ei ole merkitystä kuin sikäli, että suuttuisin tuollaisesta vääristelystä ellen ymmärtäisi mistä on kysymys.että kristityn pitää hillitä itsensä . ja olla ystävällinen , missä on ystävällisyytesi minua kohtaan .
en oikein tiedä mihin usoa , mutta satapäiseen se on vaikeaa , sinun sanonnoista voisi yhtälailla
suuttua , ja pitäisikin , sinä nimittelet , sätit , panettelet . Miksi . Siksi kun vain sinä olet jotakin,
ja et voi antaa arvoa kellekkään muille .
Pyytäisit sen kotti näkijäsi katsomaan missä mennään. - toivoen rukoillen
teu kirjoitti:
Vaan sinun asiasi on katsoa että omat kirjoituksesi on asiallisia .
Minun viestini ovat asiaa, minä vastaan niistä.
Sinun viestisi eivät ole asiaa, siksi olisi syytä lopettaa välittömästi. - teu
koitas rauhottuu kirjoitti:
Pyri vaikuttamaan oman elämäsi ongelmiin, äläkä teeskentele muiden opettajaa. Syntisellä ei ole muuta turvaa kuin Jumalan armo ja rakkaus, ei sinullakaan. Piste!
Oman sydämen mielihaluja! Niitähän sinäkin noudatat joka päivä, niin kuin kaikki muutkin, älä sinä ryhdy tekopyhänä täällä hurskastelemaan, petät ainoastaan itseäsi tuollaisilla.Mutta se sana oli juuri sitä , meille kaikille .
- jot silleen
teu kirjoitti:
että kristityn pitää hillitä itsensä . ja olla ystävällinen , missä on ystävällisyytesi minua kohtaan .
en oikein tiedä mihin usoa , mutta satapäiseen se on vaikeaa , sinun sanonnoista voisi yhtälailla
suuttua , ja pitäisikin , sinä nimittelet , sätit , panettelet . Miksi . Siksi kun vain sinä olet jotakin,
ja et voi antaa arvoa kellekkään muille .
Pyytäisit sen kotti näkijäsi katsomaan missä mennään.Ystävällisyydesta en ole puhunut aiemmin mitään,
Sanon nyt sen verran tähän ystävällisyydestä, että kun ihmisestä tulee tuollainen rasite palstalle kun sinusta on tullut, niin silloin tulee ystävällisesti poistua palstalta. - koitas rauhoittua
teu kirjoitti:
Mutta se sana oli juuri sitä , meille kaikille .
Ei tässä ole kysymys pahasta taikka hyvästä, vaan siitä että päästäsiin kirjoitruksistasi ja kopioistasi vihdoin eroon. Kuluu aika hukkaan.
- teu
koitas rauhoittua kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys pahasta taikka hyvästä, vaan siitä että päästäsiin kirjoitruksistasi ja kopioistasi vihdoin eroon. Kuluu aika hukkaan.
Miksi sinä jatkat ,
Jeesus sanoo : Minä olen viini puu , te olette oksat . Se joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn ,
tuottaa paljon hedelmää . Ilman minua te ette saa aikaan mitään . - teu
jot silleen kirjoitti:
Ystävällisyydesta en ole puhunut aiemmin mitään,
Sanon nyt sen verran tähän ystävällisyydestä, että kun ihmisestä tulee tuollainen rasite palstalle kun sinusta on tullut, niin silloin tulee ystävällisesti poistua palstalta.ITSELLÄSI ON PALJON PAREMPI OLO , minusta sinä olet saanut tilanteen esille .
Etkä ole sitä kieltänytkään , mihin omasi kaatuu jos jokin kaatuu . - teu
toivoen rukoillen kirjoitti:
Sinun viestisi eivät ole asiaa, siksi olisi syytä lopettaa välittömästi.Kysyn , koska on sanottu . Ei kullalla , ei hopealla vaan pyhällä
kalliilla verellä , tämän sanoo Pietari .
Eikä puhu tuollaisesta kipunoinnista mitää, - bobitza
jos teitä kiusaa rakkaudettomuus lähimmäisiänne kohtaan,eihän teidän pakko ole ruveta vänkäämään,ei se ole oikeata käyttäytymistä,peppiina
- bobitza
Sinun viestisi eivät ole asiaa, siksi olisi syytä lopettaa välittömästi.ei ole Jumalasta!Onpas tää nyt rakentavaa,minultakin!!!!!!!!peppiina häpeää
- bobitza
jot silleen kirjoitti:
Sanon nyt sen verran tähän ystävällisyydestä, että kun ihmisestä tulee tuollainen rasite palstalle kun sinusta on tullut, niin silloin tulee ystävällisesti poistua palstalta.ihmisen,Jeesuksen oman kuin tekin,kiusaaminen.Tää on jo ihan kamalaa!!!!
- teu
Sinun viestisi eivät ole asiaa, siksi olisi syytä lopettaa välittömästi.lopeta
- teu
bobitza kirjoitti:
ihmisen,Jeesuksen oman kuin tekin,kiusaaminen.Tää on jo ihan kamalaa!!!!
olemme tästäkin jo viikon sinua edellä .
- teu
jot silleen kirjoitti:
Sanon nyt sen verran tähän ystävällisyydestä, että kun ihmisestä tulee tuollainen rasite palstalle kun sinusta on tullut, niin silloin tulee ystävällisesti poistua palstalta.ja ne tarinat oli minusta hyvät.
- teu
bobitza kirjoitti:
jos teitä kiusaa rakkaudettomuus lähimmäisiänne kohtaan,eihän teidän pakko ole ruveta vänkäämään,ei se ole oikeata käyttäytymistä,peppiina
jokaisesta sensuuriin menevästä vko karenssia.
- ihan malliksi meille
Pyri vaikuttamaan oman elämäsi ongelmiin, äläkä teeskentele muiden opettajaa. Syntisellä ei ole muuta turvaa kuin Jumalan armo ja rakkaus, ei sinullakaan. Piste!
Oman sydämen mielihaluja! Niitähän sinäkin noudatat joka päivä, niin kuin kaikki muutkin, älä sinä ryhdy tekopyhänä täällä hurskastelemaan, petät ainoastaan itseäsi tuollaisilla.>>>>Pyri vaikuttamaan oman elämäsi ongelmiin, äläkä teeskentele muiden opettajaa. Syntisellä ei ole muuta turvaa kuin Jumalan armo ja rakkaus, ei sinullakaan. Piste! >>
Oli toinen kirjottaja minkälainen tahansa, ei sinulla ole mitään oikeutta kirjoittaa noin, ei vaikka olisit täysin jumalaton. Vaikuttaisit ensin itse oman elämäsi ongelmiin, jotka näkyvät kaikkien näyttöpäätteellä! - toivoen rukoillen
bobitza kirjoitti:
ei ole Jumalasta!Onpas tää nyt rakentavaa,minultakin!!!!!!!!peppiina häpeää
Minä tiedän omat asiani ja minä vastaan niistä. Osaan arvioida viestit onko niissä asiaa vai ei. Teun tapauksessa ei ollut, valitettavasti. Eiköhän se siitä.
Mutta ei tuo sinunkaan ylitsepursuavan näyttävä köyhäilysi tervettä hengellisyyttä ole, koska siinä on se toinen puoli koko ajan läsnä, sairas aikuisten ihmisten holhoaminen, ilman asianomaisten lupaa ja pyyntöä. - teu
mistä ou kei voi tietää onko joku mielenterveysonkelmallinen , tämä
on siinä palsassa joka luetaan melko laajalti, älä jatka ellei ole ihan pakko.
Ja mistä lääkkeistä sinä puhut, et ole lääkäri, mutta tuomariksi olet
alkanut moniin asioihin, siis älä puutu toisten asioihin. - teu
Oman sydämen mielihaluja! Niitähän sinäkin noudatat joka päivä, niin kuin kaikki muutkin, älä sinä ryhdy tekopyhänä täällä hurskastelemaan, petät ainoastaan itseäsi tuollaisilla.En ole koskaan sanonut olevani joku opettaja , mutta varoituksen sanoja voi aina
kirjoittaa ne otetaan sitten vastaan, joko niinkuin sinä että niihin pahennutaan ,
ja sitten alkaa toisten sättiminen, tällä kaavalla toimii joku, toisella toinen. - rauhotus nyt
teu kirjoitti:
En ole koskaan sanonut olevani joku opettaja , mutta varoituksen sanoja voi aina
kirjoittaa ne otetaan sitten vastaan, joko niinkuin sinä että niihin pahennutaan ,
ja sitten alkaa toisten sättiminen, tällä kaavalla toimii joku, toisella toinen.Et tosiaankaan ole sanonut!! :-) Mutta sitähän tuo selitysteosten jokapäiväinen kopio- pelleily on. Luulisi itselläsikin jotakin sanottavaa sentään olevan, kun kerran uskoa tunnustat? Tämä on keskusteluun tarkoitettu palsta.
Kun rehellisesti sanon mitä ajattelen, niin touhusi on sairasta. Jeesus on kutsunut opetuslapsensa julistamaan ilosanomaa hänestä. - Jeesus pelastaa. - teu
rauhotus nyt kirjoitti:
Et tosiaankaan ole sanonut!! :-) Mutta sitähän tuo selitysteosten jokapäiväinen kopio- pelleily on. Luulisi itselläsikin jotakin sanottavaa sentään olevan, kun kerran uskoa tunnustat? Tämä on keskusteluun tarkoitettu palsta.
Kun rehellisesti sanon mitä ajattelen, niin touhusi on sairasta. Jeesus on kutsunut opetuslapsensa julistamaan ilosanomaa hänestä. - Jeesus pelastaa.Joko voitais aloittaa
- mielet meillä
teu kirjoitti:
Joko voitais aloittaa
Täällä ovat muun muassa nimimerkit "kuolleen uskon pappi" ja "Utsjoen Sammeli" tehneet hyviä avauksia.
Joku nimimerkki "teu" on vetäissyt ripeästi perään oman soolonsa, muutaman kymmenen viestin mittaisen ripulin. Ei silloin synny rakentavaa keskustelua. En sano tätä pahalla, se vaan on näin. Joku jättää viestisi huomiotta hyvä niin, minä valitettavasti en koska koen kirjoittelusi keskustelua häiritsevänä, eikä muutamat muutkaan jätä viestejäsi huomiotta, sitten päädytään joka kerta samaan loputtomaan juupas/eipäs karuselliin. Yritän olla sekaantumatta sinun omiin kopioketjuihisi. - teu
mielet meillä kirjoitti:
Täällä ovat muun muassa nimimerkit "kuolleen uskon pappi" ja "Utsjoen Sammeli" tehneet hyviä avauksia.
Joku nimimerkki "teu" on vetäissyt ripeästi perään oman soolonsa, muutaman kymmenen viestin mittaisen ripulin. Ei silloin synny rakentavaa keskustelua. En sano tätä pahalla, se vaan on näin. Joku jättää viestisi huomiotta hyvä niin, minä valitettavasti en koska koen kirjoittelusi keskustelua häiritsevänä, eikä muutamat muutkaan jätä viestejäsi huomiotta, sitten päädytään joka kerta samaan loputtomaan juupas/eipäs karuselliin. Yritän olla sekaantumatta sinun omiin kopioketjuihisi.Ei ole todellakaan yhtään kivaa , noi sättimiset .
- teu
teu kirjoitti:
Ei ole todellakaan yhtään kivaa , noi sättimiset .
Nythän siellä on.
- teu
jot silleen kirjoitti:
Sanon nyt sen verran tähän ystävällisyydestä, että kun ihmisestä tulee tuollainen rasite palstalle kun sinusta on tullut, niin silloin tulee ystävällisesti poistua palstalta.Mutta aivan omsta tahdosta ...en sinun tahdosta.
- teuta
Oman sydämen mielihaluja! Niitähän sinäkin noudatat joka päivä, niin kuin kaikki muutkin, älä sinä ryhdy tekopyhänä täällä hurskastelemaan, petät ainoastaan itseäsi tuollaisilla.Vain toisen kanssa kulkijan mollaamiseen , aivan jatkuvasti
en paremmin sano , vai petän, sen näkee Jumala /Krisrtus et. sinä
mieti sellaista se voi olla ansioksi vielä sittenkin kun minua ei enää ole : - teu
koitas rauhoittua kirjoitti:
Ei todellakaan ole kyse rauhoittumiseta , tai on sinun .
- teutatess
teu kirjoitti:
luopui minusta ja kulki omansydämensä tietä ", Jos. 57:17.Pitää sanoa että se ei ole teuta sanaa , se on Raamatusta !
Voisiko arvon ärhentelijä korjata asiaansa, ellei voi en voi mitään .
- teu
Täällä on puurtanut 1-2 jo muutaman päivän : tee jotain
- teu
jotka häiriköi
- totuus täst
teu kirjoitti:
jotka häiriköi
... häiriköistä, ja tuotteliain. Ole siis mielissäs kun tätä ei kontrolloida.
- teu
totuus täst kirjoitti:
... häiriköistä, ja tuotteliain. Ole siis mielissäs kun tätä ei kontrolloida.
Katso ettet jää alakynteen alkaa täyttyä .
- Ei ruikuttaja
itkee sheriffiä apuun. :((
- Monesta Syytetty
Saa siis heikompaa kaveria kiusata ihan vapaasti ja jos pyytää laittamaan järjestykseen sitten pilkataan. Kyynärpäillä tuuppimista ja tönimistä essujen meininki muutenkin on, et tee siinä mitään poikkeusta.
- jotahii holttia
EL1991 kirjoitti:
Saa siis heikompaa kaveria kiusata ihan vapaasti ja jos pyytää laittamaan järjestykseen sitten pilkataan. Kyynärpäillä tuuppimista ja tönimistä essujen meininki muutenkin on, et tee siinä mitään poikkeusta.
Älä kuule ala pilkkaamaan köyhän kakaraa. Kaikista vahvimmat pirut täällä sheriffiä ovat huutaneet avuksi!!!
Heikot tarvii Jeesuksen ja hän heille riittääkin. Jeesukselle on rakkaita kaikki, hän ei hylkää sheriffin rääkättäväksi ketään. - Ho hoo
EL1991 kirjoitti:
kurja!
- teu
jotahii holttia kirjoitti:
Älä kuule ala pilkkaamaan köyhän kakaraa. Kaikista vahvimmat pirut täällä sheriffiä ovat huutaneet avuksi!!!
Heikot tarvii Jeesuksen ja hän heille riittääkin. Jeesukselle on rakkaita kaikki, hän ei hylkää sheriffin rääkättäväksi ketään.moksi teidän pitää vielä piruja huutaa . Kyllä voidaan Huutaa Jeesustakin, mutta se ei aut teidänkanssa
se ei auta teidän kanssa yhtään mitään . Huudetaan vaan Jeesusta se sopii kyllä . - teu
Ho hoo kirjoitti:
kurja!
Mutta se ei voi niin kauan kuin täällä joku haluaa huvia ja sen sellaista .
- vähäväkinen
teu kirjoitti:
moksi teidän pitää vielä piruja huutaa . Kyllä voidaan Huutaa Jeesustakin, mutta se ei aut teidänkanssa
se ei auta teidän kanssa yhtään mitään . Huudetaan vaan Jeesusta se sopii kyllä .Jeesuksen opetuslapset eivät huuda sheriffiä eikä ketään ihmistä lähimmäistensä kimppuun. Siitä on kysymys.
Rauhaa ei voi koskaan olla siellä missä armollista ja laupiasta Jeesusta julistetaan, koska tekopyhät ihmiset haluavat AINA käydä lähimmäistensä kanssa oikeutta. (Heillä on näet se luulo, että vain muut ovat viallisia ja häiritsevät näiden mielestään hyvien ihmisten saavuttamia ansioita elämän tiellä. Armo on heille myrkkyä koska armo halveksii heidän ansioitaan.)
Yritä nyt ymmärtää mistä on kysymys. - rehellisyyttä kehiin
EL1991 kirjoitti:
Niin kaikki muuttuvat täälläkin rakastaviksi. Luulen ettet onnistu!
- EL1991
rehellisyyttä kehiin kirjoitti:
Niin kaikki muuttuvat täälläkin rakastaviksi. Luulen ettet onnistu!
Sen perusteella mitä (joka on aika vähän) asiasta tiedän, olisi kyllä hyödyllistä mutta tältä palstalta käy ilmi että ajattelutavasta riippumatta toiset puree ja syö toisia. Ja sen osaa kaikki. Tämä palsta täydentää loistavasti kuvaa mikä minulle on tullut essuista kun vielä vanhempien kanssa kävin seuroissa.
Täällä on kiva vaan käydä siksi että saa päivitettyä mistä siellä nykyisin riidellään. Tässä vaan nyt pisti silmään että kun tänne kirjoittaa aika ahkeraan kaveri jolle ei ehkä ole annettu kuin lusikalla niin sitä sitten porukalla kurmootetaan. Ei mulla enää ole huolta sen enempää Jumalasta kuin perkeleestäkään mutta tuo sydämetön toinen toisensa haukkuminen on valitettava mutta selvä todistus siitä mitä te mielessänne kannatte. En halua kuulua tuollaiseen porukkaan.
- teu
tämän voi jko lopettasa
- teutatess
Mä en itke ollenkaan
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Mä en itke ollenkaan
en mitään muuta .
- Ei syytä
teutatess kirjoitti:
en mitään muuta .
tätä poistelemaan.
- teu
se saattaa osua joltisestikin .
- teu
Syytä poistella viestejä listoilta.
- kohti:
teu kirjoitti:
se saattaa osua joltisestikin .
ENSIMMÄINEN AIKAKIRJA 1
1. Aadam, Seet, Enos,
2. Keenan, Mahalalel, Jered,
3. Hanok, Metusalah, Lemek,
4. Nooa, Seem, Haam ja Jaafet.
5. Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
6. Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Diifat ja Toogarma.
7. Ja Jaavanin pojat olivat Elisa ja Tarsisa, kittiläiset ja roodanilaiset.
8. Haamin pojat olivat Kuus, Misraim, Puut ja Kanaan.
9. Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan.
10. Ja Kuusille syntyi Nimrod; hän oli ensimmäinen valtias maan päällä.
11. Ja Misraimille syntyivät luudilaiset, anamilaiset, lehabilaiset, naftuhilaiset,
12. patrokselaiset ja kasluhilaiset, joista filistealaiset ovat lähteneet, sekä kaftorilaiset.
13. Ja Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet,
14. sekä jebusilaiset, amorilaiset, girgasilaiset,
15. hivviläiset, arkilaiset, siiniläiset,
16. arvadilaiset, semarilaiset ja hamatilaiset.
17. Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud, Aram, Uus, Huul, Geter ja Mesek.
18. Ja Arpaksadille syntyi Selah, ja Selahille syntyi Eeber.
19. Ja Eeberille syntyi kaksi poikaa; toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantuivat maan asukkaat, ja hänen veljensä nimi oli Joktan.
20. Ja Joktanille syntyivät Almodad, Selef, Hasarmavet, Jerah,
21. Hadoram, Uusal, Dikla,
22. Eebal, Abimael, Saba,
23. Oofir, Havila ja Joobab. Kaikki nämä olivat Joktanin poikia.
24. Seem, Arpaksad, Selah,
25. Eeber, Peleg, Regu,
26. Serug, Naahor, Terah,
27. Abram, se on Aabraham.
28. Aabrahamin pojat olivat Iisak ja Ismael.
29. Tämä on heidän sukuluettelonsa: Nebajot, Ismaelin esikoinen, Keedar, Adbeel, Mibsan,
30. Misma, Duuma, Massa, Hadad, Teema,
31. Jetur, Naafis ja Keedma. Nämä olivat Ismaelin pojat.
32. Ja Keturan, Aabrahamin sivuvaimon, pojat, jotka tämä synnytti, olivat Simran, Joksan, Medan, Midian, Jisbak ja Suuah. Joksanin pojat olivat Saba ja Dedan.
33. Ja Midianin pojat olivat Eefa, Eefer, Hanok, Abida ja Eldaa. Kaikki nämä olivat Keturan jälkeläisiä.
34. Ja Aabrahamille syntyi Iisak. Iisakin pojat olivat Eesau ja Israel.
35. Eesaun pojat olivat Elifas, Reguel, Jeus, Jaelam ja Koorah.
36. Elifaan pojat olivat Teeman, Oomar, Sefi, Gaetam, Kenas, Timna ja Amalek.
37. Reguelin pojat olivat Nahat, Serah, Samma ja Missa.
38. Seirin pojat olivat Lootan, Soobal, Sibon, Ana, Diison, Eeser ja Diisan.
39. Lootanin pojat olivat Hoori ja Hoomam; ja Lootanin sisar oli Timna.
40. Soobalin pojat olivat Aljan, Maanahat, Eebal, Sefi ja Oonan. Ja Sibonin pojat olivat Aija ja Ana.
41. Anan pojat olivat Diison. Ja Diisonin pojat olivat Hamran, Esban, Jitran ja Keran.
42. Eeserin pojat olivat Bilhan, Saavan ja Jaakan. Diisanin pojat olivat Uus ja Aran.
43. Ja nämä olivat ne kuninkaat, jotka hallitsivat Edomin maassa, ennenkuin mikään kuningas oli hallinnut israelilaisia: Bela, Beorin poika; ja hänen kaupunkinsa nimi oli Dinhaba.
44. Ja kun Bela kuoli, tuli Joobab, Serahin poika, Bosrasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
45. Kun Joobab kuoli, tuli Huusam, teemanilaisten maasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
46. Kun Huusam kuoli, tuli Hadad, Bedadin poika, kuninkaaksi hänen sijaansa, hän, joka voitti midianilaiset Mooabin maassa; ja hänen kaupunkinsa nimi oli Avit.
47. Kun Hadad kuoli, tuli Samla, Masrekasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
48. Kun Samla kuoli, tuli Saul, virran rannalla olevasta Rehobotista, kuninkaaksi hänen sijaansa.
49. Kun Saul kuoli, tuli Baal-Haanan, Akborin poika, kuninkaaksi hänen sijaansa.
50. Kun Baal-Haanan kuoli, tuli Hadad kuninkaaksi hänen sijaansa, ja hänen kaupunkinsa nimi oli Paagi; ja hänen vaimonsa nimi oli Mehetabel, Matredin tytär, joka oli Mee-Saahabin tytär.
51. Ja Hadad kuoli; ja Edomin sukuruhtinaat olivat: ruhtinas Timna, ruhtinas Alva, ruhtinas Jetet,
52. ruhtinas Oholibama, ruhtinas Eela, ruhtinas Piinon,
53. ruhtinas Kenas, ruhtinas Teeman, ruhtinas Mibsar,
54. ruhtinas Magdiel, ruhtinas Iiram. Nämä olivat Edomin sukuruhtinaat. - teu
kohti: kirjoitti:
ENSIMMÄINEN AIKAKIRJA 1
1. Aadam, Seet, Enos,
2. Keenan, Mahalalel, Jered,
3. Hanok, Metusalah, Lemek,
4. Nooa, Seem, Haam ja Jaafet.
5. Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
6. Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Diifat ja Toogarma.
7. Ja Jaavanin pojat olivat Elisa ja Tarsisa, kittiläiset ja roodanilaiset.
8. Haamin pojat olivat Kuus, Misraim, Puut ja Kanaan.
9. Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan.
10. Ja Kuusille syntyi Nimrod; hän oli ensimmäinen valtias maan päällä.
11. Ja Misraimille syntyivät luudilaiset, anamilaiset, lehabilaiset, naftuhilaiset,
12. patrokselaiset ja kasluhilaiset, joista filistealaiset ovat lähteneet, sekä kaftorilaiset.
13. Ja Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet,
14. sekä jebusilaiset, amorilaiset, girgasilaiset,
15. hivviläiset, arkilaiset, siiniläiset,
16. arvadilaiset, semarilaiset ja hamatilaiset.
17. Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud, Aram, Uus, Huul, Geter ja Mesek.
18. Ja Arpaksadille syntyi Selah, ja Selahille syntyi Eeber.
19. Ja Eeberille syntyi kaksi poikaa; toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantuivat maan asukkaat, ja hänen veljensä nimi oli Joktan.
20. Ja Joktanille syntyivät Almodad, Selef, Hasarmavet, Jerah,
21. Hadoram, Uusal, Dikla,
22. Eebal, Abimael, Saba,
23. Oofir, Havila ja Joobab. Kaikki nämä olivat Joktanin poikia.
24. Seem, Arpaksad, Selah,
25. Eeber, Peleg, Regu,
26. Serug, Naahor, Terah,
27. Abram, se on Aabraham.
28. Aabrahamin pojat olivat Iisak ja Ismael.
29. Tämä on heidän sukuluettelonsa: Nebajot, Ismaelin esikoinen, Keedar, Adbeel, Mibsan,
30. Misma, Duuma, Massa, Hadad, Teema,
31. Jetur, Naafis ja Keedma. Nämä olivat Ismaelin pojat.
32. Ja Keturan, Aabrahamin sivuvaimon, pojat, jotka tämä synnytti, olivat Simran, Joksan, Medan, Midian, Jisbak ja Suuah. Joksanin pojat olivat Saba ja Dedan.
33. Ja Midianin pojat olivat Eefa, Eefer, Hanok, Abida ja Eldaa. Kaikki nämä olivat Keturan jälkeläisiä.
34. Ja Aabrahamille syntyi Iisak. Iisakin pojat olivat Eesau ja Israel.
35. Eesaun pojat olivat Elifas, Reguel, Jeus, Jaelam ja Koorah.
36. Elifaan pojat olivat Teeman, Oomar, Sefi, Gaetam, Kenas, Timna ja Amalek.
37. Reguelin pojat olivat Nahat, Serah, Samma ja Missa.
38. Seirin pojat olivat Lootan, Soobal, Sibon, Ana, Diison, Eeser ja Diisan.
39. Lootanin pojat olivat Hoori ja Hoomam; ja Lootanin sisar oli Timna.
40. Soobalin pojat olivat Aljan, Maanahat, Eebal, Sefi ja Oonan. Ja Sibonin pojat olivat Aija ja Ana.
41. Anan pojat olivat Diison. Ja Diisonin pojat olivat Hamran, Esban, Jitran ja Keran.
42. Eeserin pojat olivat Bilhan, Saavan ja Jaakan. Diisanin pojat olivat Uus ja Aran.
43. Ja nämä olivat ne kuninkaat, jotka hallitsivat Edomin maassa, ennenkuin mikään kuningas oli hallinnut israelilaisia: Bela, Beorin poika; ja hänen kaupunkinsa nimi oli Dinhaba.
44. Ja kun Bela kuoli, tuli Joobab, Serahin poika, Bosrasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
45. Kun Joobab kuoli, tuli Huusam, teemanilaisten maasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
46. Kun Huusam kuoli, tuli Hadad, Bedadin poika, kuninkaaksi hänen sijaansa, hän, joka voitti midianilaiset Mooabin maassa; ja hänen kaupunkinsa nimi oli Avit.
47. Kun Hadad kuoli, tuli Samla, Masrekasta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
48. Kun Samla kuoli, tuli Saul, virran rannalla olevasta Rehobotista, kuninkaaksi hänen sijaansa.
49. Kun Saul kuoli, tuli Baal-Haanan, Akborin poika, kuninkaaksi hänen sijaansa.
50. Kun Baal-Haanan kuoli, tuli Hadad kuninkaaksi hänen sijaansa, ja hänen kaupunkinsa nimi oli Paagi; ja hänen vaimonsa nimi oli Mehetabel, Matredin tytär, joka oli Mee-Saahabin tytär.
51. Ja Hadad kuoli; ja Edomin sukuruhtinaat olivat: ruhtinas Timna, ruhtinas Alva, ruhtinas Jetet,
52. ruhtinas Oholibama, ruhtinas Eela, ruhtinas Piinon,
53. ruhtinas Kenas, ruhtinas Teeman, ruhtinas Mibsar,
54. ruhtinas Magdiel, ruhtinas Iiram. Nämä olivat Edomin sukuruhtinaat.Luther sanoo: SIUNATKAA VAINOOJIANNE .
50. Näin juuri muistellessansa pyhien tarpeita apostoli johdattaa mieliin, että on kristillisellä tavalla suhtauduttava vainoojiin , joiden ansiosta pyhille suurimmaksi osaksi tarpeita ilmestyy .
Huomaa että tässä ei anneta neuvoa , vaan että tässä on hengen käsky ja hedelmä : rakastetaan vihollista , tehdään heille hyvää ja puhutaan hyvää . Älä luulekkaan tätä täydellisille annetuksi käskyksi siunatata
vainoojia , kuin meille tähän asti on opetettu , koskapa Kristuskin ,Matt. 5:44. opettaa sitä välttämättömäksi kaikille kristityille. -- Mitä sitten siunaanmiseen tulee, tietää se kaiken hengellisen ja ulkonaisen hyvän toivottamista vainoojille . Kun vihamiehesi esimerkiksi käy käsiksi kunniaasi , on sinun sanominen: Jumala
kunnioittakoon sinua ja varjelkoon sinua kaikesta häpeästä ; kun hän koskee omaisuuteesi , on sinun sanominen : Jumala antakoon sinulle onnea ja autuutta ; ja niin edespäin .
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345638Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4942584JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51575Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271409En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171129Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7984Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4907- 62892
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807