Heippa. Minulla on ollut päänsärkyä jo vuosia / kuukaudessa aika useamman kerrankin jopa. On sanottu, että se on migreeniä ja migreeniä, kun taas toinen lääkäri sanoi, että minulla vaikuttaisi olevan jännityspäänsärkyä ja migreeniä.
Olen selittänyt lääkäreille kyllä oireitani, että: kipu on toispuoleista, otsassa tuntuu, takaraivossa tuntuu, välillä häiritsee valo ja melu. Joskus särkyni tuntuu koko päässä, harvemmin tulee huono olo ja oksettava, tosin en kuitenkaan oksenna koskaan särkyni aikana. Muutaman päivän voi särkyni myös kestää putkeen, eli lääkkeet ei aina auta särkyyni. On tuntunut myös siltä, että silmä paisuu irti ja ohimoihin koskee, en tosin muista olenko kertonu tosta, että ohimoihin koskee ja silmä tuntuu paisuvan irti. :/ Jotenkin tuntuu, että mitä tahansa selitän, niin ei sitä tutkita sen tarkemmin... :(
Anyway: Kun kirjoitin päänsärkykirjaani ja siinä näkyi sitten, että kyllä mulla aika useasti niitä onkin ja olin saanut kyllä lopulta edes Orlocia samalla kun merkitsen särkyni ylös, mutta en ehtinyt syödä niitä loppuun, kun ne hävisivät, eli pitää varmaan pyytää sitä lääkettä lisää ja merkitä säryt, vaikka ei se kuitenkaan tepsinyt, kun ennätin niitä ottamaankin aika hyvin. Tosin itse toivon, että tämä särky voisi johtua niskastani, meinaan ovathan ne ilmeisesti aika jäykkänä, koska ne naksahtelee helposti niitä naksuttaessa.. Mutta mitä mieltä te olette..? Onko tämä Migreeniä/Jännityspäänsärkyä/Aivokasvain/Niskasta johtuvaa..? Kyllä itse ainakin epäilen, että se olisi ainakin jännityspäänsyrkyä, mutta jos mukana on jtn muuta?, niin sitä en tiedä. Jos olisi aivokasvain kyseessä?, ni kai mä olisin varmaan jo pahemmassa kunnossa, meinaa onhan näitä särkyjä ollut vähä yli 7vuotta.
Migreeni?/Jännityspäänsärky?/Aivokasvain?.
23
2016
Vastaukset
- Mimosa.
Niin sitä määrättiin siis migreenin estolääkkeeksi minulle.. Hmm..eihän se taida olla edes varsinaisesti migreenin estolääkitystä edes..?
- ihan rohkeasti
Muistaisin että mulla on ollut tuota samaa estolääkkeenä. Niskat vaikuttavat todella paljon päänsärkyyn ja voivat laukaista myös migreenikohtauksia. Onko sinulla työ joka vaikuttaa niskoihin? Mulla on sekä jännitysniska että migreeniä. Tosin olen huomannut että migreeni liittyy usein kuukautiskiertoon alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Jos sua tuo kasvain asia mietityttää ota ihmeessä asia lääkärin kanssa puheeksi niin ei tarvitse enää miettiä asiaa.
- Madame_Migreeni
Jos mieleen tulee kysyä itseltään sairastaako aivokasvainta, silloin oikea osoite on lääkärin vastaanotto, ei nettipalsta. Päänsärkyjen, niin "helpompien" kuin vakavampien diagnosointi alkaa aina lääkärin tekemällä huolellisella haastattelulla. Sen jälkeen jatketaan neurologisella tutkimuksella ja sitten, jos on aihetta, kuvataan.
Samassa päässä voi yhtä aikaa olla monta särkyä. Migreeni ja jännityspäänsärky ovat tavallinen yhdistelmä. Sen voi kuitenkin jokseenkin varmasti sanoa, että jos päänsärky on jatkunut seitsemän vuotta samanlaisena, sen taustalla ei ole aivokasvain. Sen sijaan jos särky muuttuu toisenlaiseksi, onkin taas asiaa lääkärille.- Mimosa.
Äääh...jatkuvalla syötöllä olen puhunut tästä asiasta mm. olisiko aivokasvaina/pääsisinkö magneettikuvaukseen ja vastaus on kielteinen..
Jos seuraavaksi on käynti edelleen yhtä tyhjänkanssa, niin kai se on yksityisellä käynti sitten..
En muista tarkalleen, että onko päänsäryt jatkunu samanlaisina 7v, mutta sanottiin silloin, että migreeniä se on. Se mua kanssa tässä ihmetyttää, koska suvussa pyörii migreeni, mutta paljon harvemmin päänsärkyjä kuin taas minulla. - Mimosa.
Mimosa. kirjoitti:
Äääh...jatkuvalla syötöllä olen puhunut tästä asiasta mm. olisiko aivokasvaina/pääsisinkö magneettikuvaukseen ja vastaus on kielteinen..
Jos seuraavaksi on käynti edelleen yhtä tyhjänkanssa, niin kai se on yksityisellä käynti sitten..
En muista tarkalleen, että onko päänsäryt jatkunu samanlaisina 7v, mutta sanottiin silloin, että migreeniä se on. Se mua kanssa tässä ihmetyttää, koska suvussa pyörii migreeni, mutta paljon harvemmin päänsärkyjä kuin taas minulla.Neurologin juttusille ei olla kertaakaan ehdotettukkaan menemään.
- Madame_Migreeni
Mimosa. kirjoitti:
En muista tarkalleen, että onko päänsäryt jatkunu samanlaisina 7v, mutta sanottiin silloin, että migreeniä se on. Se mua kanssa tässä ihmetyttää, koska suvussa pyörii migreeni, mutta paljon harvemmin päänsärkyjä kuin taas minulla.Jos lääkärin kanssa on toistuvasti ollut puhetta aivokasvaimesta, etkä ole saanut lähetettä kuvaukseen, hän on tutkittuaan sintu vakuuttunut siitä, että aivokasvainta ja kuvaamisen tarvetta sinulla ei ole - erityisesti kun tilanne on jatkunut jo pitkään. Päänsäryn ohella hänen olisi kuitenkin pitänyt huomata hoitaa aivokasvaimen pelkoa. Jospa otat asian siltä kantilta puheeksi.
Migreeni tosiaan pyörii monessa suvussa, mutta ei aina ole kaikilla samanlaista. Jokin ominaisuus tekee sinut muuta sukuasi herkemmäksi migreenille, mikä se sitten onkaan. Pääasia tässä kuitenkin on, että oma migreenisi on sellaisessa hoidossa, että se ei haittaa elämääsi, vaikka lääkitys ja muut hoito-ohjeet olisivat erilaisia kuin sukulaisilla. - Mimosa.
Mimosa. kirjoitti:
Neurologin juttusille ei olla kertaakaan ehdotettukkaan menemään.
Kun tota päänsärkypäiväkirjaa kirjoittelen tarpeeksi ja varaan uuden ajan, niin eiköhän sitten nerulogin juttusille päästä. Tosiaan, ei se varmaan aivokasvainkaan ole, ku on mulla ollut näitä särkyjä useamminkin 7v:n ajan, tosin oliko oireet samanlaiset?, en ole ihan varma, mutta veikkan kyllä, että näin on.
- Mimosa.
Madame_Migreeni kirjoitti:
Jos lääkärin kanssa on toistuvasti ollut puhetta aivokasvaimesta, etkä ole saanut lähetettä kuvaukseen, hän on tutkittuaan sintu vakuuttunut siitä, että aivokasvainta ja kuvaamisen tarvetta sinulla ei ole - erityisesti kun tilanne on jatkunut jo pitkään. Päänsäryn ohella hänen olisi kuitenkin pitänyt huomata hoitaa aivokasvaimen pelkoa. Jospa otat asian siltä kantilta puheeksi.
Migreeni tosiaan pyörii monessa suvussa, mutta ei aina ole kaikilla samanlaista. Jokin ominaisuus tekee sinut muuta sukuasi herkemmäksi migreenille, mikä se sitten onkaan. Pääasia tässä kuitenkin on, että oma migreenisi on sellaisessa hoidossa, että se ei haittaa elämääsi, vaikka lääkitys ja muut hoito-ohjeet olisivat erilaisia kuin sukulaisilla.Kyllä minä aion yrittää uudelleen, kun on tää päiväkirjakin mukana ja kun olen saanut tarpeeksi merkintöjä. :) Mut ne käynnit on vaan olleet aiemmin sellaisia monen eri lääkärin kanssa, että kysellään oireita ja migreenin piikkiin pistetty. Tosin, tämä yksi sanoi, että kyseessä olisi migreeni/jännityspäänsärky. Mutta voiko niskani, jotka ovat kovia naksahtelemaan niitä "naksuttaessa" olla myös osasyyllinen tähän päänsärkyyn..? Harmittaa sekin, ettei ne edes ole ehdottanut, että kirjoittaisin päiväkirjaa.. Minä itse tajusin tilanteen vasta myöhempään, josta sitten huomattiin, että on särkyjä kyllä aika usein, vaikak olen sen sanonutkin. Mutta kuitenkin, nyt vasta ollaan tavallaan perehtymässä tähän tilanteeseen, että saas nähä mitä jatkossa tapahtuu, kun menen sinne uudelleen..
Jotenkin tuntuu, että en pääse säryistäni eroon.. :/ uudet lääkkeet ovat tehonneet ja sitten taas käy niin, ettei enää tehokkaan niin hyvin, kuin alussa.. - 81Kristalli
Mimosa. kirjoitti:
Kyllä minä aion yrittää uudelleen, kun on tää päiväkirjakin mukana ja kun olen saanut tarpeeksi merkintöjä. :) Mut ne käynnit on vaan olleet aiemmin sellaisia monen eri lääkärin kanssa, että kysellään oireita ja migreenin piikkiin pistetty. Tosin, tämä yksi sanoi, että kyseessä olisi migreeni/jännityspäänsärky. Mutta voiko niskani, jotka ovat kovia naksahtelemaan niitä "naksuttaessa" olla myös osasyyllinen tähän päänsärkyyn..? Harmittaa sekin, ettei ne edes ole ehdottanut, että kirjoittaisin päiväkirjaa.. Minä itse tajusin tilanteen vasta myöhempään, josta sitten huomattiin, että on särkyjä kyllä aika usein, vaikak olen sen sanonutkin. Mutta kuitenkin, nyt vasta ollaan tavallaan perehtymässä tähän tilanteeseen, että saas nähä mitä jatkossa tapahtuu, kun menen sinne uudelleen..
Jotenkin tuntuu, että en pääse säryistäni eroon.. :/ uudet lääkkeet ovat tehonneet ja sitten taas käy niin, ettei enää tehokkaan niin hyvin, kuin alussa..Minäkin kärsin migreenistä - jossain väitettiin, että Shakti piikkimatto voisi autaa myös migreeniin - onko kellään kokemuksia ? www.ea.fi sivuilla sellaista myydään tarjoushintaan 28,90 mutta auttaisiko se ?
- Mimosa.
81Kristalli kirjoitti:
Minäkin kärsin migreenistä - jossain väitettiin, että Shakti piikkimatto voisi autaa myös migreeniin - onko kellään kokemuksia ? www.ea.fi sivuilla sellaista myydään tarjoushintaan 28,90 mutta auttaisiko se ?
Tuo tuollainen kuulostaa ihan hyvältä, eikä ole pahakaan hinta..
Tosiaan soveltuu vaikka mihin..
Taidan kyllä tuollaisen multimaton hommata jossain vaiheessa, mutta jos vähän kuitenkin saisi enemmän tietoa sen tehokkuudesta?, niin kiitos kaikille.. =)) Surffailemaan piikkimaton kätevyyttä -> - Mimosa.
Mimosa. kirjoitti:
Tuo tuollainen kuulostaa ihan hyvältä, eikä ole pahakaan hinta..
Tosiaan soveltuu vaikka mihin..
Taidan kyllä tuollaisen multimaton hommata jossain vaiheessa, mutta jos vähän kuitenkin saisi enemmän tietoa sen tehokkuudesta?, niin kiitos kaikille.. =)) Surffailemaan piikkimaton kätevyyttä ->Olen jotain lueskellut täältä, että hyvä kuulema on.. Onko?
- Mimosa.
Mimosa. kirjoitti:
Kyllä minä aion yrittää uudelleen, kun on tää päiväkirjakin mukana ja kun olen saanut tarpeeksi merkintöjä. :) Mut ne käynnit on vaan olleet aiemmin sellaisia monen eri lääkärin kanssa, että kysellään oireita ja migreenin piikkiin pistetty. Tosin, tämä yksi sanoi, että kyseessä olisi migreeni/jännityspäänsärky. Mutta voiko niskani, jotka ovat kovia naksahtelemaan niitä "naksuttaessa" olla myös osasyyllinen tähän päänsärkyyn..? Harmittaa sekin, ettei ne edes ole ehdottanut, että kirjoittaisin päiväkirjaa.. Minä itse tajusin tilanteen vasta myöhempään, josta sitten huomattiin, että on särkyjä kyllä aika usein, vaikak olen sen sanonutkin. Mutta kuitenkin, nyt vasta ollaan tavallaan perehtymässä tähän tilanteeseen, että saas nähä mitä jatkossa tapahtuu, kun menen sinne uudelleen..
Jotenkin tuntuu, että en pääse säryistäni eroon.. :/ uudet lääkkeet ovat tehonneet ja sitten taas käy niin, ettei enää tehokkaan niin hyvin, kuin alussa..Mä en kestä enään!! Lääkäristä lähetettiin neurologille ja sieltä tuli vaan jumppaliikkeitä, se neurologi ei edes voinu avata jumittuneita lihaksiani. :/ Miten jumppaliikkeet muka auttaa? itkettää ja pelottaa, että tätä päänsärkyä en saa pois, se on nyt ollu lähes joka päivä ja mua ottaa niin paljon päähän, että vasta tänä vuonna sain estolääkityksen migreeniini (EI AUTA) ja ensimmäiset migreenilääkkeet (7v sit todettu migreeni ja nyt vasta migreenilääkkeitä pääsen kokeilemaa, eikä nekään auta minua). Minä joudun aina vaan kärsimään siitä, että päätäni särkee! tekisi mieli välillä tehä itsari, ettei tarvitse kärsiä.. Mä en kestä tätä!! No lääkäri soittaa tässä jossain vaiheessa, niin sanot suorat sanat siitä, että NEUROLOGILLE NYT KIITOS !
- Mimosa.
Mimosa. kirjoitti:
Mä en kestä enään!! Lääkäristä lähetettiin neurologille ja sieltä tuli vaan jumppaliikkeitä, se neurologi ei edes voinu avata jumittuneita lihaksiani. :/ Miten jumppaliikkeet muka auttaa? itkettää ja pelottaa, että tätä päänsärkyä en saa pois, se on nyt ollu lähes joka päivä ja mua ottaa niin paljon päähän, että vasta tänä vuonna sain estolääkityksen migreeniini (EI AUTA) ja ensimmäiset migreenilääkkeet (7v sit todettu migreeni ja nyt vasta migreenilääkkeitä pääsen kokeilemaa, eikä nekään auta minua). Minä joudun aina vaan kärsimään siitä, että päätäni särkee! tekisi mieli välillä tehä itsari, ettei tarvitse kärsiä.. Mä en kestä tätä!! No lääkäri soittaa tässä jossain vaiheessa, niin sanot suorat sanat siitä, että NEUROLOGILLE NYT KIITOS !
Lääkäri lähetti siis Fysioterapialle, eikä Neurologille.. olisikin lähettänyt. :(
Mutta nyt antoi ymmärtää, että kyllä minä sinne pääsen. - terve nykyään
Mimosa. kirjoitti:
Mä en kestä enään!! Lääkäristä lähetettiin neurologille ja sieltä tuli vaan jumppaliikkeitä, se neurologi ei edes voinu avata jumittuneita lihaksiani. :/ Miten jumppaliikkeet muka auttaa? itkettää ja pelottaa, että tätä päänsärkyä en saa pois, se on nyt ollu lähes joka päivä ja mua ottaa niin paljon päähän, että vasta tänä vuonna sain estolääkityksen migreeniini (EI AUTA) ja ensimmäiset migreenilääkkeet (7v sit todettu migreeni ja nyt vasta migreenilääkkeitä pääsen kokeilemaa, eikä nekään auta minua). Minä joudun aina vaan kärsimään siitä, että päätäni särkee! tekisi mieli välillä tehä itsari, ettei tarvitse kärsiä.. Mä en kestä tätä!! No lääkäri soittaa tässä jossain vaiheessa, niin sanot suorat sanat siitä, että NEUROLOGILLE NYT KIITOS !
Mitä lääkettä söit? Naisille voidaan määrätä estolääkkeeksi migreeniin minipillereitä (vain keltarauhashormonia ja syödään joka päivä). Niitä olen käyttänyt nyt vuoden ja vuoden migreenit 2 vko niiden aloituksesta lähtien pois!! Kysy gynekologiltasi Cerazettea ehkäisyyn. Sitä ennen kärsin 20 vuotta migreenejä ja söin kolmiomigreenilääkkeitä kipuun ja kokeillut kaikenlaisia muita kuin hormonaalisia estolääkkeitä.
(JOS naisilla hormonaalinen lääkitys ei auta, niin voi mennä ainakin helsingissä postitalon migreenilääkärille neurologi Kallelalle, joka voi määrätä erinäisiä estolääkkeitä ja jossa vissiin kuvautetaan pää varmuuden vuoksi eka.)
Ps. migreeniin kuuluu minulla se et menee jossain vaiheessa niska jumiin ja vuorotellen ja kylkimakuu yöllä voi pahentaa - Mimosa.
terve nykyään kirjoitti:
Mitä lääkettä söit? Naisille voidaan määrätä estolääkkeeksi migreeniin minipillereitä (vain keltarauhashormonia ja syödään joka päivä). Niitä olen käyttänyt nyt vuoden ja vuoden migreenit 2 vko niiden aloituksesta lähtien pois!! Kysy gynekologiltasi Cerazettea ehkäisyyn. Sitä ennen kärsin 20 vuotta migreenejä ja söin kolmiomigreenilääkkeitä kipuun ja kokeillut kaikenlaisia muita kuin hormonaalisia estolääkkeitä.
(JOS naisilla hormonaalinen lääkitys ei auta, niin voi mennä ainakin helsingissä postitalon migreenilääkärille neurologi Kallelalle, joka voi määrätä erinäisiä estolääkkeitä ja jossa vissiin kuvautetaan pää varmuuden vuoksi eka.)
Ps. migreeniin kuuluu minulla se et menee jossain vaiheessa niska jumiin ja vuorotellen ja kylkimakuu yöllä voi pahentaaKokeilin Maxalt Rabitat ja pyh.. ei auttanu, kelasin viel, etku o kolmiolääke ni varmana jeesaa..
Orloc on estona, blaah.. ei nekää auta. ;/
No..ostin kipukoukun ja kokeilen sitäkin, sitten on lihaksia rentouttava lääke, jota sain joskus jumittuneisuuteen jumppailen, eli eiköhän sitten helpota.
Joo ja nämä säryt on tosiaan silloinkin, vaikka ei olisi menkkoja, joku tätä kysyikin..
Päänsärkyyn, en ota mtn, koska se on turhaa ottaa niitä jotka ei tehoa ja odotan uusia lääkkeitä, jotka tehoaisi..
- ---
Liittyykö päänsäryt kuukautiskiertoon? Kuukautispäänsärky on hormonaalista ja aina migreeniä.
- Napro
Nuo oirekuvaukset.Mulla amiksen aikana todettiin muun lääkärikäynnin yhteydessä migreenin ja tensiopäänsäryn yhdistelmä kun kuvasin oireitani.Välillä särky on ohimoissa tuntuva helvetinmoinen jomotus,valo tuntuu poraavan reikiä silmiin ja melu tuntuu ylivoimaiselta.Kaikki migreenikohtaukseni eivät suinkaan noudata samaa kaavaa:Toisinaan on ihan hirveitä aurakuvioita,joskus taas ei lainkaan auraa.
Joskus on pahoinvointia ja huimaustakin. Toisinaan kipu taas tuntuu takaraivossa kiristävänä särkynä.Olen syönyt migreeniin sekä Naprometinia että Miranaxia.Miranaxia on määrätty alunperin kuukautiskipuihin mutta kerran kun Naprot oli loppu ja Miranaxia oli,kokeilin auttaako päänsärkyyn.Auttoi paremmin kuin Naprometinit! Siitä lähtien olen käyttänyt Miranax 500 mg migreeniin.Tunti menee kun lääke vaikuttaa sitten tuskainen olo helpottaa.Mulla pahimmat säryt osuu menkkojen aikoihin kun hormonit jyllää.
Ja sressin laukeamisen jälkeen yleensä se ilmenee.Mulla on yleensä seuraavanakin päivänä ns.jälkisärkyä,joka on lievempää mutta tosi vittumaista. Siis tämä jälkisärky yleensä kovan kohtauksen seuraus.- my
Itselläni samallaisia päänsärkyjä, eli usein juuri toispuoleisia ja vaikuttavat migreeniltä. Mutta itselläni ne taitavat suhteellisen harvoin olla sitä, vaikka muista muulta tuntuukin. Eli niskat jumissa. Ja usein on myös niskahartiaseudulla kipua/hyvin selviä jäykkiä alueita kun päätäkin särkee.
Jumpasta voi olla apua, jotta ne lihakset vähitellen rentoutuisivat ja lukot laukeaisivat. Mutta, jos kerran fysioterapeutille on jo lähetetty ja käyt vielä sielä, pyydä tarkistamaan ettei jaloissa ole pituuseroa. Toinen mikä kannattaa tarkistuttaa onko jalkaterissä asentovirhettä. Kolmas on ryhti, eli onko olkapäät nykyajalle tyypillisesti kääntyneet enemmän eteenpäin. Tähän viimeiseen on helppo tapa hoitaa: reppu selkään kauppaan tai lenkille ja painoa sinne. Kaupasta ei missään tapauksessa muovipussilla ruokia kotiin, tai jos reppuun ei mahdu kaikki, kevyimmät muovipussiin ja pussi molempiin käsiin.
Muita mitä itse oppinut tässä vuosien varrella päänsäryn kanssa (voi itselläkin kestää useita päiviä, viikonkin, ennen kuin antaa periksi, nykyään ovat suht rajuja ja pahimmillaan oksennellut, onneksi harvinaisempia nykyään). Nukkumisolosuhteet kannattaa ensimmäisenä tarkistaa. Eli tyyny. Huono tai nukkuma-asentoon nähden väärän korkuinen tyyny takuulla pahentaa niskojen jumitusta. Erityisesti tuo, kun sanoit aamulla jo odottavasi koska päänsärky iskee, kertoisi että nukkumisolosuhteissa olisi ehkä parantamisen varaa. Samaten vetoa/kylmän hohkausta kannattaa välttää hartiaseudulle niin pitkälle kuin pystyy.
Jo särkiessä kylmäpakkaukset (nyt talvella lumi muovipussi on helppo kokeilukeino auttaako, pyyhe ihon ja kylmän väliin aina!) 20min pitämisajalla pahimmissa niskan jumituspaikoissa tai vaihtoehtoisesti lämpöpakkaus/kuuma suihku samalle alueelle kuin kylmäpakkaustakin käyttäisit voivat helpottaa oloa. Itsellenikin sopii vaihtelevasti joko kylmä tai kuuma, joten kokeiltava.
Jännitysniskapäänsärkyyn auttaa myös se, että saa veren vähitellen liikkumaan taas lihaksissa. Eli vaikka päätä särkee, niin vaikka sitten sängynpohjalla pienenpientä liikettä sinne niskahartiaseudulle. Liikkeiden ei tarvitse olla suuria auttaakseen. Venyttely taas voi vain pahentaa tilannetta.
Lääkäriltä voi kysyä reseptille lihasrelaksantteja. Ne yhdistettynä kipulääkkeeseen voivat helpottaa huomattavasti oloa. Sopiva lääke löytyy kyllä, mutta voi vaatia aikamoisen kokeilurumban. Ja lääke yksistään ei pakosti auta, jos ei saa rentouduttua kivusta huolimatta. Kipeää kohtaa helposti huomaamattaan jännittää ja pahentaa oloaan sitä kautta.
Eniten kuitenkin kiinnittäisin huomiota millaisissa asennoissa päivittäin olet ja työskentelet. Taukojumppa voi olla paikallaan, jotta niskojen verenkierto pysyy yllä eikä niitä päänsärkyjä tulisi niin herkästi. Jos ryhti painuu helposti kasaan, kannattaa kokeilla keksiä ratkaisuita, millä sen saisi pidettyä yllä. Tämä on vielä kokeilematon idea, mutta itselläni on tarkoitus kokeilumielessä tehdä vyötärökorsetti, joka ei sinänsä ole kiristykseen, vaan estämään yksinkertaisesti se kasaan lysähtäminen. Työskentelen paljon istualtaani, joten ajattelin testata saisinko tuolla oireita pois, kun korsetti pakottaisi tuon keskivartalon pysymään suorassa eikä pystyisi lysähtämään. Itsellä kun paljon särkyjä lähtenyt juuri jo tuolla repun kanssa kulkemisella sekä jalkojen pituuseron jalkaterien holvien ongelmien korjaamisella tukipohjallisilla. - Mimosa.
Inhottavaa, kun täytyy itse etsiä diganoosia. Tuli vaan mieleen, että välillä tuntuu, että flunssa iskee, eli alan sairastamaan flunssaa, mutta flunssa ei ole kuitenkaan iskeny. On tuntunut myös oikeassa sieraimessa särkyä. Kerran jopa tuntu, että tulee poskiontelotulehdus, ku alko särkee poskiluuta olen epäillyt myös korvatulehduksen iskeämistä, ku korvaan on välillä koskenu niin pirusti.
Siis tää on ihan hirveetä jos sairastanki migreeniä/jännityspäänsärkyä ja hortonia. Tosin sain selville, että kaikki nämä diagnoosit muistuttavat toisiaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876