Katkooko Elisa P2P-lähetykset?

Antiko

Olen katsellut jo useamman vuoden Elisan kaapelimodeemilla jalkapalloa maailmalta. Eli noita streaming-lähetyksiä, joissa myös jaetaan tuota kuvaa muillekin käyttäjille (P2P). Tekniikka on parantunut vuosi vuodelta ja matsit näkyvät joskus todella mallikkaasti.

Nyt ihan viime viikkoina kuitenkin on tullut sellainen ongelma, että modeemiyhteys Elisaan katkeaa noin 5-10 minuutin sisällä, kun olen käynnistänyt matsin. Käynnistämällä modeemin uudelleen yhteys taas palaa normaalisti mutta katkeaa taas hetken päästä. Tätä uudelleenkäynnistelyä joutuu sitten tekemään monta kertaa matsin aikana, mutta toisinaan katkeilu loppuu ja matsin saa katsoa rauhassa loppuun asti.

Miksi yhteys pätkii? Muussa Internet-käytössä se ei pätki, ei esim. Ylen Areenaa käyttäessä. Onko syynä Elisa, modeemi vai joku virus. (Olen tarkastanut Avastilla ja Nortonilla ettei minulla pitäisi olla viruksia. Lisäksi käytän ZoneAlarmin palomuuria ja Threatfireä.)

Onko muilla ollut Keski-Suomen alueella tai muualla samanlaisia ongelmia Elisan kaapelimodeemin kanssa. (Muuten tämä kaapelimodeemi on ollut todella vakaa yhteys, ei ole katkennut juuri koskaan.)

4

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olli43

suomi tekemässä saman,kuin Ranska eli linjat poikki jos varettaa.Ensin varotus ja jos ei usko niin linjat häipyy pysyvästi.Tulee kyllä vasta heinäkuussa 2010

• Samaa paskaa

Sama homma mulla jos katsoo esimerkiksi kolmosen netti TV:tä
      Saa katsottua noin 5-10 min sitten nopeudet tippuu 100-200 kb.
      Ja ohjelma pätkii koko ajan.
      Ei auta jos selaimen sulkee ja yrittää uudelleen katsoa saman jutun.
      MUTTA kun käyttää ficoran netti mittaria ja ottaa 2-3 mittausta nopeudesta niin sen jälkeen tulee kaistaa taas tuutin täydeltä.
      Soitin elisalle ja valitin asiasta niin sanoivat että ei olisi mitään yhteyttä netti mittarin käyttöön.
      Mutta sen jälkeen netti toimi pari viikkoa hyvin ja sai katsottua netti TV:tä ilman ongelmia.
      Mutta sama homma alkoi taas uudelleen.
      Ja taas kun nopeudet olivat hitaat niin kun otti mittaukset nettimittarilla niin nopeudet olivat 2-3 mittauksen jälkeen ihan normaalissa ja sai katsottua ohjelmat loppuun.
      Soittakaa asiakas palveluun ja valittakaa asiasta ja kertokaa että tutuillanne on sama ongelma.
      Jos sitten asiat vaikka paranisivat.
      itsellä tuntuu olevan tuo kahden viikon sykli valituksissa.
      ei jaksaisi enää joten pitää varmaan vaihtaa operaattoria.

• Ei ongelmaa

EI katko! Lyhyt ja yksinkertainen vastaus johon ei ole poikkeuksia. Jos Elisa alkaisi em. haittaa tekemään, niin siitä olisi pakko ilmoitta.

Ja kyllä, käytän itse koko ajan 3 Elisan yhteyttä ja niiden kautta P2P palveluita sekä nettitelevioita. Jotenkin tuntuu enemmän modeemin tai verkon ongelma.

• Missä vika, Jouko?

Mulla ilmeni samaa vikaa kun vaihdoin elisan 8M --> Viihdepakettiin.
        Alkuun huomasin yhteyden pätkäsevän, kun avasin Utorrentin (kokeilin myös Vuzea),
        nyt se pätkii esim. Spotifyn tai Youtuben aikana.

Eli suomex, Missä vika?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Syöksit minut syvälle masennukseen

Olit se suurin syy suruuni, jos olen rehellinen. Mutta ethän voinut tietää. Et voinut tietää, että poljit rikkimennyttä. Mielestäni et ollut rehelline
      Ikävä
      229
      1754
    2. Entä jos me törmätään mies

Sattumalta joskus?
      Ikävä
      46
      1043
    3. Horoskooppi: Skorpionilla maltti on valttia, rapu kohtaa muutoksia, leijonalle apua epävarmuuteen...

Uskotko horoskooppeihin? Lue tästä päivän horoskooppi ja katso, pitääkö se paikkaansa... Klikkaa: https://www.suomi24.fi/viihde/horoskooppi-skorpion
      Viihde ja kulttuuri
      12
      962
    4. Ökymenoa Monacossa! Valtteri Bottas esittelee harvoin julkisuudessa nähdyn Tiffany-rakkaansa tv:ssä

No nyt on ökyä… F1-kuski Valtteri Bottas kutsui Maria Veitolan yökylään luksuskohteena ja rikkaiden asuinpaikkana tunnettuun Monacoon. Tiedossa mm.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      16
      926
    5. Yhä useammat miehet jäävät ilman seksikumppania

Seksuaalinen yksinäisyys on myös yhteiskunnallinen ongelma: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009348479.html?share=e7236ee8014c17d4d350174fb6afe007
      Sinkut
      235
      868
    6. PERUSSUOMALAISET HALPA-HALLILLA

On varmaa tietoa, että huomenna lauantaina on Haapaveden Halpa-Hallin edessä klo 10 alkaen tavattavissa perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokkaita läh
      Haapavesi
      159
      780
    7. Neljä lasta! Minttu Murphy-Kaulanen rehellisenä uusperheestä Sampon kanssa: "Me ei olla pidetty..."

Lapset on lahja. Tsemppiä suurperhe-elämään Minttu ja Sampo! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/nelja-lasta-minttu-murphy-kaulanen-rehellisena-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      750
    8. Muistatko kun sähläsin

Edessäsi nainen? Hienomotoriikkakin sakkasi katseestasi ♥️
      Ikävä
      47
      720
    9. Martina ei viihdy kotona!

Montako päivää ehti Martina olla kotona ennen kuin oli taas menossa. Tällä kertaa sentään koira mukanaan mutta loput perheestä jäi taas muiden hoidet
      Kotimaiset julkkisjuorut
      258
      680
    10. Mitä jos...

Lähdetään autoajelulle joskus. Puhutaan aamuyöhön ja katsotaan voisimmeko olla joskus "me". Sopisiko tämä miehelle? PS. Minä ajan, koska sinä ajaisit
      Ikävä
      52
      638
    Aihe